חזרו לדרך המלך – יומן וושינגטון (2) / אורי הלוי

תוצאת תמונה עבור וושינגטון וויזארדס תמונות

ישנם דברים שלא משתנים, ללא קשר לכל מה שקורה מסביב או לכמה זמן יעבור – כדור הארץ יסתובב סביב השמש, השמש תזרח במזרח ותשקע במערב, לאחר הקיץ יגיע הסתיו ולאחריו החורף, ביבי יהיה ראש הממשלה ואני אטעה בכל תחזית שאי פעם אעשה.

לפני חודש ימים ירדתי פה על וושינגטון ועל כל הבעיות שהיו לה, בין אם זה על ההתקפה המקרטעת, ההגנה הלא קיימת או הבעיות בחדר ההלבשה, ומהשנייה שהטור התפרסם – וושינגטון חזרה לחיים.

5:10, זה המאזן של הקבוצה בחודש האחרון, אך יותר מהמאזן זוהי הצורה שבה השחקנים משחקים. רואים יותר רגש במשחקם, שמחת החיים חזרה לפניהם, והתקווה שוב נראית באופק. משהו הסתדר בבירת ארצות הברית, ולמשהו הזה קוראים כימיה.

כל החיכוכים בין ג'ון וול ובראדלי ביל מתחילת העונה (ומהעונות שקדמו לה, למעשה) נעלמו כלא היו, ופתאום ניתן לראות אותם משתפים פעולה. הצמד מעמיד ממוצע של 45 נקודות למשחק והוא הסיבה המרכזית לתקופה הטובה של הוויזארדס, ביחד עם תרומתם המכובדת של הצוות המשלים, דוגמת פורטר, מוריס וגורטאט.

לפתע וושינגטון מוצאים את עצמם במקום החמישי במזרח הצפוף, אבל הם לא יכולים להרשות לעצמם להרגיש שאננים מדי. הם מרחק משחק וחצי בלבד משארלוט, הנמצאת במקום המוביל החוצה מהפלייאוף, והוויזארדס חייבים לפעול שלא כהרגלם ולא להפסיד במשחקים שבהם הם אמורים לנצח בקלות (דאלאס, מיאמי או אורלנדו, לצורך העניין) כדי להימנע מנפילה חדה ואכזבה נוספת. האופטימיים שבאוהדים מאמינים כי יש עוד סיכוי לתפוס את אטלנטה ואולי אפילו להוביל את הבית שלה לראשונה מאז 1979 (!).

אולי כל מה שהקבוצה צריכה להצליח זה שאני אכתוב מדי פעם על דברים שצריך לשפר בה, ומשם היקום ועבודת הניחוס יעשו את שלהם.

בכל מקרה, לקבוצה מצפה חודש משעמם למדי, כאשר מדי פעם ישנן הבלחות בדמות משחק עם בוסטון או אטלנטה, אך רוב הזמן משחקים דוגמת הניקס והלייקרס.
חודש כזה הוא הזדמנות מצוינת לאגור ניצחונות קלים למאבק הפלייאוף הרצחני במזרח, וכל עוד וושינגטון לא מפשלת, הדרך לסיבוב הראשון ואולי אפילו הלאה נראית סלולה.

*עקב המשפט האחרון, ניתן לצפות לרצף של שמונה הפסדים החל ממחר*

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. יומן מעולה. כנראה שברוקס יודע מה הוא עושה והקבוצה, הלא מוכשרת במיוחד הזאת, כרגע חמישית במזרח. סחתיין עליהם. כל התנועה אוף דה בול של גורטאט מעולה, וגם הספסל מתחיל להראות כמו ספסל.

  2. חן חן.

    החמישיה המצוינת של וושינגטון היא בדיוק זה. והמחיר יגיע.
    אין קבוצה עם כזה אין-ספסל, בכל הכבוד ליפיוף מר אוברה הקטן. עלול להיות מה שמבדיל בין פלייאוף – שיכול להיות מעולה, עם בית חזק ורוטציה קצרה ממילא – לבין עונת כלום, בסופו של דבר.

    טריידדדדדד דחוף.

    1. הספסל החלש בליגה. החוזה לסראפין קבר אותם עמוק ובינתיים הוא פצוע כל העונה. היה אמור לתת להם ערך הגנתי מוסף ולתת לגורטאט קצת דקות עם הספסל.

  3. הקבוצה שאני עוקב אחריה יותר מכולן בליגה ואני חייב לומר שכבר כמה שבועות אני טוען שהדינמיקה שם חיובית, כולל בין וול וביל.

    לצערי, אני חושב שהמאזן שלהם משקר מהסיבה הבאה –
    מאזן ביתי: 6-18
    מאזן חוץ: 13-4

    למי שצריך בדידים, 24 משחקי בית על 17 משחקי חוץ. תנו להם עוד 7 משחקי חוץ לאזן בין השניים והמאזן שלהם שוב על 50% פחות או יותר.

    חובת ההוכחה עדיין עליהם מבחינתי.

  4. אכן חייבים חיזוק לספסל הקצר שלהם. מעבר לאזכור על הדינמיקה בין ביל לוול אני חושב שלא מזכירים אותו מספיק והוא לא זוכה ליחס הראוי לו אבל בשנתו השלישית בליגה אוטו פורטר עושה את הפריצה המיוחלת שלו והופך לסוג של הדבק המחבר של הקבוצה מעמדה 3.

  5. ג'ון וול התחיל לשחק סוף סוף כמו שהוא אמור לשחק ולהיות גם עקבי בזה. הבנאדם צריך להבין שהוא זה שיסחוב את הקבוצה ושיתחיל כבר לשחק כמו אחד כזה.
    הרי הקו האחורי של וול-ביל הוא מהמוכשרים בליגה מבחינה של שני שחקנים שהם בדרג הראשון בתפקידיהם (ובפציעותיהם…).
    לוויזארדס חמישייה מצויינת רק צריך באמת כמה תיקונים לספסל.

  6. ואולי קבוצה מצויינת עם ספסל גרוע זה המקום של כספי לבוא לידי ביטוי? עומריקי אם אתה קורא דרוש טרייד לעיר הבירה

  7. תודה על היומן!

    סך הכל מה שרשמו פה עד כה המכיבים מתמצת את בעיות הקבוצה – יכולת חלשה במשחקי חוץ, וספסל חלש לאללה. הבעיה השנייה במידה מסוימת יכולה להסביר את הראשונה – ספסל קצר גורר עייפות, ומשחק בחוץ, אפילו כזה שהוא לא בק טו בק, מעייף מטבעו בגלל הנסיעה.
    כמו שסומסום רשם – בפלייאוף אולי רוטציה קצרה זה לא בהכרח חסרון, אבל בעונה של 82 משחקים זאת בהחלט בעיה.

  8. לדעתי, נקודת המפנה היה בהפסד החוץ לסן אנטוניו. הם היו קרובים מאוד, ובמשחק הזה, אולי לראשונה העונה, הרגישו שהם מקבלים את הביטחון שהיה כל כך חסר בתחילת העונה.
    לדעתי, מאזן החוץ שלהם עוד ישתפר, והם יגיעו השנה לפלייאוף.
    זה לא משנה את העובדה שכל הבעיות אותן ציינו המגיבים הן אמתיות, ויהיה להן מחיר. אבל אם הם מגיעים העונה שוב לפלייאוף, תהיה לקבוצה נקודת פתיחה לא רעה לשנה/שנים הבאה/באות.

    תודה על היומן. מקווה שהאנטי-ניחוסון שלך יתפוס…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט