מעורב הופס ליום רביעי בערב / מנחם לס

1.הקבוצות המאכזבות ביותר עד עתה

קופי בופה כתב בבלוג שלו על 5 הקבוצות המאכזבות של העונה, נכון להיום.

בכל פרה-סיסון מפתחים אצל האוהדים ציפיות עד השמיים; מהללים רוקי'ס חדשים חמים מאש; מלהיבים עם איזה פרי אג'נט שבא מקבוצה אחרת אחרי עונה של "6" ומעלים ציפיות עליו כאילו רק בגלל חברי קבוצתו הקודמים הוא ניכשל.

ואז מתחילה העונה עם אולי נצחון או שניים בלתי צפויים, הציפיות וההתלהבות עולים, ואז באה ההתיישרות שכמעט תמיד באה, אם במוקדם או במאוחר. אלה שהיו אמורות להיות הכרבולת של התרנגול עולות לראש, ואלה שאמורות היו להיות הזנב, יורדות בהתמדה למקום המיועד להם.

מדי פעם קורית איזו תופעה בלתי רגילה של קבוצה שלא ציפו ממנה להרבה ולפתע היא זורחת, אבל אם תסתכלו על השנים האחרונות תגלו שזה כמעט לא קורה למעלה או למטה אלא אם-כן מגיע איזה כוכב עליון (כמו סטפן קרי וקליי תומפסון לווריורס), או, עם הזמן, הכוכב(ים) העליון נחלש, והוא לוקח עמו את כל הקבוצה למרתף (קובי; דווייט האווארד, סטיב נאש).

כלומר, ה-DELUSIONS – האשלייות – נעלמות די מהר, והקבוצה חוזרת למקום שפחות או יותר יועד לה. כדורסל אינו מדע מדוייק, אבל בראש הפירמידה נמצאות הווריורס, הקאבס, והספארס, ולמטה מי שציפינו שיהיה למטה: פילדלפיה, וושינגטון, ברוקלין מצד אחד, ודאלאס, מינסוטה, וניו אורלינס בצד השני.

אבל לא תמיד אתה חייב להימצא בתחתית כדי 'לאכזב'. אני משער שכותב המאמר החשיב כ'מאכזבות' גם קבוצות שהיו אומורות להיות בטוב, והן משתרכות במרכז.

אני מעתיק את סיכומו:

The most disappointing NBA teams entered this season with high hopes, but they will likely fail to make the playoffs. At worst, these five teams will go into tank mode right after the All-Star break, clearing up cap space and locking down a high draft pick. Better luck next year.

אני לא מסכים איתו בעיקר עם אטלנטה שבוודאי תעשה את הפלייאוף, ועדיין מוקדם מספיק עבור כל אחת מהחמישה לעשות פנייה בצפונה, אבל נכון לעכשיו הוא די צודק, אם כי אני הייתי מחליף את סקרמנטו עם אטלנטה, ומכניס את מיאמי כקבוצה מאכזבת ששית. ז"א אולי מיאמי לא "מאכזבת" אלא פשוט חלשה

ה. Minnesota Timberwolves

אחת הקבוצות שציפו ממנה השנה לפרוץ שחקים ולשבור סכרים. תנו מבט ברוסטר:

m Roster
NO. NAME POS AGE HT WT COLLEGE 2016-2017 SALARY
45 Cole Aldrich C 28 6-11 250 Kansas $7,643,979
88 Nemanja Bjelica PF 28 6-10 225 $3,800,000
5 Gorgui Dieng PF 26 6-11 240 Louisville $2,348,783
3 Kris Dunn PG 22 6-4 205 Providence $3,872,520
27 Jordan Hill PF 29 6-10 240 Arizona $4,000,000
1 Tyus Jones PG 20 6-2 195 Duke $1,339,680
8 Zach LaVine PG 21 6-5 185 UCLA $2,240,880
11 John Lucas III PG 34 5-11 166 Oklahoma State $980,431
15 Shabazz Muhammad SF 24 6-6 223 UCLA $3,046,299
33 Adreian Payne PF 25 6-10 237 Michigan State $2,022,240
14 Nikola Pekovic C 30 6-11 307 $12,100,000
9 Ricky Rubio PG 26 6-4 190 $13,400,000
4 Brandon Rush SG 31 6-6 225 Kansas $3,500,000
32 Karl-Anthony Towns C 21 7-0 244 Kentucky $5,960,160
22 Andrew Wiggins SF 21 6-8 199 Kansas $6,006,600
Coach: Tom Thibodeau

עם צעירים נפלאים כקרל-אנטוני טאונס, אנדרו ויגינס, וזאק לויין – אולי האתלט הטוב בליגה שהופך גם להיות שחקן מצויין – ורוקי ככריס דאן, וותיקים מנוסים כריקי רוביו וברנדון ראש, ופרונט ליין שהוא אחד הגדולים בגוף – ובפוטנציאל פרונט ליין יעיל ביותר – הקבוצה התחילה בצורה הגרועה ביותר שניתן להעלות על הדעת. ההישג הטוב היחידי שלה היה הנצחון אמש על שיקגו בחוץ. האם זה אות לבאות?

טים ת'יבודו הובא עם כל כך הרבה תקוות ובינתיים נאדה. הוא משחק בעיקר עם חמישייה אחת, ובעקשנות מסרב להחליף. הוא לא מדבר. לך תדע, אולי מתרקם במוחו איזה תהליך שהוא לא מדבר עליו.

אני אגיד זאת פשוט: אם הוא לא מביא אותם לפלייאוף, הוא ייחשב למאמן הניכשל ביותר בליגה השנה.

ד.Washington Wizards

הליגה מלאה בפוינט גארדים מצויינים והם לרוב הסיבה לנצחונות רבים. יותר ויותר מעלימים את ג'ון וול מהרשימה של הטובים ביותר, אז לפני שלושה ימים הוא החליט לעשות ערב של 52 נק' עם 8 אסיסטים ולקוות שזה הטריק שוושינגטון היתה זקוקה לו. הישג אישי נפלא, אבל מה? הקבוצה הפסידה לאורלנדו ב-8.

הקבוצה עדיין מקרקרת, מגרגרת, ומגמגמת עם ג'ון וול הקולע 15 או ג'ון וול הקולע 50. אחרי המשחק הוא התנפל ממש על חברי קבוצתו בצרחות שאף אחד לא נותן נשמתו על הפארקט. אף פעם לא ראיתיו ככה.

היו כאן כמה בינוני הבנה שהיכו בוול ש-"הוא לא שייך לאשלון הגבוה של הפוינטים". אני לא בטוח שזה נכון. לדעתי חברי קבוצתו הם-הם המפשלים, ואולי הראשי שבהם הוא בראדלי ביל שהם החתימו על 127 מיליון כשהתברר להם שקווין דוראנט לא עובר מזרחה ל-NEIBORHOOD שלו בבירה.

סקוט ברוקס נראה כל משחק כאילו הוא סובל מאיזה תריסר התקפי-לב מינוריים כשהוא רואה מה הפולני שלו מרסרד עושה.

אבל מי שזוכר את וושינגטון לפני שנתיים (או שנה?) עם הריצה המופלאה שלהם בחצי השני של העונה יודע שיש שם חומר שניתן לעבוד איתו.

ג. Atlanta Hawks

מסתבר שזה לא היה זעזוע. בינתיים זו היתה בקושי מין רעידת סיפים קטנה
כשהוא הגיע האטלנטה קונסטיטושיון הבטיחWe are all waiting and  expecting  the big man ripping down a rebound, firing forward pass off the backboard, for an easy basket…במקום זה אני רואה דווייט האווארד הלוקח ריבאונד, מוסר מסירה, אבל עושה הכל בסלו מושיון וכאילו באי איכפתיות. ברור שאיכפת לו אבל ככה הוא נראה. אין לו את ה-"WOOMPH" שהקבוצה צריכה.רק לפני שנתיים הקבוצה היתה הדרלינג של ה-NBA שהחלו להשוותה (בגלל בודנהולצר המאמן שהיה עוזרו של הפלח) לספארס בהתהוותה. אבל עכשיו, עם אל הורפורד בשדות זרים, נוצר חור שחור במרכז, וגם איש עדיין לא בטוח שדניס שרודר יכול להיות ג'ף טיג. רק שלשום כתבתי שיש לו פוטנציאל להיות גדול אפילו יותר מהגארד שעזב, אבל פוטנציאל אף פעם לא הביא אוכל הביתה. הקבוצה שהיא 12-12 היתה אמורה להיות היום מיד אחרי קליבלנד.

ב. New Orleans Pelicans

 
*אנטוני דייויס פתח את העונה נגד דנבר עם 50 נק', 16 ריב', 5 אסיסטים, 7 גניבות, ו-4 חסימות.
*אנטוני הנפיק במשחק השני 45 נק' נגד הווריורס עם 18 ריב'.
*הפליקנס הפסידו את שני המשחקים הראשונים.
*הפליקנס המשיכו עם 6 הפסדים נוספים.
מסתבר שהגבה לא זוכה למספיק עזרה, אבל הגבה באה לעזרת השחקנים: לפני עונותיים  היו לו את טייריק אוואנס, אריק גורדון, דרו הולידיי, וריאן אנדרסון כשהם סיימו 37-45 מכובד מאד, והתגנבו לפלייאוף במקום שמיני. עונה על הכיפאק.
מאז הם לא חזרו לעצמם. דרו הולידיי היה פצוע ורק עתה חזר לשחק; אריק גורדון רק עתה חזר לשחק, והוא בשיא כושרו; טייריק עדיין לא משחק; ריאן אנדרסון איננו. ואחת האכזבות היא שהרוקי באדי היילד עדיין לא מצא את מקומו במשחק ה-NBA והוא מגמגם עם 37% קליעה. הקבוצה היא  17-8 ואני לא רואה כיצד היא יוצאת מין הבוץ.

א. Dallas Mavericks

 

זה לא היה אמור להסתיים ככה. דירק נוביצקי היה אמור להיות מסובב בגארדים קולעים, ו-WINGS המסוגלים להגן, והוא, ה-OLD STATESMAN יעשה רק שני דברים: יקרין מנהיגות, ויקבור דאונטאונים, כולל CLUTCH SCORING כי בזה הוא עדיין גדול.

במקום, אנחנו שומעים יותר ויותר דיבורים על עונה שנידפקה, ותשמש לטנקינג במקום לעונת פרידה נאה לנוביצקי.

הכל החל עם הפיאסקו עם ד'אדרה ג'ורדן, ומשם הכל נופל נפילה חופשית. מרק קיובן – בד"כ אדם ממולח ביותר – זרק כספים על ווסלי מת'יוס, דרון ויליאמס, ואנדרה בוגוט. היחיד שמצדיק מעט את עצמו – אבל כתבתי 'מעט' – הוא הריסון בארנס.

המבריקס פישלו בכל בחירת דראפט מאז 2003, ואני טוען כבר שנים שריק קרלייל הוא אוברייטד מאד כמאמן.

דירק נוביצקי חייב לפרוש ולהפוך ל-"ניבחר היכל התהילה שנה ראשונה", ומרק קיובן חייב להתחיל עם "PROCESS" חדש מהריצפה.

2. סודות המשחק שלמדתי מקובי בריאנט

 

http://www.theplayerstribune.com/buddy-hield-pelicans-kobe-bryant/?utm_medium=email&utm_campaign=Dec%2014%20AM&utm_content=Dec%2014%20AM+CID_772dee9aa2e231684644345509bc5a9e&utm_source=newsletter&utm_term=The%20Secret%20I%20Learned%20From%20Kobe

מאמר  נחמד ולא ארוך של באדי היילד. הישנו מתנדב לתרגום? הראשון שיענה בתגובות!

 

 

3.  Ball is making threes so deep even Steph Curry would be impressed

לורנזו בול מ-UCLA הוא צלף השלשות החדש. הוא זורק אותם ממרחקים לא רגילים!

 5. הדבר הבא ב-NBA?

השחקן הבא שחייבים להתחשב בו הוא הפינלנדי לאורי מרקנן מאוניברסיטת אריזונה.

הוא 2.13 מ' המזכיר במשחקו שחקן פינה יותר מאשר פאור פורוורד או סנטר. משווים אותו לקריסטפאס פורזינגיס מהניקס. למעשה מדברים עליהם כעל תאומים זהים אם כי פרוזינגיס גבוה ממנו באיזה 8 סנטימטרים. הוא היה האירופאי מס' 1 בקליעות באליפות אירופה הקיץ של-U20 והוא המשיך את המומנטום באוניברסיטת אריזונה כשהוא קולע כפרשמן 16.8 ב-51.9% דיוק עם 7.1 ריב' עם – נא להקשיש – 47.7% מה-3!!!

יש לו שחרור כדור חלק ומדוייק עם ביומכניקה הנראית לי כמעט מושלמת וככה הוא קבר עד עתה 21 מ-44 שלשות בעשרה משחקים עבור הווילדקאטס. כמו פרוזינגיס, הוא מצויין בקבירת פגזים מהסקרין, והוא מסוגל ליצור לעצמו זריקה מ-PULL-UP עם הקואורדינציה ועבודת הרגליים המצויינת שלו.

כתב עליו אחד הסקאוטים של ה-NBA:.By being able to put the ball on the floor and stop-and-pop, Markkanen makes defenders pay for closing out too hard, something his catch-and-shoot accuracy can force them to do. And in one-on-one situations, he's shown he can separate into balanced looks that fall in his wheelhouse.

הסקאוטים מאמינים שהוא – כמו פרוזינגיס – בסופו של דבר ימקסם את יעילותו בסנטר

Just as there has been support backing Porzingis as a center, scouts believe Markkanen can max out his potential at the 5.

"I think Markkanen's best future would be as a 5 because the 5 man in the NBA can still stretch a guy out and not have to bounce it," one West Coast scout said. "He has a legit 7-foot frame. He does have some length; he's not a short-armed guy. I like his ability to put on weight and actually be a stretch 5. I think that's where a lot of people like him.

"If he can be that rim protector, a little better rebounder, he'll make a lot of money. Because on the offensive side, he's a real tough matchup as a 5 man. His draft status will move up remarkably if teams think they can play him at center."


*

*

*

*

*

*

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. הייתי משנה בקבוצות המאכזבות ושם את בוסטון במקום ההוקס, הציפיות מהם היו הרבה יותר גבוהות, בעיקר אחרי החתמת הורפורד והיכולת עד כה בינונית משהו ולא יותר

  2. אני לא חושב שאטלנטה מאכזבת. מאזן של בערך 50% הצלחה הוא בערך מה שהם שווים באוברול.

    אני מאוד אוהב את פלומלי. כתבתי את זה גם בפלייאוף – הריבאונד+חוכמת משחק+תנועה בלי כדור שלו נהדרות. יש חולשה הגנתית מסויימת אבל הוא סנטר נפלא שיכול לפרוח ליד איזה סרג' איבאקה.

    1. פלאמלי מוכיח את תאוריית "תן קיץ עם הנבחרת ותעלה את משחקך בכמה רמות". תיאוריה נכונה כמעט ברוב המקרים מלבד פאריד

  3. לדעתי פורטלנד חזק במאכזבות
    הם היו קונצנזוס במקום ה 4 במערב לפני פתיחת העונה
    אין אכזבות ממהוקס הם פתחו את העונה חזק מידיי ביחס ליכולת שלהם
    ניו אורלינס מאכזבת ? פחות או יותר עם אותם אחוזים כמו בעונה שעברה
    מינסוטה בפיק של המאכזבות הייתה מחשבה שתחת טיבדו הם יעשו את הפוסט סיזן כבר העונה

    1. מסכים עם הכל, בעיקר עם פורטלנד. IDO למה אתה שותק?
      פלאמלי שחקן נחמד מאוד והיה לא רע בסדרה מול ג"ס. צפוי שילך וישתפר. הוא עוד יהיה אחד הגבוהים הטובים בליגה.

  4. 1. טימברוולבס – אכן מאכזבים. יש להם סגל רחב עם הרבה פוטנציאל אבל ת'יבודו עדיין לא נראה לי מצא את הרוטציות שלו והשחקנים לא התרגלו אליו.
    וויזארדס – בהחלט אכזבה. ביל חתם על חוזה ענק ופשוט לא מזכיר את השחקן של הפלייאוף שלפני שנתיים, נתן קפיצת מדרגה היכולת הבלתי נלאית להיפצע כל פעם מחדש. וכל גם מאכזב אותי כי אני מצפה ממנו כבר מלא זמן לקחת מנהיגות, מה שממש לא נראה שקורה – בעיקר מדבר וצועק אבל לא עושה.
    אטלנטה – לא מובן איך הם ברשימה. הביאו את האוורד והחליפו PG נוסף לירידה של קורבר, ככה שיקח להם זמן. לדעתי אם הם פה אז גם פורטלנד צריכים להיות לידם. עדיף היה להכניס את סקרמנטו.
    פליקנס – זה לא השחקנים, זאת ההנהלה שבחרה את הצוות המסייע הכי גרוע או פצוע ליד הסופרסטאר. נראה לי שמעולם לא היה כזה הבדל בין היכולת של השחקן המוביל לשחקנים לידו.
    מאבריקס – מסכן נוביצקי, גם פצוע וגם קורה איך המועדון שלו משחק כמו חרא. קיובן הימר על הסוסים הלא נכונים ומשהו צריך להדליק שם נורה אדומה שכבר כמה שנים הוא לא מצליח להחתים שם גדול ומתפשר על שאריות.

  5. למי היו ציפיות מוושינגטון? היא כבר שנים בירידה והיה די ברור שהעונה זאת עונת ההתרסקות הסופית.
    אטלנטה – ציפיות נמוכות, לא דירגתי אותם אפילו בפלייאוף, בינתיים הם די במקום הריאלי שלהם.
    בוסטון – מאוד מאכזבים. אייזיאה תומאס השיקרי הוא שחקן שכונה.
    אינדי גם אבל הם במגמת התאוששות לדעתי ויגיעו לפוטנציאל שלהם.

    הכי מאכזבות:
    1. מיני (שנאתי את ההבאה של הקצב אבל עדיין שיערתי שיגיעו לפלייאוף)
    2. פורטלנד – הציפייה הייתה שיעשו את קפיצת המדרגה לקבוצת צמרת אמיתית במערב.
    3. דאלאס – ההתרסקות די מובנת אבל עדיין קולוסאלית.

    1. האמת שאיי נותן הנחה מסוימת לפורטלנד בגלל ההיעדרות של אמינו ואזילי. זה ברור שהבעיה שלהם כרגע היא הגנה, ושניהם שחקני הגנה טובים שדיי חסרים להם. אמינו – כדיי לשתק את הגארד המוביל של היריבה, ואזילי כדיי לתת כתף בסגירת הצבע. נראה מה יהיה כשיחזרו.

  6. דירוג המאכזבות שלי:
    1)מינסוטה-ציפו לפלייאוף, כרגע הקבוצה הגרועה בליגה.
    2)בוסטון-ציפו לגמר מזרח, כרגע מדשדשים במקום השישי במזרח
    3)פורטלנד-ציפו למקום 4, כרגע בקושי עושים פלייאוף
    4)דאלאס-הנה באה ההתרסקות
    5)וושינגטון-אין הסבר. הנהלה פח אשפה

  7. תודה על המעורב

    אצלי אישית אינדיאנה גם נכנסת למאכזבות.
    אני מאמין שהם עוד יעלו על הגל וגם יתנו פלייאוף מכובד, אבל ציפיתי מהם להיות אלו שיתנו פייט לקאבס, כרגע זה נראה כמו פנטזיה…

  8. מרקנן הוא שחקן שכייף לצפות בו.
    אני פשוט לא יכול להבין איך הוא לא בטופ פייב במוקים לאור מה שהוא נותן באריזונה.
    הוא קצת נמוך מפורזינגיס אבל המשחק שלו מלוטש בטירוף.
    יש לו הובלת כדור של גארד וגם משחק פנים.
    ההגנה האישית שלו טובה כבר עכשיו.
    הוא שחקן בלי הרבה בעיות נראות.
    אשמח אם הוא יגיע קינגס!

  9. למה ריק קרלייל אוברייטד? אני באמת לא מבין
    דאלאס שיחקו העונה את רוב המשחקים בלי דירק ודרוון, גם מתיוס לא היה כשיר לגמרי ובוגוט כרגיל לא ישחק 82 משחקים בעונה.

  10. תראו, בנתונים המורכבים אני פחות בקיא, ואפילו להגיד ממוצעים אני לא כל כך יודע, אבל אני כן מתעדכן כל בוקר בבוקס סקורים המלאים, וזו דעתי על השנה של וושינגטון
    1. גון וול רכז בשישייה הטובה בליגה (קרי ווסטברוק פול לילארד וארווינג), ולהוציא אותו משם זה פשע. הבן אדם נותן באזור 18 נק למשחק (ואפילו יותר), וכמעט 10 אסיסטים במשחק. לרכז בסגנון הזה, מה עוד צריך לבקש?
    2. אני גם לא חושב שביל הוא הבעיה. מאז שחזר מהפציעה הוא עומד על 20 נק למשחק ואולי קצת יותר. לגבי אחוזים לא בדקתי אבל התפוקה המינימלית ישנה ואף למעלה ממנה.
    3. גם אוטו פורטר השתפר השנה ונותן משהו כמו 13 נק למשחק ועוד כמות יפה של ריבאונדים, ומרצין גורטאט שומר על הדאבל דאבל הקבוע שלו, גם הם לא הבעיה לטעמי.
    אז מה כן הבעיות?
    1. מרקיף מוריס לא משהו השנה, והחלש בחמישייה לטעמי. בנוסף גם הספסל חלש למדי, טריי בורק מבליח פעם ב, תורנטון לא רע אבל התקרה שלו די מוגבלת, מהינמי פצוע וניקולסון וסמית לא באמת מחפים עליו, ורק אוברה גוניור לאט לאט מתחיל לתת מספרים נאים (גם זה רק במשחקים האחרונים).
    2. סקוט ברוקס הוא פשוט עציץ בתור מאמן, לא תופס ממנו
    3. לקבוצה כמו וושינגטון אמורה להיות הגנת פרימטר חזקה מאוד, עם שומרים כמו וול פורטר ומוריס. ביל לא משהו אבל אפשר לדאוג להעלים אותו בהגנה (אם הווריירס והספרס עושים את זה עם גארדים שלהם זה אפשרי), וגורטאט אולי לא עילוי, אבל בסדר בצבע. קבוצה עם תקרה כזו לעומת מציאות עגומה מספרת רק דבר אחד – חוסר רצון וכימיה. אני חושב שעם מאמן שוטר כמו תיבודו הם היו אחת ההגנות הטובות בליגה

  11. שאפו מנחם!!!

    סוף סוף אחרי כל הזובי של היום לפני 200 שנה ואתמול לפני 47 שנה שמעניין את התחת של דוד שלי מבית דגן חזרת לכתוב במה שמעניין ובפרט במה שאין שני לך.

    תודה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט