חדשות הטניס

חדשות הטניס

השבוע בחדשות הטניס: על חיי הטבע במיאמי, למה ראפא הוא הטניסאי הגדול בכל הזמנים ולמה חשוב לא להשתמש בשכל.

השבוע הסבב במיאמי לשחק קצת טניס במרץ המשוגע של הטניס. מדובר על 2 טורנירי 1000 גב על גב שנמתחים על פני 4 שבועות, מיד בסיום הבארות האינדיאנים הסבב עובר למיאמי החמימה כי מיחקים עוד 1000 נקודות דירוג!. המדורגים ראשונים נובאק ומאריי מחלימים מפציעות מרפק או חוסר בבלוטת החשק. מקום רביעי מילוש גיבור קנדה עלה לשחק סיבוב ולא הרגיש שהטורניר בא לא בנוחות ולכן פרש (למרות שניצח במשחקו). אנחנו עדיין בסיבובים המוקדמים וכל הגיבורים עדיין איתנו. ג'ק סוק, רוג'ר וראפא וכמובן קיריוס וסטאן וואורינקה.. עגדונים על הטורניר במדור דיומא המצויין של גילור הגדול והחברים שלו.

מה שכן אפשר לפרסם הוא שהטורניר במיאמי נערך בשיווי משקל עם חיי הבר…

ושניק קיריוס הופך ללייטון יואיט…

מלך המנצחים!

ראפא נאדאל שיחק אתמול מול פיליפ קולדרשרייבר הגרמני שהוא נייר הלקמוס של הסבב. הוא תמיד משחק על פי רמתו ואם לא תביא את רמתך הטובה פיליפ יעקוץ אותך. נפגשנו בו במדור לפני שבועיים כאשר מאריי עבד קשה להציל 7(!!) נקודות משחק בדובאיי. הפעם נאדאל הגיע רדום ופיליפ שם לו בייגלה במערכה הראשונה.

נאדאל הוא האיש שמשחק את המשחק ברמה המנטלית הכי גבוה, שם את המערכה הראשונה מאחוריו ולקח את 2 הבאות בשביל לנצח. זה היה משחקו ה-1000 של נאדאל והוא נכנס לרשימה הבאה של שחקנים שעשו 1000 משחקים בקריירה שלהם:

 

The ATP 1000 club

Player Matches played Win-Loss record Win percentage
1 Jimmy Connors 1,535 1,256-279 81.82%
2 Roger Federer 1,340 1,094-246 81.79%
3 Ivan Lendl 1,310 1,068-242 81.52%
4 Guillermo Vilas 1,215 929-286 76.46%
5 Andre Agassi 1,144 870-274 76.05%
6 Ilie Nastase 1,085 780-305 71.89%
7 John McEnroe 1,075 877-198 81.58%
8 Stefan Edberg 1,071 801-270 74.79%
9 David Ferrer 1,034 696-338 67.31%
10 Brian Gottfried 1,004 680–324 67.73%
11 Rafael Nadal 1,000 822-178 82.19%

חדי העין מבינכם כבר רואים שנאדל מחזיק את קצב הנצחונות הגבוה בהיסטוריא! כמובן היחיד שיכל לרוג'ר בשנות השלטון האבסולוטי ויכל גם לנובאק בשנות הדומיננטיות שלו, שלא נדבר על שנת 2009 הבלתי נשכחת, אבל רבים משחקני הטניס שואלים את עצמם איך שחקן עם סרב ראשון מוגבל ושחקן שחבטת הראלי FH שלו נכנסת באיחור מגיע לכאלו השגים ואחוז נצחונות עליון על כל שחקן אחר בהיסטורית הטניס?

התשובה החד משמעית היא התשובה שנאדאל נתן לפיליפ. נחישות ודבקות במטרה. כשנאדאל נושך הוא לא עוזב. הוא ירוץ עד טיפת הזיעה האחרונה, יכה הכי חזק בכל הזדמנות אפילו אם הוא בסמאש על הרשת ויריבו 20 מטר על הקיר לנאדאל יש רק 2 מהיריות: מהלך 5 טורבו או יישן בבית. אני אפתח דיון:

האם אתם מכירים עוד ספורטאי אובר אצ'יבר כנאדאל?

סופהשבוע שלי בטניס.

משחק 1. שישי בבוקר מול יאן (בן 24) – אימון חברי מול מטייל שנמצא בעיירה, יאן לקח סיגרייה שתה בירה ולקח את הרקטה הישנה שלי , אחרי חימום קצר עשינו מערכה עם ניקוד שיהיה יותר מעניין. יאן למרות שהוא לא במסגרת תחרותית הגיע לכל כדור גם לקצרות ליד הרשת מכל מקום שהיה. המכות שלו היו חזקות ולמרכז ובשלב מסויים הגענו ל 5:3 לטובתו. 40:30. נקודות משחק לטובתו! פה קרה משהו שלא ידעתי על עצמי. לא הייתי מוכן להפסיד. בום אייס. שיוויון. טעויות טפשיות, ויתרון ליאן נקודת משחק לרעתי. בום וינר (זווית לתוך הבק האנד). עוד יתרון ליאן. אני משיב במהלך A+B של סרב רחב וכדור לפינה השנייה. הצלתי את המשחקון ושברתי את יאן ל 5:5 ואז אחרי המאמץ המנטלי נחתי קצת והגענו לשובר שיוויוןץ בשובר ביוויון אחרי 3:3 ששנינו לא מאבדים כלום עברה לי מחשבה ש"לעזאזל אני יכול לנצח את המשחק הזה, והגבתי ברצף של כדורים כבדים ווינרים עד ל 7:3. ונצחון

משחק 2. משחק על אליפות הליגה לחובבים דרג ב' של הרובעים המזרחיים במלבורן.

והשבוע הסתיימה הליגה שלי שאני יושב על מקום שלישי המקום השני סיימה את משחקיה שבוע שעבר ויושבת 2 נקודות מעליי, והמקום הראשון ביתרון 10 נקודות מעליי ללא הפסדים ללא שבירות סרב וללא איבודי מערכה. ז"א משחק שאם אני מנצח אני עולה למקום שני וכיוון שלא יהיה משחק גמר כי שבוע הבא אני בחו"ל (ישראל בשבילכם) אז המשחק שאנחנו משחקים השבוע יהיה הגמר. לשחקן מולי קוראים דיוויד סילסטר הוא רוא"ח בן 31 + 2 זעטוטים, ולכן דיוויד חייב לצאת מהביית לנשום אוויר. הוא מתאמן ושיחק טניס עד גיל 20. המטרה שלו היא להגיע לרמה של שחקן מועדונים (גם שלי, אבל אני שנה הבאה כבר בן 45). התחלנו את החימום…

כל כדור חוזר עליי מסובב עם ספין על הצד וספין אחורי. הקרוסים מגיעים חזרים ונמוכים והכדורים הגבוהים חוזרים בחצי הנחתות. אני מקפיד להחזיר לו מכות שטוחות קלות, שלא יידע עליי כלום. כי אלוהים יעזור לי, נפל עליי תותח.

אחרי קצת איפוס יד לסארבים מתחילים לשחק אני נותן לו להתחיל. הסארבים שלו מדוייקים אבל לא חזקים במיוחד ואני עונה ווינר לרגליים שלו בראשון. נקודה הבאה הוא מגיע לסרב שני שאין עליו כלום אני יכול לעלות עד קו הסרב לענות עליהם בווינר. לקחתי את הנקודה הראשונה. בסרבים שלי עשיתי 3 שגיאות כפולות והוא לקח את הנקודה. בסרבים שלו שברתי אותו שוב! אחרי מנוחת מים אני אומר בקול רם כאילו לעצמי אבל גם הוא שומע: "הגיע זמן לסרב ראשון מדוייק.. " בום אייס, ואז בום אייס, ואז סרב שני רחב ל A+B ב 40:0 אני מוריד הילוך והוא חוזר ל 40:30 ואז עוד סרב ראשון שמביא אותי ל 3:1. דיוויד מצמצם ל 3:2 אני עושה 4:2 ואז המנוול הזה מתחיל להרביץ בכדור חזק יותר עושה 4:3 אני אומר לעצמי סרב ראשון חייב להכנס, ואז שהוא מחזיר אני לא משחק במאמץ מלא כאילו אני יודע שבסרב הבא אני אחזיר לי את היתרון אבל לא, הצב ברח לי 6:4 שכל אחד מהמשחקונים מגיע לשיוייון ואני מפסיד מהטעויות של עצמי.

במנוחה בין הסרבים דיוויד התוודה שהרמה שלי הרבה יותר גבוה ממה שהוא ציפה לליגה לחובבים (הוא ממש לא חובב..), ואילו אני חושב איך לנצח את הרוא"ח הארוגנטי הזה. הפתרון שלי הוא שאם אי אפשר לנצח אותו בגלל שהטניס שלו בחיר על שלי ואני מגיע לנקודות רק במהלכים, ווינרים באחוזים נמוים או סרב מדוייק כדאי שאני אחשוב על משהו אחר. היה יום חם של 32 מעלות. לא משהו שמזיז לי במיוחד ואנחנו כבר משחקים שעה, למרות שהוא צעיר יותר הגיע הזמן לתזז את הבחור!

דיוויד שומר על ההגשה, ואז אני מגיש. סרב ראשון קיק סרב לאמצע דיוויד עונה בצ'יפ אני שולח אותו לפינה הנגדית בכדור חתוך. הוא מציל לכדור באמצע אני נותן דרופ לפינה המרוחקת. הוא רץ ומציל. אני בלוב מעליו. הוא מגיע לכדור. אני מוציא כדור חזק 3 מטר ממנו . ואז דרופ ושוב לוב. הנקודה שלי. דיוויד נושם ונושף מתכופף ונשען על הרקטה.
אני כמו מניאק, מקפיץ את הכדור לסארב הבא ולא נותן לו זמן לנוח. סרב חלש ראלי ארוך. כל הכדורים שלי לאמצע ועל כדור חלש שלו אני נותן חתוכה חלשה. גם שהוא מגיע עליה הוא מתעייף. נצחתי את הנקודה אחרי 3 שיווינים. נקודה אח"כ שברתי אותו בקלות ולמעשה המערכה נגמרה מאד מהר 6:1 בשבילי שאני חווה פעם ראשונה ריכוז אילעי. מקפיץ את הכדור 4 פעמים סרב ראשון חזק.אם לא מצליח מקפיץ את הכדור 5 פעמים סרב 2 בטוח. אני לא חושב רק מסתכל על הכדור ומשתמש בראייה המרחבית לקרוא את התנועות של דיוויד.

מערכה שלישית אני לא מבזבז זמן על מנוחה אני עולה ל 2:0 מהר ואז הריכוז שלי נעלם. יחד איתו הסרב. ושוב הצב בורח לי דיוויד מנצח 6:2. בראייה לאחור אני חושב שדיוויד זרק את המערכה השנייה בשביל לחזור לטניס הטוב שלו מסוף הראשונה. אבל אשמח לתובנות ממכם איך להשקיט את הרעשים בראש ולשחק את המשחק עד הסוף?

כמו שנאדאל הווינר האולטמטיבי עושה!

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה.
    בקשר לנאדל בהחלט סטיסטיקה יפה.
    אלא שאתה משווה אותו לשלושת הגדולים ( מבחינת משחקים ).
    אתה רואה שקונורוס ,פדרר ולנדל שיחקו יותר ממנו ביותר מ 300 משחקים והוא מוביל עליהם בשבררי אחוזים ( וגם על מקנרו ששיחק "רק"75 משחקים יותר מנאדל ).
    מה אני בא לומר ?.
    שההבדל בין שחקן ששיחק 1000 משחקים לשחקן ששיחק 1300 משחק הוא בערך 4 שנים ….ולא סתם שנים אלא השנים האחרונות בקריירה מה שאמור לפגוע מאד באחוזים.
    במילים אחרות כשנאדל יגיע ל 1300 משחקים ומעלה קשה לי להאמין שהוא יישאר ראשון ( וגם פדרר ידרדר אם ישחק עוד מספר שנים ).

  2. מצוין עידו.
    בעייתי מאד להשוות אחוזי הצלחה של שחקן בן 30 שנשארו לו עוד לא מעט שנים לשחק וכבר נמצא בירידה לשחקנים בגילאים מאוחרים בהרבה.
    אאל"ט, לנולה יש אחוזי הצלחה גבוהים משל נדאל.
    בוא נחכה ונראה עם איזו שיעורי הצלחה נדאל יגיע לניצחון ה-1,000 שלו ועם איזה יפרוש.
    לנוכח השחיקה הפיזית שלו, אני מהמר שייקח לו יותר משחקים להביא את הניצחון ה-1,000.

  3. אני חושב שנדאל יהיה גבוה מפדרר. פדרר *העלה* את שיעורי ההצלחה שלו אחרי גיל 30. אני מוכן לקחת הימור מושכל שאצל נדאל זה לא יקרה. לניצחון ה-1,000 הוא לא יגיע עם שיעורי ההצלחה של פדרר.

  4. שניכם חושבים הפוך בדיוק.

    ההפסדים של רוב השמות בטבלה ואחד רוג'ר פדרר בייחוד הגיעו דווקא בשנים הראשונים.

    אם תמחקו מפדרר את המשחקים מגיל 18-22 אפשר להוריד כמעט 100 הפסדים מטבלת המשחקים שלו

  5. עידו, זה בדיוק מה שכתבתי. שפדרר העלה את שיעורי ההצלחה בגיל המאוחר, אבל שאצל נדאל זה לא יקרה.
    צריך לזכור גם מתי כל אחד מהם פרץ ואת סגנון המשחק שמשפיע שונה על הגוף.

  6. לנדאל יש 92% נצחונות על חימר ו-77% על מגרשים אחרים. הוא שיחק על חימר 40% מהמשחקים שלו.
    דשא 7.5% מהמשחקים שלו.

    פדרר מנצח 83% על משטחים קשים, 87% על דשא, 76% על חימר.
    חימר 21% מהמשחקים שלו.
    דשא 17% מהמשחקים שלו.

    דיוקוביץ 83% במצטבר, מעל נדאל ופדרר, אבל הגיע "רק" ל-920 משחקים.
    בכל המשטחים 80-84 אחוז נצחונות, הכי ורסטילי, שיחק 24% מהמשחקים על חימר.

    אגאסי, שחקן מגוון, 76% בקריירה, 73% על חימר, 79% על קשה, 74% על דשא, שיחק 20% מהמשחקים בקריירה על חימר.

    נדאל מומחה חימר ובוחר לשחק בעיקר על חימר, לא יודע אם אפשר לשפוט מגרש מסוג מסוים כפחות "נחשב", אבל יש פה משהו.

    1. זה לא רק עניין של בוחר (גם אבל לא רק). זה גם עניין שככל שאתה מצליח יותר על משטח מסוים יש לך יותר משחקים עליו.
      כמובן שזה הגיוני מבחינתו לקחת את המנוחה מיד אחרי טורניר היעג שלן בפריז, כלומר עונת הדשא.

  7. אפשר לסדר את המספרים איך שרוצים…

    תנו לי פקטור על הקררירה של פדרר ותורידו את השנים עד 2003 שהוא נתן 200 משחקים במאזן של 50% והוא עובר את ה 85% אחוז נצחונות.

    תורידו מנאדאל את כל המשחקים על לא חיימר והוא על 90%.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט