אירועי דיומא – 29.01.2017

כדורגל:

ליגת העל – מחזור 20 / מתן גילור

19:00 איחוד בני סכנין-הפועל אשקלון – שידור בערוץ 5 לייב (58). משחק חשוב מאד לשתי הקבוצות. סכנין איבדה גובה וירדה למקום השביעי, אחרי ההפסד 1:2 למכבי ת"א, מה שמוציא אותה ממקום בפלייאוף העליון. אשקלון מתחת לקו האדום, אך רק 2 נקודות מהמקום ה-10. צפוף שם בתחתית.

אליפות אפריקה – רבע הגמר / רועי ויינברג:

*המלצת צפייה* 18:00-הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו-גאנה (ספורט 5). קונגו סיימו במקום הראשון בבית ומציגים בטורניר את ג'וניור קבנגה הנהדר, היום באסטנה ואחד השחקנים עם השמות המגניבים ביותר בכדורגל. היום הוא מלך השערים של המפעל עם שלושה כאלו ובכושר טוב, והנבחרת של אברהם גרנט תנסה לעצור אותו. לגאנה יש הגנה חזקה שספגה רק שער אחד כל הטורניר, והמשחק הזה יכול להתפתח למשהו נהדר.

21:00-מצרים-מרוקו (ספורט 5). מצרים לא ספגה שער אחד כל הטורניר ומשחקת כדורגל יעיל. פעמיים 1-0 ותיקו מאופס אחד, פשוט ועובד. מרוקו, לעומתם, הבטיחו עלייה והפסידו לקונגו בצורה די משכנעת (3-1), מה שהופך אותם לאנדרדוג המובהק במשחק הזה.

לה ליגה – מחזור 19 / רועי ויינברג:

13:00-ריאל בטיס-ברצלונה (ONE). ברצלונה חזרה לנצח ובכושר טוב, כשהיא לא אמורה להתקשות יותר מדי בבטיס מהמקום ה-13, כשהם יחסית באמצע הטבלה ורחוקים מהקו האדום.

17:15-אספניול-סביליה (ONE). סביליה במקום השני ולא הפסידה מאז דצמבר, להוציא משחק גביע מול ריאל. ההתקפה שלהם הבקיעה 14 שערים ב-4 המשחקים האחרונים, ומול ההגנה הבינונית של אספניול (ספגה 26 שערים העונה, מקום טוב באמצע הליגה) הם יכולים להמשיך להרשית. זה יכול להתפתח למשחק עם הרבה שערים.

19:30-אתלטיק בילבאו-ספורטינג גיחון (ONE). בילבאו במקום השביעי ויכולה לסיים את העונה עם כרטיס לליגה האירופית. גיחון במקום ה-18 ויכולה לסיים את העונה בליגה המשנית. יחסי הכוחות ברורים, כשהקבוצה היחידה שספורטינג ניצחה מאז אוקטובר היא אוסאסונה.

21:45-ריאל מדריד-ריאל סוסיאדד (ONE). משחק שסוגר יום נהדר של ספורט. סוסיאדד באה אחרי שחטפה חמישייה מברצלונה (ורביעייה מסביליה מוקדם יותר ב-2017), ומדריד באה אחרי שהודחה במפתיע מגביע המלך. 2 הקבוצות רוצות לצאת מהכושר הרע שלהן, והמשחק אולי יתן הזדמנות לאחת מהן לעשות כן.

בונדסליגה – מחזור 18/ רועי ויינברג:

16:30-פרייבורג-הרטה ברלין (ספורט 2). הרטה במקום החמישי עם שאיפות לאירופה, כשהם מרחק נקודה מהמקום השלישי שמוביל לליגת האלופות. הליגה היא מירוץ דו-ראשי של באיירן ואר.בה לייפיציג כשמאחוריהן הכל פתוח. פרייבורג במקום התשיעי כנראה לא תגיע לאזור של הרטה, אבל היא יכולה להקשות על הברלינאים.

18:30-מיינץ-בורוסיה דורטמונד. מיינץ החביבה במקום ה-11 מתוך 18 ורחוקה מהקו האדום וגם מהכרטיס לאירופה. דורטמונד במקום הרביעי מנסה להשיג כרטיס לצ'מפיונס, ובמפגש בין 2 הקבוצות לשעבר של יורגן קלופ היא הפייבוריטית המובהקת.

סרייה איי – מחזור 22 / רועי ויינברג:

13:30-טורינו-אטאלנטה (ספורט 5). אטאלנטה מרחק 2 נקודות מהמקום הרביעי ועדיין נחשבת לקבוצה שבצמרת הרחבה. כל נקודה חשובה לה והם מראים את זה על בסיס התוצאות האחרונות שלהם. טורינו, לעומתם, באמצע הטבלה ולא יגיעו למשהו משמעותי העונה, ככל הנראה.

16:00-קליארי-בולוניה. משחק בין הקבוצות במקום ה-10 וה-11. הן די שוות ברמתן, אבל זה לא משהו מעניין במיוחד. סתם עוד משחק.

16:00-קרוטונה-אמפולי. אל תתנו לטבלה לבלבל אתכם – למרות שהן במקומות ה-18 וה-17 בהתאמה, 11 נקודות מפרידות בין הקבוצות, יותר מפי 2 מכמות הנקודות של קרוטונה. די ברור מי ירדו לסרייה בי, ובשביל לשנות את זה קרוטונה חייבת שלוש נקודות היום.

16:00-פיורנטינה-גנואה. פיורנטינה במקום השמיני ומרחק 7 נקודות מהרביעי, משהו שאולי יכול להוביל אותה לאירופה בסיום העונה. גנואה, מנגד, במקום ה-15 אבל רחוקה מאוד (14 נקודות) מהקו האדום. היא יותר קרובה למקום השישי מאשר ל-18, ולא תסיים את העונה בזה או בזה.

16:00-ססואלו-יובנטוס. יובה מובילה רק בנקודה על רומא וקשה לראות אותה מאבדת נקודות מול קבוצה כלשהי. במיוחד מול ססואלו מהמקום ה-14 שספגה 35 שערים העונה, הכמות השנייה הכי גבוהה מעל הקו האדום. כשיובה הבקיעה 42 שערים העונה, היא לא תאבד שם נקודות.

16:00-אודינזה-מילאן. מילאן גרייט אגיין? המקום השביעי שלהם והם קרובים מאוד ללאציו שברביעי, כשגם המקום השלישי בר השגה (7 נקודות הפרש בשלב כזה של העונה זה לא הרבה). כשהם 5 מקומות מעל אודינזה קשה לראות אותם מפסידים, אבל תיקו בהחלט אפשרות בהתחשב בכושר הרע של מילאן (נקודה אחת מ-3 המשחקים האחרונים).

16:00-סמפדוריה-רומא. סמפדוריה משתייכת לקבוצת התחתית-אבל-לא-באמת-תחתית של הסרייה איי (מקומות 10-17, כשביניהם מפרידות 5 נקודות ויש מרחק כפול בין המקום ה-17 ל-18), ורומא במירוץ האליפות. די ברור מי צריכה לנצח יותר ותנצח.

21:45-נאפולי-פלארמו (ספורט 5+לייב). פלארמו בדרך הכמעט ודאית לליגה השנייה. כשנאפולי 4 נקודות מאחורי יובנטוס ו-3 מאחורי רומא היא יכולה לקוות לנפילה שלהן ולצמצם את הפער היום עם ניצחון.

ליגה 1 / רועי ויינברג:

16:00-ניס-גנגאן. ניס במקום השני ומפנטזת על אליפות, כשאובדן נקודות הדדי של פ.ס.ז' ומונאקו היום יעשה לה רק טוב. גנגאן במקום החמישי אבל רחוקה מאוד מהטופ 3, כשהיא יותר קרובה למקום האחרון מאשר למקום השלישי. זה מראה לנו על הבדלי הרמות העצומים ביניהן.

18:00-טולוז-סט. אטיין. סט.אטיין טיפה יותר טובה ויכולה לסיים את העונה באירופה, אבל טולוז לא קבוצה שצריך לזלזל בה בבית.

*המלצת צפייה* 22:00-פריס סן ז'רמן-מונאקו (ספורט 5+לייב). משחק הכדורגל המעניין ביותר של היום. מונאקו ראשונה בטבלה עם 48 נקודות וכדורגל נהדר שמציג הרבה כישרונות צעירים, ואילו פ.ס.ז' והכסף הגדול במקום השלישי עם 45 נקודות משלהם. המירוץ לאליפות בצרפת הוא אולי המירוץ המעניין ביותר כרגע מהליגות המובילות באירופה, והמירוץ התלת-ראשי הצמוד ביותר. מונאקו ללא הפסד בליגה מאז נובמבר, פריס עם 10 שערים ב-4 המשחקים האחרונים בליגה וזה כדורגל צרפתי במלוא הדרו. מומלץ.

גביע אנגלי – סיבוב 4 / רועי ויינברג:

14:00-מילוול-ווטפורד (ספורט 1). מילוול הידועה לשמצה באמצע הליגה השלישית ואנדרדוג מובהק מול ווטפורד מהפרמייר-ליג. ווטפורד לא בכושר מדהים, אבל ההרכב המשני שלהם יכול להסתדר עם מילוול על הנייר.

14:30-פולהאם-האל סיטי. קבוצת ליגה שנייה שפוגשת קבוצת ליגה בכירה. האל על הפנים בפרמייר ליג, אבל לא רעה בגביעים כשהם ניצחו את מנצ'סטר יונייטד (והודחו בגלל הפרש שערים) בחצי גמר גביע הליגה. יכול להיות שדרך הגביע העתיק בעולם הם יצילו את העונה.

16:00-סוטון יונייטד-לידס יונייטד (ספורט 1). סוטון היא הסינדרלה. קבוצה לונדונית מהליגה החמישית, הלא מקצוענית, עם איצטדיון עמידה. הם הגיעו לגמר ב-1981 ואולי משם יצא ג'יימי וארדי הבא. הערב הם פוגשים במשחק תחרותי אלופת אירופה לשעבר, כשלידס יכולה לחזור לפרמייר ליג בסוף העונה (כרגע במקום השלישי בצ'מפיונשיפ שמוביל לפלייאוף).

18:00-מנצ'סטר יונייטד-וויגאן (ספורט 1). וויגאן של יאפ סתאם פוגשת את יונייטד היום, כשהקבוצה בה סתאם שיחק כשחקן פייבוריטית ברורה. וויגאן החביבה תנסה להפתיע אבל כל תוצאה שהיא לא ניצחון של יונייטד תהיה סנסציונית.

 

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 16 / מתן גילור

19:25 עירוני נהריה-מכבי חיפה – שידור משולב בערוץ הספורט (55/555). עירוני נהריה יכולה לראות עצמה מאוכזבת אך אופטימית, לאחר שהפסידה להפועל ירושלים על הבאזר. הקבוצה נשרה מליגת האלופות ליורופקאפ, ולכן גם העונה האירופאית שלה עדיין חיה וזורקת. למכבי מאזן זהה, אחרי שהביסה בחוץ את הפועל גליל/גלבוע והיא בהחלט בתקופה טובה יותר, חרף ההפסד המיותר לקרית גת.

19:30 הפועל גליל/גלבוע-מכבי ראשון לציון – שידור משולב בערוץ הספורט (55/555). ראשל"צ ניצחה במחזור הקודם את נועלת הטבלה, שבאה לה בדיוק בזמן אחרי 2 הפסדים במשחקים צמודים. גלבוע בתקופה כל-כך רעה שאשכרה יש תרחיש שהיא תאבק עם קרית גת על הירידה. הקבוצה לא ניצחה מאז המחזור העשירי וגם זה היה בבאזר ביטר.

21:05 הפועל ירושלים-הפועל חולון – שידור בערוץ 5+ (56). מאבק ישיר על המקום השני בטבלה. ירושלים בצפיפות גדולה של שמקחים, אחרי ששיחקו בשלישי ביורוקאפ, בחמישי משחק מוקדם מהמחזור ה-17 וביום רביעי מחכה להם משחק יורוקאפ נוסף, חשוב ביותר. אז נכון שירושלים בכושר טוב עם 4 ניצחונות ליגה רצופים, אבל סביר להניח שהם יבצעו רוטציה וגם שהעייפות תשפיע. למרות זאת, בבית הם הפיבוריטים. חולון התאוששה מההפסד למכבי ת"א עם ניצחון מוחץ על אשדוד, ככה שלגמרי לא מדובר על קוטלי קנים.

 

 

טניס/מתן גילור:

אליפות אוסטרליה הפתוחה – גמר

*המלצת צפייה* 10:30 רפאל נדאל-רוג'ר פדרר – שידור בערוץ יורוספורט (51). הייתי אומר שזה האירוע המרכזי של היום, אבל אני חושב שיהיה יותר מדויק להגיד שזה האירוע המרכזי של חודש ינואר 2017. אחרי טורניר מדהים ורווי הפתעות, אנחנו עדים לשחזור הגמר שלא רבים האמינו שעוד יכול להתרחש. לטעמי, מדובר על שני הטניסאים הגדולים בכל הזמנים. פדרר הוא הפנטזיה. מכונת ההתקפה המושלמת. נדאל הוא העצמה. מכונת ההגנה המושלמת. כדי להתמודד עם פדרר נולד הנדאל וממנו השתנתה האבולוציה של המשחק, לכיוון הגלדיאטורים. לראשונה אי פעם יעלו לגמר מייג'ור שני טניסאים (גברים) עם למעלה מ-30 זכיות בגראנד סלאם. לא משנה מי מהם ינצח, יש פה סיפור ענק.

המשחק יהיה המפגש ה-35 בין שני השחקנים, כאשר המאזן עומד על 11:23 לטובת השור ממאיורקה. את המשחק הראשון ביניהם (מיאמי 2004) ניצח נדאל ואת האחרון (באזל 2015) פדרר. המאזן במייג'ורס עומד על 2:9 לטובת נדאל. על משטח קשה הם נפגשו במייג'ורס 3 פעמים – שלושתן באליפות אוסטרליה הפתוחה, ובכולן ניצח נדאל. פדרר יכול להתנחם בזה שהוא מוביל על דשא ובאולם והולך לו מול נדאל בטורניר סוף השנה, בו, משום מה, נדאל תמיד מפשל. אבל כל זה לא רלוונטי כלל ועיקר למשחק זה.

מה כל אחד מהם צריך לעשות? רפא צריך לעשות בדיוק מה שעשה בחצי הגמר לדימיטרוב. לטחון את חבטת גב היד עם יד אחת של פדרר עם כדורים גבוהים ומלאי ספין. ראינו איך במערכה החמישית הכתף של גרג כבר עייפה והכדורים קצרים.  או אז, הוא התחיל להוריד את הספין והכניס אותם עמוק, וזה פירק את גרג. כמו כן, לנסות ולהאריך את הנקודות. פדרר כבר לא ילד, בלשון המעטה (35 וחצי) והוא יאבד צעד במשחק ארוך. רפא גם צריך להכניס ראשונות – פדרר תוקף סרב שני בצורה שלא קל להתמודד איתה. פדרר מצידו צריך לקצר ולוותר. עד לחצי הגמר, 74% מהנקודות שלו הגיעו בעד שתי חבטות. פדרר צריך להיות אגרסיבי מאד גם במחיר טעויות. ללכת לפינות ולעלות לרשת (אבל לא כשנותנים לרפא כדור גבוה – הוא אשף חבטות ההעברה – זו התאבדות). ולדעת גם לוותר – רפא עלה ל-0:30 על ההגשה? לא לתת 100% בכל נקודות. הגענו ל-30:30 על ההגשה של רפא? עכשיו לתת הכל, כולל ראלים ארוכים, בהם לדחוף את הכדור לגב היד של רפא כמה שיותר, כדי לגרום לו לטעות. ובעיקר, פדרר צריך לא להילחץ. הוא יודע שלרפא טוב משחק ארוך ולפעמים נראה שאם הוא מאבד מערכה בטוב מ-5 הוא כבר לא מאמין שהוא יעמוד בזה פיזית. אז הפעם פדרר צריך לזכור שרפא עבד כמעט 5 שעות לפני יומיים וגם הוא יאבד חצי צעד בחמישית.

אני לא מסתיר את העדפתי לפדרר ואת ההימור שלי על נדאל, אבל בכל מקרה, מי שלא יזכה, שניהם אלופים ענקים, וונרים מדהימים ודוגמה ומופת לכל ספורטאי באשר הוא. אשרינו שזכינו לראות את השניים האלה בכלל ואת המפגשים ביניהם בפרט.

לפוסט הזה יש 374 תגובות

  1. תודה מתן ורועי. חתיכת יום.
    במירוץ קאדל אוונס באוסטרליה, זכה הגרמני ניקיאס ארנדט מקבוצת סאנווב ג׳איינט, לפני האוסטרלים סיימון גראנס וקאמרון מאייר. אחלה סיום למירוץ מרובה התקפות.

  2. כתיבה נפלאה על גמר הטניס. תודה רבה.
    פדרר בקמבק מהאגדות. לחזור אחרי חצי שנה בבית לגמר סלאם ולנצח יריבים ב – 5 מערכות זה לא הגיוני.
    נדאל, שכולם (כולל אני) הספידו אותו, מפתיע. לב של אלוף. מציל ענף הטניס מ "עריצות ספורטיבית" של פדרר (בעבר).

    אני בעד נדאל.

    שווה לקחת חופשה מהעבודה לצפייה במשחק

  3. אחלה סקירה שלכם וכמובן אחלה יום 😊
    סקרתם הכל בצורה מדהימה.
    אם איני טועה נדמה לי שגם גמר אליפות העולם בכדוריד בין צרפת לנוורוגיה יתרחש היום.
    המלצת הצפייה שלי.
    1. ( ללא תחרות ) פדרר -נאדל.
    2. פ.ס.ז- מונאקו.
    3. גמר הכדוריד .
    בנוסף משום מה יש לי תחושה למשחק לוהט בין מצרים למרוקו.
    אתמול באליפות אפריקה לא ראינו רמה גבוה אך כן דרמות.
    פאסו בדקות האחרונות מרשיתה פעמיים ושולחת את טוניסיה הביתה.
    וסנגל ומאנה מפסידה שוב בפנדלים לקמרון ושוב 5-4 אחרי 120 דקות ללא שערים.
    ושוב הכוכב הגדול הולך …מאנה שפיספס את הפנדל המכריע ומצטרף בכך לאובמאיינג ומחרז.
    הכוכד הגדול ביותר שנשאר בטורניר הוא כמדומני סלח המצרי ….מה שנותן תקווה רבה למרוקו.

  4. אני נמצא במצב מוזר מצד אחד אני פשוט יודע שאין לפדרר שום סיכוי מול נדאל(וזה לא מנחוס ולא עין,במקרה הזה אני חושב כמו מתן שבטוב מ5 אין לפדרר באמת סיכוי) ובאיזה שהוא מקום אני מבואס מראש,מצד שני אני די מחכה למשחק כבר.

  5. איזה כיף שהנבואה התגשמה ושני האגדות נפגשים שוב. ממש מחזיר אותי 5 שנים לאחור.
    לדעתי יהיה כאן משחק צמוד ומופתי. הם יודעים שכל העולם צופה והם יודעים שזו אולי ההזדמנות האחרונה לזכייה בגראנד סלאם (למרות שלגבי נדאל אני כבר לא בטוח). בכל מקרה הם יבואו לתת הצגה.
    לי יש הרגשה שהמנוחה של פדרר תועיל לו והוא ינצח אבל כך או כך אני הולך ליהנות מכל רגע

  6. וכמובן שוב תודה למתן פאקו ורועי שמתחזקים ומחזיקים את אירועי דיומא בשביל הספורט האחר. מגיני החלשים. (וממש שמח שזו לא הפכה להיות פינת הכדורגל כפי שחששתי בתחילה).

    1. גם אני עם נאדאל אבל זה לא יהיה לו קל. כי פדרר הוא אלוף ענק ומתחרה עצום.

      אני חזרתי הבייתה אחרי סופ"ש עם רייב מטורף, ויהיה זמין בבלוג החי, שאחריו אני אכתוב כמה שורות לסיכום טורניר עצום.

  7. טוב אחרי המשחק מול דמיטרוב שכמעט עלה לי בבריאות מנסה לבוא היום בלי ציפיות מיותרות.
    כן נדאל פייבוריט,קשה להסתיר את זה לאור המאזן אבל הם לא נפגשו בסלאם די ממזמן, וגם מאז הדברים השתנו לשניהם.
    רפא לא אותו דבר,לא יעזור,ורוג'ר משחק בסגנון שונה לחלוטין.
    אם רוג'ר יצליח לכפות את סגנונו על המשחק יש לו סיכוי לא רע,
    אם יצליח להכניס ראשונים באחוזים גבוהים כנ"ל.
    לא יודע אם הוא יכול להתמודד עם הפורהאנד של רפא כמו דימיטרוב שהחזיק בסך הכל יפה מאוד את הבקהאנד אבל אני לא חושב שהוא ינסה.
    מקווה שאהיה מאושר אחרי המשחק הזה,לא בטוח שאני יכול לעמוד בעוד שובר לב.

    1. הבעיה היא שהיסטורית פדרר נגרר אחרי סגנון המשחק של נדאל כשהם משחקים אחד נגד השני. כנ"ל אגב מול דג'וקוביץ' ומארי.
      במקרים הבודדים בהם פדרר הכתיב את המשחק (בדרך כלל זה קרה בגמר סבב או כשהוא זיהה שנדאל מתקשה בגלל פציעה או סיבות אחרות) המשחק הלך לפדרר.
      הבעיה שלו היא שנדאל נמצא לו בראש – כמו שנכתב בפריוויו המשחק של נדאל "פותח" כדי להתאים לפדרר (אגב – זו אמירה קצת בעייתית, כי נדאל התחיל לשחק הרבה לפני שפדרר פרץ בצורה אמיתית. אני חושב שיותר נכון לומר שהמשחק של נדאל עלה כדי להתאים למשחק של מי ששלטו קצת לפני פדרר – סיום הקריירה של סמפראס, היואיט, סאפין – שחקנים התקפיים שהתבססו על משחקים קצרים ולקיחת סיכונים. יכול להיות שההתאמות הקטנות והשיפורים הנוספים היו כדי להתאים לפדרר, אבל הבסיס הוא הרבה לפני זה) וזה נעשה בצורה מעולה – כל עוד נדאל בריא ויכול להגיע לכל כדור במהירות כמו שהיה עושה בשיאו.
      בעיה הכי קלה בעולם אצל נדאל יכולה לשנות את כל התמונה, ועד כמה שהוא חזק מנאלית ובחיים לא יוותר אם פדרר קולט את זה ומצליח לצאת מהקיבעון של המשחק שלו מול נדאל – זה אמור להיות המשחק שלו.
      נדאל מצידו צריך פשוט לשחק את המשחק שלו – להיות עקבי במשחק, להתיש את פדרר ולקוות שה-5 שעות יותר שהיו לו על המגרש לא יתנקמו בו.

  8. צודק מתן – אשרינו שזכינו.

    סיפור אגדה. תסריט מושלם לשובר קופות הוליוודי, שמתחיל ברגע שהם עולים ביחד למגרש ואז רץ אחורה בפלאשבק. לא אתפלא אם יהיה כזה.

    מנקודת מבט של אוהד, הפעם האחרונה שהרגשתי ככה היתה לפני גמר המונדיאל הולנד-ספרד. הטובים יזכו בכל מקרה, וקרויף יהיה מבסוט.

    ככה בדיוק היום. ומצדי שהמנצח יזמין את המפסיד להנפה משותפת של הגביע.

  9. אני בעד פדרר, עוקב אחריו כבר כמעט עשור וחצי ונהנה מכל רגע, אבל אני מלא בפרגון והערכה לנדאל. לא רואה סיבה לא להנות מטניסאי על כזה רק בגלל אהדה לפדרר.
    הוא ראוי לזכיה הזאת ואני אשמח בשבילו, בכלל שניהם רק הגבירו את הערכה שלי כלפיהם בטורניר הזה, לתת קמבאקים כאלה בספורט יחידני כה טובעני, להשאר עדיין רעבים אחרי כל כך הרבה הישגים, חתיכת חלל ישאר אחריהם. שמח לראות שיש באתר הזה הערכה לשניהם, כמו שהם עצמם מעריכים אחד את השני, והדיון לא נגרר להקנטות מצד שני המחנות.

    1. +1
      מסכים איתך רק לצד השני.
      האמת שכל אחד מהם בנפרד לא שווה כמו שניהם ביחד.
      מהיריבויות הגדולות והמכובדות בהיסטוריה של הספורט

  10. נדאל הגיע מחומם. לפעמים דווקא האקסטרא יום מנוחה הזה נותן יתרון לשחקן השני במערכה הראשונה. השאלה מה יהיה מהמערכה השלישית

  11. בינתיים זה הולך לפי תכנית המשחק של פדרר – משחקונים קצרים. ההגשה של פדרר עושה את העבודה, אבל גם של נדאל…

  12. זה למשל משחקון דילמה של פדרר:
    לוותר עליו כדי לקצר ולשמור אנרגיות, או לנסות לשבור את ההגשה כדי להעביר מסר ולסגור את המערכה?

  13. כמו עם דימיטרוב, נדאל דווקא מופתע מהבק הנד של היריב. צריך לנסות לחשוב מה עושים עם זה. אולי להעז קצת יותר. כדורים יותר ארוכים. פדרר ממש עומד על קו הבסיס להתקיף מוקדם.

  14. פדרר נגרר עכשיו לסגנון של נדאל. נדאל שולט במשחק לא בגלל יתרון שבירה (גם, אבל זה לא העיקר), אבל בזה שאחרי שהראשונה היתה בסגנון של פדרר, הוא מצליח לכפות את המשחק שלו.

      1. כבר 11 שנים שרפא לא ניצח את פדרר כשפדרר לקח את הראשונה.
        רפא לא ניצח גמר מייג'ור כשהפסיד את הראשונה, מחוץ לצרפת.
        עכשיו ברור לך מה עומד לקרות, נכון? 🙂

  15. מה שאני הכי אוהב בנדאל זה כשגם שהוא מוביל במערכה ביתרון שבירה. וגם בפיגור 40-0 אני יודע שהוא לא יוותר על אף כדור.

    1. באמת שלא יודע מאיפה הביטחון של כולם נגד פדרר, הבקאנד שלו עושה דווקא את העבודה , הפוראנד עושה בעיה , אם הוא מאפס את הידית אז הוא ממש לא נופל מנדאל.

    1. מצד שני אני אמור לשבת עכשיו וללמוד, אבל אי אפשר לוותר על הופעת הענקים הזו.
      את זה אי אפשר להשלים אח״כ

    1. לגמרי. פדרר משחק פשוט מושלם. כל מכה על הבסיס, בק הנד הכי טוב שאני זוכר שלו. באמת מדהים.
      אבל אף פעם אי אפשר לפסול את נדאל

  16. התיאשתי הלכתי לאתר של האוסטרליאן אופן .
    אבל הכל שם סטטיסטיקות מהירות הגשה מטרים שרצים במערכה אחוזי טעויות.
    ואף אפילו לא מילה אחת על הוןנדי גלוב …

  17. ועכשיו ברצינות חושב שפדרר מסוגל להתמודד עם נאדאל ועשה את.שיעורי הבית שלו .
    הוא מכסה יותר שטח מנאדאל והגיע בגישה חיובית.
    נאדטל נשארבגישה הרגילה שלו .
    פדרר הוא זה ששינה והעלה רמה .
    שורה תחתונה יהיה מענין אגב הגובה של פדרר מצוין 185 נאדאל 186 אבל פדרר נראה גבוה ממנו מישהו יכול להסביר ?

  18. ממה שראיתי עד עכשיו , נדאל זה שצריך להביא את הפתרונות , פדרר מוביל ושולט גם במשחק(לא אובייקטיבי, אבל מנסה).

  19. הפרשנים ממש רוצים שנדאל ילך יותר לרשת. לא כזה רעיון גרוע. פדרר לא יפסיד את המשחק הזה אז כדאי שנדאל ינצח

  20. אם פדרר יפסיד את המערכה הרביעית אני עובר לתמוך בו במערכה החמישית בזמן שיגיש .
    ביתר הזמן אתמוך בנאדאל
    ולא חושב שיש באמת לנאדאל יתרון אני רק מקוהנשהמשחק יגמר עד מחרתיים …
    כי יש לי דברים לעשות.

  21. ככל שיתקרבו לסוף, זה יזכיר את הוורלד סירייס האחרון.
    הקבוצה שחיכתה 68 שנה לאליפות, פגשה את הקבוצה שחיכתה 108.
    לא פייר.

    1. מה לא פייר ?

      בני ישראל הלכו את ההפרש במדבר.

      שיקגו. מה גם שלקליבלנד כבר קנו אליפות בענף אחר.

    1. אני הפסדתי 3 מערכות ראשונות כי הייתי בדרך. והבטריה של הנוקיה (!) נגמרה מהעדכונים של אחי. או שסתם נמאס לו לדווח.

  22. לא מביןץהרי זה היה ברור כמו אני לא יודע מה שככה זה ייגמר.פדרר יפסיד במערכה החמישית ובכל זאת בא לי למות.הרגשה מזופתת שמאז הפיינלס לא היה לי.
    אלוהי הספורט זנח אותי 🙁 🙁 🙁

  23. .יש פה כאלה ליצנים באתר …שסתם אומרים ולא באמת מוכנים להקריב…
    אני מוכן לותר על ההעפלה לאורסט ורק שנאדאל ייקח בעצם אורסט פלוס קיי2 ומותר על קנית יאכטה והשתתפות בוונדי גלוב הבא !

  24. ישששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששש

    1. לא עצוב לנאדאל הפוך הוא המנצח הגדול באמת.
      רק פדרר ניצח אותו פעם אחת על משטח קשה .
      זה כל מה שפדרר חלם ורצה לסוף הקריירה שלו .
      רק פעם אחת לנצח את נאדאל לפני הפרישה רצה וקיבל.
      לנאדאל יהיו עוד הזדמנויות הוא עוד ישאר איתנו די הרבה זמן .

  25. יששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששש

  26. אני לא אוהד טניס גדול,
    אבל גמר שכזה חייבים לראות.
    וכל מה שיש לי לומר זה –
    וואו!

    2 ספורטאים אדירים, ונדירים.
    איזו פתיחה נהדרת ל-2017

  27. חברים תודה רבה לכולם על הסיקור והתגובות אף פעם לא נהנתי כל כך מטניס.
    ועכשיו רק שתדעו יש לפדרר אוהד ענק זה שמפרגן לו הכי הרבה שמו רפא נאדאל.
    רפא חייב לו תודה על הרגע בו הוא היה על הקרשים ורוזה בא לברך אותו במשחק ראוה באקדמיה שנאדאל פתח במיורקה.
    זה היה משחק לפנתיאון ואולי היחיד שבו רפא לא מצטער שהפסיד .
    ממש כפי שונוס לא הצטערה אתמול.
    אלו שני זוגות אחים בטניס.ולפני שצוהלים ומחלקים פרסים רגע רגע זה לא גמור רוזה .
    עכשיו עלית לגמר מול סרינה !

  28. יש! יש! יש! כמה מגיע לפדרר.
    בעצם הייתי שמח גם אם נדאל היה מנצח.
    למרות השם שלו שמעורר קונוטציות שליליות.
    שני ענקים, זכינו.
    כדי שלא אצא לגמרי דורון:
    ועוד אוסיף שלדעתי את ג"ס צריך לפרק

כתיבת תגובה

סגירת תפריט