אירועי דיומא – 08.03.2017/מתן גילור

כדורגל

ליגת האלופות – שמינית גמר – גומלין (בסוגריים תוצאת המשחק הראשון)

*המלצת צפייה*21:45 בורוסיה דורטמונד–בנפיקה ליסבון (1:0) – שידור בערוץ הספורט (55) ובערוץ ספורט 5 לייב (58). מבחינה סטטיסטית התוצאה מעט טובה יותר לבנפיקה, אבל על הנייר דורטמונד קבוצה עדיפה בכושר טוב, כשבשבת הביסה ללא תנאי את לברקוזן 2:6. בנפיקה גם כן בכושר טוב וגם אחרי ניצחון ומוליכה את הליגה הפורטוגלית. מה שלא תהיה התוצאה, סביר להניח שהעולה תהיה אחת משתי היריבות המבוקשות ביותר בהגרלת רבע הגמר.

21:45 ברצלונה-פריז סן ז'רמן (4:0) – שידור בערוץ 2 (22) ובערוץ הספורט בהפרדה גבוהה (555). שתי הקבוצות בכושר טוב, אבל מעולם לא נמחק ניצחון 0:4 ומעלה בשלב הנוק-אאוט בליגת האלופות.

 

לה ליגה – מחזור 21 (משחק השלמה)

19:45 דפורטיבו לה קורוניה-ריאל בטיס – שידור בערוץ ONE (50). שתי הקבוצות צריכות את הנקודות כדי להתרחק מהתחתית, אך לקורוניה יותר. גם המומנטום איתה הואיל והיא מגיעה אחרי ניצחון ובטיס אחרי הפסד. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 0:0.

 

פרמיירליג – מחזור 28 (הוקדם)

22:00 מנצ'סטר סיטי-סטוק סיטי – שידור בערוץ ספורט 1 (54). היתרון של עירוני סטוק הוא יום מנוחה עודף אחרי שניצחה בשבת את מידלסבורו ועירוני מנצ'סטר שיחקה רק ביום ראשון נגד סנדרלנד. אבל עבור מנצ'סטר המשחק חשוב בהרבה והיא קבוצה איכותית בהרבה. בסיבוב הקודם ניצחה מנצ'סטר 4:1.

 

כדורסל

יורופקאפ – רבע גמר – משחק 1

20:30 טלקום בון-עירוני נהריה – שידור בערוץ 5 גולד (57). נהריה תשאף להעביר את ההכרעה לגומלין בעין שרה. הפעם בלי שרים ומשוריינים.

 

יורוקאפ – רבע גמר – משחק 3 (הטוב מ-3)

21:00 באיירן מינכן-מאלגה.

21:45 ולנסיה-חימקי מוסקבה. משחק ברוסיה הביסה חימקי את הספרדים ב-24 הפרש. הפועל י-ם תחזיק אצבעות שהרוסים ישחזרו את היכולת ויעלו לשלב חצי הגמר, הואיל ולי-ם מאזן עדיף מולם, הווה אומר יתרון ביתיות לי-ם בשלב חצי הגמר.

 

כדורעף

גמר גביע המדינה

גברים: 18:30 הפועל מטה אשר/עכו-מכבי תל אביב – שידור בערוץ 5+ (56). 2 הקבוצות הטובות בארץ בשנים האחרונות שגם מוליכות את הטבלה. הדאבליסטית מול סגניתה.

נשים: 20:30 מכבי חיפה-הפועל כפר סבא – שידור בערוץ 5+ (56). אותו סיפור. הכי טובות, דאבליסטית מול סגנית. אחרי שכפ"ס ניצחה 0:3 בגמר המפעל השלישי בחשיבותו ופעמיים 1:3 בליגה, מכבי החליפה מאמן וניצחה בכפ"ס 3:2. המשחק פתוח לחלוטין ללא פיבוריטית.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

טורניר אליפות השחקנים – סיבוב ראשון ורבע הגמר:

אתמול קיבלנו ארבעה קרבות בסיבוב הראשון. אלוף העולם, מארק סלבי, ניצח בשיניים את ריאן דיי. למארקו פו ולניל רוברטסון זה הלך הרבה יותר בקלות, כאשר ההונג קונגי הנהדר ניצח את אנתוני מקגיל, בעוד האוסטרלי גבר בקלות מפתיעה מאד על בארי הוקינס. לטראמפ זה הלך מעט יותר קשה מול קינג, אבל הוא הצליח לצלוח קאמבק של הבריטי הקרח מ-3:0, ולגבור עליו לבסוף.

הסיבוב הראשון של האליפות האיכותית ננעל היום. בסשן הצהריים נקבל קרבות במשקל כבד בין ג'ון היגינס לדינג ז'ונווי, ובין "קפטן" אלי קרטר לזוכה גיברלטר הטרי, שון מרפי. הערב נקבל ברבע הגמר הראשון את המפגש המרתק ביותר שהענף אולי יכול לספק לנו – רוני אוסליבן מול ג'אד טראמפ. השניים כבר סיפקו לנו העונה כמה קרבות בלתי נשכחים, ונותר רק להצר על כך שרק אחד מהם יעלה לשלב הבא. משחקי היום:

15:00-דינג ז'ונווי-ג'ון היגינס (שידור בערוץ ITV4, ניתן לצפות כאן)

15:00-אלי קרטר-שון מרפי

21:00-רוני אוסליבן-ג'אד טראמפ (שידור ביורוספורט)

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

מירוץ פריס-ניס – קטע 4:

קטע 3 אתמול היה הרבה פחות כאוטי משני קודמיו. הקטע הסתיים במיאוץ סיום, בו הפתיע המאיץ האירי סם בנט, שהגיע לקו הסיום לפני קריסטוף ודגנקולב. בגזרת ההובלה הכללית במירוץ אין שינויים, וארנו דמאר ממשיך להוביל את המירוץ לפני אלאפיליפ (6+) וקריסטוף (13+).

קטע 4 היום הוא קטע הנג"ש האישי של המירוץ, באורך של 14.5 ק"מ, ותהיה לו חשיבות רבה בכל הקשור להובלה הכללית במירוץ. לא מדובר כאן בקטע נג"ש שטוח קלאסי, אלא בכזה המסתיים בטיפוס מדרגה 2. בכך, הוא צפוי להתאים יותר למטפסים, ופחות לשענים קלאסיים מסוגו של טוני מרטין המשתתף כאן. שידור ביורוספורט החל מ-16:30.

 

מירוץ טירנו-אדריאטיקו – קטע 1:

מירוץ טירנו-אדריאטיקו מחוף הים הטירני לחוף הים האדריאטי, הוא מירוץ בן שבעה ימים, הנערך כתמיד במקביל לפאריס-ניס. בשנים האחרונות הוא הופך ללא פחות ובד"כ אף ליותר פופולארי ממקבילו הצרפתי. בניגוד למקבילו, המירוץ כולל רק קטע טיפוס אחד מאד קשה (קטע 4 ביום שבת), כאשר שאר הקטעים הם ברובם יותר בסגנון של הקלאסיקות החד יומיות. רשימת המועמדים לנצח מרשימה, וכוללת מטפסים כקינטאנה, ניבאלי, ארו, מאיקה, דומולאן, מולמה, אדם ייטס, לנדה, רוסה, קושטה ופינו. כל אלו יקוו שקטע הטיפוס הנ"ל לא יתבטל כמו בשנה שעברה, מה שהביא לניצחונו של גרג ואן אוורמארט. הבלגי משתתף גם השנה במירוץ, ואיתו מאיצים כקבנדיש, סאגאן, ויוויאני ויואן, ואול אראונדרים כקוויאטקובסקי, בונן, וולנס וסטויבן.

קטע 1 היום הוא קטע הנג"ש הקבוצתי של המירוץ, באורך של 23 ק"מ, והוא שטוח לחלוטין. קשה לחזות מי הקבוצה שתזכה כאן. מסורתית קוויק סטפ הייתה חזקה למדי בקטעים מסוג זה, אלא שלא ברור כמה היא תמשיך להיות כזו ללא טוני מרטין שעזב. גם מהקבוצות BMC ומוביסטאר אנו עשויים לראות תוצאות טובות. שידור ביורוספורט 2 החל מ-15:00 (אפשר לצפות כאן).

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. המלצת הצפייה שלי היא בארסה -פ.ס.ז .
    אהיה נועז חלקית ואומר שאם יקרה הנס הקטן ובארסה לא תספוג אזי יקרה גם הנס הגדול ובארסה תעלה.
    אני יותר משוכנע בנס הגדול קרי שבארסה תכבוש רביעייה ב 90 דקות אך הרבה פחות משוכנע בקטן.
    בסצנריו שלי בארסה תכבוש פעמיים שלוש אך אז תספוג שער שטותי שיוריד לה את כל הרוח מהמפרשים ..ואז לא רק שלא תגיע לרביעייה אלא ספק אם תנצח…אך אם הנס הקטן יקרה אני חושב שנהיה היום עדים למשחק היסטורי ואולי למשחק הכי אגדי שיזכרו בעתיד ממסי והחברים בבארסה.
    הכל בתנאי שההגנה לא תספוג.
    לכן זו המלצת הצפייה שלי כל עוד הצרפתים לא כובשים.
    בנוסף פורים מתקרב …ואין חג שיותר מתאים למהפכים מפורים …ונהפוכו

    במשחק השני רוב הסיכויים שבנפיקה תכבוש ואם תכבוש כנראה תעלה.

    נאחל הצלחה לנהריה ולהפועל ירושלים…קרי חימקי .

  2. אני עוקב אחרי הטור הזה באדיקות ורוצה להגיד תודה לכם על ההשקעה ועל כך שאתם נותנים משהו שאף אחד לא נותן – מעין יומן של אירועים חשובים לעקוב אחריהם.

    עם זאת, יש משהו שמפריע לי ואני רוצה להאיר אותו לתשומת ליבכם:
    אני אוהד של ריאל בטיס, קבוצה עם מסורת משמעותית ובהחלט קבוצה מהמניין בליגה הספרדית אם לא למעלה מכך (יש לנו אליפות ושני גביעים בארון התארים).
    אבל משום מה, למרות זה, כל הזמן באתר הזה (ובכלל בתקשורת הספורט בעולם) כשכותבים 'ריאל' מתייחסים לריאל מדריד. מבחינתי כאוהד, כשאומרים 'ריאל' מתכוונים לבטיס וזה דבר מובן מאליו ואני חושב שלכל הפחות צריך לכתוב 'ריאל מדריד' ולא רק 'ריאל' כי זה מבלבל ומפלה אותנו.
    זה שאנחנו מסביליה, העיר הרביעית בגודלה במדינה, ולובשים ירוק, זה לא אומר שצריך להתבטל כלפי הקבוצה מהעיר הגדולה שהתקשורת הולכת איתה!
    ריאל זה בטיס, ריאל מדריד זו כבר קבוצה אחרת!

    1. חנרליסימו, תודה על הפרגון קודם כל. אני אשתדל לשים לב לזה, אבל יש פה גם עניין סגנוני. אם אתה מדבר על משחק בין ריאל מדריד לאתלטיקו מדריד למשל, אזי אם בהתחלה הזכרת את הקבוצות בשמן המלא, אין בעייה בהמשך הפסקה לקצר ולומר ריאל ואתלטיקו. מסכים שאם היה משחק בין ריאל מדריד לריאל בטיס, לא ראוי בהמשך הפסקה להתייחס לריאל מדריד כריאל בלבד.

  3. ניצחון נהדר לג'וליאן אלפיליפ שמקדים את קונטדור ב-19 שניות . אם זה לא מקרה חד פעמי אז מתחיל להסתמן שהילד הוא באמת הבטחה צרפתית אמיתית ולא עוד משחק בנדמה לי.

  4. בטירנו-אדריאטיקו הקבוצות הפיבוריטיות עשו כצפוי את הזמנים הטובים ביותר, כש-BMC זוכה, קוויק-סטפ 17 שניות אחריה ומוביסטאר 22 שניות אחריה.

  5. לא סותר את מה שמתן כתב, אבל הכי קרוב שאני זוכר, אאל"ט, היה שדפורטיבו ניצחו 5-1 את מילאן בראשון והפסידו 4-0 בשני, במילאנו, והודחו על שער החוץ.

  6. ברצלונה ריאל מדריד באיירן מינכן ובורוסיה דורטמונט עלו לרבע הגמר-2 ספרדיות ו 2 גרמניות.
    שבוע הבא יצטרפו אליהם יובנטוס אתלטיקו מדריד מנצסטר סיטי וסביליה-עוד 2 ספרדיות אנגלייה ואיטלקיה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט