התחלה חדשה? השוורים גוברים על הבוכנות בדרבי של המיד ווסט

J'accuse

חזרתי ליויינטד סנטר קצת יותר משבוע אחרי שסיקרתי את הנצחון על הספרס ותחושת דג׳ה וו  שוררת בהיכל – שוב נצחון גדול על קבוצה גדולה ואז שרשרת הפסדים מביכים. בשבוע מאז הנצחון על הספרס הבולס הספיקו לאבד יתרון ואז להפסיד למינסוטה, להפסיד כמעט בלי קרב לבאקס ויום למחרת לתת למילווקי לנגב איתם את הריצפה. לאוהדים זה הספיק ואחרי ההפסד השני לבאקס נשמעו קריאות בוז לעבר הקבוצה. במהלך השבוע, התחרתה התקשורת המקומית מי יכנס בבולס חזק יותר. על ספסל הנאשמים ישבו:

– המאמן פרד הויברג שנאשם בשמוש לא נכון ברוטציה, הגנה רעועה, ובתרומה הדלה של הספסל.

– הספסל שנאשם בצעירות יתר ואי מימוש הבטחות.

– ג׳ימי באטלר שמשום מה נאשם בקלות דעת. במספר ראיונות שנתן, דחה באטלר את הרעיון של משבר, טען שאספת שחקנים תהיה בזבוז זמן, ושכל החולשות של הבולס ניתנת לתיקון. משום מה הציטוטים האלה הרגיזו כמה אנשים בתקשורת המקומית שטענו לחוסר אכפתיות ובגידה באוהדים.

– קו השלוש שנאשם בסיוע לאויב ע״י חבלה בכדורים הנזרקים בסביבתו.

והנאשמים הראשיים –  גב פורמן, הג׳נרל מנג׳ר של הבולס והאי.וי. פי ג׳ו פקסון שנאשמים שרקחו את כל הסלט הזה. 

***היו גם קולות אחרים כמו במאמר הנהדר הזה שמנתח את ההפכפכות של הבולס כתופעה רב עונתית ולא כסימפטומים של עונה אחת

הדרבי

הלילה, אחרי שלושה הפסדים מביכים במיוחד, הבולס ניסו שוב לאתחל את עצמם. הדרך לאתחול עברה דרך קבוצה לא פחות הפכפה – הדטריוט פיסטונס. ההסטוריה של היריבות בין שתי הקבוצות ידועה ואין טעם לחזור עליה. גם אם בשנים האחרונות הדם הרע זורם יותר לכיוון קליבלד-שיקגו, עדיין שיקגו- דטרויט זה ה-דרבי של המיד-ווסט והמשחק היום היה חשוב לשתי הקבוצות.

פרד הויברג, כינס אתמול את השחקנים לאימון שהוגדר ע״י השחקנים  כ״Back to Basics". אימון שנמשך שעתיים וחצי. לפני האימון דווין וייד לקח את השחקנים לשיחה אישית ושיתף מור״קים מתקופות פחות זוהרות בקריירה על מנת להכניס פרופרציה ורוח קרב בשחקנים ולאחר מכן צפו השחקנים בהקלטות הוידאו של המשחקים הקודמים ע״מ ללמוד ולהפיק לקחים.

ועכשיו ברצינות

הבולס הגיעו למשחק הזה במוד רציני. לא ברור אם זה בפקודה, תוצאה של מתח או סתם ריכוז עילאי, אבל שחקני הבולס היו חמורי סבר במיוחד היום. בלי התלוצצוית, משחקים מיותרים וכו.

לפני המשחק וויד מכנס את כולם במעגל, ונותן נאום מוטיבציה קצר ואחריו, ויכול להיות שאני טועה כאן, נראה שהשחקנים מתפללים.

מחצית ראשונה

 לא עקבתי אחרי דטרויט במהלך העונה אז, לפחות בשבילי, זו הפעם הראשונה שאני רואה אותם – 32% מהשדה, 9.1% מהשלוש. שלושים וארבע נקודות עלובות במחצית עם שבע רבאונדים ושבע אסיסטים. ללא ספק מדובר בהופעה עצובה בכל קנה מידה שהבטיחה שהמחצית השניה תהיה גארבג׳ טיים ארוך וכואב.

הבולס לעומת זאת עלו עם אש בעיניים. כנראה שהרצינות לא הייתה מדומה. מירוטיץ, אולי בהשפעת התדרוך שהפסיד ביום שישי הפנים סוף סוף מהו מיקומה של הטבעת ותרם עשר נקודות עם שתי שלשות (50% מהשלוש), מקבאסקטס תרם גם הוא אחת עשרה נקודות באחוזים מצוינים (5/7 מהשדה). החמישיה הראשונה באה גם היא ליום לעבודה – וייד וגיבסון עם שתיים עשרה נקודות. וייד עם שלוש עשרה ובאטלר עם תשע נקודות צנועות. רונדו החליט לוותר על נקודות ובמקום פינק את החברים עם עשרה אסיסטים ושבעה כדורים חוזרים. סיכום מחצית 72% מהשדה, 66% מהשלוש ושישים ותשע נקודות בסך הכל.

הכתב שלידי משדר (לרדיו?) שמדובר במחצית הראשונה הטובה ביותר של שיקגו העונה. עם כל הכבוד, ויש כבוד לשדרן האלמוני. אני חושב שמדובר במחצית הראשונה הכי רעה של דטרויט ולא במחצית הכי טובה. לפני המשחק דובר על ההגנה של הפיסטונס. לצערנו הערב ההגנה לא הופיעה למשחק.

(סיכום מחצית ראשונה)

במהלך הרבע, במסגרת החגיגה שלא נגמרת, מכבדים הבולס בסטנדינג אוביישן את האמ.וי.פי של סדרת הגמר בוולרד סיריוס – בן זובריסט שיושב בקהל עם אשתו כוכבת הפופ הנוצרי ג׳וליאנה זובריסט (אל תרגישו רע אם אתם לא מכירים שירים שלה – אתם לא מפסידים כלום)

מחצית שניה

המחצית השניה הייתה גארבג׳ טיים לפנתיאון. רונדו ובאטלר החליטו לעבוד קצת על אחוזי השלשות. הויברג מושיב את ווייד לנוח במשך רב הרבע השלישי ומעלה את הספסל לקצת זמן איכות על המגרש.לצערי הרב הרגע המרגש של המשחק קורה כשכוס קפה מנצח את הבייגל והדונאט. ולהלן ההסבר – בגדול, משחק אנ.בי.איי הוא חוויה בידורית (ומסחרית) לכל דבר. הקהל משלם עשרות ואף מאות דולרים לכרטיס והקבוצה מנסה לספק בידור בכל רגע כך שבכל פסק זמן או הפסקה יש מופע שנועד לבדר את הקהל. אחד המופעים האהובים במיוחד על הקהל ביונייטד הוא מרוץ על גבי מסך, במהלך פסק זמן ברבע השלישי,  בין דונאט, בייגל וכוס קפה. המרוץ הוא בעצם פרסומת לדאנקן דונאטס והקהל נכנס לטרוף בכל פעם שמשדרים את,המרוץ.

(הקהל בטרוף!)

אחרי מחצית הסתיים המשחק בנצחון של הבולס שקלעו 113 נקודות, ב60% מהשדה ושמונה שלשות ב50% קליעה עם תרומה נהדרת של הספסל ובעיקר מקדורמט ומירוטיץ׳ שתרמו. רג׳אן רונדו בילה את רב הרבע הרביעי על הספסל וזה כנראה מה שמנע ממנו טריפל דאבל. ( עשר נקודות, ארבעה עשר אסיסטים, ושמונה רבאונדים). מוכח שוב שרונדו הוא הברומטר של הקבוצה. יום טוב שלו בד״כ מרים את כל הקבוצה למעלה יום רע ואתה מוצא את עצמך מנגב זיעה של הגריק פריק מהפרקט. יציבות שלו תהיה מפתח להצלחת הקבוצה. כמו כן, הרוצח השקט של הבולס, טאג׳ גיבסון נתן תרומה סולידת עם 16 נקודות במאה אחוז מהשדה(!)

 

אחרית דבר

״ היכולת של רונדו להכניס אותנו להתקפה היא ענקית״ אמר קואץ׳ הויברג לאחר המשחק, ״הוא מכריח את כולם לרוץ איתו ומכניס אותם למשחק״

דווין וויד דיבר (או יותר נכון מלמל) על המחויבות שלו לניקו מירוטיץ׳ (ששמועות רצות על טרייד שיביא לסוף דרכו בבולס) ועל הכדורים שהחברה מסרו לו כדי שיכול לפתח בטחון ולהכנס למשחק.

(***אגב מלמל, שיהיה ברור, רב שחקני הבולס מסוגלים מדברים בקול צלול ורם בחדר ההלבשה, הם מפזרים בדיחות ומתנהגים בנחמדות עד לרגע שנדלקות המצלמות. או אז הם עוברים למלמול חרישי, ונמנעים מקשר עין במטרה לסיים את הראיון מה שיותר מהר.  אני יודע שזה מקובל, אבל לטעמי, יש כאן התנהגות פסולה מכיוון שבלי המדיה הם לא היו הסופר סטארים שהם וסך הכל העיתונאים בשיקגו מתייחסים אליהם בצורה מכובדת ומכבדת למדי)

ביום רביעי ישחקו הבולס מול וושינגטון ואחר כך מול הצרעות של שארלוט. הבולס הוכיחו העונה שהם מסוגלים להענות לאתגר שמעמיד להם משחק בודד אבל השבוע נראה אם הם מסוגלים לייצר לעצמם מומנטום של ממש.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. הלם מוחלט מהתפרקות של דיטרויט ב4 משחקים אחרונים. מה לעזעזל קורה שם???
    אולי הצעירים חשבו של ר'גי יגיע ואז הכל יהיה יותר קל?
    מקבוצה מאוזנת ברבע הראשון של העונה הם הפכו לפח. איזה באסה.

  2. גיא, לפחות הקור קצת נישבר.
    טרוף של נצחון ואני שמח שהיית שם.
    הבולס משגעים אותי. אני בחרתי בהם לנצח את הקאבס, ואם הם משחקים כמו הערב הם יכולים!!!
    כיף של דיווח מאחד האולמות הרציניים של ה-NBA!

    1. מנחם הם מטריפים את כולם בעיר! יום אחד הם מטאטאים את קליבלנד וסאן אנטוניו בלי להתרגש יותר מדי ואז מביישים את כולנו מול מילווקי ומינסוטה. לנהגי האובר שמסיעים אותי למשחק יש בד״כ מילים קשות מאד לומר על הויברג ומירוטיץ

  3. גם בשנה שעברה הבולס סבלו ממאניה דיפרסיה,
    וכולנו זוכרים איך זה נגמר (דיפרסיה. הרבה ממנה…)

    תודה על הסיקור האיכותי!

  4. 72 אחוז מהשדה ו-66 אחוז מהשלוש זה לא רק הגנה רעה. כנראה שילוב של השניים.
    הפיסטונז כנראה רצו לוודא, ובהקדם, שלא תהיה הארכה הערב. או 4.

  5. תודה רבה על ההשקעה!
    איזה כיף לקבל דיווח מהשטח. אני אולי בין היחידים ביקום שאוהבים לצפות בהפסקות משחק בליג פאס מכיוון שאת כל ההפעלות לקהל ואת השידור מהג'מבוטרון בארנה אני מקבל בלייב.

    1. איזה אולם הכי טוב לדעתך בשואו לקהל?
      אני הולך על האולם של ברוקלין. כמו לצאת למועדון. הייתי הולך לשם רק בשביל המוזיקה והאווירה, למי אכפת המשחק?

      1. המוזיקה הכי טובה והרקדניות הכי טובות זה מיאמי!

        לגבי האווירה מחוץ לשידור (קהל מעורב ומשתף פעולה)? שיקגו בהחלט שם. הסטייפלס במשחקי הלייקרס ואני אוהב את OKC. ביוטה הקהל מדהים אבל יש להם אנטרטיינמנט מה-80s

        גולדן סטייט עלובים. יש להם את אותם 3 שירים כל משחק וצוות הוואי ובידור שנלקח ממכוני גמילה. ראוי לציון זורק החולצות עם התלתלים הארוכים והזקן הצרפתי שנראה כאילו נאסף מתוך חבורת הומלסים שמנגבים את השמשה בצמתים. הוא ממש משתדל ומשקיע אבל בא נאמר שלא הייתי לובש חולצה שהוא החזיק ביד…

      2. הייתי באולמות אחרים אבל לא מספיק כדי לדרג. אני יכול להשוות רק בין קבוצות בשיקגו. הטירוף הכי גדול קורה במשחקים של השיקגו בלק הוקס, קבוצת ההוקי קרח של העיר. אווירה של דרבי כדורגל והאוהדות הכי יפות

        1. הייתי בהרבה משחקים במיאמי. פתיחה סבבה עם הזיקוקים, מוזיקה סבבה אבל קצת פרווה וקהל לא מחובר בשיט. אבל כן, מעודדות פצצה. המס"ג חוויה מדהימה. מת על הקהל הניו יורקי.
          דווקא ממפיס נראה לי גם מהטלוויזיה כמו כמו אחלה אולם במיוחד לחובבי הרוק. הברקלי'ס סנטר זה כמו לצאת למועדון.
          יוטה של פעם היה מטורף, מעניין איך זה היום. ובאולם של שיקגו לא יצא לי אבל נראה לי נוסטלגי עם הפסל של ג'ורדן בכניסה וכל ההיסטוריה. נשצע מגניב לאללה מהדיווחים שלכם בשנתיים האחרונות. במיוחד עם אקרדיטציה וגישה לאוכל 😉

  6. נהדר זווית הראיה שלך גיא,
    כיף לחוות מהראש שלך ביקור במשחק.
    (כוכבת הפופ הנוצרי.. מצחיק)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט