חדשות הטניס – משחק הטניס הטוב ביותר לשנת 2017

חדשות הטניס – משחק הטניס הטוב ביותר לשנת 2017

מהדורה מיוחדת של חדשות הטניס לרגל משחק הטניס הטוב ביותר של שנת 2017. וגם קונטה מתחילה לפרוע שטרות , ואיך טניס אוסטרליה עושה איזה? (אני משתמש במידע פנימי)

חצי גמר מיאמי פדרר VS קיריוס (מאזן ראש בראש קיריוס מוביל 1:0 )

השנה 2 הטניסאים המרשימים ביותר בסבב הם רוג'ר פדרר, שכבר לעסנו אותו מספיק, וניק קיריוס.

בקיריוס, טניס אוסטרליה לא ממש תלו תקוות כי הוא ראש בעייתי וגם מגיע מאזור השכונות הכי עקום במלבורן (גם מערב וגם צפון וגם ליד שדה התעופה). אחרי עוד טנטרום ב AO קיריוס אמר במסיבת העיתונאים משהו בסגנון: " אני גמור, תראו איך אני נראה, אפילו מאמן לא מוכן לקחת אותי…" מי ששמע את זה, הוא פרשן ערוץ 7 של הטלויזיה: רוג'ר ראשיד (כתבנו עליו פה). רשיד הוא מאמן על, החלק החזק שלו זה שהוא מבין מה צריך לעשות בשביל לנצח בסבב. וכמו שהרגשתי אני שבוע שעבר, זה הכל מנטלי. כשאתה מגיש ב- 40:0 לזכותך אתה יכול לחשוב שהנקודה היא משנית או שאתה יכול להמשיך לשחק כרגיל. כשאתה בנקודת משחק לחובתך אתה יכול להרים את הרמה של עצמך או לוותר וללכת ללחוץ את היד ברשת. ראשיד יודע את כל זה והוא וקיריוס הם צוות מאז ה AO. מאז הציוות המיוחד הזה קיריוס לקח 2 ניצחונות על נובאק, הגיע לגמר אקפולקו, חווה ניצחון על האחים בריאן בזוגות… ושתה סמוטי ורוד וחטף קילקול קיבה (ראבאק ניקו יש 2 דברים שלא עושים באמריקה: אוכל מ FOOD COURT – זה מלא בסוכר, וסקס מזדמן ב CARAVAN PARK – זה מחלת מין על בטוח) ולכן לא נפגש עם פדרר ברבע גמר אינדיאן וולס. יענו 2 טורנירים ושניהם יציאה בשלבים הגדולים ביותר.

במיאמי קיריוס מראה כמה דברים שהם נגיעות של ראשיד: (1) משטר אימונים, כושר גבוה וריצה על כל כדור. (2) תכנון של הנקודה לפני ההגשה. קיריוס ידוע בתור מי שמבזבז הכי פחות זמן בין ההגשות בסבב, אפילו מהיר מפדרר. מתחילת השנה קיריוס מאט קצת, ולוקח את הזמן לתכנן את הנקודה הבאה. זה גם תמיד זמן טוב לקחת אוויר ולתת קצת צ'יל לרגליים… (3) פוקוס על כל נקודה. אני עוד מעט אשים לכם את סרטון המשחק, מעבר לטניס המשובח שתראו, שימו לב לריכוז של קיריוס ולעין הנמר שלו. ברגע שהוא הגיע למצב המנטלי הזה כבר יהיה מאד קשה לנצח אותו.
(4) בטניס ראשיד בכלל לא נגע!

במשחק עצמו קיריוס שבר ראשון, אבל פדרר הצליח להציל 2 נקודות מערכה וכפה ברייקר. נגמר 11:9.
קיריוס המשיך להאמין וידע שהטניס שלו יביא לו עוד הזדמנויות. הגיע ברייקר בסופו קיריוס ניצח 11:9!!  בשלישי 2 כישרונות העל המשיכו להיות צמודים. בברייקר, במצב של 4:4 קיריוס עשה מיני שבירה ועלה ל 5:4 שהוא מפעיל על פדרר את הסייבר שפדרר עצמו המציא… בשלב הזה קיריוס קיבל 2 הגשות בשביל לנצח את המשחק.. מה קרא תראו פה:

 

https://www.youtube.com/watch?v=o1L1_u-IkGM

הסיבה שאני חשוב שקיריוס הולך להיות מספר 1 תוך שנתיים, היא לא בגלל הפורהאנד המהיר והסרב הקשה אלא דווקא בגלל ידיי הטניס המעולות שלו. כרגע הוא שני רק לפדרר ביכולות שלו. אמיגוס להרים חצי וואלי מקו הסארב על סארב של פדרר זה מטורף. הראלי שבו שניהם הגיעו לרשת , היה בלתי נתפס.

יום יגיע וקיריוס לא יפספס הזדמנות לנצח משחק כזה. בסוף היום היה לו שבירה בראשונה ומיני שבירה בברייקר של השלישית, מול כל שחקן אחר זה היה מספיק לגמרי.

 

בנשים ג'ו קונטה ניצחה את וואזנייאקי במשחק יפה וקשוח.


השבוע היה מאד מיוחד בשביל כי המאמן של הקלוב שלנו עוזב למרימבולה ב NSW. (אחד המקומות היפים בתבל!), ביום שני ירד גשם שוטף וביום שלישי כל המועדון עמד בתור לקחת שיעור פרטי. הגעתי לאימון הקבוצתי 20 דקות לפני הזמן, והמאמן LEE העביר אימון אחרון לאחת הכישרונות הבאים שהולכים לצאת ממלבורן. תלמידת כתה ט': הולי.

נשארתי לראות את האימון שלה שכלל מעבר מהגנה להתקפה. טניס אוסטרלי ידוע ב  NEVER DIE ATTITUDE ובחירה נכונה של חבטות (תראו את קיריוס וברני שולטים בראלי מול GRINDERS מהסבב).  לי תיזז את הולי ימינה ושמאלה לאורך הקווים כשהיא צריכה להוציא כדור גבוה ארוך, בשביל להוציא חבטה קצרה אותה היא תהפוך לווינר.

במהלך התרגיל מתבזבזים המון כדורי טניס, ואמא של הולי נמצאת כל הזמן ברקע ואוספת את הכדורים. בסוף היום זמן האימון הוא מוגבל ואיסוף כדורים מבזבז זמן. לכל ההורים שמגדלים טאלנט, לשלוח את הילד למאמן זה רק תחילת הסיפור…

המאמן לא עוצר את התרגיל אם הולי מפספסת כדורים אבל הוא עוצר כל פעם שהיא לא רודפת אחרי כדור. על גישה מוותרת הוא לא מוכן להתפשר.

בסוף האימון אני שומע את המאמן מעיר להולי משהו…. מסתבר שהולי הגיע לגמר הנערות (עד גיל 16) במלבורן והפסידה. הולי מחזיקה בGROUND STOKE קטלני שמספיק לגמרי בליגה המקומית, וגם מספיק לגמרי מול רוב היריבות שלה. המאמן אומר לה: "הולי, אל תצפי שבגמר תחכה לך יריבה קלה! את חייבת להגיע מוכנה, לרדוף אחרי כל כדור, ולהבין איך את יכולה לנצח מול כל יריבה."

אחרי האימון אני מברך את הולי על הטניס המצויין שלה ואנחנו מקשקשים קצת, מסתבר שהולי רוצה מאד להתקבל לתוכנית בקנברה (כמו זו שהוציאה את קיריוס) והמבחנים יהיו באמצע אפריל. הולי שלא רגילה להפסיד, חטפה הפסד והיא עובדת פי 3 יותר חזק בשביל להגיע לכל הכדורים הקשים.

אחרי האימון שלי הולי משחקת מול בארי שחקן מועדונים בן 28, בשביל לשפר את משחק הריצה שלה. אמא עדיין אוספת את הכדורים…


אני יוצא לביקור הדו שנתי שלי בישראל, ובמשחק הגמר של מיאמי אני אהיה הדרך לשדה התעופה… תעקבו בטור של גילור איך נגמר…
בכל מקרה המשחק הטוב של הטורניר כבר מאחורינו… לא ככה?

 

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תודה עידו.
    מבחינת טניס, ניק יכול להיות שווה 1 בעולם (אם כי מי שמצפה לפדרר/רפא/נולה הבא צפוי להתאכזב), אבל מבחינה מנטלית, אני שם את הז'יטונים שלי על זוורב.

  2. אתה תפסיד ידידי! ניק מנצח את זוורב בכל הזדמנות.

    אחת המכות שמאד השתפרה אצל קחריוס זה ה RETURN OD SERVE זברב אפילו לא קרוב… ולכן הוא לא מוכן עדיין לעשירייה ראשונה

    1. אני לא יודע מי מכם צודק, רק יודע שלא צריך לזכות בניצחונות של ראש-בראש כדי להיות מספר 1. הוא יכול להיות הנדאל של רוג'ר, ולהפסיד בטיפשיות לאחרים.

  3. האמת היא שראיתי את המשחק ואני פעם ראשונה רואה את קיריוס לאורך משחק שלם
    הדבר שקופץ ראשון היא שמדובר ב "הד קייס" מהסוג הגרוע ביותר…הוא כבר שם את פדרר על הקרשים אבל במקום להנחית את הנוק אאוט הוא התחיל להתעסק בקהל ובכול העולם ואחותו….
    יש לו בעיית ריכוז גבוה בכל הראלי הארוכים הוא הפסיד לפדרר….לדעתי הוא מסוג השחקנים שייתנו מידי פעם טורניר גדול אבל הוא לא יוכל לשרןד לאורך זמן בסבב…
    אהה ועוד משהו..הוא הכישרון הכי גדול שראיתי בסבב עד עכשיו !!

  4. תרשו לי לא להצטרך להמולה סביב קיריוס,
    הוא נמצא במקום שלו רק בגלל הסרב,בלעדיו לעולם לא הייתם מדברים עליו בתור עילוי טניס או אפילו כוכב מיוחד.
    מדובר בסוג של ג'ון יזנר משופר,לעיתים יש לו פורהאנד קטלני,לעיתים הוא מחזיר ג'יפים יפים,לעיתים נראה שהוא יכול להגיע לכל כדור,לעתים….
    גם אם יגיע למקום הראשון עוד כמה שנים אחרי שארבעת המוסקטרים יפרשו ויווצר בור,הוא לעולם לא יתמיד.
    זברב שחקן הרבה יותר שלם וגם נראה שהראש שלו בכיוון הנכון, אם מישהו מהם ישלוט בעולם הטניס,זה יהיה הוא.

  5. אנשים, פדרר עד גיל 22 היה עצבן אש, שבר רקטות וזרק טנטרומים.
    נובאק עד גיל 25! היה לייצן שמאבד ריכוז ולא מתייצב למשחקים חשובים.
    ניק רק בן 21 והוא במסלול תעוצה על על על

  6. לעידו: יישר כוח על הכתבה אך יש לי להעיר בעניין אחר:

    בהקשר שזה נאמר, כתבת שלנצרות יש יותר מה להציע מאשר ליהדות. הדברים האלו הן עלבון לטינטלגנציה ומראה על בורות מוחלטת במקורות היהודיים. הכר למשל את קהלת ומשלי מהתנ"ך/המקרא ומסכת אבות/פרקי אבות שבמשנה, למשל.

    ליהדות יש כ"כ הרבה יותר מה להציע מהנצרות שזו פשוט לא השוואה.

    1. הציפור…לא ראיתי את האמירה הזו .
      אבל אם היא נאמרה …אני מסכים עם כל מה שכתבת.
      ומוסיף שהנצרות כמו האיסלם התבססה על היהדות.
      ויצירות כמו המשנה ,התלמוד וכתבים כמו הרמב"ם ,הזוהר וספרים כמו מורה נבוכים והכוזרי שמים את היהדות במקום יצירתי גבוה מאד..

      1. לשניכם…שנתיים מחיי הייתי בקבוצת דיון על תנך, עם קאדי נזיר תאילנדי ו-2 כמרים אז אל תניחו שאני לא יודע את החומר…

        ה RATING איתי! אם היהדות היתה כל כך מושכת חדשנית ונאורה אז היו לה עוד כמה מאמינים, לא? תסתכלו על אחוזי האמונה העולמית ותחזרו עליי.

        ואחריי ששלכתם אותי לקרוא 10000 עמודים בלי לתת לי שורת מחץ, אני אתן לכם את שלי.

        האלוהים הנוצרי הוא רחום וסולח.
        האלוהים המוסלמי הוא מאחד קהילות
        והאלוהים היהודי הוא סופר מצוות ורגזן.

        עכשיו אני אשלח אתכם לקרוא את ספר ג'ון, לוקאס והקוראן. ותגידו לי מה אתם חושבים על הפירוש לאלוהים של שאר האמונות.

        1. הרייטינג לא קובע כי כל אלו לא מכירים את היהדות כדי לדעת יהדות צריך להכיר את מקורות היהדות.
          דיון כמו שהשתתפת בו אינו מספיק כדי להכיר את היהדות. אם באמת היית לומד את מקורות היהדות היית יודע שאלוקי ישראל הוא הרחום והחנון ולא רגזן וסופר מצוות אלא מאריך אפו לרשעים ונותן להם הזדמנות ממושכת לחזור למוטב. על נושא התשובה ביהדות חוברו חיבורים רבים או חלק מחיבורים גדולים יותר מהלכות תשובה של הרמב"ם בחיבורו "משנה תורה"/"היד החזקה" דרך "שערי תשובה" של רבנו יונה מגירונדי ופרקים על התשובה בספרי מוסר שונים במשך הדורות ועד "אורות התשובה" של הרב קוק ו"על התשובה" של הרב סולובייצ'יק במאה השנים האחרונות.
          ואם האל נוצרי רחום וסולח איך זה שהנוצרים רצחו רבים בשם דתם ובפרט יהודים או שהתעלמו מהשמדת היהודים בשואה???
          אם האל המוסלמי מאחד קהילות אז איך שמוסלמים רבים נרצחו בידי מוסלמים אחרים???

          1. דוגמה חשובה נוספת היא "נתיב התשובה" של המהר"ל מפראג כחלק מ"נתיבות עולם".
            ויש להביא כאן את מה שנכתב בתלמוד לגבי שצריך ללמוד מדרכי הבורא ובין השאר נכתב: "מה הוא חנון אף את חנון, מה הוא רחום אף אתה רחום".

  7. התוצאות השנה גרמו לי להרהר עד כמה השחקן הזה ענק. הרי בקונסטלציה קצת שונה כבר היה לו השנה כבר עוד גרנד סלאם בדרך להיות שיאן בלתי שביר.

    כן – אני מדבר על רפא נדאל. אם לא היה איזה זקן שוויצרי שמציק לו, כבר היינו רואים את הספרדי שובר כל שיא אפשרי. זה שהוא מפסיד לפדרר כבר 4 פעמים רצוף רק מראה שבניגוד לשנות שלטונו של רוג'ר, הפעם נדאל גם נמצא גבוה בכל טורניר ולא מודח מוקדם מדי – מה שמצביע על כושר נהדר ביחס לסבב.
    בקיצור – אם פדרר היה מקשיב ל"אוהדיו" ופורש לפני שנה שנתיים – יש מצב שנדאל היה עוקף אותו בראי ההיסטוריה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט