אירועי דיומא – 28.05.2017

כדורגל / מתן גילור:

סרייה A – מחזור 38 (ואחרון)

16:00 קליארי-מילאן – שידור בערוץ הספורט (55/555). משחק חסר חשיבות.

19:00 רומא-גנואה – שידור בערוץ ספורט 2 (52). רומא נמצאת במקום השני נקודה מעל נאפולי. ניצחון שווה לה מקום בשלב הבתים של ליגת האלופות.

19:00 סמפדוריה-נאפולי – שידור בערוץ 5+ (56). נאפולי, כאמור, תלויה ברומא. אובדן נקודות שלה ונאפולי יכולה להרוויח את המקום בצ'מפיונס. לנאפולי הפרש שערים עדיף.

21:45 קורטונה-לאציו. קורטונה נקודה מתחת לאמפולי ויש לה הפרש שערים עדיף. כרגע היא במקום ה-18, קרי מתחת לקו האדום. לאציו נמצאת 2 נקודות מתחת לאטלאנטה וניצחון יבטיח לה שלב בתים בליגה האירופאית ולא רק מוקדמות.

21:45 פיורנטינה-פסקרה. משחק חסר חשיבות.

21:45 אינטר-אודינזה – שידור בערוץ ספורט 2 (52).

21:45 פאלרמו-אמפולי – שידור בערוץ ספורט 1 (51). ניצחון של אמפולי יבטיח לה הישארות בליגה. תיקו או הפסד והיא תלויה בתוצאה של קורטונה.

21:45 טורינו-ססואולו. משחק חסר חשיבות.

 

כדורסל / מתן גילור:

ליגת העל – רבע גמר פלייאוף

*המלצת צפייה*19:00 (7)מכבי ראשון לציון(0)-(2)הפועל אילת(1) – שידור בערוץ ספורט 5 לייב (58). אילת ניצחה את המשחק הראשון בבית, אבל קל זה לא היה, כשנכנסה לרבע האחרון ביתרון 3 נקודות בלבד. ראשל"צ צריכה למצוא את הדרך לעצור את הנרי הנפלא שקלע במשחק הקודם 25 נקודות ב-58 EFG%.

*המלצת צפייה*21:05 (5)בני הרצליה(0)-(4)מכבי תל אביב(1) – שידור בערוץ הספורט (55/555). במשחק הקודם ת"א פשוט שחטה את הרצליה ורק רבע אחרון של זמן זבל שהסתיים בתוצאה 28:7 להרצליה נותן אשליה כאילו המשחק הסתיים בהפרש סביר (16). גאודלוק היה כוכב

 

טניס / מתן גילור:

רולאן גרוס (2000) – סיבוב ראשון

הטורניר הגדול של הרבעון השני של השנה וטורניר החימר הגדול ביותר, אשר סוגר את עונת החימר.

היום יתקיימו משחקי החצי התחתון של ההגרלה.

שידורים בערוץ יורוספורט (51) בין השעות 12:00-15:00 ו-18:30-22:15 ויורוספורט 2 (49) בין השעות 12:00-22:00.

מילוש ראוניץ'(5)-סטיב דרסיס.

רוג'ריו דוטרה סילבה-מיכאל יוז'ני.

מרקו טרונגלטי-קוונטין האליס.

גויירמו גרסיה לופז-ג'ילס מולר(26).

פאבלו קארנו בוסטה(20)-לפוריאן מאייר.

טארו דניאל-ג'רזי ג'נוויץ'.

טומי רוברדו-דניאל אוונס.

סטפן רוברט-גריגור דימיטרוב(11).

ג'ק סוק(14)-ג'ירי וסלי.

אלז' בנדה-רייאן האריסון.

מיכאיל קוקוסקין-טנניס סנדגרן.

ג'ון מילמן-רוברטו באוטיסטה אוגוט(17).

ג'יל סימון(31)-ניקולוז בסילשווילי.

ויקטור טרוצקי-אבגני דונסקוי.

רובין האס-אלכס דה מינאור.

בנואי פייר-רפאל נדאל(4). המועמד הבכיר לזכייה ומלך הטורניר פותח מול הצרפתי המדורג 45.

דומיניק ט'ים(6)-ברנרד טומיץ'.

סימונה בוללי-ניקולאס מאהו.

מתיאס בורגוא-בורנה צ'וריץ'.

יואיצ'י סוגיטה-סטיב ג'ונסון(25).

איבו קרלוביץ'(23)-סטפנוס ציציפאס.

הוראסיו זבלוס-אדיריאן מאנרינו.

יאן חסון לו-סרגיי סטקובסקי.

פול הנרי מת'יו-דויד גופן(10).

לוקאס פויל(16)-ג'וליאן בנטו.

תומאס בלוצ'י-דושאן לחוביץ'.

בנג'מין בונזי-דניאל מדבדב.

מריוס קופיל-אלברט ראמוס וינולאס(19).

מישה שוורב(32)-סטפנו נפוליטנו.

אנדריי רובלב-דייגו שוורצמן.

ג'ואו סוזה-ינקו טיפסרביץ'.

מרסל גרנולאס-נובאק ג'וקוביץ'(2). המועמד הבכיר לזכייה אחרי רפא פותח מול המדורג 76.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גראנד פרי מונאקו

הקרב הצמוד שיש לנו בין המילטון לפטל נמשך, כשבמירוץ הקודם בקטלוניה היה זה הבריטי שהגיע לפני הגרמני. פטל עדיין מוביל בדירוג הכללי, אך המילטון כעת התקרב אליו מרחק 6 נקודות. לבריטי תהיה היום משימה קשה, כיוון שיזנק רק מהמקום ה-13, בעוד שפטל יזנק שני, מאחורי בן קבוצתו קימי רייקונן.  שידור בספורט 5 לייב ב-15:00.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

ג'ירו ד'איטליה – קטע 21 ואחרון

קטע 20 של אתמול, קטע הטיפוס האחרון של הג'ירו, היה דרמטי בדומה לכל קודמיו. העלייה המסכמת לפוצה התבררה כקרב חמשת המטפסים נגד טום דומולאן, כאשר קינטאנה, ניבאלי, פינו, זכארין ופוצוביבו ניסו להתרחק מדומולאן, בעוד שההולנדי העקשן המשיך במשימת מזעור הנזקים. בסופו של דבר כל החמישה הגיעו יחדיו לקו הסיום, כאשר פינו היה זה שחגג את נצחונו הראשון בג'ירו, לפני זכארין וניבאלי. דומולאן הגיע עם החבורה השנייה תוך שהפסיד עוד 15 שניות, הפסד שהוא כולו ניצחון מבחינתו. כעת, תמונת ההובלה בג'ירו הצמוד אי פעם היא קינטאנה, ניבאלי (39+), פינו (43+), דומולאן (53+), זכארין (1:15+) ופוצוביבו (1:30+).

*המלצת צפייה* קטע 21 של היום הוא קטע הנג"ש המסיים של המירוץ. למרות חשיבותם הרבה, קטעי נג"ש הם בד"כ פחות מהנים לצפייה מאשר קרבות הראש בראש, אלא שהפעם זהו סיפור אחר לגמרי. זוהי הפעם הראשונה אולי מאז הטור של 2011, שבה קטע נג"ש מסכם בגראנד טור יקבע את זהות המנצח, מה גם שבניגוד לשני הגראנד טורים האחרים, הקטע המסיים אינו קטע ייצוגי. הקטע, המתחיל במסלול המירוצים של המונזה, ומסתיים בקתדרלת הדואומו במילאנו, הוא קטע שטוח יחסית (במגמת ירידה קלה) בן 29 ק"מ. על הנייר זה אמור לתת את הניצחון לדומולאן, היות והיתרון האיכותי שלו אמור לכסות על הפיגור שלו (ודאי מול קינטאנה, שהוא השען הגרוע בחבורת הצמרת). עדיין צריך לקחת בחשבון את המאמץ שההולנדי השקיע בכל אותם מזעורי נזקים בימים האחרונים. מבין כל חמשת האחרים, ניבאלי הוא השען הטוב ביותר, כך שהוא עשוי להרוויח מקטסטרופה בלתי צפוייה של ההולנדי. בכל מקרה אסור להחמיץ את הצפייה. שידור ביורוספורט ב-15:15.

שיט – אמריקאס קאפ / ניב שכטר

היום הראשון של התחרויות לא אכזב וסיפק לנו דרמות, מהפכים, התנגשות אחת וכמובן את הנוף היפהיפה של האי ברמודה.

תוצאות המקצים:

מקצה 1) ארה"ב  – צרפת: ניצחון קליל של האמריקאים שנראו בטוחים ויציבים בעוד הצרפתים מתקשים להחזיק את הסירה מעופפת מחוץ למים.

מקצה 2) שבדיה – יפן : מירוץ נהדר בו היפנים פתחו חזק והובילו עד לשער השלישי. אך ארטמיס, היאכטה השבדית בראשות נתן אאוטרידג' המצוין תקפו בצורה אגרסיבית והכריחו את יפן ודין בארקר לפנות את הדרך כדי למנוע התנגשות ולקחו את ההובלה שאותה לא שמטו עד הסיום. ניצחון שבדי.

מקצה 3) צרפת – ניוזילנד : הניוזילנדים הכבשה השחורה של התחרות והגיעו ברגע האחרון לברמודה, לאחר ששאר הקבוצות בילו שם מעל שנה שלמה. הם הביאו איתם הפתעה טכנולוגית בדמות אופניים על הסיפון כדי לייצר כוח להפעיל את המערכות ההידראוליות של היאכטה. הם התאמנו בסתר עם רוכבים אולימפיים במשך כל השנה כדי ליצור לעצמם יתרון תחרותי ואכן נראה שהם הפתיעו את כולם. היו ספקות איך השיטה הזו תעבוד מבחינת התיאום המושלם שצריך על הסיפון אך היאכטה נראתה יציבה ושוב ניצחו את הצרפתים ללא בעיה. ניצחון לניוזילנד.

מקצה 4) בריטניה – שבדיה: הבריטים לא נראו טוב באימונים המסכמים ואף אחד לא ספר אותם כמועמדים לעלות לגמר. אך המירוץ הזה סיפק תשובה ניצחת לספקנים. הבריטים כמעט וסיימו מירוץ מושלם כאשר היאכטה נמצאת מחוץ למים לכל אורך המסלול. השבדים אולי עם יאכטה מהירה יותר אך הניסיון של סר בן איינסלי יחד עם תיאום מושלם הביאו לבריטים ניצחון יוקרתי ודחיפה מוראלית.

מקצה 5) ניוזלינד – ארה"ב: שחזור גמר התחרות הקודמת בין היריבות שהפכו עם השנים לממש אויבות. ג'ימי ספיטהיל, סקיפר אוראקל ארה"ב אמר לפני התחרות שהכפפות יורדות ולא אכזב. הקיווים שוב נראו מצוין ואף לקחו הובלה עד השער ה-5 אך ספיטהיל, הידוע בכינויו ה'פיטבול' או 'קפטן הוק' לא וויתר ונכנס בין הניוזלינדים לשער הסיבוב, מכריח אותם להסתובב כדי להימנע מפגיעה ולקח את היתרון שאותו לא שמט. האגרסיביות שוב משתלמת לאמריקאים והניסיון של ספיטהיל הביא את הניצחון לארה"ב.

מקצה 6) יפן – בריטניה: דרמה גדולה התרחשה עוד לפני הזינוק. יש למתמודדים 2 דקות לתפוס מיקום לפני תחילת המסלול. דין בארקר, סקיפר היפנים ביצע תרגיל המכונה 'הוק' כדי להכריח את הבריטים לפנות מקום ובכך לאבד את היתרון בפתיחה. אך הבריטים לא הגיבו בזמן והתנגשו בסירה היפנית במה שהיה יכול להיגמר באסון. בריטניה קיבלה דגל אדום שמשמעותו חיסרון 30 מ' בפתיחה וגם חור ביאכטה. יפן ניצלו במזל מפגיעה, לקחו את ההובלה ולא הורידו רגל מהגז. ניצחון חשוב ליפנים שצריכים להגיד ברכת הגומל והבריטים צריכים לעבוד כל הלילה לתקן את היאכטה ולהתאושש מנטלית מה'כמעט ונפגע' שהיה לנו.

בסיום 6 מקצים בריטניה וארה"ב מובילות עם 3 נק'. בריטניה התחילה את התחרות עם 2 נק' בונוס בזכות זכייתה בסבב העולמי וארה"ב שזכתה במקום השני בסבב העולמי התחילה עם נק' זכות אחת. שבדיה, יפן וניוזילנד עם נקודה בודדת וצרפת עם 0 נק'.

יום התחרויות ה-2 יחל בשעה 20:00 שידורים ישירים בערוץ 63 ביס וערוץ 61 בהוט.

לפוסט הזה יש 53 תגובות

  1. קטע הסיום נשמע מרתק .
    גם הפליאוף סל…..ברולאן גרוס יקח לי זמן להצניע למרות שמדובר בטורניר בלתי צפוי ( כל עוד לא מדובר בנאדל ).

  2. תודה רבה! יש סוף סוף מתחיל הרולאן גרוס. 3 מועמדים עיקריים – דומיניק טים , נובאק דגוקוביץ (אי אפשר להספיד אותו אף פעם ) וכמובן המועמד הבכיר ומלך החימר – רפא.
    צפוי רולאן גרןס עם המון הפתעות כי לראשונה אי פעם יפתיע אותי מאוד עם באמת 4 המדורגים ראשונים יגיעו לחצי הגמר. בשנים האחרונות הייתה שליטה מוחלטת והשנה יש סוג של שינוי לטובה שמעבר לנדאל יש המון הפתעות. יאללה רפא!!

    בנוגע לקטע האחרון! סוף הקטע יהיה מטורף שכל הgc יהיו ביחד על המסלול וינסו להעריך את הפרשים ביניהם ! מהמר על ניבאלי

  3. יפה יש לנו חמישה מועמגים לפודיום מולמה בערך 3:30 מאחור עדין יכול לקחת.יותר מ2:30 על קינטנה ודקה על כל האחרים להוציא דומי.
    אז מולמה פיספס את הפודיום אבל
    זאכארין פינו ניבאלי דומי יכולים לדרדר את ניירו למקום החמישי ממנו לא שותים את נקטאר האלים ולא זוכים לזר ההכתרה באולימפוס.
    ניבאלי שען טוב מאד , לא בכושר השנה ,דומי זאכארין ופינו יעשו הכל כדי לנסות לעקוף אותו, את יכולת השעון של זאכארין ופינו אני לא מכיר , אף פעם לא היתה סיבה ראויה להתעמק ביכולות האלו ,כאשר יש כל כך הרבה שענים טובים בפלוטון לפניהם ,אלא שהשענים הללו או לא במירוץ כגון רוברט גנסינק ,קאסטרווויחו ועוד רבים וטובים ביניהם כאלושנסעו לקליפורניה ,וכאן מגיע פינת הפירסומת מיד. או לא מאימים על הפודיום מולמה .
    שען טוב הוא כזה שבדרך כלל גובהו מ 178 ואילך הוא כבד יותר מרוכב רגיל ולכן מטפס חלש או גבוה מאד ולפעמים מטפס סביר .
    פיזיקה שעון משמע מומנט כוח כפול זרוע צריך משקל כדי להדוף את הפדל ,קאסטרווויחו הוא בין השענים הטובים הנמוכים הבודדים הוא פשוט כבד ,ולורדה שען סביר , אך המצטינים בשתי היכולות גם יחד הם רק רוכבי העל
    דומי פרום מולמה קונטאדור בעברו ניבאלי כל אלו מועמדים לניצחון או ניצחון בגראן טורים.
    ולפינת הפירסומת סטייק הורגר צמחי הקרוי קליפורניה קניתי אתמול 400 גרם ארבע חתיכות ב 24 שח שש שח לחתיכה. זה שקניתי מכיל ברוקולי ,טעם מדהים בדיוק כמו בשר ,נסו ותחסכו בחיי יצורים חיים פחות בשר,גם בריא יותר עד גבול מסוים ,כי המערכת דורשת אך אם ניתן לצמצם עדיף.

  4. טוב הרולאן גארוס בקושי התחיל וכבר המדורגת ראשונה קרבר בחוץ, בכך היא הופכת למדורגת הראשונה בהיסטוריה של הטורניר שהולכת הביתה בסיבוב הראשון.
    קשה להגיד שזאת הפתעה מרעישה לאור היכולת שלה השנה ובטורניר האחרונים,אבל עדיין נתון היסטורי מעניין.

    1. בדיוק רציתי לכתוב את זה…
      יש עוד משהו חשוב לציין – קביטובה חזרה מחצי שנה בחוץ אחרי שהותקפה בביתה על ידי שודד.
      אגב – למרות שסבב הגברים הרבה יותר מעניין מהשיעמומון של הנשים, למה מתעלמים מהנשים בטניס? בכל זאת גראנד סלאם, יש שם הרבה הפתעות ועדיין שחקניות מעניינות שמשחקות, כמו קרבר (שעפה), קביטובה, האלפ, קוזנצובה, ונוס, סקיאבונה שנמצאת בסיבוב פרידה מהסבב…
      אפשר להוסיף רשימה של המשחקים שלהן גם כן. לא?

      1. זה לא רק פה,זה בכלל בתקשורת ואפילו בטורנירים עצמם.
        תמיד המשחקים של הנשים בשעות הלא אטרקטיביות והרגשה כזאת שהם משהו משני באירוע.
        בכללי, כבר כמה שנים שטניס הנשים בירידה,פשוט אין יריביות, אבל באמת זה רק תקופה חולפת לדעתי, יש רק את סרינה שהיא 3 רמות מעל כולם אבל לא כיף לראות משחק כל כך צדדי, ומצד שני כל האחרות לא יציבות ברמות מזעזעות. אזרנקה אמורה לחזור בוימבלדון,אולי זה יתן איזה דחיפה מחודשת. לטורניר הזה אכב מוגורוסה פייבוריטית לטעמי והאלפ אחריה.

        1. ממש לא יש משחקי נשים פנטסטיים שבכלל לא מדברים עליהם ,
          נעזןב אץ סרינה בצד רגע ראיתי בזמן הסקי במרץ משחקי נשים פנטסויים רק ששתיהן היו בסביבת ה 160 גובה טכניקה מעולה אבל הן לא יכולות על טרקטןר פיזי בגובה קרוב ל 180 כמו סרינה והצכית אוסטרלית אנגליה ששכחתי את שמה .
          גובה כוח מהירות מבדילים בין היכולת להגיע עד מקום 4 בעולם לבין מקום ראשון שני ונוס סרינה גנים זהו ….

        2. זה לא שאין יריבויות. הבעיה היא שאין יציבות.
          תראה את ווז'ניאקי – היתה מקום ראשון שנה, ומאז נפלה ולא מצליחה לחזור.
          קרבר – עלתה למקום הראשון, היתה בצמרת שנה-שנתיים ונופלת.
          אזרנקה – היתה מקום ראשון, ירדה בדירוג המון והפסידה למדורגות נמוכה, ואז יצאה לחופשת לידה ונראה איך תחזור.
          אפילו העובדה ששחר פאר הגיע למקום 11 בעולם – זה רק עניין של חוסר יציבות של מתחרות ו"יציבות" לפרק זמן קצר של טניסאית כלשהי.
          חוסר היציבות של השחקניות מוסיף המון עניין, כי כל אחת יכולה לנצח כל אחת ולהפסיד לכל אחד בכל יום.
          בגברים, יש את פדרר-נדאל-מארי-דגוקוביץ' ששלטו בטניס בערך 10 שנים, ועוד חבורה של 4-5 טניסאים שהיו רמה מתחתם והגניבו מדי פעם ניצחון מולם והתחלפו לאורך השנים (פרר, דל פוטרו, וואוואינקה, ברדיך, איסנר, רודיק, נישיקורי… ועכשיו הצעירים העולים שיגיעו לרמה הזאת, ואולי – זברב, ת'ים, רואוניץ', קיריוס)
          זה מה שמאפשר יצירה של יריבויות לאורך זמן

  5. איזה קרב בין הצרפתים לשבדים. ממש ברגע האחרון הצרפתים הצליחו לחצות את קו הסיום ראשונים ולעשות הפתעה עצומה אחרי שנראו גרוע מאוד אתמול. השבדים עוד יצטערו מאוד על ההתחלה הרעה

  6. הבריטים התחילו מצוין אבל בטעות אחת נתנו צ'אנס לאמריקאים לחזור ולעבור אותם. יש מצב שהסירה שלהם עדיין פגועה מההתנגשות אתמול

  7. עכשיו קרב מעניין בין יפן לניוזילנד.
    היפנים לקחו חותרים אולימפים במקום שייטים כדי להפעיל את הסתגלות הידניות.
    הניוזילנדים כולם,חברה צעירים זוכי מדליות אולימפיות בשיט אבל בלי נסיון בתחרויות ראש בראש.
    הניוזילנדים התאמנו בסתר כל השנה עם רוכבי אופניים אולימפיים כדי ללמוד איך להשתמש בגלגלות המיוחדות שלהם דמויות אופניים.
    הם מגיעים ליצירת 1000 וואט לאדם, אותו הספק כמו רוכבים אולימפיים.
    היפנים הגיעו ל700 וואט לאדם בעזרת הידיים. משהו שחשבו שהוא לא אפשרי, בזכות תכנית אימון מיוחדת ומערכות שימור אנרגיה מתוחכמות

    1. 1000 ואט לאדם? אתה בטוח ?
      אוהו הם משתמשים חופשי כנראה…כי כשקונטאדור הפיק 550 ואו ביליה לארקליס למיטב זכרוני 2009 טרמסטרונג רץ.לצייץ לטוייטר ואמר הלשין בצורה הכי לא מתוחכמת שאפשר :
      כשטני הפקתי הספק כזה אמרו שלקחתי ….

      1. 1000 ואט לאדם? אתה בטוח ?
        אוהו הם משתמשים חופשי כנראה…כי כשקונטאדור הפיק 550 ואט בעליה לארקליס טור למיטב זכרוני 2009 ארמסטרונג רץ.לצייץ לטוייטר ואמר , הלשין בצורה הכי לא מתוחכמת שאפשר :
        כשטני הפקתי הספק כזה אמרו שלקחתי ….

  8. למעוניינים: משחק מעניין מאד צפוי הלילה בארגנטינה.
    רוסאריו סנטרל נגד ריבר פלייט. שתיים מהקבוצות הטובות והמלהיבות.

    ריבר נמצאת בכושר שיא. היא העפילה לשלב הבא בטורניר הליברטדורס ומצוייה במרחק של 5 נקודות מהמקום הראשון בטבלה עם שני משחקים חסרים (כולל זה של היום), כשלסיום הליגה נותרו עוד חמישה משחקים המשחק ישודר בערוץ ספורט 1 החל משעה 00.10.

    1. המשחק המענין בארגנטינה הוא ריבר נגד בוקה. שזהו אל אהלי נגד זמאלק…
      שמעתי שאןהדי רוסאריו סנטראל השליכו אוהד יריב מהיציע והוא מת קלינית מכיר את הסיפור ?

  9. סיכום נאירו קינטנה הגיע 1:39 אחרי המוביל 30 שניות יותר שזנ דניה לקמ מניבאלי ודקה 14 שניות יותר מדומולאן שזהקצת יותר מ 2.5 שניות לקמ יחסית ל 6 שניות.לדמ שהפסיד בנגש הקודם לדומולאן זוהי תוצאה פנטסטית אז או שהרגיש רע בנגש הקודם או שלקח מנה נדיבה מהחומר הנכון בנגש הזה ….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט