פריוויו לעונת 2017/8 – ברוקלין נטס / רועי ויינברג

בעונה האחרונה: 20-62, המקום האחרון במזרח ובליגה.

אולם: ברקליס סנטר, 18,103 מקומות. בשנה האחרונה 15,429 צופים במשחק, המקום ה-28 בליגה (85.2% תפוסה).

מאמן: קני אטקינסון. אימן את הקבוצה גם בשנה שעברה שהייתה השנה הראשונה שלו ב-NBA במהלך כל העונה. שימש כמה שנים כעוזר מאמן באטלנטה וניו יורק, וסגנון המשחק שלו כמאמן הוא התקפי – הרחבה בהמשך. התמחה בעבר בפיתוח שחקנים.

שחקנים שהגיעו: דיאנג'לו ראסל (טרייד מהלייקרס), אלן קראב (טרייד מפורטלנד), טימופיי מוזגוב (טרייד מהלייקרס), דמארה קארול (טרייד מטורונטו), ג'סטין אלן (הבחירה ה-22 בדראפט), אלכס וזנקוב (הבחירה ה-57 בדראפט). מילטון דויל וג'רמי שנגלין לא נבחרו בדראפט השנה וינסו להגיע לקבוצה דרך מחנה האימונים, וג'ייקוב ווילי ויאקובה אוטרה חתמו על חוזים כפולים כך שרוב העונה הם ישחקו עם קבוצת ליגת ההתפתחות של ברוקלין.

שחקנים שעזבו: ברוק לופז (טרייד ללייקרס), ג'סטין המילטון (הועבר לטורונטו ושוחרר), אנדרו ניקולסון (הועבר לפורטלנד ושוחרר), קי ג'יי מקדניאלס (חתם בטורונטו), לואיס סקולה (הליגה הסינית), רנדי פוי (שחקן חופשי), ארצ'י גוודוין (שחקן חופשי).

חמישייה: ג'רמי לין, דיאנג'לו ראסל, אלן קראב, טרבור בוקר, טימופיי מוזגוב.

פריוויו: 2016/17 לא הייתה עונה שברוקלין יזכרו. למרות התחלה סבירה (4 ניצחונות בתשעת המשחקים הראשונים), הם פשוט לא היו טובים מספיק והפסידו כמעט כל משחק. היו הבלחות נדירות, כמו הפעם ההיא שבה שון קילפטריק ניצח לבד את הקליפרס או ניצחונות על ממפיס ואטלנטה בהמשך העונה, אבל אין הרבה דברים שאפשר לקחת מהעונה.

אחד הדברים היחידים שאפשר לקחת הוא שיטת המשחק של קני אטקינסון. ברוקלין שיחקה מהר – הם זרקו המון שלשות (31.6 פעמים מחוץ לקשת, מקום רביעי בליגה) וזרקו נגדם את כמות הזריקות הכי גבוהה למשחק – 90.8. הם הובילו את הליגה בריבאונד ההגנה והיו במקומות האחרונים בליגה ברוב הפרמטרים ההגנתיים. בקיצור, הם שיחקו כדורסל אימפולסיבי.

הדבר החכם שהם עשו בקיץ היה להביא שחקנים לאותו סוג של כדורסל. הראשון הוא הבחירה השנייה מדראפט 2015 והמקליט הטוב ביותר מאז ריצ'רד ניקסון – דיאנג'לו ראסל (בסוף עונת הרוקי של ראסל הוא הקליט את ניק יאנג מתרברב בחדר ההלבשה על כך שהוא בגד בחברתו והשניים נפרדו בגלל פרסום ההקלטה). ראסל לא הרשים יותר מדי ב-2 העונות הראשונות שלו בליגה, כשהוא קולע באחוזים נמוכים, מאבד כמות גבוהה של כדורים ביחס לרכז ולא שומר.

הטרייד למען ראסל היה מהלך מתבקש של הנטס. ברוק לופז, ששיחק כמעט עשר שנים במועדון, עמד לסיים חוזה בעונה הבאה וככל הנראה לא היה ממשיך בקבוצה שלא תתקרב לפלייאוף בטווח הקרוב. הם הצליחו להשיג עליו כישרון גדול שנתקל בסיטואציה לא פשוטה בלייקרס והצליח להראות מעט ניצוצות במשחקים האחרונים של העונה כששיחק כשוטינג גארד, ולא כרכז. באותם 9 משחקים הוא קלע 19.6 נקודות (42.3% מהשדה, 35.6% מהשלוש) עם 5.4 אסיסטים למשחק, נתונים גבוהים בהרבה מאלו של המשחקים הקודמים להם (14.9 נקודות ו-4.7 אסיסטים למשחק) כשהוא והלייקרס נראים טובים בהרבה.

זה מראה לנו שהוא יכול להיות מוביל כדור שני טוב. ברוקלין הולכת להיות הקבוצה שלו, כי פשוט אין לה נכסים יותר טובים לבנות סביבם כשבחירת הדראפט שלהם לא אצלם (הועברה ב-2014 בטרייד של קווין גארנט לבוסטון, והיא העבירה אותה לקליבלנד תמורת קיירי אירווינג). הוא הכישרון הגולמי הבולט שם, וככל שהוא ישחק בשוטינג גארד יותר ברוקלין יכולה להרוויח יותר. זה תלוי גם בכשירות של ג'רמי לין, שהיה לא רע ב-2016/17 (14.5 נקודות, 5 אסיסטים למשחק) אבל שיחק 36 משחקים בלבד.

השילוב הזה של שני מובילי כדור יכול להיות מעולה לשיטת המשחק של הנטס – כדורסל מהיר עם הרבה שלשות. שנה שעברה ברוקלין שיחקה את סגנון המשחק הזה והייתה במקום החמישי בליגה בכמות הזריקות שבאו מקאץ'-אנד-שוט מחוץ לקשת, אחרי שתי קבוצות השלשות הבולטות בליגה, יוסטון וקליבלנד, וגם אחרי בוסטון ופילדלפיה. הבעיה הייתה שהם לא קלעו והנטס היו במקום ה-24 באחוזים מחוץ לקשת מאותן מסירות, שבאו ישר אחרי מסירה.

זה משהו שיכול להיות יותר משמעותי בשנה הבאה. גם בזכות השילוב של שני שחקנים שיכולים להוביל כדור, וגם בזכות הטרייד שהביא להם את אלן קראב. קראב לא עושה הגנה או הרבה דברים אחרים על המגרש, אבל הוא אחד משחקני הקאץ' אנד שוט הכי טובים בכל האנ.בי.איי. הוא קלע ב-62.8% אפקטיבי (אחוז שמשקלל את האחוזים ל-2 ול-3 נקודות) ממסירות אשתקד, הנתון הגבוה ביותר בכל הליגה מבין השחקנים עם לפחות 4 זריקות כאלו במשחק. מעל קליי תומפסון, קוואי לנארד, קווין דוראנט וכל שוטר אחר שאתם חושבים עליו.

בפשטות, אסור להשאיר אותו פתוח. כשמוסיפים את שני הרכזים לצידו הוא יכול להיות פתאום שחקן של 18-20 נקודות במשחק וזאת זריקת העידוד שברוקלין צריכה. שני הנכסים הנוספים שהם הביאו בקיץ לא שווים יותר מדי מילים – דמארה קארול וטימופיי מוזגוב הרבה מעבר לשיא, ולמרות שהם יכולים להתאים על הנייר, אחד במערכת שמאוד דומה לזאת שבה הוא הגיע לשיא עם אטלנטה והשני כסנטר בהרכבים נמוכים, קשה לראות את זה יוצא לפועל בהתחשב בכושר שלהם, או העדרו, ב-2016/17.

מעבר אליהם יש לא מעט שחקנים שנשארו בקבוצה. הבולטים שבהם הם שין קילפטריק, שנה שעברה 13.1 נקודות למשחק, שיכול להיות שחקן שישי אפקטיבי ולעשות הרבה נזק בזמן קצר. גם הוא יכול להיות אפקטיבי כסקנד גארד ויכול מאוד להיות שנראה אותו מקבל כמה דקות ליד דיאנג'לו ראסל בניסיון לעשות בלאגן על המגרש. טרבור בוקר הוא פאוור פורוורד מחליף לגיטימי בקבוצת פלייאוף ונגר שיתן לכם 10 נקודות ו-8 ריבאונדים למשחק.

מלבדם יש גם את השחקנים הצעירים. ג'ארט אלן, רונדה הוליס-ג'פרסון, איזייאה וויטהד וכריס לברט. מלבד אלן שנבחר השנה בדראפט כולם שיחקו שנה שעברה בברוקלין והרשימו, מי יותר (לברט) ומי פחות (הוליס-ג'פרסון). מעניין איך הם יצליחו למצוא לעצמם דקות. במקרה של אלן זה סביר בהתחשב בעמידות של מוזגוב שלא עבר את ה-25 דקות למשחק אף פעם בקריירה, וגם וויטהד שווה לא מעט זמן פרקט כרכז. אצל לברט ו-RHJ זה יהיה יותר בעייתי עקב כך שיש לא מעט עומס על העמדות שלהם. הם נראו לא רע בכלל בשנה שעברה ביחד ועם הזמן יכול להיות שנראה את שניהם על הפרקט ביחד. להישגים השנה הם לא יגיעו, אבל השילוב הזה יכול להוכיח את עצמו בעוד כמה שנים.

תסריט אופטימי: הנטס מחוררים רשתות בכל מגרש בליגה והופכים לאחת מקבוצות השלשות הטובות ב-NBA. דיאנג'לו ראסל מראה למה הוא נבחר שני בדראפט וזוכה בתואר השחקן המשתפר של העונה, וברוקלין מגיעה ל-37 ניצחונות ולמקום העשירי המכובד, כשהם מצליחים להעלות חיוך על פני אוהדיהם המיואשים.

חג מולד לא כל כך שמח

תסריט פסימי: ראסל מקליט את לין שבתגובה נפצע וגומר את העונה. אלן קראב מראה שהוא לא שווה יותר מדי בלי דמיאן לילארד וסי ג'יי מקולום לידו והופך לאחד השחקנים הכי פחות יעילים בליגה. 15 ניצחונות ושקיות חומות בחזרה על ראשי האוהדים.

תחזית: הם יכולים להתקדם באופן יחסי מהשנה שעברה. יש סגל שברובו רץ ביחד ומאמן עם טיפה ניסיון שהביא שחקנים שמתאימים לשיטה שלו. כל זה שווה שיפור, אבל קטן. 25 ניצחונות והמקום ה-14 במזרח, מעל אורלנדו.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 57 תגובות

  1. אין פה באמת תרליש אופטימי. הם ברמה כל כך נמוכה ביחס לליגה, שהשיפור שלהם יכול להיות מאוד מינורי. מחזיקים באופן ברור בסגל הגרוע ביותר בליגה אפילו ביחס לסקרמנטו.

  2. וכמובן אי אפשר שלא להזכיר שהבחירת דרפט שלהם כמו הקודמת כבר לא בידייםש להם בזכות קינג ולכן גם אין תקווה להשתפר…

  3. וואו, אשכרה קראתי כרגע פריוויו שלם על ברוקלין. שאפו רועי!
    תערובת מוזרה של שחקנים שיש לכל אחד מהם גם סוג של כישרון וגם הרבה מה להוכיח. אם אטקינסון יוכיח כישורי אלכימיה ויצליח להוציא את המקסימום מכל שח', וגם לגבש את כל המיקס גריל הזה לקבוצה מתפקדת, יכול להיות מהנה לפרקים לצפות בברוקלין..
    ניסיון העבר עם הקרמה של הנטס אומר שזה לא יקרה, ושהחדשה הטובה ביותר הקיץ עבור עלובי החיים היא הנכונות של פורוחורוב למכור את הקבוצה.

  4. תודה רבה רועי.
    מעניין אותי כמה מוטיבציה יש בקבוצה הזו להוכיח שהם יכולים וכמה נצחונות הם שווים. זה נראה כמו ברית של הילדים שלא הזמינו אותם לשום מסיבה או יומהולדת ועכשיו הם צריכים להיות חברים. זו סיטואציה לא רעה להילחם ולתת בראש כמה שאפשר ולכן אני עם התסריט האופטימי.

  5. פריוויו מצוין.
    אני חושב שלברט יעשה קפיצה השנה. סה שחקן שעושה הכל. הוא היה אמור להיבחר גבוה מאוד בדראפט של שנה שעברה אבל בגלל שחזר מפציעה קשה נבחר רק במקום ה- 21 ושיחק רק בשלבים המאוחרים של העונה. נראה שהפציעה מאחוריו ולכן יש לו הזדמנות להתקדם השנה.

  6. פריוויו מעולה, אשכרה גרמת לנטס להיראות כמו סחורה. הם יהיו גרועים, אבל אני לא חושב שיהיה הכי גרועים במזרח. שיקגו, אטלנטה ואורלנדו בודאות יותר גרועות. אבל בסוף קליבנלד שוב תזכה בבחירה הראשונה עם הבחירה של הנטס

  7. תודה רועי.
    תזכרו מה אני אומר. ברוקלין עם מעל 33 ניצחונות.
    עשו קיץ נהדר ושדרגו את הקבוצה בצורה משמעותית.
    אל תקטינו את ראסל עכשיו שהוא לא בלייקרס.
    הוא לא הארדן אבל עדיין נתן את אחת העונות המבטיחות לשחקן בגילו. אני חוזה לו אולסטר במזרח כבר השנה. הלייקרס עלולים להצטער שוויתרו עליו.
    יחד עם קראב וקארול יש כאן חבורת מיספיטס מוכשרים שבאים להוכיח לכולם ומאמן שהמומחיות שלו זה פיתוח שחקנים.

    1. ראסל לא יגיע לאול סטאר במזרח – אפילו לא יהיה קרוב – איזייה, קיירי, שני החברים מטורונטו, שני החברים מוושינגטון, קמבה ווקר, ואפילו דראגיץ׳, שרודר, ויקטור אולדיפו ודיון ווייטרס (אם ימשיך כמו בשנה שעברה), כולם לפניו.

      אבל ראסל הוא בהחלט פוטנציאל טוב ובענק הטרייד עליו זה הדבר הכי טוב שיכול היה לבוא לקבוצה שנמצאה במצב תקוע רק לפני כמה חודשים. נותן להם עתיד. יש מצב שהלייקרס זרקו אותו מוקדם מידי במקום לבדוק איך הוא משתלב עם לונזו.

      קארול שחקן גמור, לא הייתי בונה עליו יותר מידי.

      קראב הולך להשתולל השנה ולנפח סטטיסטיקות.

      1. איזאה כנראה לא ישחק כמעט עד האולסטאר לפי הדיבורים, ללאורי אני צופה ירידה.
        קמבה ווקר לא מושך מספיק עניין ציבורי, כנ"ל לגבי השאר.
        אם ראסל יפציץ 20+ נק' בערב (ואני די בטוח שהוא יפציץ), וברוקלין תעשה מאזן מעל המצופה (ואני מאמין שהיא תעשה) וזו הבמה הכי גדולה שיש בניו יורק סיטי, אני מרגיש מאוד נוח עם ההימור הזה.

        1. אם ראסל נבחר לאולסטאר השנה אני רץ אם תחתונים ברחוב הראשי אצלי בעיר (לא מחזה יפה, אני מזהיר כאן ועכשיו).
          כמו שניכם גם אני צופה לו עונה של לפחות 20 נקודות, ולו רק בגלל שהוא וקראב הולכים לנפח סטטיסטיקות בטירוף, כמו שקורא בקבוצות מהסוג של ברוקלין השנה.

  8. תענוג של פרוויו

    היתרון הכי גדול של ברוקלין הוא שאין להם הרבה לאיפה לרדת כך שהסיכוי שישתפרו גדול
    גם אני תותח סטטיסטיקה !!!!

    🙂

  9. פריוויו מצויין ואני עם ניב מאוד אוהב את מה שברוקלין עושה ביחוד הGM שלהם שפשוט מחולל פלאים לעומת החורבות שהשאירו לו.
    לא הופתע בכלל שגם מכיוון שיש להם קבוצה צעירה שרוצה להוכיח וגם כי אחרי האולסטאר יהיו יותר קבוצות שיככנו לטנקינג מאשר קבוצות שהולכות על פליאוף אז התסריט האופטימי של רועי בהחלט יכול לקרות

  10. תודה רועי.

    ראסל יקבל הזדמנות להראות שהוא בחירה מס' 2 ראויה, לין יקבל הזדמנות (אחרונה חביבה לדעתי) להראות שהוא שחקן חמישייה לגיטימי, קראב יקבל הזדמנות להראות שברוקלין (ואז פורטלנד) לא השתגעו כשהציעו לו כ"כ הרבה כסף לעונה, ומוזגוב יקבל הזדמנות להרוויח את לחמו, בניגוד ללייקרס שדי ייבשה אותו.

  11. קיץ סולידי סה"כ ,הביאו את קארה וראסל שיחד עם ג'פרסון ,קילפטריק וגם לברט יכולים להוות בסיס להתחיל לבנות משהו…. נסגור על אזור 25-30 נצחונות.

  12. הקבוצה שהכי נהניתי לראות משחקים שלה בעונה שעברה. תמיד עלו באווירת "על הזרבוב שלי הכל, לא אכפת לנו מכלום ונראה לכם שלא אכפת לנו". והשנה המצב רק ישתפר.
    שנה שעברה ג'רמי לין היה שחקן בונוס. בלעדיו הם היו קונוסים שיודעים לזרוק לכיוון הכללי של הסל, ואיתו הם נראו כמו קבוצה שמשתתפת בליגה. אפילו מצליחה לחבר כמה נצחונות. הרבה יהיה תלוי בכשירות של לינסניטי.
    אני עדיין מאמין בראסל (כבר לא) ד'אנג'לס. אם ילמד מירמיהו, יבין שהגיע לתחתית התחתית של התחתית שבתחתית של התחתית של הליגה, אולי הוא יצליח להתאים את משחקו לשחקנים אחרים ויראה שיפור רציני.

    דרך אגב, #שון# קילפטריק. Sean זו צורת הכתיבה האירית של השם.

  13. אהבתי לקרוא. כתבות על לברון ודוראנט יש בשפע ומעניין לכן לפעמים לקרוא גם ניתוח מעמיק על הקבוצות והשחקנים הפחות ידועים בליגה

  14. הדבר החיובי היחיד השנה בשביל ברוקלין זה הטנקינג של שיקגו אינדיאנה ואטלנטה שיקפיץ אותם לאיזור החיוג של אורלנדו, ואולי אפילו הניקס.

    אבל עשו בקיץ מהלכים יפים ורואים שיש שם מי שמנסה להוציא מים מסלע. לדעתי יגמרו מקום 6 מהסוף בליגה (1. אטלנטה 2. סקרמנטו 3. שיקגו 4. אינדיאנה 5. אורלנדו 6. ברוקלין), כשראסל וקראב משתוללים ומנפחים סטטיסטיקות.

  15. אני אופטימי לגביהם, להן אין סיבה על לעשות טנקינג ויש להם הרבה מה להוכיח, לא חושב שיהיו הכי גרועים בליגה( יש תור ארוך לטנקינג בליגה)

  16. אחלה פריוויו, לרגע קניתי את זה שלא יהיו פח.
    אחר כך שמתי לב שאין להם כלום מתחת לסל.
    בוקר, מוזגוב, ג'ארט אלן ווזנקוב זה בקושי יורוליג.

    1. לגמרי יורוליג. ועדיין יותר טובים משיקגו אטלנטה סקרמנטו ואינדיאנה. לא זוכר מתי היו כל כך הרבה קבוצות פח בליגה. הלייקרס אשכרה נראים טוב ליד ערמת האשפה הזו.

        1. אטלנטה זה שרודר מחוזק בקנת׳ ביזמור פחות או יותר. לטעמי הקבוצה הכי גרועה בליגה.
          לגבי אנדיאנה – יכול להיות שאתה צודק ואני קצת מגזים ביחס שלי אליהם. אבל מפה זה נראה כמו מיילס טרנר וויקטור אולדיפו נגד העולם. יכול להיות שאני צריך לדרג אותם קצת יותר למעלה – יותר באיזור של אורלנדו.

        2. די, מה יותר טוב שם מאינדיאנה? רואים שאתה מבלה יותר מדי זמן במאורות חשוכות ביפו וב'גבעת עלייה'. ברוקלין מתחילה לעבור את מנהטן כמקום להיות בו.

  17. אין דרך לייפות את זה, גם אם הם טיפה השתפרו עם קראב וראסל, זאת עדיין קבוצה פח.
    התחזית שלך היא בהחלט התסריט הכי ריאלי עבורם.

  18. שמעתם מה אמר עכשיו ואן גנדי על ג"ס והליגה?
    "הסיפור של עונת 2017/18 סגור, גולדן סטייט תהיה אלופת ה-NBA בפעם השנייה ברציפות"
    "גם אם קליבלנד תחתים את פול ג'ורג', אין לה סיכוי"
    (לקוח מ ynet)

    אה, בעצם זה לא JVG אל סומסום שהחליף שם בגלל שהבן של סטוקטון ירד לו לחיים

  19. תודה רועי, פריוויו מצוין. דווקא קבוצה מעניינת, אבל נראה לי שהבעייה העיקרית תהיה ההגנה, בעיקר בקו האחורי. לין, ובעיקר ראסל וקראב כולם שומרים לא טובים, חלקם אפילו גרועים. אז יהיו שם הרבה נקודות, אבל סביר להניח שהיריבות (אפילו במזרח) יקלעו יותר.

  20. פריוויו מצוין רועי.
    כל הכבוד שאתה בעקביות מסקראת הנטס ולא מתייאש .
    אחלה מהלכים עשו שם בקיץ עם כל המגבלות שירשו מבילי קינג. לדעתי אחת המנצחות הגדולות של הקיץ.
    הלוואי שראסל יתחיל לפרוח – פוטנציאל לא חסר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט