הטור של מל: לאן הגענו עם ה-NBA?

בדיחת השנה: דריק רוז ניקנס $193,848 על החמצת משחק מבלי להודיע למאמן או למישהו אחר בקבוצה!

הניקס החליטו להעניש את דריק רוז על החמצת המשחק ב-"SLAP ON THE HAND". נו נו לך! מה עשית לנו?

הוא ניקנס  ב-$193,848 – 1/110 ממשכורתו השנתית שהיא 21.3 מיליון.

הניקס המטומטמים האלה אפילו חשבון לא יודעים לעשות. למה 1/110?

החכמולוגים של הניקס לקחו "1" – המשחק שהוא החמיץ – כ'מונה', וחישבו את מס' המשחקים לשנה ממשחק האימון הראשון עד גמר ה-NBA, כ'מכנה' וחילקו ב-110. למה 110? כי עם משחקי האימון, הפלייאוף, והכל עד האליפות, זה בערך 110 משחקים, והוא החמיץ אחד!

אבל מאחר והניקס כמעט בטוח לא יעשו את הפלייאוף, או יפסידו בסיבוב הראשון, הם היו צריכים לחלק 1 במשהו כגון 95 מקס. ואז הוא היה משלם עוד כמה אלפים טובים.

כמה אלפים יותר, כמה אלפים פחות, העונש הזה הוא בדיחה. אילו רד אורבך היה חי היום ושומע שהניקס קנסו את שחקנם שהחליט לא להופיע למשחק מבלי להודיע להם בכסף שהוא מרוויח על משחק, הוא היה מתפוצץ מצחוק ומת מצחוק, ולא מהתקף הלב שחיסל אותו. רגע. למה להוציא את רד אורבך מהקבר? הייתי רוצה לראות שחקן כמו טוני פרקר עושה זאת בספארס. גרג פופוביץ' היה מעיף אותו חזרה לצרפת לפני שהספקת לומר 'ברידג'יט בורדו'.

יש לכם אפילו מושג מה מאמן כרד אורבך (וכמוהו כל מאמן אחר של העבר) או הפלח היום היה עושה לשחקן "שנעלם" למשחק מבלי להודיע?

לפחות השעייה של שבועיים. אורבך? פופוביץ'? היה מכניס השעייה של חודש. שיפסיד 12-15  משחקים, ובמקום  בערך 200 אלף, העסק היה עולה לו קרוב ל-3 מיליון. אבל זה לעולם לא היה קורה כי אף שחקן לא היה מעז בחלומותיו הפרועים ביותר לא להופיע למשחק מבלי להודיע, ככה סתם. זה דבר שלא היה נכנס בעבר לתודעה של שחקן.

דריק רוז עדיין טוען שהוא היה חייב להגיע הביתה 'לטפל בעניין משפחתי'.

אבל מה שעשה, והיד המלטפת של הניקס, מראים לאיזה עולם הגענו: שחקנים שלא שמים קצוץ, ובעלי ומנהלי קבוצה רכים, פחדנים, ומוגי לב, ולכן קבוצותיהם מפגרות ומפשלות.

והיכן פיל ג'קסון בכל הסיפור הזה?

מתחבא היכן שהוא עם ה-12 מיליון שהוא משתכר לשנה.

ראיתי אותו הערב במשחק נגד הבולס ביציע. הרקורד של הניקס (לפני המשחק נגד הבולס) הוא 22-17. לפני שנה כעת חיה הרקורד שלהם היה 19-21. הווה אומר שהניקס שכרה את פיל ג'קסון למנכ"ל בשכר של 12 מיליון לשנה לשפר את המצב, לשנות את הקבוצה ולעשות ממנה קבוצה כמו של פעם, שלעיר יהיה דבר להתגאות בו, ומה שקרה הוא שיש להם קבוצה יותר מחורבנת משהיתה בעונה שעברה. אילו הייתם אומרים לי שפיל ג'קסון בונה לעתיד, ומראים לי בניקס כמה צעירים עם פוטנציאל, אולי הייתי סבלני קצת יותר. אבל אין להם. יש לה זקנים בלים ככרמלו אנטוני, יואקים נואה ודריק רוז, וצעירים פחות מהממוצעים בליגה, כשרק הליטאי פרוזינגיס הוא בעל ערך.

מה שקרה עם רוז הוא הסימפטום של המחלה. הריקבון מתחיל מגבוה – מבעל הקבוצה דרך פיל ג'קסון, מנכ"ל הקבוצה, המאמן, ואז השחקנים. לשחקנים אין כבוד למאמן, או לאף אחד בהנהלה. אחרת דריק רוז לא היה מעז לעשות מה שעשה. אבל היום זה עולם אחר, התנהגות אחרת, אחריות אחרת. בכמה דברים מעטים ה-NBA הוא טוב היום משהיה בעבר, אבל ברוב הדברים הוא נחות לעבר.

ישנם כמה גולשים שללא הפסק מקשקשים במוח על הכדורסל 'העליון' של היום על זה שבעבר. מדברים על האתלטיות העליונה של היום על זו של העבר (זה נכון לעומת שנות ה-50 אבל לא נכון לעומת 20 ו-30 שנה)!

כן?

אתם יודעים מי היה משחק הערב לו שיחקו כאן הניקס והבולס של אז, של נניח שנת 1995-6?

הבולס היתה מגיעה עם מייקל ג'ורדן, סקוטי פיפן, טוני קוקוץ', דניס רודמן, ג'יימס אדווארדס, ג'ון סאלי, לוק לונגלי, סטיב קאר, רון הארפר, ג'אד ביוצ'לר, וביל וונינגטון.

אולי כמה מהשמות לא אומרים לצעירי היום הרבה, אבל הבולס הזאת – במשחק רציני וקובע – היתה מנצחת את הבולס המסכנה של היום על 30-40 נק' הפרש.

והניקס היתה מופיעה עם פט יואינג, אנטוני מייסון, ג'ון סטארקס, צ'ארלס אוקלי, גרג אנטוני, רולנדו בלקמן, טוני קמפל, יוברט דייויס, דרק הארפר, אנטוני בונר ובוודאי שכחתי כמה. הם היו אוכלים את הניקס של היום באותו הפרש שהבולס של אז היו אוכלים את הבולס של היום.

ואיש לא היה מעז לא להופיע למשחק כי פיל ג'קסון בבולס, ופט ריילי בניקס, לא היו קונסים אותם במחיר של משכורת למשחק שהחמיצו. הם היו שורפים להם את האשכים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. קבוצה לא יכולה לקנוס שחקן על כמה כסף שנראה לה.
    ארגון השחקנים קבע מגבלות ברורות בהסכם השכר הקיבוצי, ואין לי ספק שהניקס קנסו את רוז על המקסימום שהיה מותר להם.

    1. הם היו יכולים להשעות אותו עד ל-12 משחקים.
      הקנס שהוא קיבל מגוחך. רק הקנסות המצברים שניתן היה לתת לו על האירועים שהוא החמיץ
      (יש רשימה של נוכחויות חובה לשחקן, כאשר הוא מחמיץ בכוונה, ניתן לקנוס אותו).
      ג'רלד גרין זכה להשעיה של 2 משחקים אחרי האשפוז שלו,
      כך שרוז יכל היה לקבל קנס גדול יותר, ובצדק.
      אבל כמו שמנחם כתב –
      אלו הניקס.

  2. אחת השאלות המעניינות בכל שיטת שילטון היא: עד כמה רווחת הכלל חשובה לעומת רווחת הפרט.
    הפישול היחידי, לטעמי לפחות, של דרק רוז הוא שהוא לא הודיע למי שצריך שהוא לא יגיע למשחק. אם הוא היה חייב לנסוע (יהיו הסיבות אשר יהיו), הוא היה חייב להודיע שלא יגיע כמה שיותר מהר.
    אגב, כעיקרון, לטובת הכלל לפני שמונים שנה וחמישים שנה, ואפילו לפני שלושים שנה, היה ערך רב יותר מאשר יש לה היום. הדור של ימינו מקבל יותר לגיטימיות להיות מרוכז בעצמו ולא באחרים.

  3. אני מקווה שהנזק של רוז יהיה ללונג טרם
    אם החוזה שלו בניקס יהיה החוזה הגדול האחרון שלו זה יהיה עונש הולם
    מדובר על שחקן שהיה MVP בליגה ובוא התנהג כמו בליגה למקומות עבודה ,הוא היה צריך להיות מחיוב למועדון שהאמין בו למרות היכולת האישית במגרש והקבוצתית מחוצה לו

  4. לא קרה כלום, הוא רק החמיץ עוד מישחק אחד שהניקס הפסידו.

    רוז הוא פיספוס של הליגה, חבל שהשחקן הזה הרס לעצמו את הבריאות ביגלל מאמן מטומטם כמו ת'יבודו שלא ידע לאזן בדקות המישחק שלו.

  5. נכון, פעם היו רציניים לא כמו היום. למשל כמו הפעם שהבולס של ג'ורדן הענישו קשות את רודמן כשהוא החליט להבריז מאימון לפני משחק 4 בפיינלס מול הג'אז בשביל קרב היאבקות עם האלק הוגאן.

    1. רגע, אתה רוצה להגיד שהם לא השעו אותו כמו בכל שאר הפעמים שהוא סתם החליט להבריז מהאימונים בלי להודיע? או כמו בפעם הזאת שבאמצע סדרת גמר הוא החליט לטוס לליילה של הימורים בוגאס.

    2. אתה בטוח שהוא הבריז בזמן הפלייאוף ?
      לפי מיטב זכרוני רודמן והואגן שיתפו פעולה מול קרל מלון ו DDP
      הקרב היה בקיץ

      1. אתה זוכר נכון, הקרב הזה היה אחרי גמר ה-NBA.
        אבל עדיין, רודמן הספיק להבריז מאימון (ולסשן שאלות-תשובות של הליגה שעליו הוא כן נקנס) לפני משחק 4 של הגמר – https://news.google.com/newspapers?nid=1696&dat=19980609&id=5w0bAAAAIBAJ&sjid=DEgEAAAAIBAJ&pg=3410,1131205
        וחייבים גם להזכיר שהכניסה שלו ל-WCW התחילה כמשהו להעביר את הזמן אחרי שהוא הושעה בתחילת אותה עונה על ששכח איזה ענף הוא משחק, ושהכדורים של הצלם, גם אם מרשימים בגודלם, הם לא כדורי המשחק.

        1. הסיפורים מסן אנטוניו מטורפים. הוא פשוט התעלל נפשית בדייויד רובינסון ובמאמן. זה שבשיקגו הצליחו להחזיק אותו תחת שליטה יחסית זה אולי תעודת הכבוד הכי גדולה לפיל ג'קסון ולג'ורדן.

          1. אני מאמין שהיתה כאן קצת יותר עבודה מרק לתת לו לעשות מה שבראש שלו אבל מסכים עם הפואנטה.
            קנס של 190,000 דולר הוא כבד אחושקשוקה. אבל זה בהחלט לא מספיק. אני חושב בכלל שאחת הבעיות הרציניות של הורנסק גם בפיניקס היתה שליטה על שחקנים כשהדברים חרקו, וזה היה החשש שלי איתו בתחילת העונה. פיל ג'קסון מנותק מהקבוצה. כמאמן הוא היה קרוב לשחקנים באופן יומיומי ויכל להשפיע עליהם ישירות. כנשיא ההשפעה שלו מוגבלת.
            לגבי רוז, אנחנו שוכחים שהשחקנים האלה הם ילדים. וניויורק סיטי זו עיר שיכולה לבלוע אותך. רוז עבר התמוטטות עצבים קלה או וואטאבר והיה צריך את המשפחה שלו קרוב. הכל בסדר, לא קרה כלום. לא צריך לעשות מזה יותר ממה שזה.
            אני יותר כועס על לברון שמבריז ממשחקים כי לא בראש שלו למרות שהכל בסדר איתו פיזית ונפשית.

    3. דניס רודמן הבריז והורחק והושעה ומה לא… ועדיין, מבחינתי הוא אחד השחקנים הכי מחויבים לקבוצה ולמשחק שדרכו על הפרקט. בטח ובטח אם משקללים את העובדה שמדובר באדם מופרע לחלוטין. שחקן שכל כולו הקרבה, עם כמות השטתחויות לפרקט וקפיצות ליציע שכבר לא רואים היום.

      1. אז בוא אני אספר לך סיפור קטן ממעלליו בסן אנטוניו. בסדרת הפלייאוף מול הרוקטס רובינסון פשוט לא הצליח להסתדר עם אולג'ואן. הוא ביקש עזרה עליו. רודמן סרב לעזור בהגנה. מתוך פרנציפ. בסדרת פלייאוף. הוא סרב לעבוד בתכנית המשחק של המאמן והנהיג מרד בחדר ההלבשה תוך זה שהוא לא מפסיק לרדת על רובינסון שהוא פחדן.
        זה בלי קשר לשיגעונות שלו מחוץ למגרש, הבן אדם היה פשוט מופרע. רק בשיקגו הצליחו להתמודד איתו חלקית.

        1. הייתה סיבה לסירוב ולמרד שלו?
          קשה לי לפתור את המעשה כרגע של טירוף.

          בלי קשר לכך שנמאס לי שמבלבלים מחויבות והקרבה עם סגנון משחק.

          1. זה לא רגע של טירוף. הוא פשוט חשב שתכנית המשחק של המאמן לא טובה ושרובינסון פחדן. אז הוא עשה מה שבא לו. זה רודמן, אי שפיות זמנית זה לא קייס שיכול לעבוד אצלו. אולי שפיות זמנית היה מתקבל בבית משפט.

  6. לא נראה לי שיש מישהו שלא כואב לו על קנס של 100,000 דולר.
    חבל שלא נותנים קנסות כאלה למאמנים שמושיבים שחקנים למנוחה בלי התראה

  7. הדג תמיד מסריח מהראש….
    בגארדן, לא משנה מה יהיה עם הקבוצה, הקהל יבוא.
    כשהמנהל המקצועי לא מרגיש מחוייב (והבתזוג שלו בעלים של קבוצה אחרת) אז למה שהשחקנים יקיזו דם…
    אין לפיל ג'קסון איזה ילד שהוא יכול לשים בתור רכז שני?
    בכלל יהיה צחוקים 🙂

    1. עזוב ילדים, שייכנס בעצמו כסנטר מחליף, הוא היה הרי אלוף NBA פעם או פעמיים כשחקן, בטח אפשר למכור את זה איכשהו לאוהדים הנואשים של הניקס…

    2. הוא ובת הזוג שלו כבר לא.
      למרות זאת צריך להעריך אותה על הנאמנות שלה. בזמן ששאר הבעלים בליגה מדברים על לדפוק את הניקס, היא דאגה להשאיר את זה בחדר השינה.

  8. ג'יימס אדוארדס היה הסנטר של הבד בוייס מדטרויט באליפויות שלהם בשנת 89-90 ….בשיקגו הוא שיחק בגיל 40 את עונתו האחרונה..ולא עשה שם הרבה.

  9. אם קליבלנד של 1996/97 (סיימה עם 40-42, הקבוצה של טרל ברנדון) משחקת מול קליבלנד של היום, אני חושב שהקאבלירס יקרעו אותם. ככה גם גולדן סטייט מול זאת של 1996/97 (ניצחה 30 משחקים). סן אנטוניו גם, למרות שב-1996/97 הם סבלו מפציעות רציניות של אליוט והאדמירל.

    מה שכן, אני מסכים שהעדרות של שחקנים ממשחקים זה חוצפה. במיוחד שהם לא מופיעים למשחק בלי להודיע.

  10. "אם קליבלנד של 1996/97 (סיימה עם 40-42, הקבוצה של טרל ברנדון) משחקת מול קליבלנד של היום, אני חושב שהקאבלירס יקרעו אותם."

    איך אפשר להתווכח עם זה? 🙂

    מבחינתי, כמו תמיד בויכוח הזה, החוקים שהשתנו בעיקר הצ'ק, הופכים את זה לבלתי אפשרי, וגם הביגמנים שנעלמו. רק לחשוב על האדמירל לבד בליגה שבוגי קאזינס נחשב לסנטר הכי טוב שלה

  11. מישהו יודע מה בדיוק קרה ולמה רוז לא הגיע?

    כי אני לא יודע, וקשה לי לקרוא אתכם שופטים במקלדות את האירוע וגוזרים עונשים לא מבוססים.

      1. כמה קשה להרים את הסמרטפון ולהודיע שקרה מקרה חרום? מה אתה מנסה להצדיק דבר שאין לו הצדקה?
        אלא אם כן היתה לו פגישה סודית עם אנשי עולם תחתון.

        1. כמובן שמצופה משחקן להודיע לא משנה מה, ועל זה קשה לי לדמיין הסבר מספק למדוע לא התקשר לפחות, אבל נגזרו אמירות חד משמעיות מבלי בכלל לדעת מה קרה, זה הכל..

  12. אני שמעתי בדיחה יותר טובה.
    באחד מאתרי האוהדים של הניקס התנהל דיון אמיתי תחת הכותרת הבאה:
    לאור הפרסומים האחרונים, לפיהם דרק רוז ידרוש חוזה מקסימום בקיץ, בעד ונגד להחתים (את השרץ) על חוזה של 150 מיליון דולר.

  13. לא נכון להשוות בולס של פעם לבולס של היום, וכנ״ל ניקס. תשוו מובילות למובילות – בולס לקאבס, ניקס לטורונטו. בולס קאבס זה קרב טוב. הניקס היו מנצחים בקלות את טורונטו. מראה לנו – שוב – כמה המזרח נחלש.

  14. מנחם צודק בכל מילה. העובדה הכי מוחשית לירידת ערך הליגה היא שגם כשמשודרים כל שבוע משחקים, אני ועוד הרבה חברים אוהבי כדורסל לא טורחים לצפות בטח ובטח כשמשודר במקביל פוטבול. את הליגה העייפה הזאת אפשר להתחיל לראות החל מהסיבוב השני בפלייאוף וגם זה רק בצד המערבי.

    1. אולי אתה והחברים התעייפתם 😉 אל תאשים את הליגה. משחק 7 אשתקד מקום 3 ברייטינג בכל הזמנים. אחרי משחקי 6 של 93 ו-96

      1. אח, שתף עוד בסיפורי רודמן. את הסיפור על רובינסון והאקים אני זוכר מהספר של רודמן בו הוא מספר שהוא רצה לשמור על האקים רק מהמחצית השנייה כי ככה הוא יהיה יותר רענן…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט