בקבוצה אלמונית משחקית 2 סופרסטארים.:
הראשון מחזיק ב 30% מהזמן בכדור, השני 28%…
אחד קולע מה-3 ב 34% ל 50.5% %EF השני קולע ל(3) 42% בדרך ל 55% EF.
לאחד PER של 22.6 לשני 21.
אחד 188 ס"מ בשני 190 ס"מ. אחד משחיל 24 נקודות השני 25. אחד משחק 36 דקות מקולום משחק 34 דקות.
לא תמצאו קבוצה אשר בה משחקים 2 שחקנים כמעט זהים, אבל בו נתעמק בסטטיסטיקה שלא סיפרתי:
בטבלה למעלה מוצגים ההרכבים הכי יעילים. בגלל מספר הדקות הרב סביר להניח שנמצא אחד מהשניים ברוב הרוסטרים.
ההרכב השני ביחד עם מקולום מאד יעיל בעוד שההרכב השני ביחד עם לילארד הוא הרכב מפסיד.
תוסיפו לזה שלילארד מצטיין כאשר הוא מוביל כדור ואילו מקולום קלעי מצטיין הרבה יותר (בקרוב הקרב ל-3 באולסטאר!) מביא אותי למחשבה שלמרות ששני השחקנים מאד קרובים זה לזה דווקא מקולום הוא זה שחשוב יותר למאזן הנצחונות לקבוצה.
ה +/- של מקולום הוא 5.4+ של לילארד 3.1+ . אז בלי להעדיר את שמו של לילארד שסלי נצחון מטורפים שעשה לפני שנתיים, כאן מעכשיו, מי חשוב יותר?
שימו לב ל +/- הנמוך של אבן וקראב נגע בו בהמשך
—-
בטור הקודם ציינתי את הבלגן בפורטלנד עקב המעבר מתחת לחסימות. אז OK, כרוח הדברים באמריקה יצא צו מנהלתי ועכשיו יש חילופים אוטומטיים ואכן הדימום נעצר. מה שאומר שכיוון שכל הקבוצות משחקות היום ב HI P&R יוצא שתוך חילוף אחד מתקבל הצירוף של F על גארד, וכאן אנחנו נחשפים למשולש האיימה הבא:
- אמינו – קלעי 3 מחונן, ריבאונדר איום ונורא, שומר גרוע
- אד דיוויס – שומר טוב, רבאונדר טוב דלעי נגר.
- לאנרד- קלעי מצויין. שומר איום ונורא
- ונלה – שומר מצויין השאר גרוע.
- פאלמלי – שומר ממוצע, קלעי נגר וריבאונדר טוב.
אם הרקלס מקולום וליארד בחמישייה איזה שתי F תרכיבו? על פי הליינאפ שמשחק הכי הרבה זה פאלמלי יחד עם דיוויס או אמינו. אבל אמינו נותן אמפקט התקפי אבל הריבאונד ההגנתי נפגע (מאד) ודיוויס שומר על הכדור טוב יותר מבחינת ריבאונד אבל זה הרכב מפסיד.. מה תעשו?
—
נעבור לפיל בפינת החדר. אלן קראב ואבן טרנר. לשניהם +/- שלילי ביותר. טרי סטאטס הפסיק את הדימום של ההרכב השני ושלח את לילארד או מקולום לתת כתף להרכב השני. זה מוסיף בדקות המשחק אבל כפי שראיתם בטבלת ההרכבים הדימום נעצר, ובאמת מאז חודש ינואר אנחנו רואים נצחונות או משחקים שנגמרים על הבאזר. אבל הנה לכם המספר הסודי שלנו.
כאשר אלאן קראב קולע בספרות כפולות אנחנו מנצחים. ביום טוב של אלאן קראב הוא קלעי טופ 5 בליגה! ביום שאלאן קראב יעלה את הקונסיסטיות שלו זה היום שאי אפשר יהיה לעצור אותנו. עד אז אנחנו חייבים למצוא סידור לפורוואד שיש לו הגנת טבעת ויכולת לעשות נקודות.
—
על מו הרקלס לא דיברנו. בשקט בשקט הוא הופך לבורד הכי יציב במערכת של פורטלנד.
—
בינתיים… ביום שישי לילארד לקח זריקה ל-3 ע"מ לנצח את דאלאס. הוא החטיא. לפניו מקולום לקח זריקה ל-3 להביא את המשחק לשיוויון הוא הרשית.
היום בבוקר לפני שאטלנטה מחצה לפאטס את הבייצים ברבע השני לילארד לקח זריקה ל-3 בשביל להביא את המשחק לשיוויון הוא החטיא. מיד אחרי זה ראס הרשית עליו שלשה.
האם קם לקובי יורש?
סילפן
6 פבר 2017 13:36:28ברור שאד דיוויס. עם מקולם ולילארד בחמישייה אין ממש עוד צורך לעוד נשק התקפי.
IDO
6 פבר 2017 13:46:07אבל זה ההרכב שמשחק ה-2 הכי הרבה דקות והוא אינו הרכב מנצח (הוא במאזן של 3- ) .
עם אמינו המאזן עולה ל 9.9+ …
שההרכב הכי מוצלח זה שלישייה הגנתית כם באלמלי, ונילה הנוראי ואבן יחד עם 2 הג'וקרים. אבל זה לא הרכב שמאמן מעלה במצב של מרדף.
אפלטון
6 פבר 2017 14:01:59לילארד שחקן הקלאצ' הגרוע בליגה השנה. 0-11 בקליעות לשלוש כשהמשחק פחות מ-3 הפרש ב-3 הדקות האחרונות. תוסיף לזה גם 9 איבודים.
זה ממי שהוגדר כשחקן הקלאצ' הטוב בליגה לפני פתיחת העונה.
רק מחזק את הטענה שלי שזה די בולשיט כל תיוגי הקלאצ', ווינר/לוזר שאנחנו אוהבים להדביק על שחקנים.
ישראל קרמר
6 פבר 2017 14:07:33כמה לאייזיאה תומאס השני?
אפלטון
6 פבר 2017 14:16:06לא מצאתי את הנתונים על פי ה-3 דקות אחרונות עם 3 הפרש אלא רק נתונים עם 5 דקות אחרונות עד 5 הפרש.
אני מנחש שבשני המקרים איזאה הקטן מוביל בגאון. 47% לשלוש ו-58% קליעה אפקטיבית בחמש דקות האחרונות של משחקים צמודים.
שוב אומר שלדעתי זה עניין של מזל ומומנטום יותר מלהגדיר שחקן כשחקן קלאצ'
אפלטון
6 פבר 2017 14:34:55למען ההגינות הנתון על ה-3 דקות האחרונות הגיע מרדיט ככה שאני לא בטוח לגבי האמינות שלו. בנתונים על קלאצ' מ-nba miner לילארד מופיע במקום ה-5, אחד אחרי החבר מקולום.
שוב הכוונה היא רק להראות כמה הגדרת נתוני הקלאצ' והצורה שאנחנו מסתכלים על הנתונים היא מעוותת.
דווקא הנתון היפה שם זה שלילארד ומקולום עם בדיוק אותו מספר נקודות בסיטואציות האלו. אז באמת אולי הבעיה היא שאין גו טו גיי ברור, ויש שם היררכיה לא ברורה בקבוצה, בניגוד לשנה שעברה ששם לילארד היה ה-איש.
ישראל קרמר
7 פבר 2017 11:54:55כדי להיות שחקן קלאץ' צריך לפני הכל להיות עם יכולת תפקוד גבוהה ברגעים המכריעים וקור רוח מקפיא. למי שאין את זה לא יעזור מזל וממנטום.
א.ב
7 פבר 2017 14:27:18ישראל, איפה אני מוצא את הסטטיסטיקה של כמה נקודות קלעו בעזרת קור רוח וכמה בעזרת מזל?
חזיר יבלות צעיר
6 פבר 2017 14:27:21+100000000000
אסף
6 פבר 2017 14:23:00שתי בעיות עיקריות של פורטלנד בעונה המאכזבת משהו שלהם עד כה:
1. ההגנה שלהם איומה ונוראה
2. כמו שהזכרת לפעמים יותר זה פחות, גם הדוגמא שנתת על שחקני הפנים וגם מקרה טרנר וקארב שבעיקר עסוקים בלדרוך אחד על האצבעות של השני ואף אחד מהם לא ממש מצליח לשחזר את מה שנתן בעונה הקודמת.
אסף
6 פבר 2017 14:27:33בהתייחס לנק' 2 וזאת למרות שסטטיסטית טרנר וקארב נותנים נתונים די דומים לעונה החולפת
בירדמן
6 פבר 2017 14:28:56לא ראיתי משחקים של פורטלנד.
איך הם משתמשים באבן טרנר?
בבוסטון, ברד סטיבנס אמר עליו שהוא טוב עם הכדור. הוא נתן לו לשחק רכז מחליף וטרנר היה מצוין.
חזיר יבלות צעיר
6 פבר 2017 14:30:27איך זהים איך? 5% אפקטיבי זה פער גדול מאוד. טרייד על ליליארד ופלאמלי ומהר(שני נכסים מוערכים יותר ממה שהם באמת. את קראב אף אחד לא יקח)
אסף
6 פבר 2017 16:56:07התכוונתי ממוצעי סטטיסטיקה יבשה (נק' , אחוזי קליעה) לגבי האפקטיביות הירידה בהחלט חדה, כמו שאמרתי יותר זה פחות לפעמים.
ישראל קרמר
6 פבר 2017 14:38:45פורטלנד כבר הרבה שנים קבוצת צמרת נחמדה אך בלי אופי שהשיגה פחות מרמתה וכוכביה הגדולים לא היו בדר"כ מהטובים ביותר בהתעלות ברגעים המכריעים ובמשחקים החשובים כולל גדול שחקניה קלייד דרקסלר שהיה גדול ברמה היסטורית ובין חמשת הטובים בכל הזמנים בעמדה 2 (לא אומר שלא יכולים להיות כאלו שידיחו אותו משם), אך כווינר ומנהיג היה פחות מרמתו הכללית כשחקן.
התייחסות להפרדת הדת והמדינה (תגובה לאלו שהגיבו בעניין זה בדיון בתגובות לפוסט על מדוע אוהבים לשנוא את לברון שהחל מתגובתי לתגובה שהתייחסה לכך ששמשתמשים במילה "הומו[סקסואל]" כגנאי):
פה זו מדינת העם היהודי והיא לא יכולה להיות מנותקת מהמסורת היהטדית שבזכותה היא קיימת ובלי זהות יהודית במרחב הציבורי אין זכות קיום למדינת העם היהודי.
בזכות הדת היהודית עם ישראל שמר על זהותו ולא התבולל בין העמים. בדרך החילונית עם ישראל לא היה שורד ולא היינו מגיעים למדינת ישראל וכל האנטי דתיים למיניהם לא היו יכולם להתבטא על הדת כפי שמתבטאים. שלא לדבר על המצב בחו"ל שבו רק היהודים האורתודוסיים שומרים על זהות יהודית ראויה כשלמשל אצל הקונסרבטים ישנם כ-40% של נישואים עם גויים שהם המדדלהתבוללות ואצל הרפורמים אף כ-60%, מה שאומר שהם אינם באמת זרמים דתיים אם יד אצלם כ"כ הרבה נישואי תערובת כשאצל האורתודוקסים מדובר בשלושה אחוזים בלבד וגם הם מן הסתם אצל חלשים מבחינה דתית. ואצל החילונים אחוזי ההתבוללות מגיעים לסך של 80-70 אחוזים שזה כמו אחוזי התבוללות במדינות באירופה במערבה ובמזרחה. אם נחזור ליהדות ארה"ב אז מספר היהודים של הוא קצת יותר מאשר לפני כ-70 שנים כדאז היהודים היוו כ-4% מהאוכלוסייה והיום כשני אחוזים וכל זה בגלל דרכי החיים הלא אורתודוקסיות.
העתיד של עם ישראל ושל מדינת ישראל נמצא רק בדרך של האמונה הדתית שהיא דרך החיים הנצחית והאמתית (והכוונה לדרך הדתית כפי שהיא בלי סילופים ועיוותים של כאלו שאינם מחכמי ישראל ואין להם סמכות דתית אמתית).
אפלטון
6 פבר 2017 14:41:20שיהיה לך בהצלחה ישראל. חיים יפים ומלאי אמת נצחית.
בוא נתמקד בכדורסל
ישראל קרמר
6 פבר 2017 15:31:41התרכזות בכדורסל אינה סותרת את הדברים לגבי הזהות היהודית וכך שתרבות חיים שהביאה ניבולי פה וגסויות ומתירנות מינית וסרטים מלוכלכים פרסומות מלוכלכות אינה יכולה להיות שייכת לדרך חיים אמתית.
אפלטון
6 פבר 2017 15:39:05לדעתי גם כדורסל לא היתה חלק מכוונת האמת הנצחית. עם כל המעודדות בבגדים לא צנועים רחמנא לצלן וההערצה לגויים תוך השחטת הזמן במקום התמקדות בדברי אמת ותורה.
זה עדיין נחמד שגם צדיק ללא רבב יכול להופיע כאן ולהטיח בנו מוסר, תוך כדי הפגנת ידע מרשימה בכדורסל.
טיפ קטן, מלא בהערכה למשימתך הקדושה. הטחת והטפת מוסר אף פעם לא עובדת. קירוב לבבות והבנה תמיד תהיה דרך מוצלחת יותר כדי שישמעו אותך.
הממזר של סטוקטון
6 פבר 2017 16:16:56לדתיים תמיד היתה ותהיה בעיה עם "והגית בו יומם ולילה" לבין התרבות ההלניסטית שהם יונקים ממנה.
זו סוגיה שהעולם הדתי מתחבט בה ושובר עליה את הראש כבר שנים.
ישראל קרמר
6 פבר 2017 16:54:01אני לא הטפתי מוסר למישהו באופן פרטי על מעשיו אלא על התופעות של התרבות החילונית שבעייתה אינה מקרים פרטיים כאלה ואחרים פסולים ככל שיהיו אלא בעיה מהותית של תופעות נרחבות מאוד כמו המתירנות המינית ותרבות דיבור של ביב שופכין ודרך שלא יכולה להביא לשמירה ראויה על הזהות היהודית.
ג'ונסון אנד ג'ונסון
6 פבר 2017 20:16:39התבלבלת באתר אב'לה ישראל יקר ,תהיה בריא ,באתר של בנט והצל מחפשים מגיבים נראה לי
IDO
7 פבר 2017 01:19:26אוחח, תפסיקו להטפל לקרמר ותנו לו להגיד את דעתו.
קרמר – אני משתתף פעיל בקבוצת תנך (דיונים) ויש לנו נציגים מכל הדתות, אני חייב להגיד שהחברה הנוצרים מכירים את התנך שלנו מעולה. ומתוך בחירה מלאה הם המשיכו לספר שלהם.
מדוע שאני אפסול את הדת שלהם שמטיפה לערכים טובים לא פחות מהיהדות?
ישראל קרמר
7 פבר 2017 10:22:04בשם המוסר הנוצרי רצחו מיליונים וגם יהודים רבים.
IDO
7 פבר 2017 11:03:47ושלא נדבר על כל הדברים האיומים שעשו לכל נערי הכנסייה התמימים. אבל בדומה לנו ולמוסלמים הם מאמינים באלוהים אחד. את הסמנטיקה של הפולחן הדתי הם עושים קצת שונה מאיתנו. לא ביג דיל. העיקר שיש אמונה בלב.
מה אה מעדיף אמונה בלב או לא אמונה בכלל?
אפלטון
7 פבר 2017 11:22:48עידו אני אענה בשם ישראל ואמונת הדתיים האורתודוכסיים ואשמח אם יתקן אותי.
מבחינת היהדות האורתודוקסית יש אמת אחת נצחית. לא רק אמונה באל אלא גם המצוות מהתורה שהאל נתן במעמד הר סיני.
כל סטייה מהאמת הקדושה היא חטא שעדיף מבחינתם שהאדם היה כופר מוחלט, כי כך יש יותר סיכוי לשינוי האמת המוחלטת.
לדידם לא רק שהנוצרים הם כופרים שבחרו להם משיח שקר ולכן לא ראויים להיחשב מאמינים, אלא גם חובשי הכיפה הסרוגה, הרפורמים והקונסרבטיבים הם סכנה לאמת המוחלטת לא פחות ואף יותר מהחילוני הכופר. הם ה-gateway drug עם סיכון לשנות את היהדות לטווח הארוך. מבחינת האורתודוקסים זה שיש לך אמונה זה לא מעניין, אתה צריך לדבוק בחוקים מהראשון ועד האחרון. הדת היא נוקשה והאמת היא מוחלטת ובלתי ניתנת לערעור.
מבחינת ההיררכיה לעולם הבא: יהודי דתי (אמיתי)» יהודי חילוני (ילד שנשבה)»יהודי דתי קונסרבטיבי» גוי » יהודי רפורמי (יותר מסוכן מנוצרי)
IDO
7 פבר 2017 12:07:26אפלטון – תן לקרמר לענות בעצמו, אם הוא רוצה , אם לא אני לוקח את התשובה שלך ושם עליה כותרת. אני המונטאיסט היחדי שצודק!
ישראל קרמר
7 פבר 2017 12:14:28יש לך טעות גדולה, אפלטון!!! דתיים-לאומיים שייכים ליהודים האורתודוקסים ואני אחד מהם.
וכן אין הבדל מהותי בין קונסרבטיבים לרפורמיים. הקטנסרבטיבים היום הם איך שהיו הרפורמים בעבר שהם היום איך שיהיו הקונסרבטיבים בעתיד.
בכל השאר אתה צודק.
בעניין האמת המוחלטת רואים אותה היטב ממשכילים ומדענים שגדלו על השקפה חילונית למהדרין וחזרו בתשובה לאחר שהכירו את היהדות מקרוב. ולא שייך כמה הם מהווים מכלל המדענים והמשכילים החילוניים כי השאר לא מכירים את הדת היהודית מקרוב אלא מה היחס מתוך המשכילים והמדענים שגדלו כחילוניים והכירו את היהדות מקרוב.
וכן הארכיאולוג הבכיר פרופ' אדם זרטל ז"ל שגדל על השקפה חילונית טיפוסית שלמשל לא רואה בתנ"ך מסמך אמין ושאמנם לא חזר בתשובה, אך לאחר גילויו את מזבח יהושע על הר עיבל אמר שישנם חמישה-עשר דברים בגילוי זה המוכיחים את האמונה היהודית וביניהם: ממדי המבנה המתאימים למידות המזבח המופיעים במסכת מידות במשנה, מציאת עצמות של בעלי חיים טהורים\כשרים בלבד ובגיל שנה המתאים לגיל בעלי החיים המתאימים להקרבה על המזבח.
א.ב
7 פבר 2017 14:35:42עדו ואפלטון, אתם לא מסתכלים על זה נכון. ברור שמי שקרוב אבל שונה הוא איום יותר גדול ממי שרחוק ולכן יש להוקיע אותו.
הכל פוליטיקה, אם הכוח של רבנים ומנהיגים דתיים נובע ממספר המאמינים, הם ישאפו למספר גבוה יותר.
הסיכוי שיהודי "מתנדנד" חילוני או מסורתי שהיום מקבל את האורתודוכסים כמקור, בחסות מדינת ישראל, יעבור לשינטו או לעבודת אלילים הוא נמוך, הסיכוי שהוא יחליט להיות רפורמי (או בעבר, הסיכוי שיתנצר) הרבה יותר גבוה ולכן הרפורמי הרבה יותר מסוכן.
לגבי ישראל וזכות קיומה וכו', גם זה שטויות של מאבקים על כוח.
IDO
7 פבר 2017 23:20:42נקודה מעניינת א.ב אף פעם לא חשבתי על זה ככה… MY BAD אם הכל פוליטיקה אז למה לא זה?
מקבוצת התנך אני חייב להודות שהדת שלנו היא BY FAR הכי חלשה מבחינת מה שיש לה להציע . אני יכול להבין מדוע אין שום לימודי היסטוריה או דת אפילו על קצה המזלג של הדתות האחרות במערכת החינוך.
הנצרות היתה צריכה לברוא מחדש את אלוהים ע"מ שיהיה קצת יותר רחום ומכיל, שלא לדבר על תיקוני שאול פאולוס שעשה את היהדות הנוצרית נגישה להמונים (כנסיות וביטול הכשרות)
ישראל קרמר
8 פבר 2017 10:53:01עידו: תגובתך מראה שאתה לא מכיר את היהדות כלל: ראשית, מה שסותר את טענתך הוא נוצרים אדוקים שהתגיירו לאחר שהכירו את הדת היהודית מקרוב ובהם אנשי דת נוצריים.
שנית, ליהדות יש הרבה יותר מה להציע מכל דת אחרת ומכל דרך חיים אחרת והיא עוסקת בכל חייו של האדם ואין דת אחרת שמתקרב ליהדות בהלכות החבריות ויש בחוקי היהדות יותר עזרה לזולת ויותר חמלה ומוסר מכל דת אחרת ומכל חברה אחרת. בשביל זה צריך להכיר את המקורות היהודיים.
Ish
6 פבר 2017 17:51:21סחתיין על המוסר הנעלה שלך ותורת הגזע שלך.
ישראל קרמר
7 פבר 2017 10:30:29היהדות היא ההפך מתורת גזע: כתוב במקורותינו ש"חביב אדם שנברא בצלם [אלוקים]" וחלק איסור להרוג גוי בגלל שהוא גוי.
רביד אראל
6 פבר 2017 18:06:53ואתה לא חושב שמספרם של היהודים באוכלוסייה נובע גם מכך שמגיעים לארה"ב מדי שנה עשרות אלפי מהגרים?
ישראל קרמר
7 פבר 2017 10:18:24זה לא שייך למספר המוחלט שדומה למה שהיה לפני יותר משישים שנים.
הממזר של סטוקטון
6 פבר 2017 14:41:56גם השיווק של קיירי איירווינג בתור קלאץ' זה בולשיט. שחקן ענק, ובהחלט אמיץ, לפעמים על גבול הטיפשות, אבל לומר שהוא יותר קלאץ' מקארי או הארדן או ווסטברוק זו היסחפות.
קלאץ' זה באמת הגדרה בעייתית.
מבחינתי קודם תהיה קלאץ' ב45 הדק' הראשונות, אח"כ נדבר על ה 3 האחרונות…
רועי ויינברג
6 פבר 2017 16:04:51הוא קלע שלשת ניצחון (דה פקטו) במשחק 7 של הגמר בחוץ. זה לא קלאץ'?
הממזר של סטוקטון
6 פבר 2017 16:11:01אחרי שכולם מ2 הקבוצות החטיאו במשך כמה דקות טובות.
אנשים שוכחים איזו אנדרלמוסיה היתה שם בסוף.
אולי הוא קלאץ', אבל לא יותר מהשחקנים שציינתי.
זריקה אחרונה במשחק אחרון, נראה לי הגדרה די מצומצמת וחד גונית לקלאץ'. לפי ההגדרה הזו לברון של 2013 לא קלאץ', כי החטיא את הזריקה האחרונה למרות שקלע 14 ברבע האחרון.
רועי ויינברג
6 פבר 2017 16:15:46אוקיי, אז מה ההגדרה לקלאץ'?
הממזר של סטוקטון
6 פבר 2017 16:19:30(בעגה: קְלָאץ', מאנגלית: clutch) הוא התקן מכני המשמש להפרדת מנוע מהאביזר שהוא מניע. ההתקן נדרש בעיקר במנועי בעירה פנימית, שאינם יכולים להגיע למהירות אפס, אלא נדרשת להם מהירות סרק מסוימת. לצורך איפנון מהיר של מהירות נעשה שימוש במצמד גם במנועי חשמל.
יש סוגי מצמדים שונים, ורובם מבוססים על דיסקיות חיכוך שנלחצות זו כלפי זו או כלפי גלגל תנופה באמצעות קפיצים. הפעלת המצמד גורמת להפרדה בלחץ של הדיסקיות ולכך שהן יכולות להסתובב ביתר חופשיות. מבחינים בין מצמד רטוב השקוע כולו בנוזל שתפקידו למנוע את התחממות ההתקן ולנקותו, ובין מצמד יבש שהוא חסר נוזל זה.
במכונית המצמד מופעל באמצעות לחיצה על הדוושה השמאלית ביותר. הלחץ על הדוושה מועבר בעזרת תמסורת של כבלים או מערכת הידראולית למנגנון המצמד עצמו, ומוריד את הלחץ על הדיסקיות, מה שמאפשר לנהג להעביר הילוכים. באופנוע, המנגנון הוא דומה, אלא שהמצמד עצמו מופעל על ידי מנוף המצמד הנמצא על ידית שמאל של הכידון.
כאשר משחררים את המצמד, קרי מחברים בחזרה את המנוע למונע, יש לעתים להעניק למנוע מהירות סיבוב גדולה יותר מהמהירות שבה הוא מסתובב כשהוא אינו מחובר, שאם לא כן, המנוע עשוי שלא להצליח להפעיל את המערכת ולהיעצר. ברם, כאשר מעלים את מהירות המנוע יותר מדי, התוצאה היא הנעה חזקה ופתאומית מדי של המערכת ובלאי מוגבר של המצמד. כאשר שחרור המצמד הוא מהיר מדי יכבה המנוע.
אפלטון
6 פבר 2017 16:24:10רועי הטיעון הוא שאין הגדרה אמיתית לקלאצ'. אלו נתונים מומצאים שלוקחים חתך קטן ממשחק ומייחסים לו משמעות. קבוצות הולכות לכוכבים שלהם ברגעים המכריעים. לפעמים הם קולעים ולפעמים לא. לטמפרטורת הוורידים אין באמת השפעה
דובי
6 פבר 2017 14:46:49נקודה מצוינת מוריה. אחרי שאולדרידג' עזב, לא מעט בגלל לילארד, כבר התחילו לעלות סימני שאלה על דמות המנהיג של לילארד
אפלטון
6 פבר 2017 15:05:35עידו לגבי השאלה המקורית שלך, אני חושב שהבעיה נעוצה בשאלה.
לא מי גדול ממי אלא האם שניים יכולים לשחק ביחד.
כמו במקרה של הארדן לדוגמא ששם בברלי משחק לצידו החמישייה למרות שברור שגורדון שחקן טוב יותר. כי הוא משלים אותו.
מה שחסר לבברלי בהתקפה הארדן מחפה ומה שחסר להארדן בהגנה בברלי מחפה.
כמו שאמרת, מקולום ולילארד דומים מדי ולכן יוצרים קו אחורי עם הרבה חוסר איזון, במיוחד בהגנה.
לדעתי הם לא יוכלו להישאר במצב הנוכחי לאאורך זמן ואז באמת צריך להחליט של מי הקבוצה. אני עדיין הייתי שם את הביצים שלי על לילארד, ומנסה לעשות טרייד על באטלר לדוגמא ולנצל את הערך הגבוה של מקולום כרגע.
Mbk
6 פבר 2017 15:35:14יופי של דילמה
מעניין לבדוק האם דומארס > אייזה המקורי
טיבעם של מספרים להתיישר ,הסטיגמה על קובי כמחרב משחקים ממש לא נכונה עניין של יחס בין זמן לתודעה כנ"ל לילארד הוא >>> ממשולם
רועי ויינברג
6 פבר 2017 16:03:23אחלה יומן, אבל דבר אחד שאני לא מסכים איתו:
אמינו שומר גרוע? הוא שומר על 12.2 זריקות במשחק, הכי הרבה מכל השחקנים של פורטלנד, והן נקלעות עליו ב-39.5% שזה האחוז הכי נמוך בין כל שחקני הבלייזרס עם לפחות 10 משחקים.
מסכים שאתם חייבים פורוורד עם הגנת טבעת ויכולת לקלוע, ויש שם שיכול להתאים – סרג' איבאקה. אם איכשהו הוא יגיע זה יחזק מאוד את פורטלנד, הבעיה היא שאני חושב שאורלנדו תדרוש תמורתו את קרב. בשביל שחקן עם חוזה לשנה אחת לא שווה להעביר אותו.
שגיא נאור
6 פבר 2017 17:20:22גם לי השם הראשון שעלה לראש כשמוריה ביקש פורוורד עם הגנה וקליעה היה איבקה. על שחקן שמסיים חוזה בקיץ וכנראה לא יישאר לדרוש את קראב זה המון. שיסתפקו בבחירת דראפט ואיזה לאונרד.
אסף
6 פבר 2017 16:58:41איבקה יכול להיות רעיון לא רע ולא הייתי פוסל קארב/טרנר תמורתו בינתיים ביחד זה לא עובד, ועל הדרך מישהו מסוללת הגבוהים אם אפשר.
IDO
6 פבר 2017 23:17:12שום טרייד ושום נעליים. המכונה רק צריכה כיוונון.
שחקן כמו לילארד לא תמצאו בשום מקום. קראב הוא טופ 5 באחוזים מ-3.
לילארד יכול וצריך להחזיק פחות בכדור. וכל הקבוצה צריכה להסתכל על הקלטות של מילוויקי וג"ס ולהתחיל לחתוך ולזוז.
מנחם לס
6 פבר 2017 18:34:36פורטלנד היא אחת מאכזבות העונה שלי. ההגנה חלשה ולילארד נעצר, ואולי נמצא בירידה מסויימת.
השרת
6 פבר 2017 18:37:57אני היחידי שלא חושב שפורטלנד מאכזבים ?
לדעתי הציפיות מהם פשוט היו גבוהות מידי, לא באמת הבנתי למה בתחילת העונה אנשים שמו אותם באנקר בפליאוף עם סיכוי לטופ 4.
ההפתעה האמיתית היתה בעונה שעברה, והמקום אליו הגיעו. עם חומר השחקנים שלהם – מקומם כרגע הוא מקומם הטבעי לדעתי.
אפלטון, מסכים איתך לגמרי בנוגע לקלאצ ולהגדרות הסתמיות.
ואהבתי את הרעיון של לסחור בליליארד, הערך שלו בשמיים, ולא בטוח שבצדק.
עידן
6 פבר 2017 21:36:39+1
עידן עופר
6 פבר 2017 19:01:56יומן מעולה, הקבוצה פחות השנה. ליליארד ללא ספק בירידה, אולי בגלל הפציעות והקבוצה עצמה מלבדו ומלבד מקולום פשוט בינונית. יש להם הרבה מאוד נכסים, טרייד גדול בשביל פאוור פורוורד איכותי יעלה אותם מדרגה.
שגיא נאור
6 פבר 2017 19:13:01טרייד שעובד לפי טרייד משין
וייטסייד ודראגיץ תמורת טרנר, פלאמלי ולילארד.
פורטלנד מתאזנת עם רים פרוטקטור מהשורה הראשונה להגנה החלשה שלה ודראגיץ ליד מקולום יפטור את בעיית האגו.
מיאמי מקבלת את לילארד על חוזה ארוך טווח ומישהו ודאי לבנות עליו ובקיץ אם יחתימו עוד סטאר יש להם קבוצה לטופ של המזרח.
אפלטון
6 פבר 2017 19:16:20מעניין מה אוהדי מיאמי יגידו על טרייד כזה. תכלס הייתי לוקח בתור אוהד מיאמי וגם בתור אוהד פורטלנד. סימן שזה טרייד שלא יכול לקרות.
רועי ויינברג
6 פבר 2017 19:24:11לוקח. לילארד ופלומלי אחלה, גם טרנר בתור שחקן שישי. הם יכולים להתאים טוב יחד עם ריצ'רדסון, ווינסלו, ג'יימס ג'ונסון, דיון וויטרס וטיילר ג'ונסון.
עידן עופר
6 פבר 2017 20:33:53טרייד טוב אבל הבעיה שוויטרס וליליארד לא יעבוד לדעתי, אולי שווה לחפש קבוצה שלישית לטרייד כזה.
רועי ויינברג
6 פבר 2017 21:05:38יכול להיות, אבל וויטרס חתום על חוזה לשנה אחת. לא יודע לכמה זמן ישאר אחרי, והוא לא פרנצ'ייז פלייר. לילארד כן.
מצד שני, וויטרס יכול להסתגל לתפקיד של מקולום מבחינת הפיור שוטינג והוא גם יודע לשמור בניגוד ל-CJ
אפלטון
6 פבר 2017 21:30:09אני חושב שהיתרון הגדול מבחינת מיאמי הוא שזה יתן להם סופרסטאר אמיתי לבנות סביבו.
ווייטסייד ודראגיץ' הם ליד. הם שחקנים משלימים ליד סופרסטאר. אולי בפורטלנד מקולום יתגלה ככזה אם יקבל את ההזדמנות (אני בספק), ויעשה את פורטלנד באמת איום במערב יחד עם שניהם.
אבל במיאמי להתחיל שלד מסביב ללילארד כשיש להם כמה כשרונות צעירים כסף פנוי ויכולת משיכה לשחקנים חופשיים זה יכול להיות בול המתכון שריילי אוהב.
שגיא נאור
6 פבר 2017 22:37:14עשיתי את שלי
ראש צב
6 פבר 2017 21:20:02אם אין דבר כזה קלאץ', איך תסבירו את יותם הלפרין?
אם אין שחקנים שמתעלים ברגעים המכריעים, אז אין גם שחקנים שמתגמדים באותם רגעים. ואם זה המצב, איך יש יותם הלפרין בעולם?
עגל
6 פבר 2017 22:08:48פורטלנד מאכזבת מפני שהתלהבנו מהם בזכות שלא קיבלו סוויפ מג"ס בשנה שעברה. זה הכל, לא שהם באמת היו טובים
סומסום
6 פבר 2017 22:13:10העונה, סי.ג'יי מקולום הוא שחקן הקלאצ' הטוב בליגה. בפור.
קלאצ' = הפרש עד 5 נקודות, ב-5 הדקות האחרונות למשחק.
הטבלה הבאה מציגה את קלעי הקלאצ' של הליגה, מינימום 50 נקודות סה"כ ומעלה.
הנתונים שכדאי להסתכל עליהם:
FG% Diff : אחוז השינוי של השחקן, מול משחק רגיל.
מעטים מצליחים לשמור על אותו אחוז בקלאצ', וזה טבעי. מקולום משפר את הממוצע שלו, ב-8.6 אחוז, והוא הטוב ביותר מכל שחקני הליגה, בבדידות מזהרת בצמרת עם פול ג'ורג', הרחק מעל היתר.
EFG% : אחוז קליעה אפקטיבי – שוב, מקולום ראשון ובהבדל גדול, הבא אחריו הוא לברון ג'יימס.
Player Games Total Points FG% FG% Diff. EFG%
Isaiah Thomas 47 169 0.500 0.030 0.583
Russell Westbrook 52 167 0.429 0.008 0.480
DeMarcus Cousins 50 135 0.409 -0.044 0.455
CJ McCollum 52 114 0.571 0.086 0.664
Damian Lillard 47 114 0.363 -0.077 0.413
Eric Bledsoe 51 112 0.453 0.009 0.493
John Wall 48 109 0.473 0.013 0.486
Jimmy Butler 48 103 0.418 -0.039 0.470
Paul George 43 102 0.538 0.085 0.592
Kyle Lowry 51 102 0.452 -0.017 0.534
Kemba Walker 50 95 0.486 0.033 0.541
James Harden 54 94 0.345 -0.099 0.388
Mike Conley 41 90 0.397 -0.042 0.484
Devin Booker 50 84 0.403 -0.021 0.448
DeMar DeRozan 45 83 0.485 0.015 0.485
Anthony Davis 47 76 0.387 -0.114 0.395
Marc Gasol 50 76 0.446 -0.028 0.500
Andrew Wiggins 51 74 0.473 0.023 0.509
Dennis Schroder 51 72 0.414 -0.044 0.431
Carmelo Anthony 51 72 0.382 -0.050 0.412
LeBron James 46 68 0.526 -0.002 0.632
Kawhi Leonard 46 68 0.404 -0.082 0.447
Stephen Curry 50 62 0.442 -0.035 0.535
Bradley Beal 46 61 0.326 -0.139 0.402
Karl-Anthony Towns 51 59 0.400 -0.108 0.422
Joel Embiid 31 58 0.406 -0.060 0.438
Harrison Barnes 50 56 0.500 0.027 0.545
Giannis Antetokounmpo 49 55 0.463 -0.064 0.488
Goran Dragic 43 55 0.432 -0.041 0.500
Paul Millsap 48 54 0.381 -0.060 0.405
Sean Kilpatrick 50 50 0.368 -0.051 0.434
שגיא נאור
6 פבר 2017 22:41:49להארדן האחוז האפקטיבי הכי נמוך ברשימה. אולי בגלל זה אפלטון לא מאמין בנתון הזה? 🙂
אפלטון
7 פבר 2017 04:53:25לא בגלל הארדן אבל זה רק מחזק את הטיעון שלי. השנה באמת הארדן פחות טוב במה שנקרא זמן קלאצ, שנתיים או שלוש ברציפות הוא היה עם אחוז אפקטיבי של מעל 50% והוביל את הרשימה. האם זה אומר שפתאום הוא הפך לשחקן קלאצ' גרוע? לא. זה פשוט חתך קטן מדי מתוך משחק שלם שלא אומר כלום.
שחר
7 פבר 2017 08:10:36תוסיף לזה שהשנה יש עליו עומס אפילו גבוה יותר בחצי שעה ויותר שהוא על הפרקט לפני ה"קלאצ'" וכנראה שפיזית ומנטלית הוא מגיע לדקות האלה פחות חד. אצל לברון בקדנציה הראשונה בקליבלנד הוא היה נותן משחקים אדירים עם יותר מ40 דקות על הפרקט ומגיע עייף לסוף, למרות הכושר המדהים השלו, וכתוצאה מכך היית יכול לראות לפעמים ירידה ברמת המשחק שכמובן היו שמיהרו לפרש כלוזריות.
אפלטון
7 פבר 2017 08:31:52רק שגם כאן זה לא מתיישב עם העובדה שבאותם שנים הוא שיחק את מספר הדקות הגבוה בליגה, כמעט 2 דקות למשחק יותר מהשנה.
פשוט מדובר על 58 זריקות מתוך 1017 זריקות שזרק עד כה העונה.
מדובר על 5% מסך הזריקות שלקח. זה פשוט חתך קטן מדי, זה הכל.
שחר
7 פבר 2017 08:54:42ומה לגבי הusage שלו בהשוואה לשנים קודמות? ראיתי משהו כמו 5 משחקים שלהם השנה אז אני כמובן פחות מכיר ממך, אבל יש עליו יותר עומס לא? פליימקר ומוציא לפועל ראשי+ שיפור בהגנה זה חתיכת עומס, הוא גם לא מחסיר משחקים והם שיחקו נראה לי הכי הרבה העונה.
שחר
7 פבר 2017 09:02:12השנה הוא על הנתון הכי גבוה בקריירה עם USAGE של 34.3%
אפלטון
7 פבר 2017 09:23:08נו אבל זה סתם לחפש סיבה כשהבעיה לא קיימת. נתוני הקלאצ' הם הבעיה ואנחנו בעצם מסתכלים על מראה מעוותת ומנסים למצוא סיבות למה שמשתקף בה.
לצורך הדיון ווסטברוק עם אחוז אפקטיבי של 48% מתוך 126 זריקות במה שמוגדר כרגעי קלאצ' בליגה. עם ייוסאג' של 42%, הכי גבוה בהיסטוריה. וה אחרי שבשנים קודמות היה עם אחוז אפקטיבי של 40% ולמטה, ולא היה מעולם במובילי טבלת ה'קלאצ".
שחקנים לא הופכים טובים יותר או פחות בזמן קלאצ'. יש כל כך הרבה משתנים בזמן משחק והנטייה הזו של לקחת 5 דקות משחקים שעמדו על 5 הפרש או פחות היא הניסיון למצוא תבנית בשמיים כדי להסביר למה יש רעידת אדמה.
אם אני אנסה להסביר את התופעה הייתי אומר שכששחקן לוקח יותר כמות זריקות ביחס לכמות הזריקות הכוללת שלו באותו חתך (ווסטברוק השנה 10% זריקות בקלאצ' מסך הזריקות הכולל שלו, תומאס 10%) כך הסטטיסטיקה שלו תהיה קרובה יותר לסטטיסטיקה בחתך המלא.
IDO
7 פבר 2017 09:15:02לגבי לילארד וזריקות הבזאר ביטר שלו. הוא מכריח אותם. זורק ממצבים מחורבנים רחוק מהסל ומקווה שבורא עולם יכניס את הכדור לחישוק.
מקולום מבשל את הזריקה קצת יותר.