הטור של מל ליום רביעי בערב: אז מה עכשיו?

 

אני חושב שמאז שהתחלתי לכתוב בהופס לא החמצתי 4 ימי כתיבה. מה שקרה הוא שאשתי הלכה לשירותים באמצע הלילה בבית, ולפתע התעלפה. אני ישנתי שנת ישרים כשאני חולם על בת גלים (בכל הרצינות! אולי בגלל שכמה שעות לפני כן קבלתי תמונות ואיחולים בפייסבוק על חבר בת גלימי שהחליט לחזור לשכונה, לקנות בית נטוש, לשפצו, ולהתחיל חיים חדשים. זהו טרנד חדש: בת גלימים וותיקים חוזרים לשכונת הולדתם. הלוואי עלי).

כשהתעוררה, היא קראה לי, קפצתי מהמיטה, עזרתי לה להתרומם, ולמזלנו לא גילינו כל סימני דם, וכשבקשתי ממנה להתחיל להלך, הכל נראה והרגיש נורמלי. אבל אנשים לא סתם מתעלפים, ומיד לקחתי אותה למחלקת חרום. החשש הראשןן היה STROKE אבל כשה-MRI הראה שזה לא המוח, ירדה מיד אבן מהלב. הסתבר שכנראה היא איבדה את ההכרה מרוב חולשה שנגרמה בגלל דלקת קשה בשלפוחית השתן. יכלו לתת לה אנטי-ביוטיקה חזקה ולשלוח אותה הביתה.

אבל זאת הבעייה עם הרפואה כאן: תעשיית הרפואה היא מכרה זהב. התחילו עם בדיקות של מה נשתנה לבטל כל אפשרות אחרת מדלקת בשלפוחית השתן. MEDICARE משלם הכל, ומה שהוא לא משלם – חברת הביטוח משלמת, ואני יודע שבסופו של דבר זה יעלה הון למשלם המיסים האמריקאי. אנחנו מעל גיל 65 ו-MEDICARE מכסה כמעט הכל ואת השאר מכסה חברת הביטוח. אבל אם איזה מחוסר עבודה או מהגר בלתי לגאלי היה נכנס לבית החולים – בדיוק כמו גייל – הוא היה מקבל אותו טיפול, אבל ללא MEDICARE וביטוח, בסופו של דבר משלם המיסים משלם. OBAMACARE נתן כיסוי חינם לכ-30 מיליון איש, ויש אומרים שאם זה היה נמשך MEDICARE (ביטוח לאומי) היה פושט את הרגל תוך עשרים שנה.

טראמפ מיד ביטל את אובמה-קר, אבל זה חייב אישור בבית הניבחרים ובסנט. בית הניבחרים אישר את הביטול וקבלת שיטת ביטוח רפואית חדשה עם כל מיני  שינויים, אבל הסנט כמעט בטוח לא יאשר אותה (ולכן ההצבעה נדחתה בכלל) , ואיש לא יודע מה יהיה הסוף במדינה הזאת. לנו – בני המעמד הבינוני-קצת גבוה – הכל מכוסה עד הסנט האחרון, ובגיל 80 ו-81 זאת כבר לא הבעייה שלנו, אבל לא אתפלא אם החשבון של גייל יגיע ל-$20,000 עד $30,000 לארבעת הימים שהיא כאן (החדר בבית החולים לבדו עולה $2,200 ליום, כולל כמובן האוכל והטיפול הרגיל של אחיות) לפחות 12 בדיקות שעברה, X-RAYS, אולטרה-סאונד, ECHO-CARDIOGRAM, בדיקות קורטואיד, כל מיני בדיקות דם, ו-IV ליומיים ומה לא.

וכל מה שהיא היתה צריכה זה כמה כדורי אנטי-ביוטיקה חזקים, וללכת הביתה. אז אנחנו עדיין תקועים כאן, ומחכים שאיזה קרדיולוג יועיל בטובו להגיע, לעבור על כל הבדיקות, ולשחרר אותה.

מה שכן, בית החולים הזה נראה כמו מלון 4 כוכבים לפחות. לא יאומן ממש. אני ישן בחדר עם גייל, וזה חדר עם מיטה נוספת, כמו חדר מהודר עם שרותים במלון הילטון. וכדי שזה 'ירגיש' כמו בית, זה מרוהט כמו חדר אורחים. והאוכל? אני לא מגזים: כמו מסעדה מהודרת עם תפריט עשיר, והמזמין יכול להזמין הכל ללא הגבלה. אז מצד אחד הביוקרטיה היא כמו אפריקה, אבל הטיפול והבדיקות (כל בדיקה אפשרית בכלל, והכל  למזלנו יוצא NEGATIVE) זה כמו סיליקון וואלי.

בקיצור, אנחנו עדיין כאן, והדבר היחיד שלא עובד טוב הוא ה-WI-FI, וגם לא היה לי חשק לכתוב. אבל היום אני יודע שחוזרים הביתה (או שאני מתחיל עם הפה שלי) והגיע הזמו לכתוב, ומצד שני פתאום ה-WI-FI עובד הרבה יותר מהר.

אז את כל מה שקרה לפני המשחק החמישי,המשחק עצמו, ואחריו ראיתי רק בטיווי, ורק כשאחזור הביתה אסתכל בארכיון לראות כיצד הכל עבר באתר.

***********

אז מה עכשיו?

לברון אמר זאת טוב מכולם כשאמר שהגולדן סטייט הם 'בעיה' שלא תיפטר כל כך מהר. הם היוו  "בעיה" גדולה העונה, בפלייאוף, בגמר, והם ימשיכו להוות בעיה בשנה הבאה, ולך תדע עד מתי. הבעיה היא לא רק ללברון והקאבס. הבעיה היא ל-29 קבוצות NBA שכל אחת מהן רוצה צ'אנס -קטן או גדול, אבל סיכוי שהוא יותר מסתם פנטזיה – ללטף את LARRY O'BREIN TROPHY.

GOOD LUCK EVERYBODY.

"הם הולכים להיות כאן תקופת מה", אמר ג'יימס. "הם רובם בשנות העשרים שלהם ובשיא יכולתם. אין שום סיבה שזה לא ימשיך ככה עוד כמה שנים."

לבוסטון ישנה בחירת דראפט ראשונה להוסיף לקבוצה שהגיעה לגמר המזרח. למיאמי יש $39,000000 כשכריס בוש יורד מהספרים. לברון יעמיד תנאי לבעל הקבוצה להביא לו יותר עזרה, ועזרה רצינית.  כריס פול, דוויין ווייד, דריק רוז, גורדון הייווארד, פול ג'ורג', ובלייק גריפין ישנו כפי הנראה את כתובותיהם. הניקס מתחננים יומם ולילה לכרמלו אנטוני שיסכים לטרייד.

תאמינו לי שיהיה הרבה מאד אקשן בחודש יולי, וכל השחקנים הנ"ל (ואחרים) נמצאים יומם וליל משך עשרות שעות בסמארטפונים מאחד לשני, מנסים לארגן חבורות שחקנים שיילכו יחד למקום רצוי כדי להוות, אולי, את הדבר הבא. כולם מקנאים בגולדן סטייט, ועם הקנאה באה הסלידה ואפילו השנאה. אלה כולם הם השחקנים הטובים בעולם וזה פוגע בנימי נפשם שאחד שנראה כמו פקיד קבלה די גבוה בבנק הפועלים – סטף קרי – עושה סיבובים מסביבם. כל אחד מהם אומר לעצמו שהוא יכול לעשות מה שסטפן עושה, רק שיתנו לו את השחקנים שהוא צריך מסביבו. ואתם יודעים מה? לך תדע אם זה לא קרוב למציאות.

השאלה הגדולה היא כמה הווריורס של 2018 רחוקים מהשאר, ואם ניתן להקטין את 'הפור', כמו שהיינו אומרים במגרש המשחקים.

מה שייעשה לראשונה מזה זמן רב שההעברות, הטריידים, וכל הדילים, ייעשו כשההרכב של הווריורס נמצא בראש מעיינם של הקובעים. כשהקאבס תביא שחקן, ידסקסו את האפשרות עם לברון כשהקובע הראשי הוא 'כמה הוא יעזור נגד גולדן סטייט'. מדוע? כי הם בנויים להיות בראש הפירמידה לכמה שנים. זה לא היה כמו הלייקרס עם קובי שידעו שהוא עומד לעזוב, או הספארס עם טים דנקן, מאנו ג'ינובלי, וטוני פרקר שעמדו בפני פרישה – עוד שנה, פחות שנה – אבל קבוצות לא דאגו לחזק את עצמן מול הספארס והרכבה כגורם המכריע.

אבל מי שחושב שבעלי הווריורס והמנ"כל שלהם יושבים על חוף הים ומשתזפים (אני מתכוון לחוף הים בפלורידה או דרום קרולינה; בחוף הים של סן פרנציסקו אפשר רק לקבל דלקת ריאות), אז יש לי חדשות בשבילם: סטפן קרי, אנדרה איגודלה, שון ליבינגסטון, זאזא פצ'וליה, דייויד ווסט, וג'בל מגי – כולם יהיו בשוק השחקנים החופשיים, וייתכן מאד שקווין דוראנט יצטרף אליהם (אבל יצטרכו לנפנף בצ'ק על 31 מיליון לנגד עיניו).

לווריורס יעלה הון קטן להחזיק בכולם. סטף קרי בעצמו – ששיחק עבור 12 מיליון – יחתום על 205 מיליון. יודעי דבר אומרים שהם יוכלו להחתים את הגרעין העיקרי של השחקנים, אבל רק בראשון ליולי יתחילו להתבהר דברים.

יש כמובן עדיין בחירת ה-MVP. ראסל ווסטברוק או ג'יימס הארדן?

גם לא היה כל שינוי במאמנים כבר למעלה משנה. האם הקאבס מבסוטה מהמאמן שלה? האם היא חושבת שהוא יוכל להביאה רחוק יותר משעשה העונה? האם טורונטו חושבת שקייסי הוא הדבר שהיא צריכה? אפילו דייויד גריפין, המנ"כל של הקאבס, הוא עם חוזה מסתיים ביולי.

אף קבוצה לא תתחיל את העונה שעברה כפי שסיימה את העונה. גם לא הווריורס. אבל לי הגולדן סטייט נראית כהתחלת דיינסטי בן 3-4 שנים לפחות.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 75 תגובות

  1. וואווווו איזה חגיגות !!
    איפה נעלמו כל הבכיינים?
    ניצחנו את כל העולם והוכחנו שאנחנו הקבוצה הטובה בהיסטוריה

        1. הבעיה היא ההצטרפות של דוראנט למועמדת בכירה לאליפות גם בלעדיו.
          אין זה סותר שהבחירה שלו לגיטימית ולא פשע אך זו עדיין בעיה לתחרותיות שהיא אבן יסוד בספורט התחרותי ולכן הוא נקרא כך.

  2. מנחם, אני מאחל לכם רק בריאות!

    סטפן קרי, הוא זכאי לחוזה של 205 מיליון ל-5 שנים.
    דוראנט, הוא יקבל כנראה 31 מיליון (בקרוב).
    איגודלה ולווינגסטון, אני מנחש שירוויחו ביחד לא פחות ממה שהרוויחו העונה (כמעט 17 מיליון העונה).
    אם גולדן סטייט תהיה האימפריה שכולם חושבים שהיא יכולה להיות,
    הם יעשו זאת בזמן שהם קובעים שיאי שכר חדשים.
    (בסוף עונת 2018/9 גם קליי יהיה זכאי לחידוש חוזה רווחי במיוחד).

    מה הסיכוי של שאר הליגה נגדם?

    התשובה תלויה לא מעט בשוק "רודפי הטבעות".
    זאזא ומקגי כנראה שלא ימשיכו בקבוצה. זה אומר ששחקן כמו בוגוט, לדוגמה, יכול לקבל דקות משמעותיות בקבוצה.
    אם גולדן סטייט יצליחו להנחית 2 גבוהים סבירים (וזה יותר מאפשרי),
    הם בהחלט שוב יהיו במושב הנהג בדרך לאלי]ות נוספת.

    אבל שוק "רודפי הטבעות" יכול גם ללכת נגדם –
    שחקן כמו כרמלו אנטוני. זה לא בלתי סביר שהוא ישתחרר מהניקס בביי אאוט.
    כרמלו כשחקן השישי בקליבלנד, בתפקיד ה-"קראופורד" של קליבלנד,
    יכול להיות ההבדל בין אליפות להפסד 1 – 4.

    איך שלא מסתכלים על זה –
    יהיה קיץ מעניין.

  3. תודה מנחם, רק בריאות!

    קרי לא אמור להרוויח 200 מיליון?

    אם דוראנט עשה מה שעשה כדי לקחת אליפות, תהיה בטוח שיוותר על כמה שצריך כדי לקחת עוד אחת.

    אני נותן ללוחמים עוד שנתיים מקסימום ואחר כך דברים יתחילו להשתנות. וגם לא אתפלא כלל אם בשנה הבאה יהיו חריקות. לא בגלל שאני לא מחזיק מהם – הם קבוצה פשוט מטורפת. אבל הליגה תתמודד ותסתגל והמשתנים הרגילים (יחד עם האבולוציה של המשחק) יטו את המאזניים חזרה מהר משאנחנו חושבים. אז כן, סיכוי לא רע בכלל שהם יגיעו לגמר גם בשנה הבאה. אבל בתכלס לא אתפלא גם אם לא.

    מה שבטוח, קיץ מעניין לפנינו.

  4. איזה כיף לשמוע ממך מנחם. התגעגענו.
    אם איכשהו לברון משכנע את כרמלו להגיע בשכר מינימום לשנה הוא יוכתר כג'י אם הטוב בהיסטוריה (ועוד בזיון בשרשרת הnba שהופך להארלם גלוב טרוטרס).
    אני מאוד מקווה שקרי יקבל את המקסימום שהוא יכול. אין שחקן שקיבל כל כך מעט על כך כך הרבה תרומה בליגה. אבל לא אתפלא אם גם הוא יסכים לקיצוץ לטובת השארת שחקנים. מדובר בכל כך הרבה כסף שקל לשכנע את השחקנים לוותר קצת. לדעתי גישה בעייתית אבל לגיטימית, שהליגה תצטרך להתמודד עם ההשלכות שלה.

    1. וויתור של קרי על שכר משמעותו רק "הנחה" לכמות הכסף שבעל הבית של גולדן סטייטי יוציא מכיסו.
      בגלל שבכל מקרה גולדן סטייט יחצו את תקרת השכר.
      בדיוק כמו שזה לא נכון שאם לברון היה מוותר על כסף, הקאבס היו יכולים להתחזק (כמו שהייט טען).

      1. בס"ד
        צריך רק לקחת בחשבון שבעלי קליבלנד מפסיד עכשיו בסופו של דבר למרות ההכנסות בגלל כל הקנות. בעלי גולדן סטייט לא עשירים כמוהו ולא יוכלו להרות לעצמם קנסות עצומים. לכן אני מעריך תהיה כאן חשיבה משותפת של הבעלים והשחקנים לטווח השנים הקרובות איך לשמר את הקבוצה באופן שככולם נהנים. זה לא מלחמת הכוחות והאיומים של לברון כל יומיים בקאבס שהוא עוזב

      2. אני חושב שכן – ועוד אכתוב לך על זה. לא עכשיו , בחצות – כשאני מת לישון אחרי שחזרתי מרוד סטיוארט בפארק.

    2. כרמלו בכל מקרה לא יקבל שכר מינימום.
      המשמעות של ביי אאוט היא שהוא עוזב את הניקס, ועדיין מקבל מהניקס צ'ק שמן (רק שהצ'ק קצת פחות שמן…)

  5. רק בריאות מנחם!
    שווה לחזור לכמה שנים לבת גלים. תחשוב על כך שבמקום לכתוב מעורב בסוף המשחק כשהשעה כבר אחת בלילה ואף יותר, תוכל לכתוב אותו בשעה שבע בבוקר, שמונה בבוקר שעון ישראל.

    הלוחמים הם ה-heavy favorites לעונה הקרובה (לפחות). הקבוצות יאלצו להפעיל את הראש, בדומה למשחק הראשון של הספרס, בשביל לאתגר את החבורה האדירה הזו.
    דבר אחד בטוח- בשנה הבאה הם יהיו עוד טובים. גוד לאק וויז ד'אט.

  6. 27 ביוני 2007.
    קווין פריצ׳רד הgm של פורטלנד פוגש במקרה באיזה מסעדה מקסיקנית את אלעד רבין
    ״אמרו לי שאתה בוהה כדורסל״ אמר במבטא אורגוני כבד.
    ״ובכן, מחר יש דראפט״ המשיך ״ואנחנו חושבים ללכת על הבחור הטקסני הזה, דוראנט. הם קוראים לו הדוראנטולה״.
    ״עזוב שטויות״ השיב לו רבין, ״אתם צריכים ללכת על גרג אודן. זה שחקן. תשאירו את האיטריה הטקסנית לפראיירים מסיאטל. גם ככה לא ייצא ממנו כלום. אולי בסיאטל יחברו אותו לאיזה להקת גראנג׳ לפחות שייצא ממנו מתופף״
    הוסיף . השניים צחקו בקול
    ״ברור״ אמר פריצ׳רד ״אודן. איך לא חשבנו על זה קודם״
    ״לא יכולתם״ ענה רבין ״רק גאון כמוני יכול היה״
    הם התחבקו. יותר לא ייראה פריצ׳רד את האיש שהרס לו את הקריירה

  7. וואלה מנחם היום הייתי בבת גלים, אכן בת גלים עוברת בום נדלני,
    ברחוב השחף מול קופת החולים בערך עובדים כבר כמה חודשים על שיפוץ בניין ישן במסגרת פרוייקט תמ"א

    שני מטר משם שואבים מקרקעית האדמה מי ים כי מקימים שם בניין חדש, כל הפועלים שם מגיעים מג'נין ועובדים בשיא החום למרות צום הרמאדן,
    עוד כמה מטרים כבר על רחוב רוזנפלד יש בניין מוכן חדש עם מרפסות וחניון מקורה , הכל חדש חדיש ומחודש.

    בים עצמו תפסתי היום כמה ארסים לא הכי גדולים אבל מספיק טובים לטיגון על מחבת, ארס זה מבחינתי מספר 2 אחרי הבורי,
    כמו כן שיפצו, סללו וכבר זיפתו את כל הכביש מקיר הבסיס עד ךגלידה תל חנן והוסיפו מין מפרצונים לחניות של רכבים

      1. בקזינו ההורים שלי נישאו ושנה מאוחר יותר נולדתי וגדלתי שם בשכונה, המבנה המקורי היה מרשים, מרפסת מעוקלת עם מעקה ברזל להופעות לילדים מהשכונה בערבי הקיץ,
        באולם עצמו היתה רצפת זכוכית, את עמודי הבטון ליחכו גלי הים, הבריכה המפורסמת היתה מחוברת לקזינו ולמעשה המלתחה הגרדרובה היתה בקזינו למטה,

        כיום המבנה שקיים הוא מבנה חליפי שהוקם במחשבה לפתחו אולם נתקל בסבך ביוקרטי וקשיים פיננסיים, אני למרות הכל אוהב את המבנה הזה שמעביר בי צמרמורות של נוסטלגיה,
        מדי פעם אני מטפס מעבר לגדר התייל ומתיישב שם על הסלעים לדוג דגים או סתם לדפוק כמה בירות

        1. בשנות ה-1943-1945 היו עורכים על גג הקזינו תחרויות כוח – קריעת שרשרות, התאבקות קץ'. היה אחד קורושנקו שהיה אוכל עכברים מתים. אנחנו היינו זורקים מהגג כלבים לראות איך הם שוחים לחוף. זה היה גם בית זונות לקצינים בריטים גבוהים. אדון אייסמן היה המנהל ובתו אביבה בת כתתי גרה עתה במיאמי.
          הדגים הטובים ביותר היו הסרגוסים. אני לא יודע אם הם עדיין נמצאים בסביבה. ולא היו בורים טובים כמו אלה שדגנו תחת הקזינו.

          1. ישנם סרגוסים עדיין, אבל בגדול הים נהיה קשה, הדגה הולכת ופוחתת פשוט לא יאומן,
            זה גם בגלל היהום במפרץ חיפה, בעיקר בגלל ספינות המכומרת עם הרשת שגוררת מהקרקעית כל דבר, גם בגלל רשתות שתופסות כל דגיג קטנטן ובעיקר בגלל פיקוח אפסי של רשויות האכיפה.

            בורי ,ארס וסרגוס זה באמת הדגים הטעימים שיש לאכול מהים,
            במנו שהייתי יורד עם הרובה לצלול שם מול מכרש המסדרים של אוניית ברזל טבועה על הדפנות הצטבר המון ירק ואצות והסרגוסים שרצו שם

          2. אגב, אם כבר מדברים על דגים ועל בעיית הדגה. כבר יותר מחודש זו עונת הרבייה ויש איסור דיג גורף. האם מישהו שם על האיסור או דיג כרגיל? האם יש מישהו שאוכף את זה?

      1. טרחונים יהיו בקרוב לא ממש כעת, בכל מקרה טרחונים דגים בדייג הטלה עם פתיון חי ואני יותר הטיפוס של מקל בוס של 8 מטר, הולך על הבורי על הסרגוס ועל הארסים

        1. אני נהרייני במקור. בילדותי היינו תופסים קלמרי בבצת ובראש הנקרה בשביל פיתיונות.
          אי אז כאשר עדיין אפשר היה לתפוס לוקוסים בז'ירז'ור.

          (אני הכי נהנה מז'ירז'ור!
          יש יותר אקשן…)

          1. אני נהנה מלצלול עם רובה גומיות ,לאחרונה אבד לי כושר הנשימה , אני יותר דג ושותה בירות ,
            הנה כמה מילים על בת גלים עבורי שמתחבר לקזינו:

            אתמול בערב הייתי ליד המקום האהוב עלי ביקום, אולי זה לא המקום הכי יפה על הגלובוס, אבל בשבילי זה ——כן!
            הגלים שהתנפצו על מזח הדייגים הישן היו כלום לעומת גל-הנוסטלגיה שהציף אותי.
            פה ממש ראיתי את הסרט הראשון, פה לימדו אותי לשחות, שלא לדבר על כך שממש כאן על המרצפות האלו נהניתי לראשונה בחיי מליקוק גלידה ואכילת תירס-חם.

            לאחר מכן הפכו את בית הקולנוע(תכלת) לעוד אולם אירועים(אולמי בת-גל) ואפילו המשך להיכל הימורי בינגו.
            כרזות הפרסומת מסביבי היו עדות לכך שאני בשנות ה-2000, אולם רק דבר אחד לא השתנה———
            הריח
            זה מכה בך בפתאומיות, אותו הריח שאני לעולם לא טועה בו, גושי המלח של הים שמצטברים עם השנים על מעקה -הברזל החלוד, ריח של אצות שמרוחות על קצוות הסלע.
            זה הבושם הטוב בעולם
            זה גם המקום היחיד שבו אני מרגיש הכי הכי קרוב לאנשים שאהבתי וכבר לא איתי, כאן ראיתי אותם בגדולתם.

        2. אני נולדתי וגדלתי ברח' חוף התכל[ת 31 (עכשיו רציף מרגולין), הבית שעמד נטוש 20 שנה ממש ליד מסעדג. הבניין בו נמצא מסעדג עדיין שייך לבני משפחתי (בני דודי ששניים כבר אינם ונשארו 3 בנות דודות). ריב משפחתי בין עשרות שנים השאיר את הבית נטוש, והבנין של מסעדג (פעם מסעדת קומפנייץ) הולך ונישחק כי הדיירים עדיין משלמים שכר דירה של כמה שקלים כי כולם "בעלי דמי מפתח". הקולנוע ניכנס איזה 3 מטרים לחצר של דודי יוסף ויהודה חס, וגם על זה היו משפטים שלעולם לא נסתיימו.
          בינתיים גם הבנים והבנות של בני הדודים במריבות, והם מפוזרים בכל העולם.

          1. Mel my grandad is about your age and grew up there too…
            Alex greenshlag, hes 86 years old
            our family business was next to the navi base
            adbin agriculture machinery
            I was born in Jaffa butt bat gallium willalwayes be the best beach in Israel !

  8. החלמה מהירה לגייל.

    תארת בתימצות את הבעיה של ארהב במאה 21. מדינה שצועדת בצעדי ענק להפוך ממדינת עולם ראשון למדינת עולם שלישי. מעט אנשים שיש להם הרבה כסף וחיים ברמה גבוהה ורוב הציבור עניים שמקבלים שירותים עלובים ביותר ובאמצע כמעט ואין שכבת ביניים. לדור שאחריך יש כבר הרבה פחות חסכונות וזכויות מהמערכת ולאלא שאחריהם עוד פחות. תוך עשרים או שלושים שנה לא ישאר שם כמעט מעמד ביניים.

    אם נחזור לכדורסל אז ג"ס היא לא הבעיה של כולם אלא בעיקר של לברון. לקבוצות המזרח שלברון לא משחק בהן יש אתגר גדול. להגיע לגמר המזרח. רק אחכ הן צריכות לחשוב איך להתמודד עם ג"ס.

    לקבוצות המערב גם הן יש די אתגרים לפני שהן צריכות לחשוב על ג"ס.

    מינסוה, סקרנטו, פניקס, דנבר לא ראו פלייאוף כבר מספר שנים.

    גם לאחרות יש אתגרים שאינם ג"ס בדרך לגמר המערב. זה לא שיש מי מהן שמגיעה לשם בקביעות ורק ג"ס חוסמת אותה כפי שהיה לדטרוייט ואחריה לשיקגו בשנות השמונים.

  9. יום קודם, ה26 ליוני 2007
    פינת הרחובות ברודוויי ו63.
    אלעד רבין מזהה במקרה את סאם פרסטי, הgm החדש של סיאטל.
    ״אני מעריץ את הקבוצה שלך״ התנפל עליו ״עוד מהימים של הפורוורד האדיר נייט מקמילן והאליפות ההיסטורית שלקחתם איתו״, אמר.
    ״ובכן, מקמילן היה גארד ולא זכינו איתו מעולם באליפות״ הסביר באורך רוח לטפיל ״יש עוד משהו שאוכל לעשות
    למענך, בוהה כדורסל?״ שאל בקוצר רוח ופנה ללכת.
    ״לא כלום״ ענה רבין. ״סתם, מחר אני הולך לשרוץ באיזה מסעדה מקסיקנית, מקווה שאזכה לראות את קווין פריצ׳רד שאוכל שם״
    ״אהה״ חשב לעצמו בערמומיות פרסטי.
    ״ובכן״, אמר, ״מסור לו ד״ש ושיחנקו עם האפס הזה דוראנט, ואנחנו כבר נחטוף להם את אודן״ חייך לעצמו בערמה.
    ״נכון״ אמר רבין ״דוראנט. גם כן שחקן. דוראנטולה עלאק. שם גרוע, במיוחד שאני שונא נחשים״ הוסיף בבורות, שלא נעלמה מעיניו של בן שיחו שחייך לעצמו.
    ״אבל אודן״ שאל, ״מישהו מישראל הסביר לי שהוא הולך להיות פלופ״
    ״נו״ אמר פרסטי ״פלופ זה דבר טוב״
    ״טוב?״ גמגם רבין ״חשבתי ש…״
    ״אל תחשוב״ קטע אותו פרסטי בגסות ״לחשוב זה לא הקטע שלך. אצלנו בסיאטל אומרים שכל אחד צריך לנגן על הכלי שמתאים לו. ולך לא מתאים לחשוב. זה עושה לך רע לעור הפנים. לך מתאים לדקלם. פלופ זה ראשי תיבות של פרנצ׳ייז לעד ולנצח פלאייר. זה בגדול אומר שהוא יהיה ברמה של ג׳ורדן״.
    ״וואו״ אמר רבין.
    ״ביי״ פנה פרסטי ללכת ״ רק תזכור לא להגיד את זה לפריצ׳רד, שלא יחטוף לי את אודן״
    חייך בערמומיות ופנה לדרכו.
    ״כמובן״ גמגם רבין לגבו המתרחק

  10. 1. רפואה שלמה לגייל.

    2. אני זוכר מאמרים כאלה בתקופת הבולס השנייה. זה החזיק 3 שנים עד הפירוק ללא קשר להתבגרות של מייקל. ועדיין למרות הטירוף כמה רחוקים היינו מתוצאת 2-2? למרות הכל כשקליבלנד הזיזה את הכדור מהר ולא התלהבו מההיילייטס של קיירי ולברון הכל נראה טוב יותר. הסןד הוא בעונה הרגילה. אם יקבעו שויהיי מה לברון לא עובר 33 דקות משחק ונותנים מספיק זמן לפתח את השאר עם קיירי כרכז ראשי נראה את השלב הבא באבולוציה.

    בינתיהם צריך להפריך מיתוס
    זה שללא לברון אין לקאבס שום סיכוי. ההוכחה? אותם 2 דקות במשחק 3 שיצרו את הפלוס 6 של לברון ב46 דקות משחק מול מינוס 12 בשתי דקות כשירד מהמגרש.

    האמת? חוץ מהשתי דקות האלו הידעתם שכל הסדרה קיירי לא שיחק ללא לברון יותר מ4 דקות?
    בפלייאוף הזה כולל הגמר חמישיות שונות נוסו עם קיירי על המגרש ללא ג'יימס. חלקם ממש מוצלחות. האם לא עשה עם זה משהו? כלום…

    החמישייה המאוזנת קיירי של: קיירי, שאמפרט, קרובר, לאב ותומפסון
    שיחקה ב4 משחקי פלייאוף. הבעייה היא שרק 6 דקות בהם הייתה בנט של פלוס 49.

    עוד דוגמא? דרון ווילאמס, שאמפ, קרובר ג'פרסון ופריי בפלוס 21. כמה זמן שיחקו? 13 דקות ו3 משחקים…

    אני מתקשה לראות למה אי אפשר להרכיב הרבים שיורידו מלברון לחץ ודקות חשובות. הרכבים שרגילים אחד לשני ומשחקים בשיטה.

    אולי לברון נתן את הכל בסדרה הזאת (מעניין למה לא מזכירים את ההגנה שלו בסדרה…) אבל טיי לו ממש לא נתן את כל כולו (אלא אם כן לברון מאמן אותם…). בכל מקרה אולי הם נתנו הכל מבחינת מאמץ אבל ממש לא עשו הכל מבחינת חשיבה ושיטה.

    1. מדד הפלוס מינוס די מגוכח בסדרה הזאת, דרון ויליאמס היה נורא, קורבר נעלם ופריי החולשות שלו ידועות לכולם. נגד איזה הרכב החמישיות האלה שיחקו שמתייחסים למדד הפלוס מינוס. ראית את ההגנה של ארווינג בגמר (מגן נוראי פשוט). לקאבס אין סיכוי בלי לברון למען השם לעוות את זווית הצפייה גון לא הופך את הטענה לצודקת. כתבתי לך בדיוק מה שיקרה לפני הסדרה עד כמה גולדן סטייט טובים יותר עד כמה השחקנים של קליבלנד טובים רק בחלק אחד של המגרש (פרט ללברון). עם כל הכבוד למדד הפלוס מינוס של הפלייאוף המזרח זה ממש לא גולדן סטייט.

    2. הסוד הוא, כמו שאמרת, במתן זמן ללמידה לספסל ולקיירי. אם אתה בוחר באופציה הנוחה יותר ונהיה תלוי בלברון אל תתפלא שהספסל שלך לא מתפקד כשמגיע אתגר אמיתי ופה לו נכשל בגדול.

  11. דוק רק בריאות לך ולגייל.
    מהנסיון עם הליגה הזאת, אי אפשר לחרוץ את הדין מוקדם. מניח שפציעה כמו זו של דוראנט, אם הייתה מגיעה בפלייאוף במקום באמצע העונה, ובסבירות גדולה היה לנו ריפיט של לברון.

  12. לפי מה שרשום כנראה שדוראנט יוותר על כמה גרושים בחוזה לטובת ליווינגסטון ואיגודלה, גם הוא מבין את חשיבות הקבוצה והשחקנים המשלימים. לא אתפלא אם גם קארי יתן הנחה.
    לדעתי הבעיתיות תתחיל עם תומפסון ב-2019 שאחרי כמה אליפויות ירצה מקסימום ולבחון את השוק עם הוא יכול להוביל קבוצה (בהנחה שמקסימום של תומפסון יסתום להם את התקרה ששנה אחר כך יש עוד חוזה לגרין).

    לגבי השחקנים המשלימים. פאצ'וליה, מגי ודיוויד ווסט נתנו אחלה עונה אבל קשה לי לראות מישהו מציע להם חוזים גבוהים יותר ממה שהם מרוויחים, אולי רק זאזא.
    ווסט יפרוש או שישאר לעוד עונה במחיר מינימום לוטרן.
    השמות המעניינים בשוק הם היוורד וגריפין. וגם ג'ורג' אם יתבצע עליו טרייד בגלל שהבינו שהוא לא ישאר באינדיאנה.

  13. תודה מנחם.

    לכל המעוניינים להבין מדוע עליתי בדרגה למבין קטן-בינוני 😉
    זה בגלל שעל ההתחלה קלעתי לגבי הדומיננטיות חסרת התקדים וההצלחה של דוראנט בגולדן סטייט (שרבים פקפקו בה).

    לא כתבתי הרבה תגובות בהופס (בעיקר מתפעל מצוות הכותבים והמגיבים) אבל לדעתי קלעתי בול ברובן, להלן ציטוטים נבחרים:

    1. הפרק הבא שלי/קווין דוראנט (תרגום: רועי וינברג) (טור מה-04 יולי)

    "נראה לי שהוא מאמין שהוא יכול להיות ה-mvp בגולדן סטייט, ואני חושב שהוא באמת יהיה מספר 1 בהיררכיה שלהם".

    2. איך לנצח את הלוחמים?/צוות הופס (טור מה-10 יולי)

    " גולדן סטייט באמת צריכה את דוראנט"
    "השחקן הטוב ביותר של הקבוצה הטובה ביותר בהיסטוריה – על זה דוראנט הולך בכל הכוח וזה נראה לי הגון"
    "הובלה – כתבתי ואני חוזר. יותר קל להיות המוביל בקבוצת הסופרסטארים של גולדן סטייט, מאשר להיות המוביל בקבוצה הכיפית של אוקלהומה עם ראס"

    3. NBA RANK: סמול פורוורדים/רועי ויינברג (טור מה-23 אוקטובר)

    "לדעתי בשנה הבאה יתחולל המהפך ודוראנט ידורג ראשון ברשימה של הסמול פורוורדים (ובכלל הליגה)"

    1. לזה שהייתי דופלגנגר שלו גרסא xyz
      אתה חושב שאתה מבין בינוני ? תחזר לממדים האמיתיים שלך …..
      אני אשתדל לצמצם את תגובותי בהמשך הדרך כי באמת לא נשאר הרבה להגיד .
      שתי תובנות על יד הכדורסל :
      1.חלק ממשתתפי האתר הם אנשי עקרונות שחייבים לכבד :
      אחד נתן הגדרה חדשנית ללוזריות :
      גם אם יקלע 50 למשחק הוא עדיין לוזר .
      בנונשלנטיות שכח לכתוב את ההמשך המתבקש : מאחר וקלע 35 בלבד הרי הוא מגה לוזר !!!!
      ושני נתן הגדרה חדשנית לאליפות עם כוכבית :
      האליפות של דוראנט שקולה לגבר שמאבד את בתוליו עם זונה .
      בנונשלנטיות שכח לכתוב את ההמשך המתבקש :
      עדיף לגבר למות בתול מאשר ללכת לזונה . למי שבכל זאת לא הבין את הנמשל : במצבים מסוימים עדיף לשחקן לעולם לא לזכות באליפות
      ולהתחרות עם בארקלי ומלון מי ה-goat של חסרי הטבעת .

      2.תובנה שניה :
      חוסר עמוד השדרה וחוסר העקרונות של תקשורת ( הספורט ) האמריקאית .
      שניים הגדילו לעשות :
      ניק רייט שמאז אתמול לא הופיע ולא הסביר לנו כמה לברון גדול ממייקל , וכמה מטומטמים גולדן שהחתימו את דוראנט ובכך הבטיחו את cleveland in 5 .
      הייתי מצפה מאושית כדורסל כניק רייט להציג את הטיעונים מהתובנה הראשונה מעל כל במה אפשרית .
      והגדול מכולם : סטיבן אי סמית שהתנצל ( התנצל !!! ) בפני מאמא דוראנט בשידור חי וישיר .
      סטיבן אי : לו אתה איש עקרונות אתה אומר למאמא דוראנט את האמת בפנים : הבן שלך הולך לזונות !!!! בטח יש לו מחלות מין !!!!
      זו הדוגמא לנוער ???!!! אפילו המגיבים באתר הופס חושבים ככה !!!

      מילה אחרונה לפני סיום :
      שלשום בלילה קרו כמה דברים שלא האמנתי שאזכה לראות בימי חיי .
      היו לי יומיים שמחים עכשיו ומחר חוזרים לשגרה .
      בלי נדר נפגש בעונה הבאה .

  14. כל הזמן טורחים לספר לנו כמה לברון "סוחב" לבד את השחקנים "הבינונים" סביבו לקדמת הבמה, ולכן הלכתי ובדקתי את לברון גיימס בכל המשחקים בסדרת הגמר. הייתם מצפים שהמשחק הטוב ביותר שלו יהיה המשחק בו קבוצתו נצחה ("סחב אותה כל הדרך לניצחון"), אך הפלא ופלא- לא.
    נקודות: במשחק הוא קלע 31 נקודות, כלומר היו 2 משחקים בהם הוא קלע הרבה יותר (39, 41) ושניים בהם קלע מעט פחות (29,28).
    אחוזים: 50 אחוז מהשדה שזה נתון טוב לכל הדעות, אך רק במשחק אחד הוא ירד מהאחוז הזה (63,55,66,45). 37.5 אחוז משלוש, ושני משחקים באחוז טוב יותר (40,44).
    עונשין: 60 אחוז, רק משחק אחד עם נמוך יותר.
    חסימות: אף לא אחת, המשחק היחידי.
    ריבאונדים: 10, הנתון הנמוך ביותר (11,11,15,13).
    אסיסטים: גולת הכותרת מבחינתי: 11, כשביתר המשחקים: 8,8,9,14. ולמה זה הכי מעניין? כי טוענים שלברון מוסר כל הזמן מסירות מדהימות לקלעים, והם אלה שמסרבים לקלוע. אז איך במשחק בו הם קלעו הכי הרבה שלשות= 24!, לברון לא מסר כמות מסירות יוצאות דופן ביחס לעצמו בסדרה?
    לאורך כל סדרת הגמר סיפרו לנו כמה לברון צריך לתת את הכל לאורך 2 הרבעים, ולכן ברבע האחרון הוא מתקשה לתפקד. ועל כך אני רוצה לומר שני דברים: האחד- בצד ההגנתי לברון נתן סדרה בינונית במקרה הטוב, ולא התאמץ בצורה יוצאת דופן. השני- אף אחד לא דרש ממנו זאת. אוהדיו ישר ינפנפו בסטטיסטיקה של הקבוצה איתו ובלעדיו, אך האשם העיקרי בכך זה עוד מלכותו.
    לא כולם יודעים זאת, אבל משחק הכדורסל היה לפני המלך וסביר שיהיה גם אחריו. וכמו בכל משחק כדור, כששחקן אחד נוטל על עצמו את כל המשימות, האחרים יראו פחות טוב בפרמטרים עליהם הוא שולט. כך ווסטברוק נתן עונה מדהימה מבחינה מספרית, אולם זה היה במחיר של לגרום לכל החברה לידו לראות כמו חבורות מעודדות בפלייאוף. ואם במקרה של האחרון ניתן לטעון שהחבורה לידו אינה טובה מספיק, מי שיטען כך אצל המלך הוא שרלטן.

  15. החלמה מהירה לגייל.
    מעורב מצוין מנחם, אף ביה"ח לא מוריד מרמתך.
    קארי פחות משכר מיני מינימום (בארץ 26.60 שח נדמה לי)
    אני מאמין שהקוסמוס מאזן לו את זה בעסקים פרסומות..
    ועקב אירגון הצדקה והתרומות שלו צופה לו קרמה טובה.

  16. בעיקרון הקאבס לא רחוקים מגולדן כמו שנדמה, כבר כתבתי את זה, מה שקליבםנד צריכים לעשות זה לשלוח את לאב לסלטיקס בתמ6רה לחבילת צעירים ובחירת דראפט עבור סנטר כמו גובר, וויסטסייד, מארק גאסול, דר4מונד או בוגי(או דייויס). לאיר מכן להחתים את גריפין, מילסאפ או אפילו רנדולף.

  17. מנחם, החלמה מהירה לגייל קודם כל !

    חוץ מזה, אני שמעתי משהו שקצת הפתיע אותי, וזה שהווריורס רוצים לנסות לצרף את זאק רנדולף.

    1. נשמע כמו חשיבה נכונה מצדם.
      רנדולף נתן עונה של 14, 8 מהספסל.
      הוא שחקן חופשי שכבר הרוויח 164 מיליון בקריירה.
      אני בהחלט רואה איך הוא משתכנע לחתום תמורת מינימום ווטרן בגולדן סטייט.

  18. החלמה מהירה לגייל.
    אישית אני מעדיף את השיטה הקנדית לבריאות. רפואה לא צריכה להיות כל כך יקרה, ואם זה כך, סימן שהמערכת חולה.
    בעיני לקבל טיפול רפואי טוב זו לא בחירה צרכנית, אלא שירות שמדינה נאורה ואנושית נותנת לאזרחיה.

  19. רפואה שלמה!
    בחלומי אני מדמיין סופר טים של הקאבס עם חמישיה שכוללת את לברון, סמית, קיירי, קאזינס ומילסאפ.

  20. הקאבס צריכים להביא את וורזאו מוזגוב וקנדריק פרקינס ולהחזיר לשירות פעיל את שון מריון.
    ישוחררו לאלתר כל מי שמתחת ל2 מטר חוץ מקיירי.

    1. חמישיית האליפות הבאה
      לברון רכז
      לאב קלע
      ורזאו סמול'
      פרקינס פאואר '
      מוזגוב סנטר

      קיירי יחליף את פרקינס בימים שהוא לא יצליח להיות חתולי ופתלתל

  21. תגובה עם סוסום עליה:
    מה עכשיו:
    מי תהיה האלופה בשנה הבאה? ג"ס, אלא אם קליבלנד תצרף סופרסטאר.
    זהו, כל סינריו אחר, והתוצאה תהיה זהה.
    גם אם קליבלנד תצרף סופרסטאר לא בטוח שיזכו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט