יומן שארלוט #3- אכזבה – הגולש איתי גרסון

לוגו שארלוט הורנטס מוייקיפדיה

יומן שארלוט #3 – אכזבה – הגולש איתי גרסון (בן 13 מירושלים)

"אכזבה" היא תחושה של מפח נפש, צער, עצב או היעדר הנאה, כאשר בעיני המאוכזב יש פער גדול בין הציפיות המוקדמות בנוגע להתרחשות מסוימת, לבין מה שהתרחש בפועל"- ויקיפדיה.

תקציר הפרקים הקודמים:

רצפי ניצחונות, רצפי הפסדים, ובעיקר חוסר יציבות. באטום, ווקר והספסל דאגו להשאיר אותנו במרוץ ליתרון הביתיות בשלב הראשון והצרעות היו במקום החמישי בסוף החודש.

 12.2.17

"במילה אחת: אכזבה. בשתי מילים: אכזבה גדולה. בשלוש מילים: אכזבה גדולה מאוד. אין ספק שאנחנו לא קבוצת טופ שלוש, אולי אפילו לא טופ חמש, אבל מחוץ לתמונת הפלייאוף?! לאור תחילת העונה המוצלחת והמשכה הטוב, המפלה הזאת מגיעה ממקום לא צפוי.

בואו נסתכל על המשחקים שהיו במהלך החודש וננסה להבין:

3 הפסדים רצופים ליוסטון, פילי, ובוסטון, בהם היחידים שבאים לעבוד בהתקפה הם ווקר, באטום, וזלר, כשבהגנה אף אחד לא בא לעבוד (אפילו לא מק"ג). לאחר מכן, 3 ניצחונות רצופים על הבלייזרס, הראפטורס והנטס בכיכובם של ניק באטום, פרנק קמינסקי וקמבה ווקר כמובן, שאחריהם כבר נראה כאילו אפשר להתגבר על ההפסדים הקודמים ולצאת לרצף ניצחונות גדול, בטח אחרי ניצחון ב35 הפרש על הראפטורס. אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד, ומכאן מתחילה המפלה: הפסד 99-109 לוויזארדס, קמבה ווקר עם 21 נק', מרווין וויליאמס וזלר עם 13 כ"א ובלינלי תומך עם 18. מהצד השני ג'ון וול ובראד ביל עם 24 ו- 18 בהתאמה, ומרקיף מוריס מוסיף 23.

הפסד 103-113 ללוחמים כשדוראנט את קרי עם 61 נקודות, קליי תומפסון מוסיף 19. מהצד שלנו כל החמישיה בספרות כפולות (חוץ מרוי היברט) ובלינלי והאווס עם 14 ו10. שני הפסדים הגיוניים לחלוטין, אבל מכאן צריך לסובב את זה, לא?

הפסד לניקס (נו באמת) 110-107, על אף משחק מצוין של ווקר (31 ו10 ריב') ובאטום (15 נק', 11 ריב', 9 אסט'). פורזינגס ומלו עם 18 כ"א וג'נינגס עם 15 מהספסל ממשיכים את רצף הL- של הצרעות ומתי הסיוט הזה הולך להיגמר?

זה כבר לא מצחיק. הפסד 109-106 לקינגס כשקמבה ווקר ובאטום שוב לבדם עם 26 ו19. קאזינס חוגג באין-מפריע עם 35 נקודות ו- 18 כדורים שחוזרים מהטבעת אחרי החטאה.

אני פשוט אפסיק לדבר. עוד שלושה הפסדים רצופים לג"ס, לג'אז ולטרייל בלייזרס, ורק אז מגיע הניצחון המיוחל, 111-107 על הנטס (יצאנו בזול), ולאחריו עוד שני הפסדים רצופים לקליפרס ולרקטות.

אז ברור שהמצב לא טוב, ואפילו רע מאוד, ולכן מה צריך לעשות?

אולי כדאי לחשוב על טרייד?

לפי דעתי: פאוור פורוורד נורמלי וסקורינג ווינג. לכן, חשבתי בעזרת NBA2K17 על כמה טריידים אופציונליים לפתרון המצב:

#1- טרבור אריזה ומונטרזל הראל על רמון סשנס ופרנק קמניסקי – סקורינג ווינג ועוד פאוור פורוורד צעיר שיכול להתפתח למחליף לגיטימי, ולעומת זאת לוותר על פרנק קמינסקי שנותן עונה בסדר גמור.

#2- טי ג'יי וורן וטייסון צ'אנדלר על מרווין וויליאמס, אארון האריסון ובחירת סיבוב ראשון של 2019 – סקורינג ווינג שוב וסנטר אמיתי שיכול להזיז את זלר לעמדה המקורית שלו וכתוצאה מכך גם קמינסקי יכול להיות PF מהספסל.

#3- הטרייד הטוב ביותר לדעתי- ת'אד יאנג, סי ג'יי מיילס על מק"ג ובחירת סיבוב ראשון של 2018- הכל בהכל, PF מצוין עם ווינג שמתאים בול על חשבונו של מק"ג שלא כ"כ מתאים לדעתי למערכת כרגע של הצרעות.

ומה עם ציפיות ותסריטים? נחזור שוב לידידינו NBA2K17 ונראה:

סימולציה של החודש מהמצב הנוכחי ללא שום טריידים מראה מאזן של 5-7 והמקום ה10 במזרח במאזן כולל של 29-37.

סימולציה של החודש מהמצב הנוכחי אחרי הטרייד #1 מראה מאזן של 7-5 והמקום ה8 במזרח במאזן כולל של 31-35.

סימולציה של החודש מהמצב הנוכחי אחרי הטרייד #2 מראה מאזן של 6-6 והמקום ה8 במזרח במאזן כולל של 30-36.

סימולציה של החודש מהמצב הנוכחי אחרי הטרייד #3 מראה מאזן של 6-6 והמקום ה8 במזרח במאזן כולל של 30-36.

תסריטים ומחשבות שלי:

תסריט אופטימי- אני אלך על אופטימיות לא זהירה בעליל, ואקווה שכל הLים של החודש יהפכו לWים.

תסריט פסימי- המגמה נמשכת.

תסריט ריאלי- ההורנטס יחזירו את עצמם למסלול (אולי בעזרת טרייד?) וייחזרו לתמונת ייתרון הביתיות בענק עם כמה ניצחונות גדולים ובעיקר יציבות שאותה לא הצליחו לרכוש עדיין בעונה הזאת.

MVP  החודש- ווקר. אולסטאר, תחרות שלשות, סירה של יציבות בים של סערות? מספיק מבחינתי. הבן אדם לא דואג וממשיך לתת את הרגל על הגז כמה שהוא יכול, חבל שהוא לא יכול לבד.

חבל.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. אני חולק עליך מעט. אני חושב שעיקר הבעיה מתחילת פברואר היא דווקא ירידה (לא דרסטית) ביכולת של קמבה ווקר.
    יחד עם באטום הוא היה הפקטור המרכזי בהצלחת הקבוצה, ולמעשה הוא זה שבתחילת העונה לקח אותם למקום גבוה מעל למצופה (לפחות מבחינתי).
    אני חושב שבאופן טבעי, כמו אצל רוב השחקנים בNBA, היכולת שהייתה יוצאת דופן בתחילת העונה, מתחילה להתאזן מעט. זה קורה כמעט לכולם (אולי חוץ מווסטברוק והארדן).

    מהמשחק שנערך ב2.2 מול הווריורס, קמבה לא עבר את ה-20 נק', שכאמור, בתחילת העונה אם הוא היה מסיים משחק מתחת ל-20, זה היה מאורע נדיר.
    בנוסף לכך, מספר האסיסטים ירד במעט (תקנו אותי אם אני טועה, כי זה בלי לבדוק את הנתונים).

    מי שדווקא כן שומר על יציבות יחסית מתחילת העונה עד כה הוא באטום שעושה את העבודה בשקט בשקט.

  2. איתי, עדיף שלא תפתח ציפיות…

    חוויתי בתור אוהד (של הסלטיקס) כמה עונות מהסוג הזה – שהקבוצה שלך עולה לשחק ואלוהים רק יודע מה תהיה בסוף התוצאה.

    הרעיונות שהצעת טובים, אבל הקבוצות השניות לא יסכימו לצערי…אם תרצה, אסביר לך בהרחבה למה אני חושב כך.

    ד.א, אחרי הטרייד עם הבאקס, לא הייתי סומך כל כך על המועדון להוציא עסקה יעילה לפועל. אפשר להעמיק ולהבין את ההיגיון שמאחוריו, אבל אני בוחר שלא, כי פלאמלי בעל חוזה גרוע לקבוצה ואפילו כסנטר מחליף הוא לא מביא מספיק לשולחן.

    אין ספק, העונה עד כה מאכזבת. אם הקבוצה מצליחה להביא נוכחות רצינית יותר לצבע במקום זלר, אולי הם יתעוררו קצת. אני אישית חושב – למה לא לחבור לברוקלין ולנסות ליצור שם טרייד? הדרישות שלהם כן מוגזמות (מרקס דורש 2 בחירות סיבוב ראשון כעוגן בעסקה – משהו ש-80% מהקבוצות לא יסכימו עבורו), אבל הנטס במצב שהם יקבלו כמעט כל נכס שתביא להם, אז אפשר להרים עסקה שתכלול כמה חוזים מעיקים משארלוט וזה כבר יקדם את כולם. הריי, אם שארלוט בפלייאוף, הבחירה לא תהיה כזאת קריטית לקבוצה שגם ככה לא יודעת לבחור (מצטער, אבל עם עובדות קשה להתווכח…). וחוץ מזה – מישהו צריך לתרום התקפית לצד ווקר ולשתף איתו פעולה בצורה יעילה יותר בפיק אן-רול/ פיק אן-פופ. יש כמה עשבים שוטים שטוענים שתומאס משחק לבד בסלטיקס. אבל המציאות היא שהקבוצה שם מרימה אותו ועושה אותו למי שהוא. שם יש סינרגיה. בשארלוט מאידך, הטענה הזאת יותר מבוססת

    1. הציפיות שלי מקורן מתחילת העונה האיכותית וההמשך הטוב שלה. מבאס להתבדות. מסכים לגבי שיתוף הפעולה עם ווקר.

  3. חייב לציין שמרווין וויליאמס נראה נהדר לאחרונה …
    אמנם לא שם גדול, אבל לא הייתי מחפש בנרות טרייד על פאוור פורוורד אחר לחמישיה.
    יומן מצוין איתי , תודה

  4. כמו שכתבת בתחילת הכתבה- אכזבה היא פונקציה של ציפיות. חוץ מקמבה ובאטום אין לשארלוט אף שחקן חמישייה לגיטימי בקבוצת פלייאוף והטריידים שהצעת מקובלים רק על מייקל ג'ורדן – אף פרטנר בצד השני לא יקח את ההצעות ואולי האובר הערכה שלך לשחקנים האלה מוכיחה את הציפיות המוגזמות שלך מהם. בגדול מה שקורה לצרעות בזמן האחרון זה יישור סטטיסטיקה(ובכלל זה היכולת של קמבה) הערה אחת לגבי הקבוצה בכללי- באטום חייב לקחת יותר זריקות ופיקוד באופן כללי הוא לפעמים חסר אנוכיות בצורה לא בריאה

    1. מזכיר שאחרי 3 חודשים בתוך העונה ההורנטס היו במקום ה5 במזרח. ציפייה מינימלית מהם היא שהם יישמרו על עצמם בתמונת הפלייאוף, ואפילו זה לא קרה.

  5. אחלה יומן אבל כמו שאמרו מעליי הטריידים לא מאוזנים. מבחינת חומר שחקנים שארלוט אמורה להיאבק על פלייאוף, לא יותר.

  6. יומן מעולה על קבוצה שכנראה הגיעה לשיא מוקדם מדי. הם יחסית מאכזבים בחודשים האחרונים, אבל קורה.

  7. אולי תתפלאו לשמוע זאת ממני כי הוא היה סטודנט שלי והיום אנחנו חברים, אבל לדעתי סטיב קליפורד, המאמן, מיצה את כל מה שיש לו והגיע הזמן לשמוע צלילי משרוקית אחרת.
    תודה על היומן

  8. יומן מצוין. קמבה נראה לא טוב לאחרונה. לדעתי זה זמני. בכל אופן בלי טרייד אני לא רואה אותם מגיעים אל מעבר למקום השביעי במזרח.

  9. תודה איתי.
    משהו מוזר עובר על שארלוט. היא ממש נתקעה, והפכה לקצת לא רלוונטית.

    חוץ מזה, כמו יונתן גם מעליי, את הטרייד בו ויתרו על הוואס והיברט בתמורה למייס פלאמלי אני עדיין לא מבין…

  10. יש טריד מצוין גורדן תמורת הבעלים של דאלאס …טרייד שישנה הכל …
    אבל לא בטוח שטקסס תקבל את האדיוט משארלוט …

  11. כל הכבוד! 🙂
    הייתי מתייחס לכך שקמבה נראה פחות טוב החודש (לפחות לעומת החודש שלפניו).. ולקבוצה עצמה שבמהלך משחק לא מצליחה לשלוט בחלק גדול יותר של המשחק (לעומת היריבות שלה)… שאננות של המאמן? אדישות של השחקנים? או כאמור, חוסר יציבות… בלי טרייד כנראה שתישאר במקום שלה. אין ספק, מאכזב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט