NBA Rank: פוינט גארדים

אנחנו גאים להציג את הדירוג של עשרת השחקנים הטובים באנ.בי.איי לפי עמדה כפי שנקבע על ידי מערכת האתר. אתם מוזמנים כמובן לתת את הדירוג שלכם בתגובות. כל יום עד לפתיחת העונה תוצג עמדה שונה.

השיטה: כל שחקן קיבל כמות מסויימת של נקודות (10 לשחקן הטוב ביותר, 1 לשחקן הכי פחות טוב) אם הוא בעשירייה הראשונה של הליגה לדעת המדרג. אם לא, ניקודו בחישוב הניקוד הממוצע הוא אפס. עמדות השחקנים מבוססות על עמדותיהם בשנה שעברה, כך ג'ימי באטלר למשל נחשב שוטינג גארד ולא סמול פורוורד.

עורך הסקר: רועי ויינברג

מדרגים: רועי ויינברג, מידן ברוכורוב, יאיר זעפרני, רון טחן, גיא רוזן, אשך טמיר המקורי, שי גולדברג, שגיא נאור, עמית טבול, גלעד סופר, איתי קדם, עומר מזיג, איל ספיר, ולדי קוגן, עידן עופר ומתן גילור.

הפעם: פוינט גארדים

דורגו אבל לא נכנסו לעשירייה: טוני פארקר, סן אנטוניו ספרס (2 נקודות סה"כ, ניקוד ממוצע של 0.133), ג'ף טיג, אינדיאנה פייסרס (4 נקודות סה"כ, ניקוד ממוצע של 0.267), גוראן דראגיץ', מיאמי היט (5 נקודות סה"כ, ניקוד ממוצע של 0.333) ורג'י ג'קסון, דטרויט פיסטונס (7 נקודות סה"כ, ניקוד ממוצע של 0.467).

10.קמבה ווקר, שרלוט הורנטס

ניקוד: 24 נקודות מצטברות, ניקוד ממוצע של 1.6.

הדירוג הכי גבוה: הפוינט-גארד השמיני בטיבו בליגה (3 נקודות), על ידי רועי ויינברג, שגיא נאור ומידן ברוכורוב. שני מדרגים לא הכניסו אותו כלל לעשירייה.

בעונה האחרונה: 20.9 נקודות, 5.2 אסיסטים, 4.4 ריבאונדים למשחק.

2015/16 הייתה שנת פריצה במובן מסויים לקמבה ווקר. הוא רשם שיאי קריירה בנקודות ובאחוזים מהשדה, מהשלוש ומהעונשין, בריבאונדים, והיה מרחק שובר שיוויון מהמקום השלישי במזרח. האם השנה הוא יוכל להוביל את הקבוצה שלו רחוק יותר?

9.איזייאה תומאס, בוסטון סלטיקס.

ניקוד: 28 נקודות מצטברות, ניקוד ממוצע של 1.867.

הדירוג הכי גבוה: הפוינט גארד השביעי בטיבו בליגה (4 נקודות), על ידי ולדי קוגן ורועי ויינברג. 5 מדרגים לא הכניסו אותו כלל לעשירייה שלהם.

בעונה האחרונה: 22.2 נקודות ו-6.2 אסיסטים למשחק.

מגובה של 1.75 מ' האול-סטאר הזה הוביל את בוסטון לפלייאוף. השנה, יחד עם אל הורפורד, הוא ינסה להוביל את הסלטיקס מעבר לסיבוב הראשון לראשונה מאז ימי הביג ת'רי העליזים.

8.מייק קונלי, ממפיס גריזליס.

ניקוד: 44 נקודות מצטברות, ניקוד ממוצע של 2.933.

הדירוג הכי גבוה: הפוינט גארד השלישי בטיבו בליגה לפי האשך (8 נקודות). ארבעה מדרגים לא הכניסו אותו לעשירייה שלהם.

בעונה האחרונה: 15.3 נקודות ו-6.1 אסיסטים במשחק.

האם אחרי שחתם על החוזה הגדול ביותר בתולדות הליגה קונלי יוכיח שהוא שווה את הכסף או את המקום בדירוג? רק הזמן יגיד.

7.קייל לאורי, טורונטו ראפטורס.

ניקוד: 58 נקודות מצטברות, ניקוד ממוצע של 3.867.

הדירוג הכי גבוה: הפוינט גארד השלישי הכי טוב בליגה לפי שי גולדברג. מדרג אחד, מידן, לא הכניסו כלל לעשירייה.

בעונה האחרונה: 21.2 נקודות, 4.7 ריבאונדים ו-6.1 אסיסטים למשחק.

האם אחרי הגעה היסטורית לגמר אזורי (ולאול-סטאר) לאורי יוכל למשוך את הראפטורס לעבר אליפות המזרח? לא סביר, אבל הוא לא הולך לוותר.

6.ג'ון וול, וושינגטון וויזארדס.

ניקוד: 66 נקודות מצטברות, ניקוד ממוצע של 4.4.

הדירוג הכי גבוה: הפוינט גארד החמישי בטיבו בליגה (6 נקודות) לפי עומר מזיג. רועי ויינברג נתן לו את הדירוג הנמוך ביותר, 2 נקודות.

בעונה האחרונה: 18 נקודות, 9 אסיסטים, 4.5 ריב' ו-1.7 חטיפות במשחק.

האול-סטאר הגיע עם הוויזארדס לסיבוב השני בפלייאוף פעמיים אבל השנה לא הגיע בכלל לפוסט-סיזון. האם מאמן חדש, סקוט ברוקס, יסייע לו לחזור לשם?

5.קיירי אירווינג, קליבלנד קאבלירס.

ניקוד: 91 נקודות מצטברות וניקוד ממוצע של 6.06 נקודות.

הדירוג הכי גבוה: הפוינט גארד הרביעי הכי טוב לפי איל ספיר, גלעד סופר, איתי קדם ועידן עופר. הפוינט גארד השישי הטוב ביותר לפי עומר מזיג, רון טחן והאשך.

בעונה האחרונה: 19.6 נקודות ו-4.7 אסיסטים במשחק.

אחרי שפספס את רוב פתיחת העונה אירווינג חזר והפגין יכולת טובה כל הדרך עד לשלשה שלמעשה הבטיחה לקליבלנד אליפות במשחק 7 של הגמר, בחוץ, ונכנסה לפנתיאון. מאוד מעניין לראות את קליבלנד המחוברת כשהמדליסט האולימפי כשיר לכל אורך העונה.

4.דמיאן לילארד, פורטלנד טרייל בלייזרס.

ניקוד: 108 נקודות מצטברות וניקוד ממוצע של 7.2.

הדירוג הכי גבוה: הרכז השני בטיבו בליגה לפי האשך, ורק החמישי לפי עידן, גלעד ואיל.

בעונה האחרונה: 25.1 נקודות, 4 ריבאונדים ו-6.8 אסיסטים למשחק.

שנת שיא של לילארד הובילה את פורטלנד למקום החמישי ואותו לחמישיית הליגה השנייה. הוא לא נכנס לטופ 3 על חודו של קול, ובגיל 26 יכול להיות ששיאו עוד לפניו.

3.כריס פול, לוס אנג'לס קליפרס.

ניקוד: 109 נקודות מצטברות וממוצע של 7.26.

הדירוג הכי גבוה: הרכז השני בטיבו בליגה לפי גלעד, איל ורון והרכז התשיעי הכי טוב לפי קדם.

בעונה האחרונה: 19.5 נקודות, 10 אסיסטים ו-2.1 חטיפות למשחק.

פציעה מנעה מחבר חמישיית ההגנה הנצחי (בחירה חמישית ברצף) וחבר חמישיית הליגה השנייה להפגין את כישוריו בפלייאוף. מאוד יכול להיות שזאת העונה האחרונה שלו בקליפרס, ואולי הפעם הוא יגיע לגמר האזורי המיוחל.

2.ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר.

ניקוד: 130 נקודות מצטברות וממוצע של 8.67.

הדירוג הכי גבוה: הרכז הטוב בליגה לפי איתי קדם. נמצא בטופ 3 של כל המדרגים מלבד האשך ששם אותו רביעי.

בעונה האחרונה: 23.5 נקודות, 10.4 אסיסטים, 7.8 ריבאונדים ו-2 חטיפות למשחק.

חבר חמישיית הליגה הראשונה העמיד ממוצעים לא רעים בכלל העונה והגיע ליתרון 3-1 בגמר האזורי. עכשיו, כשהשחקן הבולט בקבוצתו עבר ליריבה מאותו גמר קונפרנס, הוא יוכל לעשות כל מה שעולה על רוחו במגרש. הליגה אחוזת פאניקה.

1.סטפן קרי, גולדן סטייט ווריורס.

ניקוד: 149 נקודות מצטברות וממוצע של 9.93.

הדירוג הכי גבוה: הרכז הטוב בליגה לפי כולם מלבד קדם ששם אותו שני.

בעונה האחרונה: 30.1 נקודות למשחק (50.4% מהשדה, 4.9 שלשות למשחק ב-45.4%, 90.8% מהעונשין), 6.7 אסיסטים, 5.4 ריבאונדים ו-2.1 חטיפות במשחק.

ה-MVP הדומיננטי ביותר בהיסטוריה (היחיד שנבחר פה אחד) הוביל את הקבוצה שלו ל-73 ניצחונות בעונה הסדירה, שיא NBA, לאליפות ולגמר בעונה האחרונה. מאוד מעניין לראות איך המשחק שלו יושפע מהצירוף של ה-MVP שלפניו, קווין דוראנט, לקבוצתו, והאם הוא סוף סוף יופיע בגמר.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 150 תגובות

  1. אחלה של רעיון
    אהבתי את הדירוג, מסכים עם רובו ככולו מלבד כריס פול- אוברייטד עם היסטוריה רווית השתנקויות בפלייאוף, הייתי מדרג הן את אירווינג והן את ליליארד שכמעט עקף אותו לפניו.

    1. אגדה אורבנית.

      כריס פול לא משתנק בפלייאוף.

      בממוצע שלו בעונה הרגילה: 19 נק' ב-51% אפקטיבי, 10 אס', 2.3 חט'.
      הממוצע שלו בפלייאוף: 21 נק' ב-53% אפקטיבי, 9.5 אס', 2.3 חט'.

      והכי חשוב:
      ה-BPM (משמעותו Box Plus/Minus) שלו בפלייאוף הוא כפול מזה של העונה הרגילה.

      היות ותפוקתו בפלייאוף גדולה יותר מזה של העונה הרגילה, אבל לא בשיעור כזה שמסביר את הקפיצה ב-BPM, התשובה ל-"השתנקות" היא פשוטה. הוא לא משחק לבדו. חלק מהשחקנים שמשחקים לצידו לא נותנים בפלייאוף את אותה תפוקה שהם נותנים בעונה הרגילה.

        1. השחקן הכי קבוצתי שראיתי משחק, מג'יק ג'ונסון. תבדוק את נתוני הפלייאוף שלו, ותתפלא לגלות שהפערים בינו לבין כריס פול הם זניחים.
          (סטטיסטית. לרגע אני לא טוען שכריס פול נמצא באותה מדרגה כמו מג'יק)
          ההבדל הגדול בין ה-2?
          כשמג'יק נתן פלייאוף רע (והוא נתן פלייאוף רע. ב-81' , ובפיינלס של 83', לדוגמה), הקיפו אותו הלייקרס. אץ כריס פול מקיפים הקליפרס.
          עם כל הכבוד לגריפין ודאנדרה,
          קארים, וורת'י. לא צריך לכתוב הרבה יותר.

          1. גיא ההישענות שלך על סטיטסטיקה ומספרים מחטיאה את המטרה
            כריס פול רכז ״גדול״ בגלל שהוא מלך החטיפות ומלך האסיסטים ( הווארד כנ״ל בריבונד וחסימות )
            מספרים גדולים לא מייצרים גדולה ,טבעות כן

          2. אז אתה טוען שג'ון סטוקטון או קרל מאלון לא גדולים?

            באליפויות זוכות קבוצות.

            וסטטיסטיקות?
            הן דרך לתמוך בטיעון. אם כותבים שכריס פול "משתנק", אבל המציאות שונה, אז שימוש בסטטיסטיקה היא דרך הגיונית לתמוך בתיאור המציאות.

            כריס פול רכז "גדול" בגלל שהוא שחקן כדורסל טוב, ובניגוד לאגדה, בפלייאוף הוא רק מעלה את רמתו.

          3. מיידן אני לא מסוגל להסכים איתך צארלס בארקלי היה אחד מ3 השחקנים הטובים בדורו, אותו דבר מלון ולשניהם אין טבעות זה אומר שהם קטנים יותר מרוברט הורי? שחקן לא לוקח אליפות קבוצה כן (אחרי זה לברון היה לוקח אליפות רצוף ב7 קנחם האחרונות שהוא טוב מכולם בפער עצום), מצד שני שמסתכלים על נתונים יבשים של סדרה זה כלל לא מדוייק אותי הרבה יותר מעניין מתי נקלעו הסלים ונמסרו האסיסטים, אם זה בגארבג טיים כדי לנפח את הסטטיסטיקה (כל השחקנים עושים את זה ולכן הBPM גם נפגע) או במאני טיים שכול סל חשוב. לכן לא ניתן להסתמך רק על סטטיסטיקה. זו אגדה אורבנית שפול משתנק בפלייאוף/אך אצל קרי המצב בדיוק כזה ומפתיע אותי שאף אחד לא הזכיר את זה. בסגנון המשחק הפיזי של פלייאוף ובמיוחד סדרות הגמר אין סיכוי שקרי הרכז הטוב ביותר לעומת זו בעונה הרגילה הוא בהחלט כן.

      1. אני אוהב סטטיסטיקה ומספרים, אבל לסטטיסטיקה יש נטייה לשקר ולא לספר את כל האמת. צפיתי בכריס פול לא מעט מאז שהגיע לליגה וראיתי אותו במספיק משחקי פלייאוף כדי לראות אצלו מגמה של השתנקויות ברגעים המכריעים- איך הוא הצליח לבדו לשמוט יתרון של 7 נק' תוך פחות מדקה נגד התאנדר במשחק מס 5 ב2014 במצב של 2-2, איך היה פסיבי וחסר יוזמה שנה שעברה במצב של 3-2 לטובתו כשהיוסטון ביצעו את הקאמבק שלהם נגדו ונגד הקליפרס כשהובילו ב-20 הפרש לפני תחילת הרבע הרביעי, איך ברבע האחרון נגד הספרס בפלייאוף של 2008 במשחק מס' 7 נתן לטוני פארקר לקלוע עליו 10 נקודות תוך כדי שב-8 הדקות האחרונות פול מסיים בלי נק', בלי אס' ועם איבוד אחד כשצ'נדלר עושה עבודה נפלאה על טים דאנקן ופארגו מהקבוצה שלו מחזיק אותם בחיים עם 16 נק' ברבע האחרון, איך ב2012 נגד הספרס היה על תקן נפקד. לא תתייחס לעובדה שמרבית הסטטיסטיקה המרשימה הזאת הושגה בעיקר נגד קבוצות סיבוב ראשון, ולעובדה שפול לעולם לא נאלץ לשחק נגד האלופה היוצאת של אותה שנה. לא רק זה, אלא שכל הקבוצות שהדיחו את פול בפלייאוף אפילו לא הגיעו לגמר באותה שנה! אני כמעט לא זוכר סדרה שבה פול פגש מולו רכז מהטופ ויצא מנצח מהמאצ' אפ ביניהם, וכשאני אומר מנצח אני מתכוון לסטטיסטית, לכאורה הנקודה החזקה כשמדובר בפול.

        1. שטויות.
          פול בטח לא הפסיד לבד את המשחק מול הת'אנדר. היו שם את השופטים שעזרו לו להפסיד (לא מאמין, תחזור למשחק, רק מזכרון אומר לך שכדור חוץ שנשרק לזכות ת'אנדר, היה צריך להיות של הקליפרס, הייתה עבירה בעולם של רג'י ג'קסון מפרק את היד של פול בפוזשיין האחרון שהיה שם את פול-90%-מהעונשין לשתי זריקות כשההפרש היה אחד לעומת ליטוף במקרה הטוב של פול על ווסטברוק שנשרקו 3 עבירות לטובת ווסטברוק).
          פול ניצח את הספרס כמו שמתן אמר כשהוא משחק מהרבע הראשון עם פציעה כשהוא בקושי הולך, כולל סל נצחון, כולל שלשה משוגעת בסיוםן הרבע השלישי. מול אחד הרכזים שאז עדיין נחשב מהטופ, ולמעט המשחק הזה כשפול הפצוע שומר אותו, נותן סדרה עלובה לחלוטין מבחינה סטטיסטית ומבחינת "מבחן העיניים" – פרקר.
          הוא ניצח את ג"ס וקרי אומנם בתקופת ג'קסון (ושם העזרה מהשופטים עם חוסר שריקה על עבירה על קרי הייתה לטובתו).
          ניצח את ממפיס לדעתי עונה לפני שהגיעו לגמר המערב.

  2. תודה רבה על בדירוג
    מסכים בסהכ עם הבחירות… למרות שלילארד וקיירי טובים מכריס פול לדעתי. מה שכן כריס פול הוא הרכז כרכז האולטימטיבי.

      1. פול עדיף על אירוינג. ומסכים עם גיא אין צוקינג הוא מגיע לפלייאוף ןלמשחקים גדולים. זה שאני לא מחבב אותו בגלל שהוא משחק מלוכלך זה ספור אחר.

      2. תגיד אתה שפוייי כריס פול הוביל קבוצה להצלחה ואירווינג לא אוקייי לאירויינג יש טבעת אליפות וגמר שאם הוא לא נפצע בו מי יודע מה קורה לכריס פול יש כלום בפיתה ורבים טוענים כולל מומחי נבא גדולים ממני וממך שבחלקים גדולים בפלייאוף הזה אירווינג הוביל את הקבוצה שלא נדבר על השלשה שהוא תפר ךסטפ על הפנים וההגנה המדהימה שהוא עשה עליו במשחק 7

        1. שפוי ++
          או כמאמר המשורר :
          אני נורמאלי להיות נורמאלי…( מאיר אריאל ולא המגיב ..)
          ועדיין לוקח את פול לפני אירוינג כרכז.
          קיירי בלי לברון לא לוקח תקאבס לשום מקום שנה שעברה, למרות שהוא קלע את ה…סל.

          כריס פול הוא אומן.יש מצב טוב שהקרירה של קיירי תיהיה גדולה משל פול , אבל כרגע אנחנו עוד לא שם.
          אני צופה לקליפרס עונה חזקה מאד.

  3. תותח אתה רועי! תודה רבה על היוזמה המבורכת. סוף העונה הקרובה ווסטברוק עולה למקום הראשון וקיירי לשלישי.

    1. אתה חושב שתהיה ירידה חדה ביכולת של קרי?

      ואני מסכים בקשר לאירווינג. לדעתי העתיד של קליבלנד בשנים הקרובות (בעוד שנתיים-שלוש) זה שלברון יהיה המספר 2 של קיירי. עדיף למועדון

      1. אני חושב שתהיה חלוקה יותר שווה וההשפעה של קרי לא תהיה גדולה כמו בשנה האחרונה, זה מה שקורה שיש טת דוראנט ולא את בארנס וההפך לגבי ווסטברוק. זה בעיקר בידיים של ווסטברוק כן..

  4. אחלה רעיון, לדעתי פול במקום הראוי לו ואם מתייחסים לרכז טבעי אמיתי הוא צריך להיות ראשון… לדעתי לא מוערך מספיק אבל ג'ורג' היל היה נכנס אצלי על חשבון ווקר שאני צריך לראות ממנו עוד שנה מוצלחת בשביל להחליף ביניהם.

  5. אחלה פריוקט .
    כל הכבוד רועי .
    כל הכבוד למדרגים השונים.
    בקשר לדירוג .
    אני חושב שאזייה צריך להיות מדורג הרבה יותר גבוה.
    מצד שני הייתי מוריד עוד מקום לפול ומחליף אותו עם לילארד.

  6. במחשבה שנייה אזייה לע הרבה יותר גבוה.
    1. קרי
    2. ראסל
    3. לילארד
    4. קיירי
    5. פול .
    6. אזייה.
    7. לאורי
    8. קונלי
    9. ווקר.
    10 וול ( מבין העשר כאן …10 שלי דראגיץ ).

  7. אחלה דבר להחזיק אותנו עד לפתיחת העונה, תודה.

    אנשים מדברים על זה שפול "נחנק" בפלייאוף, אבל הרושם שלי (לא בדקתי סטטיסטיקות) הוא שדווקא ווסטברוק וקרי הם אלה שנראים בפלייאוף הרבה פחות מאיימים.

    קרי ראשון, אין ספק, ואחריו ראסל.
    פול לילארד וקיירי לדעתי סה"כ שווים, כל אחד עם הפרוס והקונס שלו, המועדף עליי מביניהם הוא לילארד.
    אחריהם הייתי הולך עם תומאס וקונלי, ומשם להשלים 10 הייתי מחליף את ווקר בטיג ומשאיר את לאורי ו-וול ב8-9.

  8. תודה רבה רועי! הדירוג שלי:
    קארי
    2. פול
    3. ווסטברוק
    4. אירווינג
    5. לילארד
    6. לאורי
    7. וול
    8. טיג
    9.קמבה ווקר
    10. גורן דראגיץ'

    גם טיג וגם דראגיץ' בכלל לא נכנסו… בדיעבד ייתכן שהייתי מכניס את קונלי לפני דראגיץ'

  9. יופי של פרוייקט!
    אם הדירוג מתייחס לעונה האחרונה אז מסכים כמעט עם כולו (למשל קונלי גבוה מידי לטעמי)
    אם מסתכלים על מה צפוי לנו בעונה הקרובה אז הייתי מכניס את רונדו לטופ 8

    1. מאוד תלוי בתפקיד שלו. אם הוא יהיה בתפקיד של פאו/רויס וויט ב-Hoiball כמנהל המשחק אז אולי. אם לא, אני לא חושב שהוא יגיע לשם כי בדרך כלל הרכז בסגנון של הויברג חודר ומשיג המון נקודות

      1. נכון , אבל להוירברג יש כרגע שוטינג + סמול שהחדירה והשגת הנקודות יהיו שלהם בטאבו. זה בדיוק הזמן של רונדו להכנס למשבצת בשבילה הוא נולד- ניהול משחק חכם . לצד זה הוא יחפה בהגנה לא מעט על הברכיים הזקנות של וויד.

  10. השאלה שצריך לשאול אם זו העמדה החזקה בליגה
    יש עומק אדיר בעמדה , לראות שחקנים ( לשעבר ) כרונדו, דרון וילאמס , רוביו , בלאדסו וטוני פארקר לא בטופ אז זו אחלה עמדה

    באשר ללווארי הוא אחלה שחקן אבל מי מישהו היה חייב להשאר בחוץ
    גם מוביל בעשירייה השנייה זה בסדר לדעתי אין לו את האיכות לעשות קבוצה קונטנדרית

  11. הדירוג שלי כפי שנשלח לרועי:
    נקודות שם השחקן
    10 סטפן קרי
    9 ראסל ווסטברוק
    8 כריס פול
    7 דמיאן לילארד
    6 קיירי אירווינג
    5 קייל לאורי
    4 ג'ון וול
    3 מייק קונלי
    2 קמבה ווקר
    1 ג'ף טיג

    ואני לגמרי עם גיא שפול לא משתנק בפלייאוף.

    1. ספר את זה לג׳יימס הארדן ויוסטון
      אחת הקבוצות הכי הזיות שחזרה מ 1-3 ל 4-3
      שאפרט ?
      פול רכז מעולה אבל הוא רחוק מלהיות שחקן טופ 3 לעמדה שלו כשזה מגיע לפלייאוף
      הגלורי שלו זה סל ניצחון על הספרס בגיים 7 שנמחק בסדרה לאחריה עם חרפה אדירה

      פול אחלה שחקן אבל יש לו וווחד קוף על הגג

          1. תומפסון עף מול פאקינג יוסטון ??????????????
            תומפסון קילר ? מול מי בדיוק ? הוא חורר את יוסטון (שוב ) בהעדר קארי ,היה אוב מאוד מול פורטלנד בינוני פלוס מול OKC ופירס אוף שיט מול הקאבס
            לא קילר ולא קולר

    2. אני באמת לא מצליח להבין איך אתה וגיא לצורך העניין טוענים שהוא לא משתנק בפלייאוף. מדובר על שחקן שכבר עזור נחשב לאחד מחמשת השחקנים הטובים ביותר בעשור הנוכחי ועד השנתיים האחרונות הרכז הטוב בליגה בלי עוררין. עכשיו אני יכול להבין שנותנים טיעון למשל על סטוטקון או מאלון או בארקלי אפילו מילר. ההבדל התהומי שכל מי שהזכרתי למעלה הגיע לגמר ואילו פול לא הגיע אפילו לגמר איזורי!!! וואל תגידו לי שאין לו קבוצה מספיק טובה כי הקלי פרס קבוצה מעולה שהייתה חייבת להגיע לפחות לגמר המערב ושאתה השחקן הכי טוב בקבוצה ואחד הטובים בליגה אתה לא יכול להגיד כמו גיא שהוא עושה את העבודה אבל האחרים לא. לא תופס

      1. לדוגמה, אני אביא את הסדרה האלמותית מול יוסטון.

        ברור שיש לו חלק בקריסה של 15 – 40 ברבע אחרון.
        רק מה, מי שצפה במשחק ראה שההפרש הצטמצם כשהוא היה מחוץ למגרש, כשחזר, הוא כבר לא הצליח לעצור את הסחף.
        את המשחק הוא סיים עם 30 נק', 11 אס' (+ – , למיטב זיכרוני),
        וגם את 2 משחקי ההפסד שהגיעו אחר כך, הוא סיים כל פעם עם 20+ נק', 10+ אס'.
        האחריות הראשית להפסד נופלת על דוק ריברס, ועל הספסל הקצר (ריברס הבן וקורפורד נתנו סדרה זוועתית)

        ויש את השורה התחתונה.
        שחקן לא מנצח משחקים. קבוצה מנצחת משחקים.

        ואם יש שחקן שמשפר את נתוניו בפלייאוף, כל שנה, פעם אחר פעם (וזה לא שנתוניו הראשוניים כל כך נמוכים),
        אז לדעתי, להצמיד לו את הפועל "משתנק", זה פשוט לא נכון.

        1. מה זה משתנק? אולי זאת לא ההגדרה אבל שורה תחתונה שחקן ברמתו לא מצליח להביא קבוצה לגמר האיזורי אפילו. יכול להיות שבכל פעם היה תירוץ אחר אבל שזה קורה שנה אחרי שנה. יותר מזה אני יגיד לך שאם אתה מאשים את שאר הקבוצה הוא הרי המנהיג והשחקן הכי טוב שלה אז כן הוא היה צריך להרים את משחקו אפילו יותר. למשל לברון שהעלה את המשחק שלו לרמות שיא (הרג אותי לכתוב את זה) ואצל פול זה לא קורה

        2. ההשענות שלך על מספרים מגוחכת
          גם אם פול היה מציג 54 נקודות ב 100 מהשדה + 26 אסיסטים אי אפשר להגדיר את ההפסד ליוסטון בפחות מחרפה
          פול הוא פוינט גארד של קבוצה וככזה האחריות עליו
          להשען על שורה סטיטסטית זו או אחרת כטיעון לגדולה זה פשוט שימוש לא נכון בסטיטסטיקה.
          זה ששחקן מציג שורה של מספרים טובה יותר זה לא אומר מאומה על גדולתו
          אתה יודע שהשחקן שחטף שחטף הכי הרבה סוויפים בסדרות הדחה הוא שאקיל אוניל , לפי הסטסיטקה הזאת הוא פשוט חרא של שחקן שמוותר וקורס ברגעי האמת
          אה ויש את המספרים של 00 -02 של שחקן עם המספרים מהגדולים בגמר , ( למרות שאחת הסדרות היא מול הנטס ! ) – מסקנה שאק הסנטר הגדול בתולדות הגמרים !!!
          אני יכול להמשיך עם דוגמאות כאלו אול נייט לונג

          1. די, מידן. קבעת לעצמך אקסיומה (פול משתנק) ואתה לא נותן לדבר (כולל לעובדות) מלקבוע אחרת.

            על מה אני אמור להישען? על "אני צודק, כי אני חכם יותר"?

            קודם כל, שאקיל לא ספג סוויפ. הקבוצה שלו ספגה.
            תכתוב – "שאקיל לא הגיע לשחק, ובגללו קבוצתו חטפה סוויפ", ותגבה את ההצהרה בנתונים –
            ואז יש מהות למשפט.
            לדוגמה, תבדוק את נתוניו בסוויפ מול יוסטון. אין בכלל שאלה שהוא נתן סדרה אדירה.

            ועזוב לרגע סטטיסטיקות. שאקיל של 00 – 01 – 02 היה השחקן הדומיננטי בעולם. ובהפרש. לכתוב הסנטר הגדול בתולדות הפיינלס, זה טיעון סביר והגיוני, ויש לא מעט שטוענים את הטעה הנ"ל.
            דרך אגב, ללא מספרים בשביל להוכיח את טענתם, היא ריקה מתוכן.

          2. מידן אני לא מסוגל להסכים איתך צארלס בארקלי היה אחד מ3 השחקנים הטובים בדורו, אותו דבר מלון ולשניהם אין טבעות זה אומר שהם קטנים יותר מרוברט הורי? שחקן לא לוקח אליפות קבוצה כן (אחרי זה לברון היה לוקח אליפות רצוף ב7 קנחם האחרונות שהוא טוב מכולם בפער עצום), מצד שני שמסתכלים על נתונים יבשים של סדרה זה כלל לא מדוייק אותי הרבה יותר מעניין מתי נקלעו הסלים ונמסרו האסיסטים, אם זה בגארבג טיים כדי לנפח את הסטטיסטיקה (כל השחקנים עושים את זה ולכן הBPM גם נפגע) או במאני טיים שכול סל חשוב. לכן לא ניתן להסתמך רק על סטטיסטיקה. זו אגדה אורבנית שפול משתנק בפלייאוף/אך אצל קרי המצב בדיוק כזה ומפתיע אותי שאף אחד לא הזכיר את זה. בסגנון המשחק הפיזי של פלייאוף ובמיוחד סדרות הגמר אין סיכוי שקרי הרכז הטוב ביותר לעומת זו בעונה הרגילה הוא בהחלט כן.

        3. גם רדיק היה מזעזע בסדרה ההיא.
          האשמה על ריברס. אין ספק שגם לפול יש אחריות, אבל ריברס מגוחך בבניית קבוצה ובאימון שלה.
          לדעתי כשפול על המגרש הוא המאמן וריברס פשוט על תקן מוטיבטור, הבעיה מתחילה כשהוא לא על המגרש ואז אין שום סדר ושום אימון, סתם ביודים של קרופורד והנפוטיסט.
          גיא צודק המפולת העיקרית הייתה כשפול היה על הספסל והאחריות עליו שהוא לא הצליח לעצור אותה (אגב, פסקי זמן נוראיים של ריברס באותו משחק, כולל אחד ששרף בתחילת המחצית השנייה אם אני זוכר נכון).
          מספיק להסתכל על ה+/- של פול ושל המחליפים שלו (קרופורד וריברס) כדי להבין חלק גדול מהסיפור.

  12. לפני כמה ימים היה פריויו על סן אנטוניו שמדבר על נקודת מפתח משמעותית בעונה הקרובה – טוני פרקר צריך לחזור להיות רכז טופ 5 בליגה.

    שום סיכוי.

  13. חבל שמנחם לא השתתף בהצבעות ובדרוג. לדעתי היה מוסיף הרבה צבע ונקודת מבט קצת שונה!

    אין לי כבר סבלנות לראות היכן דירגתם את קא"ט… לדעתי חייב להיות בשלישיה הראשונה!

  14. אני מבין שהייתי מעט חריג בדירוג השחקנים ועם זאת לפי חלק לא קטן מהתגובות רואים כי יש ויכוח על הפער העצום בין ההערכה שכריס פול זוכה לה כאדם וכשחקן לבין התפוקה הקבוצתית והאישית שהוא מנפק לאורך השנים. אישית אני מעריך אותו ואת מה שהשיג עד היום אבל עם מבט להווה ולעתיד אני חושב שהוא מעבר לשיא וישנם רכזים בולטים אחרים שעתידם לפניהם וגם ההווה. מקווה שאטעה והוא יגיע להישגים עוד העונה אבל נכון לעכשיו הבחור סוגר אצלי את העשירייה בקושי

  15. הדירוג הזה הוא הכי טוב יותר טוב מespn וכל מקום נחשב אחר,
    גם על הסקרים העתידיים שכאן,
    דורון 1אני אובייקטיבי לגמרי
    דורון 2:הצחקתני אתה סובייקטיבי כי אתה אוהב את האנשים כאן.
    1: החתומים מעלה ומגיבים רבים אולי הכי טובים בעולם בכתיבת
    כדורסל וספורט בכלל, אז מה אם הם לא ברשת טלוויזיה מובחרת
    או עיתון מפורסם, אולי זה האתר הכי טוב שיש בעולם.
    ד 2: טוב אולי הקרמה קיבצה את הכותבים הטובים בעולם במקום אחד.

  16. רועי וכל הכותבים ורב המגיבים
    עשיתם עבודה הכי טובה שיכולה ליהות כל עונת בין העונות
    אוהב אתכם ללא תנאי (גם אם לא תכתבו יותר).

  17. טירוף וגילוי נאות אני שונא קליבלנד אבל אחרי הפלייאוף האחרון קיירי אירווינג לא יכול להיות הרכז החמישי בטיבו בטח לא אחרי כריס פול שהוא אובררייטד רציני ובטח לאאחרי דמיאן לילארד מדובר על החודר הכי טוב בליגה עם השליטה בכדור הכי טובה בליגה וקלעי שלשות אולי אחרי קרי ולילארד הכי טוב בקטגורייה איך הוא רק מקום חמישי

  18. בין עונות כאן באתר טובה פי 1000 מונים (מונים מונות עונות)
    מכל אתר אחר אפשרי ברחבי העולם, ואם יש עוד אתר כזה
    בשפה אחרת אני באמת שמח בשבילם.
    קיבלנו ב4000% יותר מכל מה שדמיינו,
    נכתבו כתבות מדהימות שנונות בעלות חוש הומור ענק
    ועומק אבחנה כל הבין עונת כדורסל הזו
    אם כי התחיל הפוטבול והבייסבול ואני ואחרים שלא צופים
    משבחים אותכם מאד.
    הכתבות ממגנטות תגובות מצוינות.
    מודה שלא הספקתי לקרוא הכל, אך כל מה שקראתי
    היה מהנה וממלא ביותר.
    ה1000 תודות מגיעות לכם לכולכם.
    תבורכו ותצליחו בכל דבר שטוב לחיים שלכם.
    בתודה בכבוד ובאהבה לכולכם.

  19. 1.קרי
    2. ווסטברוק
    3. קיירי
    4. כריס פול
    5. לילארד
    6.גון וול
    7. איזיאה תומאס
    8. לאורי
    9. קמבה ווקר
    10. רגי ג'קסון

  20. ההתפרעות המטורפת של מידן בורוכוב, יאיר זעפרני ואוהד ס"א
    שנתנו את מנהרת הזמן ובחזרה לעתיד
    אלו פוסטים שבטח הושקע בם זמן ואהבה רבים,
    בכדי להבין אותם צריך ליהות בקיא בחומר,
    זה זמן ומשאבים לכתוב פוסטים מופלאים שכאלו.
    תודות ענקיות ל3 המוסקטרים הללו.

  21. אני פשוט משתוקק לכתבות אלה כל בוקר שאני נכנס להופס. מצטער על החפירות אבל בחזרה לעתיד? שוב? בבקשה

  22. רון טחן המשגיח נתן פוסטים מצחיקים מאד עם תמונות וכיתוביות
    שהוסיף ששנונות ומצחיקות ביותר, שלא לדבר על פרוויו מצוין
    ועוד תגובות נהדרות של רון הבלתי נדלה המיתולוגי.
    תודות ענקיות רון

  23. הרבה הצלחה וברכות למידן רון יאיר אוהד ס"א.
    לאט לאט אולי אצליח להודות לכולם
    (כדאי שתמהר דורון האתר מפוצץ בכותבים טובים)
    מקווה לסגור חשבונות תודה לעוד כותבים נהדרים.

  24. הארדן יעלה השנה ישר למקום השלישי.
    לאורי הוא אחד לאחד לילארד . לא מבין איך הצוות לא רואה את זה.
    קרי לא ממש pg.
    אני הייתי מכניס את לין לרשימה.

  25. פרויקט אש!
    מצפה להמשך.

    קיירי רוצח, ואחרי השלשה בגמר האחרון, הוא בעיניי לפני ווסטברוק ופול. בטח לפני ווסטברוק שאני חולה עליו, אבל הוא רכז בערבון מוגבל וקודם כל פצצת אנרגיה שרק רוצה להכניס את הכדור לסל, פעם אחר פעם.

  26. לילארד שחקן הרבה יותר טוב מאירווינג.
    אירווינג לא אתלט ומנצל את הריווח המאוד גדול שיש בקאבס ובעיקר את הנוכחות של לברון.
    לילארד חודר על מפלצות ומסיים בתוך הטבעת.
    מישהו בכלל זוכר דאנק כלשהו מאירווינג? אני טרם ראיתי אחד.

    יפה לכולם לשכוח את פארקר ולהוציא אותו מהעשיריה. רק שכחתם שפרט לקרי ולאירווינג (שגם לו בתכלס יש אליפות בטעות בגלל ההרחקה של גרין) אין לאף אחד ברשימה הזו אפילו לא אליפות אחת.

    ומה עם רונדו? מלך האסיסטים של הליגה ואחד המוסרים הכי טובים שהיו ב10 שנים האחרונות אם לא יותר?

    שוב, יש באתר הזה מגמה להאדיר שחקנים/קבוצות שמביאים מספרים ו/או מאיימים בפגרה או בפרה-סיזן.

    מכל מי שכתבתם ברשימה, במאני טיים ובעוקר בהתקפה האחרונה אני שם את הכדור בידיים של לילארד או פול.ו לגבי כל השאר אני אדאג שהכדור יתרחק מהם בניהול משחק.
    לאירווינג או קרי הייתי מוסר לקאץ' אנד שוט אבל לא סנטימטר מעבר לזה. ראינו איזה בלוק לקרש קרי זרק מול לאב ובכלל איזה מסירה מפגרת ורשלנית מאחורי הגב. אירווינג לא מספיק אתלט כדי ליצור מצב מספיק טוב ולווסטברוק לא הייתי נותן לקבל החלטה בכלל כי הוא קצת לא חושב.

    1. ובהמשך לכך אני מאחל לכולם לזכור שעם או בלי קשר אנחנו נפגש אחרי הסיבוב הראשון או גג השני במערב ונשאל כולם איך שוב הקליפקס לא הצליחו להגיע לשום מקום גם העונה.
      כריס פול לא יהיה אשם כי פרט לפירס הזקן הוא היחיד שם שיש לו הכנה למוח.

    2. דבר נוסף – איך יכול להיות רכז טופ 5 עם פחות מ5 אסיסטים בקבוצה אלופה שמשחקת בקצב מהיר?
      אירווינג בעל דריבל נהדר וקליעה על סף המושלמת. אבל רכז הוא לחלוטין לא.
      לכאורה היה ניתן לומר שבקבוצות של לברון אין רכז אבל גם לפני הגעתו של לברון אירווינג שיחק יותר כסקורר ופחות כרכז.

    3. ואתה תתעלם מסלי הקלאץ' שקרי נתן מול אוקלהומה בסדרה לפני? הלייפ אפ המדהים מול איבאקה הענק, השלשות שהובילו לשוויון לפני זה, על הניהול החכם והשקול במשחק 7? נכון בגמר הוא נחנק, אבל קרו גם הרבה דברים לפני שאם קרי לא היה עושה אותם כמו שצריך גולדן סטייט בכלל לא היו בגמר.

  27. אני עם גיא בנושא כריס פול וההשתנקויות. לכל אחד יש השתנקויות. השאלה היא אם יש לו יותר או פחות מלרכזים אחרים בגובה 1.70 מ'. לדעתי לא.

  28. היחידים שבאמת רכזים כאן הם פול וקונלי. ועוד משהו – מה שטוני פארקר שכח אף אחד מהרכזים כאן עוד לא למד.
    הבעיה היא שכבר אין לו רגליים להראות את זה 🙁

  29. מסכים עם גיא לגבי כריס פול (החבר החמישי של קיס?). השורה התחתונה אינה היחידה שחשובה, וגם אי הצלחה ספציפי של שחקן להגיע למעמד הגבוה ביותר אינו בהכרח מעיד עליו, בליגה כזו קשוחה.
    פחות מסכים לגבי הסטטיסטיקה, אבל זה ידוע לגביי. איזה נתון חשוב יותר: אחוז שקולעים על שחקן או מספר פעמים שקולעים? מספר חסימות או אחוז שינוי זריקה? וזה בלי להתייחס לנתונים שבכלל לא נספרים. ריצה חדה שמפתיעה הגנה, ההבנה בראשי שחקנים שהם יכולים לנוע ומישהו ימצא אותם, גם אם לא יהיה אסיסט יהיה ריווח טוב הרבה, אל מול שחקן שחונה מתחת לסל ומשיג טיפינג אין – 2 נקודות וריבאונד, אבל לך תדע מה הוא תרם להתקפה ולחשיבה ההתקפית של הקבוצה מלבד זה.

    חוץ מזה – פרויקט נהדר. לא בהכרח מסכים עם הדירוג (אצלי לילארד ופול במקומות יותר גבוהים) אבל מה זה משנה לנוכח הניסיון של הכתבה.

    1. אתה ללא ספק צודק. יש המון שאלות לגבי סטטיסטיקה – "מה חשוב יותר? מה מתאים יותר? מה רלוונטי?"
      (זו בדיוק הסיבה שאם הזמן נוספות סטטיסטיקות חדשות שמטרתן לענות על השאלות הנ"ל.)

      אבל נציג את זה אחרת –
      צד אחד טוען שפול צ'וקר, צד שני טוען שלא. ללא נתונים, הוויכוח עקר.

      אני לדוגמה, בחור להציג את הנתון, שבקריירה שלו, כריס פול הוא 38 מ-100 בזריקות שהשוו משחק, או העלו את קבוצתו ליתרון ,בדקה האחרונה של משחקים (בפלייאוף הוא 3 מ-5 , אבל זה נתון קטן מדי עבור מסקנות חותכות)

      אפשר להציג חתך נתונים אחר, סטטיסטיקה אחרת, וזה יכול להיות בסיס מצוין לדיון. אפשר להביא דוגמאות ממשיות לתפקודו ("במשחק הזה והזה הוא עשה כך וכך ולכן זו דעתי עליו")

      אבל לכתוב "פול משתנק בפלייאוף" ללא ביסוס, ואז לבטל כל ניסיון לטיעון נגדי על ידי שימוש במשפט "ההשענות שלך על מספרים מגוחכת" , ללא כל ניסיון לתמוך בטיעון הראשוני עם כלשהו נתון עובדתי –
      הופך את התגובות מדיון, להתנצחות.

      1. דרך אגב, קרי בקריירה שלו קלע 18 מ-54 (דקה אחרונה, ניסיון להשוות אות לעלות ליתרון) בעונה הרגילה, 4 מ-13 בפלייאוף.

        ב-2 המקרים, אחוזים נמוכים משל כריס פול.
        אז הוא משתנק בפלייאוף?
        (כמובן שלא!)

        1. מיידן אני לא מסוגל להסכים איתך צארלס בארקלי היה אחד מ3 השחקנים הטובים בדורו, אותו דבר מלון ולשניהם אין טבעות זה אומר שהם קטנים יותר מרוברט הורי? שחקן לא לוקח אליפות קבוצה כן (אחרי זה לברון היה לוקח אליפות רצוף ב7 קנחם האחרונות שהוא טוב מכולם בפער עצום), מצד שני שמסתכלים על נתונים יבשים של סדרה זה כלל לא מדוייק אותי הרבה יותר מעניין מתי נקלעו הסלים ונמסרו האסיסטים, אם זה בגארבג טיים כדי לנפח את הסטטיסטיקה (כל השחקנים עושים את זה ולכן הBPM גם נפגע) או במאני טיים שכול סל חשוב. לכן לא ניתן להסתמך רק על סטטיסטיקה. זו אגדה אורבנית שפול משתנק בפלייאוף/אך אצל קרי המצב בדיוק כזה ומפתיע אותי שאף אחד לא הזכיר את זה. בסגנון המשחק הפיזי של פלייאוף ובמיוחד סדרות הגמר אין סיכוי שקרי הרכז הטוב ביותר לעומת זו בעונה הרגילה הוא בהחלט כן. גיא לגבי השאלה שלך קארי בהחלט מוריד את רמתו בפלייאוף במקום לעלות אותה.

      2. מסכים לחלוטין עם מה שכתבת.
        עיקר הסיבה שכתבתי את שכתבתי בוטלה כשבעצמך כתבת ״אפשר להביא דוגמאות ממשיות לתפקודו״. זה חשוב בעיניי כמו, אם לא יותר מ, נתונים סטטיסטיים. אם אנחנו מסכימים שהאפשרות הזו, של הדוגמאות קיימת, אז אין ויכוח בינינו.
        לטעמי, כדי להראות השתנקות צריך לראות מה השחקן עשה ברגעים כאלו. בריחה מהכדור, הססנות או להיפך ניסיון לעשות הכל לבד ובניגוד למה שעבד עד עכשיו – הם סימנים להשתנקות. גם אם זה מצליח לפעמים. כלומר, בעיני השתנקות היא לא הצלחה/כשלון בפעולות ברגעי סיום, אלא פחד כמעט משתק מכישלון כזה. אלו דברים שאני לא זוכר ממנו במשחק ההוא.

  30. תודה רבה על הדירוגים! אחלה של פינה. ובכלל תודה ענקית לכל צוות האתר!! בחיים שלי לא ראיתי כל כך הרבה כתבות ופינות איכותיות באוף סיזן של שום ספורט בשום אתר. יותר טוב מהעונה עצמה 🙂

  31. לגיא ללחוס ולעגל – כל שנה כריס פול מגיע לפלייאוף. כל שנה כריס פול עך מהפלייאוף בתצוגה חדשה של לוזריות. אין פה מה להסתכל על סטטיסטיקה רק היסטוריה.

    1. למיטב הבנתי, להבדיל מטניס,
      כדורסל הוא ענף ספורט קבוצתי. קבוצה מנצחת, קבוצה מפסידה.

      גם לילארד בכל שנה מודח מהפלייאוף. זה הופך אותו ללוזר?

      (רמז: בכל שנה יש רק אלופה אחת…)

      1. בוודאי! כריס פול הוא שחקן ברמה הגבוהה ביותר ו PG שיכול וצריך להיות HOF.

        בשבילי שחקן הוא לא רק ידי הכדורסל שלו והקבוצה שלו אלא, גם היכולת למצות את הקריירה שלו עם המאמן הנכון, השפעה על בחירת השחקנים. יכולת לבוא למגרש בכל יום 24/7/365 ולעשות את החברים שלו טובים יותר.

        אני אתן לך דוגמא שלא קשורה לכדורסל בכלל.
        לברון ג'יימס וKD . שחקנים שהם בקליבר של CP שלמשך תקופה ארוכה לא עשו אליפות בגלל קבוצה או ארגון גרוע לקחו את הקריירה שלהם לקבוצה מנצחת.

        אולי לא תאהב את זה, אבל זה חלק מהמכלול של שחקן שיעשה הכל בשביל לנצח.

        הייתי מציע ל CP לקחת את איוון לנדל כמאמן….

    2. לעוף מותר. גם מהפלייאוף. כדאי לזכור שחצי מהפעמים שלו בפלייאוף היו בקבוצה שקיום אוכלת דייוויסיה. קבוצה שהוא הוביל למקום השני והפסד רק לאלופה היוצאת. אין בושה בלהפסיד לסלבד… ספרס.
      הפעם היחידה שאני זוכר שהוא הפסיד משחק חשוב הייתה במשחק החמישי לאוקיי סיטי בשנה שלפני יוסטון. כמה טעויות נוראיות באשמתו. חוץ מזה, האשמה היחידה שלו מול יוסטון היא שלא הצליח לעצור את הנפילה הגדולה, שלא הוא אחראי לה (או לפטר את דוק ריברס), ובשנה שעברה שנפצע לפני שהספיק להיות מודח.

      1. כמה שפול ייקח על עצמו את כל האשמה בהפסד לאוקלאומה, ואכן היה אשם עיקרי, אי אפשר להוציא את השופטים זכאים שם בסדרה של שריקות שנעות בין הגבולי (לטובת אוק') לשערורייה מוחלטת (כדור החוץ שנשרק לטובת אוקלאומה, למרות שעשו ריוויו והיה ברור לחלוטין שכדור של קליפרס) ואי שריקה לעבירה ברורה לחלוטין של רג'י ג'קסון לאחר ששרקו על הרבה פחות נגד פול דקה לפני זה.
        הנה העבירה שלא נשרקה:
        https://pbs.twimg.com/media/BnmrcqWIQAAn3PU.jpg

  32. במיוחד למידן.
    בגלל שהוא כל כך אוהב סטטיסטיקות,
    הרחבה של אחת נוספת, כזו שתבדוק מי "ווינר", ומי "לוזר".

    הנבדקים:
    דוויין ווייד, לברון ג'יימס, קובי בראיינט, כריס פול, סטפן קרי, כרמלו אנתוני, דמיאן לילארד.

    שאלת המבחן:
    מי מנ"ל קולע באחוזים גבוהים יותר במשחקי פלייאוף במאני טיים.
    (זה לא המדד האולטימטיבי ל-"ווינריות"?)

    הבדיקה:
    זריקות להשוות/להעלות ליתרון, בדקה האחרונה של רבע רביעי/הארכה במשחקי פלייאוף.

    התוצאות:
    (באחוזים, מהנמוך לגבוה)

    7. כרמלו אנטוני.
    3 מ-13 (23%)

    6. קובי בראיינט.
    10 מ-37 (27%)

    5. דוויין ווייד.
    5 מ-17 (29%)

    4. סטפן קרי.
    4 מ-13 (30%)

    3. דמיאן לילארד.
    3 מ-9 (33%)

    2. לברון ג'יימס.
    15 מ-34 (44%)

    1. כריס פול.
    3 מ-5 (60%)

    1. אתה יודע מה הסימן שאלה הכי גדול מהנתונים שהבאת? למה לשחקן כל כך ותיק בפלייאוף, שבכל המשחקים הוא היה השחקן הטוב בקבוצה יש רק חמש ניסיונות זריקה כאלה. סטטיסטיקה ואחוזים זה נהדר אבל אם לפול יש רק 5 ניסיונות ממש לא אכפת לי כמה מהם הוא הצליח זה מעיד יותר מהכול על בריחה מאחריות (יהיה מעניין לראות כמה אסיסטים כאלה יש לו).

      1. בעונה שעברה, בקלאצ' (5 דקות אחרונות, כשההפרש קטן מ-5 נק'), כריס פול היה ראשון בליגה באס' (כפול מקרי, לדוגמה), ורק 19 בליגה בנק'.
        רכז.

    2. שוב באת לחזק ויצאת מוחלש
      5פעמים ? 5 ???? 3 מ 5 ?
      במקרה של פול בוא נשען על סטיטסיטקיה שרק מבלבלת את רפי ההבנה
      אני מכיר את המספרים של פול לא מהיום , הבעיה שלו לא במספרים הבעיה שלו שהוא נכשל שוב ושוב עם קבוצה סופר מוכשרת
      פול קולע באחוזים גבהים , מוסר , חוטף אבל ואבל הגדול הוא לא מתרגם את זה לניצחונות

      אתה מנצח את הספרס בגיים 7 ואז מודח מול יוסטון בצורה הכי שלומיאלית בהיסטוריה של המשחק ( רבע אחרון של גיים 6 , חובת צפייה)

      גם בעונה החולפת הוא נתן שואו מול גולדן סטייט במשחק ענק שהם הובילו ובסוף קארי השפריץ לו עגבניה ממולאה בקארי על הראש

      1. מה זה משנה כמה שנים הוא בפלייאוף? משנה כמה משחקים שיחק.
        פול שיחק 69 משחקי פלייאוף, בהן זרק 5 פעמים בדקה האחרונה.
        באחוזים זה יוצא 7.2%
        וויד לדוגמא שיחק 166 משחקי פלייאוף בקריירה, בהן זרק 17 זריקות כאלה. שזה 10.2%.
        הבדל של 3% לא נראה לי היסטרי במיוחד כשפול הוא היחיד ברשימה שהוא עושה משחק ולא הסקורר הראשי (בקליפרס, גריפין) בניגוד לכל השאר שהם הסקוררים המובילים.

        1. זה לא הבדל של 3 אחוז !!!
          וייד זרק 40 אחוז יותר מפול
          כשאתה משווה אירוע שקרה בתדירות של אחוז לארוע אחר שמתרחש בתדירות של 2 אחוז זה הבדל של 100 אחוז !!

          הנסיונות ללמד אותי סטיסטיקה לא יצליחו כל כך

          1. אם כבר, צריך לבדוק כמה פוזשיינים היו כאלה לקבוצות בהן הם שיחקו.
            אם לדוגמה, לברון משחק במזרח ושם הקצב איטי יותר, אז יותר משחקים נגמרים צמוד (סתם זורק, לא באמת מבוסס), אז יש יותר זריקות כאלה.
            אם לדוגמה, בראיינט היה יותר בגמרים אזוריים וכללים שם קבוצות יותר קרובות ברמה, אז שם יש משחקים צמודים כאלה ולכן יותר זריקות כאלה.
            והשאלה בנוגע למה שאתה העלית היא מה האחוז של הזריקות של כל אחד מהם מהפוזשיינים האפשריים.
            בכל מקרה, לא זאת הסטטיסטיקה. אלא בכמה אחוזים קולעים השחקנים.

          2. אם פול ישחק את אותה כמות של וייד, בקצב הנתון, יהיו לו 12 זריקות.
            הבדל של 5 זריקות… לא בדקתי, אבל אני מוכן להמר שכבר עכשיו יש לפול לפחות 5 אסיסטים יותר מאשר לוייד במצבים האלה,

  33. חבר'ה המלך הוא עירום!
    עם כל אהבתי לזהובים מאוקלנד שם גרתי 5 שנים
    קרי הוא רכז מס. 1 של העונה הסדירה בלבד!!
    פעמיים הוא הוכיח לכולם שבזמן הפלייאוף הוא לא בא לידי ביטוי
    ולא לוקח את המשחק על עצמו לטובת הקבוצה שלו.
    אין לי שום ספק שהצ'יטה וגם אירווינג לצורך העניין עדיפים עליו
    כשהמשחק הופך פיזי וחזק יותר.

    1. אתה מתעלם מדבר אחד מהותי . קרי שיחק בפלייאוף השנה עם פציעה בברך , תוצאת ההחלקה על הזיעה של דונאטאס מיוסטון , שהגבילה אותו בהמשך ( ואני מתעלם מהפציעה בקרסול עוד קודם לכן ) . לפני מספר ימים קראתי מאמר ארוך באינטרנט , שהראה בסרטים מהפלייאוף השנה ( בסדרות מול אוקלהומה וקליבלנד ) איך קרי , שבדרך כלל יכול להיכנס לסל גם מימין וגם משמאל , עשה את כל הכניסות שלו משמאל , כי הוא לא היה חופשי בכניסות מימין ( אולי אני מתבלבל בצדדים וזה הפוך ) . המאמנים מהעבר השני ראו את זה מהר , ותדרכו את השומרים שלו ללכת לצד היחיד שנותר לו .
      אני מאוד מקווה שקרי ישמור על עצמו השנה יותר בעונה הרגילה , ואפילו יחסית בסדרות הראשונות בפלייאוף , וייתן סדרת גמר גדולה בסיומה שהוא ייבחר ל-MVP של סדרת הגמר.

      1. עם קרי בסדרת הגמר בריא , ג"ס היתה עכשיו עם ריפיט . זה לא תירוץ – זו עובדה ( ולא גורע כלום מהאליפות של קליבלנד – פציעות הן חלק מהמשחק ). מצד שני , דוראנט לא היה מגיע למפרץ . מצד שלישי, הייתי מעדיף להיות עכשיו עם ריפיט ובלי דוראנט.

        1. זה לגמרי תירוץ.
          בגלל זה לא הזכרתי שההדחה של קליפרס מול הרוקטס הייתה כשפול סוחב פציעה (פספס שני משחקים בפתיחת הסדרה שאחד הקליפרס ניצחו ובשני הפסידו).
          אם הוא משחק, הוא בריא, אחרת זה תירוץ.
          גם קרי כשנשאל על זה אומר אותו דבר.
          על אותו משקל אפשר לומר שבלי פציעות של איירוינג ולאב שנה קודם לא הייתה לכם אפילו אליפות אחת.
          כשקרי דפק 38 נקודות אחרי שחזר מפציעה, הוא לא נראה כ"כ פצוע, רק כשהוא שיחק גרוע מול קאבס שחיסלה אותו הגנתית (גם שנה קודם שהוא לא היה פצוע ונתן סדרה חלשה במונחים שלו).

          זאת בדיוק ההגדרה של תירוץ.

          1. אתה בהחלט צודק שעם אירווינג ולאב בשנה שלפני ייתכן שקליבלנד היתה זוכה. הנה – אמרתי . הפוסט שלי לא היה כדי לתרץ , אלא כדי לעשות צדק עם קרי וההופעות שלו בפלייאוף האחרון , בתגובה למה שכתב סוס מעץ . חלק גדול מהאיום שלו זו הניידות והריקוד לכל הכיוונים והיכולת להשתחרר לקליעה . הזריקות החופשיות שלו לא הושפעו מהפציעה – אבל כל השאר כן .

  34. ועוד משהו. לקליפרס נטייה למשחקי 7 בשנים האחרונות.
    נצחונות על ממפיס, ווריורס וספרס, הפסד ליוסטון.
    פול במשחקי 7:
    ממפיס: 19 נק',9 ריב, 4 אסיסטים, 2 חטיפות, 5 איבודים. 7-17 מהשדה, 4-4 מהקו, +4 ב+/- ונצחון (בחוץ).
    ג"ס: 22 נק', 2 ריב, 14 אסיסטים, 4 חטיפות, 2 איבודים, 8-15 מהשדה, 5-5 מהקו, -2 ב+/- ונצחון.
    ספרס: 27 נק, 2 ריב, 6 אסיסטים, 2 חטיפות, איבוד, 9-13 מהשדה, 4-4 מהעונשין, +6 ב+/- ונצחון

    זה לא ממש נתוני השתנקות במשחקי 7 של פלייאוף…

    1. עודד כל הנתונים היפים שאתה מביא באמת נחמדים ונראים אחלה אבל שורה תחתונה והיא שהוא אפילו לא הגיע לגמר איזורי. אני פשוט לא מצליח להבין איך אתם מתעלמים מהנקודה הכי קריטית וכן פעם להאשים את ריברס פעם את הספסל פעם את רדיק פעם את האפסנאי והוא בסדר הרי גיא וגם אתה הוכחתם שהוא מעלה את התפוקה שלו אז כנראה שלא מספיק. לא להגיע עם הסגל של הקליפרס לפחות לגמר איזורי זה כישלון של כל המערכת ובראשה השחקן והכוכב הכי גדול וטוב שלהם. אז יופי הוא ניצח בשניה האחרונה את בן אנטוניו בגים 7 רק ה זה סיבוב ראשון עם כל הכבוד

      1. מצטער יניב.
        לא הגיע לגמר מערב שונה מהשתנקות בפלייאוף.
        אין לי שום התעלמות מהעובדה שהוא לא הגיע לגמר אזורי, זה פשוט לא הופך אותו לכזה ש"השתנק" בפלייאוף. בטח לא אוטומטית.

  35. מבט חטוף ברשימה (ולא הייתי מסדר אותה אחרת) מראה שהיום היכולות ההתקפיות והאתלטיות מהוות קריטריונים חשובים מאוד עבור פוינט-גארד, אפילו יותר מיכולות ניהול המשחק.
    אולי החליטו שזה משהו שקל ללמד, או שהנטל הזה מתחלק היום בין יותר עמדות, אבל אותי זה קצת מעציב – גם כי אהבתי את ה"פוינט-גארדים הקלאסיים" שזו הייתה המיומנות שלהם, וגם כי זו העמדה היחידה שהשאירה תקווה לשאיפות ה-NBA של אנשים נורמאליים וכיום היא מכוסה במפלצות אתלטיות.

  36. צריך להיות הדיוט גמור בכדורסל כדי לדרג את כריס פול 9 ברכזים.מציע לקדם שימצא לו ענף ספורט אחר להתעניין בו.אם מתסכלים לאורך קריירה שלמה פול גם לפני קארי

  37. קליבלנד בחיים לא תהפוך לקבוצה של קיירי כי לברון הוא המנג'ר. שנה הבאה הוא מביא את פול וכרמלו ובועט את קיירי לעזאזל עם מגה טרייד שישלים את כל הפינות בספסל. עוד טבעת לאוסף הפרטי וגם פרגון לחברים שמתקשים.

  38. הרכזים הפכו לרשימת גארדים שמדהימים מבחינה אתלטית וקליעה אבל פחות טובים בניהול המישחק ושיתוף החברים באופן יעיל,השילוב של זה עם הגנה איכותית הוא בכלל נדיר היום.

    אם הייתי צריך ליבחור רכז אחד לקבוצה זה היה לברון ג'יימס ללא שום תחרות רצינית מהרשימה הזאת.

  39. קיירי ארווינג הוא הכי בעייתי לדירוג ברשימה הזו –
    כי הוא הכי פחות רכז טהור (אני רואה אותו יותר כשוטינג-גארד בתחפושת), גם בגלל אתם יודעים מי.
    ואין בדירוג הזה בונוס עבור קלאצ', למיסטר קלאצ' של הליגה.

  40. אחת הבעיות של הפרוייקט היפה הזה, הוא שנושא העמדות התעמעם.

    הגיע הזמן להגיד שג'יימס הארדן הוא הפוינט גארד של יוסטון, ולברון ג'יימס הוא מנהל, לפעמים מהפוסט ולפעמים כמוביל כדור

    1. יש משהו בדבריך. אולי בעונה הבאה ננסה לעשות דירוג של כל השחקנים כמו ב-ESPN.

      דבר אחד בטוח: התוצאות יהיו פחות הזויות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט