אירועי דיומא – 18.02.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

שמינית גמר הגביע האנגלי:

14:30-ברנלי-לינקולן סיטי (ספורט 2). ברנלי הקשוחה, שעשתה לא מעט צרות לקבוצות מצמרת הפרמיירליג, לא צפוייה להתקשות נגד היריבה מהליגה החמישית.

16:30-האדרספילד-מנצ'סטר סיטי (פריצות בספורט 2). גם סיטי, שחזרה למקום השני בפרמיירליג במחזור הקודם, צפוייה לעבור את היריבה מהליגה השנייה.

19:30-וולבס-צ'לסי (ספורט 2). מסע הקסם של הוולבס מהליגה השנייה, שעבר גם דרך ההדחה של ליברפול, צפוי להסתיים מול מובילת הפרמיירליג.

ליגת העל – מחזור 23:

16:00-הפועל כפ"ס-מכבי חיפה (ספורט 1). חד גדיא מאמנים 1. מכבי חיפה ספגה במחזור האחרון את אחד ההפסדים הכואבים בשנים האחרונות, 3:0 ליריבה העירונית, מה שהביא לפיטוריו של המאמן מולנסטיין. גיא לוזון, שהתחיל את העונה בהפועל ת"א, הובא במקומו בנסיון להציל את העונה המקרטעת הזו. אצל הירוקים מהשרון המצב גרוע הרבה יותר מאשר אצל אלו מהכרמל – הקבוצה השלימה סיבוב שלם ללא ניצחון, וגם פיטוריו של המאמן שרון מימר (שהספיק לעבור לבית"ר) לא עזרו במיוחד – כפ"ס היא עדיין אחת המועמדות העיקריות לירידה. בחיפה דמארי וגם ואליינטה צפויים להיעדר בגלל פציעות.

18:00-בני יהודה-הפועל רעננה (ספורט 5 לייב). בני יהודה כבר החליפה את צוות האימון שלה העונה, ונראה בינתיים שזה השתלם לה. הקבוצה, בהדרכת ניסן יחזקאל והמנהל יצחק שום, מתרחקת בהדרגה מהקו האדום, והניצחון במחזור האחרון על קרית שמונה המידרדרת היה עוד צעד במסע. רעננה, מנגד, חזרה לסורה במחזור האחרון עם התבוסה 4:0 לבית"ר, תבוסה המשקפת יותר את יכולותיה של הקבוצה מאשר שני הנצחונות המקריים שקדמו לה.

18:15-מ.ס. אשדוד-בני סכנין (ספורט 1). חד גדיא מאמנים 2. לאחר שנבעט מבית"ר ירושלים, חתם רן בן שמעון במפתיע בשורותיה של אשדוד, המצוייה גם היא במצב לא טוב בתחתית. זה משתקף בשלושה הפסדים בתקופה האחרונה מול יריבות ישירות לתחתית. אצל סכנין המצב הפוך לחלוטין: הישגי הקבוצה בשבועות האחרונים שיפרו מאד את סיכוייה להיכנס לפליאוף העליון. בקבוצה היו מאד רוצים שהמאמן יוסי אבוקסיס, המסיים את חוזהו בתום העונה, יישאר לעונות נוספות.

20:30-מכבי ת"א-עירוני קרית שמונה (ספורט 1). חד גדיא מאמנים 3. תמה תקופתו של ג'ורדי קרויף על הקווים של הצהובים עם מאזן של תשעה נצחונות (כולל על האלופה) ותיקו. כעת החליט המנג'ר לקחת צעד אחורה, ולהביא לתפקיד את האנגולי ליטו וידיגאל. ימים יגידו אם ההחלטה היתה נכונה בתזמון הזה, אך ברור שהצהובים נמצאים במצב טוב לאין שיעור מאשר זה שבו היו בתקופת ארבלדזה. קרית שמונה נמצאת בתקופה האחרונה בנפילה חופשית, והקבוצה שעד לא מכבר איימה על המקום השלישי, בסכנה של לא להיכנס לפליאוף העליון. אולי הפתרון של החלפת מאמן היה במקום, אם הקבוצה לא הייתה עושה זאת כבר מוקדם יותר העונה.

בונדסליגה – מחזור 21:

16:30-הרטה ברלין-באיירן מינכן (ספורט 2). באיירן חזרה להטיל אימה על הליגה. הקבוצה כבר מובילה בפער של שבע נקודות על המקום השני, וכולם ראו מה עשתה לארסנל באמצע השבוע במסגרת ליגת האלופות. הרטה מנגד התחילה טוב את העונה, ואף הייתה זמן קצר במקום השני, אך במחזורים האחרונים היא מקרטעת למדי. הקבוצה מעיר הבירה תשמח לאי אלו נקודות במפגש הזה.

ליגה צרפתית – מחזור 26:

21:00-לוריין-ניס (ספורט +5). לאחר שהוליכה זמן ממושך את הטבלה העונה, ניס מאבדת מעט גובה, כמו בתיקו עם ראן במחזור האחרון. בנוסף, מביעים בקבוצה את האכזבה ממריו באלוטלי (מה הם חשבו לעצמם). עדיין מדובר בקבוצה חזקה לאין שיעור מנועלת הטבלה שמולה.

לה ליגה – מחזור 23:

14:00-ספורטינג חיחון-אתלטיקו מדריד (ONE). אתלטיקו חוזרת לעצמה בתקופה האחרונה, גם אם נדרשה לניצחון דרמטי מאין כמוהו מול סלטה ויגו במחזור האחרון. הקבוצה חזרה למקום הרביעי, וצופה מעלה. גריזמן, טורס וחבריהם צפויים פחות להתקשות השבוע מול חיחון הנמצאת מתחת לקו האדום.

17:15-ריאל מדריד-אספניול (ONE). ריאל ממשיכה לשייט בליגה, כמו גם בליגת האלופות. היא במקום הראשון עם יתרון של נקודה ושני משחקים חסרים. אספניול תקווה להציג פחות יכולת מהסוג שאפיין אותה בהפסד האחרון לסוסיאדד, ויותר מהסוג שבשלושת הנצחונות שלפני כן.

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 19:

20:20-מכבי ראשל"צ-מכבי אשדוד\באר טוביה (ספורט 5). ההשתתפות של אשדוד בפיינל פור הגביע השבוע הייתה אמורה להשכיח מעט את הצרות בליגה. אלא שההפסד למכבי ת"א בחצי הגמר לווה גם בפציעה כואבת לאדם אריאל (אם כי לא מסיימת עונה כפי שחזו בתחילה). גם בלי צרה זו, חניכיו של טפירו בצרות צרורות בליגה עם חמישה הפסדים רצופים במקום הלפני אחרון. האלופה ראשון בתקופה הפכפכה למדי, כאשר הניצחון המעודד על נהריה עם חזרתו של דאוסון להרכב, הוחלף באכזבה מההפסד המהדהד לחולון.

סנוקר:

אליפות וולס הפתוחה – חצי הגמר:

אתמול ברבע הגמר ראינו קרב מצויין והפכפך בין הוקינס לטראמפ, בו יצא האחרון כשידו על העליונה. טראמפ פייבוריט ודאי בטורניר הזה, ודאי בחצי הגמר מול סקוט דונלדסון הצעיר. פייבוריט אחר בחצי הגמר הוא סטיוארט בינגהאם, ששרד אתמול מותחן מול סטיוארט קרינגטון. בינגהאם יפגוש היום בחצי הגמר השני את רוברט מילקינס למפגש וותיקים. משחקי חצי הגמר:

15:00-סקוט דונלדסון-ג'אד טראמפ (יורוספורט 2, אפשר לראות כאן)

21:00-סטיוארט בינגהאם-רוברט מילקינס (יורוספורט).

אופניים:

הטור של עומאן – קטע 5:

קטע 4 אתמול נתן לנו עוד סיום צמוד, שבסיומו חגג הנורבגי אלכסנדר קריסטוף זכייה בקטע נוסף במירוץ. קריסטוף הגיע לקו לפני סוני קולברלי וגרג ואן אוורמארט. ההובלה במירוץ נותרה כפי שהייתה לפני היום, והיא של בן הרמאנס, חמש שניות לפני רוי קושטה, ו-13 לפני יאקוב פוגלסאנג.

קטע 5 היום, מסאמאל לג'אבל אל אחדר (ההר הירוק), הוא הקטע המשמעותי של המירוץ, והוא הסיבה לבואם של התותחים הכבדים אליו. מדובר בסיום תלול בן 700 מטר בששת הק"מ האחרונים שלו, מה שאמור להביא אל ההובלה רוכבים כמו ארו, בארדה וגם ויסקונטי.

הטור של אנדלוסיה – קטע 4:

כמה שהמירוץ הזה צמוד ונהדר. קטע 3 אתמול היה קטע הנג"ש במירוץ, והזוכה בו היה הבלגי ויקטור קמפנרטס. ואלוורדה הגיע שנייה בודדת אחריו, כשקונטדור שש שניות מאחורי ואלוורדה, ופינו עוד שתי שניות אחרי. לפיכך, ואלוורדה חזר להוביל את המירוץ, קונטאדור שנייה אחריו, ופינו שש שניות אחריו. יון איזאגיר, לו היו תקוות רבות בקטע, התרסק ופרש מהמירוץ כולו.

קטע 4 היום, בין לה קאמפנה לסביליה, הוא קטע בן 179 בעל סיום שטוח (כמו גם זה שאחריו). המשמעות היא שבניסיון לחפות על הפערים הקטנים מאד בין הרוכבים, המאבקים ביניהם יהיו כבר מתחילת הקטע, זה הכולל את הטיפוסים. שידור ביורוספורט 2 החל מ-16:30 (אפשר לראות כאןלגלול בדף עד הלינקים למירוצי האופניים).

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. תודה דוד.
    בליגת כדורעף נשים יערך משחק העונה, כשבמסגרת הסיבוב השלישי תארח המוליכה, הפועל כפ"ס, את מכבי שבמקום השני. כפ"ס עם מאזן מושלם ומכבי עם 2 הפסדים – שניהם לכפ"ס – שניהם בתוצאה 1:3. המשחק יתקיים באולם בר לב, בשעה 19:15.
    הואיל ומכבי מסיימת משחק באצטדיון לויטה בשעה 18:00, סביר להניח שמספר עשרות מאוהדיה ימשיכו גם למשחק הכדורעף ותהיה אחלה אוירה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט