מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-36 של הפלייאוף? / רועי ויינברג

קליבלנד-בוסטון.

קליבלנד: הקאבלירס הצליחו להתמודד טוב עם השינויים במהלך המשחק. הם התחילו בצורה רעה כשהקו הקדמי של קראודר-אוליניק-הורפורד פשוט חוגג ברבע הראשון ומעמיק את השליטה ברבע השני (בו קבוצה שלמה, הסלטיקס, לקחה 4 ריבאונדים). קליבלנד הגיבה טוב בזכות קיירי אירווינג שהראה שוב שהוא פשוט גיימר, חיית כדורסל מהזן הטהור ביותר.

ברבע האחרון גם לברון היה מצויין וכל הביג טרי של קליבלנד נתנו אחלה מחצית שנייה – לאב עם 10 ריבאונדים, אירווינג ולברון עם 24 נקודות כל אחד. שווה לשים לב לזה שבוסטון לקחה 29 ריבאונדים במהלך המשחק וכמעט 13 מתוכם במחצית הראשונה – אחריה קליבלנד ידעה איך להגביל את הסלטיקס בצבע, ביחוד את אוליניק והורפורד שלקחו 3 ריבאונדים משותפים ברבעים 2-4. זאת נקודה חשובה שבלטה הערב.

גם ההגנה של קליבלנד השתפרה. לא רק שהאחוזים של מרקוס סמארט התיישרו אחרי המשחק השלישי החולני שלו, הם הצליחו להגביל מאוד את ג'יי קראודר אחרי רבע ראשון טוב ואייברי בראדלי לקח חלק גדול יותר ממה שהוא לוקח בדרך כלל בהתקפה. ככה ציפינו שבוסטון תראה בלי אייזיאה תומאס, ואם ההגנה של קליבלנד תמשיך לעצור אותם על 70 נקודות ב-3 רבעים אז יהיה 1-4. נוסף על כך, היום רק אירווינג ולאב שיחקו מעל 40 דקות, יתכן שבגלל בעיית העבירות של ג'יימס. זה עדיין משהו טוב מבחינת קליבלנד.

בוסטון: הסלטיקס פתחו מעולה ונחלשו מאוד בהמשך. יכול להיות שזה בגלל שאוליניק קיבל כמעט מחצית מדקותיו ברבע הראשון והניסיונות לשחק עם הורפורד לצד ארבעה נמוכים, משהו שלא עובד ליד קליבלנד. הוא היה צריך לשחק יותר, בין אם לצד ג'רבקו או הורפורד. הרכבי שני הגבוהים האלה סיבכו את הקאבלירס בסוף משחק 3 ובתחילת המשחק הזה ואם היינו רואים אותם יותר, יכול להיות שהמשחק היה נראה אחרת.

ברבע השלישי בוסטון פשוט התפרקה, ב-2 צדדי המגרש. העדר טיים-אאוטים של בראד סטיבנס בזמן שהקאבלירס התחילה לצמצם את ההפרש זה מעשה מטופש, או העדר הניסיון, שוב, להאט את הקצב או לשחק עם שני שחקנים פיזיים בצבע שימנעו מאירווינג לחדור ולקלוע פעם אחר פעם. הורפורד פשוט רך מדי בשביל זה, למרות שהיה לו משחק טוב התקפית היום (16 נקודות ו-7 אסיסטים).

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. תודה רועי. למדנו שבוסטון יודעת לשחק קבוצתי בלי לסמוך על כוכב אחד שיושיע אותה. הסתמכות על כוכב היא טובה לעונה הרגילה אבל לא לפלייאוף שם מתכוננים לכל משחק בצורה קפדנית (אלא אם כן אתה ג׳ורדן או מישהו שקרוב אליו). בוסטון ושרטה והרביצו וזה היה מצוין. וגם הכנה טובה לקליבלנד לשלב הבא בו הם יהיו אלו שיהיו חייבים לשרוט כי הם יהיו בתפקיד של בוסטון.

    לברון בא לקליבלנד עם קיירי ולאב כדי שתהיה לו תמיכה וגם היום הוא קיבל אותה, כשלא הלך לו היה את קיירי שלקח עליו את נטל הקליעה.
    לאב היה פנטסטי, פעם ראשונה אני חושב שרואים את לאב משחק ברמה שבה. הוא היה במינסוטה, עם ההבדל הקטן שכאן הוא משחק על האליפות.

    נ.ב. הורפורד סוף סוף היה טוב כל המשחק ובעיקר בדקות החשובות של הלחץ. איכשהו הוא מצליח לחפור ולשחרר את הזריקה המכוערת שלו שגם לרוב נכנסת.

    1. הורפורד, וכתבתי את זה אתמול על אולדריג', הוא מספר 3 נהדר שנתקע בעל כורחו לתפקיד של מספר 2 שצריך להוביל את הקבוצה בהעדר הגו-טו-גאי שלה. אני חושב שבתור שחקן נוסף ליד ג'ורג'/היווארד ותומאס או פולץ הוא יתרום יותר, אבל אני מסכים שהוא היה אחלה היום.

    1. אם מנחם היה צריך לכתוב את התגובה הזאת הוא היה אומר במקום שמנחם גמור, שהוא זקן מדי ושמעכשיו תראה אצלו רק שקיעה

  2. ראיתי.מאמצע הרבע השלישי, וגם בדקות היחסית יותר טובות של קליבלנד ראו שיש להם בעיה בהגנה. בוסטון הצליחו עם כלים מוגבלים ומהלכים פשוטים להגיע שוב ושוב לזריקות פנויות. ההגנה קרסה כמעט מכל מהלך של חדירה או הטעיה, ואז מגן אחר היה צריך לבוא לחפות והרוטציות היו הרבה פחות מהירות מהנעת הכדור של בוסטון. מול קבוצה עם כלים התקפיים והנעת כדור כמו ג"ס לא רואה איך הם מחזיקים מעמד

    1. שמע, מבחינת מספרים הם עצרו את בוסטון על 70 נקודות (55 זריקות), 11 איבודים ו-16 ריבאונדים ב-36 דקות. למשחק שלם, זה 93 נקודות, 73 זריקות ו-21 ריבאונדים.

      הנתונים הנמוכים ביותר בליגה בממוצע לעונה שלמה הם 98 נקודות (דאלאס), 79 זריקות (יוטה) ו-39 ריבאונדים (שוב דאלאס). זה מראה שהם יכולים לתת הגנה נהדרת כשהם רוצים, למרות שזה לא נראה טוב יותר מדי.

      1. יש דברים שפחות משתקפים במספרים… לג"ס, ס"א וגם לקאבס ולאוק' בשנה שעברה היו רגעים שהיה נראה שהם בכל מקום, הרוטציות הדוקות והאינטנסיביות ההגנתית לא מאפשרת לקבוצה השניה לנשום. השנה אני פחות רואה את זה בקאבס, מול קבוצות מוגבלות ופצועות. אני מקווה בשביל העניין בגמר שיש להם את ההילוך הנוסף בהגנה אחרת זה יהיה מביך.

  3. תודה, רועי.

    לדעתי, זה המקסימום שבוסטון בגרסתה הנוכחית יכולה להפיק.
    ימים יפים בשביל להיות אוהד ההסלטיקס –
    יש קבוצה צעירה ומוכשרת,
    כזו שיש לה עוד המון מקום להתפתח,
    ובנוסף, יש פוטנציאל מטורף לשיפור בקיץ –
    יש את הבחירה הראשונה,
    ויש מקום מתחת לתקרת השכר להחתמה גדולה.
    ואיך שבוסטון נראים במשחקים 3 ו-4,
    לדעתי שחקנים חופשיים בהחלט יישקלו בחיוב לחתום בקבוצה.

  4. תודה רועי. האמת, בוסטון הרבה יותר טובה בלי אייזיאה. התלות בו בפלייאוף הזה הפכה לגדולה מדי ועכשיו כשהוא בחוץ הסלטיקס משחקים את הכדורסל הנכון להם. אמנם במשחק הזה זה לא קרה כי לברון היה בבעיית עבירות אבל בעיניי טיירון לו לא נותן לו מספיק מנוחה ויש סיכוי לא קטן שזה יפגע בו בהמשך.

  5. רועי, על איזה חגיגה של הורפורד ואולניק אתה מדבר? הסלטיקס רצו טוב בהתחלה בעיקר בגלל קליעה טובה מבחוץ של קראודר. ואיך רבע של 4 ריבאונדים הוא העמקת השליטה הזו?
    הסלטיקס לא לקחו ריבאונדים אחרי הרבע הראשון פשוט כי קליבלנד לא החטיאה.
    גם לא ברור לי מה שאתה כותב על הרכבי שני הגבוהים של הסלטיקס. לאורך רוב גדול של המשחק סטיבנס שיחק עם שני גבוהים. ההרכב של הורפורד עם 4 נמוכים היה מעט על הפרקט בעיקר ברבע השני ודווקא אז הם רצו והגדילו את ההפרש ועוד בתחילת הרביעי. החדירות של אירווינג בשלישי בכלל היו ברובם לא במשמרת של הורפורד אלא כשסטיבנס נתן לו לנוח והכניס את זלר כגבוה יחיד לשתי דקות.

  6. הספסל של הקאבס הוא מאוד לא יציב וזה יפגע בהם מאוד בהמשך.
    ביותר מדיי משחקים התרומה של הספסל היא כמעט אפסית והביג תרי צריכים לחפות עליהם. מול בוסטון הקאבס ישרדו יום כזה מול הלוחמים יום כזה ייגמר רע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט