יומן אטלנטה הוקס (2) – במורד הגרון מחליקה לה מועקה / דותן צומת

(היומן נכתב לפני הטרייד של קייל קורבר לקליבלנד).

מהם 4 הדברים המעניינים ביותר שקרו עם ההוקס מאז היומן האחרון:

דיבורים הולכים וגוברים על טרייד על פול מילסאפ…. אוי ואבוי (וגם על קורבר וספלושה אבל זה פחות אוי ואבוי)… אטלנטה בלי מילסאפ זה כמו סופגנייה בלי ריבה, כמו מסיבת סילבסטר בלי יום חופש אחריה, כמו "פסוקו של יום" בלי האצבע.

"וזה כואב, זה מפריע לתנועה
וזה כואב, זה מפריע לתנועה"

למה זה קורה ולמה זה הולך לכאוב? כסף כמובן… אטלנטה חוששת שמילסאפ יהפוך לשחקן חופשי בקיץ ושהיא תאבד אותו כמו את הארפורד בקיץ האחרון. ובהינתן שזה המצב, ובכל מקרה הסיכוי להוות איום על צמרת המזרח העונה זהה לסיכוי של אלאור אזריה לעשות לייק בפייסבוק לזהבה גלאון, אז בואו נעשה צעד/קופה כבר עכשיו. אמנם השחקן עצמו טוען כי "הוא רוצה להישאר היכן שהלב שלו נמצא, וזה באטלנטה" אבל גם הארפורד אמר שהלב שלו באטלנטה ובסוף הראש והכיס בחרו (בצדק) בבוסטון. מבט בתמונת השכר של הקבוצה + חישוב סיכויי ההישארות שלו בקיץ מובילים למסקנה שיכול מאוד שצעד שכזה יקרה.

והיה והוא הלך מי בא? על השולחן כרגע כמה תרחישים מעניינים:

– נפגשים בדנבר, משאירים שם את ספלושה ומילסאפ, מעלים על המטוס חזרה לאטלנטה את קנת פאריד, ווילסון צ'נדלר וג'מאל מורי.

– מרימים טלפון לעמרי כספי, אומרים לו להיפרד יפה מרודי גיי, קוסטה קופוס ובן מקלמור. בתמורה כספי יוכל ללמד "הבה נגילה" ו –"דרך השלום" את מילסאפ וכריס האמפריז.

– קופצים לראות סרט בהוליווד ובחזור מפנים מקום במטוס לבלייק גריפין תמורת מילסאפ.

– בוסטון? חובר להארפורד? עם כל בחירות הדראפט של דני איינג' גם אופציה כזו רצה בשיחות מסדרון בליגה בימים אלה. אולי בכלל טורונטו שכמעט סגרה טרייד על מילסאפ בקיץ האחרון?

מה יהיה? מה כדאי? נחכה ונראה.

2. ניצחון על סן אנטוניו! תמיד נקודה ראויה לציון. ניצחון ראשון של בודנהולצר על מורו ורבו פופ לאחר 6 ניסיונות כושלים מהעבר. משחק בין 2 קבוצות מאומנות היטב שהלך להארכה והסתיים בניצחון גדול – בודנהולצר ג'וניור לא יכול היה להסתיר את התלהבותו :

מה משותף לקליבלנד, גולדן סטייט, סן אנטוניו, טורונטו, הקליפרס ו…..אטלנטה!!????

כולן מחזיקות במאזן חיובי נגד קבוצות עם +50% ניצחונות (ותודה לגיא רוזן על ההארה). אז נכון שאנחנו מצוינים בלהפסיד לקבוצות החלשות אבל לפחות אנחנו ממש
בסדר מול הגדולות הא? נותן תקווה קטנה לפלייאוף – איפה שהחלשות לא נמצאות….

דוויט "אני כבשה תמימה" הווארד מראה לפאו גאסול שספרדי זה לא קיר והוא פטיש אוויר…. בתמורה הוא מקבל עבירה רגילה מהשופט הביתי…

וחוצמזה?

התחלנו את החודש עם שתי תבוסות רצופות: מינוס 36 מול דטרויט ומינוס 44 מול טורונטו. ואז גם הפסדנו למופע של ראסל ווסטברוק – דיכאון….
המשכנו עם עליות וירידות לפה ולשם, 3 נקמות קטנות בדמות ניצחונות על הקבוצות מהסעיף הקודם: דטרויט, טורונטו והמופע של ווסטברוק – שמחה…
הפסדנו פעמיים למינסוטה! ראבאק למינסוטה…. למרות שמאז שראיתי את "פארגו" יש לי רק מילים חמות להגיד על מינסוטה, עדיין בכל הקשור לכדורסל זה לא היה אמור לקרות…הם מפסידים הרי לכולם, אפילו לפילי בשנייה האחרונה!

הרדאווי ג'וניור ממשיך להראות מגמת שיפור ונכנס לרוטציה בזכות. משחק העונה 21.8 דקות (בהשוואה ל-16.9 בעונה הקודמת) ותורם סלי קלאצ' מול הספרס ועוד.
דווייט הווארד שנחשב ביוסטון כשחקן שלא הכי אכפת לו מהקבוצה, מצטייר בינתיים כשחקן הכי passionate בקבוצה (עשתה לו טוב החזרה הביתה) – הווארד מוליך את הליגה באחוזי הריבאונד בהגנה עם 25.2 אחוז (כמות הליקוטים מהלוח מתוך הפוטנציאל) וגם ראשון בריבאונד התקפה בליגה עם 4.7 למשחק. שרודר ממשיך לספק קבלות ולהוכיח שהבחירה בו ע"פ טיג הייתה (במינימום) לא מזיקה. נתן חודש דצמבר מצוין של 20.6 נקודות בממוצע, 6.9 אסיסטים עם 51% מהשדה. יפה.

טיאגו ספליטר עוד כמה ימים חוזר מחודשים ארוכים של פציעה.

אחרי 10 הפסדים מ-11 משחקים לפני מספר שבועות, אנחנו עם 9 ניצחונות מ-13 המשחקים האחרונים. ממשיכים עם תופעת הד"ר ג'ייקל ומיסטר הייד….
ועכשיו כבר עם 4 ניצחונות רצופים. אז למה לבאס עכשיו עם טרייד על מילסאפ?? למה?

לסיכום – תמונת מצב עם ראייה קדימה:

חוסר היציבות של הקבוצה נמשך והעתיד נראה, איך נאמר זאת, לא יציב ? לא ברור? לא מרגש?… הכל נראה לי.

מילסאפ כנראה לא יישאר, אין להערכתי סיבה אמיתית מבחינתו שזה יקרה ולכן מוטב לעשות טרייד ומהר (לא לחכות ל-deadline בחודש הבא). הרכב השחקנים שסביבו לא יכול להשתפר משמעותית: הווארד מראה תפוקה עד עכשיו אבל נמצא קרוב יותר לסיום הקריירה מאשר לשיאה, שרודר עדיין צעיר וסובל מבעיות התבגרות, בייזמור משולם כמו אול-סטאר אבל נראה כמו שחקן משלים. הקבוצה רחוקה אמנם 2 משחקים מהמקום השלישי במזרח, אבל באותה מידה רחוקה 4 משחקים מהמקום ה-12 שמוביל לשום מקום. ובכל מקרה, אף אחד לא נותן להם סיכויים אמתיים מול האריות/שועלים מקליוולנד טורונטו ובוסטון בהמשך.
ההרגשה הכללית, למרות ההצלחות האחרונות, שהקבוצה קצת "ירדה מהרדאר":

הקבוצה מדורגת במקום ה-20 בלבד במדד ההתקפה, 14 בלבד בהגנה ועם net rate שלילי. בנוסף הם הקבוצה השלישית מהסוף במדד איבודי הכדור! (אם מכבי פוקס "בואו נחליף עוד מאמן" תל אביב היו בליגה אטלנטה הייתה משפרת עמדה למקום הרביעי…). הקבוצה מדורגת במקום ה-27 באחוזי ה-3! לפני שנתיים בעונת ה-60 ניצחונות היינו במקום השני…

לקינוח:

פיסטול פיט כולם (כמובן) מכירים? האיש שלימד מוכרי אבטיחים בשוק בחדרה איך מוסרים והראה להארלם גלובטרוטרס איך עושים את זה באמת…. מי שלא מכיר שיפתח את היוטיוב (וגם מי שכן שיפתח ויהנה):

השבוע הודיע הארגון כי הוא מפריש את גופיה מספר 44 לכבודו של השחקן הגאון הזה, האיש והשפם, אשר שיחק בקבוצה בשנים 1974-1970 ונבחר שלישי בדראפט.

Go Hawks!!!

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. אטלנטה כמו שהיא לא בשר ולא חלב – פשוט פרווה. נראה כאילו ההנהלה לא החליטה על קו מסויים והולכת איתו.
    זה כמו איזה ילד קטן שכל הזמן משתעמם מאיזה משחק ומנסה משהו אחר…
    לא מובן לי הוויתור על מילסאפ המאוד יעיל – אולי כדאי להביא שחקנים טובים ולנסות להשאיר את השחקן הכי טוב באטלנטה, להראות לו שבונים עליו וכד'.
    הבעיה שלהם שהם החליפו הרבה שחקנים ולוקח זמן להבין את השיטה ולהתאקלם. האוורד דווקא חוזר לרלוונטיות וצמד שלו עם מילסאפ בהחלט מאיים.
    צריך עכשיו איזה גארד ברמה גבוהה במקום מה שיש שם עכשיו.

  2. נראה כאילו הכיוון שלהם לבנות סביב שחקנים צעירים כמו שרודר וטאורין פרינס שהם בחרו בדראפט כי עם האוורד ומילסאפ הם כבר לא יגיעו רחוק, השיא שלהם היה עונת ה-60 ניצחונות אבל אחרי התקופה של טיג את הורפורד חושבים בהנהלה לפרק את החבילה.
    האוורד תמורת בחירת סיבוב ראשון בדראפט לא נשמע מופרך כל כך (פורטלנד יוכלו להיעזר בו ולזרוק משם את קראב ועוד איזה שחקן צעיר שמרוויח יותר מדי, אולי הארקלס). תמורת מילסאפ אפשר לקבל הרבה יותר.

  3. נשאר אקטואלי להפליא, גם אחרי עזיבתו הצפויה של קארבר.

    הסיבה המרכזית לעובדה שאטלנטה מבצעת מכירת חיסול היא שהאוורד, שרודר ובייזמור הם שחקני הדרג הראשון היחידים בקבוצה שחתומים על חוזים ארוכים.
    מילסאפ, ספליטר, קורבר, ספלושה, סקוט, הארדוואי –
    לכולם מסתיים החוזה בסוף העונה.
    קורבר ומילסאפ מבוגרים מדי. אטלנטה לא רוצים להתחייב לחוזה ארוך עם ה-2, כאשר עבור חוזים קצרים – ה-2 לא היו בוחרים באטלנטה.
    אז במקום לאבד את רוב הקבוצה תמורת כלום, הם יקבלו בחירות דראפט, ואז יתחילו את השנה הבאה עם דף נקי.

  4. יומן מצויין. יכול לשמש כדוגמא ליומנים כפי שאני רוצה שייעשו!
    קבוצה שהתווית "בינוניות" כתוב על המצח שלה, ויותר גרוע – ב-DNA שלה

  5. תודה דותן!
    חודש טוב לקבוצה הכי בינונית (במובן הבינוני של המילה) בנ.ב.א.
    שרודר נותן עבודה בפנטזי. מילסאפ כבר שבועיים מחרבן לי את המאצ' עם אחוזים נוראיים ואיבודים. טרייד זו לא מילה גסה, אבל וואלה, לא לבונדצ ולא לי יש מושג תמורת מי.
    ומשפט נורמלי לסיום: לפני שנתיים אלטלנה התניעה מאוד מוקדם וקרסה בסוף, אולי השנה זה יידבק לקראת הסוף וישאיר כוחות לפלייאוף. אני עדיין מאמין שאטלנטה בשיאה שווה גמר מזרח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט