אירועי דיומא – 19.02.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

שמינית גמר הגביע האנגלי:

16:00-פולהאם-טוטנהאם (ספורט 2). דרבי לונדוני לא שגרתי בין המארחת מהליגה השנייה, אחת שכבר הייתה בעבר בפרמיירליג, לבין טוטנהאם מצמרת הפרמיירליג. התרנגולים כמובן פייבוריטים.

18:15-בלקבורן רוברס-מנצ'סטר יונייטד (ספורט 2). חובבי הכדורגל האנגלי ודאי זוכרים את בלקבורן רוברס, קבוצה שזכתה במפתיע בפרמיירליג לפני כעשרים שנה. מאז הקבוצה הספיקה לרדת מנכסיה, והיא נמצאת כעת בתחתית הליגה השנייה. נראה כמו קרב אבוד מראש מול זלאטן וחבריו.

ליגת העל – מחזור 23:

20:15-הפועל חיפה-הפועל ב"ש (ספורט 1). ב"ש קיבלה סטירה מצלצלת מבשיקטאש השבוע בטרנר, ודי ברור שהיא תחזור להתרכז בליגה בקרוב. גם בליגה האלופה לא נראית במיטבה: הפציעות הרבות עדיין מעיקות, ובמחזור הקודם היא נזקקה להתעלות של ברדה כדי לזכות בניצחון על אשקלון. ואם לא די בכך, מכבי ת"א ממשיכה לנשוף בעורפה, וצמצמה אתמול את הפער זמנית לשתי נקודות בלבד. הפועל חיפה מבחינתה יכולה לסגור את הליגה היום. הניצחון הגדול בדרבי הוא פחות או יותר כל מה שהקבוצה רצתה, אם כי היא אוחזת בסיכוי קטן לעלות לפליאוף העליון. עדיין בבית היא יכולה לעשות צרות לאלופה.

19:00-הפועל אשקלון-מכבי פ"ת (ספורט 5 לייב). מכבי פ"ת, למרות ההפסד הכפול למכבי ת"א בגביע ובליגה, היא עדיין אחת הקבוצות הטובות בליגת העל. נראה די ודאי שהיא תסיים במקום השלישי את הסיבוב, כפי שמאד צפוי שהיא תנצח את אשקלון. אשקלון נמצאת במצב קשה מאד בליגה. עם ארבעה הפסדים רצופים, היא במקום הלפני אחרון, כאשר הפועל ת"א שבמקום האחרון מתקרבת אליה כדי נקודה בודדת.

בונדסליגה – מחזור 21:

15:30-מנשנגלאדבך-ר.ב. לייפציג (פריצות בספורט 2). לייפציג עדיין במקום השני, אך העולה החדשה שכבר הוליכה השנה את הטבלה, מאבדת גובה במחזורים האחרונים, ומתרחקת מבאיירן המובילה. זה התבטא בתבוסה להמבורג החלשה במחזור הקודם. יהיה לה גם קשה מול מנשנגלאדבך, קבוצה הנמצאת במוממנטום חיובי של שלושה נצחונות רצופים.

ליגה צרפתית – מחזור 26:

22:00-פ.ס.ז'-טולוז (ספורט 5 לייב). התבוסה שהנחילה פ.ס.ז' לברצלונה השבוע תיכנס לספרי ההיסטוריה. לטולוז שבמרכז הטבלה אין את מסי או את סוארז, ובנוסף האלופה חייבת את מלוא הנקודות על מנת לצמצם את המרחק ממונקו המובילה, לאחר שזו איבדה נקודות במפתיע ביום שישי. נראה כמו משחק שהולך לכיוון אחד.

סרייה A – מחזור 26:

13:30-בולוניה-אינטר (ספורט 1). מאז שסטפאנו פיולי נמצא על הקווים באינטר, הקבוצה מנצחת ללא הרף (פרט להפסד הבלתי נמנע ליובנטוס), ונמצאת כבר במקום הרביעי המוליך לאירופה. שרשרת הנצחונות שלה צפוייה להתארך היום מול קבוצה שאיבדה עניין בליגה.

21:45-מילאן-פיורנטינה (ספורט 1). מאבק בין שתי קבוצות המנסות לתפוס את הרכבת האחרונה לאירופה, כשמילאן במקום השישי ופיורנטינה בשביעי. משחק שצפוי להיות שקול בין מילאן, שסחטה מלאציו תיקו במחזור האחרון, לפיורנטינה שהביסה את אודינזה.

לה ליגה – מחזור 23:

13:00-ריאל סוסיאדד-ויאריאל (ONE). משחק צמרת בין שתי קבוצות המנסות להשתחל לאירופה דרך המקום הרביעי. סוסיאדד שבמקום החמישי במצב הרבה יותר טוב, עם שני נצחונות רצופים. ויאריאל שבמקום הששי לעומתה בתקופה נוראית, ובהחלט מצדיקה את הכינוי הצוללת הצהובה, עם שרשרת הפסדים בליגה, תבוסה באירופה (לרומא), ואף הדחה מהגביע בידי אותה הקבוצה אותה היא פוגשת היום.

21:45-ברצלונה-לגאנס (ONE). אוי ברצלונה ברצלונה. ההשפלה שספגה ברצלונה מפ.ס.ז' השבוע נראית כמו משחק המסמן את סיומה של תקופה עבור האלופה. ברצלונה נראתה שם כמו קבוצה מזדקנת ולא מאוזנת הזקוקה לשידוד מערכות יסודי. גם בליגה הקבוצה לא תמיד משכנעת, מה שמתבטא ביתרון של ריאל עליה בארבע נקודות ומשחק חסר. עם כל זה, נראה שלא כדאי להתחלף היום עם לגאנס, הקבוצה הנמצאת ממש מעל הקו האדום.

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 19:

19:00-מכבי חיפה-הפועל ירושלים (ספורט 5). ירושלים, המאוכזבת מאד מההפסד בגמר הגביע למכבי ת"א, היתה ודאי שמחה להחליף את התוצאות בין שני המשחקים מול הצהובים. סגנית האלופה תנסה להתאושש מול חיפה, אלא שמאזן החוץ שלה השנה לא מרשים במיוחד. חיפה סובלת מעונה הפכפכה במיוחד, וזכתה במחזור האחרון לניצחון על אשדוד לאחר שני הפסדים רצופים. הקבוצה שחררה בשבוע שעבר את הסנטר טוני מיצ'ל, עקב בעיות משמעת, ומחפשת לו מחליף.

19:15-הפועל אילת-הפועל חולון (פריצות בספורט 5). מפגש בין שתי קבוצות במומנטום מצויין בליגה. חולון עם ארבעה נצחונות רצופים בליגה, אלא שהאחרון מול ראשל"צ התברר כניצחון פירוס עם הפציעה גומרת העונה של קאליף וואייט. החולונים הפסידו לירושלים (קבוצה אותה ניצחו פעמיים העונה) עם טו הולאוויי, מחליפו של וואייט, ונותר לראות איך יתפקדו כעת בליגה. גם אילת עם ארבעה נצחונות רצופים בליגה, שהגיעו לאחר רצף הפסדים ארוך. הקבוצה הדרומית נראית הרבה יותר מחוברת, כאשר הנשק העיקרי של קטש במחזורים האחרונים הוא הזר לנדון מילבורן.

19:25-הפועל ת"א-עירוני נהריה (פריצות בספורט 5). גם תחת רמי הדר, הפועל ת"א עוברת עונה הפכפכה למדי. במחזור הקודם היא ספגה סנוקרת מגלבוע המתאוששת, כשבתום המשחק דאגו מספר שחקני הקבוצה להחליף סנוקרות עם שחקנה של גליל במועדון. נהריה, לאחר תקופה בה נראתה כמתאוששת חזרה להפסיד במחזורים האחרונים. בנוסף, איבדה הקבוצה את הפורוורד גילברט בראון הפצוע, והחתימה במקומו את סקוטי הופסון (ששיחק בעבר באילת).

21:05-מכבי קרית גת-מכבי ת"א (ספורט 5). מחזיקת הגביע הטרייה קיבלה מתנה נוספת לאחר הגמר, בדמות משחק עם הקבוצה החלשה בליגה, קבוצה עם שלושה נצחונות בלבד מתחילת העונה.

סנוקר:

אליפות וולס הפתוחה – הגמר:

לאחר שהאליפות הזו הפתיעה בכל אחד מהסיבובים, חצי הגמר אתמול החזיר את הסדר על כנו, והביא אל הגמר את הבכירים שנותרו באליפות. במפגש הראשון הצליח ג'אד טראמפ לגבור לאחר מאבק על סקוט דונלדסון הצעיר, שחקן שעוד נשמע ממנו בעתיד. במפגש השני הצליח סטיוארט בינגהאם לגבור הרבה יותר בקלות על רוברט מילקינס הוותיק. הגמר בין טראמפ לבינגהאם ייערך בפורמט של הטוב מ-17, בשני סשנים. שידורים ב-15:00 ביורוספורט 2 (אפשר לראות כאן), וב-21:00 ביורוספורט.

אופניים:

הטור של עומאן – קטע 6:

זה היה די מפתיע, אבל השליטה של בן הרמאנס במירוץ הזה מוחלטת. האול אראונדר הבלגי הוליך את המירוץ עד לקטע 5, זה שבו המטפסים הכבדים כפאביו ארו היו אמורים להתייצב בקדמת הבמה. אלא שהרמאנס הצליח לזכות בקטע הטיפוס הקשה לפני ארו, בעוד רומן בארדה ורבים אחרים נלכדו בהתרסקות מרובת משתתפים. בכך הבטיח למעשה הבלגי את זכייתו במירוץ, והראה לנו שהוא מתחרה עם פוטנציאל רב במירוצים שעוד נכונו לנו בהמשך.

קטע 6 היום, בין מוסקט הגל למאטרה, הוא כבר קטע שטוח יחסית, הצפוי ליפול לידיהם של המאיצים שהגיעו למירוץ. שום דבר שאמור לשנות את ההובלה הכללית בו.

הטור של אנדלוסיה – קטע 5:

כפי שהיה צפוי, קטע 4 של אתמול הסתיים במיאוץ המוני, ובכזה סוג של סיום, לא היה לבריאן קוקאר הצרפתי אף מתחרה מאלו שהגיעו למירוץ. ואלוורדה עדיין מוביל במירוץ כולו בשנייה בודדת על קונטאדור ובשש על תיבו פינו.

קטע 5 היום, בין סנטניל דה לה בודגאס לקואין, הוא קטע בן 151 ק"מ, שכמו קודמו הוא בעל סיום שטוח יחסית לתחילתו, אם כי אולי הגשם הצפוי והקפיציות של המסלול תהפוך אותו לעצבני יותר מזה של אתמול. סיום דומה לזה של אתמול יביא לנצחונו של ואלוורדה במירוץ, הכל בזכות אותה שנייה בודדת.  שידור ביורוספורט 2 החל מ-17:00 (אפשר לראות כאןלגלול בדף עד הלינקים למירוצי האופניים).

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

    1. תודה רון. ברור שאיבוד נקודות של ב"ש יוסיף עניין, אבל נראה שיש עניין גם בלי זה. אנחנו עוד לפני הפליאוף וצפוי עוד משחק עונה, יחד עם כל המשחקים בחלק העליון. יהיה אחלה סיום עונה לדעתי.

  1. יום מרובה משחקים …אך ללא אחד מפוצץ.
    המוקש הפועל חיפה מול באר שבע.
    לא יהיה פשוט לבאר שבע מה עוד שהמקומיים חייבים נקודות לסיכויי ההשתחלות לפליאוף העליון.
    אלו המשחקים שיכריעו את האליפות בין באר שבע לת"א.

    בנוסף מעניין יהיה לראות את ירושלים מנסה להתאושש ברוממה מול חיפה שלא יכולה להרשות לעצמה עוד הפסדים.
    בלקוברן -יונייטד מזכיר הרבה מאד נשכחות ואלן שירר אחד.
    אני בכל מקרה אשמור כוחות להמשך השבוע.
    בשני הפועל תל אביב מול בית"ר י"ם.
    ובהמשך השבוע ישחקו בצמפיון אתלטיקו ויובנטוס שהם המעודפות עליי לזכייה השנה.

    1. הסיכוי של הפועל לפלייאוף העליון נמוך מקלוש.
      השאלה איך ב"ש עם כל הפציעות תעמוד בעומס של משחק שני בשלושה ימים, כשהם כבר עם עומס של 50 משחקים העונה.
      הימור – פ"ת לא מנצחים באשקלון.

  2. לא קשור אבל רק עכשיו הגעתי לקרוא את מעללי גמר הגביע אצל יאיר אז אני משאיר לו פה את התגובה:

    יאיר התאורים שלך נפלאים.
    לצערי אך לא להפתעתי (כפי שכתבתי לך בסיכום המחזור הקודם), ירושלים שוב הפסידו.
    אני מקווה שאנשים קצת יבינו אחרי המשחק הזה שבבואם לסמן פייבוריטית, יש משמעות גדולה למיקום בטבלה (מכבי הרבה מעל ירושלים), כמו גם למפעל המשוחק באירופה (ולא רק למאזן) ולתקציב הקבוצה.
    עם כל הכבוד, ירושלים יחסית מצליחה במפעל שאין בו צרפתיות, טורקיות או יווניות, ושהתחילו אותו 20 קבוצות וכרגע י-ם בין שמונה האחרונות. מכבי לעומתה אמנם לא ב-8 הגדולות במפעל שלה (שאלו למעשה 8 הגדולות של אירופה), אבל היא גם לא במקום 15-16 שם אלא 11-13 – לא איום ונורא – בטח ביחס לירושלים.
    לכן, לדעתי, אם בודקים אובייקטיבית מי הקבוצה הטובה יותר (ומנטרלים רעשי תקשורת ובעיות חדר הלבשה וכיו"ב) – מכבי עדיין עדיפה בבירור על ירושלים.
    בקיצור – לא היה להם מה להוכיח, והם הוכיחו את זה היום על המגרש…

  3. הייתי קצת במעקב אתמול אחרי הגביע האנגלי :
    1. מפעל מדהים ומסורת של הפתעות וסינדרלות.
    2. הליגה השנייה באנגליה פשוט ברמה גבוהה ואשרינו שיש לנו שני שחקנים משמעותיים בקבוצת צמרת שם. לא זוכים למספיק הערכה.

  4. כמובן שאסור לשכוח היום יום גמרי גביע הכדורסל בליגות הבכירות.
    המשחק המרכזי מפגיש בין ריאל מדריד האלופה הספרדית לבין ולנסיה בעלת היתרון ביורקאפ עד הסוף
    ריאל מגיעה למשחק לאחר ניצחון בהארכה גם ברבע הגמר וגם בחצי הגמר הנפלא מול בוסקוניה.

    בנוסף ישוחק היום גמר הגביע הגרמני בין באמברג האלופה והמוליכה ללא הפסד לבין מינכן של צייברס הזר המושמץ של מכבי תל אביב שיוכל להצטרף ל :" חבריו " עם גביע מפתיע.

    בנוסף אם איני טועה ישוחקו היום הגמרים גם באיטליה , טורקיה וצרפת…..אשתדל לעדכן בהקדם.

  5. קטע מענין היום בוולטה אנדלוסיה .
    כאשר מדובר בקונטאדור הסיפור לא גמור אף פעם .
    הפרופיל היום מתאים. במיוחד לולורדה אם תצא קבוצת בריחה בה מושכים עבורו כפי שעשו קלמה בעבר אז הניצחון בקטע ובמירוץ כולו שלו .
    מצד שני קונטאדור בודאות יפתח מבערים בקטעי הטיפוס ויברח.
    טיבו פינו סביר להניח שיצטרף.
    שורה תחתונה המלצת צפיה לקטע בסביבות מלגה.

    1. דרך אגב, דווח שקונטאדור נאלץ להאיט בתחילת קטע הנג"ש שלשום, בגלל שני כלבים ששוטטו על המסלול. יכול להיות שהכלבים עלו לו במירוץ.

      1. קונטאדור. היה שען מצוין די התפלאתי לשמוע על התוצאה שלו .
        בכל מקרה הוא לא בכושר דהיה בוולטה 2012 כרגע או בטור 2009 אבל מבחינתו זה לא משנה.
        כדי לנצח אותו היום ולורדה יזדקק לכל ארסנאל היכולות שלו .
        פחות ממאה אחוז מול קונטאדור פשוט לא יספיק.

  6. אלכסנדר קריסטוף לוקח את הקטע האחרון של עומאן. הרמאנס לוקח כצפוי את כל המירוץ.
    באנדלוסיה אנחנו 25 ק"מ לסיום. יש קבוצת בריחה שמובילה שלוש וחצי דקות על הפלוטון.

  7. טים וולנס הבלגי, שהיה בקבוצת הבריחה, לוקח את הקטע. ואלוורדה וקונטאדור מגיעים עם הפלוטון באותו הזמן, מה שנותן לואלוורדה את המירוץ בהפרש של שנייה.

  8. אפס נגד בנביט בגמר הגביע הטורקי ..האחרונה מובילה 38-32 במחצית.
    באיטליה כרגע מילאנו מוליכה על ססארי 11-19 בסוף הרבע הראשון.
    הגמר הצרפתי מפגיש בין מונאקו לוליארבן כרגע 55-55 ברבע 3.
    עוד מספר דקות יחל הגמר הספרדי כשבשעה 22.30 יתמודדו הכוכב האדום ופרטיזן בגמר הסרבי.

  9. ריאל מנצחת את ולנסיה 95-97 לזכייה קשה ומתוקה מאד בגביע שכללה 3 משחקים צמודים מאד.
    תואר היסטורי למונאקו בצרפת עם 91-95 .
    קובנה זוכה בקלילות בגביע הליטאי.
    ובנביט מפתיעה ולוקחת את הגביע הטורקי.
    מילאנו גוברת על סאסרי 74-84 במה שהופכת להיות יריבות מתמשכת.

  10. סיכום גביע אחרוו בהחלט להיום ובכלל לימים האחרונים.
    ביוון הצטרפה אתמול פאו למכבי לאחר ניצחון 59-68 על אריס והבטיחה בכך עונה 20 ברצף אם תואר אחד לפחות בעונה.(אליפות ,גביע או גביע אירופה ).

    בישראל כזכור מכבי מנצחת 68-82 ומבטיחה גביע שמיני ברצף.

    בליטא קובנה מנצחת את ליטיקיס 61-83 .

    בסרביה הכוכב האדום גוברת בגמר על פרטיזן 64-74.

    בספרד באמברג האלופה מנצחת בגמר את מינכן 71-74.

    בטורקיה כאמור בבניט בתואר היסטורי לאחר 2 הפסדים בגמר.

    גם בצרפת מחזיקת גביע היסטורית מונאקו.

    בספרד ריאל עברה הארכה ברבע מול אנדורה ובחצי מול בוסקוניה והיום מנצחת שוב בסקור גבוע את ולנסיה 95-97 ( לאחר 99-103 בהארכה בחצי הגמר מול בוסקוניה ) .יול עם 22 בלט ורונדלוף עם 20 עזרו לו.

    באיטליה מילאנו מנצחת את ססארי 74-84 האקסים של מכבי היו פקטורים של ממש.
    בראש ובראשונה היקמן עם 25 נקודות.
    מאצבן הוסיף 11 ו 7 כ"ח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט