אירועי דיומא – 11.03.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

גביע אנגלי – רבע הגמר:

14:15-מידלסבורו-מנצ'סטר סיטי (ספורט 1). סיטי בתקופה יחסית טובה, אם כי רצף הנצחונות שלה נעצר בתיקו אפס המתסכל מול סטוק. היא תהיה פייבוריטית ברורה מול המארחת, הנמצאת בליגה מתחת לקו האדום, ולא זוכרת מתי ניצחה שם בפעם האחרונה.

19:30-ארסנל-לינקולן סיטי. אוי ואבוי ארסנל. ההתפרקות של ארסנל בשבועות האחרונים מביכה, כאשר השיא הוא צמד התבוסות 5:1 לבאיירן מינכן, בהן הקבוצה די ביישה את עצמה. גם הסאגה על אי שיתופו של אלכסיס סאנצ'ז מול ליברפול לא הגיעה לגמרי אל סופה. ההערכות הן שהמאמן ארסן ונגר לא יישאר בתפקידו לאחר העונה הנוכחית. עם כל זה, הקבוצה צפוייה לעבור היום את מובילת הליגה החמישית שמולה.

פרמיירליג – מחזור 28:

17:00-אברטון-ווסט ברומיץ' (פריצות בספורט 1). אברטון התחילה את העונה טוב, אך בהמשך נחלשה והתרחקה מחבורת הצמרת. מהמקום השביעי יש לה סיכוי תיאורטי להגיע לארבע הראשונות, אך זה כנראה לא יקרה העונה. ווסט ברומיץ' הנמצאת מקום אחד וארבע נקודות מתחתיה, אפילו לא מקווה לזה, אך היא תיאבק על המקום בליגה האירופית.

ליגת העל – מחזור 26 (אחרון בעונה הסדירה):

18:00-מכבי פ"ת-מ.ס. אשדוד (ספורט 5 לייב). פ"ת היא אחת הקבוצות הטובות בליגת העל השנה, והמקום השלישי שלה נראה די מובטח, ודאי לאחר ההפסד הירושלמי במחזור האחרון. היא בכל זאת תשאף לנצח על מנת להגדיל את הסיכויים להגיע לאירופה בעונה הבאה. האורחת די התרחקה מהאיזור המסוכן בתחתית במחזורים האחרונים, אך עדיין לא הגיעה לחוף מבטחים.

20:30-מכבי חיפה-הפועל רעננה (ספורט 1). מכבי חיפה הייתה כבר בדרך לאבד מעשית את המקום בפלייאוף העליון, אבל ניצחון החוץ שלה בירושלים במחזור הקודם, כזה שהיה בניגוד למגמה של שתי הקבוצות, השאיר אותה בעמדת זינוק סבירה להשיג את המטרה. הקבוצה מתמודדת עם קרית שמונה על המקום בפלייאוף, כאשר לשתי הקבוצות אותו מספר נקודות ואותו הפרש שערים, אך ק"ש כבשה יותר שערים. זה אומר שחיפה תצטרך להשיג ניצחון בהפרש גבוה יותר מיריבתה הצפונית. מה שעומד כאן לטובתה הוא העובדה שהקבוצה שמולה למעשה איבדה עניין בליגה – היא בפלייאוף התחתון, אך ללא סיכוי מעשי לרדת ליגה. בליגה שלנו זה בד"כ מבטיח הישג משמעותי לקבוצה שממול.

20:30-עירוני קרית שמונה-הפועל כפר סבא (פריצות בספורט 1). כאמור קרית שמונה מתמודדת ראש בראש עם מכבי חיפה על המיקום בפליאוף העליון, וזקוקה לתוצאה טובה לפחות כמו יריבתה במשחק המקביל. הקבוצה הצפונית הצליחה להתעשת במשחקה האחרון ולנצח בחוץ את הפועל חיפה לאחר תקופה קטסטרופלית. הקבוצה שמולה היא כנראה הקבוצה העלובה ביותר בליגה, עם נקודה אחת משבעת משחקיה האחרונים. היא אמנם נמצאת בדיוק מעל הקו האדום מעל אשקלון והפועל ת"א (בהפרש נקודה ושתיים בהתאמה), אך יהיה קשה למצוא מישהו שיהמר על כך שדווקא היא תהיה זו שתישאר בליגה. בכל זאת ק"ש תפגוש כאן קבוצה שתבוא להילחם על חייה.

20:30-בני סכנין-הפועל ת"א (ספורט 2). עוד משחק חשוב מאד לשתי הקבוצות. היכולת הטובה יחסית של סכנין בתקופה האחרונה קירבה אותה להבטחת מקום בפלייאוף העליון. היא צריכה להשיג היום נקודות במשחק זה, כי הפסד שלה עם נצחונות של ק"ש ומכבי חיפה ישאיר אותה מחוץ לפלייאוף העליון. היריבה נמצאת במקום האחרון, זכר לאותו עונש הפחתת נקודות, והיא במאבק משולש עם אשקלון וכפ"ס על ההישארות בליגה. השינויים הרבים בסגל ובעמדת המאמן גובים מנועלת הטבלה מחיר כבד, כפי שנראה בשני ההפסדים האחרונים שלה, בהם הייתה בצד הלא נכון של המהפכים.

בונדסליגה – מחזור 24:

16:30-באיירן מינכן-איינטרכט פרנקפורט (ספורט 2). המפלצת הבווארית מרסקת את כל העומד בדרכה, כולל ב-10:2 בשני המשחקים מול ארסנל, ואף אחד לא יהמר נגד אליפות נוספת שלה השנה. אף אחד גם לא יהמר נגד ניצחון שלה מול קבוצה האוחזת בארבעה הפסדים רצופים.

16:30-ר.ב. לייפציג-וולפסבורג (פריצות בספורט 2). למרות הנצחונות הנאים בתקופה האחרונה, לייפציג, שבמקום השני במרחק 7 נקודות מבאיירן, כנראה לא תצליח לתפוס את האלופה. עדיין היא זקוקה להמשיך לנצח כדי להבטיח מקום בליגת האלופות. האורחת מסובכת קשות בתחתית, אך התיקו במחזור האחרון הרים אותה מקום אחד מעל זה שמוביל למבחנים לליגה השנייה.

16:30-הרטה ברלין-בורוסיה דורטמונד (פריצות בספורט 2). דורטמונד חזרה לכושר המצויין שאנו זוכרים ממנה, הרבה בזכותו של אובמיאנג המפציץ. זה כולל גם את התבוסה שהנחילה לבנפיקה בליגת האלופות. הקבוצה במקום השלישי, ותנסה להמשיך במומנטום. המארחת נמצאת אף היא בצמרת (במקום החמישי), אך המומנטום הטוב שלה נקטע בהפתעה ע"י המבורג החלשה במחזור האחרון.

לה ליגה – מחזור 27:

14:00-ולנסיה-ספורטינג חיחון (ONE). ולנסיה, שבמרכז הטבלה, תנסה למחוק את התבוסה לאתלטיקו מהמחזור הקודם מול אחת הקבוצות החלשות בליגה. חיחון, שבמקום הלפני אחרון, עם שני הפסדים רצופים, כאשר ה-6:1 לברצלונה עדיין מהדהד באוזניה.

17:15-סביליה-לגאנס (ONE). סביליה, שבמקום השלישי, ואחת הקבוצות הטובות בליגה השנה, איבדה נקודות חשובות מול אלאבס בשבוע שעבר, והתרחקה מעט משתי המובילות. היא לא יכולה להרשות לעצמה לאבד עוד מול קבוצת התחתית שמולה, אחת שמצאת בדיוק מעל הקו האדום.

19:30-מלאגה-אלאבס (ONE). מלאגה התקרבה לתחתית לאחר שלושה הפסדים רצופים. המשחק הזה יהיה כנראה יותר חשוב לה מאשר לאורחת שבמרכז הטבלה.

21:45-גרנאדה-אתלטיקו מדריד (ONE). אתלטיקו התאוששה מעט משני המשחקים הפחות טובים האחרונים (כולל ההפסד לברצלונה), והתבוסה שהנחילה לולנסיה החזירה אותה למקום הרביעי, עליו היא נאבקת עם סוסיאדד וויאריאל. המארחת אמנם נמצאת מתחת לקו האדום, אך בתקופת התאוששות מסויימת, עם שלושה נצחונות ביתיים רצופים.

ליגה צרפתית – מחזור 27:

17:45-מונאקו-בורדו (ספורט +5). ארבעה ימים לפני הגומלין בליגת האלופות מול מנצ'סטר סיטי, למונאקו יש עוד משימה אם תרצה לשמור על ההובלה בליגה. הקבוצה מהנסיכות ממשיכה לדהור בצמרת, כאשר הצמד פלקאו את אמבפה ממשיך לתת הצגות בהתקפה. עדיין ניס ופ.ס.ז' שמאחוריה לא נותנות לה מנוחה. בורדו שבמקום החמישי סיימה בתיקו מאכזב במחזור הקודם בקרב על המקום הרביעי מול ליון, לאחר ששער מאוחר שספגה איזן את התוצאה.

 

כדורסל:

ליגת העל– מחזור 22

18:15-הפועל ת"א-הפועל ירושלים (ספורט 5). ירושלים עלתה בשבוע שעבר לחצי גמר היורוקאפ, לאחר תצוגה מרשימה מול גראן קנריה. מה חבל שירושלים של הליגה היא לא זו של אירופה, כאשר במחזור הקודם היא הפסידה לאילת, והשלימה שלושה הפסדים בששת המחזורים הקודמים. נראה שהחוק הרוסי מעיק על האדומים מירושלים, והפציעה של בר טימור לא מסייעת לעניין (הקבוצה החתימה את אבירם זליקוביץ' בתפקידו). האדומים מת"א נמצאים במצב עוד פחות טוב – שלושת ההפסדים בארבעת המשחקים האחרונים הורידו אותם לראשונה למאזן שלילי. בנוסף לצרות, אלאנדו טאקר נפצע בהפסד האחרון לאשדוד, וייעדר כשבועיים.

 

טניס:

טורניר אינדיאן וולס (1000) – סיבוב שני:

היום נפתח הסיבוב השני, ו-64 המדורגים העליונים פותחים את הטורניר. הנה כמה מהמשחקים המעניינים, כולם מהחלק העליון של ההגרלה. שידורים בספורט 2 החל מ-02:15.

אנדי מארי-ואשק פוספיסיל

פאביו פוניני-ג'ו ווילפריד צונגה

סטאן וואוורינקה-פאולו לורנצי

אלכסנדר דולגופולוב-פיליפ קולשרייבר

ביורן פראנטנג'לו-תומאס ברדיך

מישה זברב-ז'ואאו סוזה

מיכאיל קוקושקין-ג'ון אייזנר

ג'רמי צ'ארדי-דומיניק תים

 

סנוקר:

טורניר אליפות השחקנים – חצי הגמר:

אתמול שלב רבע הגמר ננעל עם ניצחון של דינג ז'ונווי על אנתוני המילטון. המילטון יישאר עם המחמאות, בעוד דינג יפגוש היום בחצי הגמר את מארקו פו לדרבי לוהט. בערב קיבלנו את חצי הגמר הראשון בין ג'אד טראמפ לאלי קרטר, בו הצליח טראמפ לשרוד קאמבק של קרטר ולנצח במשחק. לאחר שכבר הצליח לעבור שני מותחנים בהצלחה, יצטרך הקפטן האמיץ להיפרד מהטורניר. טראמפ עצמו ממשיך להיות אחד השחקנים הטובים בעולם בתקופה האחרונה, ועלייתו לגמר ביום ראשון לא אמורה להפתיע אף אחד.

היום כאמור נראה את מארקו פו מול דינג ז'ונווי בחצי הגמר השני. השניים נפגשו בחצי גמר אליפות העולם הקודמת, ואז ידו של דינג הייתה על העליונה. העונה דווקא ההונג קונגי הראה כושר יותר טוב בתקופה שקדמה לאליפות, אך במשחק אחד קשה לדעת. משחק היום:

21:00-מארקו פו-דינג ז'ונווי (שידור ביורוספורט 2, ניתן לראות כאן, או ב-ITV4, ניתן לראות כאן).

 

אופניים:

מירוץ פריס-ניס – קטע 7:

קטע 6 אתמול היה קטע הטיפוס הראשון מתוך שלושה במירוץ הנהדר הזה. בקטע זכה המטפס סיימון ייטס, לאחר שתקף כ-20 ק"מ לסיום. הבריטי הצעיר צמצם מעט את הפער מהמוביל ל-1:37 דקות (בדומה לקונטאדור). אחריו הגיע האלוף הקולומביאני סרחיו הנאו, שברח למובילים לקראת הסיום. אלאפיליפ הגיע רביעי יחד עם חברו לקבוצה דן מרטין. הצרפתי ממשיך להוביל במירוץ כשאחריו גלופאן (36+) והנאו (46+).

*המלצת צפייה* קטע 7 אמנם מתחיל בניס, אך המירוץ רחוק מלהסתיים. זהו קטע בן 194 ק"מ, שאמור להיות אף קשה מקודמו, וכנראה מדובר בקטע הקשה בכל המירוץ. שתי הפסגות בדרגה 1 בסיומו הן שוברות רגליים רציניות – הראשונה כוללת טיפוס של 1000 מטר על 20 ק"מ, והשנייה 1100 מטר על 17 ק"מ. אגב, אותה פסגה מסיימת בשם קול דה לה קויול, היא הגבוהה בתולדות המירוץ, בגובה 1678 מטר מעל פני הים. גם היום נראה את חבורת ה-GC מנסה לתקוף את אלאפיליפ, בקטע שפחות תפור למידותיו (הוא מעדיף עליות קצרות ותלולות). לא כדאי להחמיץ. שידור ביורוספורט החל מ-16:30.

 

מירוץ טירנו-אדריאטיקו – קטע 4:

קטע 3 של אתמול הסתיים במיאוץ סיום, בו זכה פטר סאגאן. אלוף העולם המשיך להראות את העוצמה שלו בקטעים מסוג זה, והניצחון שלו לא ממש היה מוטל בספק. סאגאן הקדים את ויוויאני ורולאנדטס. רוכבי BMC בראשות רוהאן דניס ממשיכים להוביל במירוץ, מן הסתם בפעם האחרונה.

התעללו בנו מארגני שני המירוצים, כאשר שמו את שני הקטעים הקשים ביותר של שניהם במקביל. קטע 4 של היום הוא הקטע המלכותי של המירוץ, ובו כנראה המירוץ יוכרע. קצת בדומה לקטע במירוץ המקביל, מדובר בקטע בן 171 ק"מ המסתיים בטיפוס בדרגה 1 עם 1200 מטר על 17 ק"מ. קינטאנה, ניבאלי, ארו, פינו וכל השאר ינסו לכבוש את הפסגה ואת הזכייה במירוץ. שידור ביורוספורט 2 החל מ-15:00 (אפשר לראות כאן).

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תודה דוד.
    הסיבה היחידה שלפינו יש סיכוי היא שאין ירידה אחרי העליה הגדולה. למרות שהוא כזה מומחה, שהוא יכול למצוא גם מקומות אחרים לגמור בהם את המירוץ.

    1. האמת שהוא דווקא במצב לא רע במירוץ הזה. הנג"ש הקבוצתי שם אותו ואת קינטאנה במקומות הטובים ביותר מבחינת זמנים (את טי ג׳יי אני לא מחשיב). הוא גם הראה באנדלוסיה שהוא בכושר טוב.

  2. לגבי הקרב המשולש:
    את סכנין אני די מוציא מהמירוץ כי תיקו במשחק שלהם זה בבחינת "טוב לי טוב לך". שתי הקבוצות ישמחו מתוצאה כזו.
    היתרון של מכבי הוא שהיא משחקת מול קבוצה שגמרה את העונה, אך זו קבוצה עם מסורת של טריז בגלגלים גם אחרי שנגמרה לה העונה. היתרון של ק"ש הוא שכפ"ס משמעותית חלשה מרעננה.
    לצרעי, ההימור שלי הוא תיקו בסכנין וניצחון של ק"ש בהפרש 3 שערים. מכבי תסיים בפלייאוף התחתון.

    1. לא כל כך מסכים. קודם כל הפועל ת"א חייבת כמה שיותר נקודות בשביל ההמשך. היא קבוצה שיכולה לעשות צרות לסכנין. דבר שני זה די ברור לי שמכבי חיפה וק"ש ינצחו. השאלה היא ההפרש. ברור שכפר סבא חלשה מאד, אבל זה בעיניי די מתקזז עם חוסר העניין של רעננה. כפר סבא גם לדעתי יבואו לעשות בונקר, מה שרעננה לא תעשה.

  3. עדכון – פריס-ניס לא משודר ביורוספורט אלא ביורספורט 2 מייד אחרי טירנו-אדריאטיקו (שמשודר עכשיו). פריס-ניס אמור להתחיל בסביבות חמש וחצי.

  4. איזה קטע אדיר. פורט מחפה על ההתפרקות שלו לוקח את הקטע, קןנטאדור תוקף ומתקרב, מרטין גונב להנאו את המקום השלישי על הקו, אבל הנאו עובר להוביל. פשוט אדיר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט