ליילות LA – כשאימפריות נופלות- קרב הנמושות / גל שור שליחנו מאל איי

יום שישי בערב. 2:33 דקות לסיום. 19,060 הצופים בסטייפלס סנטר, דאון טאון לוס אנג'לס, על הרגליים. המשחק בין שתי אימפריות הכדורסל לשעבר, זוכות שש אליפויות ב-15 השנים האחרונות, כבר הוכרע מזמן. השאלה הגדולה היחידה שמעסיקה את הנוכחים: האם המארחים יצליחו למנוע מהאורחים לקלוע 100 נקודות – כך שכל מי שרוצה יוכל לזכות בצמד טאקו חינם, מתנת הספונסרית טאקו בל.

סיבה נוספת: רון-ארטיסט-מטה-שלום-עולמי עורך הופעה נדירה על הפרקט. הקהל יוצא מכליו; וורלד פיס הוא עדיין אחד הלייקרים הנערצים כאן, עשור וחצי אחרי שהביא במו ידיו (ושלשותיו, ועם ספרדי מזוקן ופרוע שיער המכונה פאו-פאו) אליפות היסטורית 16 במספר בניצחון ההירואי ההוא על הסלטיקס השנואים.

המאזן של וורלד פיס: החמצת זריקה אחת מהשלוש ו-3 עבירות ב-2 דקות. האחרונה העמידה על קו העונשין את ווין אלינגטון, עוד ג'רני-מן שעבר בשורות הלייקרס לפני כמה שנים. במצב של 127-99 אלינגטון קבר נקודה אחת. הלייקרס השיגו ניצחון מס' 14 העונה (לא רע בהתחשב ב-17 של העונה שעברה כולה), שיא במס' נקודות וסיכוי לא רע לשני ניצחונות רצופים מול הפלורידאנית השנייה מאורלנדו ביום ראשון. הקהל הולך הביתה מסופק קצת פחות; אפילו כשהלייקרס מביסים מישהו ללא תנאי הם לא מסוגלים לענות על שאגת האוהדים: We want Tackos! We want Tackos!

הלכתי לסטייפלס ביום שישי שעבר כהוקרה לאבני היסוד והחושן של האתר, הדוק ורועי, הידועים באהדתם הבלתי תלויה בדבר בהיט של מיאמי. האמת – אהבתי את רוח הלחימה וההשקעה של המועדון הזה, שהעלה בחמישייה הראשונה שמות כמו מקרודר וריד. עד כמה מיאמי בבור התחתית? שחקן כמו לו באביט עולה בחמישייה, משחק 8 דקות, 3-0 מהשדה ועבירה אחת. אז בשביל מה בכלל הפיליפני מעלה אותו?

אהבתי את וויליאם ריד, הסנטר המחליף, שניצל את האין הגנה של הלייקרס ל-22 נקודות ו-12 ריבאונדים, כולל שני דאנקים יפים; ואת ג'וש ג'ונסון, פורוורד אנרגטי שהרוויח ביושר את הדקות על הפרקט עם 20 נקודות, 5 ריב' ו-4' אס'. ריחמתי על מיאמי, עד לפני שנתיים אימת הליגה, שפותחת רגליים לקבוצה כמו הלייקרס; ובאותה נשימה הערצתי את היכולת שלה לנהל קרב צמוד עד אמצע הרבע השלישי, אז תיגרה בין קלארקסון וגוראן מובילה להרחקה של שניהם ובעצם לחמיסת הסיכוי לניצחון (יומיים לפני כן, אותו רוסטר ניצח בסקרמטו).

אצל המארחים לואל דנג נתן את משחקו הטוב ביותר העונה נגד קבוצתו לשעבר עם 19 נק' ו-14 ריבראונדים; ראסל וראנדל היו סבירים פלוס; לו ויליאמס חימם את הידית ברבע האחרון עם 14 נקודות שתרמו להפרש הסופי של 27 נקודות; ואני אוהב מאוד את האנרגיות שמביאים טארק בלאק (דאבל דאבל) ותומס רובינסון (9 ריב', האסל ודאנק יפההפה במיוחד); אבל בעיקר התרשמתי מברנדון אינגראם, שיותר ויותר הולך לממש את התקוות שתולים בו כמס' 2 בדראפט האחרון. בשלושת המשחקים האחרונים אינגרם לפחות פעם במשחק עושה דוראנט: קוטף ריבאונד וחותך את הפרקט במהירות בדרך לליי-אפ מול שניים-שלושה מגינים. וולטון (עצבני ונונדניק מדי, אגב, כל הזמן מתרוצץ על הקו ומתווכח ומתנגח עם השופטים), נתן לאינגראם בחלקים גדולים של המשחק להוביל את ההתקפה סטייל הגריק-פריק במילווקי, וזה יכול להיות רעיון בכלל לא רע לעתיד. הוא וראנדל מציגים יכולת כדרור וורסיטיאליות שמקשות מאוד על ההגנה לחזות את המהלך הבא.

בחדר ההלבשה של ההיט התבוננתי ארוכות בדריק ויליאמס (בחירה 2) ודיון וויטרס (בחירה מ' 4), שהדראפט לא היטיב עמם. שחקנים עם פיזיות נהדרת שהפכו לשחקני ספסל לא מזיקים אבל כאלה השפעתם על הקבוצה מזערית ומן הסתם ימצאו עצמם במדים אחרים בעונה הבאה. מה יבדיל את דיאנג'לו (בחירה מס' 2), אינגרם (2) וראנדל (7) מגורל דומה?

מוזרות דרכי האן.בי.אי, וקשה לחזות איפה הצעירים של היום יהיו בעוד כמה שנים. מה שבטוח – ממה שנראה עד כה, הלייקרס ויתרו לגמרי על הכבוד להיכלל בשלושת המקומות הראשונים בדראפט הבא, והם באמת מנסים לנצח כל משחק ומשחק העונה. והאמת – לעומת שלוש השנים הקודמות השנה ממש כייף לראות אותם ולייחל להצלחתם; לעומת ההיט שנראים שקועים עמוק בתחתית ללא תקוות ממשיות לשיפור בשנים הקרובות, וגם משחקים ככה.

אינגרם מתראיין. התקווה הגדולה של לה לה לנד
סווגי פי מצטלם עם מעריצה. עדיין מאוד פופולרי באל-איי
אוהדות משנות ה-60 בהפסקת העישון בחצי

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. מה זה צריך להיות ?
    איזה תמונה הבאת לנו ?
    מומי עוד לא התאושש מהמראות הקשים של החברות שלך דופקות שאכטה
    אלו בליינד 2 מהרשימה של ווילט
    פעם הבאה תן לנו 2 מהרשימה של סוואגי P

  2. תודה גל. באמת מעניין מה יהיה הגורל של ראסל כשמסתכלים על ווייטרס. אני רוצה להאמין שהוא יותר כשרוני ממנו, או בוגר יותר ממנו, אבל יש הרבה קווים דומים לדמותם. מקווה שיתאפס על הראש, ויש לו את המאמן הנכון בשביל זה.

  3. תודה גל. יש לך כשרון כתיבה.
    זה באמת מעלה מחשבה עגומה כשרואים כשרונות גדולים כמו דיון ווייטרס יושבים על הספסל. הליגה הזו אכזרית ורק מי שבאמת טוב שורד בה (שאפו לכספי שלנו)

  4. יפה אחי. מעניין ומעמיק — מוסיף הרבה למי שלא ראה את המשחק.

    אינגרם האמת די מפחיד אותי. עוד ייצא ממנו איזה כוכב בסוף. מאוד רציתי שיגיע לסלטיקס. נתנחם בכך שעם כל ניצחון הבחירה שלכם בדראפט הבא נודדת עוד קצת לכיוון פילי. למרות שעם המזל שלכם קשה לדעת. בסוף עוד תוציאו בחירה ראשונה עם מינימום כדורים.

  5. מיאמי סובלת מפציעול לשלושת כוכביה הגדולים ומופיעה עם קבוצת "D" וכולם צוהלים על הגווייה שלה.
    זיכרו:
    WHATEVER COMES AROUND GOES AROUND.

    אני מרקווה שתחיו מספיק שנים כדי שאחזיר לכולכם כגמולכם (ואפשר לחשוב איזו קבוצה מפוארת קיימת בלייקרס; אפילו המעודדות שלהם ירדו ליגה).

    תודה גל על כיף של סקירה!

  6. תודה גל, מצוין.
    לא מאמין שמישהו מהבחירות הגבוהות של הלייקרס יגמור כשחקן רוטציה בקבוצה גרועה כמו וייטרס ודרק ויליאמס.

  7. "שירות"-"הביטחון"-הכללי טובח באזרחים שעל ביטחונם הוא אמון בכדי לבדוק אם חיילי צה"ל נכונים לחתירה למגע לאחר משפט אלאור עזריה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט