דירוג העוצמה במכללות (1) / יובל שחם

לפני כחודש החלה עונת המכללות בקול תרועה רמה ונכון לעכשיו כל חובבי הכדורסל נהנים מעונה נפלאה ומרמה גבוהה של אוניבריסטאות וכדורסל. באמריקה נהוג להביא בכל שבוע את דירוג 25 הקבוצות הטובות ביותר במדינה ואני אשתדל להביא כאן בהופס פעם או פעמיים בחודש את הדירוג המצומצם יותר שלי.

דירוג העוצמה:

1.וילאנובה

אלופת העונה שעברה משחקת כרגע את הכדורסל הטוב במדינה. היא עדיין ללא הפסדים במאזנה ונראה שהתחילה את העונה הזאת בדיוק איפה שסיימה את העונה שעברה מבחינת רמת הכדורסל – שלמות.

וילאנובה משחקים מהיר, זורקים הרבה שלשות ואפשר לראות שהאליפות בתוספת של מספר שחקנים משמעותיים שחזרו לשנה נוספת נותנים לה עומק רב והרבה ביטחון. אי אפשר להתעלם ממי שמוביל את האוניברסיטה ומתחיל להסתמן כמועמד בולט לשחקן העונה באמריקה – ג'וש הארט. צפיתי במשחקה הקשה ביותר של וילאנובה עד כה העונה, בשבת האחרונה בניצחון הדחוק שלהם נגד קבוצתי האהובה מנוטרדאם.

המשחק היה מצוין אך מעל כולם בלט הארט עם שורה סטטיסטית מפחידה, כשהמספר הבולט היה בטור הנקודות – לא פחות מ-37 היו לו. בשבוע שעבר הוא גם הספיק לעשות טריפל דאבל באחד ממשחקיה של נובה ואני ממליץ לכולם לעקוב אחרי הבחור הצעיר הזה.

2. UCLA

בחירה ראשונה בדראפט? לונזו בול.

כדורסל המכללות חזר לאל איי ובגדול עם הקבוצה הנפלאה הזו.

הברוינס תמיד היו אוניברסיטה שופעת בשחקנים טובים ובקבוצות עם פוטנציאל, אך הרבה זמן לא הייתה קבוצה כיפית כמו זו. הם משחקים מהר, הקצב גבוה והקבוצה משחקת מאוד חכם. הסיבה? בעיקר בזכות שני השחקנים המובילים שלה: הפרשמנים טי ג'יי ליף (בנו של מיודענו בראד) ולונזו בול.

הראשון הגיע יותר בשקט, אבל מסתמן כאחד המפתחות שיובילו את הקבוצה השנה וכנראה ייצא לאן בי אי כבר בדראפט הקרוב. ליף מאוד מוכשר ומשתמש בגובה ובשכל שלו כדי להוות איום מכל עמדה במגרש – גם בהתקפה וגם בהגנה. אני רואה אותו כמיני ביג פונדמנטל – יעיל מאוד. מרתק לראות את ליף מתפתח והוא גם שחקן נבחרת ישראל עתידי כך שאני ממליץ בחום לעקוב אחריו.

לונזו בול הוא אחד הכישרונות הגדולים של המחזור הנוכחי ומועמד חזק, אם אתם שואלים אותי, לבחירה מספר 1 בדראפט הקרוב באן בי אי. בול הוא גארד גבוה שיכול לעשות ה-כ-ל. הוא קלעי מצוין, מוסר מחונן ומוביל כדור נפלא. דוגמא לשורה סטטיסטית סטנדרטית שלו יכולנו לראות ביום שבת האחרון – 19 נקודות, 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. הציפיות גבוהות מהברוינס ואם בא לכם להנות מכדורסל לכו תצפו בהם משחקים.

3.ביילור

ההפתעה של העונה עד כה מבחינתי. ביילור מציגה כדורסל מצוין והיא במאזן של 0-8 כרגע. הציפיות מביילור היו גבוהות עוד בתחיל העונה, אבל נכון לעכשיו העובדה שהיא מציגה כדורסל טוב יותר מאוניברסיטאות כמו קנטאקי או דיוק אומרת הכל.

אין להם אף כוכב ענק שאני יכול לכתוב שיהיה סופרסטאר מיוחד באן בי אי אבל יש להם מאמן מצוין בדמותו של סקוט דרו. בזכות בניית הקבוצה החכמה של דרו, ביילור עברה לוח משחקים שהוא אולי הקשה ביותר בליגה עד עכשיו עם ניצחונות מרשימים על קבוצות מדורגות כמו מישיגן סטייט, אורגון, זאבייר ולואיוויל.

4.קנזס

קנזס כיאה לאחת מאוניברסיטאות הכדורסל הגדולות במדינה, עומדת בציפיות ממנה עד כה ונמצאת במאזן של 1-9.

לאט לאט הקבוצה מתחילה להתחבר ובמשחקים האחרונים ראינו מהם תצוגות שלשות מרשימות מאוד בהובלתם של פראנק מייסון ג'וניור (עשה שיא קריירה עם משחק של 6 שלשות) ודאבונטה גראהם לצידו. בנוסף אליהם גם ג'וש ג'קסון נראה מצוין עד עכשיו בהתאם לציפיות שהיו ממנו בתחילת העונה.

קנזס ימשיכו לדבר חזק העונה, אבל הסיפור הגדול מבחינתם עד עכשיו דווקא לא קשור לכדורסל. בשבוע שעבר נעצר במפתיע פורוורד הקבוצה, קארלטון ברג ג'וניור, בעקבות טענה שהכה את חברתו וזרק אותה מהמדרגות לאחר שהתווכחו. מיד לאחר המעצר ברג הושעה כמובן מהקבוצה שהצליחה לנצח בינתיים את משחקה הראשון בלעדיו.

עד כה העונה הוא קלע 7.8 והוריד 5.6 ריבאונדים ולמרות שהוא אינו הכוכב הגדול של הקבוצה. ברג בהחלט יחסר ומעניין יהיה לראות איך חבורה צעירה של שחקנים תתמודד עם משבר בסדר גודל כזה הקשור לאחד מחבריהם לקבוצה.

5.דיוק

מי שפחות עוקב ברמה יום יומית אחר כדורסל המכללות כנראה יהיה מופתע לראות את דיוק ממוקמת רק במקום החמישי, אבל מה לעשות שכרגע הקבוצה של ששבסקי היא לא הקבוצה הטובה במדינה. למרות מאזן 1-10, דיוק עדיין יכולה להשתפר והיא ועוד איך תשתפר.

כרגע ששבסקי עוד לא אימן משחק אחד כשברשותו סגל מלא לגמרי. השחקן החסר? הכישרון הגדול ביותר של דיוק – הארי ג'יילס. הפורוורד אמור לחזור בשבוע הבא ולעשות את הופעות הבכורה שלו בכדורסל המכללות ותיהיו בטוחים שכשאשר הוא יצטרף לגרייסון אלן המצוין, פראנק ג'קסון ושאר החבורה המוכשרת בדיוק – הם יהיו קשים מאוד לעצירה.

גם בלעדיו דיוק נראים טוב והיה מאוד כיף לצפות בהם ובמיוחד בגרייסון אלן הנפלא שפינק אותו עם הדאנק הנדיר הזה לפני כמה ימים:

6.אינדיאנה

ההוז'ירס של טום קרין מציגים כדורסל מצוין עד עכשיו למרות שספגו שתי אבידות משמעותיות בקיץ האחרון. אינדיאנה נמצאת עד עכשיו בעונה מצוינת של 1-8 כולל ניצחון מרשים במיוחד על קנזס בהארכה באחד המשחקים הטובים של השנה.

את אינדיאנה מובילים ג'יימס בלקמון, תומאס בראיינט ואו ג'י אנואובי ונשאר רק לראות האם טום קרין סוף סוף יוכל להביא את אחת האוניברסיטאות היותר מפוארות בכל הנוגע לתוכנית הכדורסל שלהם בחזרה לפיינל פור.

7.גונזאגה

אחת מהקבוצות הטובות והמפתיעות של השנה וההוכחה לכך היא מאזן של 0-10, ללא הפסדים לראשונה מאז 1959.

אני זוקף הרבה מההצלחה המסחררת של גונזאגה לאיש אחד – הסנטר הפולני קארנובסקי. הוא אמנם לא מעמיד מספרים משוגעים אבל הוא כל כך גבוה, כל כך חזק וכל כך יעיל שעצם היותו בצבע נותן לגונזאגה נקודות בטוחות בכל משחק ומשחק.

בנוסף אליו נייג'ל וויליאמס נראה כמו אחד הגארדים החמים במדינה והעובדה ששני השחקנים המובילים של הזאגז כבר בעונתם הרביעית והשלישית נותנת להם יתרון ברור בכל הנוגע לניסיון וההיכרות עם כדורסל המכללות.

8.קנטאקי

screenshot_13

קנטאקי נראים לא רע עד עכשיו. הקבוצה של קאליפרי נמצאת במאזן של 1-9 ופרט למעידה אחת בתחילתה של העונה היא ניצחה את כל משחקיה בצורה די מרשימה. מאליק מונק הוא הכוכב של הקבוצה ומוביל אותה כמעט בכל פרמטר.

השנה גם בנו של המאמן, בראד קליפרי משחק בקבוצה בתור פרשמן (מי אמר קומבינה) וקיבלנו סיפור משעשע הקשור לשחקן הצעיר ולאבו המאמן.

כמה ימים לאחר שהראפר דרייק הופיע למשחק הראפטורס עם חולצה שמראה את אהבתו לשדרית דוריס בורק, הגיע קאליפרי הצעיר לאחד ממשחקי הקבוצה ועלה לחימום שעל גופו חולצה באותו הסגנון רק שבה רשום "MAN CRUSH EVERYDAY" ביחד עם תמונת פרצופו של אביו. האם זה אקט תמיכה באביו המאמן או דווקא מחמאה כדי לקבל קצת דקות משחק מאבא(הבן מתייבש על הספסל העונה)? לא יודע, אבל זה היה סיפור די משעשע.

עד כה הלו"ז של קנטאקי היה די קל, אבל כבר בשבת מגיע משחק ענק נגד צפון קרוליינה.

9.צפון קרוליינה

הטאר הילס כבכל שנה נראים טוב מאוד ועומדים על מאזן של 1-10. רוי וויליאמס שוב מצליח לגבש קבוצה שספגה כמה אבידות לאחת מהמפחידות במדינה ולמרות משחק קשה מאוד שכמעט והסתיים בהפסד סנסציוני לטנסי לפני כמה ימים, החבורה מצ'אפל היל נראית טובה ויציבה.

ג'סטין ג'קסון, אחד הותיקים בקבוצה, אשר מתחיל את עונתו השלישית נראה טוב מאוד ומעמיד מספרים מצוינים של 15.5 נקודות ו-4.7 ריבאונדים בממוצע למשחק. ג'ואל ברי, השחקן השני בחשיבותו, גם ג'וניור ומציג עונה טובה מאוד עד כה למרות שסובל מפציעה לאחרונה.
צפון קרוליינה היא אחת הדוגמאות הטובות בכדורסל המכללות לכמה המשכיות היא חשובה ביחד עם פרוספקטים שעושים ONE AND DONE.

10.נוטרדאם

נכון, זו הקבוצה האהובה עלי.
נכון, אני מעט משוחד.
נכון, הייתי שם רק לאחרונה.

אבל נוטרדאם שהתחילה את העונה כקבוצה לא מדורגת אינה נעלמת מעיניהם של אוהדי הכדורסל ופרשני המשחק וגם בדירוגים אחרים באמריקה כבר נמצאת חזק בדירוג.

הקבוצה של מייק בריי פתחה את העונה מצוין במאזן של 0-9 עד שהגיע משחק חוץ קשה בוילאנובה ביום שבת האחרון שהסתיים אמנם בהפסד, אך עבור נוטרדאם ההפסד הזה היה כנראה חשוב יותר מכל ניצחון. נוטרדאם הובילו במהלך כמעט כל המשחק, לפעמים בדאבל פיגרס, כנגד המדורגת ראשונה ואלופת העונה שעברה במגרש הביתי שלה.

בסוף זה נגמר אמנם בהפסד, הרבה בגלל הספסל הקצר של נוטרדאם, אבל מייק בריי והאוהדים יכולים להיות מרוצים עד עכשיו.

בונזי קולסון ווי ג'יי ביצ'ם מציגים עונת שיא, אבל הראוי לציון מכולם הוא הגארד מאט פארל. פארל הוא גארד אמריקאי קטן ולא מרשים במיוחד בשום פרמטר ולמרות זאת הוא נותן עונה פשוט פנומנלית. לאחר העזיבה של ג'קסון שהוביל את הקבוצה בשנה שעברה מעטים האמינו שפארל יוכל להכנס לנעליו. עד עכשיו פארל עושה את זה בגבורה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. אושר. יהיה קשה מאוד לעשות ריפייט אבל כרגע ווילאנובה מוכיחה את עצמה בענק אחרי ההפתעה בשנה שעברה. נכון ג'וש הארט ענק אבל צריך להזכיר את כריס ג'נקיקס שלוקח לאת המשחק על עצמו ומגלה לא מעט מנהיגות. החיסרון של ארצי לא מורגש כרגע אבל אני מאמין שהוא יהיה משמעותי בהמשך. בלי קשר אני ממש מקווה לראות אותו באירופה (מחזיק באזרחות איטלקית לדעתי).
    גו ווילאנובה גו.

    והי, תודה על הפוסט הנפלא.

  2. אין על האהבה שלך למכללות, אולי אני אצליח למצוא זמן להיכנס לזה גם בקרוב!! Go Irish רק בשבילך..

  3. דירוג מעולה שעושה סדר בבלאגן. אני מאוד אוהב את הכדורסל ש-UCLA מציגה העונה וגם את גונזגה, מכללה שתמיד סימפטתי.

    ג'וש הארט כרגע במקום ה-44 במוק דראפט של דראפטאקספרס. אני חושב שהוא יוכל לתרום לכל קבוצה אליה הוא יגיע ואולי יהיה אחת הגניבות של דראפט 2017.

  4. מעולה. וואללה ביילור? הקבוצה הביתית שלי. לא ידעתי שהם בעניינים.
    מה לגבי אריזונה סטייט? איפה הם עומדים שדי השמש האלו?

  5. היי, איפה צבי הביצות ממרילנד? יש להם את אח של בנדר, שבניגוד לאח שלו מנסה פחות לשבור את שיא שבירת הטבעות ממרחק (ואת מלו טרימבלי, מיכל צ'קובסקי ומאזן 11-1, אבל אלה פחות חשובים).
    מעניין לקרוא את הדירוג שלך ולשמוע על מה שקורה בשאר הליגה.

    1. רומן סורקין ואיגור קולשוב הבולטים. סורקין משחק באורגון שהיא אוניברסיטה ברמה גבוהה מאוד. השאר לא ברמות הגבוהות

  6. תודה יובל.
    לדוק יש את לוח המשחקים הקשה ביותר והיא עדיין לא הופיעה במלואה. היא תשתפר ככל שהעונה תתמשך

    1. הבן של ברד ליף הגדול שהיה כוכב בגליל עליון אז כבר שווה כתבה.
      שחקן נבחרת ישראל. גר שנים בודדות בארץ כשהיה ילד אבל קיבל דרכון בזכות האבא.
      לא יהודי אבל אזרח ישראלי ונתן וואחד עונה מפתיעה לטובה ב-UCLA

  7. תודה כיף לקרוא.מה שכן כל עניין של שעון 30 ו2 מחציות מעצבן אותי.זה מחזיר אותי אחרונית אבל לא בקטע נוסטלגי טוב אלא יותר בקטע מעצבן ותתקדמו כבר לכדורסל מודרני

    1. The NCAA introduced a 45-second shot clock for the men's game in the 1985–86 season, reducing it to 35 seconds in the 1993–94 season and 30 seconds in the 2015–16 season. From its inception in 1975, the Philippine Basketball Association adopted a 25-second shot clock.

      זה הכיוון… להזכיר לך ששיחקו שעון של 45 שניות עד אמצע שנות ה90 ואז ירדו ל-35 שניות עד עונה שעברה שירדו שוב ל-30. הקבוצות הטובות לא משתמשות ב-30 שניות ואולי זה ירד עוד בעתיד

כתיבת תגובה

סגירת תפריט