"המספר החזק" מספרי המפתח מהמחזור ה 4 ב TOP 16 של היורוליג / ניר אורון

המחזור הרביעי ב TOP 16 הסתיים לו אמש, קבלו את המספרים שעשו את המחזור:

126-49 זהו ההבדל במאזן המדד בין מכבי תל אביב לחימקי מוסקבה במשחק אמש. הרוסים שלטו בכל אספקט על הפרקט, וקטשו את הצהובים עם תצוגת כדורסל קבוצתית נהדרת. רפרוף קל בסטטיסטיקה מגלה כי הקבוצה הרוסית פירקה את מכבי בכל מה שקשור לאחוזי שדה, אחוזי עונשין, ריבאונדים, אסיסטים, איבודים וגגות (11-1 לטובת הרוסים!) וכאשר ישנה רק קבוצה אחת על הפרקט אז אין פלא שמכבי סופגת את אחד מההפסדים היותר צורבים שלה בשנים האחרונות, 21 הפרש, אבל בעיקר הרבה מאוד מחשבות לגבי המשך הסיכויים להצליח להתברג בין ארבעת הגדולות של שלב זה.

23 נקודות בלבד קלע הספסל של מכבי תל אביב אמש, כאשר לצורך השוואה הספסל של חימקי השיג לא פחות מ 60 נקודות. ואם מורידים את 14 הנקודות שתרם שון ג'יימס (שרק במקרה על אמש מהספסל) אז הספסל האמיתי של מכבי תרם 9 נקודות בלבד ב 1 מ 10 מהשדה, וככה פשוט אי אפשר לנצח ברמות האלו.

22 נקודות קלע אמש בובי בראון, ששוב מוכיח כי הוא כרגע שחקן ההתקפה הכי יעיל ביבשת.  בראון, שמחזיק עד כה בממוצע של כמעט 25 נקודות בטופ 16, הוסיף גם 6 אסיסטים, כאשר גולת הכותרת הייתה כמובן סל הניצחון שקבע 74-72 על אלופת אירופה בפיראוס. סיינה הופכת להיות אחת מהפתעות העונה כאשר היא כבר עם מאזן מושלם של 4-0, ולמי שתהה אז הגארד האמריקאי הנהדר שלה רחוק מאוד מלהיות אנוכי, כאשר מלבד לעובדה שהוא מוליך בקלות את טבלת מלך הסלים בשלב זה, הוא ניצב לו גם במקום השני ברשימת המוסרים של הטופ 16 עם לא פחות מ 5.5 אסיסטים למשחק.

0:4 זה המאזן המאכזב כל כך של פנרבחצ'ה היומרנית. 30 מליון יורו (לפי פרסומים) הושקעו בקבוצה הקיץ, פיאנג'יאני שנחשב לאחד המאמנים העולים ביבשת הגיע, וסוללת הכוכבים כגון: בו מקלב (שנחשב בעיני רבים לרכז הטוב באירופה עד לפני כמה חודשים), רומיין סאטו, מייק באטיסט ודיוויד אנדרסן היו אמורים לשדרג את המעמד של הקבוצה הטורקית, ולהביא אותה לפחות לאיזור ההצלבה ואף מעבר. התוצאות? 9 הפסדים לעומת 5 ניצחונות העונה ביורוליג, 4 הפסדים מ 4 משחקים עד כה בטופ 16, כאשר שלושה מתוך ארבעת ההפסדים היו באיזור ה 20 הפרש ומעבר, ואחרי ההפסד המביך אמש 97-75 בבית לקאחה לאבורל, נראה כי בפנרבחצ'ה יכולים בעיקר להתעסק בפירוק והרכבה מחדש.

7 נצחונות רצופים יש לקבוצה הכי לוהטת ביבשת, ולא קוראים לה צסק"א, גם לא ברצלונה או ריאל, אלא קאחה לאבורל רבותיי. הקבוצה הספרדית נראית כרגע כקבוצה  הכי מחוברת ומגובשת ביבשת, והניצחון 97-75 אמש באיסטנבול, שבו לא פחות מ 5 שחקנים קלעו בדאבל פיגרס, היה עוד הוכחה לכך. אנדרס נוצ'יוני הנהדר, הוביל את חבורת הקלעים, כאשר סיים עם 19 נקודות ב 20 דקות על הפרקט, ואילו סן אמטריו נבחר ל MVP של המשחק כאשר תרם לא פחות מ 13 נקודות באחוזים כמעט מושלמים, 7 ריבאונדים ו 3 אסיסטים ב 19 דקות בלבד. הקבוצה מהעיר ויטוריה מחזיקה עד כה במאזן מושלם, ומתבססת בצוותא עם סיינה המפתיעה במקום הראשון של הבית.

13-1 זהו המאזן המרשים של צס"קא העונה ביורוליג, כאשר הניצחון 87-73 בקובנה מחזק את מעמדה במקום הראשון בבית, ורושם עבורה ניצחון 9 רצוף במפעל. הרוסים שבנויים בעיקר על עומק ותרומה קבוצתית רחבה נהנו מערב נהדר של חריאפה, תאודוסיץ' וולדימיר מיקוב המפתיע, כאשר שלושתם נותנים ערב סופר דומיננטי על הפרקט שמתבטא ב 59 נקודות משותפות מתוך ה 87 של הקבוצה כולה, 15 אסיסטים משותפים מתוך 20, ו 15 ריבאונדים מתוך 32. הרוסים קלעו וצלפו מכל מקום על הפרקט במה שהתבטא ב 13 שלשות מ 22 נסיונות.

3 רבעים הובילה מאלגה בדרבי הספרדי מול ריאל מדריד המאיימת, אך למרות שלושה רבעים נהדרים מבחינה הגנתית (ריאל עמדה על 43 נקודות בלבד בפתיחת הרבע הרביעי), ויתרון 7 בפתיחת הרבע האחרון, ריאל פשוט התפוצצה עם רבע רביעי עצום מבחינה התקפית (29-14) במה שהספיק לחבורה של פאבלו לאסו לרשום עוד ניצחון ולהמשיך להחזיק במאזן מושלם בשלב הזה עד כה. רודי פרננדס עם 15, וסרג'יו רודריגז עם 14 היו היחידים שסיפקו ערב התקפי סביר, ואם ריאל לא רוצה לרשום הפסד ראשון במשחק החוץ בשבוע הבא מול הירוקים של אתונה, כדאי להם מאוד לחזור לרמה שאפיינה אותם עד כה.

7 שחקנים קלעו בדאבל פיגרס, באחת ההופעות הטובות ביותר של אפס אנדולו העונה. הטורקים שסובלים מפיצול אישות העונה, התערורו על צד ימין בערב חמישי והתעללו עם 94-76 על באמברג המסכנה. פארמר סיים עם 15 נקודות, 7 אסיסטים, 4 ריבאונדים וחטיפה, והטוקרים סופרים כבר ניצחון שלישי רצוף במפעל, בדרך למאזן 3-1 בטופ 16.

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. תודה על המאמר המצויין.

    מכבי חלשים מאוד, וחייבים שדרוג לספסל. כרגע הם מתמודדים על תואר הקבוצה הרביעית שעולה, יחד עם ברצלונה, קאחה וחימקי. יש להם את אולימפיאקוס וסיינה על הראש. אם הם יפסידו ליוונים בבית הם בחוץ. בראון הוא חיה, ללא ספק.

  2. תודה לניר.
    קאחה וסיינה הן הפתעות נהדרות. שתי קבוצות שלא האמנתי בתחילת העונה שיגיעו להשיג השנה והן הפתעה נהדרת שלא רבים צפו.
    מכבי פשוט לא מספיק טובה, אבל בניגוד לקבוצות עבר של המועדון אין מלחמה, אין זהות והעסק נראה רע מאד

  3. תודה לרועי ואלעד,
    רועי אתה צודק, המשחק עם אולימפיאקוס בבית הופך כרגע למשחק על עונה שלמה, הפסד בית נוסף ומאזן 1-4 ללא ספק יגמרו את הסיכוי הריאלי לעלות מהבית הזה.

  4. סיקור מעניין.
    לא מפתיע , מכבי זו אחיזת עיינים
    בית השלב הראשון היה בית יולב במקרה הטוב ' פרוקום גדינה , שאלון , אלבה ברלין , מאלאגה וסיינה
    אגב , כל הכבוד לסיינה וקאחה לבוראל
    התחילו בצורה צולעת את העונה וכעת רגל וחצי בהצלבה מבית מאוד קשה.
    זאן טאבק היה אמור להיות זמני בלבד בקאחה אבל הוא לא הפסיד מאז שקיבל את המושוכות והוציא מהקבר את לאפמה , אולסן וסן אמטריו שהיו חלשים להחריד.
    מכבי צריכה להפיגש פעמיים מול בארסה , לשחק מול לבורל בספרד
    העתיד נראה לא מי יודע כמה , שמח גם בחדר ההלבשה ותומאס בדרך הבייתה. מכבי מועדון שלא ידע מעולם להתנהל עם כשלונות.
    מה שקורה בפנברצחה דורש ועדת חקירה , בכלל משהו לא טוב עובר על הכדורסל הטורקי , אפס פילזן שהייתה קבוצת פיינל פור ליגיטימית לא פוגעת מאז שינוי השם לאנדולו , וגם שם הכסף נשפך ללא תוצאות.

  5. הקבוצות הטורקיות הן באמת סיפור הזוי
    אפס הייתה קבוצה שנבנתה מאד נכון בשנות ה90, מאז שהדיחה את גליל עליון בעונת 93 בחצי גמרא המחזיקות, הפכה לסיוט של מכבי באמצע שנות ה90, ועד שהגיעה לפיינל פור בעונת 2000. מאז משהו בקבוצה הזו השתנה, היא הפסיקה לעבוד נכון, התחילה לשפוך כסף על כאן ועכשיו ללא מחשבה, וגררה אחריה את כל הכדורסל הטורקי שהסתנוור מהכסף הגדול.

    הסיפור העצוב בעיני של מכבי העונה הוא שמדובר בקבוצה שקשה להזדהות איתה. מן אדישות לא ברורה שהקבוצה מקרינה. אין מלחמה, אין השתטחויות, חסרה התחושה שהשחקנים מבינים איזה שם של מועדון יש על הגופיות שהם לובשים. אני זוכר קבוצות משנות ה90 שהשחונות שהיו פחות כשרוניות מהנוכחית שנלחמו על הפרקט וניצחו קבוצות גדולות כמו פנתינייקוס, ואולימפיאקוס והשאירו הכל על הפראקט. במבט לאחור יש קבוצות שנמחקו מהזיכרון כי לא השאירו שום רושם. התחושה שלי היא שקבוצה הנוכחית היא מהסוג הזה

    1. כן, לפנרבחצ'ה יש את מייק באטיסט ואת בו מקאלב.
      לאנדולו אפס יש את ג'ורדן פארמר, ג'ושוע שייפ וג'אמון לוקאס.
      לפנרבחצ'ה יש שלושה אמריקאים גם, הבולט יותר זה דניאל יואינג.

  6. ניר תודה רבה על המספרים , יצא לי לתפוס את מכבי בחופשה בצפון
    לא הייתי ליד מחשב לתפוס מספרים אחוזים אבל ההבדלי מדד פשוט עצומים(תודה ניר) , מכבי פישלה בגודל עם הרכש של מדלי-תומאס-לוגאן-שרמנדני ואם זו שליש קבוצה שלך אז לא פלא שהרוסים לקחו ובגדול , סחטיין על סיינה וקאחה מושלמות עם 4 מ4
    אצלי זה הגיע למצב שאמרתי לעצמי שנוותר על הרבע הרביעי ושנלך למסעדה

  7. כרגיל תענוג צרוף ניר 🙂

    בנוגע למכבי, כמו שכבר ציינתי בעבר צריכים לקרות העונה דברים יוצאי דופן על מנת שמכבי תגיע רחוק

    הגעה לרבע הגמר היא בעיני הישג יוצא דופן

    מכבי העונה צריכה לדעת לקחת את העיקר והמשמעות האמיתית היא שימור מספר שחקנים שיהוו את השלד להמשך (אני מקווה לכתוב על כך בהמשך אבל על מנת לספק מעט ספויילר 🙂 – חלק מהם יהיו היקמן, סמית וג'יימס) אם מכבי תסכיל לבצע זאת ותנסה להכין את הקרקע לעונה הבאה על ידי סגירת שחקנים פוטנציאלים אז העונה הזו לא תסתיים בלא כלום אלא בהישג ממשי והוא השגת שלד יציב לעונות הקרובות (מה שהחלט לא קרה בשנתיים האחרונות)

    לגבי העונה הזו אולי מכבי עוד תפתיע, זה קרה בעבר לקבוצות אחרות ואולי גם הקבוצה הזו תשתחרר מהכבלים שלה ותפיק ניצחונות חשובים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט