הלילות של אירופה – מחזור תשיעי ביום האדישות

טבלה צמודה צמודה מקבלת את פני המחזור התשיעי באירופה. כמה משחקים גדולים בקנה וכמה הזדמנויות פז לקבוצות שמעוניינות להוציא יותר, להתאושש ולהתחיל בטיפוס הסיזיפי במעלה הטבלה. לכבוד חג ההודיה האמריקאי נחגוג את המחזור האירופאי בשגרה מוחלטת, כאות לתחום בו האירופאי הם הטובים מכולם: אדישות. לכו תקימו לכם יבשת צרו מיתוסים טוו חלומות, רק תנו לנו כאן את השקט שלנו. בתמונה: תרנגול רגיל, לחלוטין לא הודו ואדיש כדבעי.

אפס אנדולו (5-3) – הכוכב האדום בלגראד (4-4)

אפס, שהתחילה להתקמבק לאחר חזרתו של תומא הורטל להרכב, הידרדרה בשלושת המחזורים האחרונים והפסידה פעמיים. הזדמנות מצויינת לקבוצה הטורקית לחזור לעניינים מול קבוצה נחותה ממנה על הנייר, אלא שזה לא כל כך פשוט. בשבוע שעבר הציגה הכוכב לצד ההגנה היעילה שלה גם שיפור התקפי ומול קבוצה שההגנה שלה, איך נאמר, לא משהו להתפאר המגמה עלולה להימשך. אפס קולעת בשלושת המשחקים האחרונים 91 נקודות בממוצע והיכולת ההתקפית שלה הולכת להיבחן טוב טוב מול ההגנה הנפלאה של הכוכב שסופגת 71.8 נקודות בלבד. נתון מעניין לגבי הכוכב הוא היחס בין משחקי החוץ לפנים שלהם, בקצרה: הכוכב טובה בהרבה התקפית בבית מאשר בחוץ (אם כי היא סופרת גם בבית וגם בחוץ 2 ניצחונות ו2 הפסדים). את אפס מובילים הטריו תומאס – בראון – הורטל וסביר להניח שאלו יהיו השחקנים המובילים גם הערב, כאשר כל עזרה מהאניקט ודסטון יתקבלו בברכה. אצל הכוכב כל משחק שחקן אחר בולט מה שיכול להעיד על גיוון, או יותר מדויק במקרה הזה, על חוסר יציבות.

הימור: הכוכב מתקשה התקפית בחוץ ועל אף ההגנה הנהדרת שלה ההתקפה של אפס תעמוד במשימה הערב ותנצח ניצחון חשוב.

אולימפיאקוס פיראוס (3-5) – מכבי פוקס תל אביב (4-4)

מפגש מסקרן מאוד באתונה. אדון סוני 'לברון' ווימס הודיע בריש גלי כי "ספאנוליס הוא הטיפול המיוחד שלי" והאמת, אחרי מה שווימס עשה לבובי דיקסון, אני בהחלט מצפה לראות את המצ' אפ. מה יש לנו? שתי קבוצות לא יציבות כאשר אחת מצליחה לנצח והשנייה פחות, קבוצה בלתי מנוצחת בבית מול קבוצה שניצחה בחוץ רק את קאזאן וז'לגיריס. אולימפיאקוס זו קבוצה שקשה לצפות ממנה למשהו מוגדר. נכון, ספאנוליס כנראה יוביל את הקבוצה אבל מי יהיה לצידו? אריק גרין? קאהם בירץ'? לאולימפיאקוס ישנם משחקים בהם קלעה תשעים פלוס נקודות בחוץ ומשחקים בהם קלעה שישים מינוס בבית (את שניהם היא ניצחה, אגב), וכנ"ל לגבי ההגנה. ואולי זה דווקא מה שהופך את הקבוצה הזו למעניינת כל כך. היא מסוגלת לשחק בכמעט כל צורה של משחק: מהיר, איטי, הגנתי או התקפי. סביר להניח שהערב נראה את אולימפיאקוס מאטה את הקצב ומכריחה את מכבי לשחק משחק עומד, צורת משחק שהיא מתקשה בו מאוד.

לגבי מכבי, הקבוצה במומנטום טוב וזהו משחק חשוב. מלבד הניצחון על חצי פנרבחצ'ה מכבי עוד לא הוכיחה עליונות מול קבוצות טופ אייט וזו הזדמנות להצהיר כוונות. מכבי תצטרך לחשוב איך היא משלבת בין ווימס לגאודלוק, שילוב שעד עתה לא עבד באופן אופטימלי, ואיך היא מנצלת את הצבע החלש יחסית של היוונים. הזדמנות טובה לקולטון אייברסון להוסיף להערכה הגוברת כלפיו ולמייק "מיליון דולר" צירבס להיכנס לעניינים. כמו שווימס אמר, ככל הנראה הוא ייקח את ספאנוליס עליו ובדקות בהם ישב על הספסל או יופקד על מישהו אחר אני מאמין שסילי (המצוין) ייקח את המשימה. עצירת ספאנוליס היא מפתח לניצחון ביוון, ואחרי שעצרה את דיקסון ולנגפורד
בשבוע שעבר נראה שלשם מכבי מכוונת.

סילי. יביא את ספאנוליס?

ז'לגיריס קובנה (6-2) – בורוזה במברג (6-2)

קרב תחתית משקר בליטא. משקר כי בעוד ז'לגיריס שייכת לתחתית במברג צריכה להיות הרבה מעליה. הקבוצה מגרמניה אמנם הפסידה שש פעמים אך את כולם היא הפסידה בחמש נקודות ומטה. מול ז'לגיריס החלשה ממנה היא צריכה להילחם על ניצחון אם היא רוצה להשיג משהו מן העונה הזו.

מה יש בבמברג? קבוצה סולידית מאוד ומאוזנת בה שלושה שחקנים מובילים קולעים 15 + נקודות למשחק והשאר מתחלק יפה בין שאר השחקנים והספסל. אלא מה? במברג קצת נעצרת בסולידיות וחסר לה את השחקן שייתן אקסטרה ויהווה פקטור משמעותי לניצחון. השחקן הזה אמור להיות דריוס מילר שכבר הוביל את במברג לניצחון מרשים מול מילאנו בו קלע 27 נקודות. הוא השחקן עם הפוטנציאל ההתקפי הגבוהה ביותר בקבוצה והיא זקוקה לו נואשות. לצידו של מילר ניקולו מלי ממשיך להיות אחד השחקנים הסולידיים במפעל ומספק דאבל דאבל כמעט כל ערב, בעוד זיזס מהווה את המבוגר האחראי. בז'לגיריס הסיפור קצת יותר פרוע- כל ערב שחקן אחר לוקח על עצמו את ההובלה ההתקפית בעוד חבריו נרדמים והקבוצה כמעט לא מצליחה לנצח. במשחקים בהם ז'גיריס כן ניצחה, לאו ווסטרמן קלע באחוזים טובים והוביל את הקבוצה, ולו תזדקק ז'לגיריס הערב עם יאנקואס ומוטום ברוק המצוין. בשבוע שעבר נתנה ז'לגיריס פייט רציני מאוד לצסק"א בחוץ והיא צריכה להמשיך באותו הקו: אם ההגנה היחסית טובה שלה תעבוד והקבוצה תצליח לבוא לידי ביטוי בהתקפה, יש עוד סיכוי לדרמה.

הימור: במברג. כי כמה אפשר.

זקוקים ממך ליותר. מילר
זקוקים ממך ליותר. מילר

 

EA7 ארמאני מילאנו (4-4) – פנרבחצ'א אולקר (3-5)

משחק מסקרן מאוד בין שתי קבוצות מהחלק העליון של הטבלה. מילאנו מציגה את אחת מההתקפות הטובות בליגה ואת ראקים סנדרס, אחד הסקוררים הטובים במפעל. עם סאנדרס לצד היקמן, ראדוליצה וג'נטילה, הקבוצה משחקת כדורסל שוטף מהנה ומלא שמחת חיים. אז אמנם, ההגנה היא לא הסיפור באיטליה, אבל ההתקפה שלה מסוגלת להתמודד מול כמעט כל התקפה בליגה ולחפות על החיסרון. העניינים מסתבכים כאשר ההתקפה לא עובדת, כמו בבלגראד בסוף השבוע שעבר, אך בבית זה עדיין לא קרה העונה.

בפנר המצב ככה ככה. הקבוצה ששואפת למקום השני מוצאת את עצמה בדבוקה המרכזית של הטופ אייט לאחר שקטעה רצף של שלושה הפסדים. בוגדנוביץ' עדיין לא חזר לסגל ובהיעדרו הקבוצה תליה יותר מתמיד ביכולת הקליעה של בובי דיקסון וקוסטאס סלוקאס. כאשר שניהם מושבתים, כפי שקרה בתל אביב, פנר בבעיה התקפית רצינית. ולגבי ההגנה: הקבוצה הציגה בתחילת העונה את אחת ההגנות הטובות בליגה ומאז נחלשה. אם הקבוצה רוצה לחזור למקומה הטבעי היא צריכה אותה בחזרה.

מה עוד יש לנו? מפגש מרתק בין הקו הקדמי של פנר עם אקפה, אודו ויאן וסלי לזה של מילאנו עם מצ'באן, רדוליצה ומקלין. מצ' אפ מסקרן בין הקו האחורי העמוס וארוך של מילאנו, לבין קו אחורי קצר מאוד טורקי (שוב עיינו בענייני מכבי תל אביב) ומפגש בין קבוצה שרוצה להוכיח שהיא מהעילית של המפעל לקבוצה שפוחדת לאבד את התואר הזה. יהיה כיף.

הימור: ההתקפה של מילאנו לא מאכזבת יותר מידי בבית והאורך שלה לעומת הרוטציה הקצרה של פנר אמור לסייע לה מאוד. מילאנו.

 

ריאל מדריד (2-6) – יוניקס קאזאן (6-2)

מפגש מאזנים הפוכים במדריד. אחרי שדרסה בקלילות במחזור הקודם, מדריד פוגשת את הקבוצה מהמקום האחרון לקרב בו היא לא אמורה להסתבך יותר מדי. הפציעות בקרב שחקני קאזאן, היעדר המשחק הקבוצתי וההסתמכות היתירה על לנגפורד, הופכים את המשחק לחד צדדי על הנייר. העניין הוא שכמו כמה קבוצות אחרות במפעל, קאזאן היא מסוג הקבוצות שאינך יכול לדעת – היא תנצח את פנר ואז תפסיד לגלא. היא תקלע מאה נקודות מול אפס ותפסיד ואז תקלע 65 וגם תפסיד. לא ברור. מול ריאל החזקה שמשלבת לאט ובהצלחה את ראנדולף וממשיכה לקבל תפוקת שיא מסרחיו יול, ניצחון רוסי הוא תרחיש שקשה לראות קורה.

המפגש בין הסקורריים המובילים עד עתה במפעל, יול ולנגפורד, הוא כנראה הדבר הכי מרגש שאפשר לומר על המשחק. ריאל מובילה בכל קטגוריה סטטיסטית שהבולטת בהן היא האחוזים לשלוש (57 מול 34) ולא אמורה ולא צריכה להתקשות מול קבוצה כמו קאזאן, גם כשקאאזן עושה קולות של הגנה, שהיא יודעת לעשות לא רע דרך אגב.

הימור: ריאל. נכון, לנגפורד אוהב קטעים כאלה אבל ריאל של העונה הסדירה היא קבוצה לא פרייארית.

 

25 בנובמבר

 

צסק"א מוסקבה (1-7) – באסקוניה וויטוריה (3-5)

המשחק הכי טוב של הערב מפגיש בין המרעננת הרשמית, שממשיכה עם התואר עוד מן השנה שעברה, לבין הקבוצה הטובה ביורוליג. צסק"א הצליחה איכשהו להפסיד לדרושאפקה ולהסתבך מול ז'לגיריס, אבל בואו לא נטעה: זו עדיין הקבוצה הטובה במפעל עם הכלים ההתקפיים והגנתיים הטובים במפעל. נו דה קולו אמור לשוב ויהיה מעניין לראות את הפערים בקו האחורי איתו ובלעדיו, כשבצד השני אנדרה ברנייני גם הוא כאן אתנו שוב.

הפציעה של ברנייני היא אולי הדבר הכי טוב שקרה לבאסקוניה השנה. בהיעדרו, לארקין שהיה חלש מאוד בפתיחת העונה, לקח את המושכות, שנגלים ואדם האנגה רצו, ופתאום מקבוצה של סנטר זו הפכה לאחת הקבוצות הכי מגוונות ומסוכנות באירופה. הערב האתגר מול צסק"א שמחזיקה בעסקת החבילה שומר + תוקף איכותי על כל עמדה במגרש, אמור להיות גדול ויהיה מעניין לראות כיצד באסקוניה תתקיף בצסק"א, וחשוב מכך – כיצד היא תגן. באסקוניה קבוצת הגנה יחסית טובה אבל לא מהטופ של המפעל וכדי לנצח את צסק"א (ותודה לדיוויד בלאט על האינפורמציה), צריך להצליח לעצור אותה חלקית בהגנה ולזכות ליום אינטנסיבי בהתקפה. כל זה כאשר העוגן ההגנתי אנדרה ברנייני יהיה פחות יעיל מבדרך כלל לאור העובדה שרוב משחק ההתקפה הרוסי עובר דרך הגארדים והפוורדים ולא הולך אל הסנטרים בצבע.

הימור: החולשה של צסק"א במשחקים האחרונים מעורר בין חשק לניצחון ספרדי. אז אחלק: התקווה אומרת באסקוניה ההיגיון אומר צסק"א.

שנגלייה. קולות של אופטימיות מבאסקוניה

 

גלאטאסריי אובדנק איסטנבול (6-2) – FC ברצלונה לאסה (4-4)

מה צריכה קבוצת הגנה טובה והתקפה רעה שרוצה להתאושש יותר ממפגש מול גלא שמציגה התקפה סבירה והגנה רעה? ברצלונה, שהמאזן השלילי באופקיה והיא ועוד הלומה מהמכה שהנחיתה עליה ריאל, זקוקה לניצחון דחוף. טוב שיש טורקים. מצד שני, הטורקים ניצחו באותו המקום את דרושאפקה בשבוע שעבר, מצד שלישי: דרושאפקה הייתה בהיי ולא מפוקסת. הפוך לחלוטין  איך שברצלונה צריכה לעלות הערב. כי זה העניין: לא נראה שיש בקבוצה הזו מי שמוכן לקחת אותה על גבו לצד רייס. דולמן חלש העונה, על טומיץ' אין מה לומר ואמנם החזרה של קופונן עשתה טוב, אבל לא עד כדי כך.

גלא הצליחה לנצח בשבוע שעבר את דרושאפקה והציגה מעט מההתקפה עליה בנו בקיץ. דנטמון וגולר המשיכו ביכולת הטובה כשלצידם הפציע פתאום שחקן הNBA (נכון לעונה שעברה) טיבור פלייס. בלי טיבור פלייס גלא היא קבוצה קצרה מאוד בקו הקדמי שתלויה בשריר החשק הידוע לשמצה של אלכס טיוס ובכוחו הנשחק של סינן גולר. במשחק הקודם עם פלייס ודנטמון הכל נראה אחרת, יש למי למסור בביטחון, אפשר לשחק כדורסל קבוצתי, יש מי שייקח את הכדור וישים ברשת. הבעיה היא שלא בטוח שפלייס ימשיך כך ובלעדיו – כך נראה עד עתה העונה – אין לגלא מה למכור. אם טיבור פלייס אכן יכנס לעניינים, יהיה מעניין לראות את מי יתאים ברצוקאס לשמירה כאשר האופציה הריאלית ביותר היא ג'ואי דורסי מהספסל של ברצלונה. הבעיה היא מי ישמור על טיוס במקרה כזה כי אנטה טומיץ' לא יעצור אותו. וכך, שמשחק טוב של פלייס, עשוי להעניק לטורקים יתרון חשוב מאוד מול הקו הקדמי הקצר והחלש של ברצלונה.

הימור: פלייס לא מכה פעמיים ועסוק במחשבות על הכסף מיוטה ג'ז (10 מיליון כבר אמרנו?) רייס מוביל את הספרדים לניצחון מכוער וחשוב.

 

פנאתיניקוס אתונה (4-4) – דרושאפקה דואוש איסטנבול (3-5)

משחק מסקרן ביוון. פאו המדרדרת תרצה לעצור את כדור השלג כשהמאזן השלילי מציץ מהבוקר שאחרי ואילו דרושאפקה תרצה לתקוע יתד בצמרת המפעל. בפאו ממשיך להוביל ניק קלאת'ס שככל שעובר הזמן מתבסס כרכז יורוליג מוביל, ולצידו קיסי ריברס וכריס סינגלטון, אך שניהם עדיין לוקים בחוסר יציבות שעשויה להסביר את המאזן של אחת מהקבוצות הטובות על הנייר במפעל. דרושאפקה חטפה כפה מגלא בשבוע שעבר ותרצה לתקן את המעוות ולהזכיר את הקבוצה שניצחה את צסק"א. שתי הקבוצות קולעות אותו מספר נקודות פחות או יותר וגם סופגות מספר דומה, כשהבלאטים מובילים על היוונים באחוזים לשלוש ולשתיים ואילו היוונים מובילים בריבאונדים חסימות וחטיפות. על הנייר, דרושאפקה קבוצה מגוונת יותר ומוכשרת יותר, אבל חוסר היציבות שלה מול הצורך של פאו לנצח עלול לעמוד לרעתה.

הימור: מאוד קשה, אבל אני חשוב שדרושאפקה תנצח ותדרדר את פאו עוד יותר, אלא אם כן אחד השחקנים השקטים עד עתה בפאו כמו בורוסיס ירים את כולם. הקיצור – ניצחון בלאטי.

 

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. לדעתי דווקא מחזור בשר כבש עם שומן- מילאנו-פנר, מכבי-אולימפיאקוס, צסקא-ויטוריה- אחלה.

    במברג-ז'לגיריס זו צלחת הסלט ששמים לך לפני הבשר- אתה טועם קצת כי אתה רעב אבל לא מתמלא מזה.

    1. אם כבר זה מחזור שהוא כמו ביקור במסעדה מזרחית. זורקים עליך כל כך הרבה סלטים, ועד שמגיעה העיקרית כבר שכחת שהזמנת משהו ואתה בדיוק באמצע לנסות להוציא את המפתחות לרכב מכיס המכנס שנהיה הרבה יותר צמוד מכשנכנסת למסעדה.

  2. צחוק, צחוק, ושמעון מזרחי הוא לא כוס התה עם הנענע והלימונית שלי, אבל מכבי הצילו את העונה שלהם ע"י העפת אדלשטיין.
    כנראה שהוא באמת איבד את חדר ההלבשה- מישהו סיפר לי ששחקן של מכבי סיפר לו (אני לא יכול לחשוף מקורות, נקרא לו "תבואה שניתנת לטחינה") שאדלשטיין היה קטסטרופה והאווירה היתה על הפנים.

  3. בהודיה ללביא שהוא לפחות צסקא מחוזקת בג'ייסי קארול
    (זה השחקן היחידי שאני אוהד באירופה
    יש טובים ממנו אך אין כמוהו),
    הסיקורים מעל ומעבר לכל מקצוענות שהיא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט