אירועי דיומא + בלוג חי חצי גמר רולאן גארוס – 09.06.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

מוקדמות מונדיאל 2018 – האיזור האירופי, מחזור 6:

שידורים גם ב"ערוצי הקיבוץ" בספורט 5 לייב ובספורט 1 מ-21:45.

בית 1:

*המלצת צפייה* 21:45-שבדיה-צרפת (ספורט 4). מפגש הצמרת של בית 1 מפגיש את מובילת הבית צרפת, הצפוייה לעלות מהמקום הראשון, מול סגניתה. צרפת, מלבד איבוד הנקודות המפתיע מול אסטוניה החלשה, מפרקת בינתיים את כל הקבוצות בבית (כולל הניצחון הביתי מול שבדיה בסיבוב הראשון). שבדיה ללא זלאטן היא נבחרת פחות טובה מכפי שאנו זוכרים, אך היא בהחלט מועמדת לתפוס את המקום השני, והיא זקוקה לנקודת על מנת לא לאבד אותו לבולגריה.

21:45-בלארוס-בולגריה. בולגריה בינתיים מפגינה כושר לא רע, והיא נמצאת במקום השלישי, נקודה מתחת לשבדיה. ניצחון צפוי שלה על המארחת החלשה, יחד עם איבוד נקודות שבדי, יעלה אותה למקום השני.

21:45-הולנד-לוקסמבורג (ספורט 2). אוי הולנד, זוהי כבר מזמן לא נבחרת הצמרת שאנו זוכרים מהעבר הלא כל כך רחוק. גם במוקדמות האלה היא מסובכת קשות, ואוחזת במקום הרביעי בלבד. עדיין היום היא צפוייה לנצח בקלות את בעלת בריתה מהבנלוקס.

בית 2:

21:45-אנדורה-הונגריה (ספורט 1). הונגריה כנראה תיאלץ לראות את המונדיאל מהבית, היות והיא במקום השלישי במרחק רב משתי המובילות. עדיין היא צפוייה לנצח בקלות את הנמושה שמולה.

21:45-לטביה-פורטוגל (ספורט 5). פורטוגל במקום השני במרדף אחר שוייץ, עם הזדמנות נוספת לרונאלדו לנפח את מאזן השערים מול עוד נמושה מהבית.

21:45-איי פארו-שוייץ. שוייץ מובילה את הבית עם מאזן מושלם, וצפוייה להמשיך לעשות זאת גם אחרי היום מול המארחת החלשה. המארחת אמנם היא אחת משלוש נמושות הבית, אך מבין שלושתם היא זו שהכי שומרת על כבודה, עם מאזן מכובד של 5 נקודות.

בית 8:

21:45-בוסניה-יוון. משחק חשוב מאד (ודאי יותר מכמה אחרים שערוצי הספורט החליטו לשדר במקומו). יוון במקום השני, ובוסניה בשלישי, נקודה מתחתיה. יוון חוזרת לכושר שאפיין אותה בעבר, מה שהביא אותה כמעט לנצח את בלגיה במחזור הקודם. בוסניה אף היא נבחרת טובה, הזכורה לנו היטב. המשחק הקודם בין השתיים הסתיים בתיקו, וזה של היום יכול ללכת לכל כיוון.

21:45-אסטוניה-בלגיה (ספורט +5). בלגיה מובילה את הבית בבטחה, והייתה במאזן מושלם עד המשחק הקודם מול יוון, בו שער מאוחר של לוקאקו הציל אותה מהפסד. היום לוקאקו וחבריו צפויים לנצח את הנבחרת החלשה שממול, גם ללא הזאר הפצוע.

21:45-גיברלטר-קפריסין. מפגש חסר חשיבות בין האורחת החלשה, למארחת, שהיא כנראה הנבחרת החלשה ביותר בכל שלב הבתים.

טניס:

רולאן גארוס (2000) – חצאי גמר (גברים):

אפשר לקרוא על חצי הגמר גם בפוסט המצויין של עידו מוריה מהיום.

*המלצת צפייה* 13:45-אנדי מארי (1)-סטן ואוורינקה (3) (יורוספורט). אנדי מארי, עדיין המדורג ראשון בעולם, לא ממש הרשים השנה, אך בטורניר הזה הוא בינתיים עושה את שלו. עדיין מבין השניים, זה השוויצרי שנראה יותר טוב בטורניר, כשברבע הוא פשוט מחץ את צ'יליץ'.

*המלצת צפייה* 16:30-רפאל נדאל (4)-דומיניק ת'ים (6) (יורוספורט). ההווה (לפחות על החימר) מול העתיד (הקרוב). השור ממאיורקה יהיה תמיד פייבוריט בכל טורניר חימר, ובנוסף הוא נהנה מהפרישה של בוסטה ברבע הגמר. אלא שמולו יתייצב היום האוסטרי הצעיר, במה שכבר מתחילה להיות מסורת העונה. ת'ים פשוט השפיל אתמול את דג'וקוביץ', כולל בייגל שהנחיל לו במערכה השלישית, וגם מול נדאל הוא לא אמור לסבול מרגשי נחיתות, לאחר שכבר ניצח אותו בטורניר רומא השנה. עדיין במשחק של חמש מערכות, השור אמור להיות הפייבוריט.

אופניים:

הקריטריום של דופינה – קטע 6:

קטע 5 של אתמול היה קטע המיאוץ האחרון של המירוץ הזה. בקטע הפתיע הגרמני הצעיר, פיל באוהאוס, את מתחריו הבכירים יותר, וחצה ראשון את הקו לפני דמאר וקוקאר. באוהאוס נראה מרשים למדי אתמול, ואם יצליח למנף את ההצלחה, הוא יהיה עוד רוכב בשורה המרשימה של מאיצים שמדינתו מייצרת. לקטע לא הייתה השפעה על ההובלה במירוץ, בו דה גנט ממשיך להוביל, ואחריו פורט (27+), ואלוורדה (51+), סטף קלמנט (55+), קונטדור (1:02+) ופרום (1:04+).

קטע 6 של היום כבר מעביר את כובד המשקל של המירוץ לתחרות האמיתית בין המטפסים. זהו קטע בן 145 ק"מ, הכולל פסגה אימתנית בדרגת HC לקראת סופו – מון דו שה, או בעברית הר החתול. זהו אחד הטיפוסים הקשים (והמסוכנים) בצרפת, שחלקים ממנו אף מרוצפים, והירידה ממנו תלולה ומסוכנת מאד. יהיה מעניין לראות מי מבין המועמדים ינסה לצבור יתרון בירידה המסכמת. שידור ביורוספורט 2 ב-16:00 (אפשר לראות כאן).

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 112 תגובות

  1. תודה רבה.
    הטניס בהחלט המלצת צפייה.
    אבל גם הדופינה!
    פורט המוביל האמיתי של המירוץ ו37 שניות על פרום זה לא מעט.
    תוואי המסלול עושה חסד עם וולורדה שהוא דיסינדר עדיף על השאר. השאלה אם יצליח להחזיק איתם עד הסוף אחרי שכבר הגיע לשיא בתחילת האביב.

  2. תודה. טים ממש מרשים כל השנה. הוא יתן פייט רציני לנדאל ולא אפול מהרגליים אם חס וחלילה תהיה כאן הפתעה

  3. קטע מענין מאד היום תודה רבה ,בקשר לטניס , משובח כרגיל.
    אופס שכחנו לגמרי יש גמר כדורסל בארהב וסדנה של ראנדי אורטון.
    נרשמתי לסדנה , אך לא מצאתי את ראנדי במקום שנקבע , אני חושש לשלומו ,מקוה שיצליחו למצוא אותו בזמן , חושש שהוא עלול לפגוע בעצמו .

  4. מעולה! יום מלא ספורט.
    שני חצאי גמר די צפויים עבורי בטניס כי הייתה לי הרגשה שטים יצליח לנצח את נובאק. לפי דעתי צפויים לנו היום לפחות 8 מערכות בשני המשחקים ביחד מה שמראה כמה יהיה צמוד ולא צפוי היום. נדאל נגד טים – סוד המשחק יהיה בשתי מערכות הראשונות לדעתי מכיוון שאלה המערכות שבהן טים ״פייבוריט״ ביחס לשאר המערכות. מה שבטוח צפוי שני משחקים נהדרים!

  5. משום מה, נשמט האירוע החשוב ביותר שמתקיים היום (לדעתי): משחק הידידות בין ברזיל לארגנטינה שיתחיל בעוד קצת פחות משעה.
    זה המשחק הראשון של חורחה סמפאולי כמאמן ארגנטינה והוא זימן לסגל כמה שמקנים חדשים.
    בברזיל, שנמצאת בתקופת שיא והבטיחה כבר את עלייתה למונדיאל, לא זומנו כל הכוכבים (ניימאר לדוגמה).
    במשחקים כאלה המילה "ידידות" לא משחקת תפקיד והשחקנים משקעים את הכל.
    אז למי שיכול לצפות, המשחק משודר בערוץ ספורט 1 החל משעה 12.55.

  6. וקצת יותר ברצינות, זה אחד הטיפוסים הרצחניים ביותר עם שיפוע מעל 10% לאורך כמעט 9 ק"מ. שיהיה להם בהצלחה.

    1. עם רמפות של 14 ו 15 ,אני מטפס דבר כזה ב 5 קמש , יותר רציניים מטפסים ב 10 הם מטפסים במהירות שאני מעריך סביבות ה חמש עשרה עשרים ,נחשב היום במדויק .
      ובענין אחר לידיעת החברים לביא שוורצגורן ואפלטון מי שזוכר את הויכוח אם להיכנס לסיני או לא ?

      היוםנמצפרסמת בואלה כתבה על המלחמה בסיני בין התאראבין לבין דעאש .

  7. 07:30 לבריחה 100 קמ לסיום ,לבריחה מוצלחת נדרשים בין 12-18 רוכבים ,יש כרגע רק 6 אבל הקטע היום קצר רק 145 קמ.

    הקטע היום קטע הרים ראשון מבין שלושה כך שמי שירוץ קדימה היום ישלם את המחיר מחר ,הדבוקה ורוכבי הדירוג הכללי נזהרים מבזבוז הכוחות בשלב מוקדם יחסית. כך הבריחה אוספת.לעצמה זמן .
    ללוטו nl עם קןאן באומן יש אינטרס לסגור על הבריחה כך שלא ילכו לאיבוד נקודות הרים. לרוכבי דירוג כללי אין אינטרס כזה ,ללוטו סאודל עם תומס דה גנט היה אינטרס לשמור על חולצת המוביל ,עד 3:35 דקות הבריחה התרחקה מדי ובלאו הכי לדה גנט יהיה קשה לשמור על החולצה היום כך שהמירוץ מתפתח מאחורי הבריחה המובילה רוכבי הדירוג הכללי שומרים זה על זה,כאשר קיים קאב שמירות עלולות להתפתח הפתעות ואפילו מרעישות.,אך כרגע אף קבוצה לא רוצה למצמץ ראשונה ,וליפול בהמשך, שאחרים יעבדו ….

  8. כל הכבוד למארי. לא הרבה נתנו לו סיכוי היום.

    למישהו ממוחי הטניס יש הסבר למה בעשור האחרון כל הגדולים טובים על כל המשטחים לעומת רוב כוכבי העבר ששלטו במשטח ספציפי?

    ברור שרפא עילוי על חימר אבל בעבר שחקנים כמוהו בעבר לא היו מצליחים על שאר המשטחים. שאמפרס לא עבר שמינית גמר ברולאן לדוגמא.
    מומחי חימר לא הצליחו על דשא.

    מה גרם לשינוי לדעתכם?

    1. קראת את חדשות הטניס של עידו?
      הוא חד משמעית מהמר על מארי ולא חשבתי שיש מקום לחלוק עליו
      מארי סדין אדום עבור סטן.

  9. 8:10 יתרון לבריחה. 91.5 קמ לסיום בי אם סי מתחילים לרדוף , כולם צופים התקפה של רומיין ברדה בעליה להר החתול ,
    מענין שלא סופרים את ולורדה זו טעות מרה לא לספור אותו ואת צאווס.
    אעליבר נאסין וסרז פאול מועמדים לניתחוח בקטע אם הבריחה תמשיך כך ונראה שכן .

  10. אגב יום מצויין לבריטים. תלו את הטוריס של תרזה מאי. הבהמה השמרנית.
    קומי תקע עוד מסמר בארון של טראמפ. ואצלנו הפרלמנט מסכים על תוכנית אנרגיה (שהחיינו) שיתבסס על 70% אנרגיה מתחדשת ו 30% פחם.

  11. אני חושב שהתחלנו לקבל תשובה לגבי הכושר שלו לקראת הטור.
    יכו אותו באפריל, אבל ביוני הוא כבר חם וביולי רותח.

  12. ידיים למטה המשחק הכי טוב של האליפות.
    שני השחקנים ברמה הכי גבוהה שיש, כמעט ולא עושים טעויות.
    מגיע לנו 5 מערכות

    1. אסור לשחקן כמו מארי שמשקיע הרבה מאד אנרגיה בכל משחקון להגיע לחמש מערכות.מול ואורינקה, הוא פשוט יגיע למערכה אחרונה ומכרעת גמור , ממש כמו לברון מול גולדן .

  13. משחק מעולה ותצוגת משחק נהדרת של סטן,
    מארי הפתיע אותי לטובה ונתן את משחקו הטוב של השנה אבל זה פשוט לא מספיק מול אדם שחובט 80 וינרים שכל אחד מדהים יותר מהאחר.

  14. חידת אופניים :
    לפני מספר שנים אמר ולורדה כי רוכב ספרדי מסוים זכה בטור בגיל מתקדם בהרבה גילו אז,
    עקבתי אחרי ולורדה שנים מאז וגיליתי טעות אופינית שלו עליה חזר גם היום .
    מהי הטעות שלו היום ?
    לאיזה רוכב התכון בדבריו ?
    מי היה קרוב משפחתו של אותו רוכב שהיה גם הוא רוכב מאד מפורסם ?
    בונוס האם יש קשר בין הכינוי המדובר בסעיף הקודם לחיות אותן מגדל בכיר באתר ?

    1. לסעיף לפני האחרון מה היה הכינוי של אותו קרוב משפחה הרוכב המפורסם ,ותוספת בשנת 2004 בוולטה בקטע הרים זכה רוכב אחר בשם משפחה זהה לשל אותו רוכב , בקטע שהוקגש לזכרו של אותו קרוב רןכב מפורסם .מהו הקטע האמור .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט