שיקגו בלוז – סיקור המשחק הרביעי בסדרה בין שיקגו לבוסטון / גיא א

שיקגו בלוז – סיקור המשחק הרביעי בסדרה בין שיקגו לבוסטון / גיא א

****
המשחק הסתיים בשעה שמונה בערב שעון שיקגו אבל הפוסט פורסם רק בשש בערב שעון ישראל כדי לכבד את קוראי האתר שבחרו לציין את יום השואה ע״י התנתקות משעשועים ציבוריים
*****

לֹפני המשחק

רק לפני פחות משבועיים לפני המשחק מול ברוקלין, ישבתי בבאר ליד היונייטד סנטר וכתבתי מן סכומון של העונה עם הבולס לקראת המשחק האחרון מול ברוקלין . הייתי בחלק ניכר ממשחקי הבית, בין עם חברים או האישה כאוהד מן השורה ובין אם מטעם הופס, ואחרי משחקי החוץ השתדלתי לעקוב בטלוויזיה. הרגשתי שהעונה הזו שווה סיכום מיוחד. מה לא היה לנו כאן: החתמה של שלושה זכרי אלפא (חזרת הבן האובד וייד + התחלה חדשה לגאון הלא מובן רונדו + באטלר כאנדרדוג שהפך לכוכב) , פתיחת עונה מבטיחה, הדרדות איטית, מאניה דיפרסיה שכללה הפסדים מביכים מול הקבוצות הכי גרועות בליגה לצד משחקים הרואים מול הקבוצות הכי חזקות בליגה ובעיקר חוסר וודאות מוחלט לגבי איזה בולס תראה הלילה, רוטציות מטורפות, השפלות לרונדו, השפלות ולצעירים, השפלות למאמן, TNTBulls#, פיצוצים בחדר ההלבשה, צעירים (+רונדו) מול וותיקים, סולחה, טרייד הזוי , התרסקות טוטאלית, לידה מחדש ועלייה לפלייאוף.  פו…..עונה מתסכלת בטרוף כאוהד, אבל דרך הופס גם קיבלתי הזדמנות אדירה לעקוב מקרוב אחרי ניסוי בבניית קבוצה והדינמקות הנלוות.

אגב, למשחק מול ברוקלין לא נכנסתי. כלומר, ניסיתי להכנס אבל הודיעו לי שאני לא ברשימה העיתונאים. בתמימותי, חשבתי שאין סיכוי שלא יאשרו לי את המשחק האחרון של העונה מול הסחבות מברוקלין בהרכב חסר אז אפילו לא טרחתי לבדוק את המייל שלי. טעיתי. המאניה דיפרסיה של הבולס גרמה ללא מעט גופי תקשורת לחשוב שיש סיכוי סביר שהבולס יבעטו בדלי ולא יעלו לפלייאוף ולכן הם הגיעו בכוחות גדולים למשחק. עד כדי כך האמונה בבולס גדולה.

אז בהנתן כל מה שאנחנו יודעים על הבולס עד עכשיו – זה בסדר להודות שהבולס הפתיעו אתכם בשני המשחקים הראשונים בסדרה. הם הפתיעו אותי. הם הפתיעו את כולם. כמה הם הפתיעו? ובכן, בשיקגו שקבוצת ספורט עולה לפלייאוף, העיר מתגייסת מאחוריה – בניינים מאירים בצבעי הקבוצה, האריות בכניסה לשיקגו ארט אינסטיטיו ושלד הדינוזאור בכניסה למוזיאון פילד לובשים את מדי הקבוצה, ובכיכרות מניפים את דגלי הקבוצה. השנה, העיר מתעלמת כמעט לגמרי מהבולס. למעשה, רב הדגלים שתראו אכן יהיו בצבע אדום אבל הסמל יהיה סמלה של השיקגו בלקהוקס (קבוצת הפאר של ליגת ההוקי ומועמדת בכירה לזכיה בגביע שבינתיים אכלה אותה בגדול בפלייאוף).

אבל כשמשהו יותר מדי טוב להיות אמיתי, זה בד״כ כי זה יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתי. אז זה גם בסדר להודות שהם לא הפתיעו אתכם עם ההפסד האחרון בבית. בכל זאת הבולס אף פעם לא מפספסים הזדמנות לגרום לכולנו לגרד בראש. אז עכשיו אנחנו ב2-1, וכל הלחץ על הבולס. הפסד היום והסדרה פתוחה לגמרי.

היונייטד סנטר היה מפוצץ לחלוטין באנשי מדיה, אפילו העיתונאים משיקגו שתמיד נראים כמו שלוכים, הגדילו ולבשו חליפה עם עניבה היום. בד״כ בשלב הזה אני הולך להסתובב קצת על הפרקט או בחדר ההלבשה, לשבת קרוב לקבוצות, ולבחון את הדינמיקות. אבל היום חדר ההלבשה סגור, וגם הגישה לפרקט נחסמה עם סרטים צהובים ואפילו עובדי היונייטד לא מורשים להכנס. מכיוון שגם אחרי הרבה שנים בניכר אני עדיין קצת ישראלי, וגם כי תמיד רציתי להיות עיתונאי חוקר, אני עוקף את אנשי האבטחה ומתגנב לאולם. להפתעתי אני מוצא את כל שחקני הקבוצה באימון סגור (שעתיים לפני המשחק – מעולם לא ראיתי את הבולס עושים את זה), ואת פרד הויברג עומד ומסביר איזשהו תרגיל.

הספקתי לעמוד שם כמה דקות ולצותת לפני שאחד ממחזירי הכדורים הלשין עלי. גבר במעיל שחור ניגש ומודיע לי שמדובר באימון סגור לתקשורת ושואל אותי איך נכנסתי, אני אומר במבטא כבד שפשוט נכנסתי כי לא היה סימון, והמאבטח שולח
ח אותי כלאחר כבוד לכיוון לחניית האוטוסים. לא יכול להיות תזמון טוב מזה, כי האוטובוס הראשון של בוסטון מגיע וממנו מגיח לא אחר מאשר אייזיה תומאס שעדיין נראה מאד עצוב ומאד מרוחק משאר אנשי הצוות.

(איזייה מגיע)

חמש דקות לאחר הגעת האוטובוס של בוסטון, נפתחו הדלתות לפרקט, ואני נכנס לאולם למראה מהמם של אדום בכל פינה.

מיד אחרי עולים באטלר וויד לריטואל החימום הרגיל שלהם, כשוויד נראה מזיע ורציני מהרגיל, ובאטלר חבוש באצבעותיו.

 

כמה מילים על דווין וויד – אם מיקי אריסון, הדובר עברית היחיד שאני מכיר עם קו פתוח לוויד, קורא Hoops אזי יש לי בקשה אליו: אנא ממך, פנה למר וויד ובקש ממנו להפסיק לספר בראיונות על כמה הוא מנהיג, על החבר שלו לברון, ועל כמה ״אני רונדו, ושאר החבר'ה האלה״ (כך הוא מכנה את חבריו לקבוצה) תפקידם לתמוך בבאטלר. הוא לא סתם את הפה כבר שבועיים ולדעתי ההתנהלות שלו פוגעת בקבוצה.

 

וויד, גם בגילו המתקדם, שחקן ענק. את זה אף אחד לא יקח ממנו. וויד הביא במו ידיו לשיקגו הבולס את חוסר הפחד מכיוון שהוא מאמין באמת ובתמים שאפשר לנצח כל קבוצה. האיש ווינר והוא הביא את המנטליות הזו לקבוצה ועל זה מגיע לו כל הקרדיט. אבל, וזה אבל גדול, וייד גם הביא איתו את האגו שלו וההתנהלות של אני (וג׳ימי) ואפסי. וויד יצר מעמדות בקבוצה, ובמקום להיות גורם מלכד ובוגר הוא המשיך וממשיך עם ההתנשאות המטופשת הזו.

פיצוץ אחד כבר היה בקבוצה, ולדעתי אחרי סוף העונה. לפני המשחק השני, יהיו עוד סיפורים עליו. לפני המשחק השלישי, הוא כינס לאסיפה מיוחדת את רונדו ובאטלר לדסקס עימם דרכים לנצח את בוסטון. את שאר הקבוצה הוא לא צרף או עדכן וכנשאל על כך הוא כמובן סיפר שככה הוא והחבר שלו לברון היו נוהגים גם במיאמי.

באופן אישי נראה לי מוזר לי שרונדו שיתף פעולה איתו. אחרי המשחק השני, כשוויד סיים להחמיא לעצמו (מנהיג, נסיון וכו..) רונדו התראיין והחמיא לשחקני הספסל ולצוות הסקאוטינג על הוידאו המצוין והמידע שהם העבירו על כל שחקן. וויד בחיים לא היה חושב להחמיא לאנשי הצוות. בקיצור, נסחפתי קצת אבל השורה התחתונה היא שככל שהעונה מתקדמת, קשה שלא לחשוג שהאנטיפט הלא נחמד הוא בעצם חבר אמיתי ואדם צנוע ולעומתו הכוכב הגדול ומאיר הפנים שתורם לקהילה וכו.. הוא לא מה שחשבנו שהוא וגם תרומתו לקבוצה מוטלת בספק.

 

הנה עוד כמה תמונות מלפני המשחק:

(צוות השידור בבוסטון לבוש ירוק – עניבה במקרה של השחקן)

(רונדו מאמן את הצעירים כהרגלו – אבל הפעם ביד אחת)

(אחד מאנשי צוות האימון של הבולס הוא קטוע יד, זה לא מפריע לו להיות מוסר מעולה. כאן הוא עובד עם MCW)

 

(גאר ופאקסון נראים כהרגלם כמו צמד רשעים מסרט של ג׳יימס בונד)

(הענק החביב לופז עובד על הקליעה מחצי מרחק)

על המשחק

הנה ״תקציר לחלשים״ כמו שמכנה זאת הברון מקריית עקרון.

בוא נתחיל מהסוף. קחו קצת זמן ותסתכלו בוידאו הזה מהשניה ה55:

פרד הויברג בחור צונן כצנון בד״כ. הלילה הוא כנראה התקנא במאמן ממפיס דויד פיזדל, והחליט לקרוא תיגר על החוקים והשופטים. ״תנו לי לומר לכם כך, איזיאה תומאס הוא שחקן מעולה, תחרותי באופן שלא יאמן, לוחם. עם כל מה שהוא עובר כרגע, הוא שיחק מעולה הלילה. אבל שנותנים לו לצעוד ככה בכל פוזשן, זה בלתי אפשרי לשמור עליו. זה בלתי אפשרי לשמור. כשאתה יכול לשים את היד מתחת לכדור, לצעוד שניים שלושה צעדים, ואז לשים את זה בחזרה למטה זה בלתי אפשרי לשמור עליו במצבים האלה״

כמובן שפרד הויברג, עם שכר של עשרים וחמש מיליון דולר לחמש שנים יכול לשלם את הקנס שהוא עומד לקבל אבל לא זו הנקודה. הנקודה היא שאיזיאה תומאס בער הלילה עם שלושים ושלוש נקודות ומשחק מצוין. לשיקגו לא הייתה שום דרך לעצור אותו ולפרד הויברג אין גם שום מושג איך לעצור אותו לקראת המשחק ביום שישי.

אז הגנה לא היה. מה לגבי התקפה, וחלופה לרונדו? ובכן – הויברג פתח את המשחק עם אותו הרכב שהפסיד את משחק #3 ובאופן פלאי ההרכב אכן פיגר ב-10 נקודות תוך חמש דקות. בעיקר בהעדר פוינט גארד ראוי לשמו.

הויברג הגיב מהר, והוציא את ג׳ריאן גרנט שפתח במקום רונדו (והעלים אותו עד סוף המשחק). במקומו הכניס הויברג את MCW, שהוא לדעתי השחקן הכי גרוע בבולס. MCW  לא אכזב אותי ובשמונה הדקות ששיחק, קלע אפס, מסר אפס, איבד אחד, וסך הכל הפגיז בפלוס מינוס של מינוס 11.

ביאושו פנה פרד הויברג לשחקן האחד שאף אחד לא ציפה לראות על המגרש -נער הפוסטר איזיה קאנן. האיש שתפקידו בכוח הוא להביא כיפים מתוחכמים לכל שחקן, לפלרטט עם אוהדות, ולשמור על המורל גבוה. קאנן הוא גם השחקן, שכהויברג לא בסביבה, מבקש קלנועית כדי להגיע לחדר ההלבשה. אני לא יודע אם זה נכון, אבל באיזשהו שלב אחד הכתבים אמר לי שלקאנן יש יותר משחקים שהוא לא שיחק בהם מאשר נקודות, אסיסטים, או דקות משחק.

ובכן הלילה, כשראינו את קאנן מתכונן להכנס שפשפנו כולנו את העיניים. אחרי כל שהויברג ניסה במשך  העונה כל קומבינציה אפשרית ברוטציה, חשבנו שראינו הכל. לא דמיינו שנראה רוטציה, בפלייאוף, מובלת ע״י נער הפוסטר. אבל סך הכל היה טוב –  קאנן שיחק 33 דקות עם 13 נקודות שתרמו תרומה נחמדה מאד אבל ללא ספק לא עזרו לפתור את בעיית רונדו.

אז את בעיית רונדו לא פתרנו אבל לפחות את בעיית באטלר כן. לאחר משחק גרוע ביום שישי, באטלר התאושש בגדול, המטיר 33 נקודות ב -46 דקות, יחד עם 5 ריבאונדים ותשעה אסיסטים, אבל כפי שקרה פעמים רבות כל כך בעונה זו, לא היה די במאמץ על-אנושי של באטלר, והוא היה מותש בעליל בסוף. כנשאל איך הוא מתכנן להתמודד עם עוד משחק של למעלה מאבעים דקות –  "פסקי זמן ועבירות טכניות, "הוא השיב. "אני אנוח בפסקי  חוץ מזה, אני הולך להיות שם על הפרקט״  נכון לעכשיו באטלר הוא פחות או יותר התקווה היחידה של בולס להשתלט מחדש על הסדרה הזאת.זה, או החלמה פלאית של רונדו השבוע.

שאר הרוסטר לא תרם הרבה. מירוטיץ עשה את שלו עם שלוש עשרה נקודות ושבע רבאונדים. דווין וייד היה גרוע ביותר. הוא אמנם קלע אחת עשרה נקודות ומסר שש אסיסטים אבל הוא היה עצלן (או זקן ואיטי) בהגנה, החטיא ליי אפים, איבד כדורים קריטים וכמובן התחמק ממסיבת העיתונאים. לופז בודד היטב, פורטיס לא קיבל מספיק הזדמנויות, והשאר סתם היו על הפנים.

היו רגעים ברבע השלישי, כשהבולס סגרו עשרים הפרש, שנזכרתי שהבולס הם קבוצה קשוחה שבדקות הטובות שלה מסוגלת לשחק כדורסל מצוין, אבל שאר המשחק הבולס היו אותה הקבוצה שגורמת לכולנו לגרד בראש כבר עונה.

הסדרה חוזרת לבוסטון ביום רביעי, הפעם עם מתח באוויר, בין באטלר וסמארט (היה קצת דחיפות , ובאטלר קרא לו ״שחקן״ במסיבת העיתונאים״),  בין הויברג, המראה את התסכול הרב ביותר בחייו והליגה.  באטלר אמר פעמים רבות העונה שהקבוצה והוא משגשגים שיש מתח. אז לא יהיה מחסור במתח במשחק חמש אבל לדעתי ההיעדר המוחלט של כשרון כלשהו בעמדת הפוינט גארד הולך להפסיד את הסדרה לבולס ולסיים להם ולי את העונה.

 

נקודות נוספות

  • דרק רוז נצפה אתמול באולם וקיבל תשואות רועמות פלוס פלוס. אין ספק שדרק מתגעגע לבולס, ואין ספק שהבולס מתגעגעים לקבוצה הנהדרת שרוז הוביל רק לפני כמה שנים.
  • סקוטי פיפן נצפה גם הוא באולם ביחד עם הוראס גרנט עם טבעות אליפות על הידיים. סקוטי פיפן בשלב מסוים התחיל לצרוח על איזייה תומאס ועל השופט וגם צעק הוראות שמירה לבאטלר. ברבע הרביעי הוא נעלם וגם אחרי המשחק לא ראיתי אותו. מוזר.
  • אני מודה. איזייה תומאס הפך אותי למעריץ. האופי, הכדורסל ואפילו במסיבת העיתונאים ( הפעם עם הילדים) הוא מראה לב וכנות כובשת.

h

לפוסט הזה יש 31 תגובות

    1. בסוף העונה מגיעה לו שההנהלה של הבולס יבקשו מחילה על הצורה שהם התנהגו אליו במחצית הראשונה של העונה. מקצוען למופת שנתן לי הרבה השראה ברמה האישית.

  1. סיקור נפלא מהמגרש

    . שמח שהסתדרת עם האקרדיטציה. התאכזבתי מאד משיקגו, בעיקר מירוטיץ' שלא פגע זריקות פתוחות לחלוטין, ודוויין ווייד שנראה גמור. כל הספסל של שיקגו איכזב מא' עד ת'. רונדו חסר כנראה מאד-מאד. MCW? פשוט אין לו את זה. כנען היה לא רע, אבל זה לא זה.
    הסיפור של שיקגו גמור.

    1. קשה לנצח עם כאלה אחוזים עלובים מהשלוש. וויד לא לקח מנהיגות, גרנט לא ניצל את ההזדמנות ובעיקר היה נראה שלקבוצה אין דרך ואין שיטה.

  2. אחלה סיקור. כרגע עובד על אישורי נסיעת העבודה שלי לשבועיים במאי לס"א. אם זה יסגר אני מקווה להיות במשחקים מהסיבוב השני ואולי אפילו בחלק ממשחקי הגמר האיזורי. הלוואי!

  3. גיא, תודה רבה על הסיקור,
    אחד הטובים שלך העונה.

    עצוב לי על הפציעה של רונדו,
    הוא צריך להיות רכז פותח בקבוצה צעירה,
    הוא יוכל לקחת אותה רחוק.

        1. אגב לפי מה שמועות באטלר נהל שיחה צפופה עם הנהלת הבולס וביקש שאחרי העונה יכריזו שבונים עליו ושיפסיקו להזכיר אותו כמועמד לטרייד.

  4. בהחלט שיקגו בלוז. אבל עדיין, רק 2:2 ומחר יום חדש ומשחק חדש כך שהכל יכול לקרות.
    אני חושב שהבולס צריכים להיסגר קצת על הרוטציות שלהם. פורטיס ופלסיו מראים הרבה התלהבות ורוח נעורים לעומת לופז או מירוטיץ האדיש וגם כנען לעומת MCW שימשיך לנדוד ברחבי הליגה.
    עושה רושם שבוסטון גם מצאו את המשחק שלהם ועם הסגל הרחב שלהם זה רק הולך להות יותר קשה לבולס

  5. מהדר! אכן עונה מוזרה ביותר וזה שליווית אותה לכל הדרך איתנו באתר הוסיף כל כך הרבה.
    אז תודה לך על עונה מדהימה ומקווה בשבילנו שתזכה לראות עוד משחקים השנה ולדווח לנו

  6. סיקור ענק, חוויה נהדרת, כתיבה מצוינת (תמידית אצלך)
    גיא מתפלח כמו שצריך, גם שתופסים אותו יוצא לטובה, 🙂
    אין דבר שנסתר מעיניו של גיא א הנפלא
    גם אם ההנהלה תנסה להסתיר.
    תודה רבה!

  7. תודה רבה גיא!

    ולהבא – מי שבוחר להתנתק משעשועים, גם לא היה מגיע לקרוא בהופס בזמן יום הזכרון 🙂 סחתן על האקסטרה-התחשבות ויאללה בולס, רוצים משחק 7.

    1. דבר בשם עצמך!!!
      אני רוצה ניצחון של הסלטיקס בשישה משחקים. לכתחילה רציתי בארבעה אך זה לא התאפשר.

  8. מבאס מהתחת כל הסיפור עם הבולס. עונה שלמה של עליות ומורדות, לקראת הסוף סוף כל סוף העניינים מתחילים להתחבר ועולים על הגל, מתחיל הפלייאוף והקבוצה נראית בשיא ואז הארכיטקט של הקבוצה והנשמה שלה שובר את היד, פשוט חוסר מזל מובהק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט