אירועי דיומא – 10.06.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

מוקדמות מונדיאל 2018 – האיזור האירופי, מחזור 6:

שידורים גם ב"ערוצי הקיבוץ" בספורט 5 לייב ובספורט 1 ב-19:00 וב-21:45.

בית 3:

19:00-אזרביג'אן-צפון אירלנד (ספורט 1). את הנבחרת הסימפטית של צפון אירלנד אנו זוכרים היטב מהיורו. כאן היא אוחזת במקום השני, עם סיכויים טובים לאחוז בו עד הסוף. כדי לעשות זאת היא צריכה וצפוייה לנצח את הנבחרת האזרית. זו מפתיעה בינתיים לטובה, עם כמה תוצאות לא רעות בסיבוב הראשון, אך פערי הרמות בין הנבחרות ניכרו בתבוסה 4:0 שהנחילו לה הצפון אירים במפגש הקודם.

21:45-גרמניה-סן מרינו (ספורט 2). ממש לא כוחות. גרמניה צפוייה לשמור על המאזן המושלם מול אחת הנבחרות החלשות בעולם (המשחק הקודם ביניהן נגמר 8:0 לגרמנים…).

21:45-נורבגיה-צ'כיה (ספורט 1). צ'כיה מתמודדת מול צפון אירלנד על המקום השני, ומצוייה שתי נקודות מתחתיה. היא פייבוריטית מול המארחת, נבחרת פאר בעבר, והיום בעיקר נבחרת אומללה שהפסידה את כל משחקיה מהסיבוב הראשון, פרט לזה שמול סן מרינו.

בית 5:

19:00-קזחסטן-דנמרק (ספורט 5). בית 2 הוא הצמוד ביותר בכל הקשור למאבק על המקום השני, כאשר דנמרק היא אחת מארבע הנבחרות המתמודדות עליו. על מנת להמשיך ולהיאבק עליו, היא צריכה וצפוייה לנצח את הנבחרת החלשה של הבית.

21:45-פולין-רומניה (ספורט 5). הנבחרת המצויינת של פולין בינתיים נראית כגדולה על הבית הזה, ונמצאת בדרכה הבטוחה למונדיאל. היום היא אמורה להיות פייבוריטית מול האורחת. זו עוד אחת מארבע הנבחרות המצויות במאבק קשה על המקום השני.

21:45-מונטנגרו-ארמניה (ספורט 3). עוד קרב מפתיע על המקום השני. מונטנגרו נחשבה ליריבה העיקרית של פולין בקרב על ראשות הבית, אלא שההפסד לפולנים, ויותר מכך הפסד הבית המפתיע 3:2 ליריבה היום (לאחר יתרון 2:0), סיבך אותה קשות. אותו ניצחון של ארמניה הציב אותה באופן לא צפוי בעמדה טובה לתפוס את המקום השני.

בית 6:

19:00-סקוטלנד-אנגליה (ספורט 2). הדרבי של האי הבריטי הוא כצפוי לא שווה כוחות. הנבחרת האנגלית בראשות סאות'גייט כרגיל חוגגת בשלב המוקדמות, ונמצא בדרכה הבטוחה למונדיאל. אחד הנצחונות המשכנעים היה ה-3:0 מול היריבה היום, תוצאה ששחזור שלה לא יפתיע אף אחד. הסקוטים הם לא בדיוק מאריות היבשת, אך הניצחון החשוב שלהם על סלובניה במחזור הקודם משאיר אותם במרחק סביר מהמקום השני.

19:00-סלובניה-מלטה. סלובניה כאמור איבדה נקודות יקרות בהפסד לסקוטלנד, אך היום צפוייה להרוויח 3 קלות במפגש מול הנמושה של הבית.

21:45-ליטא-סלובקיה (ספורט +5). הצירוף של שלושת הניצחונות האחרונים של סלובקיה, יחד עם שאר התוצאות בבית, שם אותה במקום השני. היא צפוייה לשמור עליו מול היריבה הבינונית ומטה, זאת לאחר שבסיבוב הראשון היא ניצחה 4:0.

טניס:

רולאן גארוס (2000) – גמר הנשים:

אפשר לקרוא על הגמר גם בפוסט המצויין של עידו מוריה מאתמול.

16:00-ילנה אוסטפנקו (43)-סימונה האלפ (3) (יורוספורט). ההגעה של סימונה האלפ לגמר לא צריכה להפתיע יותר מדי, היות ומדובר במתמודדת בכירה עם יכולת לא רעה על חימר. אוסטפנקו, לעומתה, היא הפתעה אדירה – הלטבית בת ה-19 העפילה לגמר הראשון בתולדותיה, לאחר נצחונות על שחקניות כווזניאקי ובאשצ'ינסקי. אם לשפוט לפי המשחקים הקודמים של השחקניות (הכוללים כמה וכמה יציאות מן הקבר), קשה להצביע כאן על פייבוריטית.

פורמולה 1:

גרנד פרי קנדה – מקצה הדירוג:

20:00, ספורט +5. מקצה הדירוג למירוץ בקנדה שייערך מחר.

אופניים:

הקריטריום של דופינה – קטע 7:

קטע 6 עם הר החתול הצדיק את כל הציפיות המוקדמות ממנו. בעלייה הסיזיפית להר החתול היה זה פאביו ארו שברח למובילים, כאשר בן קבוצתו יאקוב פוגלסנג מצטרף אליו. היחידים שהצליחו לגשר אליהם היו ריצ'י פורט וכריס פרום, כשהאחרון הראה בירידה מההר את הכישורים שרכש בעונה שעברה. בסופו של דבר הרביעיה הגיעה יחדיו אל הקו, כאשר דווקא פוגלסנג הצליח להקדים את פורט בפוטו פיניש. כל שאר מתמודדי ה-GC, לרבות קונטאדור, ואלוורדה וברדה, לא הצליחו לעמוד בקצב של הבורחים, והגיעו כדקה לפחות אחריהם. בעקבות הקטע עבר פורט ללבוש את החולצה הצהובה, כשאחריו פרום (39+), פוגלסנג (1:15+), ואלוורדה (1:20+), ארו (1:24+) וקונטאדור (1:47+).

*המלצת צפייה* קטע 7 של היום ממשיך את מגמת ההתעללות בכל אלו האמורים להתחרות גם בטור. חברת ASO, המארגנת את את הדופינה וגם את הטור, שאלה מן הטור את אחת הפסגות הידועות והאהובות – האלפ דואז. מדובר כאן במסלול טיפה שונה מהמוכר לפסגה הפופולרית, אך לא פחות קשה, זאת עם עוד שתי פסגות קשות מאד לפניה. היום נוכל לראות למי ממתמודדי ה-GC נותר כח מהקטע הקשה של אתמול עבור זה של היום (כשגם למחר צריך להשאיר עוד כח). שידור ביורוספורט 2 ב-14:30 (אפשר לראות כאן).

 

טור דה סוויס – קטע 1:

הטור דה סוויס (הטור של שוייץ) יוצא לדרך במקביל לדופינה, והוא מירוץ הוורלד טור האחרון שנראה לפני הטור דה פרנס. מדובר במירוץ קטעים ארוך למדי (תשעה סה"כ), עם פרופילים מגוונים המתאימים לשענים, מטפסים, מאיצים ואול אראונדרים. זה המירוץ השני שאנו רואים בשוייץ השנה, כשהטור של רומנדי, בו זכה ריצ'י פורט, קדם לו. פורט בינתיים עושה חיל בדופינה, ויחד איתו נמצאים כל אלו המתכוננים לטור, אך עדיין יהיה כאן הרכב מגוון ומעניין של רוכבים. מבין מועמדי ה-GC נראה כאן את זוכה הג'ירו טום דומולאן, ורוכבים כיון איזאגיר, רוהאן דניס, טי ג'יי ואן גרדרן, דומניקו פוצוביבו, סטיבן קרוייזוויק, רוי קושטה, מארק סולר, דויד דה לה קרוז, ו-ואוט פאולס. בקטעים השטוחים יותר נקבל ועידת צמרת של מאיצים ואול אראונדרים כפטר סאגאן, גרג ואן אוורמארט, ג'ון דגנקולב, פרננדו גביריה, פיליפ ז'ילבר וטים וולנס.

קטע 1 של היום הוא קטע נג"ש קצרצר בן 6 ק"מ, המשמש כקטע הפרולוג של המירוץ. הוא עשוי להתאים לשענים כדומולאן, דניס, טיילר פיני, קסטרובייחו ואוליברה (שניהם ממוביסטאר) או מאצ'יי בודנאר הפולני. עדיין, קטעים קצרים מהסוג הזה פחות צפויים מבחינת הזוכים. שידור בספורט 3 ב-17:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. תודה.
    היום באמריקאס קאפ, גמר הצ'לנג'רס.
    ניוזילנד מול שבדיה ראש בראש אחרי שהקיווים הדיחו בקלות את האנגלים, והשבדים בקושי את יפן.
    המנצחת תתמודד בגמר מול ארה"ב.
    שידור מתחיל ב 20:00 בערוץ 63 ביס, 61 בהוט

    1. צעירה אלמונית חגגה עשרים עכשיו ונראית כמו כןכבת חדשה אבל אי אפשר לדעת בטניס נשים… היא יכולה גם להפסיד סיבוב ראשון בווימבלדון פתאום

  2. הולך לחמש מערכות כמו כלום ,כרגע הלאפ מוליכה 1:1….
    במערכות.
    אגב היא לא קרובת משפחה של עמירם חרלפ העורל דין ?
    והנקודה הספרדית ברכות לאנבל מדינה בשמה המלא אנה איזבל מדינה בת 35 המאמנת של אוסטפנקו ,המאמנת השניה אחרי האמא .
    על ההעפלה לגמר העבודה המשובחת.מורגשת.
    הביטחון העצמי של היךדה תענוג ,היא חא נשברת
    סימונה יריבה מצוינת עבורה ונראה שהיא ילנה יודעת ללמוד בזמן אמיתי .
    מתלרטות אותה מרסקת את שאראפובה ומתמודדת עם סרינה.

  3. נראה כמו הכנה לגמר הגברים:
    אוסטפנקו הסופר התקפית על תקן וואורינקה והאלפ עם ההגנה המדהימה על תקן נדאל.
    ללטבית כבר 50 וינרים

  4. סיכום ברכות לילנה ן לאנבל מדינה על הניצחון בגמר , האמא חא רק בנתה בת וספורואית , היא גם ידעה לבחור את המטמנת המתאימה להמשך העבודה ושיוף למצוינות הסגנון דהנחילה לילדה.
    ועכשיו נשאר רק לראות אלו הורים הם המאמנים היותר טובים ?
    משפחת וליטמס מול מדפחת אוסטפנקו התלוננתם שאין יריבות בטניס הנשים …
    חכו שסרינה תחזור ובינתיים נחכה למנה הראשונה ילנה מול ונוס

  5. בינתיים בברמודה, אחרי שני מירוצים שוויון 1 בין שבדיה לניוזילנד. רמה גבוהה בטירוף, היאכטות לא נוגעות במים.
    עוד מירוץ אחד להיום.

  6. השבדים עשו פתאום איזה שינו כיוון שהביא להם נצחון. אפלטון, אתה יכול להסביר שוב את הפונקציה של עבודת הידיים (או הרגליים של הניו זילנדים)?

    1. לגבי עבודת הידיים (או הרגליים אצל הקיווים). כדי ליצור לחץ הידראולי מספק להזזת המפרשים והפוילים יש לספק כוח למשאבות ההידראוליות.
      תפקיד הגריינדרים (הידיות האלו) המסורתי הוא לספק מספיק כוח הידראולי לסירות. אבל בסירות האלו צריך כל כך הרבה כוח הידראולי שהתחילו לשים שם אנשים חזקים שהם לא בהכרח שייטים, כמו חותרים אולימפיים.
      למעשה יש הגאי, שייט נוסף שאחראי על מתיחת המפרשים וטקטיקה וכל השאר גריינדרים רק לתת כוח.
      הניוזילנדים החליטו על שינוי טכנולוגי ולספק את הכוח ההידראולי דרך הרגליים, כך שהם התאמנו עם רוכבי אופניים אולימפיים ויש להם כמה כאלו בסגל.

  7. אני לא מבין. היום היה ניו זילנד, שבדיה, ושבדיה. אז למה הם קוראים למקוץ הזה מס' 3?
    כנראה לא הבנתי משהו. או כנראה ראיתי את השני כשחשבתי שהוא השלישי

    1. היו היום שני מירוצים עד עכשיו, זה גמר הצ'לנג'רס. הראשונה שתגיע ל9 נק' תנצח ותעלה לגמר מול ארה"ב.
      לגבי השפה, בנבחרת השבדית אני לא חושב שיש שבדי אחד.
      כמו בזמנו שאלינגי השוויצרית זכתה באמריקאס קאפ עם נבחרת שכולם ניוזילנדים.
      מדהים לראות כמה שהמירוצים האלו צמודים, אין דברים כאלו ביאכטות

  8. כנראה זה היה ההגאי. לשבדים נהרג שייט באמריקאס קאפ הקודם, הם פרשו מהמירוץ הזה ויקוו להתאושש עד מחר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט