היום לפני 15 שנה: בארי בונדס חובט HR מס' 71 / מנחם לס

OCTOBER 5, 2001                                                                                                                            SAN FRANCISCO

בארי בונדס נעמד עם העמידה המיוחדת לו, וכש-FAST BALL של הפיצ'ר של הדודג'רס – והאס שלהם – צ'אן הו פארק הגיע מטר לפניו האלה פגעה בכדור בקול שנשמע בכל האיצטדיון. הפיצ'ר פארק אפילו לא טרח להסתובב ולהסתכל על הכדור שעף. הקול של  החבטה הספיק לו, וגם הכיוון של הכדור היה ברור: טיפונת ימינה מהמרכז, אבל בתוך האזור הנכון מאחורי הגדר.

היה זה ההום ראן מספר 71 שהשכיח ממזמן את שיא ההום ראנס של בייב רות' שעמד על 60 והחזיק מעמד 37 שנים עד שרוג'ר מאריס שבר אותו עם ההום ראן מספר 61 שלו. כתבנו ב-"היום לפני" על שני המאורעות ההסטוריים הללו כי הם קרו כולם בסיום העונה, בשבועיים האחרונים האלה.

לפני בונדס השיא נשבר ע"י סם סוסה, ואז מרק מגווייר, חזרה לסם סוסה, עד שמרק מגווייר חבט 70.

אני חייב לעצור כאן לרגע ולהיכנס לעניין השימוש באנבולים סטרואידים בבייסבול, שימוש שהיום אין ספק שעזר לשוברי השיאים של רוג'ר מאריס. הראשון שהודה בשימוש בהורמונים המלאכותיים האלה להגדלת מסת השריר, ובכך לעזור בהגברת ה-POWER של החובט. אחריו סם סוסה הודה בשימוש בסטרואידים. בארי בונדס סרב להודות למרות שכמה וכמה עדים למעשיו העידו נגדו. ב-2007 הוא נאשם בהחבאת הוכחות ו'העמדת מכשולים' למציאת האמת. האשמה בוטלה בגלל טעות בתהליך העדות.

העדות החמורה ביותר היתה של סטיבן הוסקינס ביום רביעי, ה-23 למרץ, 2010.

הוסקינס העיד בשבועה שהוא שמע וראה את המאמן האישי שלו גרג אנדרסון נותן הוראות לבונדס בקשר לשימוש בסטרואידים, וראה אותו נותן לבונדס את הזריקות, ובונדס הולך לשרותים להזריק אותן לעצמו.

כשהוא נשאל אם הוא  ר-א-ה  את בונדס מזריק לעצמו. הוא ענה בשלילה: "הדלת היתה סגורה, אבל כשבונדס יצא הוא זרק לעבר אנדרסון "האס שלי (הישבן שלי) שורף ממש…". הוא ראה את בונדס משלם לאנדרסון.

בונדס לעולם לא ניבדק בעת העונה כי בבייסבול של אז היהPOLICY שהגביל את הבדיקות עם ההגבלה ש"בדיקות מותרות רק אם ישנה סיבה לבדיקות". המדיניות הזאת שונתה מאז. בונדס מעולם לא הודה שהוא השתמש, אבל גם לא נשבע שלא השתמש. הוא פשוט נמנע להגיב על השאלה.

בונדס הוא אחד משחקני הבייסבול והחובטים אי פעם:

Barry Lamar Bonds (born July 24, 1964) is an American former professional baseball left fielder who played 22 seasons in Major League Baseball (MLB) with the Pittsburgh Pirates and San Francisco Giants.[1] Bonds received seven NL MVP awards and 14 All-Star selections, and is considered to be one of the greatest baseball players of all time.[2][3][4][5][6]

Bonds was regarded as an exceptional hitter, and finished his regular season career with a very high on-base percentage (.444) and isolated power (.309).[7][8][9] He holds many MLB hitting records, including most careerhome runs, most home runs in a single season (73, set in 2001) and most career walks. He also received eightGold Gloves for his defense in the outfield.[10] He is ranked second in career Wins Above Replacement among all major league position players by both Fangraphs and Baseball-Reference.com, behind only Babe Ruth.[

נחזור ליום שבירת השיא:

ההום ראן היה אות לחגיגה שאף פעם לא נראתה כמותה ב'פסיפיק בל פארק'. ההום ראן מס' 71 לא היה האחרון. הוא חבט עוד שניים: מספר 72 ומספר 73, המספר הקיים עד היום, ועלי להוסיף ללא כוכבית.

זיקוקין, ומה לא. בונדס רץ בצעדו המוכר מסביב התחנות. בתחנת הבית מחכה לו אשתו, ובידה טלפון, והמברך הוא אביו של בארי בונדס, אביו בובי בונדס, כוכב העבר הגדול.

בינתיים "היכל התהילה" מסרב לקבל את בארי בונדס הגדול. ארבע פעמים המליצו עליו חברים מבייסבול, וארבע פעמים "ההיכל" סרב. שחקן עם ההישגים של בונדס חייב להיכנס להיכל בקריאה ראשונה. אילולא השימוש בסטרואידים שכולם יודעים שהוא השתמש בהם, אבל אף פעם לא ניתפס.

 

הום ראן מס' 71 היום לפני 15 שנה:

 

2004 : סנט לואיס קרדינלס חבטו 5 HR, שיא NL בפלייאוף, כשניצחו את הדודג'רס 3-8

::2003:  שיקגו קאבס ניצחה את אטלנטה ועלתה ל-NLCS, הפוסט-סיסון הראשון שהיא ניצחה מאז 1908.

2002: אנהיים ניצחה את היאנקיס  5-9 לנצחון ראשון בהסטוריה שלהם בסריה של משחקי פלייאוף.

2001: סיאטל מנצחת את משחקה מס' 115, שיא AL

2001: הברייבס מנצחת את המרלינס 3-20 לנצחון ה-10 הרצוף כאלופת דיביזיה.

2001  קל ריפקין משחק את משחקו ה-3000 ב-MLB

1985: מאמן גרמבלינג אונ' (מכללה שחורה בעיקרה) אדי רובינסון מנצח את משחקו ה-324, שיא NCAA

1980: סנט לואיס ניצחה את ניו אורלינס 7-40 כשהסיינטס מצליחה לעשות רק 65 יארדס באוויר ו-15 יארדס בנשיאת כדור

1956: יוגי ברה הופך לשחקן הרביעי ביאנקיס לחבוט גראנד סלאם בוורלד סרייס

1953: היאנקיס מנצחים וורלס סרייס חמישי ברציפות.

1922: היאנקיס והג'איינטס משחקים משחק וורלס סרייס שהסתיים בשוויון והיו חייבים להמשיכו למחרת, בדיוק באותו המצב שהופסק.

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. לא רק היום של בונדס
    יום עם איררועים מעניינים מאוד
    אני זוכר את המרוץ של סוסה ובונדס אחרי השיא
    מעניין אם בונדס וקלמנס יכנסו להיכל התהילה
    בונדס גם מחזיק ב 762 HR , 7 מעל האנק אארון
    אם אני זוכר זו העונה היחידה של בונדס מעל 50 ( לסוסה היו 3 של 60 + )

    1. זה נובע בעיקר משתי סיבות:
      הייתה לבונדס נטייה להיפצע ולכן היו לו הרבה עונות של פחות מ-140 משחקים.
      הוא היה חובט טוב מדי לסלאגר ולכן פשוט לא זרקו אליו אלא מסביבו. אין עוד שחקן בהיסטוריה שהלך לבסיס באופן מכוון או הלך באופן כללי כל כך הרבה. זה הוריד משמעותית את האופציות שלו לחבוט הוםראנס. האמת שזה הופך את ה-73 למרשים בצורה יוצאת דופן אפילו עם הסמים (זה לא שהוא התחיל לקחת סטרואידים בעונה הזו והפסיק מייד לאחריה).

      1. עידו אך איך ניתן להסביר את השינוי שחל בגופו, והשתפרות קריטית של ביצועיו בשלב כה מאוחר בקריירה שלו ושל שחקן בפרט?

        1. מה זאת אומרת? הוא היה על סטרואידים.
          אני רק התייחסתי להיבטים האחרים שהיקשו עליו להגיע למעל 50 HR פעמים נוספות.

      2. לי קשה להאמין ששימוש בסטרואידים יכול לעזור יותר מעזרה קטנה ביותר על מהירות הסווינג. אני נוטה להאמין שההשפעה היא יותר פסיכולוגית.

  2. בונדס הכתים את הקריירה שלו עם מעורבותו בפרשיית השימוש בסמים משפרי ביצועים , ספק אם זה יאפשר לו להיכנס להיכל התהילה

  3. שיאים שלא צריך להזכיר ולהוקיא מהיסטוריה, התקופהה השחורה של הבייסבול בשנים 1998-2002, סטרואידים אנאבולים בניגוד לענפעם אחרים ששם פוגעים ביכולות נותנים יתרון ברור בביסבול.

  4. יש קשר בין יוגי ברה כוכב הבייסבול ליוגי בר, הדמות המצויירת מבערך אותה תקופה ?

    באמת מעניין אותי, זה נראה דומה מדי מכדי להיות מקרי + הסדרה המצויירת היא משנת 1960, ממש מעט זמן אחרי תקופת השיא של השחקן

    1. כמו שאתה אומר זה מופרך מכדי להיות מקרי, אבל האנה-ברברה תמיד הכחישו זאת (אולי בגלל שברה תבע אותם על השמצה על השימוש בשמו לדמות). בכל מקרה זה כמו שנגיד שהפארק ג'ליסטון בו הוא גר הוא בעל דמיון מקרי בלבד לפארק מפורסם אחר.

        1. הוא לא הפסיד. יוגי ברה ויתר על התביעה. האנה-ברברה טענו שזה צירוף מקרים ובכלל אין קשר בין יוגי בר (שמבוסס על הדמות הראשית ב"האנימונרס") ליוגי ברה, ויוגי החליט לוותר על התביעה בעיקר בגלל שזה לא שמו האמיתי, וחוקי הגנה על שמו של מפורסם הפכו פופולריים רק מעט אחרי.

  5. שיא מרשים, אבל הרזומה שלו נגוע בסטרואידים.

    דרך אגב, היום יום הולדתו של רקס צ'פמן. שחקן עם קריירת NBA לא רעה בכלל (בחירה לחמישיית הרוקיז השנייה, 14.6 נק' למשחק בלמעלה מ-600 משחקי NBA). טיפה איבד את עצמו אחרי הפרישה. זה גם יום הפטירה של סטיב ג'ובס.

    1. רועי, אני לא היחיד שלא מאמין שסטרואידים יכולים להשפיע הרבה על מהירות הסווינג של אתלטים שהם מעולים באופן טבעי. אולי השפעה מזערית. אני מאמין – כמו רבים אחרים – שנותנים יותר מדי 'קרדיט' לסטרואידים. יכול מאד להיות שההשפעה היא בעיקר פסיכולוגית, מהסוג של "הסטרואידים עשו ממני סופרמן"

      1. למה שלא תהיה להם השפעה? אם יש שריר מסויים שמאד רוצים להגדיל ושבאופן טבעי קשה להגדיל, ניתן לבצע זאת בעזרת סטרואידים אנאבוליים. לא יכול להיות שיש לזה השפעה מכרעת על מקצוע כמו חבטה שבו שריר אחד יכול לעשות הבדל גדול?
        כמו שבודי בילדרים מפתחים שרירים שפעם כלל לא נראו אצל בני אדם בסדרי גודל כאלה, למה שלא יהיה דבר דומה בבייסבול?
        נכון שהחובט כבר צריך להיות מוכשר, אבל אולי תוספת קטנה יכולה להיות מאד משמעותית. לא נשמע הגיוני?

      2. כנראה אתה צודק (בכל זאת פרופסור לביומכניקה), אבל אני לא חושב שיש ספק בקשר להשפעה על הרזומה של בונדס, לראיה הוא לא בהיכל התהילה למרות שיש לו מספיק הישגים בשביל להיות שם.

      3. מנחם זה הרבה יותר מעניין פסיכולגי, ההשפעה של סטרואידים אנאבולים היא עצומה בעוד של הפן הפסיכולגי הוא אפסי, רק לשם השוואה ב1989 היה רק חובט 1 שעבר40HR, ב95 זה טיפס ל4 ועכשיו צריך לשים לב לעלייה המטוארית בין 1996 ל2001 היו כ84 חובטים מעל 40 HB (ממוצע של 14 בשנה), לא סתם כל שיאי הבייסבול נקבעו באותם שנים 1999-2001 התקופה השחורה של הענף). דווקא בשנתיים האחרונות שוב חלה עלייה בכמות החובטים שהגיעו ל40HR אך ב2013 ו2014 סך הכל היו 3 חובטים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט