מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-35 של הפלייאוף?

סן אנטוניו-גולדן סטייט.

אי אפשר לאבד יתרון של 3-1 אם אתה מנצח כל יריבה על האפס

גולדן סטייט: בגלל כל הפציעות, אין יותר מדי מה ללמוד מהסדרה הזאת. מה שכן בלט היה השילוב של דוראנט בתור נשק שמשנה משחק שההתקפה נתקעת בו (קרה במשחק השלישי, וגם במשחק השלישי של הסדרה מול הג'אז), והמשך כושר הקליעה הנהדר של סטפן קרי. גם השילוב של שחקני המשנה היה נחמד למרות הסדרה הרעה של איגודלה ודיוויד ווסט, ופטריק מק'או נתן דקות טובות (כך גם שון ליבינגסטון).

משהו שיכול אולי להדאיג לקראת ההמשך הוא כושר הקליעה הרעה של קליי תומפסון. כשהוא חם הוא השוטר הטוב בליגה, אבל בסדרה הזאת הוא עם 11 נקודות ב-32.7% מהשדה ו-36.8% מהשלוש. אלו מספרים האריסון בארנסיים, וגולדן סטייט צריכה אותו חם – רק ככה היא בלתי ניתנת לעצירה. כשהם משחקים יותר על בידודים של קרי ודוראנט זה אולי עובד, במיוחד מול חצי סן אנטוניו, אבל לא בטוח שיעבוד בגמר מול קבוצה חכמה ובריאה (כרגע) כקליבלנד, במידה והיא תעלה.

סן אנטוניו: לספרס יש את הנסיבות המקלות של הפציעות, אבל אני חושב שראינו בפלייאוף יותר מזה – למרקוס אולדריג' לא יכול להיות מספר 2 בקבוצה עם שאיפות אליפות. הוא יכול להיות אחלה מספר 3, בתפקיד זהה לזה של קווין לאב או כריס בוש מבחינת העוצמה בהתקפה, אבל הוא לא הסייד-קיק שאפשר לקחת איתו את הטבעת. לכן עוד מישהו, אולי כריס פול או רכז על אחר, יעשה את העבודה טובה.

חבל שהפלייאוף שלהם נגמר ככה אחרי כמה משחקי וינטאג' של טוני פארקר ומאנו ג'ינובילי, שני אגדות כדורסל לכל דבר שאולי בתפקיד המשמעותי האחרון שלהם. גם ג'ונתון סימונס ודיוויס ברטנס הראו ניצוצות, והקבוצה צריכה קצת יותר עומק – מחליף טוב לקוואי לא יזיק. עדיין, השאלה הגדולה בכל הסדרה היא מה היה קורה אילו הוא (ודיוויד לי) היו נשארים בריאים. כנראה לא היה 0-4.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. קווין לאב דווקא היה מתאים מאוד לספרס. ליד איזה סנטר אירופאי מאסיבי, היה מרווח את ההתקפה ומתבלט הרבה יותר מבקאבס, אולי היה יכול לחזור לאחת מחמישיות העונה.

    1. זה נכון, אבל אני חושב שאולדריג' יכול גם להיות אחלה. פשוט לא בתור מספר 2, אלא בתור מספר 3 שיותר דומיננטי בתחילת משחקים מאשר בסיומם. יחד עם פול, דני גרין/סימונס, קוואי ודדמון יש לך אחלה חמישייה

  2. תודה.
    מסכים איתך שאין הרבה מה ללמוד.
    דווקא מחצי המשחק הראשון בסידרה אפשר היה להבין איך ניתן להאט את הלוחמים. בעיקר חילופים מהירים על הקלעים והכרחה של ההתקפה לזריקות שהן פחות נוחות (ע"י "הולכת" שחקנים לאזורים רצויים יותר להגנה).
    אבל מה שבעיקר שמתי לב אליו באותו משחק ראשון, זו היכולת של פופוביץ' (שראיתי אותה גם אצל לו בגמר הקודם) לזהות מפולות מהירות ולעצור אותן בזמן עם טיימאאוטים שמוציאים הרבה רוח מהמפרשים.
    הרי ג"ס זו קבוצה אקפלוסיבית בהתקפה, שיכולה לרוץ עליך 2:15 ב-3 דקות ולגמור את המשחק (למעשה, קרי לבדו מסוגל לריצה כזו…). מה עושה מאמן עם חושים טובים? רואה מתי הידית מתחממת, ביחד עם ההתלהבות של הקהל וה"באנג" המפורסם של מייק ברין בכל שלשה, וישר מוריד את הקבוצות לפסק זמן שלוקח נצח (רבאק, מה קורה עם זה – אמור להיות 100 שניות, לא?) – מה שמקרר את כל הנוכחים ומחזיר את השד לקופסה, ועוצר את הריצה עוד ב-0:5 או 2:7 לפני שזה עולה אקספוננציאלית.
    זו הדרך לרכוב על השור המועד הזה ולהישאר בחיים. להוציא את הרוח והכיף מהמשחק שלהם. את האוהד הנייטרלי זה מבאס, אבל למאמן היריב זו הדרך היחידה לשרוד.

    1. לו עשה את זה נהדר במשחקים 5-7 ואני מאמין שיעשה את זה בכל הסדרה. אותו דבר נכון גם בכיוון ההפוך – 2 הפיינליסטיות הסבירות הן קבוצות אקספלוסיביות מאוד וצריך למנוע מהן לרוץ.

  3. ג"ס – המטרה שלהם זה לא לבוא חלודים למשחק הראשון בגמר אחרי המנוחה הארוכה כי קשה לי להאמין ששם הם יקבלו מתנה "פציעה" של מישהו.
    כפי שרשמת הם חייבים להכניס את תומפסון לענייים אחרי סדרה לא טובה שלו.
    בנוסף, יש את עניין קארי שהיה חלש בשתי סדרות הגמר הקודמות (ולמזלו הביאו את דוראנט) ונטל ההוכחה עדיין עליו.
    כמו בכל הפלייאוף, דוראנט הראה שהוא בלתי עציר, לפחות בצד המערבי (עד שיפגוש את מגה-טרון או אופטימוס פריים, תלוי את מי שואלים), ומראה איזה איכויות הוא הביא לג"ס, מישהו שעושה סל מכלום (לדעתי קארי פחות טוב ממנו בבידודים).
    ס"א – חבל על הפציעה אבל זה חלק מהמשחק לצערינו אוהדי הכדורסל.הספרס הראו שלא משנה מי במכונה של פופוביץ', הפ תמיד שם מוכנים ונותנים הכל.
    אני חושב שאולדריג' יכול לנגן כינור 2, פשוט אי אפשר היה לראות את זה כי הכינור הראשון היה פצוע (מלבד מחצית ראשונה פנטסטית במשחק ה-1). לספרס יש אחלה צוות מסייע שפופוביץ' מוציא מהם נפלאות. הם כנראה יצטרכו להביא PG (אני דווקא חושב שפול לא ממש מתאים להם, אם כי פופוביץ' יתאים את החלקים במידה ויגיע) ואני חושב שגאסול קצת תוקע אותם עם החוזה שלו (לדעתי החתמה שלא ממש מצדיקה את עצמה ביחס לחוזה).
    בסופו של יום, הקבוצה הזאת עדיין מצויינת וקצת שיפורים ויש שוב על מה לדבר בעונה הבאה.

  4. תודה רבה רועי. מסכים עם כל מילה.
    מקווה שיגיע פ"ג על, שפארקר יחלים ושהוא ומאנו ישארו בחוזי וטרנים, שדייויד לי יחלים וישאר.

    1. הוא עשה תפקיד דומה לזה של פארקר באטלנטה והוא שחקן של 16 נקודות ו-8 אסיסטים למשחק. במערכת של הספרס הוא יכול אפילו להוציא מעצמו יותר ואולי האופציה הכי טובה בשוק אחרי פול (היל לא יעבור לדעתי ולאורי הוא לאורי)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט