אירועי דיומא – 27.05.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

(יום של גמרי גביע, יובאו כאן לפי סדר כרונולוגי)

גמר הגביע הסקוטי:

17:00-סלטיק-אברדין (ספורט 2). סלטיק כבר השתלטה מזמן על הכדורגל בסקוטלנד, ולקחה השנה את האליפות, ללא אף הפסד בליגה. והיום היא תהיה פייבוריטית ברורה נגד סגניתה (המרוחקת ממנה 30 נק' בליגה!).

גמר הגביע האנגלי:

*המלצת צפייה* 19:30-ארסנל-צ'לסי (ספורט 1). הדרבי הלונדוני בגמר הגביע יתקיים בוומבלי כראוי למעמד ולקבוצות. צ'לסי מגיעה כמובן כפייבוריטית הגדולה, לאחר שכבר השלימה את הזכייה באליפות. ארסנל לעומתה מגיעה לאחר עונה די טראומטית, הכוללת החמצה ראשונה של ארבעת הראשונות בעידן ונגר, ותבוסות מביכות בליגת האלופות. גם עתידו של ונגר בקבוצה לוט בערפל. אם לא די בכך, ארסנל תגיע בהרכב חסר למדי עקב פציעות מרובות, בעוד שצ'לסי מגיעה בהרכב מלא, כולל הקפטן הפורש ג'ון טרי.

גמר הגביע הגרמני:

21:00-איינטרכט פרנקפורט-בורוסיה דורטמונד (ספורט 2). בליגה הגרמנית כבר מזמן אין תחרות לבאיירן, אבל בגביע הייתה זו דורטמונד, שהצליחה במשחק מותח בחצי הגמר להכניע את המפלצת. דורטמונד מגיעה למעמד בפעם הרביעית ברציפות, כאשר בכל שלוש הפעמים הקודמות היא הפסידה. הקבוצה הצליחה להגיע בליגה למקום השלישי, המוביל לליגת האלופות, והיא תהייה פייבוריטית היום. לפרנקפורט הייתה עונה סבירה, בה סיימה באמצע הטבלה. הנ"ל נכון גם לטאלב טוואטחה, שבלט בעיקר במשחקי הגביע.

גמר הגביע הצרפתי:

22:00-אנז'ה-פ.ס.ז' (ספורט 3). פ.ס.ז' איבדה את האליפות לראשונה בחמש השנים האחרונות, כשסיימה שנייה לאחר מונאקו. גם בליגת האלופות הקבוצה נכנסה להיסטוריה מהצד הלא נכון, לאחר הקאמבק של ברצלונה על חשבונה. היום קבאני וחבריו יהיו פייבוריטים ברורים מול אנז'ה הקטנה, שתהיה נוכחת לראשונה במעמד.

גמר הגביע הספרדי:

22:30-ברצלונה-אלאבס (ספורט 4). לברצלונה זו הזדמנות פז להציל במשהו את העונה המסוייטת שלה. הקבוצה הקטלונית נאלצה לראות את יריבתה הגדולה ממדריד חוגגת אליפות, ומתקדמת לגמר ליגת האלופות. בנוסף, הרשעתו של מסי בעבירות מס השבוע לא ממש תרמה למצב הרוח. המשחק הזה יהיה האחרון ללואיס אנריקה על הקווים (ארנסטו ואלוורדה יאמן את הקבוצה החל מהעונה הבאה). היריבה הקטנה ממרכז הטבלה לא בדיוק ציפתה להיות במעמד, בו תהיה בפעם הראשונה.

ליגה איטלקית – מחזור 38 ואחרון:

19:00-בולוניה-יובנטוס (ספורט 3). יובה השלימה בשבוע שעבר זכייה בדאבל, עם הבטחת האליפות הצפוייה מחזור אחד לסיום. המשחק חסר החשיבות נגד קבוצת התחתית יהיה האחרון לפני גמר ליגת האלופות, אולי הטראבל לגברת הזקנה.

 

כדורסל:

פלייאוף ליגת העל – משחק 2

*המלצת צפייה* 21:00-מכבי חיפה(0)-הפועל חולון(1) (ספורט 5). שתי הקבוצות סיפקו לנו בחולון את המשחק המותח של המחזור הראשון, משחק שהסתיים בניצחון חולוני לאחר שתי הארכות. חיפה הייתה קרובה מאד להשיג ניצחון ראשון על חולון העונה, אך השתנקות (נוספת) שלה ברגעי ההכרעה אפשרה לטו הולאוויי וחבריו להכריע את המשחק. ניצחון נוסף לצהובים-סגולים היום ייתן להם יתרון שלירוקים יהיה קשה לסגור.

טניס:

שלבי הגמר בשני טורנירי החימר המקדימים לרולאן גארוס.

טורניר ליון (250) – גמר

15:30-ג'ו וילפריד טסונגה (2)-תומאש ברדיך (3) (ספורט +5)

טורניר ז'נבה (250) – גמר

16:00-מישה זברב-סטאן ואוורינקה (1)

 

פורמולה 1:

גראנד פרי מונאקו  – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר במונאקו. שידור בספורט 5 לייב ב-15:00.

 

אופניים:

ג'ירו ד'איטליה – קטע 20

קטע 19 של אתמול היה עוד קטע דרמטי בג'ירו. בקטע הצליח מיקל לאנדה סוף סוף לחצות ראשון את הקו, לאחר שברח לפייר רולאן ורוי קושטה בעלייה לפיאנקבאלו. הבאסקי המוכשר יכול לסמן כעת וי על המירוץ, לאחר שגם הבטיח את הזכייה בחולצת מלך ההרים, נחמה מסויימת על עוגמת הנפש בעקבות ההתנגשות באותו האופנוע. גזרת ה-GC הביאה לנו שינויים לא מעטים, לאחר שטום דומולאן נראה, אולי בפעם הראשונה במירוץ, בסוג של מצוקה. ההולנדי נתפס בשלב מוקדם של הקטע מאחור בספליט מאחורי מוביסטאר ובחריין מרידה, אותו הצליח לסגור. אלא שהמאמץ גבה ממנו מחיר בטיפוס הסופי, שם נקלע לפיגור מול כל מתחריו, ואיבד להם כדקה. בין המתחרים ב-GC הצליח שוב תיבו פינו לקזז פיגורים בצמרת, כשהגיע ראשון מבין חבורת ה-GC. אחריו הגיעו גם זכארין ופוצוביבו, ואחריהם ניבאלי וקינטאנה, לא בדיוק מה שהיינו מצפים מהמתמודדים הבכירים על הג'ירו. בסופו של דבר קיבלנו כעת את קינטאנה בראשות המירוץ, כשאחריו דומולאן (38+), ניבאלי (43+), פינו (53+), זכארין (1:21+), פוצוביבו (1:30+) ומולמה (2:48+). זהו בפירוש הג'ירו הצמוד ביותר שראינו בשנים האחרונות.

*המלצת צפייה* קטע 20 של היום הוא קטע הטיפוס האחרון של הג'ירו. זהו קטע בן 190 ק"מ עם שתי פסגות אימתניות בדרגה 1, המונטה גראפה והפוצה. את הפסגה הראשונה של המונטה גראפה הכריש זוכר היטב, זאת כי היה האחרון לזכות בה בג'ירו של 2010. דומולאן ודאי יחתום על השארת המצב על כנו לפני קטע הנג"ש החותם, בעוד שקינטאנה, ניבאלי והשאר ישאפו להתרחק ממנו כמה שיותר, וכמובן גם זה מזה. יהיה קשה מאד להמר על התוצאה, אם לשפוט לפי מהלך הימים האחרונים. מה שבטוח זה שאת הקטע הזה אסור להחמיץ. שידור ביורוספורט ב-14:45.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 61 תגובות

  1. לפי מה שאני הבנתי, הקטע הראשון שבחרו לדומולאן אתמול היה בגלל ״הפסקת טבע״, שברגע שבפלוטון הבינו שזה זה הם חיכו לו.
    גם בקטע 17 אני חושב היתה לו הפסקה פתאומית, שבה לא המתינו לו וגרמו לסגירת הפער הגדולה.
    כנראה יש לו איזה בעיה בבטן שמשפיעה עליו, ובגלל זה היא לא נראה משהו אתמול באופן כללי.

    1. בקטע 17 הייתה לו הפסקת טבע שהיריבים ניצלו לבריחה. לא בדיוק מהלך נקי מצד היריבים. אתמול הוא פשוט נתקע מאחור בפלוטון, והקבוצה היריבות ניצלו את זה ליצור פיצול. מהלך חכם ונקי שבהחלט פגע בו.

  2. הגירו מירושלים.
    נשמע נחמד …אם כי הרשות בטוח תמליץ על חברון….וגם חלק מהמתנחלים ….
    בקיצור נראה לי שיש לנו מספיק בעיות משלנו גם בלי האיטלקים ובכלל למה להכניס ראש לא בריא למיטה עוד יותר חולה מאיתנו האירגון הבעייתי הזה…?
    תודה אבל לא תודה.

    1. מי שנפל בחצי של מארי זכה, כל אחד יכול להגיע משם לגמר,
      הזדמנות לזברב לגמר סלאם ראשון בקריירה.
      החצי השני הרבה יותר קשה, רפא יכול להתנחם בכך שיפגוש רק אחד מנולה או תים והזוכה ביניהם כנראה יפגוש את רפא בגמר האמיתי.
      סיכויים לזכיה לדעתי:
      רפא- 60%
      נולה- 20%
      תים- 15%
      מארי,זברב,סטן- 5%

  3. רק מובילי קבוצות כרגע בהובלה של הקטע… גם בקבוצת בריחה וגם הרודפים (שיתפסו אותם עוד רגע)
    זנחו את הדוסטיקים כשהגיעו לרגעי הכסף

    1. מה האורך של הקטע מחר? הוא מפגר ב-50 שניות בערך אחרי המוביל… השאלה היא אם יש לו מספיק כוחות אחרי השבוע הלא קל שהיה לו ובעיות בבטן שכנראה סבל מהן, וגם הקטע הלא קל שעבר היום.
      יהיה צמוד…

  4. הימורים
    2:54 לדעמולין על קינטנה מחר .
    הזוכה יכובד בעוגת תפוחים פאי בשווי 36 שח בטילן רפה סוקולוב 81 רמת השרון מי מרים הכפפה ?

    1. בגיוק אבל בדיוק להיפך.
      זו הסיבה שאני לא אוהב הרבה מהטורים שלך ,נסיונות.לעורר פרובוקציות.על ידי הורדת רמה.
      כאןנאין את הדברים האלו וזהו הטור היחיד שמענין אותי באתר הזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט