יומן בוסטון (1) – מקום לא טוב באמצע / עמית ירקוני

אז קודם כל למי שלא מכיר אותי, אני עמית, תלמיד כיתה י' וזוהי השנה השנייה ברציפות שבה אכתוב את יומן בוסטון.
בעת כתיבת היומן הקבוצה נמצאת במאזן 11-13 (מקום שישי במזרח).

אז כפי שציינתי הקבוצה נמצאת כרגע במאזן 11-13, אישית אני צפיתי ליותר אבל אני אתן לקבוצה עוד זמן להתחבר לפני שאגיע למסקנות קיצוניות. בנוסף המאזן הזה מאוד משקר, לקבוצה הייתה פתיחת עונה קלה למדי כאשר היא ניצחה שלוש קבוצות בלבד עם מאזן טוב ממנה: הניקס, הבולס וההורנטס. לדעתי מצב זה נובע מכך שהקבוצה מתקשה לסיים משחקים צמודים. בשבוע האחרון הקבוצה הפסידה 3 משחקים צמודים לטורנטו, יוסטון ולת’אנדר, כשבכל אחד מהם היה לה סיכוי טוב מאוד לנצח. המאזן של בוסטון במשחקים צמודים (עד 5 נק’ הפרש בסיום) הוא 7-8, אך זהו מאזן משקר מכיוון שחלק גדול מהקבוצות אותן הם פגשו חלשות והמאזן המשולב של כל שמונה הקבוצות שהסלטיקס ניצחו במשחקים צמודים הוא 107-56. אני לא יודע אם אפשר לקרוא לזה מגמה או פשוט חוסר מזל, אבל בראד סטיבנס חייב לשים לכך לב ומהר.

אייברי בראדלי פתח את העונה בצורה נהדרת ולדעתי הוא לא מקבל מספיק קרדיט. הוא מוביל את הקבוצה בדקות משחק, ריבאונדים, וחטיפות. הוא קולע ביותר מ-42% מהשלוש, ובואו לא נשכח שמדובר על האדם שעשה את הבלתי ייאמן ועצר את רצף הטריפל-דאבלים המטורף של ווסטברוק, (ואם כבר טריפל דאבלים, אז נתון מעניין מאוד הוא שאף שחקן לא הצליח לרשום טריפל דאבל מול בוסטון כבר 226 משחקים – הרצף הפעיל הארוך ביותר בליגה). אם אני דני איינג', אני מציע לו חוזה חדש כבר עכשיו בשביל לא להגיע איתו לשנת חוזה שאחריה הוא שחקן חופשי לא-מוגבל מכיוון שלדעתי יהיה קשה למצוא שחקן כל כך מתאים שנותן תרומה דומה לשלו (לא רק בנתונים סטטיסטים אלא גם בהגנה) שלא ידרוש משכורת מטורפת.

גם מרקוס סמארט ממשיך להתפתח ולהציג יכולת מסוימת ובאופן אישי הוא מתחיל להזכיר לי את בראדלי רק עם יותר יצירתיות בצד ההתקפי של המגרש. הייתי רוצה לראות אותו ואת אייזיה תומאס (שגם פתח את העונה די טוב) יותר ביחד על המגרש, אבל בשביל זה בראדלי המצוין ככל הנראה יהיה חייב לרדת לספסל.

הרוקי החדש ג'יילן בראון מציג עד עכשיו יכולת בינונית. לדעתי הוא לא היה צריך להיבחר בבחירה השלישית, אבל אני לא פוסל אותו לגמרי כמו במקרה של פורזינגיס ואוהדי הניקס. לעיתים הוא מציג יכולת מרשימה מאוד אך לפעמים הוא נראה כאילו הוא מנסה יותר מידי וכל העניין הזה קצת גדול עליו. ההוראה המרכזית שהוא קיבל בהתקפה היא לתקוף את הסל בצורה אגרסיבית ולפעמים הוא מגזים מעט בכך. גם ג'יי קראודר התייחס לנושא ואמר: "הוא אגרסיבי. אתה לא יכול להגיד לו לא לקחת זריקה. הוא הלך לקחת את זה וזה הולך להיכנס או לצאת. הוא מרגיש כאילו הוא הולך להיות אגרסיבי וזה צעד טוב עבור שחקן צעיר".

ואם כבר עסקנו בקראודר גם הוא פתח את העונה לא רע בכלל, והנתון המעניין ביותר לגביו הוא שכרגע הוא נמצא בקצב להיכנס אל (או לפחות להיות על סף הדלת של) מועדון ה-50,40,90. כרגע הוא קולע ב-49.1% מהשדה, 39.8% מהשלוש ו-91.7% מקו העונשין, נתונים מרשימים בהחלט.

אני לא רוצה למהר ולשפוט את אל הורפורד. לדעתי הוא מתאים לבוסטון אבל החיזוק שלו עדיין אינו מספיק טוב בשביל לשדרג את הקבוצה ולהביא אותה למצב בו היא יכולה להתחרות עם קליבלנד וטורונטו. לדעתי דרוש עוד טרייד אבל המצב בקבוצה מסובך. אילו אתם הייתם דני איינג', על מי הייתם מוותרים (ומה הייתם מצפים לקבל בתמורה)? אשמח אם תפתחו את הדיון בתגובות.
לדעתי החודש הקרוב יקבע האם יש לבוסטון את מה שדרוש בשביל לעשות ריצה מרשימה בפלייאוף הזה ויבהיר לנו האם צריך טרייד משמעותי גם במחיר של וויתור על אחד הנכסים.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. בראדלי סופר אנדרייטד, שיפר מאוד את משחק ההתקפה שלו וההגנה מעולה. סמארט צריך ללמוד להתבגר קצת אבל הוא בהחלט שחקן איכותי עם המון עתיד. הורפורד הפסיד המון משחקים בגלל זעזוע המוח, אבל יש לקוות שהוא יתחבר הרבה יותר טוב מעכשיו.
    טרייד על קאזינס תמורת הורפורד ובחירות דראפט יכול לעבוד.
    יומן מצויין, תודה!

  2. אחלה יומן. בראדלי גארד שגם קולע וגם שואב ריבאונדים בצרורות.
    חייבים עוד סופרסטאר ואז הם באמת יהוו איום.

  3. האמת מעט מאכזבים בפתיחת העונה בעיקר ההפסדים לקבוצות שכביכול בדרג שלהם כמו ההפסדים לת'אנדר,רוקטס, טורנטו שהזכרת.
    לא רואה את בוסטון מוותרים על הורפורד אחרי שחזרו אחריו כל הקיץ ולדעתי הוא גם יתחבר בהמשך ומתאים לסגנון.
    הדבר היחיד לדעתי שבוסטון יכולה להציע תמורת קאזינס שיהיה ראוי מבחינת סקרמנטו בלעדיו זה את בראדלי-קראודר (ואולי עוד בחירות דראפט) ספק אם זה מחיר שבוסטון מוכנה לשלם. לדעתי הסלטיקס ימתינו לקיץ לגבוה שיהיה פנוי (גריפין???)

    1. בדיוק.
      הייתי מוסיף איזה פרי אייגנט כמו הייווד בקיץ.אייזיה קולע המון אבל לא יוביל את בוסטון לרמות שהיא רוצה להגיע.קראודר לא מספיק טוב בשביל להיות בחמישייה שח מתמודדת לאליפות.
      חמישייה של מתמודדת לאליפות תהיה
      גון וול
      אייברי בראדלי
      גורדון הייוד
      דמרקוס קאזינס
      אל הורפורד

      לשחרר גם את הפרי אייגנטס בקיץ אמיר גונסון גראלד גרין וגונאס גרבקו.להשאיר את גיילן בראון קלי אולייניק טרי רוזייר וטיילר זלר ועליהם להוסיף עוד פרי אייגנטס בקיץ לספסל

        1. במקום אמיר גונסון שפותח עכשיו בחמישייה כן.בוסטון צריכה יותר סופרסטארים כדי להתמודד מול קליבלנד גולדן ועוד כמה קבוצות ביניים שעולות עליה בהרבה.קאזינס הוא רק שם אחד.אפשר לנסות להביא את בלייק גריפין בפרי אייגינסי בקיץ או כמו חגי שרשם למטה את אנטוני דייויס.הכוונה הייתה להנחית סופרסטארים במקום השחקנים הבינוניים

          1. כתבתי למעלה לדעתי יחכו כרגע ובקיץ יילכו על בלייק גריפין בכל הכוח,
            לדעתי עם הקליפרס לא עושים לפחות גמר מערבי סיכוי טוב שלגריפין יימאס מהם .

      1. גורדון הייורד זה רעיון ענק. בסוף העונה יש לא אופציית שחקן, ואולי סטיבנס, שאימן אותו בבטלר, יצליח לשכנע אותו להגיע.

  4. חלק מהרשום מטה כבר פרסמתי בתגובת עבר, אם מישהו כבר קרא אז סליחה.
    בחירות הדראפט של בוסטון בשנים האחרונות נוראיות ואיומות:
    אר. ג'יי האנטר שוחרר.
    בדראפט 2013 לאחר בחירת אוליניק, נשארו על הלוח הגבוהים:
    לוקאס נוגירה, מייסון פלאמלי, רודי גובר, גיאורגי דנג.
    מרכוס סמארט נבחר כי הוא חזק
    ג'יילן בראון נבחר כי הוא אתלט
    גרשון יבוזלה נבחר כי, ע"פ סטיבנס, "יש לו תנועה צידית מהירה ביחס למשקל שלו" (אמיתי! לא נגענו)
    מכאן ששלושת הרשומים מעלה מגינים טוב… התקפה?
    הקבוצה סובלת מעזיבת אבן טרנר בקיץ, שהיה הרכז המחליף. טרי רוז'יר שחקן נורא, לראיה, רשם לאחרונה קריר-היי של 11 נקודות.
    ג'יילן בראון שחקן כל כך גרוע, שכאשר ג'יי קראודר פצוע, הסלטיקס נאלצו לשחק עם פויט-גארד מרקוס סמארט בעמדת הסמול, העיקר שבראון לא ישחק.
    בצד החיובי, הקבוצה שיחקה הרבה משחקים ללא הורפורד וקראודר שהיו פצועים, ועכשיו אייזאה תומאס פצוע.
    לאחרונה פורסמה כתבה של יונתן אליהו באתר וואלה ספורט שאנטה זיזיץ’ בעל פוטנציאל, כרגע הוא מוביל את הליגה האדריאטית בכמה קטגוריות.
    מישהו יודע משהו על עבדל נאדר?

    1. צודק מאה אחוז. נקודה שמאוד לא דברים עליה כשמהללים את איינג' כGM. מהבחירות של יאנג, מיקי, האנטר ורוז'ייר היו אמורים לצאת לפחות שני שחקני רוטציה וזה לא המצב – לא יודע אם זו הבחירה או שלא נותנים להם לשחק.

  5. האידיאל זה לנצל את המצב בניו אורלינס, להעביר את גיילן בראון, כמה בחירות דראפט גבוהות של ברוקלין ועוד שחקנים משלימים ולהביא את דייויס. הסיכוי מאוד נמוך אלא אם כן הוא יחליט לדרוש טרייד, ועם איך שהמועדון מתנהל אני לא חושב שזה ייקח הרבה זמן

  6. יומן מעולה על קבוצה שאותי היא מאכזבת. בוסטון סלטיקס – כמו הלייקרס – חייבות לעשות סופר מאמץ לחזור לטופ, וזה לא קורה. אלה לא סתם קבוצות; אלה הסטוריה, מסורת, ועלייה (או חדר) חשובה בלב העיר. בפוטבול גרין ביי או ניו אינגלנד פטריוטס לא ירשו לעצמם לרדת לבינוניות. בבוסטון ולוס אנג'לס זה קרה ואני לא רואה בינתיים סכוי לחזור לגדולה.
    אגיד משהו מאד לא פופולרי: לדעתי בראד סטיבנס הוא לא המאמן המתאים. יותר מדי רגוע, יותר מדי שקט, יותר מדי מופנם. זוכרים את רד אורבך המטורף? הם צריכים רד אורבך כזה שיחזיר אותם לימים עברו

  7. חיזוק לבוסטון יכול להגיע רק בעמדות 4 ו1.
    אני הייתי מעביר את אייזיה תומאס (למרות ההתאמה לקבוצה ולעיר) תמורת סטרץ׳ 4 טוב (איבקה לדוגמא)

  8. אישית גם אין לי בעיה עם המצב הנוכחי של הקבוצה, כל עוד עולים לפלייאוף ממקומות 3-4 אז העונה הרגילה לא כל כך מעניינת והקבוצה תשפט על פי ההופעה שלה בפלייאוף. להגיע לגמר המזרח זו הצלחה, להגיע לחצי גמר המזרח זה לעשות את המינימום

  9. בוסטון נתנה קפיצה, שאף אחד לא ציפה, שנה קודמת ולכן הציפיות המאוד גבוהות ממנה השנה, בטח שאחרי החתמת הורפורד.
    הבעיה שלוקח זמן להתחבר, בטח שאתה מביא שחקן בכיר כמו הורפורד לקבוצה שמלכתחילה עדיין בתהליכי גדילה.
    אייברי בראדלי מצויין ומראה שהוא SG מצויין ומראה שהוא משלים ברמה הגבוהה ביותר.
    הבעיה שבעמדות 1-4 (הורפורד לדעתי גבוה בעילית של הליגה ושמתי אותו 5) כולם שחקנים משלימים מצויינים, גם תומאס הפנטסטי. והם צריכים את הסופרסטאר הבכיר שחסר להם.
    הם גם צריכים לדעתי עוד שחקן שיכול ליצור נקודות מלבד תומאס.

  10. בתור אוהד הסלטיקס, תודה על הטור המצויין.
    בקשר לעונה, יש להמתין ולראות. נכון שהציפיה מהקבוצה הייתה לרוץ קדימה, אבל בסוף הכל יקום ויפול על הפליאוף, כפי שכתב רביד

  11. תודה עמית. אני חושב שבראדלי הכי טובה בקבוצה העונה ולא הייתי מוריד אותו לספסל בשביל סמארט. אני גם חושב שיש לו קייס רציני במאבק על תואר שחקן ההגנה.
    כתבת נכון לשבט על המאזן, אבל צריך לציין גם לחסד שהורפורד וקראודר היו פצועים משך לא מעט משחקים, יחסית לתקופה שעברה.

  12. הבעיה של בוסטון היא בהגנה.
    בשנה שעברה הם דורגו במקום ה-4 עם דיפנסיב רייטינג 100.9 ,
    השנה הם הדרדרו למקום ה-17 עם 104.5

    ההפרש הוא משמעותי, בעיקר בגלל שאין להם את ההילוך הנוסף בהתקפה שיש לקבוצות עם הגנה ברמה שלהם (קליבלנד, טורונטו)

  13. אני מבין קטן מאוד בבוסטון, אבל נדמה לי שהאוהדים שם מחכים לאיזה ביג באנג ביג טרייד, כזה שינחית שם כמה כוכבים יש מאין, והיידה אנחנו בעסק.
    האם בוסטון לא עשתה עיסקאות מורכבות כדי להצמיח קבוצה מאינספור בחירות דראפט?
    ברור שניתן להמיר אותן – רק למה שפתאום יגיעו כוכבי ענק לקבוצה, ומי ישחרר אותם ובתמורה כל כך לא כדאית?
    למה שמישהו ייקח את אל הורפורד, בן 30 עם חוזה ל-4 שנים של למעלה מ-100 מיליון דולר – ותמורת מי? בוגי קאזינס? אמא תרזה לא היתה עושה מהלך כזה.
    ולמה שמישהו בעולם או מחוצה לו ישחרר את אנתוני דיוויס, עם כל הרצון (שלי אין) לראות את בוסטון שוב בפיסגה?
    ולאן דיוויס יגיע בטרייד המדומיין הזה, נניח שהוא תובע: רק בוסטון, חולה על קלאם צ'אודר מבית אמי האירית – לאן יגיע? לקבוצה שתצטרך לוותר על 2-3 רכיבים משמעותיים שיש בה היום, נניח קראודר וברדלי ועוד איזה בחירת דראפט גבוהה (את מר כוס סמארט הפלופ שישמרו), וזה מחיר מינימום. אז למה הוא יבוא? לקבוצה מחוררת, ניו אורלינס ב'?

    לא סביר בעיני כל ה pipe dreams האלה. יש לבוסטון ים בחירות דראפט – שיבנו קבוצה לעוד 5 שנים. ועד אז, לברון גם כנראה יירד. כנראה.

  14. תודה עמית, אחלה פוסט.

    המאזן של הסלטיקס מעט מאכזב אבל עם שני נצחונות במשחקים צמודים ופתאום כל ההרגשה לגביהם היתה אחרת עם מקום שלישי.
    המטרה של חצי מהקונפרנס היא גמר מזרח כי אחרי קליבלנד קשה לראות הבדלים גדולים וגם אחרי הפלייאוף הקודם של הראפטורס מרגיש שהם עדיין טעוני הוכחה (בתכלס, אחרי שעברו שתי סדרות רק במשחק שביעי זה כנראה מוצדק).
    אני מאוד מקווה שלקראת סוף העונה לא תהיה פארסה של קבוצות שינסו להימנע ממקום 4,5 כדי לא לפגוש את הקאבס בחצי הגמר.
    בסגל מלא אני עדיין ועם זמן התחברות של הורפורד אני עדיין מאמין שיכולים לקרוא תגר על המקום השני ואם לא אז בטח שעל השלישי.

  15. אחלה ניתוח. הערה טכנית קטנה לכותב – כתבת "אני" 8 פעמים ו"לדעתי" 7 פעמים וזה מאוד צורם בקריאה (לפחות "לדעתי" :-)). כדי לצמצם בזה – זה נותן יותר תחושה של ביטחון במה שאתה כותב.

  16. תודה עמית.

    הג'יי קראודר הזה חתיכת שחקן. אם אני לא טועה, הוא היה מחמם בספסל בדאלאס והגיע במסגרת הטרייד על רונדו.

    בכל מקרה, גם אני ציפיתי ליותר מהקבוצה, בטח בהתחשב בעונה הסופר מוצלחת אשתקד, וההחתמה של הורפורד, שעל הנייר הייתה מצוינת.

    היה להורפורד גם רצף נהדר של משחקים כשחזר מהפציעה, ועכשיו הוא נרגע קצת. אני מאמין שככל שהעונה תתקדם, הקבוצה תשתפר.

  17. קבוצה של נמושות. מפסידים כמעט כל משחק צמוד. אין להן גיימר שיעביר אותם את הקו.
    עמית מה הסטאטס שלהם במשחקים צמודים?

  18. טור מעולה.
    אני הייתי מוותר דווקא על ביג אל הורפורד. הוא אמנם ותיק אבל אין לו את הכאריזמה להיות מנהיג ומנטור. האיש בא לתת עבודה, שזה נחמד, אבל זה לא הערך המוסף הדרוש מוותיק לקבוצה הזו….

  19. האמת שכבר בקיץ חשבתי שיש התלהבות מוגזמת מהסלטיקס…
    יותר מדיי שחקנים טובים ואפילו מאד ואף לא שחקן מצויין אחד. הייתי נותן לפליקנס את כל החמישייה תמורת הגבה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט