אירועי דיומא – 09.04.2017

כדורגל:

ליגת העל – מחזור 29 / מתן גילור

19:00 מועדון ספורט אשדוד-עירוני קרית שמונה – שידור בערוץ ספורט 5 לייב (58). באופן לא מפתיע, הואיל ולא נותר לה על מה לשחק. ק"ש לא ממש הופיעה לפלייאוף עד כה. גם אשדוד הבטיחה מעשית את ההישארות, אחרי התיקו עם אשקלון. בעונה הסדירה ק"ש ניצחה בביתה 0:1 ובאשדוד הסתיים המשחק בתיקו 0:0.

20:10 מכבי פתח תקוה-הפועל באר שבע – שידור בערוץ ספורט 1 (54). פ"ת פתחה רע את הפלייאוף עם שני הפסדים ואפשרה לדולקות אחריה לצמצם מרווחים. המקום השלישי כבר לא כזה בטוח ונקודות במשחק חשובות. כמובן שעבור ב"ש הנקודות לא פחות חשובות, על מנת לשמור על הפער בצמרת, אחרי הניצחון במשחק העונה. בעונה הסדירה ניצחה ב"ש 0:5 בביתה ובפ"ת הסתיים המשחק בתיקו 1:1.

*המלצת צפייה* 21:00 מכבי תל אביב-מכבי חיפה – שידור בערוץ הספורט (55/555). שתי הקבוצות עם ניצחון והפסד בפלייאוף. לת"א המשחק קריטי במאבק האליפות ועבור מכבי מדובר על משחק חשוב במאבק על הכרטיס לאירופה. לטובת מכבי תשחק העייפות הפוטנציאלית של ת"א אחרי הניצחון בחצי גמר הגביע ביום רביעי. לטובת ת"א תשחק הביתיות (המסוימת) והעובדה שהיא קבוצה טובה יותר עם שחקנים טובים יותר. בעונה הסדירה ניצחה מכבי 2:0 בנתניה ובחיפה סיימו הקבוצות בתיקו 2:2.

פרמיירליג – מחזור 32 / דוד "פאקו" סעדה

15:30-סנדרלנד-מנצ'סטר יונייטד (ספורט 1). יונייטד ממשיכה לגמגם בליגה, עם תיקו שני ברציפות, הפעם מול אברטון. ההזדמנויות של השדים האדומים, המצויים במקום השישי, לתפוס מקום בין ארבע הראשונות הולכות ואוזלות. למזלם הם פוגשים היום את נועלת הטבלה, אחת שנצחונה האחרון היה לפני 8 מחזורים.

18:00-אברטון-לסטר סיטי (ספורט 1). אברטון סיימה את שני המשחקים הקשים מול ליברפול ומנצ'סטר יונייטד עם נקודה בודדת. אלא שהיום נראה כמו עוד משחק קשה, כפי שהעניינים מתפתחים. בלסטר חיכו לפיטוריו של המאמן ראניירי כדי להיוולד מחדש, והקבוצה מאז לא מפסיקה לנצח בליגה. כיוון שירידת ליגה היא כבר לא אופציה עבור האלופה היוצאת, נראה שהמשחק נגד אתלטיקו בליגת האלופות באמצע השבוע יעניין אותה יותר.

22:00-קריסטל פאלאס-ארסנל. ארסנל הצליחה סוף סוף לנצח, בדרבי את ווסטהאם, לאחר חמישה נצחונות רצופים ללא ניצחון. התותחנים ינסו לתפוס את הרכבת האחרונה לאירופה, בתקווה שגם היריבות לצמרת ימעדו. היריבה היום אמורה להיות חלשה למדי, וקרובה לקו האדום, אלא שהיא הביכה בסוף השבוע האחרון את צ'לסי המובילה.

סרייה A – מחזור 31 / דוד "פאקו" סעדה

16:00-מילאן-פאלרמו (משולב בספורט 2). לאחר תקופה טובה יחסית, מילאן שוב מקרטעת בליגה, מה שמשאיר אותה במקום השביעי עם סיכויים הולכים ופוחתים להגיע לליגת האלופות. למזלה היא פוגשת היום את אחת הקבוצות החלשות בליגה, אחת הצפוייה כמעט בוודאות לרדת ליגה.

16:00-בולוניה-רומא (משולב בספורט 2). רומא מאוכזבת מההדחה בחצי גמר הגביע מול היריבה העירונית, אך בליגה היא רצה יפה במקום השני במרחק 3 נקודות סה"כ מיובה המובילה, יחד עם אדין דז'קו – מלך השערים של הליגה. היא ודאי תהיה פיבוריטית מול קבוצת התחתית שממול. זו חזרה להפסיד לאחר שני נצחונות רצופים.

16:00-קרוטונה-אינטר (ספורט +5). כל מה שנאמר כאן על מילאן, יכול להיאמר גם על אינטר, יריבתה העירונית. גם אינטר חזרה לגמגם בליגה, עם נקודה משני המשחקים האחרונים, מה שתוקע אותה במקום השישי עם מעט סיכויים להגיע לליגת האלופות. וגם היא תתמודד היום מול מועמדת בטוחה לרדת ליגה.

*המלצת צפייה* 21:45-לאציו-נאפולי (ספורט 2). מאבק צמרת רותח. גם נאפולי שבמקום השלישי מאוכזבת מההדחה בגביע, ולאחר שגם הודחה מליגת האלופות, היא תתרכז בליגה. המשימה העיקרית של הקבוצה הדרומית היא לשמור על המקום השלישי, ולשם כך מארק האמשיק וחבריו יצטרכו למנוע ניצחון מהקבוצה שאחריהם בליגה. לאציו חגגה עלייה לגמר הגביע מול היריבה העירונית באמצע השבוע, ובליגה היא נעזרה בשער עצמי מוזר כדי לנצח את ססואולו החלשה. הקבוצה מעיר הבירה ממוקמת 4 נקודות מתחת ליריבתה, וחייבת ניצחון על מנת להשיג את המקום הנחשק.

בונדסליגה – מחזור 28 / דוד "פאקו" סעדה

18:00-אינגולשטאט-דארמשטאט (משולב בספורט 2). משחק בין שתי האחרונות בליגה. בעוד דארמשטאט נועלת את הטבלה, והשלימה עם גורל הירידה, אינגולשטאט מרוחקת ארבע נקודות מהקו האדום, עם תקווה להישאר בליגה. מי שעוזר לה במשימה הוא אלמוג כהן, שכבש שני שערים בניצחון האחרון על אאוגסבורג, ובכלל נותן עונה נהדרת.

 

כדורסל / מתן גילור:

ליגת העל – מחזור 26

18:40 מכבי תל אביב (8:17)- הפועל אילת (10:15) – שידור בערוץ הספורט (55/555). ת"א מגיע אחרי שני הפסדים רצופים בליגה וסכנה ממשית לגורל המקום הראשון. אילת הביסה את אשדוד וקרובה להבטיח ביתיות ברבע הגמר. בסיבובים הקודמים ניצחה קבוצת הבית – ת"א 77:95 ואילת 86:94.

20:40 הפועל גליל/גלבוע (14:11)-מכבי חיפה (12:13) – שידור משולב בערוץ ספורט 5+ (56). הניצחון של גלבוע על י-ם השאיר את חלום הפלייאוף חי וזורק. גם מכבי ניצחה והפלייאוף נראה קרוב מאד. בסיבובים הקודמים ניצחה גלבוע 83:78 בחיפה ומכבי גמלה לה עם 94:73 בגן נר.

20:50 מכבי ראשון לציון (14:11)-מכבי קרית גת (21:4) – שידור משולב בערוץ ספורט 5+ (56). האלופה נראית לא טוב ואחרי ההפסד למכבי היא מחוץ לתמונת הפלייאוף. לשמחתם, יש להם משחק מול קבוצה שמזמן השלימה עם הירידה. בסיבובים הקודמים ניצחה קרית גת 78:82 וראשל"צ השיבה ב-69:77.

21:00 הפועל תל אביב (12:13)-עירוני נהריה (13:12) – שידור משולב בערוץ ספורט 5+ (56). שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחון שמקרב אותן לפלייאוף. בסיבובים הקודמים ניצחה ת"א 86:77 ו-71:92.

 

טניס / מתן גילור:

גביע דיוויס – רבע גמר – משחקים 4-5 (בסוגריים תוצאת המפגש עד כה)

שידורים בערוץ ספורט 5 גולד (57) 15:00-23:30.

בלגיה-איטליה (1:2):

לאחר שהבלגים זכו בשני משחקי היחידים, האיטלקים ניצחו במזחק הזוגות (שובר שוויון במערכה החמישית). היתרון של הבלגים, מעבר לקהל הביתי, הוא המשטח שהם בחרו – חימר.

דויד גופין-פאולו לורנזי. הבלגי פייבוריט ברור להביא את הניצחון המשחק ובהתמודדות כולה.

סטיב דרסיס-אנדראס ספי.

 

אוסטרליה-ארצות הברית (1:2):

בדומה למפגש לעיל, גם כאן הנבחרת הביתית ניצחה את משחקי יחידים והפסידה בזוגות.

ניקוס קריוס-ג'ק סוק. המשחק המרכזי של ההתמודדות בו שום תוצאה לא תהיה הפתעה מרעישה.

ג'ורדן תומפסון-ג'ון איזנר. למרות הניצחון של תומפסון על סוק ביום שישי, אם ההתמודדות תגיע להכרעה אצל מחבטי 2, איזנר הוא הפיבוריט.

 

צרפת-בריטניה (0:3):

צרפת ניצחה את ההתמודדות ונותרו משחקים לפרוטוקול בלבד. העבר מלמד אותנו שלא פעם שעה קלה לפני משחקים לפרוטוקול, מתגלות פציעות וזהות המשתתפים משתנה, אז קחו בחשבון שייתכנו שינויים.

לוקאס פויל-דניאל אוונס.

ג'רמי צ'רדי-קייל אדמונד.

 

סרביה-ספרד (0:3):

בלי נדאל ובאוטיסטה מראש הסיכוי של הספרדים היה נמוך מאד, קל וחמר על משטח קשה מול הקהל הסרבי החם.

נובאק ג'וקוביץ'-פאבלו קארנו בוסטה.

ויקטור טרוצקי-אלברט רמוס וינולאס.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה:

גראנד פרי שנחאי

המירוץ הקודם באוסטרליה הסתיים בסוג של הפתעה, כאשר סבסטיאן פטל הצליח להקדים את לואיס המילטון ואת ואלטרי בוטאס, שניהם ממרצדס. הגרמני מקבוצת פרארי העמיד במבחן את ההערכה שגם העונה מרצדס תשאיר אבק למתחרות. אתמול במקצה הדירוג בשנחאי, הצליח המילטון לזכות שוב בפול פוזישן להיום, כשאחריו יתייצבו פטל ובוטאס. שידור בספורט 5 לייב ב-10:00.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

מירוץ פריס-רובה

*המלצת צפייה* מירוץ פריס-רובה הוא אחד מהשיאים של עונת הקלאסיקות. המונומנט הזה הוא המירוץ הנועל את קלאסיקות הפאבה של העונה. ככזה, המירוץ בן 257 הק"מ משופע במספר בלתי נתפס של 29 קטעי פאבה, חלקם מגיעים לאורך של כמעט 3 ק"מ. לא בכדי המירוץ מכונה "הגהינום של הצפון". המירוץ מסתיים בוולודרום הפתוח של העיירה רובה, בו הרוכבים מבצעים שני סיבובים לפני הסיום. אם יהיה לנו מזל, נראה תחרות ראש בראש על הוולודרום – לא דבר שרואים במירוצי כביש. כמו ברוב המירוצים שאנו רואים מהסוג הנ"ל, היום הזה יכול להפוך לכאוטי למדי. ראינו דוגמא מצויינת לכך בטור פלנדריה לפני שבוע, עם פריצת הסולו האפית של פיליפ ז'ילבר לניצחון, בעוד סאגאן שדלק אחריו התרסק ולקח עימו את כל הרודפים אחר ז'ילבר. ז'ילבר לא יתחרה היום, במטרה להשאיר את הפוקוס של קבוצת קוויק-סטפ על טום בונן. היום הוא מירוצו התחרותי האחרון בהחלט של בונן, מאגדות הקלאסיקות של הרכיבה, וניצחון היום (שיהיה החמישי שלו במירוץ זה) יהווה אקורד סיום הולם לקריירה המופלאה של הבלגי. מי שוודאי לא יסכים לתרחיש הזה הוא אלוף העולם פטר סאגאן. עונת הקלאסיקות של הסלובקי בינתיים מוכתרת כמאכזבת, והיום הוא ההזדמנות הכמעט אחרונה שלו להציל אותה. אחד שוודאי לא מאוכזב מהעונה הוא האלוף האולימפי גרג ואן אוורמארט, לו חסרה רק זכייה במונומנט כדי להפוך את העונה למושלמת. עוד נראה כאן את דגנקולב, נסן, קריסטוף, בואסון האגן, דמאר, גרייפל ודורברידג'.  שידור ביורוספורט מ-12:00 עד 18:00.

 

גולף – טורניר המאסטרס / עידו גילרי:

הסיבוב השלישי בטורנירי גולף ידוע כ-moving day כי בו כל המתמודדים האמיתיים על התואר מתגלים. כך ראינו את צ'ארלי הופמן ממשיך לעשות צעדים לאחור עם כדור במים בגומה ה-16 ו 4- בסך הכל. באותו זמן ג'ורדן ספית' (4- בסיבוב ומקום רביעי בכללי) יחד עם ג'אסטין רוז  (5- בסיבוב ומקום ראשון עם 6- בכללי) הסתערו קדימה. יחד איתם בצמרת הדירוג גם סרג'יו גארסיה הבלתי נגמר (6-) וריקי פאולר (5-).

מזג האוויר ביום האחרון צפוי להיות נוח מה שאומר כנראה גם תוצאות טובות. המועמד הטבעי לתואר הוא ג'ורדן ספית' שהתאושש מהבוגי המרובע שלו מהסיבוב הראשון ויהיה נחוש להוכיח שהקריסה מהשנה שעברה נמצאת מאחוריו. המועמד הסנטימנטלי הוא לא ספק גארסיה שתמיד נמצא בסביבה אבל מעולם לא זכה בטורניר מייג'ור. למרות שהאמריקאים לא אוהבים אותו וכנראה ייחלו לניצחון מייג'ור ראשון של ריקי פאולר. מה שלא יהיה עם לוח מובילים צפוף צפוי הרבה אקשן.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. תודה חברים .
    הפריז רוביי האחרון של תום בונן .
    חושב שילך למישהו אחר ,השם החם ברור ואן אוורמאט אבל במירןץ הזה הכל יכול לקרות וקשה להעריך את העומק של הדבוקה , יש הרבה מאד רוכבים מוכשרים ושאפתנים .
    תיכף אזכיר שם מסוים של מנצח לא שגרתי במירוץ הזה מיד בתגובה הבאה.

  2. ולאחר שעיינתי בכתובים .
    על מנת לבדוק כי זכרוני אינו מטעני נזכיר את סיום המירוץ שנת 2004 .
    לפני כן צריך להזכיר כי יאן אולריך היה קרוב מאד לקחת את הטור דה פראנס בשנת 2003 למיטב זכרוני כאשר היה במדי ….קבוצת על כך מיד בהודעה הבאה .

  3. שנת 2003 היתה השנה בה חזר יאן אולריך משנת שפל בקריירה שלו עקב פרשיות רבות ביניהן הרקסטזי הושעה מדויטשה טלקום ב 2002 כדי לחזור לטור בשנת 2003 במדי ביאנצי .
    בין פועליו בקב זו היה שוודי אלמוני בשם מגנוס בקסטד .וכעת נעבור לרגעי הסיום בפארי רוביי 2004 .
    כאשר פאביאן קנסלרה עדין לא ספרטקוס מוליך ארבעה רוכבים בסיום .
    וביניהם אנגלי נפלא רוכב וולודרום התופס את ההובלה לאחר שפאביאן מתעיף , אותו אנגלי מוכר כרוכב וולודרום פנטסטי , והנה הוא האנגלי מתקרב לזכיה פלאית במירוץ הקלאסי החשוב הזה אבל …..
    משום מקום מגיח הרוכב הכי לא צפוי בעולם השוודי האלמוני שאיש לא יודע אפילו לבטא את שמו והוא לוקח לאחר ספרינט אדיר את המירוץ
    השם הוא מגנוס בקסטד אל תבלבלו עם חיליק מגנוס שהוא מישהו אחר …
    הפארי רוביי 2004 אם תרצו אין זו אגדה .
    אם מישהו יכול להעלות את סירטון הסיום מיוטיוב של המירוץ מ 2004 יהיה מעולה .

      1. תודה נפלא לאוהבי שוודית, ברסטד מנצח לפני קנסלרה המונד ורוכב נוסף ואז מגיעים לקו הסיום יחד רוכב קלאסיקות אדיר אלוף הקלאסיקות ששכחתי את שמו הסניליות…ואיתו רוכב קלאסי תותח שעושה לו כבוד .

  4. רוגר המונד הוא כמובן הרוכב הבריטי אלוף עולם לנוער בסייקלו קרוס ואחד האינטיליגנטיים שברוכבי האופניים , רוכב בריטי שרכב לפני שהבריטים ידעו שיש ספורט כזה בכלל….
    מזכיר קצת את המנצח טורים האמריקאי לפני ארמסטרונג …
    המונד רכב מרבית הקריירה בדויטשה טלקום שנפכה להיות טי מובייל
    היום הוא אמור להיות מנהל ספורטיבי בדימנשיון דאטא.

  5. אכן המנהל הספורטיבי ואצלו רוכב הנורווגי בואסון האגן וכן איגור אנטון הבסקי למיטב זכרוני .
    טיזה מעבר חד מהטור הבסקי לפארי רוביי אחרי יום נסיעה מתיש.
    ואוו הם לא נחים שם …

  6. לא מבין את המלחמה של אוהדי מכבי חיפה על התואר"מכבי". הקטע החשוב במכבי ת"א זה שהם תל אביבים, לא שהם מכבי מכבי יש בבאר שבע, חדרה ואפילו בחיפה…

  7. נפגעים ראשונים בפריס-רובה: טרפסטרה מתרסק ונוטש את המירוץ. ואן אוורמארט מתרסק גם הוא ורודף אחרי הפלוטון, נמצא כחצי דקה מאחוריו.

  8. אז לכל הדואגים מהספורטיביות של שיטת הפיינל פור: יכול להיות שבסוף דווקא כן נקבל סידרה בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט