טריידים אפשריים בערב הדראפט / רועי ויינברג

כידוע העונה נגמרה, מה שאומר שאנחנו בתחילתה של הפגרה הארוכה והמייאשת (קצת פחות מהשנים הקודמות, כי העונה מתחילה הפעם באמצע אוקטובר ולא בסוף החודש). אחד האירועים הבולטים ביותר בפגרה הוא הדראפט, שבדרך כלל כולל כמה טריידים משמעותיים – שנה שעברה היה לנו את המעבר של ג'ורג' היל ליוטה, סרג' איבאקה לאורלנדו ודריק רוז לניו יורק בסמוך לו. איזה מהלכים אנחנו יכולים לראות עכשיו?

*

אנדרה דרומונד לפניקס

דמיינו את התרחיש הבא: דראפט 2017. נוצר מצב שבו שלושת הבחירות הראשונות הן לא מרקל פולץ, לונזו בול, ודי'ארון פוקס (שלושת הרכזים הבכירים בדראפט ואולי שלושת השחקנים הטובים בו), כך שאחד מהם פנוי ופניקס עם הבחירה הרביעית. הסאנס יודעים שאסור להם לוותר על הפוטנציאל הזה אבל מצד שני כבר יש להם פוינט גארד טוב, אריק בלדסו שמו. בגיל 27 בלדסו יותר מבוגר מהליבה של פניקס בכמה שנים, אז מה עושים?

פתרון מעניין יכול להיות להעביר את בלדסו לדטרויט. הפיסטונס של החודשים האחרונים של העונה נראו כמו קבוצה אפורה שנמאס לה מעצמה לחלוטין וחייבים שינוי כלשהו, ויכול להיות שלהביא שחקן כמו בלדסו, רכז פותח לגיטימי בליגה (21.1 נקודות ב-43% מהשדה לצד 6.3 אסיסטים ו-4.8 ריב' למשחק העונה) יתרום להם משמעותית. הוא יכול להנהיג ולעשות עבודה טובה בהרבה מרג'י ג'קסון ואיש סמית' כגו-טו-גאי.

מה הפיסטונס יתנו בתמורה? אנדרה דרומונד. שמועות טרייד על הביג-מן רצות כל השנה, ונראה לראשונה שהוא לא התקדם בכלל במשחקו ואיבד יחסית את האמון מצד סטן ואן גנדי שהעדיף לתת דקות למחליפיו בסוף משחקים. יכול להיות שבקבוצה שמכוונת מראש לעתיד, עם שחקנים שמשלימים אותו יותר טוב, הוא יפרח. כדי לאזן את הטרייד אפשר להוסיף את טייסון צ'נדלר, עדיין סנטר פותח לגיטימי, שיגיע לדטרויט וסטנלי ג'ונסון לפניקס. ג'ונסון יכול להיות glue guy לגיטימי לצד פוקס/בול, בוקר, כריס ודרומונד, והטרייד הזה מאוזן לשני הצדדים. גם מבחינת משכורות.

בשורה התחתונה:
דטרויט: מקבלת את אריק בלדסו וטייסון צ'נדלר.
פניקס: מקבלת את סטנלי ג'ונסון ואנדרה דרומונד.

*

אלן קראב לברוקלין

לפורטלנד יש שלוש בחירות סיבוב ראשון השנה – 15, 20, 26. הם יוכלו להוציא משם כמה שחקני ספסל סבירים, אבל אין למועדון מה לעשות עם שלושת הבחירות האלו ביחד. לילארד ומקולום בני 25 ו-26 בהתאמה, ולא לנצל את הנכסים עכשיו בשביל לבנות קבוצה שתגיע לשיא בשנתיים-שלוש הקרובות זה בזבוז. אין שחקנים כל כך מוכנים לליגה שצפויים להיות זמינים בבחירות האלה.

החוסר הכי הגדול של הבלייזרס הוא בעמדת הפאוור פורוורד. יש להם אחלה שחקנים בקו האחורי (לילארד ומקולום כאמור), סנטר דומיננטי ומצויין (יוסוף נורקיץ') וסטופר (אל פארוק אמינו), אבל אין להם פאוור פורוורד טוב. השנה הם ניסו כמה תחליפים בינוניים – נואה וולנה חסר ההתקפה, מיירס לנארד חסר ההגנה, ואד דיוויס שפשוט חסר באופן כללי. בקיץ יש כמה שחקנים חופשיים טובים שיכולים להיות החתיכה החסרה – פול מילסאפ שפשוט תפור על הקבוצה הזאת, קנת' פאריד, סרג' איבקה, אפילו בלייק גריפין וטאג' גיבסון.

בשביל להחתים אחד משלושת הפאוור פורוורדים הבולטים (מילסאפ/איבקה/גריפין) צריך כסף. משהו שלפורטלנד אין זה כסף – הם כבר עכשיו צריכים לשלם 137 מיליון דולר בקיץ של שנה הבאה, למעלה מ-35 מיליון דולר מתקרת השכר הצפויה. הם צריכים למצוא דרך להפטר מהחוזים המנופחים של לנארד (32 מיליון דולר ל-3 שנים), טרנר (53 מיליון דולר ל-3 שנים) וקראב (56 מיליון דולר ל-3 שנים) בשביל להחתים שחקן חופשי טוב.

קראב נשאר בקבוצה אחרי שברוקלין הציעה לו הצעה ענקית של 75 מיליון דולר ל-4 שנים, ואפשר להבין למה. קודם כל, יש להם המון כסף שהם חייבים לשלם לשחקנים. הסיבה המרכזית, אמנם, היא יכולת הקליעה של קראב שמשתלבת טוב בשיטת המשחק של קני אטקינסון, מאמן הנטס. בתור שוטינג גארד לצד ג'רמי לין הוא יכול לקבל סוף סוף את הרשות לקלוע כמה שהוא רוצה ולהיות שחקן של 15-20 נקודות למשחק. יש להם מקום לזה החל מהעונה הבאה ויחד עם בחירת סוף סיבוב ראשון, שהבלייזרס הביעו בעבר נכונות להעביר בשביל לפנות מקום מתחת לתקרה, הם מרוויחים מההפקר.

לסיכום:
ברוקלין מקבלת את אלן קראב והבחירה ה-26.
פורטלנד מקבלת מקום מתחת לתקרת השכר (והזכויות NBA של אקסבייר ת'מאס או משהו שולי אחר).

*
אתם מוזמנים כמובן להוסיף עוד הצעות לטריידים (וכל דבר שעולה לכם לראש) בתגובות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 73 תגובות

  1. אני איתך. אין לקראב מה לחפש בפורטלנד עם קו אחורי כל כך דומינטי. מילא, אם הוא היה משחק טוב בעמדה 3 אבל זה לא המצב. גם אם מילסאפ יבוא זה עדיין לא מספיק. הם צריכים עוד סנטר ועוד סטופר הגנתי.
    לגבי הטרייד הראשון – רג'י ג'קסון היה נפילה רצינית העונה וברור שבלדסו האנדרייטד עדיף עליו. הבעיה שבלדסו שחקן פציע יחסית.

    1. הסנטר והסטופר יכולים לבוא מהדראפט – בחירות 15 ו-20 זה יבול לא רע בכלל ואפשר להנחית את ג'סטין פאטון למשל ועוד שחקן הגנה טוב מאוד לספסל. אני מסכים שבלדסו פציע, אבל העונה הוא שיחק 66 משחקים וכנראה יכל לשחק יותר אם פניקס לא היו מושיבים אותו כל כך הרבה. ויש את איש סמית' בתור מחליף.

  2. טרייד של דרמונד תמורת בלדסו נשמע לי הפסד רציני לדטרויט , דטרויט יכולים להשיג הרבה יותר מזה ,למרות שדרמונד יכול להיות בדיוק מה שחסר לפיניקס , רק נראה לי שהם צריכים לתת יותר מבלדסו צ'נדלר , אני במקום הלייקרס שוקל טרייד תמורת דרמונד ,בחירה 2 + מוזגוב או דאנגלו + רנדל

      1. תחשוב על זה ככה:
        דראמונד סנטר (שכמעט אין בליגה שחקנים בטופ) צעיר ושלא נפצע.
        מול PG מועד לפציעות בליגה שמפוצצת בשחקנים טובים בעמדות האלה.

    1. לאב וטריסטן שווים הרבה יותר מדראמונד.
      חוץ מזה נראה לי שגריפין די מיצה את הקטע בו הוא משחק עם סנטר מוגבל התקפית שמיידה פצמ"רים מהעונשין וקולע עד מטר מהסל.

    2. אני מעדיף את לאב על גריפין אלא אם גריפין עובד בקיץ על השלשות ואז זה סיפור אחר.קליבלנד לא יכולה להרשות לעצמה גם 4 וגם 5 שלא קולעים שלשות.אם כבר טרייד על לאב אז רק פול גורג.גם לברון וגם גורג יכולים לשחק 3-4

      1. גורג' זה השחקן האחרון שאני שם ליד לברון. מידיי הרבה אגו, חייב את הכדור הרבה ביד בשביל לבוא לידי ביטוי.

        אם כבר אז באטלר.

      1. חסר להם סנטר עם יכולת חסימה, עדיף להם לעשות טרייד על לאב וטריסטן שיש להם חוזים גבוהים ולהנחית את גובר, וייטסייד, מארק גאסול, דרמונד או אחד מהצמד מניו אורלינס. לדעתי הם יכולים להעזר בסלטיקס ולשלוח אליהם את לאב בתמורה להעברת חבילת שחקנים ובחירות דראפט.

    1. תגיד יש מצב שסקרמנטו לא עד כדי כך טיפשים? מה אם העונה קאזינס לא עובד עם דייויס? הוא עף ללא תמורה שנה הבאה ונשארתם עם דיוויס בעונה אחרונה של חוזה ללא אף פרי אייג'נט שיבוא…

      אם סקרמנטו בוחרת את פוקס (הטרייד גם גרם לדרדור במיקום לכן זה חלק מהטרייד) + גבוה (קולינס?) או שמביאים את טייטום + נטקילה/דניס סמית', אז יחד עם באדי הילד זו כבר לא מכת נוק אווט.

      1. אם קוזינס דיוויס לא עובד זה אשמת המאמן , להשיג את קוזינס תמורת מה שנתנו לשנתיים זה שוד , קוזינס שחקן טופ 10 בליגה ודווקא זה נראה כמו שילוב מנצח , הסנטר והפאור הטובים בליגה , שתיהם שחקנים לא אנוכיים

  3. לפי דעתי מינסוטה צריכה לעשות מהלך , לווין רוביו דאן בחירת דרפט 7 , יש להם מלא נכסים לעשות טרייד רציני , אולי דרמונד , קו קדמי דרמונד טואנס מול דיוויס קוזינס יכול להיות מאוד מעניין

  4. אם הייתי מיאמי והייתי מצליח להחתים את הרוורד
    הייתי שולח את החוזה רוקי של ווינסלו תמורת נכס עכשיו כלשהו (אולי זאק לבין טרייד שמתאים לשתי הקבוצות)

  5. האמת שראיתי, אפילו התחלתי להכין עם הערות והכל (הגעתי עד בחירה 11) ואז התחיל להיות לי קצת פחות זמן פנוי אז אם אתה רוצה את החלק עד עכשיו אני בכיף אשלח לך

  6. פאו גאסול ל… כל מי שירצה עבור בערך כל מי שמוכנים לתת עבורו, העיקר להיפטר מה-16 מיליון דולר האלה.
    אפשרות נוספת – פאו גאסול ל… ממפיס… עבור מארק גאסול. הספרס מוסיפים את דדמון ודייויד לי ועוד משהו שהוא לא טוני פארקר או מאנו ג'ינובילי.

  7. אנדרה דרומונד לפניקס – טרייד מעניין למרות שכנראה לא יקרה. סטנלי ג'ונסון לא התפתח למה שרצו שיהיה ודרמונד הוא מכה בסוף משחקים כשלא הוא לא נותן קליעה וקולע מהקו ב-38%. אם הם משיגים רכז הם יעדיפו לפחות לשנה אחת לשחק בהרכב 2 רכזים כשבוקר נע לעמדה 3 וכריס ולן (ווילאמס? בנדר?) יהיו ב-4-5. אחת הסיבות זה שבלדסו קלע ממש טוב בקאץ' אנד שוט ואם רכז גבוה לידו זה יכול לעבוד.

    אלן קראב לברוקלין – יכול לקרות… הנטס בכלל ינסו לקבל כמה שיותר בחירות ובתמורה יקחו על עצמם כמה חוזים גרועים של קבוצות תמורת חוזים זולים+ בחירות

    טריידים שאני חושב?

    פילי בוחרת בג'וש ג'קסון ובוסטון במרקל פולטס.
    ואז טרייד טוב לשני הקבוצות.

    פילי נותנת לבוסטון את דריו סאריץ', ג'ליל אוקפור וטייגו ספליטר ובכך מפנה את העודף בקו הקדמי שלה (ג'קסון סימונס ואמביד).

    בוסטון נותנת את: אייברי בראדלי, מרקוס סמארט ודמיטריוס ג'קסון

    פילי מקבלת הגנה וקליעה בקו האחורי (בראדלי), שומר רצחני ושחקן שאולי מצא סוף סוף את הקליעה (היה 39% משלוש בפלייאוף מול אחוזי קוטג' כל העונה). ועוד רכז נמוך אך סופר אתלטי שלא מצא מקום בקבוצה עם 40 רכזים (דמיטריוס ג'קסון)

    בוסטון מקבלת שחקן פיזי וריבאונדר מצויין שגם משלים נהדר את הורפורד וגם מושלם ל-סמול בול 5. בנוסף היא יכולה להעלות מהספסל את אוקפור שיש בו עוד הרבה לתת ותמיד יכול לייצר נקודות. מי עם לא בראד סטיבנס ימצא לו את התפקיד המושלם שמה. טייגו ספליטר היה פעם סחורה מבוקשת אבל יכול להוסיף קצת גודל והגנה לקבוצה שהייתה רכה במיוחד בפנים

    1. חמישיות: מקונל (סמארט), בראדלי, ג'וש ג'קסון, סימונס ואמביד לפילי

      בוסטון: אייזיה, פולטס, קראודר, סאריץ' והורפורד

      1. קשה לעשות עכשיו טריידים כי לא ידוע עוד לאן הולכים הפרי אייגנטס.לדוגמא אם בוסטון משיגים את הייורד בפרי אייגנסי יהיה טרייד על קראודר

    2. אם רוב מה שאתה כותב אני בדרך כלל מסכים.
      גם עם רוב התגובה הנ"ל.
      רק בלדסאו, הוא בינוני מינוס (ביום טוב) בקאצ' אנד שוט.
      אני לא זוכר את הנתונים המדויקים שלו,
      אבל יש לי קילומטראז' מכובד עם הבחור.

      1. סליחה טעות. זכרתי לא נכון. הנתון האנומאלי לגביו זה שהוא דווקא קולע מכדרור או בריצה… 43% משלוש מכדרור בכל מקרה לא זרק הרבה מבחוץ… בכל מקרה פיניקס עדיין יעדיפו 2 רכזים בעיני על פני סנטר שלא קולע

    3. ג'ונסון לדעתי יכול להתפתח ליותר ממה שהוא עכשיו ורק צריך את המקום הנכון – האולם עם השם המוזר בפניקס יכול להיות המקום הזה. יכול להיות שהם יעדיפו שני רכזים, ואני רוצה לראות דקות של בנדר וכריס, אבל סנטר כמו דרומונד יכול לעזור להם ולתת סייז.

      הטרייד שהצעת מאוד מעניין, אבל בראדלי שחקן חופשי השנה או בשנה הבאה ואין לו יותר מדי ערך טרייד. זאת הבעיה היחידה כי 2 הקבוצות ירוויחו מאוד הטרייד הזה

    1. גאוני!!! היחצ"ן שחשב על זה גאון! לונזו בקריצה זורק את אבא שלו מתחת לגלגלים כאדם חסר מעצורים וגבולות ובכך מתנקה מהתדמית של אביו ובמקביל לבאר מקבל את מה שהוא רצה. תדמית של פושר חסר מעצורים שיודע בדיוק מה הוא רוצה ויעשה הכל כדי שזה יקרה (איש עסקים מוצלח שכדאי לעשות איתו עסקים.

      תגיד יש מצב שיש ללונזו מידע שהלייקרס ידלגו עליו ועכשיו הוא צריך להיבחן בעוד כמה קבוצות?

      1. יש מצב שהוא יצטרך להגיע לאימון נוסף עבורם, ולדעתי הפעם הוא כבר לא יתעקש שזה יהיה אימון אישי לבד כמו באימון הקודם…

          1. אני לא יודע כלום מעבר למה שהוא אמר בתקשורת על האימון, אבל מה שקורה איתו מאד מאד מעניין באופן כללי אם מנסים להרכיב תמונה מכל הנתונים הידועים ואולי גם קצת כמה דברים שכתבתי כאן לא מזמן.

  8. זה אחד הדראפטים הכי הזויים שאני זוכר. ה-10 הראשונים יחסית נעולים אבל יש תזוזות קטנות בפנים. אחרי 10 זה הפך למאוד מוזר. תכלס אף אחד כרגע לא יודע כלום… דווקא יש ללייקרס לא מעט אוצרות ב-28…

    1. קשה לי לזכור מתי בפעם האחרונה הייתה איכות כזאת בטווחי 25-40. הלייקרס יקבלו שחקן טוב מאד ב 28, אבל אני מקווה שישיגו לפחות עוד בחירה אחת בטווח הזה, אולי מאורלנדו או בוסטון.

          1. לפי הסדר אלו השחקנים שאני חושב שיהיו בטווח הזה שיעזרו ללייקרס:

            1. שמי אוג'ליי
            2. ג'וואן אוונס
            3. טיילור ליידון
            4. קאלב סווניגן
            5. ג'ונת'ן מוטלי

          2. גון אני בלינדן ומוטלי לא נוגע.
            לגבי השלושה האחרים כן ,כשלדעתי סווניגן ואוונס יכולים להיות ממש גניבה, שמי אוגליי שלישי.

  9. הקינגס לא טפשים בכלל. יש להם כרגע קרוב ל60 מיליון מתחת לתקרת השכר ועם החוזה הלא בטוח של אפללו קרוב ל70.. כרגע יש סיכוי טוב שיקחו לוזים לא טובים מקבוצות תמורת. בחירות והסדרי דראפט. באתר האוהדים של הקינגס דיווחו שיש סגירה עקרונית עם פורטלנד על החוזה של אוון טרנר ואחת הבחירות או ה15 או ה19 תמורת פינטס. אני ממש בעד וגם עם אפשר תחוזה של נואה תמורת מדהו מה טוב . וטרנים משקיענים שטובים בהגנה ועדיין יש עוד המון מקום תחת תקרת השכר. היחיד שכנראה יוחתם מחדש הוא טיי לאוסון.

  10. שנה שעברה אף אחד מהטופ פרוספקטס לא הגיע לקינגס לוורקאוטס. היחיד שהגיע היה וויד בולדווין שנבחר 17.
    השנה ההסתכלות על הקינגס השתנתה.
    מתוך הטופ פרוספקטס שלושה עשו וורק אוטס אישיים בסקרמנטו.
    גוש גקסון אתמול, דארון פוקס ודניס סמית ופולץ גם קבע פגישה ובסוף ביטל.
    אז יש עוד כמה שחושבים שהקינגס לא טפשים.

    1. כולם חושבים שהקינגס טיפשים. וצודקים.
      לקינגס היה היום את בחירה 3 במקום 5 אם לא היה דחוף להם להחתים את בלינלי, רונדו, וקופוס…

      הסיבה היחידה שג'קסון עשה שם וורקאאוט (אם עשה – אני לא שמעתי על זה. אתה בטוח שלא באו לראות אותו באימונים שהוא עושה בכל מקרה בסקרמנטו ?), ושאולי פולץ דיבר איתם בכלל, זו האפשרות שהם יעשו טרייד עבור בחירת טופ 3.

          1. מגמות מתחילות בהצלחות. הם עשו טעויות טפשיות אבל בגדול טוב שויתרו על קאזינס כי המצב (גם באשמתם) היה רע. ברגע שהמשא ומתן דלף סוכנו של קאזינס הפחיד את כולם והמחיר שלו ירד. הטרייד עם פילי היה מזעזע וגם בהסכם עם ניו אורלינס שהיה מוגן טופ 10 הכריח אותם לעשות טאנקינג רציני כדי להבטיח את הבחירה. בסוף היה להם יותר מזל משכל שפילי סיימה חמישית בגלל שהפער בין המקום החמישי לשמיני למשל (תאר לך שאמביד לא היה נפצע זה גם יכל להיות בחירה 13) גדול. בגדול בדיעבד הם במצב לא רע כעת כאשר ניו אורלינס עלולים להישאר ללא כלום שנה הבאה אם קאזינס עוזב. הם יכלו להיות במצב טוב יותר. הם חייבים לצאת עם פוינט גארד טוב השנה כי בשנתיים הקרובות אין פרוספקטים שנראים ממש טוב בעמדה ופרי אייג'נטס בפוינט נוטים לחתום בקבוצותיהם או להצטרף לקונטנדרית.

  11. הרכזים של אינדי מסיימים חוזים בקיץ(טיג ברוקס).
    מינסוטה שולחים את דאן וג'ונס שמתבזבזים תחת רוביו ואת זאק לאווין תמורת פול ג'ורג
    מה דעתכם?
    חמישייה אינדי:דאן לאנס מילס תאד וטרנר
    חמישייה מינסוטה:רוביו וויגינס ג'ורג דיאנג וטאונס
    אנדרו הרבה יותר טוב בעמדה 2 מאשר ב3
    וויגינס קלע 47 נק' במשחק נגד הלייקרס העונה כשפתח בעמדה 2
    אינדי יכולים לקבל רכז שיתפתח לטופ של הליגה והם יהיו מסודרים בעמדה 1

    1. מינסוטה לוקחת למרות שג'ורג' בסיכוי עצום יעזוב בסיום השנה
      אינדיאנה לא תיקח לדעתי. זה מעט מדי עבור ג'ורג' ביחס למה שמציעים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט