יומן פורטלנד (3): האם מקולום > לילארד ? / עדו מוריה

בקבוצה אלמונית משחקית 2 סופרסטארים.:
הראשון מחזיק ב 30% מהזמן בכדור, השני 28%…
אחד קולע מה-3 ב 34%  ל  50.5% %EF השני קולע  ל(3)  42% בדרך ל 55% EF.
לאחד PER של 22.6 לשני 21.
אחד 188 ס"מ בשני 190 ס"מ. אחד משחיל 24 נקודות השני 25. אחד משחק 36 דקות מקולום משחק 34 דקות.

 

לא תמצאו קבוצה אשר בה משחקים 2 שחקנים כמעט זהים, אבל בו נתעמק בסטטיסטיקה שלא סיפרתי:

בטבלה למעלה מוצגים ההרכבים הכי יעילים. בגלל מספר הדקות הרב סביר להניח שנמצא אחד מהשניים ברוב הרוסטרים.
ההרכב השני ביחד עם מקולום מאד יעיל בעוד שההרכב השני ביחד עם לילארד הוא הרכב מפסיד.

תוסיפו לזה שלילארד מצטיין כאשר הוא מוביל כדור ואילו מקולום קלעי מצטיין הרבה יותר (בקרוב הקרב ל-3 באולסטאר!) מביא אותי למחשבה שלמרות ששני השחקנים מאד קרובים זה לזה דווקא מקולום הוא זה שחשוב יותר למאזן הנצחונות לקבוצה.

ה +/- של מקולום הוא 5.4+ של לילארד 3.1+ . אז בלי להעדיר את שמו של לילארד שסלי נצחון מטורפים שעשה לפני שנתיים, כאן מעכשיו, מי חשוב יותר?

שימו לב ל +/- הנמוך של אבן וקראב נגע בו בהמשך

 

—-

בטור הקודם ציינתי את הבלגן בפורטלנד עקב המעבר מתחת לחסימות. אז OK, כרוח הדברים באמריקה יצא צו מנהלתי ועכשיו יש חילופים אוטומטיים ואכן הדימום נעצר. מה שאומר שכיוון שכל הקבוצות משחקות היום ב HI P&R יוצא שתוך חילוף אחד מתקבל הצירוף של F על גארד, וכאן אנחנו נחשפים למשולש האיימה הבא:

  1. אמינו – קלעי 3 מחונן, ריבאונדר איום ונורא, שומר גרוע
  2. אד דיוויס – שומר טוב, רבאונדר טוב דלעי נגר.
  3. לאנרד- קלעי מצויין. שומר איום ונורא
  4. ונלה – שומר מצויין השאר גרוע.
  5. פאלמלי – שומר ממוצע, קלעי נגר וריבאונדר טוב.

אם הרקלס מקולום וליארד בחמישייה איזה שתי F תרכיבו? על פי הליינאפ שמשחק הכי הרבה זה פאלמלי יחד עם דיוויס או אמינו. אבל אמינו נותן אמפקט התקפי אבל הריבאונד ההגנתי נפגע (מאד) ודיוויס שומר על הכדור טוב יותר מבחינת ריבאונד אבל זה הרכב מפסיד.. מה תעשו?

נעבור לפיל בפינת החדר. אלן קראב ואבן טרנר. לשניהם +/- שלילי ביותר. טרי סטאטס הפסיק את הדימום של ההרכב השני ושלח את לילארד או מקולום לתת כתף להרכב השני. זה מוסיף בדקות המשחק אבל כפי שראיתם בטבלת ההרכבים הדימום נעצר, ובאמת מאז חודש ינואר אנחנו רואים נצחונות או משחקים שנגמרים על הבאזר. אבל הנה לכם המספר הסודי שלנו.

כאשר אלאן קראב קולע בספרות כפולות אנחנו מנצחים. ביום טוב של אלאן קראב הוא קלעי טופ 5 בליגה! ביום שאלאן קראב יעלה את הקונסיסטיות שלו זה היום שאי אפשר יהיה לעצור אותנו. עד אז אנחנו חייבים למצוא סידור לפורוואד שיש לו הגנת טבעת ויכולת לעשות נקודות.

על מו הרקלס לא דיברנו. בשקט בשקט הוא הופך לבורד הכי יציב במערכת של פורטלנד.

בינתיים… ביום שישי לילארד לקח זריקה ל-3 ע"מ לנצח את דאלאס. הוא החטיא. לפניו מקולום לקח זריקה ל-3 להביא את המשחק לשיוויון הוא הרשית.
היום בבוקר לפני שאטלנטה מחצה לפאטס את הבייצים ברבע השני לילארד לקח זריקה ל-3 בשביל להביא את המשחק לשיוויון הוא החטיא. מיד אחרי זה ראס הרשית עליו שלשה.

האם קם לקובי יורש?

 

 

לפוסט הזה יש 69 תגובות

    1. אבל זה ההרכב שמשחק ה-2 הכי הרבה דקות והוא אינו הרכב מנצח (הוא במאזן של 3- ) .
      עם אמינו המאזן עולה ל 9.9+ …

      שההרכב הכי מוצלח זה שלישייה הגנתית כם באלמלי, ונילה הנוראי ואבן יחד עם 2 הג'וקרים. אבל זה לא הרכב שמאמן מעלה במצב של מרדף.

  1. לילארד שחקן הקלאצ' הגרוע בליגה השנה. 0-11 בקליעות לשלוש כשהמשחק פחות מ-3 הפרש ב-3 הדקות האחרונות. תוסיף לזה גם 9 איבודים.
    זה ממי שהוגדר כשחקן הקלאצ' הטוב בליגה לפני פתיחת העונה.
    רק מחזק את הטענה שלי שזה די בולשיט כל תיוגי הקלאצ', ווינר/לוזר שאנחנו אוהבים להדביק על שחקנים.

      1. לא מצאתי את הנתונים על פי ה-3 דקות אחרונות עם 3 הפרש אלא רק נתונים עם 5 דקות אחרונות עד 5 הפרש.
        אני מנחש שבשני המקרים איזאה הקטן מוביל בגאון. 47% לשלוש ו-58% קליעה אפקטיבית בחמש דקות האחרונות של משחקים צמודים.
        שוב אומר שלדעתי זה עניין של מזל ומומנטום יותר מלהגדיר שחקן כשחקן קלאצ'

        1. למען ההגינות הנתון על ה-3 דקות האחרונות הגיע מרדיט ככה שאני לא בטוח לגבי האמינות שלו. בנתונים על קלאצ' מ-nba miner לילארד מופיע במקום ה-5, אחד אחרי החבר מקולום.
          שוב הכוונה היא רק להראות כמה הגדרת נתוני הקלאצ' והצורה שאנחנו מסתכלים על הנתונים היא מעוותת.
          דווקא הנתון היפה שם זה שלילארד ומקולום עם בדיוק אותו מספר נקודות בסיטואציות האלו. אז באמת אולי הבעיה היא שאין גו טו גיי ברור, ויש שם היררכיה לא ברורה בקבוצה, בניגוד לשנה שעברה ששם לילארד היה ה-איש.

        2. כדי להיות שחקן קלאץ' צריך לפני הכל להיות עם יכולת תפקוד גבוהה ברגעים המכריעים וקור רוח מקפיא. למי שאין את זה לא יעזור מזל וממנטום.

  2. שתי בעיות עיקריות של פורטלנד בעונה המאכזבת משהו שלהם עד כה:
    1. ההגנה שלהם איומה ונוראה
    2. כמו שהזכרת לפעמים יותר זה פחות, גם הדוגמא שנתת על שחקני הפנים וגם מקרה טרנר וקארב שבעיקר עסוקים בלדרוך אחד על האצבעות של השני ואף אחד מהם לא ממש מצליח לשחזר את מה שנתן בעונה הקודמת.

  3. לא ראיתי משחקים של פורטלנד.
    איך הם משתמשים באבן טרנר?

    בבוסטון, ברד סטיבנס אמר עליו שהוא טוב עם הכדור. הוא נתן לו לשחק רכז מחליף וטרנר היה מצוין.

  4. איך זהים איך? 5% אפקטיבי זה פער גדול מאוד. טרייד על ליליארד ופלאמלי ומהר(שני נכסים מוערכים יותר ממה שהם באמת. את קראב אף אחד לא יקח)

    1. התכוונתי ממוצעי סטטיסטיקה יבשה (נק' , אחוזי קליעה) לגבי האפקטיביות הירידה בהחלט חדה, כמו שאמרתי יותר זה פחות לפעמים.

  5. פורטלנד כבר הרבה שנים קבוצת צמרת נחמדה אך בלי אופי שהשיגה פחות מרמתה וכוכביה הגדולים לא היו בדר"כ מהטובים ביותר בהתעלות ברגעים המכריעים ובמשחקים החשובים כולל גדול שחקניה קלייד דרקסלר שהיה גדול ברמה היסטורית ובין חמשת הטובים בכל הזמנים בעמדה 2 (לא אומר שלא יכולים להיות כאלו שידיחו אותו משם), אך כווינר ומנהיג היה פחות מרמתו הכללית כשחקן.

    התייחסות להפרדת הדת והמדינה (תגובה לאלו שהגיבו בעניין זה בדיון בתגובות לפוסט על מדוע אוהבים לשנוא את לברון שהחל מתגובתי לתגובה שהתייחסה לכך ששמשתמשים במילה "הומו[סקסואל]" כגנאי):
    פה זו מדינת העם היהודי והיא לא יכולה להיות מנותקת מהמסורת היהטדית שבזכותה היא קיימת ובלי זהות יהודית במרחב הציבורי אין זכות קיום למדינת העם היהודי.
    בזכות הדת היהודית עם ישראל שמר על זהותו ולא התבולל בין העמים. בדרך החילונית עם ישראל לא היה שורד ולא היינו מגיעים למדינת ישראל וכל האנטי דתיים למיניהם לא היו יכולם להתבטא על הדת כפי שמתבטאים. שלא לדבר על המצב בחו"ל שבו רק היהודים האורתודוסיים שומרים על זהות יהודית ראויה כשלמשל אצל הקונסרבטים ישנם כ-40% של נישואים עם גויים שהם המדדלהתבוללות ואצל הרפורמים אף כ-60%, מה שאומר שהם אינם באמת זרמים דתיים אם יד אצלם כ"כ הרבה נישואי תערובת כשאצל האורתודוקסים מדובר בשלושה אחוזים בלבד וגם הם מן הסתם אצל חלשים מבחינה דתית. ואצל החילונים אחוזי ההתבוללות מגיעים לסך של 80-70 אחוזים שזה כמו אחוזי התבוללות במדינות באירופה במערבה ובמזרחה. אם נחזור ליהדות ארה"ב אז מספר היהודים של הוא קצת יותר מאשר לפני כ-70 שנים כדאז היהודים היוו כ-4% מהאוכלוסייה והיום כשני אחוזים וכל זה בגלל דרכי החיים הלא אורתודוקסיות.
    העתיד של עם ישראל ושל מדינת ישראל נמצא רק בדרך של האמונה הדתית שהיא דרך החיים הנצחית והאמתית (והכוונה לדרך הדתית כפי שהיא בלי סילופים ועיוותים של כאלו שאינם מחכמי ישראל ואין להם סמכות דתית אמתית).

      1. התרכזות בכדורסל אינה סותרת את הדברים לגבי הזהות היהודית וכך שתרבות חיים שהביאה ניבולי פה וגסויות ומתירנות מינית וסרטים מלוכלכים פרסומות מלוכלכות אינה יכולה להיות שייכת לדרך חיים אמתית.

        1. לדעתי גם כדורסל לא היתה חלק מכוונת האמת הנצחית. עם כל המעודדות בבגדים לא צנועים רחמנא לצלן וההערצה לגויים תוך השחטת הזמן במקום התמקדות בדברי אמת ותורה.
          זה עדיין נחמד שגם צדיק ללא רבב יכול להופיע כאן ולהטיח בנו מוסר, תוך כדי הפגנת ידע מרשימה בכדורסל.
          טיפ קטן, מלא בהערכה למשימתך הקדושה. הטחת והטפת מוסר אף פעם לא עובדת. קירוב לבבות והבנה תמיד תהיה דרך מוצלחת יותר כדי שישמעו אותך.

          1. לדתיים תמיד היתה ותהיה בעיה עם "והגית בו יומם ולילה" לבין התרבות ההלניסטית שהם יונקים ממנה.

            זו סוגיה שהעולם הדתי מתחבט בה ושובר עליה את הראש כבר שנים.

          2. אני לא הטפתי מוסר למישהו באופן פרטי על מעשיו אלא על התופעות של התרבות החילונית שבעייתה אינה מקרים פרטיים כאלה ואחרים פסולים ככל שיהיו אלא בעיה מהותית של תופעות נרחבות מאוד כמו המתירנות המינית ותרבות דיבור של ביב שופכין ודרך שלא יכולה להביא לשמירה ראויה על הזהות היהודית.

          1. אוחח, תפסיקו להטפל לקרמר ותנו לו להגיד את דעתו.

            קרמר – אני משתתף פעיל בקבוצת תנך (דיונים) ויש לנו נציגים מכל הדתות, אני חייב להגיד שהחברה הנוצרים מכירים את התנך שלנו מעולה. ומתוך בחירה מלאה הם המשיכו לספר שלהם.

            מדוע שאני אפסול את הדת שלהם שמטיפה לערכים טובים לא פחות מהיהדות?

          2. ושלא נדבר על כל הדברים האיומים שעשו לכל נערי הכנסייה התמימים. אבל בדומה לנו ולמוסלמים הם מאמינים באלוהים אחד. את הסמנטיקה של הפולחן הדתי הם עושים קצת שונה מאיתנו. לא ביג דיל. העיקר שיש אמונה בלב.

            מה אה מעדיף אמונה בלב או לא אמונה בכלל?

          3. עידו אני אענה בשם ישראל ואמונת הדתיים האורתודוכסיים ואשמח אם יתקן אותי.
            מבחינת היהדות האורתודוקסית יש אמת אחת נצחית. לא רק אמונה באל אלא גם המצוות מהתורה שהאל נתן במעמד הר סיני.
            כל סטייה מהאמת הקדושה היא חטא שעדיף מבחינתם שהאדם היה כופר מוחלט, כי כך יש יותר סיכוי לשינוי האמת המוחלטת.
            לדידם לא רק שהנוצרים הם כופרים שבחרו להם משיח שקר ולכן לא ראויים להיחשב מאמינים, אלא גם חובשי הכיפה הסרוגה, הרפורמים והקונסרבטיבים הם סכנה לאמת המוחלטת לא פחות ואף יותר מהחילוני הכופר. הם ה-gateway drug עם סיכון לשנות את היהדות לטווח הארוך. מבחינת האורתודוקסים זה שיש לך אמונה זה לא מעניין, אתה צריך לדבוק בחוקים מהראשון ועד האחרון. הדת היא נוקשה והאמת היא מוחלטת ובלתי ניתנת לערעור.
            מבחינת ההיררכיה לעולם הבא: יהודי דתי (אמיתי)» יהודי חילוני (ילד שנשבה)»יהודי דתי קונסרבטיבי» גוי » יהודי רפורמי (יותר מסוכן מנוצרי)

          4. אפלטון – תן לקרמר לענות בעצמו, אם הוא רוצה , אם לא אני לוקח את התשובה שלך ושם עליה כותרת. אני המונטאיסט היחדי שצודק!

          5. יש לך טעות גדולה, אפלטון!!! דתיים-לאומיים שייכים ליהודים האורתודוקסים ואני אחד מהם.
            וכן אין הבדל מהותי בין קונסרבטיבים לרפורמיים. הקטנסרבטיבים היום הם איך שהיו הרפורמים בעבר שהם היום איך שיהיו הקונסרבטיבים בעתיד.
            בכל השאר אתה צודק.
            בעניין האמת המוחלטת רואים אותה היטב ממשכילים ומדענים שגדלו על השקפה חילונית למהדרין וחזרו בתשובה לאחר שהכירו את היהדות מקרוב. ולא שייך כמה הם מהווים מכלל המדענים והמשכילים החילוניים כי השאר לא מכירים את הדת היהודית מקרוב אלא מה היחס מתוך המשכילים והמדענים שגדלו כחילוניים והכירו את היהדות מקרוב.
            וכן הארכיאולוג הבכיר פרופ' אדם זרטל ז"ל שגדל על השקפה חילונית טיפוסית שלמשל לא רואה בתנ"ך מסמך אמין ושאמנם לא חזר בתשובה, אך לאחר גילויו את מזבח יהושע על הר עיבל אמר שישנם חמישה-עשר דברים בגילוי זה המוכיחים את האמונה היהודית וביניהם: ממדי המבנה המתאימים למידות המזבח המופיעים במסכת מידות במשנה, מציאת עצמות של בעלי חיים טהורים\כשרים בלבד ובגיל שנה המתאים לגיל בעלי החיים המתאימים להקרבה על המזבח.

          6. עדו ואפלטון, אתם לא מסתכלים על זה נכון. ברור שמי שקרוב אבל שונה הוא איום יותר גדול ממי שרחוק ולכן יש להוקיע אותו.
            הכל פוליטיקה, אם הכוח של רבנים ומנהיגים דתיים נובע ממספר המאמינים, הם ישאפו למספר גבוה יותר.
            הסיכוי שיהודי "מתנדנד" חילוני או מסורתי שהיום מקבל את האורתודוכסים כמקור, בחסות מדינת ישראל, יעבור לשינטו או לעבודת אלילים הוא נמוך, הסיכוי שהוא יחליט להיות רפורמי (או בעבר, הסיכוי שיתנצר) הרבה יותר גבוה ולכן הרפורמי הרבה יותר מסוכן.
            לגבי ישראל וזכות קיומה וכו', גם זה שטויות של מאבקים על כוח.

          7. נקודה מעניינת א.ב אף פעם לא חשבתי על זה ככה… MY BAD אם הכל פוליטיקה אז למה לא זה?

            מקבוצת התנך אני חייב להודות שהדת שלנו היא BY FAR הכי חלשה מבחינת מה שיש לה להציע . אני יכול להבין מדוע אין שום לימודי היסטוריה או דת אפילו על קצה המזלג של הדתות האחרות במערכת החינוך.

            הנצרות היתה צריכה לברוא מחדש את אלוהים ע"מ שיהיה קצת יותר רחום ומכיל, שלא לדבר על תיקוני שאול פאולוס שעשה את היהדות הנוצרית נגישה להמונים (כנסיות וביטול הכשרות)

          8. עידו: תגובתך מראה שאתה לא מכיר את היהדות כלל: ראשית, מה שסותר את טענתך הוא נוצרים אדוקים שהתגיירו לאחר שהכירו את הדת היהודית מקרוב ובהם אנשי דת נוצריים.
            שנית, ליהדות יש הרבה יותר מה להציע מכל דת אחרת ומכל דרך חיים אחרת והיא עוסקת בכל חייו של האדם ואין דת אחרת שמתקרב ליהדות בהלכות החבריות ויש בחוקי היהדות יותר עזרה לזולת ויותר חמלה ומוסר מכל דת אחרת ומכל חברה אחרת. בשביל זה צריך להכיר את המקורות היהודיים.

      1. היהדות היא ההפך מתורת גזע: כתוב במקורותינו ש"חביב אדם שנברא בצלם [אלוקים]" וחלק איסור להרוג גוי בגלל שהוא גוי.

    1. ואתה לא חושב שמספרם של היהודים באוכלוסייה נובע גם מכך שמגיעים לארה"ב מדי שנה עשרות אלפי מהגרים?

  6. גם השיווק של קיירי איירווינג בתור קלאץ' זה בולשיט. שחקן ענק, ובהחלט אמיץ, לפעמים על גבול הטיפשות, אבל לומר שהוא יותר קלאץ' מקארי או הארדן או ווסטברוק זו היסחפות.

    קלאץ' זה באמת הגדרה בעייתית.

    מבחינתי קודם תהיה קלאץ' ב45 הדק' הראשונות, אח"כ נדבר על ה 3 האחרונות…

      1. אחרי שכולם מ2 הקבוצות החטיאו במשך כמה דקות טובות.

        אנשים שוכחים איזו אנדרלמוסיה היתה שם בסוף.

        אולי הוא קלאץ', אבל לא יותר מהשחקנים שציינתי.

        זריקה אחרונה במשחק אחרון, נראה לי הגדרה די מצומצמת וחד גונית לקלאץ'. לפי ההגדרה הזו לברון של 2013 לא קלאץ', כי החטיא את הזריקה האחרונה למרות שקלע 14 ברבע האחרון.

          1. (בעגה: קְלָאץ', מאנגלית: clutch) הוא התקן מכני המשמש להפרדת מנוע מהאביזר שהוא מניע. ההתקן נדרש בעיקר במנועי בעירה פנימית, שאינם יכולים להגיע למהירות אפס, אלא נדרשת להם מהירות סרק מסוימת. לצורך איפנון מהיר של מהירות נעשה שימוש במצמד גם במנועי חשמל.

            יש סוגי מצמדים שונים, ורובם מבוססים על דיסקיות חיכוך שנלחצות זו כלפי זו או כלפי גלגל תנופה באמצעות קפיצים. הפעלת המצמד גורמת להפרדה בלחץ של הדיסקיות ולכך שהן יכולות להסתובב ביתר חופשיות. מבחינים בין מצמד רטוב השקוע כולו בנוזל שתפקידו למנוע את התחממות ההתקן ולנקותו, ובין מצמד יבש שהוא חסר נוזל זה.
            במכונית המצמד מופעל באמצעות לחיצה על הדוושה השמאלית ביותר. הלחץ על הדוושה מועבר בעזרת תמסורת של כבלים או מערכת הידראולית למנגנון המצמד עצמו, ומוריד את הלחץ על הדיסקיות, מה שמאפשר לנהג להעביר הילוכים. באופנוע, המנגנון הוא דומה, אלא שהמצמד עצמו מופעל על ידי מנוף המצמד הנמצא על ידית שמאל של הכידון.
            כאשר משחררים את המצמד, קרי מחברים בחזרה את המנוע למונע, יש לעתים להעניק למנוע מהירות סיבוב גדולה יותר מהמהירות שבה הוא מסתובב כשהוא אינו מחובר, שאם לא כן, המנוע עשוי שלא להצליח להפעיל את המערכת ולהיעצר. ברם, כאשר מעלים את מהירות המנוע יותר מדי, התוצאה היא הנעה חזקה ופתאומית מדי של המערכת ובלאי מוגבר של המצמד. כאשר שחרור המצמד הוא מהיר מדי יכבה המנוע.

          2. רועי הטיעון הוא שאין הגדרה אמיתית לקלאצ'. אלו נתונים מומצאים שלוקחים חתך קטן ממשחק ומייחסים לו משמעות. קבוצות הולכות לכוכבים שלהם ברגעים המכריעים. לפעמים הם קולעים ולפעמים לא. לטמפרטורת הוורידים אין באמת השפעה

  7. נקודה מצוינת מוריה. אחרי שאולדרידג' עזב, לא מעט בגלל לילארד, כבר התחילו לעלות סימני שאלה על דמות המנהיג של לילארד

  8. עידו לגבי השאלה המקורית שלך, אני חושב שהבעיה נעוצה בשאלה.
    לא מי גדול ממי אלא האם שניים יכולים לשחק ביחד.
    כמו במקרה של הארדן לדוגמא ששם בברלי משחק לצידו החמישייה למרות שברור שגורדון שחקן טוב יותר. כי הוא משלים אותו.
    מה שחסר לבברלי בהתקפה הארדן מחפה ומה שחסר להארדן בהגנה בברלי מחפה.
    כמו שאמרת, מקולום ולילארד דומים מדי ולכן יוצרים קו אחורי עם הרבה חוסר איזון, במיוחד בהגנה.
    לדעתי הם לא יוכלו להישאר במצב הנוכחי לאאורך זמן ואז באמת צריך להחליט של מי הקבוצה. אני עדיין הייתי שם את הביצים שלי על לילארד, ומנסה לעשות טרייד על באטלר לדוגמא ולנצל את הערך הגבוה של מקולום כרגע.

  9. יופי של דילמה
    מעניין לבדוק האם דומארס > אייזה המקורי
    טיבעם של מספרים להתיישר ,הסטיגמה על קובי כמחרב משחקים ממש לא נכונה עניין של יחס בין זמן לתודעה כנ"ל לילארד הוא >>> ממשולם

  10. אחלה יומן, אבל דבר אחד שאני לא מסכים איתו:

    אמינו שומר גרוע? הוא שומר על 12.2 זריקות במשחק, הכי הרבה מכל השחקנים של פורטלנד, והן נקלעות עליו ב-39.5% שזה האחוז הכי נמוך בין כל שחקני הבלייזרס עם לפחות 10 משחקים.

    מסכים שאתם חייבים פורוורד עם הגנת טבעת ויכולת לקלוע, ויש שם שיכול להתאים – סרג' איבאקה. אם איכשהו הוא יגיע זה יחזק מאוד את פורטלנד, הבעיה היא שאני חושב שאורלנדו תדרוש תמורתו את קרב. בשביל שחקן עם חוזה לשנה אחת לא שווה להעביר אותו.

    1. גם לי השם הראשון שעלה לראש כשמוריה ביקש פורוורד עם הגנה וקליעה היה איבקה. על שחקן שמסיים חוזה בקיץ וכנראה לא יישאר לדרוש את קראב זה המון. שיסתפקו בבחירת דראפט ואיזה לאונרד.

  11. איבקה יכול להיות רעיון לא רע ולא הייתי פוסל קארב/טרנר תמורתו בינתיים ביחד זה לא עובד, ועל הדרך מישהו מסוללת הגבוהים אם אפשר.

    1. שום טרייד ושום נעליים. המכונה רק צריכה כיוונון.
      שחקן כמו לילארד לא תמצאו בשום מקום. קראב הוא טופ 5 באחוזים מ-3.

      לילארד יכול וצריך להחזיק פחות בכדור. וכל הקבוצה צריכה להסתכל על הקלטות של מילוויקי וג"ס ולהתחיל לחתוך ולזוז.

  12. אני היחידי שלא חושב שפורטלנד מאכזבים ?

    לדעתי הציפיות מהם פשוט היו גבוהות מידי, לא באמת הבנתי למה בתחילת העונה אנשים שמו אותם באנקר בפליאוף עם סיכוי לטופ 4.

    ההפתעה האמיתית היתה בעונה שעברה, והמקום אליו הגיעו. עם חומר השחקנים שלהם – מקומם כרגע הוא מקומם הטבעי לדעתי.

    אפלטון, מסכים איתך לגמרי בנוגע לקלאצ ולהגדרות הסתמיות.

    ואהבתי את הרעיון של לסחור בליליארד, הערך שלו בשמיים, ולא בטוח שבצדק.

  13. יומן מעולה, הקבוצה פחות השנה. ליליארד ללא ספק בירידה, אולי בגלל הפציעות והקבוצה עצמה מלבדו ומלבד מקולום פשוט בינונית. יש להם הרבה מאוד נכסים, טרייד גדול בשביל פאוור פורוורד איכותי יעלה אותם מדרגה.

  14. טרייד שעובד לפי טרייד משין
    וייטסייד ודראגיץ תמורת טרנר, פלאמלי ולילארד.
    פורטלנד מתאזנת עם רים פרוטקטור מהשורה הראשונה להגנה החלשה שלה ודראגיץ ליד מקולום יפטור את בעיית האגו.
    מיאמי מקבלת את לילארד על חוזה ארוך טווח ומישהו ודאי לבנות עליו ובקיץ אם יחתימו עוד סטאר יש להם קבוצה לטופ של המזרח.

    1. מעניין מה אוהדי מיאמי יגידו על טרייד כזה. תכלס הייתי לוקח בתור אוהד מיאמי וגם בתור אוהד פורטלנד. סימן שזה טרייד שלא יכול לקרות.

          1. יכול להיות, אבל וויטרס חתום על חוזה לשנה אחת. לא יודע לכמה זמן ישאר אחרי, והוא לא פרנצ'ייז פלייר. לילארד כן.

            מצד שני, וויטרס יכול להסתגל לתפקיד של מקולום מבחינת הפיור שוטינג והוא גם יודע לשמור בניגוד ל-CJ

          2. אני חושב שהיתרון הגדול מבחינת מיאמי הוא שזה יתן להם סופרסטאר אמיתי לבנות סביבו.
            ווייטסייד ודראגיץ' הם ליד. הם שחקנים משלימים ליד סופרסטאר. אולי בפורטלנד מקולום יתגלה ככזה אם יקבל את ההזדמנות (אני בספק), ויעשה את פורטלנד באמת איום במערב יחד עם שניהם.
            אבל במיאמי להתחיל שלד מסביב ללילארד כשיש להם כמה כשרונות צעירים כסף פנוי ויכולת משיכה לשחקנים חופשיים זה יכול להיות בול המתכון שריילי אוהב.

  15. אם אין דבר כזה קלאץ', איך תסבירו את יותם הלפרין?
    אם אין שחקנים שמתעלים ברגעים המכריעים, אז אין גם שחקנים שמתגמדים באותם רגעים. ואם זה המצב, איך יש יותם הלפרין בעולם?

  16. העונה, סי.ג'יי מקולום הוא שחקן הקלאצ' הטוב בליגה. בפור.
    קלאצ' = הפרש עד 5 נקודות, ב-5 הדקות האחרונות למשחק.

    הטבלה הבאה מציגה את קלעי הקלאצ' של הליגה, מינימום 50 נקודות סה"כ ומעלה.
    הנתונים שכדאי להסתכל עליהם:

    FG% Diff : אחוז השינוי של השחקן, מול משחק רגיל.
    מעטים מצליחים לשמור על אותו אחוז בקלאצ', וזה טבעי. מקולום משפר את הממוצע שלו, ב-8.6 אחוז, והוא הטוב ביותר מכל שחקני הליגה, בבדידות מזהרת בצמרת עם פול ג'ורג', הרחק מעל היתר.

    EFG% : אחוז קליעה אפקטיבי – שוב, מקולום ראשון ובהבדל גדול, הבא אחריו הוא לברון ג'יימס.

    Player Games Total Points FG% FG% Diff. EFG%
    Isaiah Thomas 47 169 0.500 0.030 0.583
    Russell Westbrook 52 167 0.429 0.008 0.480
    DeMarcus Cousins 50 135 0.409 -0.044 0.455
    CJ McCollum 52 114 0.571 0.086 0.664
    Damian Lillard 47 114 0.363 -0.077 0.413
    Eric Bledsoe 51 112 0.453 0.009 0.493
    John Wall 48 109 0.473 0.013 0.486
    Jimmy Butler 48 103 0.418 -0.039 0.470
    Paul George 43 102 0.538 0.085 0.592
    Kyle Lowry 51 102 0.452 -0.017 0.534
    Kemba Walker 50 95 0.486 0.033 0.541
    James Harden 54 94 0.345 -0.099 0.388
    Mike Conley 41 90 0.397 -0.042 0.484
    Devin Booker 50 84 0.403 -0.021 0.448
    DeMar DeRozan 45 83 0.485 0.015 0.485
    Anthony Davis 47 76 0.387 -0.114 0.395
    Marc Gasol 50 76 0.446 -0.028 0.500
    Andrew Wiggins 51 74 0.473 0.023 0.509
    Dennis Schroder 51 72 0.414 -0.044 0.431
    Carmelo Anthony 51 72 0.382 -0.050 0.412
    LeBron James 46 68 0.526 -0.002 0.632
    Kawhi Leonard 46 68 0.404 -0.082 0.447
    Stephen Curry 50 62 0.442 -0.035 0.535
    Bradley Beal 46 61 0.326 -0.139 0.402
    Karl-Anthony Towns 51 59 0.400 -0.108 0.422
    Joel Embiid 31 58 0.406 -0.060 0.438
    Harrison Barnes 50 56 0.500 0.027 0.545
    Giannis Antetokounmpo 49 55 0.463 -0.064 0.488
    Goran Dragic 43 55 0.432 -0.041 0.500
    Paul Millsap 48 54 0.381 -0.060 0.405
    Sean Kilpatrick 50 50 0.368 -0.051 0.434

    1. לא בגלל הארדן אבל זה רק מחזק את הטיעון שלי. השנה באמת הארדן פחות טוב במה שנקרא זמן קלאצ, שנתיים או שלוש ברציפות הוא היה עם אחוז אפקטיבי של מעל 50% והוביל את הרשימה. האם זה אומר שפתאום הוא הפך לשחקן קלאצ' גרוע? לא. זה פשוט חתך קטן מדי מתוך משחק שלם שלא אומר כלום.

      1. תוסיף לזה שהשנה יש עליו עומס אפילו גבוה יותר בחצי שעה ויותר שהוא על הפרקט לפני ה"קלאצ'" וכנראה שפיזית ומנטלית הוא מגיע לדקות האלה פחות חד. אצל לברון בקדנציה הראשונה בקליבלנד הוא היה נותן משחקים אדירים עם יותר מ40 דקות על הפרקט ומגיע עייף לסוף, למרות הכושר המדהים השלו, וכתוצאה מכך היית יכול לראות לפעמים ירידה ברמת המשחק שכמובן היו שמיהרו לפרש כלוזריות.

        1. רק שגם כאן זה לא מתיישב עם העובדה שבאותם שנים הוא שיחק את מספר הדקות הגבוה בליגה, כמעט 2 דקות למשחק יותר מהשנה.
          פשוט מדובר על 58 זריקות מתוך 1017 זריקות שזרק עד כה העונה.
          מדובר על 5% מסך הזריקות שלקח. זה פשוט חתך קטן מדי, זה הכל.

          1. ומה לגבי הusage שלו בהשוואה לשנים קודמות? ראיתי משהו כמו 5 משחקים שלהם השנה אז אני כמובן פחות מכיר ממך, אבל יש עליו יותר עומס לא? פליימקר ומוציא לפועל ראשי+ שיפור בהגנה זה חתיכת עומס, הוא גם לא מחסיר משחקים והם שיחקו נראה לי הכי הרבה העונה.

    1. נו אבל זה סתם לחפש סיבה כשהבעיה לא קיימת. נתוני הקלאצ' הם הבעיה ואנחנו בעצם מסתכלים על מראה מעוותת ומנסים למצוא סיבות למה שמשתקף בה.
      לצורך הדיון ווסטברוק עם אחוז אפקטיבי של 48% מתוך 126 זריקות במה שמוגדר כרגעי קלאצ' בליגה. עם ייוסאג' של 42%, הכי גבוה בהיסטוריה. וה אחרי שבשנים קודמות היה עם אחוז אפקטיבי של 40% ולמטה, ולא היה מעולם במובילי טבלת ה'קלאצ".
      שחקנים לא הופכים טובים יותר או פחות בזמן קלאצ'. יש כל כך הרבה משתנים בזמן משחק והנטייה הזו של לקחת 5 דקות משחקים שעמדו על 5 הפרש או פחות היא הניסיון למצוא תבנית בשמיים כדי להסביר למה יש רעידת אדמה.
      אם אני אנסה להסביר את התופעה הייתי אומר שכששחקן לוקח יותר כמות זריקות ביחס לכמות הזריקות הכוללת שלו באותו חתך (ווסטברוק השנה 10% זריקות בקלאצ' מסך הזריקות הכולל שלו, תומאס 10%) כך הסטטיסטיקה שלו תהיה קרובה יותר לסטטיסטיקה בחתך המלא.

  17. לגבי לילארד וזריקות הבזאר ביטר שלו. הוא מכריח אותם. זורק ממצבים מחורבנים רחוק מהסל ומקווה שבורא עולם יכניס את הכדור לחישוק.
    מקולום מבשל את הזריקה קצת יותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט