הלילות של אירופה – סיכום המחזור כפול

שלום לכם אנשים מהיום יום של היורוליג. שבוע משוגע וקצת מוזר עבר על היבשת וכלל הפסד ראשון לאלופה הגאה, דעיכה של קבוצות שרואות את העונה בורחת להם מהידיים, פעמיים סופר קלאסיקו בין הקבוצות המובילות ביבשת וטבלה צמודה צמודה. כדי שלא להקשות יותר מדי נסדר כבפעם הקודמת את הסיקור לפי טבלת היורוליג העדכנית ונתייחס לכל קבוצה באופן פרטני.בניגוד לאמריקאים שחושבים שיש למחוק את המפסידה בשם המנצחת, אנחנו נותנים יחס פרטי לכל אחד, גם לחלשים שבינינו.

  1. צסק"א מוסקבה (1-7)

במחזור השביעי: הפסידה לדרושאפקה 83:91

במחזור השמיני: נצחה את ז'לגיריס 95:86

אז האלופה הגאה יצאה לעוד משחק חוץ, הפעם מול דרושאפקה הלא יציבה כדי להמשיך את פתיחת העונה הדומיננטית שלה. ננו דה קולו הוביל את הקלעים גם מילוש היה שם ובסוף כרגיל- לא.

רגע מה?

הרוסים פתחו רע את המשחק ונתנו לטורקים לקלוע עליהם 30 נקודות ברבע הראשון ומשם ועד הסוף רדפו ללא הצלחה אחרי הפער הדו ספרתי. איך זה קרה? בינוניות התקפית וחולשה הגנתית. צסק"א אמנם הורידה את האחוזים שלה וקלעה ב33 אחוז לשלוש אך גם קלעה בחמישים וחמש אחוזים לשתיים, נתונים סבירים עד לא רעים, אבל זו לא הדומיננטיות ההתקפית שהורגלנו לה וכשננו דה קולו לא בולט כהרגלו ומסיים עם 17 "בלבד" (והוסיף 7 אסיס' ו5 ריבאונדים) חסר לרוסים את האקסטרה בהתקפה כדי לחפות על החולשה בהגנה.

מה עוד היה שם? מילוש עם 15 ו10 אסיס', היגינס עם 17 וקורבנוב עם 11. כאמור לא רע, אבל לא זה. וה'לא זה' הזה, הוא סיפור המשחק מבחינת צסק"א.

ברוסיה מול ז'לגיריס הקטנה זה כבר נראה אחרת. אמנם הרוסים שחסרו את ננו דה קולו שוב פתחו חלש יחסית  ואף ירדו למחצית בפיגור נקודה, אך רבע רביעי נהדר של 17:28 הרגיע את איטודיס והבהיר שהרוסים עדיין במקום הראשון והם לא מתכוונים לפנות אותו כל כך מהר. הקבוצה יישרה את האחוזים לשלוש וקלעה ב- 47 אחוזים לצד חמישים לשתיים. מילוש חיפה על העדר ה- MVP עם 25 נקודות לצד 5 אסיס', ארון ג'קסון ממשיך בקמפיין לווטרן העונה עם 19 וקורי היגינס הסולידי הוסיף 15. אם יש דאגה לרוסים, זו הההגנה שלא הצליחה לעצור את הליטאים רוב המשחק עד למאני טיים. האמת? זה לא רע בשביל קבוצה שנחשבת לאחת מקבוצות המאני טיים הגרועות בתולדות המפעל.

2. ריאל מדריד (2:7)

במחזור השביעי: ניצחה את פאו 84:87

במחזור השמיני: ניצחה את ברצלונה 102:63. אאוץ'.

ריאל מדריד בכושר נפלא וכדי להוכיח את זה היא ניצחה שתי יריבות פוטנציאליות לטופ אייט. רבע שני מצוין בו קלעה ריאל 32 נקודות העניק לה את המשחק כאשר לאחריו היא שומרת על פאו צמוד אליה ומורידה את קצב המשחק מרבע לרבע. יום התקפי משוגע לסרחיו יול שקלע 30 נקודות לצד 5 אסיס'. לצידו מלבד אנתוני ראנדולף המשתפר שקלע 17 נקודות לצד 5 ריבאונדים לא קלע אף שחקן בספרות כפולות, והאמת? הם גם לא היו צריכים. על אף הניצחון משחק בינוני של ריאל שנגמר על הקשקש, ריאל הפסידה בריבאונד ולא מסרה את כמות האסיס' אותה התרגלנו לראות ממנה כשמספר שחקני מפתח כגון רודי פרננדז לא באים כלל לידי ביטוי. הפרחים על ניצחון ליול.

הניצחון על פאו כנראה מאוד עצבן את ריאל כי בקלאסיקו הספרדי ריאל פירקה ללא רחמים את בארסה. ריאל קלעה בכל הרבעים מעל ל20 נקודות, השאירה את בארסה על פחות מ20 וסגרה את המשחק במחצית הראשונה אליה ירדה ביתרון 22 נקודות. אאוץ'. אז יול עם 20 ו7 אסיס', רנדולף במשחק הטוב ביותר מאז הגיע לריאל עם 18 נקודות ו11 כדורים חוזרים ו- JC קרול עם 29 נקודות ב4\6 מחוץ לקשת. אפשר לומר שריאל הביסה את בארסה בכל קטגוריה סטטיסטית, אפשר להזכיר מעל חמישים אחוז לשלוש ולשתיים. אבל אני חושב שהתוצאה מדברת בעד עצמה.

3. באסקוניה וויטוריה (3-5)

במחזור השביעי: הפסידה למילאנו 76:88

במחזור השמיני: ניצחה את במברג 74:81

מקום שלישי לבאסקים שסגרו שבוע מעורב מבחינתם. במחזור השביעי הקבוצה נוצחה בלי הרבה קושי באיטליה כאשר הבאסקים נקלעים לפיגור מהרבע הראשון ולא מצליחים להתקרב אל האיטלקים בהמשך המשחק. שיין לארקין אמנם נתן משחק גדול עם 21 נקודות כשוויג'טמן נותן גם הוא תפוקה נאה (16 נקו' 6 ריבאונד) אך ברנייני היה חלש יחסית בהתקפה עם 12 בלבד על אף תצוגה הגנתית לא רעה בכלל. הבעיה של באסקוניה במשחק הייתה האחוזים המחרידים לשלוש (27) לצד משחק התקפה שלא זרם (14 אסיס' בלבד מעידים על כך). כשברנייני לא בכושר טוב וההגנה לא עובדת קשה לבאסקוניה לנצח, בטח ובטח עם אחוזי הקליעה לעיל.

במשחק מול במברג שיחקה באסקוניה ברוטציה מקוצרת עם שבעה שחקנים בלבד. את המחצית הראשונה היא פתחה רע וירדה בפיגור 15 למחצית. במחצית השניה התהפכו היוצרות וקאמבק גדול נתן לספרדים את הניצחון הביתי החשוב.

שיין לארקין ווויג'טמן שוב היו בזון (15 ו20), ברנייני שוב היה חלש והקליעות לשלוש שוב לא נכנסו. אדם האנגה הוסיף 16 ורודריג ביבויס הוסיף גם הוא 20. לצד הנקודות תרם לארקין 7 אסיס' ו6- ריבאונדים ווויג'טמן הוסיף 9 ריבאונדים, שבוע נפלא לשניים הללו. ההגנה עבדה מצוין במחצית השנייה וכשארבעה שחקנים קולעים מעל 15 נקודות במשחק הקבוצה מנצחת על אף החולשה של הבחירה מספר אחת לשעבר.

4. אולימפיאקוס פיראוס (3:5)

במחזור השביעי: ניצחה את ברצלונה 52:59

במחזור השמיני: ניצחה את פאו 79:77

במחזור השביעי אירחה אולימפיאקוס את בארסה למשחק שנגמר עם סקור של ליגת העל. היוונים פתחו טוב את הרבע הראשון בו קלעו 21 נקודות ולאחר מכן עצרו את ברצלונה על 22 נקודות ברבעים השני והשלישי ושמרו על פער קטן על הסוף. ספאנוליס הוביל עם 15 ו- 6 אסיס' ולצידו לא נרשם אף שחקן לציון לשבח. המקומיים זרקו 33 פעמים לשלוש אך קלעו רק 9 ןהלכו לקו רק 7 פעמים, אך למזלם הרב פגשו קבוצה שהיית רעה יותר ממנה.

בקלאסיקו של יוון ראינו קבוצה אחרת. הקבוצה שלטה במחצית הראשונה וירדה ביתרון שמונה. ברבע השלישי היא חוותה נפילה אך הצליחה למנף את היתרון הזעיר שנותר לה לרבע רביעי טוב הגנתית ולניצחון יוקרתי וחשוב. כמה סמלי, השחקנים היוונים הם שבלטו בדרבי. ספאנוליס עם 22 ו- 8 לימד את קלאת'ס דבר אחד או שניים, פרינטזיס לצידו עם 16כשדניאל האקט בתצוגה נדירה יחסית קולע 11. אולימפיאקוס קלעה טוב בהרבה לשלוש (47) מבמחזור הקודם וניצחה ניצחון חוץ קשה באואקה שממקם אותה במקום אליו היא שואפת: ברביעייה ראשונה.

5. פנרבחצ'ה אולקר (3:5)

במחזור השביעי: הפסידה למכבי תל אביב 77:87

במחזור השמיני: נצחה את אפס 80:88

פנר התחילה רע מאוד את המחזור הכפול כשהפסידה בישראל למכבי תל אביב. להגנתה של פיינליסטית המפעל יש לומר שהיא עלתה עם רוטציה של ששה וחצי שחקנים פחות או יותר ושבלי בוגדנוביץ' היא קבוצה מוגבלת בהרבה. פנר אמנם פתחה טוב אך הפסידה את הרבעים השני השלישי והרביעי ולא הצליחה לעצור בהגנה את מכבי תל אביב כשמצד שני היא לא מספקת את התגובה ההתקפית, שתחפה על כך. כצפוי, צמד שחקני הפנים של פנר אקיפ אודו ויאן ווסלי מובילים את רשימת הקלעים עם 17 ו16 ו8 ריבאונדים כ"א. לצידם כמעט לא בלטו שחקנים בסגל הקצר גם ככה. בובי דיקסון נעצר על ידי ווימס, סלוקאס לא קלע טוב והריצה של מכבי חנקה את פנר. פנר אמנם קולעת באחוזים סבירים יחסית ולא הובסה כמו שקרה לה מול באסקוניה, אך עדיין לא שיחקה מספיק טוב כדי לנצח, גם קבוצה בסדר גודל בינוני כמו מכבי.

במחזור השמיני ארחה פנר את אפס לדרבי (כמה דרבים יש בעיר הזאת?) ונראתה הרבה יותר טוב. קוסטאס סלוקאס עם 21 נקודות בתצוגת קליעה מרשימה שלצידו יאן ווסלי סוף סוף נראה מוכר עם 20 נקודות 6 ריבאונד ו- 4 חטיפות. הקבוצה קלעה ב- 60 אחוז למיד ריינג' ובכך שפרה את האספקט הבעייתי ביותר מבחינתם במשחק ההתקפה, כשהשלשות נכנסו וההגנה מצליחה לעצור את השחקנים המובילים של אפס זה נראה מצוין ושווה ניצחון חשוב מאוד לאחר שלושה הפסדים רצופים.

6. דרושאפקה דואוש איסטנבול (3:5)

שבוע מוזר בממלכתו של המלך דיוויד שהתחיל בהפסד ליגה לגלאטסריי המשיך בניצחון על צסק"א והסתיים בהפסד לגלאטסריי. לפחות עושים את זה סימטרי שם.

נתחיל בניצחון המדהים שהוציא מדיוויד בלאט את המדינאי הנואם שבו. "ניצחון גדול למועדון לקהל ולעם הטורקי כולו" הלו, דיוויד, רוגע. זה לא האו"ם כאן ואתה לא רץ לנשיאות טורקיה. אפשר לעוף יותר נמוך ואף אחד לא יכעס. ההפך.

מה עשתה דרושאפקה? שיחקה בטירוף שלושה רבעים והציבה את עצמה ביתרון 16 נקודות קודם הרבע הרביעי בו התרסקה כהרגלה. ג'יימס אנדרסון הוביל עם 20 נקודות בראד וונמייקר עם שורה מרשימה של 17 נקודות 7 אסי' 5 ריבאונדים ו4 חטיפות. וויל קלייבורן היה עם 14 ומוארמן עם 11. הפתיחה החזקה של דרושאפקה בשילוב אחוזים טובים משלוש הם המתכון של כל ניצחון כמעט שלה העונה וגם הניצחון הזה לא נפקד. ציון לשבח להגנה שהצליחה להגביל את דה קולו ולהוריד משמעותית את אחוזי השלוש של הרוסים.

ומאגרא רמה לבירה עמיקתה. מאוד עמיקתה. הרבעים הראשון והרביעי, היו החזקים שלה במשחק אך רבע שני ושלישי חלשים אפשרו לגלא לפתוח פער ולהחזיק בו עד הסוף.  קלייבורן עם 20, אנדרסון עם 15 וווילבקים עם 14. בראד וונמייקר היה חלש עם 7 והספסל גם הוא היה רע עם 24. בלי חיפוי ראוי לנקודות שהשאיר וונמייקר, דרושאפקה לא הצליחה לשחזר את השטף ההתקפי מול צסק"א  ובהעדר הגנה טובה בצד השני של המגרש היא גם הפסידה את המשחק.

ועוד מילה: דרושאפקה לימדה אותנו השבוע דברים שידענו עליה: היא מסוגלת לנצח כל קבוצה באירופה ולהפסיד לכל קבוצה באירופה. זה תלוי רק בה. דיוויד הוא מאמן פוסט סיזן מדהים ואני מאמין שבטופ אייט נראה קבוצה אחרת ועדיין כדאי וייתנו שם את הדעת על חוסר היציבות הזה.

7. הכוכב האדום בלגראד (4-4)

במחזור השביעי: ניצחה את בורוזה במברג 79:78

במחזור השמיני: ניצחה את מילאנו 70:83

במקום השביעי הקבוצה המפתיעה עד כה במפעל. אבל צריך לסייג: הקבוצה נמצאת במאזן שווה עם כל הקבוצות ממנה עד למקום ה12 כך שהמיקום קצת משקר. אבל אם היו אומרים לכם שהכוכב לאחר שמונה מחזורים נאבקת על מקום בטופ אייט ולא מגרדת את התחתית לצד הז'לגירסיות של העולם היית מאמינים? אני לא. צמד נצחונות חשובים מאוד מול יריבות ממרכז הטבלה במפעל.

רבע שני אדיר בו קלעה הכוכב 27 נקודות לצד רבע רביעי מצוין אף הוא עם 21 העניק לה ניצחון חוץ חשוב מאוד. בקבוצה שהואשמה ובצדק עד היום בחוסר יכולת התקפית מטריד, סיימו חמישה שחקנים עם ספרות כפולות ושלושה רבעים עם מעל לעשרים נקודות. מרקו סימונוביץ' קלע 17, מילקו בייליצה הוסיף 18 ו-5 ריבאונד, סטפן יוביץ' עם 12 ו-5 אסיס', מרקו גורדיץ' עם 11 וצ'ארלס ג'נקינס עם 10. הקבוצה העלתה את כל הממוצעים שלה והצליחה להחזיק יפה קבוצה ביתית קשוחה ברבע הרביעי כדי לגנוב ניצחון יקר.

במשחק הביתי מול מילאנו סיפקה הכוכב את משחקה הטוב ביותר עד עתה העונה שקלעה 83 נקודות שהתחלקו בין כל השחקנים ששותפו. מרקו סימונוביץ' התפוצץ עם 23 ו-6 ריבאונד,  נייט וולטרס קלע 14 ומסר 6 אסיסטים. כאמור כל שחקני הקבוצה קלעו כאשר הספסל מספק לא פחות מ- 56 נקודות. ההעלאה של מרקו סימונוביץ' מהספסל הוכיחה את עצמה בשתי המשחקים ומסתבר שנראה את זה בהמשך. קצת התרגלנו אבל צריך להחמיא לקבוצה על התצוגות ההגנתיות שהיא מספקת בבית פעם אחר פעם כולל המשחק הזה בו עצרה את אחת מקבוצות ההתקפה הכי טובות במפעל על 70 נקודות בלבד.

8. פנאתינייקוס אתונה (4-4)

במחזור השביעי: הפסידה לריאל מדריד 84:87

במחזור השמיני: הפסידה לאולימפיאקוס 79:77

פאו סגרה שבוע רע מבחינתה שמצטרף להפסד במחזור השישי ומדרדר אותה לתחתית השמינייה הראשונה.

במדריד קבלה פאו 16 נקודות בלבד מהספסל כאשר היא מצליחה להתקרב לריאל אך לא לנצח. ג'יימס פלדין במשחק מצויים קלע 19  ניק קלאת'ס סיפק עוד הופעה סולידית של 15 נקודות ו- 9 אסיס', יאניס בורוסיס נראה כמו משהו עם 13 נקודות ו9 ריבאונדים וכריס סינגלטון קלע 13 וקלט 6 ריבאונדים. הקבוצה שיחקה משחק התקפי טוב במגרש חוץ קשה והצליחה לתת פייט לקבוצה השנייה בטיבה באירופה, אך הסגל הקצר, היעדר הספסל וההתקפה הבינונית במחצית השנייה לצד ההגנה המצויינת מנעו ממנה ניצחון.

במחזור השמיני אירחה פאו את הדרבי והקלאסיקו היווני והפסידה בו בפעם השניה העונה (הראשונה הייתה בליגה). הקבוצה נפלה ברבע השני וירדה למחצית בפיגור אך רבע שלישי נהדר שלה החזיר לה את ההובלה. ברבע הרביעי פאו התקשתה לייצר נקודות והפסידה על חודו של סל.

ניק קלת'ס הוביל את הקבוצה עם 16 ו9 אך נכשל בשמירה על ספאנוליס. לצידו כריס סינגלטון וקיסי ריברס עם 14 כאשר סינגלטון מוסיף 9 ריבאונד ופוטסיס עם 13 ו-9 ריבאונד. לאחר שבמשחק הקודם לק קבלה תפוקה מקיסי ריברס, במשחק הזה היו אלו פלדין ובורוסיס ונדמו. כמו בכל סיקור כמעט מפתיחת העונה נאמר שלפאו יש סגל ששווה פיינל פור על הנייר ושעדיין לא הצליח להתחבר ולהציג את מלוא הארסנל ההתקפי ביורוליג.

9. EA7 ארמאני מילאנו (4-4)

במחזור השביעי: נצחה את באסקוניה 76:88

במחזור השמיני: הפסידה לכוכב האדום 70:83

הקבוצה ההתקפית מבירת האופנה ניצחה ניצחון מרשים במחזור השביעי מול באסקוניה. מילאנו לחצה מהפתיחה קלעה 27 נקודות ברבע הראשון ו- 22 בשני כשהיא עוצרת את באסקוניה על 35 בכל המחצית הראשונה. גם למחצית השניה עלו האיטלקים בפוקוס התקפי ועל אף ההגנה שנחלשה הצליחו לשמור על הייתרון עד לסיום. ראקים סנדרס המשיך להוביל התקפית את הקבוצה עם 19 כשלצידו ריקי היקמן עם 13. שאר הנקודות התפלגו על כל הסגל כשאף שחקן לא נפקד. האיטלקים הראו משחק קבוצתי מצוין כשקלעו בחמישים אחוז לשתיים, כמו גם משחק הגנתי טוב נדיר יחסית. הקו הקדמי האיטלקי הצליח להגביל את ברנייני והקבוצה כולה הצליחה להוריד את אחוזי השלוש של הספרדים ל- 27 בלבד.

במחזור השמיני נסעו האיטלקים לסרביה וחטפו בראש מהכוכב האדום. אם ביום רגיל מילאנו היא קבוצה הגנתית בינונית וקבוצת התקפה מצוינת, באותו ערב היא היית קבוצה התקפית רעה מאוד וקבוצת הגנה מחרידה שהתכבדה לחטוף מקבוצת ההתקפה הגרועה במפעל 83 נקודות. מילאנו לא קלעה מעל עשרים נקודות ברבע הראשון השני והשלישי, כך שגם קולות הקמבק שנשמעו ממנה ברבע הרביעי היו לא יותר מפרפורי גסיסה. בגדול, הקבוצה לא קלעה באחוזים מחרידים אלא נכנעה להגנה המצוינת של הכוכב שהגבילה והאטה אותה. הקלע המוביל היה ג'נטילה שקלע 14 ולצידו לא היה אף שחקן עם מספר דו ספרתי בנקודות. שוב כל שחקני הסגל קלעו, אך כאשר שחקני החמישייה קולעים כמו אחרוני שחקני הספסל, או יש לך בעיה או שיש לקבוצה השניה הגנה מאוד טובה. שניהם במקרה הזה.

FC .10 ברצלונה לאסה

אוי ברצלונה ברצלונה. איך שאת נראית השנה.

במחזור השביעי נסעה ברצלונה ליוון ובתצוגה התקפית מבישה קלעה 52 נקודות בלבד והפסידה. 26 אחוזים לשלוש, 35 לשתיים ו- 18 נקודות בלבד של הספסל לצד 36 בלבד של החמישייה, זה סיפור המשחק פחות או יותר. רייס עצר על ידי ספאנוליס וקלע 11 נקודות בלבד, ג'ונתן הולמס קלע 13 והוסיף 9 ריבאונדים וזהו. תצוגה מחרידה של בארסה כבר אמרנו? אם יש משהו שאולי, איכשהו, אפשר להחמיא לבארסה עליו הוא ההגנה שעצרה את אולימפיאקוס על 59 בלבד. אבל זו באמת נחמת שוטים.

ואם על במשחק הראשון אפשר עוד להחמיא על ההגנה, הגיע הקלאסיקו בספרד אותו אירחה בארסה. המשחק נגמר ברבע הראשון בו קלעה בארסה 17 ואיפשרה 29. משם ההפרש הלך וצמח ליניארית מרבע לרבע עד לסיום המיוחל. את זה שריאל שולטת בכדורסל הספרדי ידענו, אבל לא ידענו עד כמה. נחמת עניים: רייס עם 23 דורסי עם 20 ו7 ריבאונדים. ומכיוון שכבודה של בארסה חשוב לי, אני מעדיף שלא להרחיב על ההגנה.

11. מכבי פוקס תל אביב (4-4)

במחזור השביעי: ניצחה את פנר 77:87

במחזור השמיני: ניצחה את קאזאן 74:73

מכבי בצמד ניצחונות שלפחות כרגע מייצב את הספינה ומעניק לה מבט אופטימי קדימה.

במחזור השביעי פגשה מכבי בבית פנר החבולה. ההתחלה הייתה מהוססות ולאחר רבע בו קלעה מכבי 15 נקודות בלבד, היא לקחה את השליטה על המשחק, קלעה ברבעים הבאים למעלה מעשרים נקודות והגדילה בהדרגה את הפער מפנר. כדי לנצח, מכבי שמה מול בובי דיקסון את ווימס שהפריע לו לזרוק משלוש והגביל אותו למיד ריינג' שם הוא חלש בהרבה. ההגבלה של דיקסון פגעה במשחק ההתקפה המוגבל גם כך של פנר ואפשרה למכבי לשייט לניצחון בלי להסתבך. בהתקפה שוב היה זה ווימס שלקח אחריות וקלע 22 נקודות באחוזים טובים. לצידו יוגב אוחיון השווה שיא קריירה במפעל עם 19 (הוסיף 6 אסיס') ואולי יתחיל להשתיק הרבה מהביקורות שנשמעות עליו מפתיחת העונה. מי עוד? דווין סמית' הטוב והחכם עם 15 אסיסטים ו- 5 ריבאונדים. וכל זה בלי הקלע המוביל של הקבוצה במפעל, אנדרה גאודלוק, שאמנם נרשם אך ישב על הספסל מחשש פציעה מול קבוצתו לשעבר.

במחזור השמיני נסעה מכבי למגרש החוץ הקשה בקאזאן שם הפסידה ביורוקאפ שנה שעברה. מכבי שוב שמה יהבה על עצירת הסקורר המוביל של היריבה. אמנם, לנגפורד קלע 22 נקודות אך באחוזים רעים ובמחיר של משחק ההתקפה הקבוצתי. במכבי בלטו סמית' עם 16 נקודות ו- 6 ריבאונדים, קולטון אייברסון עם 12 ו- 6 ריבאונדים אף הוא ודי ג'י סילי – שהולך ומשכנע אותי שהוא אחד השחקנים הסולידיים שנחתו במכבי בשנים האחרונות – קלע 11 והוסיף 6 אסיסטים. ניצחון חשוב, לא משהו לסרט סיום העונה.

וברשותכם מילה נוספת: מכבי לאחר הניצחון הכפול ולאחר הניצחון על ירושלים צריכה להתנפל על החודש הקרוב. נכון, המפגש הקרוב מול אולימפיאקוס בחוץ הוא קשה מאוד אך לאחריו יש למכבי מפגשים מול אפס בבית מול במברג בבית ומול הכוכב בחוץ. לא משחקים קלים אך כאלה שהיא מסוגלת ויכולה לנצח. זהו חודש קריטי שיכול למצב את מכבי באזור הטופ אייט לקראת הפגרה ולתת לה תקווה למאני טיים של העונה.

12. אנדולו אפס איסטנבול (5-3)

במחזור השביעי: ניצחה את יוניקס קאזאן 99:104

במחזור השמיני: הפסידה לפנר 80:88

פנר עדיין מחפשת את הדרך לצאת מהחצי התחתון של הטבלה ועוד לא מצליחה לייצר רצף ניצחונות.

במחזור השביעי אירחה אפס את המשחק המבדר של השבוע שהיה על טהרת ההתקפה. 24 נקודות לתומא הורטל לצד 8 אססיטים, 20 נקודות של דשון תומאס, 16 של צ'די אוסמן ו- 13 של ברייאנט דאסטון הובילו את אפס לניצחון. אפס קלעה במעל לחמישים אחוז לשלוש ולשתיים ובמעל ל- 90 אחוז מהקו. הגנה קשה לומר שהיתה שם, אבל היא עשתה את מה שמעניק ניצחון בכדורסל: קלעה יותר מהיריבה.

במחזור השמיני חצתה אפס את הכביש וקיוותה להמשיך לנצח מול פנר המתפרקת. אפס פתחה חזק וסיימה את הרבע הראשון 25:17. אך חולשה התקפית והגנתית משם והלאה עמדה בעוכריה והיא הפסידה את המשחק. ג'יסון גרינג'ר הוותיק הוביל עם 19 לצידו דאסטון עם 11 נקודות ו6 ריבאונדים וברייס קוטון קולעים בספרות כפולות. תומא הורטל נעלם משני צידי המגרש וקלע 8 נקודות בלבד. הקבוצה קלעה ב- 26 אחוז מחוץ לקשת ולא הצליחה לתרגם עדיפות בריבאונד ההתקפה לנקודות. כשהחסרונות שלך נחשפים ואתה לא מצליח לשחק על היתרונות הבודדים שלך התוצאה היא הפסד ונסיגה. בתרגום למספרים: מקום 12.

13. ז'לגיריס קובנה (6-2)

במחזור השביעי: ניצחה את גלא: 75:87

במחזור השמיני: הפסידה לצסק"א: 86:95

מחזור לא רע בהתחשב בנסיבות לז'לגיריס. במחזור השביעי היא פגשה לקרב הנמושות את גלא והצליחה לנצח בזכות הגנה טובה וערב התקפי טוב מהרגיל. ז'לגיריס פתחה פער דו ספרתי ברבע השני והצליחה לשמור עליו עד הסוף על אף ניסיון החזרה של הטורקים ברבע הרביעי. ברוק מוטום עם 24 נקודות ו- 6 ריבאונדים, לאו ווסטרמן במשחק מצוין עם 16 נקודות 7 ריבאונדים ו6 אסיס'. הקבוצה העלתה את כל האחוזים שלה וקלעה במעל חמישים אחוז לשלוש ולשתיים. השופטים כנראה לא הפריעו הפעם והקבוצה השיגה את ה-W המיוחל.

במחזור השמיני נסעה הקבוצה לרוסיה והצליחה לעמוד בכבוד מול צסק"א. פליוס יאנקוס קלע 30 נקודות והוסיף 8 ריבאונדים, ארטורס מילאקניס הוותיק עם 11 וקווין פנגוס עם 14 ו6 אסיס'.  כל השחקנים שהשתתפו קלעו והקבוצה שמרה על אחוזים סבירים. . מגיע לז'לגיריס הרבה הערכה על המשחק: היא הצליחה להוביל במחצית ולהישאר צמודה עד לתחילת הרבע הרביעי שם נכנעה לריצה הרוסית והפסידה את המשחק שלו הייתי מנבא את תוצאתו מראש הייתי קובע שייגמר בהפרש גבוה פי שתיים וחצי. לפחות.

13. גלאטאסריי אובדנק איסטנבול (6-2)

במחזור השביעי: הפסידה לז'לגיריס  75:87

במחזור השמיני: ניצחה את דרושאפקה 81:85

גלא הגיע לליטא בידיעה שהעונה הולכת ונסגרת עליה ולא עשתה הרבה יותר מדי כדי לשנות את זה. חולשה התקפית ברבע השני והשלישי לצד ההגנה הלא קיימת נתנו את המשחק לליטאים. מי כן שיחק בגלא? כרגיל סינן גולר ממשיל להוות עוגן עם 15 נקודות ו- 4 אסיס' ולצידו בלייק שילב עם 12 ופרלדצ'יץ ודנטמון עם 11 כ"א. נכון, ההגנה הליטאית לא רעה, אבל לחטוף 87 נקודות מז'לגיריס אומר הכל על ההגנה שלך הכל וככה לא מנצחים אף אחד.

טוב, אולי לא אף אחד. במחזור השמיני אירחה גלא את דרושפאקה הנפוחה מהניצחון על צסק"א והורידה לה את האוויר מהבלון. טיבור פלייס נזכר שהוא שחקן שמקבל ברגעים אלו ממש עשרה מיליון דולר מיוטה ג'ז וקלע 22 נקודות לצד 8 ריבאונדים פרלדצ'יץ עם 17 ו- 6 אסיס'  וולדימיר מיקוב במשחק מצוין עם 16 נקודות 6 אסיס' ו- 6 ריבאונדים. עם טיבור פלייס בכושר גלא נראית קבוצת התקפה אחרת לחלוטין ואולי החזרה שלו לעניינים תעשה לה טוב בהמשך. מצד שני לא בכל ערב פוגשים פראיירית כמו דרושאפקה.

15. בורוזה במברג (6:2)

במחזור השביעי: הפסידה לכוכב האדום 79:78

במחזור השמיני: הפסידה לבאסקוניה 74:81

כן כן. בורוזה במברג. קבוצה משונה בורוזה במברג. לא הפסידה ביותר מ- 5 נקודות עדיין במפעל אבל לא בטוח שזה מעודד ממעמקי המקום ה15.

במחזור השביעי פגשה במברג את הכוכב והחליפה איתה יתרונות לאורך המשחק כאשר רבע שלישי מפלצתי שלה בו קלעה 32 נקודות מעניק לה את היתרון בואכה הרבע הרביעי. ברבע הרביעי נפלה במברג בהתקפה, לא הצליחה לעצור את הכוכב בהגנה והפסידה על חודה של נקודה. ניקולו מלי סיפק שוב דאבל דאבל כשקלע 16 וקלט 10, דריוס מילר שוב לא היה טוב מספיק כשקלע 14  ושאר השחקנים נשטפו בבינוניות הכללית. האם הבינוניות היעילה של הקבוצה שהכוכב הגדול שלה הוא שחקן סולידי בשם ניקולו מלי מתחילה לפגוע בה במפעל עטור הסקוררים?

במחזור השמיני נסעה הקבוצה לבאסקוניה והפסידה לרוטציה המקוצרת הספרדית כאשר שוב היא מעמידה את המספרים הקבועים שלה. (עיינו בשאלה שבסוף הפסקה הקודמת).  במברג פתחה מצוין וירדה למחצית ביתרון מבטיח, אך התפרקות במחצית השנייה וריצה אדירה של באסקוניה השאירו אותה מאחור והורידו אותה למעמקי טבלת המפעל. מילר היה טוב יותר עם 16, מאודו לו עם 15 ומלי עם דאבל 12 בנקודות וריבאונדים. במברג היא קבוצה מצוינת שלא מצליחה לתרגם את היעילות שלה לניצחונות. האם מי שהייתה אמורה להיות הסוס השחור של המפעל תבלה את זמנה במרתפים האפלים עם גלא וקאזאן?

16. יוניקס קאזאן (6-2)

במחזור השביעי: הפסידה לאפס 99:104

במחזור השמיני: הפסידה למכבי 74:73

משפט שאשפר ללומר על קאזאן: היא יכולה לשחק בכל צורת משחק, כך או כך, בסוף היא תפסיד.

במחזור השביעי נסעה קאזאן לטורקיה והשתתפה בקרנבל ההתקפי מול אפס. למחצית ירדה קאזאן ביתרון אך רבע שלישי מצויים של המארחים השאיר אותה מאחור עד לסוף המשחק. קית' לנגפורד עם 25 נקודות ו- 9 אסיס' ארט פרחובסקי עם 20 ו- 10 ריבאונדים קווינו קולום עם 11 ו- 10 ריבאונדים. הקבוצה קלעה טוב, מסרה הרבה יותר מהרגלה, לא עשתה הגנה ושוב הפסידה. אין חדש תחת השמש.

במחזור השמיני קאזאן שיחקה אחרת לחלוטין. בחסות המשחק האיטי שכפתה מכבי, התפתה לנגפורד לקחת את המשחק עליו וגמר עם 22 נקודות באחוזים רעים. פאוול אנטיפוס ניסה לעזור עם 12 וקולום עם 10, אך קאזאן לא הצליחה להוביל לכל אורך המשחק ועל אף ניסיון קאמבק מרשים ברבע הרביעי הפסידה על חודה של נקודה. הקבוצה קלעה פחות טוב התמסרה פחות טוב והגנה טוב יותר, ושוב הפסידה. צריך להיות פה מסר כלשהו אבל אני לא בטוח שאני מבין מהו.

 

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. דרושפקה תנצח או תפסיד על פי האחוזים משלוש. ההפרש של נקודה בין מכבי לקזאן משקר כי בסוף מכבי ניצחה בוודאות וקזאן רק קיזזו בהפרש. תודה רבה.

  2. כתבה מעולה, אבל הטבלה שלך לא תואמת את החוקה החדשה של היורוליג שבה ניקוד הארכות אינו נכלל, לכן המיקום משתנה בין מקומות 7-12, (נראה לי שמכבי ממוקמת במקום שמיני בגלל שאת הארכה בפנא לא ספרו) חוץ מזה, סיקור נהדר, תודה רבה!

    1. וואלה?! לא שמעתי על זה.
      מעניין מאוד, זה די דומה למה שקורה בהוקי (מצויין במאזן הפסד רגיל והפסד בהארכה).

  3. תודה על הסקירה המקיפה
    ריאל עשתה לבארסה את מה שבארסה בכדורגל עושה לריאל
    משחק בלתי נתפס
    נראה שריאל וצסקא מעל הליגה הזו

  4. מעולה לביא! גם לדעתי הדירוג לא תואם את מה שפורסם באתר היורוליג.
    הדירוג שם:
    1) צסקא
    2) ריאל
    3) וויקטוריה
    4) אולימפיאוקס
    5) דרושפקא
    6) בפנרבחצ'ה
    7) מכבי
    8) פנתניקוס
    9) הכוכב האדום
    10) מילאנו
    11) ברצלונה
    מכבי עד ברצלונה עם אותו מספר ניצחונות וההפרש סלים נחשב רק בתום הזמן החוקי (לא כולל הארכה)
    כל שאר הקבוצות די מחוץ לתמונת הטופ 8 כרגע

  5. מעולה לביא, כל הכבוד על ההתמדה וההשקעה. לא פשוט, במיוחד בשני מחזורי יורוליג בשבוע.
    המצב של באמברג מדהים – בקונסטלציה מסוימת המאזו שלהם 2-6 היה יכול להיות הפוך. הם לגמרי בעניינים בכל המשחקים אבל בהרבה מקרים זה בורח להם בסוף. לא סתם הם סומנו כסוס שחור ועם היכולת שלהם לא הייתי סותם עליהם את הגולל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט