יומן ברוקלין (3) / עמרי הלוי

מאזן: 50-9, מקום אחרון במזרח ובליגה.

אחרי את מועד העברות וככל הנראה נסגר סגל הקבוצה להמשך העונה חשבתי שכדאי לדבר על כמה מהמהלכים של מרקס.

1.בוז'אן בוגדנוביץ וכריס מקלו תמורת אנדרו ניקולסון, מרקוס ת'ורנטון (שוחרר) ובחירת סיבוב ראשון.

אמנם לא הטרייד הכי נוצץ בעולם אך מרקס הצליח לשים את ידו על עוד בחירת סיבוב ראשון אליה הקבוצה ככ השתוקקה תמורת חוזה נגמר. באופן אישי מצפייה במשחקי הנטס אני חייב לציין שאני לא מת על בוגדנוביץ' ואני חושב שהמספרים ירדו כאשר הוא יעבור לקבוצה בה לא תהיה לו ידית חופשית.
בתמורה קיבל מרקס בחירה שככל הנראה תהיה באזור הבחירה ה-20 מה שיאפשר לו להחליף את שתי בחירות הסיבוב הראשון (של וושינגטון ושל בוסטון) על מנת להתקדם ולבחור בלוטרי בדראפט עמוס כישרון, ואת אנדרו ניקלסון , פורוורד עם מוטת ידיים אדירה שאולי בעתיד יוכל להיכנס לנעליים של בוקר במקרה והנ"ל יועבר בטרייד בפגרה.

אמנם אנדרו לא היה מבריק העונה מהספסל של המכשפים אך במבט רחוק יותר ניתן לראות כמה עונות טובות שלו באורלנדו. לסיכום, טרייד נהדר של מרקס שהשיג תמורה גבוהה מאוד תמורת חוזה נגמר.

2. קי. ג'יי . מקדניאלס תמורת נזיד עדשים הידוע גם כבחירת דראפט מוגנת טופ 55 / או לחלופין כסף מזומן (תלוי איפה אתם מסתכלים).

שוב לא השם הכי גדול אבל מרקס הביא שחקן שהראה ניצוצות גדולות בתחילת דרכו אבל איבד את דרכו בעקבות שינוי קבוצות ומאמנים. מקדניאלס שוטינג גארד אתלטי ואקספלוסיבי שיעזור למלא את הדקות שנוצרו מהעזיבה של בוז'אן. בסה"כ עוד טרייד טוב של מרקס שהשיג שחקן עם אפסייד נחמד תמורת כלום ושום דבר.

3.אי הטרייד של ברוק לופז.

ברוק היה אחד משחקני הb-list שדובר רבות על העזיבה שלהם אך לבסוף ה7 פוטר נשאר בקבוצתו .
כבר תקופה ארוכה שברוק מועמד לטרייד והפעם זה היה נראה קרוב מתמיד אך בעקבות הטרייד של קאזינס ערך הטרייד של ברוק ירד פלאים כאשר אף מנג'ר לא הסכים לתת תמורתו 2 בחירות סיבוב ראשון כפי שהנטס רצו.

מרקס עמד בפני דילמה – האם למכור את ברוק בזול או לחכות לקיץ שם שעון החול כבר מתחיל לתקתק כאשר לופז נכנס לשנת חוזה. לדעתי מרקס קיבל החלטה נכונה כשלא ביצע טרייד על הסנטר, עדיין לא יצא לנו לראות את השילוב של ברוק-לין במלוא הדרתו , שילוב שיכול להיות מעניין ולהוות בסיס נחמד לשנים הבאות .
בנוסף לפי ראיונות , מרקס מתכנן להציע חוזי מקסימום לשחקני דרג שני כמו kcp ואוטו פורטר , חמישה שתכלול לצורך העניין את לין, KCP, פורטר, בוקר וברוק יכולה להגיע ל30-40 נצחונות ואולי בפוטנציה להילחם על מקום פליאוף…כמובן שזה ככל הנראה ישאר בגדר פנטזיה אך זה עוד סיבה למה לא צריך "להיפטר" מלופז בעסקה שלא נותנת תמורתו ערך שווה.

4. יוגי פאקינג פארל

הטעות הראשונה שאני יכול לזקוף לרעתו של מרקס מאז הגיע לפני שנה. לאחר שלא נבחר בדראפט ,יוגי שיחק בקבוצת הדי ליג של הנטס ובעקבות תקופת הפציעות של הגארדים בתחילת העונה יוגי קיבל קריאה אל קבוצת האם.
ב-5 משחקים יוגי סיפק 5 נקודות למשחק ביחד עם 2 אסיסטים וריבאונד עד שנחתך על מנת לפנות מקום לספנסר דינוודי. פרל חזר לקבוצת הדי ליג של הנטס ולאחר כמה שבועות נהדרים שם בהם קלע 20 נקודות למשחק, קיבל יוגי את הזדמנות חייו אצל ריק קרלייל בדאלאס. מאז הוא קולע 13 נקודות למשחק ומוסיף 5 אסיסטים , 3 ריבאונדים וחוטף פעם וחצי במשחק. אין ספק שיוגי הוא "האחד שברח", שחקן שיכל לשפר פלאים את מצבם העגום של הנטס.

מחשבה חיובית אחת שאפשר לקחת מכאן היא שלדראפט הקודם הגיע מרקס עם הבחירה ה55 ,
הוא יצא משם עם לוורט , וויטהד ופרל, מה שמראה על כך שהסקאוטינג (ולקיחת הסיכונים) של הנטס לא רעים בכלל. גם אם הפעם זה לא עבד, אולי בפעם הבאה כן.

לסיכום מרקס עבר את הדד ליין הראשון שלו בהצלחה יחסית והראה לאוהדים שיש על מי לסמוך בניגוד לשנים האחרונות. לדעתי אוהדי הנטס מגיעים לדראפט ולקיץ הרבה יותר מעודדים מאיך שהם היו לפני שנה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. בינתיים הייתי נותן לשון מרקס ציון "C". אולי אפילו C+ או B-
    אני לא כל כך מבין מה צריכים היו ניו זילנדי ל-GM אבל גרוע כקינג אף אחד לא יכול להיות.
    אני מאמין בעתיד של הנטס. יש לה כפי שהיומן מציין כמה צעירים טובים, ועם כמה בחירות דראפט אני מאמין בפוטנציאל שלהם. קבוצה שסבלה יותר מדי מפציעות. היא עדיין באה לשחק כל משחק.

    יומן מצויין!

    1. תודה רבה מנחם !
      רוח הלחימה שהקבוצה משחקת איתה כבר שנתיים באמת מדהימה , למרות הבדלי הרמות הברורים הם משחקים בכל הכוח בכל משחק וכהוכחה יש להם עוד כמעט 20 משחקים שנגמרו בהפסד של 10 נקודות.

  2. 1. טרייד נכון – בוגדנוביץ' שחקן טוב אבל קיבלו תמורה יפה על שחקן שלא היה מוביל אותם לאנשהו.
    2. מקדניאלס שחקן עם פוטנציאל, אני מקווה שיקבל את הדקות להראות מה הוא שווה כי זאת ההזדמנות הגדולה שלו.
    3. אני חושב שבקיץ שוב צריך לחפש ללופז קונים. שחקן התקפה טוב אבל בהגנה חור ולא לוקח ריבאונדים. אני חושב ששוב יחפשו תמורה נאה בשבילו.
    אני מקווה שמרקס לא מתכוון להוציא הרבה כסף על שחקני דרג ביניים כי יקרה לו מה שקרה לדומארס בשעתו שהחתים על חוזי מקסימום איומים את בן גורדון וצ'ארלי ווילאנואבה וכולם זוכרים איך זה נגמר.
    4. לא כל שחקן מצליח בכל סיטואציה. כנראה שהמצב בדאלאס היה עדיף ולכן יוגי פרל פרץ שם. גם לין אחרי הטירוף בניקס הגיע ליוסטון ונפל. לאחר מכן חזר לעצמו בשארלוט ובנטס(לפחות כשהוא בריא).

    מרקס עושה עבודה יפה עם הכלים שאין לו כל כך מההרס שהשאיר שם קודמו. את הנטס צריך לשפוט לדעתי רק עוד שנתיים לאחר השיקום הארוך.

    1. 3.לרגע אני לא אומר שלא צריך לחפש קונים ללופז , פשוט אני חושב שלא צריך למכור אותו תמורת כל הצעה.
      אין לחץ להיפטר ממנו.
      4.כמובן שכל מה שאמרת אמת אבל היית מצפה מקבוצה שהרכזים המרכזיים שלה הם שחקנים שרוב קוראי האתר לא יודעים את שמם כשתפקיד הרכז הפותח היה שם בשביל לקחת תצליח לנצל שחקן עם כישורים כמו של יוגי .
      בין אם זה דקות , ידית חופשית או אמון מהמאמן .
      מסכים שמרקס עושה עבודה נהדרת , גרף ההתקדמות של הקבוצה ממשיך לעלות ככל שאנחנו מתקדמים מהחתמתו

    1. תודה רבה ולדי , חייב לציין שהרגשתי תקוע בכתיבה ולא הייתי מרוצה מהתוצר והתגובות שלך ושל שאר הגולשים עשו לי את היום 🙂
      לא יכולתי לנסח את העבודה של מרקס טוב יותר

    1. תודה רבה 🙂
      מרקס עובד נכון ואם הוא ימשיך ככה אולי בעוד עונה או שתיים ברוקלין סוף סוף תצא מהסיטואציה הנוראית הזו

  3. הכתבה האחרונה עליה הגבתי נדחקה מהראשונה ברשימה לשמינית +(הכתבה על וילט צ'מברליין)

    כנראה שהאדמין של הופס חולק על דעתי שישנם דברים חשובים יותר מכדורסל

  4. עומרי אתה באמת אוהד את הנטס? מסמפט לפחות?
    כי באמת הצלחת להוציא מהם הרבה. קבוצה כל כך אפורה עם עתיד ורוד אבל כל כך רחוק.

    1. אוהד ? Hell no
      מסמפט ? מנחם הציע לפני שנתיים את יומן הכתיבה והחלטתי שאני רוצה ללכת על האנדרדוגית ומאז אני עוקב ומסקר אחרי הקבוצה .
      לא אשקר , היומן מאתגר וקורה לי הרבה שאני מחפש הרבה זמן רעיונות על מה לכתוב אך בסופו של דבר אני נהנה נורא מכתיבת היומן ומהבמה באתר .
      כמו שכתבתי בסוף העונה שעברה http://www.hoops.co.il/?p=63849
      "לפעמים נצח אורך רק שנייה אחת" -מרקס יביא את הקבוצה לעתיד טוב יותר השאלה היא רק כמה זמן זה יקח לו …

  5. תודה עמרי, האמת מעניין מה שהולך שם בברוקלין.
    מרקס קיבל קבוצה במצב הכי גרוע שאפשר לתאר ואני מאוד אוהב את המהלכים שלו. הוא מצליח לדוג בחירות דראפט ולבנות את הקבוצה מלמטה מכלום. באיזשהו אופן זה נקודת התחלה מצוינת לג'י אם, כי הציפיות נמוכות וברור לכולם שצריך להסתכל 4-5 שנים קדימה ולא על ההווה.
    בסך הכל, בהתחשב הפציעה של לין שהיה אמור להוביל את החמישייה, הנטס מראים כדורסל תחרותי. הם מפסידים, פשוט כי אין שם כישרון, אבל יש להם סגנון משחק ייחודי, לדעתי משחקים בקצב הכי גבוה בליגה. יכולת פיתוח השחקנים של אטקינסון יחד עם הקצב המהיר גורמת לשחקנים להיראות טוב יותר ועוזרת לג'י אם לקבל בחירות דראפט להמשך. Win win
    תכלס אם מסתכלים קדימה היחידי שישאר כגרעין לעתיד הקבוצה זה הוליס ג'פרסון.
    אני מקווה שמקדניאלס יקבל דקות, סגנון המשחק של הנטס מתאים לו.

  6. מסכים בנוגע לזה שמרקס בעצם קיבל את החלום של כל גי אמ – זמן .
    כולם יודעים שהוא ניצב בפני אתגר מטורף ולכן כמעט ואין עליו ביקורות .
    אני באמת מאמין שעונה הבאה בעזרת ההתחזקות בקיץ וההתקדמות של השחקנים אנחנו נראה קבוצה טובה הרבה יותר.
    אני מאמין שגם לוורט כלול בגרעין של הקבוצה לשנים הבאות , בכל מקרה כיף נורא לראות בזמן האחרון את שניהם פותחים ביחד .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט