אירועי דיומא – 30.04.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

פרמיירליג – מחזור 33:

14:00-מנצ'סטר יונייטד-סוונזי (ספורט 3). יונייטד הצליחה להוציא נקודה בדרבי מול סיטי, והיא די תלוייה בעצמה בכל הקשור למאבקים על ארבעת המקומות הראשונים. על מנת שזה יקרה, היא חייבת לנצח את היריבה החלשה שמולה. זו נמצאת שתי נקודות מתחת לקו האדום, ומשוועת לנקודות.

16:00-מידלסבורו-מנצ'סטר סיטי (ספורט 2). עוד מפגש צמרת-תחתית. סיטי נוכחה לדעת השבוע שלא תזכה השנה באף תואר, לאחר ההדחה בחצי גמר הגביע. היא הייתה ראוייה לניצחון בדרבי, אך ההחמצות הרבות שלה הותירו אותה עם נקודה. עדיין היא אוחזת במקום הרביעי, ובמצב טוב מיריבותיה במאבק על הכרטיס לליגת האלופות. זאת כי המפגשים שנותרו לה עד תום העונה קלים יותר. באחד כזה היא תפגוש היום את הקבוצה השנייה מהסוף, אחת שמעשית נמצאת בדרך לליגה השנייה.

16:00-אברטון-צ'לסי (ספורט 3). הפער של צ'לסי מטוטנהאם אמנם הצטצמצם לארבע נקודות, אך חמישה משחקים לסיום, לא נראה שהאליפות שלה בסיכון כלשהו, בפרט שהמשחק הקשה ביותר שנותר לה הוא זה של היום. גם כאן לא צפויים לאלופה שבדרך קשיים מיוחדים – לקבוצה ממול לא נותר כמעט על מה לשחק (פרט לסיכויים התיאורטיים לעלות לליגה האירופית).

18:30-טוטנהאם-ארסנל (מחצית ראשונה בספורט 3). דרבי לונדוני חשוב. לטוטנהאם נותר רק לרדוף אחר צ'לסי בליגה, לאחר שהודחה בחצי גמר הגביע ע"י אותה צ'לסי, והיא עושה את שלה בכל הקשור בכך. ארסנל דווקא עלתה לגמר הגביע, ובליגה, הסיכויים שלה להשתחל מהמקום השישי לארבע הראשונות, קטנים אך קיימים. ניצחון היום הוא הכרחי בהקשר הזה.

סרייה A – מחזור 33:

13:30-רומא-לאציו (ספורט 4). דרבי צמרת רומאי. לרומא שבמקום השני אין יותר מדי אשליות בכל הקשור לרדיפה אחרי יובנטוס המובילה, והיא מתרכזת בעיקר בשמירה על פער 4 הנקודות מהמקום השלישי. לאציו שבמקום הרביעי במאבק בעיקר עם אטאלנטה על מקום זה. שתי הקבוצות נפגשו בגביע, וכאן ידה של לאציו הייתה על העליונה.

16:00-קרוטונה-מילאן (ספורט +5). למילאן שבמקום השישי יש עדיין סיכוי להגיע לאירופה מהמקום החמישי, וניצחון היום על היריבה ישים אותה במרחק שלוש נקודות ממקום זה. היריבה נמצאת מתחת לקו האדום, וצפוייה לרדת ליגה, אם כי היא הביכה את יריבתה העירונית של מילאן לפני שני מחזורים.

21:45-אינטר-נאפולי. עוד סוג של קרב צמרת. לאחר שני נצחונות יפים, נאפולי שבמקום השלישי איבדה נקודות דווקא מול ססואולו החלשה, והתרחקה מהמקום השני המוביל ישירות לליגת האלופות. אינטר בכלל בתקופה די מחורבנת עם שתי נקודות בלבד בחמשת המשחקים האחרונים, כולל בהפסד 5:4 המטורף מול פיורנטינה במחזור האחרון, וסיכוייה להגיע לאירופה הופכים לקלושים.

בונדסליגה – מחזור 21:

16:30-אאוגסבורג-המבורג (ספורט 1). קרב תחתית חשוב מאד. אאוגסבורג נמצאת במקום המוביל למבחנים, והמבורג, קבוצת פאר בעברה, נמצאת מקום אחד ונקודה אחת סה"כ מעליה.

ליגה צרפתית – מחזור 35:

22:00-ניס-פ.ס.ז'. קרב צמרת. פ.ס.ז' ממשיכה לרדוף מהמקום השני אחרי מונאקו המובילה, והשבוע גם עלתה לגמר הגביע על חשבונה של אותה מונאקו. ניס הבטיחה את המקום השלישי, וניצחון היום שלה יקרב אותה עד כדי שלוש נקודות לאלופה.

לה ליגה – מחזור 35:

13:00-אוסאסונה-דפורטיבו לה קורוניה (ONE). אוסאסונה שבמקום האחרון נפרדה מזמן מהליגה. דפורטיבו תבטיח היום רשמית הישארות עם ניצחון על הנמושה.

17:15-ריאל בטיס-אלאבס (ONE). משחק שכבר לא ישנה כלום לאף אחת מהקבוצות.

טניס:

ברצלונה (500) – הגמר

17:00-דומיניק ת'ים (4)-רפאל נדאל (3). אתמול בחצי הגמר ראינו את דומיניק ת'ים גובר על אנדי מארי בשלוש מערכות, וממשיך להצדיק את הציפיות ממנו. עדיין הוא יהיה האנדרדוג הברור כאן מול נדאל. השור ממאיורקה שועט אל עבר תואר החימר השני ברציפות שלו, ואתמול ניצח בנינוחות את הראסיו זבאלוס הארגנטיני.

 

פורמולה 1:

מירוץ גרנד פרי סוצ'י

15:00 בספורט 5 לייב. העונה הנוכחית מתפתחת בינתיים לתחרות ראש בראש בין סבסטיאן פטל ללואיס המילטון. במירוץ האחרון בבחריין, הגרמני הצליח להקדים שוב את הבריטי, מה שהחזיר אותו להובלה של שבע נקודות מעל יריבו. פטל גם יזנק מהפול פוזישן היום, בעוד המילטון יזנק רק מהמקום הרביעי, כשביניהם יפרידו רייקונן ובוטאס (אלא שבוטאס מן הסתם יפנה את המקום לבן קבוצתו הבכיר).

סנוקר:

אליפות העולם – הגמר

אתמול ננעלו משחקי חצי הגמר. המפגש הראשון בין מארק סלבי לדינג ז'ונווי היה צמוד ומותח מתחילתו ועד סופו, אך בסופו היה זה אלוף העולם סלבי שחגג את העלייה לגמר. סלבי פתח יתרון של ארבעה משחקונים לפני המשחקון האחרון בו היה צריך לזכות, וכל שדינג הצליח לעשות היה לצמצם את היתרון בשני משחקונים, לפני שסלבי השתלט על האחרון. המשחק השני היה הרבה פחות צמוד, ובו ג'ון היגינס הוותיק הצליח להכריע את בארי הוקינס בפער גדול.

הגמר היום (הטוב מ-35, ארבעה סשנים) יפגיש שני שחקנים שהמעמד ממש לא זר להם. היגינס כבר זכה בתואר ארבע פעמים והתמודד עוד פעם בגמר, בעוד שסלבי זכה פעמיים והתמודד עוד פעם בגמר. סלבי הוא כמובן הפייבוריט כאן – מדובר בשחקן החזק ביותר מנטאלית בסבב, אחד שיודע תמיד להביא עצמו לשיא ברגעים הנכונים. ועדיין, היגינס מגיע לגמר בתום אחת העונות הטובות ביותר שלו, עונה בה הצליח למצוא מחדש את משחקו לאחר תקופה רעה, וזה בהחלט ניכר גם במשחקיו לאורך האליפות. שני הסשנים של היום ייערכו בשעות 16:00 ו-21:00.

אופניים:

הטור של רומנדי – קטע 5

קטע 4 של אתמול היה קטע המלך של המירוץ, עם מספר טיפוסים קשים. בקטע זכה הבריטי הצעיר סיימון ייטס, לאחר שתקף בפסגה הלפני אחרונה. ייטס הקדים על הקו את ריצ'י פורט, שגישר אליו בפסגה האחרונה. כריס פרום נראה עדיין לא בכושר, והגיע מחוץ ל-20 הראשונים. ייטס כעת מוביל את המירוץ, כשאחריו פורט (19+), בוכמן (38+), פלינה (44+), רוגליץ' (53+) ואיזאגיר (56+).

קטע 5 של היום (המתחיל ב-19:30) הוא הקטע המסיים של המירוץ. זהו קטע נג"ש באורך 18 ק"מ. סיימון ייטס אמנם מוביל בפער של 19 שניות, אך הוא בפירוש שען הרבה פחות טוב מפורט, ולכן דווקא האוסטרלי נראה כבעל סיכויים יותר טובים לזכות במירוץ. גם רוגליץ', איזאגיר ופלינה שענים טובים, ועשויים להתקדם במיקום.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. תודה דוד.
    פורט באמת נראה הפיבוריט לזכות.
    נדאל נראה מעולה, אבל צריך להודות שגם משחק לו קלף. שני טורנירים ברציפות שהוא לא פוגש את המדורגים מעליו. העניין הוא שגם בפריז התרחיש הזה יכול לחזור והוא כלל לא דמיוני. בכל מקרה, על חימר הוא עדיין השחקן לנצח.

    1. מעולה. אני אחפש את הסרט.
      ובלי קשר, הגמר די מבאס (בשנה השנייה ברציפות). אתמול, למרות שהיו כמה פריימים חביבים בין דינג לסלבי, מצאתי את עצמי בחלקים מהמשחק נודד למקומות אחרים. הגמר נראה שדי הולך לכיוון הזה, למרות שהיגינס דווקא די נותן בראש באליפות הזו.

  2. תודה רבה. אני דווקא ממש נהנה מסלבי בטורניר הזה. לא יצא לי לראות אותו הרבה לפני כן. משחק טקטי מדהים שלו והגנה לוחצת.

  3. נדאל-תים יכול להיות קרב רציני.
    נדאל לא נזקק למשהו מיוחד בטורניר הזה ולתים יש סגנון משחק שיכול לפגוע בו. רפא כמובן פייבוריט אבל אני מאמין שהוא יצטרך לעבוד קשה מאוד ולא פוסל אפשרות להפתעה.

    לגבי הסנוקר,סלבי עבד קשה מול דינג,הוא היה פחות מבריק מהרבע גמר אבל ברגע האמת הוא העלה את הרמה וזה הספיק, לא רואה דרך שהוא יפסיד את הגמר,אבל לא חושב שזה ילך בקלילות.

  4. תשובה ל-Kami מאתמול (על השאלה איפה קוראים על האופניים). אתר החדשות הכי רציני הוא CyclingNews – http://www.cyclingnews.com/. נותן חדשות מעולם הרכיבה.
    יש גם את Steephill שמרכז דיווחים שוטפים מכל האתרים, כולל שידורים חיים. יש גם את Cyclingtips ו-CyclingWeekly.

  5. אחרי שנתיים טובות החתול אומר שיש לפרום שנה רעה .
    אני חושב שהחתול חושב שפרום לא לוקח תוספים השנה בשל תקדים ארמסטרונג וגם בשנה שעברה המינון היה נמוך או שהוריד אותו אחרי הטור או שבכלל לא .
    החתול מסתמך לדעתי על 2014 בה ניבאלי לקח את הטור .
    והראיון דל פרום בו דיבר על ולורדה כמועמד לניצחון בטור.
    בקשר חרומנדי זה יהיה סיימון ייטס לדעתי.
    פואט שען מצוין אבל סיימון מזנק אחריו נותן לו יתרון .

    חהיה צמוד ומענין ,החתול אומר שרוגליץ יעוף לא אמר על מה …
    נחיה ונראה.

    1. צריך לפגוש את החתול הזה.
      לא הייתי מודאג במקום פרום. הוא תמיד בונה את הכושר שלו בצורה הדרגתית, כשכל מה שהוא רואה בעיניים זה את הטור דה פרנס. אם רוצים מירוץ שייתן את האינדיקציה עליו לטור, עדיף להסתכל על הדופינה ליברה שמגיע קצת לפניו.
      ואגב רוגליץ' – הוא די מפחיד שם את כולם. מבין מי שנמצא בצמרת המירוץ, הוא זה שנראה בכושר נג"ש הטוב ביותר השנה. לדעתי הפיגור שלו גדול מדי בכזה מרחק.

  6. תגידו, למה בשולחנות סנוקר, אין לייזר פויינטר מעל השולחן שמצביע בדיוק על הנקודה שהשופט צריך להחזיר אליה כדור אחרי פאול ?

    למה השופט צריך לבזבז את זמנו לפני כל מכה במצב של סנוקר כדי ל״שנן״ את מיקום הכדורים, וכמובן שאחרי הפאול גם מקדיש זמן ומספר מבטים כדי לודא שהכדורים חזרו למקומם.

    1. זה תמיד נראה לי יותר כמו פוזה של השופט שגם ככה הוא די זניח במשחק. זה לא שאוסאליבן יתקיל פתאום את סלבי מאחור או שיתן ציקלאווין באוזן של מרפי בזמן מכה. השופט שם בעיקר כדי להיראות רציני ולשפשף כדורים. אפילו בירה הוא לא מביא

      1. הרגת אותי עם הציקלאווין. אוסליבן מצד אחד מספיק לא שפוי כדי לעשות את זה. מצד שני הוא אולי השחקן שנותן הכי הרבה כבוד ליריבים. במשחק נגד דינג, הסיני נתן מכה יפה שדי חיסלה את הפריים בשביל אוסליבן, ואז המצלמה קלטה את רוני מוחא כפיים בשקט בכיסא.
        ואל תזלזל בשופט, יש לו הרבה עבודה. הצוות של הטלויזיה מתערב רק במצבים של להחזיר את השולחן למקום אחרי מיס.

      1. לא צריך להגזים, פטל הוריד פחות משנייה ב5 ההקפות האחרונות והיה שנייה מאחורי בוטאס בהקפת הסיום. נכון מאסה יצא מגעיל ולא התנהג כסמן אחורי וללא ספק עלה לפטל בזמן אבל שורה תחתונה אני ממש בספק שהיה מצליח להוריד שנייה שלמה בהקפת הסיום. כמו כן הוא זינק ראשון ואיבד מקום לבוטאס ככה שהוא יכול לבוא בטענות רק לעצמו. מלבד זאת היה מירוץ נורא משעמם

        1. בחסימה הוא היה 0.6 מבוטאס. אחרי החסימה 1.2 וצמצם עד 0.8. משמש, קיזז עוד 0.4. בהחלט היה בעמדת עקיפה. אף אחד מאיתנו לא נביא, אבל מדובר על התערבות בעלת משמעות, כי פוטנציאל העקיפה היה סביר.

  7. רפא מנצח את תים די בקלות ולוקח תואר עשירי בברצלונה.
    התואר השני שהוא לוקח אותו 10 פעמים,הישג דמיוני ואחד שאני בספק אם נראה שוב בימי חיינו.
    לגביי המשחק: רפא בא היום מאוד מפוקס,כנראה שחשש מת'ים,ובצדק,הוא השחקן הטוב ביותר שהוא נפגש איתו בשבועיים האחרונים.
    תים שיחק את משחקו ההתקפי,הרבה וינרים (לא מספיק),הרבה טעויות (יותר מהרגיל בגלל רפא),זה המשחק הרגיל שלו,וזה לא היה ממש קרוב להספיק ברמה שרפא הציג היום,התזוזה שלו על המגרש,הכדורים שהוא מגיע אליהם,פשוט פסיכי,הפורהאנד עושה את הנזק כרגיל והבקהאנד פשוט מצויין.
    מקווה שהוא לא יגיע מותש לפריס,מחכה לו עוד את רומא ומדריד,אבל בכושר הזה הוא פייבוריט ברור לתואר למרות שלא שיחק מול יריבים מהצמרת העולמית ממש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט