יש אלופה חדשה ! – היישר מאוקלנד, סיקור בלעדי של משחק 5 בסדרת הגמר / עידן עופר

 

"כמה האוהדים בארץ שונאים עכשיו את קליבלנד", הדובר- מייקל רפפורט. קצת יותר מארבע שעות ואני כבר במגרש ( אם הייתה האופציה גם הייתי מגיע בשבע בבוקר ), פוגש את השחקן/קומיקאי שנראה כמו קרוב משפחה שלי. אחרי שמידן אמר לי שהוא אוהב את המדינה הקטנה שלנו ניגשתי לדבר איתו וישר ששמע שאני מישראל הוא שאל על החוסר אהבה לקליבלנד בעקבות הפיטורים הידועים של דיוויד בלאט, התחלה מעניינת ליום מרגש.

השעתיים הקרובות היו רגועות למדי, בלי שחקנים מסקרנים על המגרש ובכלל, אווירה רגועה למדי. לאט לאט התחילו להגיע הכוכבים, אבל לא אלה שישחקו היום על הפרקט. תחילה הגיעו וינס קרטר ( שהיה נחמד והסכים לתמונה משותפת ) ופול פירס האגדי שפרש בסיום העונה הנוכחית.

וינסניטי

אבק הכוכבים המשיך עם תיירי הנרי, וארון רוג'רס ואחד הצמדים הטובים של שנות האלפיים, צ'ונסי בילאפס וראשיד וואלאס. עם כמה שזה נחמד להיתקל בכל כך הרבה אנשים מפורסמים שעל רובם הגדול גדלתי, מה שמעניין היום זה משחק 5, אולי המשחק האחרון בסדרה. אחרי שחקני המשנה עלו הכוכבים של שתי הקבוצות, לברון, קרי, גרין ודוראנט.

קצת לפני שדוראנט עלה הלכתי לחדרי הלבשה אך לראיין מישהו היום לא היה אפשרי. אחרי שראיתי את דוראנט מתחמם, סילקו את מרבית העיתונאים מהפרקט וכך גם אותי אז הלכתי לנסות את הבופה של העיתונאים. גור גולן אמנם ביקש תמונות אבל האמינו לי, אין מה לראות.

אפשר כבר להרגיש את המתח באולם, הקהל, המדיה, מתחילים !

גיים טיים !

חמישיות:

גולדן סטייט ווריורס: סטף קרי, קליי תומפסון, קווין דוראנט, דריימונד גרין וזאזה פאצ'וליה.

קליבלנד קאבלירס: קיירי ארווינג, ג'יי אר סמית', לברון ג'יימס, קווין לאב וטריסטן תומפסון.

רבע 1

איזו פתיחה של הלוחמים. תומפסון וגרין עם 2 שלשות קובעים יתרון מהיר של 5 נקודות אבל לברון קיירי וסמית' מחזירים את היתרון לאורחים עם חטיפות גדולות. אמנם עברו פחות מ-4 דקות מתחילת המשחק אבל קווין לאב כבר הספיק לצבור 2 עבירות מהירות תודות ליקיר הקהל, זאזה פצ'וליה. לברון ממשיך להיות טוב עם שלשה על הראש של דוראנט ופאצ'וליה ממשיך לקחת ריבאונדים בהתקפה ולא לתרגם אותם לנקודות. בלי לשים לב התוצאה עומדת על 22-18 ועברנו רק חצי רבע. גם היום השופטים מקבלים החלטות שנויות במחלוקת עם עבירה שנשרקה לחובת תומפסון שהיה אפשר לראות בבירור שלא היה מגע בינו לבין קיירי. אותו קיירי לא הפסיד באף משחק הדחה בקריירה ועם ארבע נקודות מרהיבות נראה שהוא יעשה הכל בשביל שזה לא יקרה דווקא היום. ארווינג ממשיך את היכולת האדירה שלו ( גם בעזרת השופטים ) ומוביל את את קבוצתו ליתרון 4 בסיום הרבע הראשון, 37-33.

רבע 2

הרבע נפתח ב"סערת לברון". ג'יימס עם דאנק ענק על דוראנט הוציא את הקבוצות לפסק זמן מהיר אחרי שהיתרון קפץ ל-8. וואו ! איבוד כדור של ארווינג מסתיים בדאנק פשוט ענק של איגואדלה המצויין ומוריד את ההפרש ל-2 נקודות בלבד ועל הדרך גם מחזיר את הקהל לעניינים.

איגי. דאנק ענק ומשחק ענק.

הווריורס מתקשים לגלות יכולת טובה היום, בייחוד מחוץ לקשת שם הם עומדים על 2-11 באמצע הרבע השני. בדיוק אמרתי לדור, עיתונאי "הארץ" שיושב לידי שדוראנט נראה חסר ביטחון, כנראה שהוא שמע אותי ותפר 2 שלשות עם יד על הפנים והחזיר את ההובלה לקבוצה שלו, 45-43. הקהל באורקל ארינה בטירוף אחרי שהקבוצה שלו מבצעת ריצה של 21-2 שמעלה אותם ליתרון של 15 נקודות כשתוך כדי הרוחות מתלהטות עם עימות בין דיוויד ווסט לתומפסון ( רק טריסטן קיבל עבירה טכנית על התקרית ). למרות שליטה מוחלטת של גולדן סטייט, ג'יי אר סמית השאיר את הקאבלירס במשחק עם 2 שלשות גדולות שסיימו את המחצית הראשונה, 71-60 לגולדן סטייט.

קלעים בולטים: דוראנט עם 21 נק' וקרי עם 20. בצד השני לברון עם 21 נק' וקיירי עם 16 נק'.

רבע 3 

הרבע נפתח טוב מבחינת גולדן סטייט שעם 2 שלשות של תומפסון הגדילה את ההפרש אבל מנגד קיירי, לברון וג'יי אר שנשאר חם מהמחצית הראשונה, הורידו את ההפרש לשמונה בלבד לאחר 4 דקות של משחק. הרבע ממשיך להיות בסימן קליבלנד שבעזרת ג'יימס, קיירי ותומפסון ( שמשחק מצויין הלילה ) מורידים את ההפרש ל-4 נק' בלבד, ממש לפני שדוראנט תופר עוד שלשה גדולה שמוציאה את הקבוצות לפסק זמן, 93-86 עם קצת יותר משלוש דקות לסיום הרבע.

ג'יימס. היה גדול הלילה אבל זה פשוט לא הספיק מול סוללת הכוכבים מהמפרץ.

קליבלנד ממשיכים להתקרב ואלמלא שגיאות והחטאות של דרון וויליאמס ( מדהים לחשוב איזה כוכב הוא היה ביוטה ואיפה הוא עכשיו ) הפער היה קטן אף יותר. ג'יי אר סמית' ממשיך ללהוט ופעם נוספת מסיים רבע עם שלשה שמורידה את ההפרש ל-5 בלבד, 98-93 בדרך לרבע רביעי מסקרן במיוחד.

רבע 4 

הרבע האחרון נפתח בסערה עם פייד אווי גדול של דוראנט שלאחריו איגי ואותו דוראנט תפרו 2 שלשות ברציפות והגדילו את ההפרש לשמונה. דוראנט ממשיך להרוויח ביושר את תואר האמ וי פי של סדרת הגמר ( במידה ותסתיים היום ) עם 33 נקודות בתחילת הרבע הרביעי. הלוחמים ממשיכים לשלוט במשחק ויוצרים מומנטום שמעלה אותם ל-10 נק' יתרון שמכריח את טיירון לו לקרוא לפסק זמן. העסק מתחיל להיראות גמור.

הקהל שלף את השלט ונכנס לטירוף.

גולדן סטייט ובעיקר דוראנט מגדילים את היתרון עם קליעות מכל מקום וחמש דקות לסיום הווריורס ביתרון 12 בדרך לאליפות 2 בשלוש שנים האחרונות. בשנה שעברה לאב הצליח לעצור את סטפן קרי בפוזשן הגנתי חשוב אבל השנה זה לא אותו דבר כאשר קרי לוקח את לאב לטיול עד לטבעת ומוסיף ליי אפ וחטיפה לאחר מכן. קליבלנד עושה ניסיון אחרון להציל את העונה ומי אם לא ג'יי אר תופר שלשה שמורידה ל-11 הפרש. בצד השני גרין מוצא את איגואדלה להאלי אופ והסיפור הזה גמור, גולדן סטייט אלופה!!!

129-120 בסיום.

קלעים בולטים

גולדן סטייט ווריורס: דוראנט עם 39 נקודות ושבעה ריבאונדים, סטף קרי עם 34 נקודות ועשרה אסיסטים, איגי עם 20 נק' ענקיות מהספסל ודריימונד ותומפסון עם 21 נקודות משותפות.

קליבלנד קאבלירס: לברון עם 41 נקודות שלא עזרו להחזיר את הסדרה לקליבלנד, קיירי עם 26 נק' וסמית' עם 25 משלו.

אז יש לנו אלופה חדשה, וואו ! קשה להסביר את ההרגשה ממסדרונות האורקל. קרי מסתובב עם השמפניה והסיגר, דריימונד לא יודע את נפשו מרוב אושר, קליי מחפש את אבא של קרי, דל ומדליק איתו סיגר וקווין דוראנט אחד שסיפק מסיבת עיתונאים אדירה בה הילל את סטף קרי וסיפר על שיתוף הפעולה בין השניים.

קצת לפני שנכנסתי למסדרונות של האולם רצתי למגרש בשביל לחזות בחגיגות וכמו שאמרתי, קשה לתאר את ההרגשה. מרגש היה לראות את ביל ראסל האגדי שהעניק לדוראנט את גביע ה-MVP שכל כך הגיע לו אחרי סדרה עצומה. אפשר להגיד הרבה על המעבר של דוראנט מאוקלהומה לווריורס אבל הוא הוכיח בפלייאוף הזה את הגדולה שלו והשתיק לא מעט פיות.

אני אתן לתמונות לדבר כי הן יסבירו את הכל הרבה יותר טוב אבל לפני אני רוצה להגיד תודה לקוראים האדירים של האתר הנפלא הזה שלא מפסיקים לקרוא ולהגיב ובעיקר על התרומה שלכם לשי ולי שמאוד עזרו לנו להגיע לאירוע הנדיר הזה ולהביא לכם את כל הסיקורים הללו. מלבד הקוראים יש גם את מי שאחראי על כל הדבר הזה שנקרא הופס וזה מנחם לס. מנחם עזר לי ולאחרים להגשים חלום ולהגיע למקומות שנראו דמיוניים לפני כמה חודשים ומגיעה לו תודה ענקית !

פרס למי שמנחש מיהו הבחור עם הגלימה הכחולה.

ביל ראסל והסמל, ג'רי ווסט.

עוד עונה תמה לה
עם אלופה חדשה ! נתראה בעונה הבאה!!

לפוסט הזה יש 70 תגובות

  1. "חוסר אהבה לקליבלנד בגלל פיטוריי בלאט" מראה כמה אנשים פה פנאטיים ועיוורים. קליבלנד בברור השתפרה מאז שלו מאמן אותה.
    העיקר לשנוא מישהו ואם אפשר אח"כ לשיר "יש בי אהבה והיא תנצח" אז מה טוב.
    ובאותה עבירה של תומפסון "בה בבירור לא היה מגע" – היה מגע…

    1. לאן הלך בלאט אחרי הפיטורין. הוא חתם חוזה בטורקיה.אין לי בעיה שחתם מחוץ לישראל.אבל אם הכל ביזנס אז שלא ימכרו לנו את הלוקש שבלאט הוא יקיר, פטריוט המדינה.
      אם הכל ביזנס קליבלנד עשו ביזנס מצוין , אחרי שזרקו את בלאט הם הרוויחו מחדש את קווין לאב. וניצחו שנה שעברה סדרה לאחר פיגור3-1.
      מצטער לא שונא את קליבלנד.
      לא שונא את לברון.
      והאמת לא מת על טיפוסים כמו בלאט.מלקק ללברון ועכשיו הולך ללקק מחדש למכבי.

      1. הפיטורים של בלאט זה הסטוריה, ואחרי שעבר לי הכעס הייתי בשנה שעברה (וגם השנה) בעד הקאבס. אבל אם כבר העלית את הנושא, אני בכלל לא בטוח שבלאט היה מגיע להישגים פחות טובים מלו. הוא הוביל את הקבוצה לגמר עם הרכב חסר מאוד, ונתן שם פייט יותר מכובד מהשנה כשהם היו בהרכב מלא שרץ ביחד כבר שלוש שנים. והחוליה החלשה שנה באופן חד משמעי היתה ההגנה, שבתקופת בלאט היתה טובה בהרבה.
        הקאבס לא הצליחו לעצור את ג"ס באף משחק על פחות מ116 נקודות. קבוצותת אחרות בפלייאוף הזה כן הצליחו. לדעתי עם בלאט על הקווים יכול להיות שגם הסדרה הזאת היתה יותר תחרותית.
        דבר אחרון – מותר לפרגן למישהו ולא חייבים להיות נגדו גם אם הוא הגיע מישראל. לפעמים יש לי הרגשה מחלק מהכותבים והמגיבים שהם ממש מתאמצים להראות כמה הם לא פרובינציאליים…

    2. בלא מאמן הגנה נפלא. משהו שהיה חסר לקליבלנד העונה.

      בלאט גם יודע לתת לשחקנים השוליים את הביטחון ולגרום להם להתעלות, ראינו את זה בשנותיו במכבי וראינו את זה אצל דבלדובה ואחרים.

      1. תודה קאפקייק.

        מקווה ששנה הבאה פופ יארגן לצמות רוסטר שאפשר יהיה לצעוד איתו לחופה. מה אתה מהמר ? יש סיכוי ?

  2. עידן זה אולי ישמע דבילי, אבל אחד הדברים שהכי שימח אותי הבוקר הוא שזכית להיות שם אחרי כל העונה הארוכה של סיקורי עלובות ניו-יורק. הקארמה עשתה את שלה.
    תודה על כל העונה בתקווה שיש חוזה לעונה הבאה.

  3. עידן,
    סיקור מקצועי ומצויין. מדהים להיות כל כך קרוב לשחקנים ולחוויה המדהימה הזאת.
    המשחק עצמו היה מצוין ורווי תהפוכות, ומי שלא ראה (מניח שיש אחד או שניים), יכול היה להתרשם מהעוצמות המדהימות של המשחק באמצעות הסיקור.

    תזמין כרטיסים לשנה הבאה- אולי סן אנטוניו יעשו לא מעט בעיות (למרות הסוויפ, עם קוואי הם נותנים פייט מטורף לגולדן סטייט), אבל נראה שבשנה הבאה גולדן סטייט תחזור, ואין מי שיאיים על קליבלנד במזרח.

  4. אליפות, פינוק עם הקפה של הבוקר.
    עידן אחרי חצי עונה עם סיקורים מעולים מגיע לך להגיע לגמר ולראות משחק אליפות.
    משחק מצויין, קליבלנד נלחמה וכמעט חזרה לנתח, מצפה לעוד שנתיים של יריבות בגמר.

  5. תודה רבה על כל הסיקורים האדירים!
    יפה לראות שאיחדת כוחות עם שליח ללל לגמר.
    האיש קורע ותותח

  6. איזה כיף .. מרגש !!

    פתחנו תשושנה ללברון .. תתכוננו … שנה הבאה נפתח תשושנה לקואי .. לךהרדן האפס .. לווסט ברוןק האפססססס!!!

    עוד סויפ] עוד סויפ עוד סויפ עוד סויפ ….
    גולדן = שליטה!

    רק תביאו את אנטוני דיויס ואז מושלם …

  7. א'- תודה על סיקורים נהדרים. כל פעם שקראתי הרגשתי כאילו אני נמצא שם בעצמי.
    ב'- הצטלמת עם אליל נעוריי וינס קרטר. אני מקנא בך כל כך על זה 🙂
    יגיע היום ואצטלם איתו גם כן.

    1. לא הבנתי בלאט עזר בסדרה נגד ג. סטייט בשנה שעברה? הוא ישב על הספסל יחד עם כל צוות האימון?
      לו שיקם את לאב, השתמש מצוין באירווינג , וידע לשמור על איזון נורמלי עם לברון.
      הוא לקח אליפות למרות הקלקולים של בלאט.

      1. קשה להתווכח עם התוצאה הסופית עבור קליבלנד אבל לו ממש לא שיקם את לאב. זה ספין שהקאבס מכרו יפה יפה לתקשורת. אמנם היה לו קשה למצוא את עצמו אחרי החזרה של קיירי אבל הוא התייצב עוד לפני הפיטורים. היה לו גם פלייאוף די רע שלא לדבר על סדרת גמר מזעזעת.

  8. עם כל שמחתי על התוצאה – יש משהו "מת" בקבוצה שזוכה פעם שנה (כמעט) ברציפות. ראינו את זה בחוסר ההתפרצות הרגשית של השחקנים, בזה שהכל היה צפוי. אולי סטיב קר דמע קצת, אבל יכול להיות בגלל שנגמר לו החומר.

    אשתקד הקאבס הביאו אליפות ראשונה לעירם. בעבר הרחוק מייקל לקח אליפות ראשונה אחרי שנות בצורת, ועוד אליפות ראשונה אחרי שאבא שלו נרצח. ותמיד היתה מנת דמעות שבלעדיה אין שמחה.

    ממליץ לאדם סילבר לקחת שיעור אצל אריה דרעי ובני אלבז בהלכות בצלים.

  9. תודה על עונה שלמה של סיקורים מהמגרשים וגם סתם מהסלון בבית! הייתה עונה מלאת שיאים עם הרבה עניין. השנה לא עסקתי בסיקורים אז תודה לכל המסקרים על עונה אדירה!
    הדבר המעניין הבא – הדראפט 😃

  10. תודה עידן על סיקור אינפורמטיבי ו"צבעוני" במידה, ועל כל העונה.
    היתה סדרה טובה למרות שצפויה, היתה רמת משחק גבוהה מאוד. הסקור הגבוה כאן כדי להישאר ולא לחזור לקרבות חפירה, עד שיחזרו הסנטרים הגדולים.
    קיירי שחקן שכונה שלא יכול להוביל לבד מועדון ברמות הגבוהות ביותר. בתור רובין הוא מצוין.
    זהו, מתחילה העונה המתה. הדראפט לא עושה לי את זה, סורי.
    סתם ספקולציות שלא יוצא מהן כלום. עד שלא תביאו לי לברון או דוראנט חדשים אני לא מתלהב.

    1. זה בגלל שאתה לא יודע להנות מהדברים הקטנים של החיים,
      כמו לקרוא (שוב) איך אוהדי הלייקרס מפתחים תקוות, שזהו! העונה הם חוזרים לפלייאוף…

      1. האמת שאתה צודק, תמיד משעשע לשמוע את אוהדי הלייקרס בונים תילי תילים ומגדלים באויר

  11. קפצתי הביתה מבית החולים להביא כמה דברים לגייל. מקווים שישחררו אותה היום. היה כיף לשכב על מיטת החולה שלה הרחבה יחד איתה ולחזות במשחק בטיווי די גדול ב-HD. פעמיים חשבתי שהקאבס עושה זאת אך פעמיים (יותר) לאב ושומפארט (גרוע!) החמיצו זריקות 3 פנויות לחלוטין.
    הסוף היה ברור, וכמו שחשבתי וה-MVP של דוראנט מצדיק עבורו את הכל.

    שי ועידן – שני שליחי הופס אדירים.
    התמונות כבר בנבא

  12. פוסט מעולה !
    אל תקשיב לאם בי גריי
    אין לו מושג בכלום
    אורגינל רפפורט נראה כמו דוד שלך 🙂

    1. חתיכת הסבה בקריירה עשה הרפפורט הזה: מתפקיד של שוטר מושחת ב״פריזון ברייק״ לקומיקאי ספורט. בחור כשרוני (וגם די מכוער, להבדיל מעידן!)

  13. איזה קטעין… אתמול אני רואה פרק של לואי סי. קיי ואני מזהה את השחקן האורח מרומן על אמת… לא פחות 🙂
    והיום אתה שם תמונה שלו בראש הפוסט + שם. מה הסיכויים??? (בערך כמו שהיו לקאבס לקחת את הסדרה)
    צחוקיה ושיגועיה…..

    תודה על הסיקור המעולה מהשטח

  14. *
    מאז האליפות של הספרז ב-07' לא הייתה אלופה כזאת מתועשת,לא מרגשת,אפורה ורמאית…

    עצוב לי על תומפסון העגלה,קרובר הגרוטאה ושלומפרט הנגר שקיבלו היזדמנות לשחק עם המלך ופישלו,
    הם יוכלו להיתבייש ולספר לנכדים שהם פישלו בגמר הנבא כשהם משחקים לצד השחקן הכי גדול במישחק.

  15. התמונה של ראסל וג'רי ווסט נפלאה, כמה הערכה הדדית נראה שיש שם רק מתוך התמונה , כמה היסטוריה של הליגה בתוכה של שני יריבים ספורטיביים מרים.

    1. דדי, מה הסיכוי שתפנק את רפי ההבנה בטור קצר יומי על ההתפתחויות וההתרחשויות מאחורי הקלעים לקראת הדראפט הקרב ובא?

      1. הדברים שאני שומע הם לא בכמויות מסחריות וכרגע לפחות מדובר בכל מיני חלקי מידע שאולי מלמדים על תמונה מסויימת לגבי הלייקרס – ואולי לא…
        🙂

        בקיצור, לא שווה טור, ובטח לא טור יומי.

        1. מה שאני קראתי שהלייקרס לא עפו על הוורקאאוט של בול. לא שזה אומר משהו לגבי הבחירה שלהם אבל זה בטח לא סגור ונעול שהם בוחרים בו.

  16. עידן (וגם שי), תודה על יופי של סיקור,
    מקווה שגם בחוף המזרחי יהיו לך בעונה הבאה משחקים מעניינים לסקר.

    הפלייאוף לטעמי השנה היה נטול התרגשויות,
    והדבר היחידי שייזכר ממנו הוא סדרת הגמר,
    והעובדה ששיחקו בה במקביל כמות יוצאת דופן של סופר סטארים והול אוף פיימרים לעתיד לבוא.

  17. גמר מאכזב, ופלייאוף מאכזב.
    כמו שיאיר כתב, קליבלנד לא הצליחו להתמודד הגנתית עם ג"ס, ושהם קולעים ככה קשה לנצח אותם.
    ג"ס קבוצה מרשימה, קשה מאוד לראות איך אפשר לנצח אותם.
    להביא לקבוצה שהייתה קרובה למושלמת, שחקן אדיר כמו דוראנט, זה מפחיד.
    כנראה שעוד כמה סופרסטארים יצטרכו להתאחד, בשביל להוות תחרות אמיתית

  18. סיקור נהדר ובעצם לקחת אותנו איתך עידן, דרך עינייך הכדורסלניות
    הטובות, ייצגת את מדינתנו הקטנה בכבוד.
    תודה רבה עידן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט