אירועי דיומא – 23.04.2017/מתן גילור

הואיל והיום ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, מרבית האירועים לא ישודרו בערוצים הישראלים.

אנחנו לא נצרף לינקים לצפייה ולא נמליץ על צפייה, אבל המדינה חופשית ומי שרוצה לשתף קישורים בתגובות לא נעצור בעדו.

 

כדורגל:

לה ליגה – מחזור 33

13:00 ריאל סוסיאדד-דפורטיבו לה קורוניה – שידור בערוץ ONE (50). עבור סוסיאדד מדובר על משחק חשוב במאבק על מקום בליגה האירופאית הקבוצה במקום השביעי, אחרי ההפסד 2:3 לברצלונה. ללה קורוניה טווח ביטחון יפה של 9 נקודות מהתחתית, אחרי הניצחון על מלאגה. בסיבוב הקודם ניצחה לה קורוניה 1:5.

17:15 סלטה ויגו-ריאל בטיס. סלטה ויגו ניצחה את גרנאדה 3:0 במחזור הקודם והיא במקום העשירי והשקט. גם בטיס בלי מטרות חשובות בהמשך העונה מהמקום ה-14, אחרי הניצחון 0:2 על אייבר. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 3:3.

19:30 לאס פאלמאס-אלאבס. שתי קבוצות שדי סיימו את העונה. לאס פאלמאס במקום ה-13 אחרי הפסד לאתלטיקו מדריד 1:5. שני מקומות מעליה אפשר למצוא את אלאבס שמגיעה אחרי ניצחון 1:2 על ויאריאל. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1.

21:45 ריאל מדריד-ברצלונה. המשחק המרכזי של הערב ומאבק ישיר על ראשות הטבלה. מדריד על 3 נקודות יותר ומשחק חסר. מדריד נהנתה גם מיום מנוחה נוסף, אך היא שיחקה 120 דקות נגד מינכן. שתי הקובצות מגיעות אחרי ניצחון 2:3 לא פשוט בליגה. אפשר לומר שניצחון של מדריד והיא תוכל לקרר את השמפניות. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1, אחרי שער שוויון של סרחיו ראמוס לקראת סיום המשחק.

 

פרמיירליג – מחזור 34

16:15 ברנלי-מנצ'סטר יונייטד – שידור משולב בערוץ ספורט 1 (54). ברנלי רחוקה 8 נקודות מהקו האדום במקום ה-14, אחרי הפסד לאברטון, ותרצה להבטיח את מקומה בליגה גם בעונה הבאה. מנצ'סטר יונייטד לגמרי בתמונת ליגת האלופות, כשערב המחזור היא רחוקה מהמקום הרביעי 4 נקודות ומשחק חסר ומהמקום השלישי 6 נקודות ושני משחקים חסרים, זאת אחרי ניצחון גדול על מוליכת הטבלה, צ'לסי. החסרון של השדים האדומים הוא משחקם בליגה האירופאית ביום חמישי, שיוצר עומס על חלק מהשחקנים. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 0:0.

18:30 ליברפול-קריסטל פאלאס. משחק חשוב לליברפול על מנת לשמור על המקום שמוביל לליגת האלופות. ערב המחזור היא במקום השלישי, אחרי ניצחון על ווסט ברומיץ'. פאלאס רחוקה רק 7 נקודות מהקו האדום, אחרי התיקו 2:2 עם לסטר, כך שגם בשבילה ישנה חשיבות למשחק. בסיבוב הקודם ניצחה ליברפול 4:2.

 

הגביע האנגלי – חצי גמר

17:00 ארסנל-מנצ'סטר סיטי – שידור משולב בערוץ ספורט 1 (54). משחק מצוין בין שתי קבוצות צמרת. ברבע הגמר מנצ'סטר סיטי הדיחה את מידלסבורו וארסנל את הסינדרלה, לינקולן סיטי.

 

בונדסליגה – מחזור 30

16:30 פרייבורג-באייר לברקוזן. פרייבורג עדיין במקום שמוביל לליגה האירופאית, למרות ההפסד ללייפציג 0:4. לברקוזןרחוקה משם רק 5 נקודות, אך גם רק 4 נקודות מהקו האדום, אחרי התיקו 0:0 עם באיירן מינכן. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1.

18:30 שאלקה-רד בול לייפציג. שאלקה מגיעה אחרי הפסד לנועלת הטבלה דרמשטאט 1:2 והיא 5 נקודות מהקו האודם ו-4 מאירופה. לייפציג הבטיחה את מקומה במוקדמות ליגת האלופות, לכל הפחות, לראשונה בתולדותיה. בסיבוב הקודם ניצחה לייפציג 1:2.

 

סרייה A – מחזור 33

13:30 ססואולו-נאפולי – שידור בערוץ ספורט 5+ (56). לראשונה אין יותא על מה לשחק העונה. האחרונה עדיין נאבקת על המקום השני שמבטיח השתתפות בליגת האלופות.

16:00 מילאן-אמפולי. מילאן במשחק על הליגה האירופאית אמפולי במשחק על הישארות בליגה.

16:00 קייבו-טורינו – שידור משולב בערות ספורט 5+ (56) וערוץ הספורט בהפרדה גבוהה (555). משחק לא מעניין בין שתי קבוצות שמעשית סיימו את העונה.

16:00 סמפדוריה-קרוטונה. לסמפדוריה אין על מה לשחק. קרוטונה עדיין יכולה להשיאר בליגה.

16:00 לאציו-פאלרמו. עבור לאציו המשחק חשוב בשביל מקום בליגה האירופאית. הסיכוי של פאלרמו להשיאר בליגה נמוך מאד.

16:00 אודינזה-קליארי – שידור משולב בערות ספורט 5+ (56). אפס חשיבות למשחק הזה.

21:45 יובנטוס-גנואה. אם לא יקרה משהו מאד יוצא דופן, יובה תזכה באליפות וגנואה תישאר בליגה, אבל שתיהן טרם הבטיחו זאת.

 

גביע סקוטי – גמר

14:00 סלטיק-גלזגו ריינג'רס – שידור בערוץ ספורט 1 (54). האולד פירם בגמר הגביע בו תנסה גלזגו ריינג'רס לשבור במעט את ההגמוניה של הנמסיס שלה.

 

טניס:

מונטה קרלו (1000) – גמר

15:30 רפאל נדאל(4)-אלברט ראמוס וינולאס(15). שידור בערוץ ספורט 2 (53). נדאל ממשיך את העונה המצוינת עד כה, והפעם, על חימר, אין את פדרר שיפריע גם לזכות בטורניר הראשון. לאורך כל הטורניר הוא הרשים מאד. גם וינלאס עשה דרך יפה, אבל כנראה שבדרבי הספרדי הזה הוא יפסיד.

 

ריצה:

מרתון לונדון

10:50-14:15 שידור בערות יורוספורט (51). אחד המרתונים הכי גדולים בעולם, אם לא הגדול שבהם. מסלול שנחשב מהיר, וכן מדובר על מירוץ מטרה של מספר אצנים מהטופ העולמי.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

אליפות העולם – שמינית הגמר

אתמול הביא לנו כמה מפגשים שהסתיימו, והיו מהנים למדי. רוני אוסליבן המשיך להיראות חד מאד מול שון מרפי, והשלים את הניצחון בלי להזדקק להפסקה שבאמצע הסשן האחרון. המשחק בין דינג ז'ונווי לליאנג וונבו היה מותחן אדיר שהסתיים בפריים מכריע לטובת דינג. במשחק בין ג'ון היגינס למארק אלן, היה זה היגינס שהמשיך בכושר הטוב של העונה, על מנת לתת פיניש מצויין, ולנצח 13:9 במשחק שהיה צמוד עד אז. שני מפגשים נוספים נפתחו אתמול. במפגש בין סטיבן מגווייר לרורי מקלאוד, מגווייר נראה בינתיים גדול על הסינדרלה של הטורניר, ומוביל עליו 6:2. גם אלוף העולם מארק סלבי לא ממש התרשם מהתצוגה הטובה של סייאו גואודונג בסיבוב הראשון, ומוביל עליו באותה התוצאה. שני המשחקים יתחדשו היום.

היום מתווספים שני המפגשים האחרונים של שמינית הגמר. המפגש הראשון בין ניל רוברטסון למארקו פו צפוי להיות מאד מסקרן. בעוד שהאוסטרלי עבר בנינוחות צפוייה את נופון סאנגקהאם, ההונג קונגי אחראי על הקאמבק הדרמטי של הסיבוב הראשון, כשחזר מפיגור 7:1 לניצחון מול לוקה ברסל. לפו הייתה עונה טובה יותר מאשר לרוברטסון, אך האוסטרלי הוא שחקן שאסור לזלזל בו בשום שלב. במפגש השני נראה את בארי הוקינס מול גרהאם דוט. בעוד שלהוקינס הייתה עונה מצויינת, והוא עבר בקלות את טום פורד, לדוט הוותיק שעלה מהמוקדמות הייתה עונה איומה, אך הוא הצליח לעבור בשלב הראשון את "קפטן" אלי קרטר. הוקינס מן הסתם פייבוריט, אך דוט שחקן עקשן שאוהב את אליפות העולם, כך שגם כאן אין שום ביטחון לגבי המנצח. שידור ביורוספורט 2 וביורוספורט לאורך היום החל מ-12:00 (לינקים לכל המשחקים, גם לאלו שלא משודרים ביורוספורט, אפשר למצוא כאן). משחקי היום:

12:00-ניל רוברטסון-מארקו פו

12:00-בארי הוקינס-גרהאם דוט

16:30-מארק סלבי-סייאו גואודונג

16:30-סטיבן מגווייר-רורי מקלאוד

21:00-ניל רוברטסון-מארקו פו

21:00-בארי הוקינס-גרהאם דוט

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

מירוץ ליאז'-בסטון-ליאז'

הקלאסיקה המסיימת של האביב היא גם הוותיקה ביותר מבין כולן. המונומנט הזה, הסוגר את שבוע הקלאסיקות של הארדנים, כולל לא מעט טיפוסים, אך הם פחות תלולים מאלו שראינו בפלש וואלון ביום רביעי. עדיין זה בהחלט מירוץ המתאים בעיקר למטפסים. מבין אלו חובה כמובן לציין קודם כל את אלחנדרו ואלוורדה, האיש שחי את חייו אחורה במקום קדימה, והולך ונהיה צעיר מיום ליום. ואלוורדה זכה בפלש וואלון ללא תחרות ממשית, וגם היום הוא יהיה מהפייבוריטים. עדיין מדובר במסלול שתפור מעט פחות ליכולותיו, מה שהופך את המירוץ לפתוח יותר, גם לאול אראונדרים מסוגו של ואן אוורמארט, עוד רוכב הזוכה לעונה פנומנלית. מול שני אלו נראה בעיקר מטפסים כמו הנאו, בארדה, בארגי, דומולאן, פוגלסאנג, מאיקה, אורן, דה גנט, דן מרטין, קושטה והתאומים ייטס. שידור ביורוספורט ב-15:15.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה רבה גם אני לא אראה היום דבר בכניסת יום השואה…אך להתייחס לפני מותר.
    הקלאסקו : לדעתי אי הפסד של ריאל זו אליפות מעשית כבר היום שכן הפער 3 + משחק חסר זה יספיק לאליפות.
    רק ניצחון קאטלוני ישאיר את הסיפור פתוח.

    ארסנל -סיטי : המפסידה תסיים עונה ללא תואר .
    עבור פפ שמאמן 7 שנים (לא כולל שנת שבתון ) יש תואר אחד לפחות בכל עונה (עם ברצלונה זכה באליפות ב 09-11 + גביע ב 12 ואז שנת הפסקה ומינכן עמה היה אלוף ב 14-16 ).
    הפסד היום וזו השנה הראשונה של פפ ללא תואר כלשהו …רצף אחד נשבר לו העונה וזה רצף ההגעות לחצי גמר האלופות.
    בצד השני ארסנל מקרבת לסיים רצף של כמדומני 12 שנה של לפחות שמינית גמר אלופות +טופ 4 אנגליה …(אם לא תגיע לטופ 4 לא תגיע ב 2018 לשמינית הגמר…) ייתכן שהדחה מהגביע תסיים פורמלית את עידן וונגר…מצד שני אולי הוא ירצה לפרוש עם הגביע .

    עוד כמה משחקים מעניינים מהיום מהליגות הפחות בכירות .

    ליון -מונקו קרב בין 2 קבוצת שנשארו עדיין באירופה .חוץ מפ.ס.ז ומארסיי עם זכייה אירופאית אחת אין אף קבוצה צרפתית שזכתה בגביע אירופאי ..השנה יש צ'אנס לשני הקבוצות הללו .
    בעוד ליון סיימה מעשית את העונה המקומית הרי שבכל הנוגע למונקו היא חייבת נקודות שכן היא בפיגור 3 אך עם 2 משחקים חסרים לעומת פ.ס.ז בקרב על האליפות המקומית ויהיה מעניין.

    עוד משחקים מעניינים מהיום .
    בלגיה : אנדרלכט -קלאב ברוז.
    אנדרלכט סיימה עונה אירופאית טובה בהדחה בהארכה מול היונייטד .
    היא מוליכה בפער 6 נקודות על פני קלאב ברוז האלופה …המתארחת בדיוק כמו ברצלונה חייבת ניצחון בכדי להישאר בתמונת האליפות …מישהו יודע מה עם רפאלוב ?

    הולנד : פ.ס.ו. -איאקס.
    פ.ס.ו היא האלופה היוצאת והפסד היום והיא תזדכה על האליפות באופן רשמי (גם בניצחון זה יקרה אם פיינרוד תנצח) אם תנצח תתקרב כדי 3 נקודות מאיאקס בקרב על הסגנות שמובילה למוקדמות האלופות.
    איאקס מצידה עם קאמבק הרואי בליגה האירופאית שהביא אותה לחצי הגמר מול ליון בפיגור נקודה מפיינרוד בפסגה לאחר שלא מכבר היה פער 6 נקודות ..היא צריכה מעידה נוספת של פיינרוד וכמובן לא למעוד בעצמה 3 מחזורים לסוף כשעוד לפני משחקה פיינרוד תשחק בויטסה.

    לסיום נציין את הדרבי הטורקי בין פנרבחצה לגלא ..ללא השפעה מהותית על האליפות המקומית.

    1. תיקון קטן אהרון – ליון לא גמרה את העונה המקומית. היא במקום החמישי עם שתי קבוצות קרובות (בורדו ומארסיי) במקומות 4-6. הקבוצה במקום הרביעי עולה לליגה האירופית, אז יש לה הרבה מאד להרוויח במשחק הזה.

  2. התוצאה המדהימה הייתה בנשים.
    2.17.01 של קייטאניי היא השנייה בטיבה בהיסטוריה של הנשים ושיא עולם לזינוק של נשים בלבד…כפי שהיה בלונדון.
    בגברים לא היה שיא ובקלה אף הפסיד וסיים שני אך הוא עשה קאמבק מדהים וכמעט ניצח .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט