סיכום 2016 (10) – שנת האנדרדוג / עידו מוריה

שנה כזאת עוד לא הייתה! אם לא הייתי בנאדם דתי הייתי אומר שהלוביסטים הגיעו לגן עדן ואמרו לאלוהים סדר לנו את לסטר ב 5000:1 , אבל אני לא מאמין בגן עדן רק בצירופי מקרים לא אפשריים. מה ההסתברות שאבא ובנו יזכו בפורמולה -1 . ועוד תחת שלטון המילטון? שנת 2016 היא היא שנת האנדרדוג, לאיפה שלא תסתכלו אנדר דוג עשה את הבלתי אפשרי וניצח את הטופ דוג באחוזים מטורפים. העולם משתגע? בוודאי ידידיי. שמרנו לכם את השורה הראשונה בנבכי האנדרדוג מסביב לעולם.

(המיספור הוא סדר הכתיבה; אין לו כל קשר לגודל ההפתעה)

1. וילנובה, האוניברסיטה הקתולית-יישו'אית הפצפונת גוברת על צפון קרולינה בגמר ה-NCAA

מאת: מנחם לס

 

כשבאליפות המכללות משחקות ענקיות כמישיגן (70,000 סטודנטים) או צפון קרולינה (50,000), ואחרות המשחקות כמקצועניות לכל דבר כמישיגן סטייט, UCLA, דוק, או קנטקי (שתישלח 4 שחקנים ל-NBA) אתה לא מצפה מאוניברסיטה קתולית ג'זואית פרטית קטנה מדאונטאון פילדלפיה לנצח את אליפות המכללות.

הם רצו את התרגיל הזה כל כך הרבה פעמים שאילו הייתם עושים לשחקני וילנובה DNA התרגיל היה מופיע בצילום. לתרגיל הם קוראים, פשוט, "NOVA”.

זה "תרגיל ה-5 שניות כשחייבים סל". הנה וילנובה, בשוויון 74 עם צפון קרולינה הענקית עם 4.7 טיקים בשעון. הטאר הילס זה עתה חזרו מדפיציט של 10 נק', עם שוויון ע"י השלשה של מרכוס פייג' בטיק ה-4.7.

ג'יי רייט, מאמנה הסימפטי של וילנובה (למה הוא לא ב-NBA אין לי מושג!) קרא 'טיים', והוא אומר לשחקניו "NOVA". הוא לא צריך היה לומר יותר.

הכדור בידי קריס ג'נקינס. הוא מוסר לסניור ריאן ארצ'ידיאקונו. הזה שועט במעלה הפרקט ומוסר חזרה לג'נקינס. הוא עולה לשלשה…0:06 בשעון כשהכדור עוזב את ידו.

צלילה בסל. אליפות. טרוף שלא היה כמוהו.

 

2. מארק קינג זוכה באליפות צפון אירלנד הפתוחה בסנוקר / דוד "פאקו" סעדה

כשמדברים על אנדרדוגים בסנוקר, פרצופו הקרח של מארק קינג צריך היה להתנוסס בתמונה הראשית. השחקן בן ה-42 בילה את כל הקריירה שלו בנסיונות לזכות בטורנירים. שיהיה אחד אפילו. פעם הוא אפילו הגיע לחצי גמר אליפות בריטניה מול סטיבן מגווייר, וטלפון נייד שצלצל בקהל ושבר את הריכוז שלו, גרם לו לומר בקול "אם זאת אשתי, תגידו לה שאחזור הביתה בקרוב". דבר אחר ששבר לו את הריכוז היה העובדה שאמו נשלחה לכלא לכל חייה, לאחר שרצחה את בן הדוד שלה. זה קרה ב-2003, שנה בה החליט לפרוש מסנוקר, אך חזר בו לאחר תקופה קצרה כשהבין שירעב כך ללחם. ב-2004, חברו הטוב אנדי היקס הפסיד במשחק לאוסטרלי קווינטון האן, שבתגובה דיבר אל היקס בצורה מזלזלת. קינג הנזעם הזמין את האוסטרלי בו במקום לקרב אגרוף  – מול מצלמות הטלוויזיה. הקרב התקיים, וקינג כמובן הפסיד בו. אבל הקרב הזה לא היה הקשה ביותר בחייו של האיש. קינג היה מכור קשה להימורים, דבר שהביא אותו לחובות של מאות אלפי ליש"ט לגורמים מפוקפקים. הוא הימר על כל דבר שניתן, אם זה סוס, כלב או קלף מנצח. ההערכה הייתה שהוא הפסיד בהימורים כחצי מיליון ליש"ט – חצי מהסכום אותו הרוויח מהפרסים בתחרויות במהלך הקריירה.

קינג בפוזה אופיינית

קינג לבסוף נגמל מההימורים בזכות התמיכה של אשתו ובזכות הפגישות הקבועות ב"מהמרים אנונימיים", אותן הוא פוקד עד היום. עדיין, לאחר 25 שנות קריירה ו-319 טורנירים, הניצחון המיועד בטורניר לא הגיע. כך עד לחודש שעבר באליפות הפתוחה של צפון אירלנד. במהלך האליפות הוא הצליח לעבור שחקנים עדיפים בהרבה כמו ליאנג וונבו וקיירן ווילסון, בדרך לגמר מול בארי הוקינס המצויין, גמר בו היה צריך לנצח תשעה משחקונים (פריימים) כדי לזכות. במצב 8-7 לקינג, הוקינס כבר היה בדרך להשוות ל-8-8, כאשר קינג הצליח בקרב מורט עצבים שנמשך מעל חצי שעה לכפות עליו re-spot (שובר שוויון בכדור שחור). בשובר השוויון זכה לבסוף הוקינס. הדבר לא שבר את קינג, שבמשחקון המכריע הצליח לנצח ולזכות באליפות. נאום הניצחון המרגש, בו סיפר על שנות ההימורים שלו, ואף הודה לאביו החולה בן ה-83, שהיה צריך להלוות לו כסף על מנת שיוכל להגיע לתחרות, מומלץ לכל מי שאיבד את האמונה במין האנושי.

 

3. מוניקה פויג זוכה בזהב האולימפי בטניס נשים / MBK

זו אכן הייתה שנה יוצאת מגדר הרגיל ,בעייני הפתעת השנה היא זכייתה של פוויג הפורטוקירנית המדליית הזהב בריו

בזמן שסרינה ווילאמס וונוס עם 4 מדליות כל אחת ניצבו בפני ההיסטוריה וזכייה במדליה חמישית הסיפור הגדול של ריו הוא של פויג

עד כמה הזכייה מפתיעה ? מדובר בטניסאית שמעלם לא עברה סיבוב שני בטורניר גראנד סלאם ונעה באזור המקום ה 35 בעולם

היא הפכה לספוראטית הראשונה שמגיעה לטורניר לא מדורגת וזכתה הזהב שהיה הראשון אי פעם עבור מדינתה

פויג הדיחה 2 מועמדות טופ 5 וניצחה בגמר את אנג'ליק קרבר הגרמנייה המדורגת ראשונה בעולם ( בעת המשחקים הייתה מדורגת 2 )

נכון שבזמו הטורניר האולימפי כמות הדרמות והריגושים אדירה בזמן שרובנו היינו עסוקים בג'רבי , ששון ,פלפס , בולט והדרים טים מוניקה פויג זכתה בזהב האולימפי כשהגיעה משום מקום

אם זאת לא זכייה של אנדרדוג אז מה כן ?

הרגע הגדול בקריירה של מוניקה פויג

 

4. קליבלנד אינדיאנס בגמר הוורלד-סירייס / אור בן-יעקב

נשפכו כבר הרבה מילים על הקאבס –הסיפור המעניין נמצא בקליבלנד. קבוצה פצועה שנמצאת במקום ה-22 בסך המשכורות ומשלמת פחות מחצי ממה שהדודג'רס משלמים לשחקניהם מעפילה לוורלד-סירייס? מנצחת בדרך אריות כמו הרד-סוקס בסוויפ? מפרקת את טורונטו החובטים המצוינים שלה? מובילה 3-1 על הקאבס שהובילו את הליגה עם מעל ל-100 ניצחונות? אף אחד לא ראה את זה קורה.

אבל, הפסידו בסוף…. כמו שציפו מהם. עוד אחד שהוא UNDERDOG אמיתי שהפסיד ואז ניצח ובסוף הפסיד הוא PRINCE שעלה לשמיים הסגולים שלו. פרינס היה פעיל בדיוק מתי שמייקל ג'קסון היה פעיל. ב -84 הוא הציא את תקליטו הטוב ביותר PURPLE RAIN והיה לאומן האמריקאי החשוב ביותר ל שנייה וחצי בערך את שהאומן האמריקאי הכי גדול בכל הזמנים יוציא את מותחן. PRINCE המשיך לעבוד ולעבוד שהוא משתחרר מכל חבלי התעשייה ובלבול המוח שקשור לצד המסחרי ומתכונן לאתגר הגדול ביותר של מוסיקאי שיש לו הכל.

שילוב של תזמורת כלי נשיפה עם ביט שחור ודאנס. ואז הוא עושה את זה. כל המוסיקאים מחכים לראות מה PRINCE יעשה ו PRINCE מביא לנו את THIRD EYE GIRL. וואו. מעולם אבל מעולם לא היה מוסקאי ברמה של באך שלוקח תזמורת מלאה שם עליה GROOVE שחור ומתזמר אותה. חודשיים אח"כ הוא מת.

 

5. הכרישים מקרנלה מנצחים את גמר הרוגבי לגברים אמיתיים!!! (עידו מוריה)

לפני 200 ומשהו שנים הגיע קפטיין קוק בדרך הארוכה ליבשת אוסטרליה. קפטיין קוק נחת במפרץ בוטני וציין במחברתו שהיבשת יבשה במיוחד הילידים לא נאותו לקבל את מתנותיו הנדיבות (חרוזים ומסמרים) ויש יצור קדמוני שמקפץ בצורה משונה. המקום אינו ראוי למגורים.

קפטין קוק אומנם היה נווט גדול ,אבל, הוא פספס בכמה מטרים את מפרץ סידני המרהיב ועגן בלגונה ביצתית. סידני תהפוך במרוצת השנים לעיר ה-4 ביוקר המחייה בעולם ואחד המקומות המלהיבים ביותר לחיות בהם, ואילו מפרץ בוטני יהפוך לאגן השפכים, נמל התעופה, המזבללה, המקום שתוקעים הו את הפושעים ובתי הסוהר ואת נמל הסחורות המרעיש והמטונף. בקיצור חור התחת של סידני. למקום קוראים בימנו קרנלה.

לקרנלה יש קבוצת רוגבי בליגת ה NRL הליגה הפיזית והאלימה בעולם, משחקים בה בעיקר מי שלא קיבל חוזה מקבוצה אחרת והפעם האחרונה שקרנלה זכתה באליפות היה בקדנצייה הראשונה של ביבי לפני 49 שנים! הסיכויים של קרנלה לפני תחילת העונה היו 1:649 .

הכנה מעוןלנ וכושר גופני אילעי הביאו את קרנלה לנצח את הקאובויס האלופים כבר במחזור השלישי ולשים עליהם מטרה. הכרישים לא נלחצו, בעזרת משחק הגנה קשוח הם הגיעו ל 17 נצחונות 6 הפסדים ותייקו אחד.

מהמקום השלישי קשה מאד להגיע לגמר. משחק ראשון בחוץ מול המקום השני, קרנלה גונבים פנדל על הבאזר ומנצחים 16:14. בחצי מול אלופי שנה שעברה. נפעם בבלואו אאוט התקפי 32:20 על הקאובוייז בצפון היבשת. בגמר מול האלופים הנצחיים. והמלבורן סטורם. קרנלה גונבת פנדל ואז גול של טעות.  8:0 במחצית של קרנלה. זה שלהם להפסיד. ואם יש משהו שהבחורים מאגן השפכים של סידני יודעים – זה להפסיד. מלבורן שוטפים את המחצית ותוקעים 2 TRY מהירים התוצאה 12:8 למלבורן.

ואז סקראם קרוב לקו של מלבורן כדור אחרון הכגור מיועד לרץ האחורי שמחליק בצד של קרנלה! הכדור לא נמסר לו אבל החור בהגנה כבר נפתח. TRY. 14:12 לקרנלה.

מלבורן עולים עם כל מה שישי להם ומגיעים למטר אחד מהEND ZONE של קרנלה אבל נגמר להם הזמן. השופט עוצר את ההתקפה של מלבורן ונותן לקרנלה את הנצחון.

קרנלה הכלב הכי פחות מחודד בקלמר לוקח את ה NRL

6. הבולדוגס מנצחים לראשונה את גמר ה AFL (פוטבול חוקים אוסטרלים) – עידו מוריה

אם על קרנלה קצת ליגלגתי, אבל עדיין בית שם עולה לפחות 2 מליון דולר רק בגלל שהוא מתקרב לסידני אז מה אני אגיד על הרובעים המערביים של מלבורן?
מלבורן חיה על מפרץ. הצד המזרחי חולי ושמשי. הצד המערבי הוא נמל וצמחיית מנגרוב עם בוץ. בצד המזרחי יש גבעות ומספיק גשם בשביל לגדל גינת ירקות בלי לדאוג להשקייה והצד המערבי יבש ועתיר שרפות. בצד המזרחי גרים המהגרים העשירים והתושבים הוותיקים בצד המערבי גרים פועלי נמל ואנשים שלא יכולים להרשות לעצמם בית בצד המזרחי. בצד המזרחי יש רכבות וכבישים מהירים. בצד המערבי יש…. גשר אחד מעל הנמל וכביש אחד ….. ופקקים של 3 שעות בבוקר. בצד המזרחי יש 7 קבוצות פוטבול בצד המערבי יש.. את הבולדוגס . את אליפות ה AFL לוקחות בד"כ קבוצות ממלבורן . הבולדוגס מעולם לא זכו.

הבולדוגס. סיימו את העונה במקום ה-7 שהם מפסידים למי שמעליהם ומנצחים את הנמושות. אבל אז החל סיפור האנדרדוגס.

בפלייאוף משחקים קבוצות 1-4 ו 2-3 על הזכות לשחק בחצי הגמר. מגיע להם כי הם טופ4.

מקום 7 משחק בחוץ מול מקום 6. במקום השישי קבוצה שלא הפסידה בבית. והם מרחק של 4 שעות טיסה ו 2 אזורי זמן. הווסט קואסט של פרת'. הדוגיס לא סתם מנצחים הם מפרקים את פרת' לחתיכות. המשחק הבא מול המפסידה של ה טופ 4.  ואלופת ה AFL ב 4/5 השנים האחרונות וגם שלושת השנים האחרונות ברציפות. דוגיס מנצחים בקלות את האלופים.
משחק הבא חצי הגמר הפעם בחוץ בסידני מול סידני מערב. סידני מערב היא קבוצה חדשה שקבלה מהליגה את כל פרוספקטים של הדראפט האחרונים. קחו את לילארד, דיוויס, KAT סימונס והיגינס ביחד וזה WESTERN SYDNEY. גול על הבאזר סוגר נצחון חוץ לדוגיס 89:83. משחק הגמר הוא מול סידני.

ליגת ה AFL היא מקומית של מלבורן, אבל, יש נציגויות לכל הערים ביבשת. ודווקא השנה לסדרת הגמר הגיעו הכלבים (שם החיבה של WESTERN BULLDOGS) . העיר וכל ויקטוריה נעמדה כאיש אחד מאחורי הכלבים. בתים גדרות ונערות נצבעו בצבעי הכלבים אדום כחול ולבן. צבעי המהפיכה. VIVA LE FRANCE . GO DOGIES

Image result for MELBOURNE PAINT AS WESTERN BULLDOGS
ככה נראה פנאט אמיתי

והכלבים לא רק שמנצחים את סידני ( YES !!) הם קורעים את סידני 89:67.

תגידו לי אתם מתי קבוצה ממקום 7 מנצחת את הפלייאוף מול 4 משחקי חוץ ויריבות עדיפות??

הדוגיס עשו את זה. עם מסורת 0.

 

7. שנת האנדרדוג של הגולף (גילרי)

גולף הוא ספורט בו בדומה לטניס יש 4 תחרויות גראנד סלאם. בניגוד לטניס של העשור+ האחרון לא נדיר בכלל לראות שחקן מן השורה זוכה באחת מארבע התחרויות הגדולות. השנה אבל ראינו שני כוכבים שבמשך שנים ארוכות לא הצליחו במשימה עושים זאת.

הנריק סטנסון השבדי בן 40 ומאכלס כבר שנים את הצמרות העולמית. הא הצליח לסיים 9 פעמים בטופ 10 של טורנירי גראנד סלאם אבל תמיד ללא ניצחון. העונה הוא ניהל קרב באליפות בריטניה עם אגדת גולף בדמות פיל מיקלסון. סטנסון עמד בלחץ והשיג את התואר הנכסף והיוקרתי בעימות אחד על אחד שהפך לקלאסיקה מיידית.

Image result for HOT BABE WITH GOLF CART
בתמונה: גומת גולף

דאסטין ג'ונסון נחשב עד העונה להבטחה גדולה שלא התממשה. תדמית הפלייבוי הדי-מוצדקת שלו וחוסר היכולת לזכות בתואר גדול עד עתה כמו גם הנטייה לפשל ברגעים הקובעים מיתגו אותו כאכזבה בגיל  32. אבל באליפות ארה"ב הפתוחה באוקמונט ג'ונסון הצליח לאלף את המסלול הפראי שהפיל את מיטב הגולפאים בעולם. למרות פיגור לפני יום התחרות האחרון ג'ונסון שלט בעצביו ושמר על קור רוחו בזמן שמתחריו נופלים זה אחר זה. אחרי 11 סיומי טופ 10 הוא הצליח סוף סוף לזכות בתואר הגראנד סלאם הנכסף.

 

8. הקאמבק של דל-פוטרו וגמר הדיוויס / אור בן-יעקב

בפברואר דל-פוטרו דורג 1045 בעולם. בדצמבר הוא כבר היה 38. בגמר הדיוויס קרואטיה הובילה 2-1 במשחקים ודל-פוטרו היה בפיגור 2-0. הקרב היה נראה גמור ובזגרב היו מוכנים לחגיגות. חגיגות? מר קאמבק בתצוגה הרואית חזר למשחק וניצח 3-2 בדרך לזכייה היסטורית של ארגנטינה בדיוויס. אפשר לשים תמונה שלו במילון ליד ההגדרה "אופי".

 

9. ניקו רוזברג זוכה בפורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

"בשביל מה הייתי צריך את זה". אלו היו בוודאי המחשבות של ניקו רוזברג בעודו הוא יורד ממסלול המירוצים בגרמניה, לאחר הניצחון הרביעי ברציפות של לואיס המילטון. הניצחון נתן לבריטי פער של 19 נקודות בצמרת, והיתרון שהיה של רוזברג עד שני מירוצים לפני כן נשכח כלא היה. רוזברג עצמו לא הצליח אפילו לצאת מהפול פוזישן, בעודו נעקף ע"י הנהגים של רד בול, וגמר את המירוץ מחוץ לפודיום. וכל זה מול הקהל הביתי. איזו השפלה.

זום אאוט לשנת 1982. קֶקֶה רוזברג, האבא והשפם, מתחרה בפורמולה 1 באחת העונות הפסיכיות בתולדות הענף. הוא עושה זאת מול נהגים עטורי תהילה כמו אלאן פרוסט וניקי לאודה, ונמצא בפיגור מול דידייה פירוני. אלא שפירוני מחסל לעצמו את העונה ואת הקריירה עם תאונה קשה, פרוסט ולאודה נתקלים בבעיות מכניות בלתי פוסקות, ורוזברג מצליח לזכות בתואר עם ניצחון בודד. זו הייתה הזכייה הראשונה והאחרונה של האנדרדוג הפיני.

ניקו נולד עוד בזמן שקֶקֶה התחרה. כשניקו יתחיל לדבר, זה ברור שהוא גם ילמד בערך באותו הזמן לנהוג. הילד הפיני-גרמני ליווה את האבא לתחרויות עד שהאבא פרש. אחר כך הם התחלפו, והאבא ליווה את הילד עד הגיעו לסבב הפורמולה 1, שם הוא נמצא כבר עשור. בשנים האחרונות הוא נוהג בקבוצת מרצדס, קבוצה שהשתלטה לחלוטין על הסבב. החוק הראשון של מועדון נהגי הפורמולה 1 הוא "לפני שאתה חושב על שאר הנהגים, תדאג להיות מהיר יותר מהשותף שלך", חוק מאד בעייתי במקרה של רוזברג. זאת כי השותף שלו לקבוצה הוא לואיס המילטון, אחד הנהגים המהוללים בסבב, והדבר שהכי קרוב לכוכב רוק בין הנהגים. בשתי העונות הקודמות השאיר המילטון אבק ועשן לכולם, בעיקר לשותפו לקבוצה. רוזברג אמנם סיים את שתיהן במקום השני, אבל הקרדיט עבור ההישג הזה היה למכונית, לא לנהג. בכלל, התדמית של רוזברג בסבב היא של אחד הנהגים היותר אפורים, כאשר המילטון, אלונסו, פטל, ריקארדו, והכוכב העולה ורסטאפן נחשבים לנהגים יותר אטרקטיבים.

עונת 2016 התחילה דווקא טוב עבור רוזברג. סדרת נצחונות במירוצים הראשונים של העונה, כשבמקביל השותף סובל מסדרת תקלות, הביאו אותו ליתרון מבטיח. היתרון התפוגג לגמרי, כאשר המילטון זכה בסדרת מירוצים משלו, עם השיא באותו המירוץ בגרמניה. לכולם היה ברור שהסיפור של רוזברג גמור. לכולם חוץ מרוזברג. הפגרה שלאחר המירוץ בגרמניה החזירה אותו נחוש מתמיד. מייד לאחר הפגרה הוא פתח בסדרת נצחונות משלו. גם אלילת המזל התערבה לטובתו כשסידרה להמילטון תקלת מנוע במלזיה, מה שהפך את היתרון של רוזברג לכמעט בלתי מחיק – ארבעה מירוצים לסיום. מפה רוזברג עשה את מה שהוא יודע הכי טוב – לסיים בכל פעם במקום השני. הספיק יופי לאליפות הראשונה.

חמישה ימים לאחר אותה אליפות, הפתיע רוזברג כשהודיע שהוא פורש מהנהיגה. עכשיו לו ולאבא יש הרבה זמן להחליף חוויות מהמסלול. ולמי שתוהה לגבי הדור הבא, אז לניקו יש ילדה. הכי אנדרדוג שיש.

 

10. לסטר זוכה בפרמיירליג / דוד "פאקו" סעדה

אם מסתכלים על הזוכות בליגות הגדולות של אירופה בשנים האחרונות (להוציא את הליגה השישית בטיבה ביבשת), קשה שלא לראות את המשותף. הדרך הטובה ביותר לתאר אותן היא כקונצרנים. כאלו כמו גוגל, אפל או פייסבוק, הדואגים לגייס את מיטב העובדים, ואין אחד בעולם שלא מכיר את שמם. אותן קבוצות הן גם אלה המאכלסות את רשימת הזוכות בליגת האלופות. הזוכה האחרונה שלא הגיעה מאותה הגווארדיה הייתה פורטו, שאומנה אז ע"י ז׳וזה מוריניו – אחד שמאז הפך לוואחד אוּבּרדוג. הפרמיירליג היא ודאי דוגמא מייצגת לסיפור הזה. זו ליגה שהאלופות שלה בשנים האחרונות נמצאות בבעלות אוליגרכים, שייחים מהמפרץ או משפחות מיליונרים ציניות. זאת כאשר שמות כמו נוטינגהאם פורסט, וולבס, לידס יונייטד או איפסוויץ׳ הופכים לזכרונות נוסטלגיים. הנה נתון בשבילכם: בעשרים העונות הקודמות ארבע קבוצות זכו באליפות. שתיים מלונדון, שתיים ממנצ׳סטר.

לתוך כל זה נכנסה השנה לסטר. קבוצה עם התקציב ה-17 בגודלו בליגה. עם חבורת שחקנים חצי אלמונים, חלקם גם עבור האוהדים של הקבוצה. השם היחיד הידוע בקבוצה הוא זה של השוער שמייקל, אבל זה לא ההוא. זה הבן שלו בכלל. והמאמן שלה הוא קלאודיו ראניירי, עוד אנדרדוג לדוגמא. אחד שלא זכה בשום תואר בקריירה, אבל הקבוצות שעזב זכו בלא מעט תארים אחרי לכתו. וחוץ מזה מדובר באחד האנשים היותר נחמדים בסביבה, מה שבד"כ מהווה דווקא מכשול. וחבורת האלמונים האלו בראשות האיטלקי הנחמד פותחים את העונה, ומנצחים משחק אחר משחק אחר משחק. וכולם אומרים שזה אוטוטו ייגמר. וזה באמת נגמר בסוף. באליפות היסטורית. אליפות שאפשר לנתח בצורה מקצועית וקרה. אם זה בזכות הכיבושים של ג'יימי ורדי, או בזכות ריאד מחרז, ה-MVP של העונה, או בזכות קאנטה הטורבו הצרפתי, או ההגנה האדירה, או העצירות של שמייקל. אפשר גם להתייחס לחולשה של כל היריבות לצמרת. אבל כל זה ייחטא לאמת. כי מה שקרה פה היה באג במערכת, ברבור שחור שצחק בפנים של כל הברבורים הלבנים והמלוקקים מהאגם. וכדרכם של באגים מהסוג הזה, לא לוקח הרבה זמן עד שטובי המוחות מכל העולם מגיעים כדי לתקן. והנה הם מצליחים, ולסטר חוזרת בעונה הנוכחית להפסיד, והיא מפלרטטת כבר עם הקו האדום. ובליגת האלופות הבאג עדיין לא תוקן, אבל סמכו על המהנדסים של הקונצרנים שגם שם הוא יתוקן בקרוב. אבל כל זה לא משנה. כי השנה נפלה לנו הזכות לחזות בתקלה, תקלה מופלאה בשם לסטר.

 

 

וקצת סיכומי מוסיקה (עידו)

דיסק השנה שלי היה 25 של אדל. הדיסק בילה 25 שבועות רצופים !! בדיסק פלייר בטוייוטה וסגר שיא חדש.

להיט השנה הוא האחד והיחיד ברונו מארס (היורש הישיר של פרינס) עם XXIVK MAGIC

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. לפני שאתייחס לסיכומי השנה חייבים לדבר על המוזיקה. ברונו מארס היורש של פרינס? מחמאה ענקית לברונו מארס, שגם הלהיט הכי גדול שלו (אפטאון פאנק) הצליח כל כך בזכות מארק רונסון. נסה את האלבום האחרון של צ'יילדיש גמבינו אם אתה מחפש יורש לפרינס. ואני באמת לא מבין את ההייפ מאדל – יש לה קול מדהים, נכון, אבל זהו. מוזיקת רקע.

    מבחינת הנסים, הגדולים ביותר הם של הקאבס ששברו את הקללה הכי מפורסמת בעולם הספורט יחד עם הבמבינו ושל וילאנובה. כל השאר גם מאוד מרשימים, אבל לדעתי פחות. כן, כולל לסטר.

    1. הקאבס אני מבין כי למרות הדומיננטיות העונה מדובר בהיסטוריה מעיקה על הכתפיים. אבל וילאנובה? מה כאן ההפתעה הגדולה. נכון הם לא אחת האימפריות אבל נמצאים שנים בטופ וכבר לקחו אליפות לפני 30 וקצת שנה ( אז זו בהחלט הייתה הפתעה מרעישה).

      1. השילוב של המהלך שהביא אליפות על הבאזר וקבוצה בלי אף שחקן NBA מהטופ (אוצ'פו שחקן 12 בוויזארדס וארצ'יקודונו נחתך מהספרס, זהו) מאוד מרשים. לכן לדעתי הם שם, אבל זה נתון יחסית לויכוח.

        1. ברור שזה נתון לדיון, אין כאן שום דבר אבסולוטי. אל תשכח שהארט וג'נקינס עוד יצאו לדראפט ומהבחינה הזו הם לא מאד שונים מקונטיקט או לואיוויל של השנים האחרונות.
          עדיין לסטר הם בעיני הפתעה אדירה הרבה מעל האחרות כי אף אחד לא צפה אפילו שהם יהיו טובים.

      2. אז במקום לבקר, שזה כנראה אחד מתענוגות חייך, שב אתה לכתוב על איזו שהיא הפתעה גדולה. אבל לא. לא תשב 10 דקות לתרום משהו כי זה לא נותן לך כל סיפוק. הסיפוק שלך הוא לבטל אחרים.

  2. תודה לכם, פוסט לפנתיאון.
    לפאקו תודה על סיכום הסנוקר ועל הקישור לוידאו של קינג!

    תצוגת עוצמה של כתבי הופס

  3. וואו סיפורים מעולים אחד אחד. תודה לכם חברים.
    בהחלט שנת האנדרדוגס. מדהים כמה כאלו היו. גם באר שבע בכדורגל בארץ נכנס לקטגוריה לא?

  4. רועי – מוזיקה בשבילי זה בשביל מצב רוח טוב ולהיות.
    אדל מביאה קול ענק. מוזיקה עשויה היטב שגם אני וגם הילדים שלי אוהבים. לעשות טוב לכל כך הרבה אנשים שם אותה במקום הכי גבוה שיכול להיות. אגב היא גם מנגנת על רוב הכלים באלבום והכל מנוגן חי . טרק 10 באלבום הוא טופס 10 של כל הזמנים.

    את ברונו מארס אני משווה לפרנס בגלל ההפקה העשירה והמושקע. יכולת ווקלית עצומה וחיבור ישיר לפנק. וכמובן הצלחה מסחרית בלי זה אתה בכלל לא במשוואה.

  5. נעצרת בגיל 6 מבחינת התפתחות מוזיקלית, משעמם מוות.
    האם תוכל לשמוע 5 פעמים רצוף? סיזיפוס עושה חיים לידך.
    שאר הכתבים נתנו עבודה טובה.

  6. מעולה. כחובב אנדרדוגים, אכן שנת ספורט מופתית. בעיקר לסטר. כנראה לא משהו שנזכה לראות שוב בקרוב באחת הליגות הבכירות באירופה.

    תודה לכל הכותבים, אכן עבודת צוות משובחת.

  7. אין טעם לרדת על השמיעה המוסיקלית של האוסטרלי.

    אשתו קוראת לו לארוחת ערב עם משרוקית כלבים.

        1. לא משנה מה, העיקר שיהיה של זאב טנא.

          (מעניין אם הוא יודע עד כמה מעריכים באתר הזה את פועלו..)

  8. אם אני לא טועה היה זה אהרון שדה שהדגיש פה באתר שמה שמדהים באליפות של לסטר, זה שמדובר על הגעה למקום 1 בליגה, ולא ניצחון בטורניר א בפלייאוף בו אתה יכול להתאים את עצמך ליריבות שממול.
    כלומר, עצם העובדה שלסטר הצליחו שבוע אחרי שבוע להישאר בטופ של הלידה, בין אם מדובר על לנצח יריבות חלשות ובין אם יריבות חזקות, זה בהחלט הופך את הסיפור שלהם למדהים.

    מכל האנדרדוגס שיש בכתבה, לסטר הם היחידים שבעצם הגיעו להיות ״מספר 1״ ובכך זכו באליפות. וזה מה שלדעתי הופך את הסיפור שלהם למדהים. כמו שרשמו, בליגות האירפאיות הבכירות אתה כמעט ולא רואה בעשורים האחרונים קבוצה לא קשורה ששוברת את ההגמוניה של הגדולות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט