מעורב הופס לשבת / מנחם לס

ולא לשכוח שג'רמי לין הגיע מהרווארד. לך תדע. אולי משהו מוזר קורה בעולם האקדמאי של ארה"ב כשכל האוניברסיטאות – ללא קשר לגאווה האקדמאית שלהן – רוצות TO PLAY BALL ברמה גבוהה.

2. קאזינס עבור ג'ימי באטלר?

 

*

 

לבולס ישנם ראז'ון רונדו, דוויין ווייד, וג'ימי באטלר, אבל רק כדור אחד. יש לה עוד כמה סמול-פורוורדים/שוטינג גארדים, אבל אף אחד לא ברמה של טרייד על קאזינס שהבולס רוצה, וקאזינס כבר אמר שהוא "מוכן לשחק בכל מקום שארגיש שרוצים בי".

הקשיבו לוידיאו ותחליטו בעצמכם.

3. טמיקה קצ'ינג, אחת מהגדולות, תולה את הסניקרס

The first teammate I met after I got to campus was Russell Westbrook. I was on Bruin Walk. I was fresh out of high school and was rocking a new buzz-cut (the first haircut in years my mom hadn’t given me). All I knew then was basketball … which is another way of saying I didn’t have any style.

Russ, who was going into sophomore year, had both style and confidence … through the roof.

“Hey man,” he said. “Where’d you get that backpack?”

People were stopping to listen in to Russ digging into me. Russ always attracted a crowd, even then. He was smiling ear to ear. I could tell he didn’t necessarily mean it as a compliment.

Before I could say anything, Russ went on.

“Damn, how big are those Jordans?”

He was already testing me. I knew I was going to like this guy.

Russ and I ended up being roommates on the road. I think we had an immediate bond because we had common goals coming out of high school. We’d lie around our hotel room talking about making it to the NBA.

Sometimes Russ could be a stubborn roommate. We butted heads because we were competitive about everything. We competed at video games. We played hundreds of hands of a card game called “13.” (I still maintain that I’m up by one point.) We showed up to the gym early (he was somehow always there before me) to lift, study film and get in some extra shooting.

We were even competitive over the temperature of the room.

You know the Curb Your Enthusiasm episode where Vivica’s character is sick in bed and Larry keeps adjusting the thermostat? That was me and Russ.

Our thermostat battles would go something like this….

“Minimum 74,” he’d say.

I needed the room cold. Around 68 was perfect.

At night, Russ would jump up from bed and turn the dial way up — and then five minutes later I would sneak over and turn it back down.

One time I offered a compromise — “How ‘bout 71 degrees?”

“Seventy-three,” Russ replied. “Final offer.”

See what I mean? Dude is stubborn.

Over time, I got to see another side of Russ, too. Like the first time he talked to me about a girl named Nina. She was on the women’s basketball team. He would go on and on about her.

5. ג'יאניס אנטקאונמו יכול להיות העמוד הראשי של הבאקס

אם למישהו היו ספקות לגבי מה שבבאקס חושבים על הגריק פריק, החוזה שהם נתנו לו סילק את כולן. הם הודיעו קבל עם ועדה עם נתינת החוזה שהם  לא סתם קושרים את עתידם עם הגריק, אלא בונים את עתידם עליו כעמוד הראשי שעליו ייבנה ויישען כל הבניין. ההודעה שהוא האדם שלהם באה בצורת חוזה של 100 מיליון ל-4 שנים.

בעונה שעברה הוא לא סתם שיפר את יכולתו אבל הראה את הוורסטיליטי שלו ושליטתו בכדור – בנוסף לאתלטיות המיוחדת שלו – עד שנתנו לו לשחק פוינט גארד במקרים מיוחדים.

לא יאומן שהוא הצליח להתפתח בצורה כזאת בשלוש השנים מאז הגיע כרוקי מיוון כבחירת דראפט ראשונה. ה-11'6 הזה בן ה-21 הגיע הנה בגיל 18 וחייב היה אפילו ללמוד לנהוג כאן, ולקבל רשיון נהיגה.

 

הוא אמר ביום המדיה: "אני אוהב את מילווקי. אני לא יכול לראות את עצמי בשום מקום אחר. אני רוצה להיות כאן ולשחק כאן ב-20 השנים הבאות.

הוא אחד מספורי ההצלחה הגדולים ביותר של ה-NBA כי לאיש לא היה מושג, ולו הקטן ביותר, מה ייצא ממנו. מי שאומר אחרת – לא אומר את האמת (החלטתי להתעדן לעת זיקנה ולא לכתוב 'משקר').

הבא בתור הוא ג'בארי פרקר שהבאקס יצטרכו לתת לו הארכת חוזה טובה מספיק כדי שיישאר.

6. בראד סטיבנס מאמין שהוותיקים יבחנו אם ג'יילין בראון 'IS FOR REAL'

 

אחד הדברים המעניינים שמאמן הסלטיקס בראד סטיבנס אמר אחרי יומיים של אימונים שהוא מאושר ממש לראות את וותיקי הקבוצה מאתגרים, וממש קוראים לתיגר את הרוקי החדש ג'יילין בראון. הוא אמר שמנסיונו הקצר יחסית ב-NBA הוא כבר שם לב ששחקני קבוצה הנחשבים 'מבוססים' אוהבים לבחון כל רוקי שמגיע עם רפיוטציה מיוחדת. אם המוניטין של הרוקי היא שליטה בכדור, הם מתאמצים אקסטרה חזק לגנוב לו כדורים. אם המוניטין היא קליעה מרחוק, שומרים עליו אקסטרה חזק, כולל אחזקות וקריאות מעליבות. זה ה-WELCOME של כל רוקי.

אבל מה אתה עושה עם שחקן המגיע עם רפיוטציה של האתלט הטוב ביותר בדראפט שאולי יהיה האתלט הטוב ביותר בכל הליגה? תקשור שרשרות לרגליו? תחזיק לו את השורטס?

מה שקורה בד"כ הוא ששחקני לוטרי נבחרים ע"י קבוצות חלשות. אבל מה קורה כששחקן לוטרי נבחר ע"י קבוצה כמו הסלטיקס שיש לה צעירים מצויינים, אתלטים, המתכוננים ומתכננים לעשות 'קבלת פנים' לרוקי?

בראד סטיבנס אמר: "ג'יילין הוא במקום טוב בשבילו כי הוא מגיע לקבוצה. שהאימונים עם שחקנים כמו ג'יי קראודר, אברי בראדלי, מרכוס סמארט, ג'ונאס ג'רבקו, או ג'רלד גרין הוא יהיה במצ'אפ רציניים ביותר שיכריחו אותו להוציא 100% מעצמו כדי לא לבייש את עצמו, והמצ'אפס הללו יכריחו אותו "להתבגר" מהר מאד. הוא הציע לקוראים ושומעים לשמוע את הדיון על אותו נושא עם ביל סימונס (הוא המליץ לתת מבט לדיון ה-RINGER  עם ביל סימונס על אותו נושא (Ringer’s NBA podcast with Bill Simmon.)

אני לא מחזיק מדי מביל סימונס, אבל אם תקשיבו לפודקאסט תשצמעו את החמישייה החלומית שלו אחרי כמה חודשים: בראון, אברי בראדלי, מרכוס סמארט, ג'יי קראודר, ואל הורפורד. אתם מתארים לעצמכם את הפוטנציאל ההגנתי של חמישייה כזאת? הם ישאירו כל קבוצה על <80 נקודות. ולא, לא שכחנו את אמיר ג'ונסון, ואת ג'רבקו כבר הזכרתי.

אבל לפני כל זה על בראון ללמוד לחטוף כמה בזיונות על הפארקט עד שיתבגר. הנה הוא בליגת הקיץ:

 

*


*

7. פלטון וספייטס יהיו יותר חשובים לקליפרס מאשר אתם חושבים

אני הולך העונה עם הלוס אנג'לס קליפרס לגבור על הווריורס בגמר המערב.

את רוב השחקנים אנחנו מכירים ויודעים מה הם מסוגלים לעשות. אבל אמרתי שאנחנו מכירים את כולם?

לא אמרתי.

מאלה שאנחנו מכירים אני מוכן לערוב ולהבטיח לכם שלבלייק גריפין תהיה עונת MVP. אני לא יודע אם הוא ייבחר (כנראה שלא כי אף אחד לא אוהב את הקליפרס מלבד בילי קריסטל) אבל הוא יהיה  א-ד-י-ר  העונה. בעונה שעברה הוא היה פצוע ולכן הקליפרס נכשלה.  אותן מילים כמעט אני מוכן לומר על כריס פול. אתם יודעים מה? אגיד אותם: גם על כריס פול: הוא עומד לתת עונה סופר-טובה ומעולה. הוא עדיין הפיור פוינט גארד מספר אחד, ובעונה שעברה כשהיו צריכים אותו הוא היה פצוע.

עכשיו יש לנו את דיאנדרה ג'ורדן שהיה אחד האמריקאים הטובים ביותר בנבחרת בריו, וכל אספקט במשחקו השתפר. אני מצפה גם לשיפור גדול מאד מאוסטין ריברס. ג'יי ג'יי רדיק ימשיך להיות מה שהיה בעונה שעברה: קלעי מצויין מרחוק ושחקן דינמי ביותר הנע ללא הפסק ללא הכדור.

אבל מטרת המאמר היא להסביר את ההתעצמות הממשית של הקליפרס בגלל בואם של ריימונד פלטון ומריס ספייטס.

אני מאמין שפלטון הוא בדיוק הטיפוס המתאים לקליפרס. כמו ג'מאל קרופורד, זוהי קבוצה שחוזקה הוא העארסיות שבה. זוהי קבוצה שגרעינה הוא גרעין לא ממושמע כמו שאר הקבוצות. תמיד נראה לך שיש שם קצת ברדק מאורגן, וזה בדיוק המשחק של ריימונד. הוא JOURNEYMAN שבילה 11 שנים בליגה, ראה הכל ויודע הכל. הוא לא פוחד משום דבר, ומאמין שהוא יכול לבצע כל משימה המוטלת עליו.

הוא יהיה 'האיש הששי' של הגארדים, והוא מביא איתו קריירה של 12.4 נק', 6.0 אסיסטים, ו-1.3 גניבות למשחק. בעונה שעברה כששיחק מעט מאד בדאלאס הוא עדיין קלע 9 נק' למשחק. עד שהביאו אותו לקליפרס לא היה פוינט גארד מחליף שניתן לבטוח ולסמוך עליו. אוסטין ריברס הוא שחקן טוב מאד אבל הוא לא פוינט גארד, פריוד. עתה יש להם QUALITY POINT GUARD שייכנס עבור כריס פול, יאפשר לו את כל המנוחה שהוא זקוק לה, והקבוצה תרגיש רק הבדל קטן מאד כי פלטון הוא – שוב – TRUE POINT GUARD בדיוק כמו המאסטר.

 

מריס ספייטס הוא שחקן ששיחק בארבע קבוצות בשמונה עונות, ובאף קבוצה לא ניצלו אותו נכון, ובאף קבוצה הוא לא הראה אפילו חלק מהפוטנציאל שלו. מי הוא ספייטס? הוא שחקן שיכול לקלוע בוכטה של נקודות בזמן קצר, אבל אף פעם הוא לא שיחק מספיק באף מקום, ובקליפרס הוא ישחק הרבה יותר ויוכיח את עצמו כשחקן טוב מאד.

בקריירה שלו הוא שיחק  15.2 דקות למשחק, קלע 7.8 נק', וקטף 4.1 ריב'. הווריורס הורידו את דקותיו ל-11.6 דק' במשך העונה בהם קלע 7.1 נק'. בפלייאוף סטיב קאר השתמש בו רק 5.4 דקות למשחק בהן קלע 5.6 נק'.

לפי NBA.REFERENCE ב-פר 36 דקות הוא שחקן של 18.6 נק' ו-9.8 ריב'!!! אתם תראו שהוא יחליף גם את בלייק גריפין וגם את דיאדרה גרין, ודקותיו יעלו לכיוון ה-20 דקות, ואיתן תעלה תרומתו בנקודות ובריבאונדים. הוא לא RIM PROTECTOR גדול, אבל הוא בעל מסה שתופש נפח תחת הסל, דבר שלקליפרס לא היה.

הוא הבאה מצויינת לקליפרס. הרבה יותר טובה משנראה לרוב עכברי ההופס.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. מעורב מעולה, תודה רבה! אהבתי מאוד את החמישייה של הסלטיקס, השאלה המרכזית שם היא איך קראודר יתמודד עם לשמור שחקנים בעמדה מס׳ 4. זה מאצ׳ אפ מעולה מול גולדן סטייט אבל לא בטוח שזה יתפוס מול טורונטו או סן אנטוניו. ספייטס יהיה חשוב כי הוא אולי המחליף היחיד לעמדות הפנים, המנוסה לפחות. פלטון יהיה חשוב בעיקר כי הוא היה מעולה בעונה האחרונה בדאלאס, אבל לא יהיה לו פשוט כי זה הוא או הבן של דוק.

  2. גם לי יש תחושה טובה בנוגע לקליפרס.
    nobody believes in us זו מוטיבציה נהדרת לקבוצה,
    ואף אחד (כמעט, למעט מנחם…) לא מאמין בקליפרס.

    כישרון – לא חסר בקבוצה,
    ואם כריס פול יצליח להישאר בריא, גריפין יצליח ליישר את הברגים, ודאנדרה יצליח לדגדג את ה-50% מהעונשין,
    אז יש מצב שהנבואה של מנחם תתממש.

  3. בענין גיילן בראון אפשר לשכוח ממיקל גורדן ולברון כבר עכשיו .
    בענין ספייטס
    מי בכלל אמר שגס יגיעו לגמר המערב מי בכלל מבטיח שיפגשו בקליפרס.
    הקליפרס החא קבוצה רעה אירגון גרוע ניהול מאמן ובעלים גרועים אז הם יהיו קצת יותר. טובים השנה עדין גורדן לא ידע לקלוע מהקו
    בלייק יהיה שיכור ופול פשוט יפצע כי כל העומס עליו .
    מנחם הטורים שלך לפחות אלו שאני קןרא משתפרים אולי בעוד מאה שנה הם יהיו אפילו סבירים ….

  4. אהבתי את הצעד של קרטר ואני מניח שאם הוא הולך להורג אז מן הסתם זה לא לשנה אחת אחרת מה באמת הטעם. לגבי בוסטון אז אם זה יהיה נכון ולמרות מה שכולם אומרים בראון יהפוך לסופרסטאר אז אני אאלץ לאכול את הכובע ולהודות שאיינג גאון. לגבי פלטות אז עודד אמר את זה אתמול ויש צדק מסויים. סוף סוף יהיה רכז אמיתי לחמישייה השנייה. השאלה אם פלטות זה עד כמה שמן הוא יגיע למחנה האימון

    1. קרטר עוד לא עשה שום צעד ומכיוון שכמו שאמרת הוא לא ילך לשם אם הוא מתכוון להישאר רק שנה בקולג' לא סביר שזה יקרה.

  5. מעורב מעולה, תודה.
    אחרי שכולם קטלו את הבחירה בג'יילן בראון פתאום נשמעים קולות אחרים.
    עכשיו עם הפציעה של סימונס והבוסריות של אינגראם, יהיה קרב מעניין על רוקי השנה

  6. תודה על המעורב.

    לגבי בראון – הוא פרויקט וצריך המון דקות משחק להתפתח, ופה נשאלת השאלה כמה דקות יהיה מוכן סטיבנס לתת לו בשביל לתת לו להתפתח .

    חוץ מזה הבוקר נפתח עם טעם רע- בן סימונס עיקם את הקרסול באימון מסכם של מחנה האימונים של הסיקסרס והתגלה לו שבר בכף הרגל ……… במקרה הטוב הוא יחזור לשחק בעוד שלושה חודשים.

      1. נואל ואמביד היו פצועים כשנבחרו והינקי לקח אותם בידיעה שלא ישחקו שנה
        במקרה של אוקאפור- הוא נפצע בשנה שעברה ןפספס 30 משחקים.

        לדברי סימונס הוא העלה מסת שריר בקיץ האחרון ( הכמה שזה נראה מוזר הווא טוען שהעלה 30 פאונד) – בטח זה קשור איכשהו ….

        נקווה שסימונס יחזור לקראת הכריסמס .

  7. אני דווקא פסימי לגבי הקליפרס השנה, יש לי הרגשה שבסוף העונה כל החבילה שם מתחילה להתפרק.
    פלטון הוא רעיון נכון מכיוון שאין להם רכז מחליף. אבל אז למה לשלם כל כך הרבה לאוסטין ריברס כשיש לך גם את עמדה 2 סגורה עם קרופורד. חוץ מזה פלטון יותר מבלגן משחק ממארגן אותו ויחד עם קרופורד,פירס וספייטס זו עלולה להיות חמישיה שניה מכאיבה לעיניים.
    ספייטס הוא גם רעיון טוב מכיוון שהם צריכים מישהו שיכול לעשות נקודות ומהר מהספסל. הבעיה היא שהוא חור בהגנה וחוץ מזה למרות שהוא לא חושש לקחת זריקות הוא לא אפקטיבי בלהשיג נקודות. הוא סטריקשוטר ולכן יש ימים שהוא קולע בצרורות אבל בכללי אחוזי הקליעה שלו גם מחוץ לקשת נמוכים.
    בקיצור זה נראה כמו עוד קיץ שבו הקליפרס לא התקדמו לשום מקום וכל הסיפור עם גריפין בשנה שעברה רומז שהעניינים שם על סף פירוק.

          1. תכלס יש סיכוי. עד העונה האחרונה הוא לא קיבל ממש צ'אנס אמיתי לזרוק בחופשיות לסל. אם זה באמת יהיה המצב אז לפחות התקפית הקליפרס הרוויחו.

  8. לחשוב שווסטברוק היה המחליף של קוליסון ביו סי אל איי, הכי לייט בלומר שיש. שיחקו אותה אוקלהומה עם הבחירה בו.

    לא משתגע על גיילן בראון יש משהו במשחק שלו שהוא ממש לא מלוטש. לא מבין איך הם בחרו אותו לפני כריס דאן.

    מנחם,נזכרתי שכשהגבתי לך לפוסט לאחר דראפט 2012, אמרתי שאוסטין ריוורס נבחר עשר מקומות מידי.
    הצצתי היום בדראפט הזה, לא הייתי בוחר אותו לפני המקום ה15.[נבחר עשר]

    אני איתך לגבי הקליפרס, לדעתי זו השנה שלהם. לבלייק יש מה להוכיח, האחרים רעבים ובכושר, התוספות צנועות וטובות בעיקר פלטון. קבוצה קצת ארסית כמו שכתבת ומעניינת.

    1. לדעתי ווסטברוק שיחק לצד קוליסון בעמדת ה-SG. זה ממש מקרה דרון ויליאמס ודי בראון באילנוי (אחד היה לשמן מה כוכב והשני שיחק במכבי והוציא איזה דיסק מוסיקה עם ההיא מביתר)

  9. אחלה מעורב. אני מסכים לחלוטין בקשר לקליפרס. הם היו צריכים נואשות מנהל משחק שיחליף/ישחק ליד פול בעת הצורך וקיבלו את פלטון שנתן יופי של עונת קאמבק בדאלאס, ואני חושב שחמישייה של פול, רדיק, קרופורד, גריפין וספייטס תהיה אחת החמישיות ההתקפיות הטובות ביותר בליגה.

    בקשר ל-5: אני חושב שהגריק פריק כבר הפרנצ'ייז פלייר של הבאקס. הקבוצה צריכה להבנות סביבו והביאה שחקנים שמתאימים בעיקר לו כטלטוביץ' ודוולדובה.

    וקאזינס על באטלר זה רעיון ממש טוב ל-2 הקבוצות, אבל אני לא חושב שיקרה.

    1. קאזינס באטלר לא יקרה.
      לפי מה שמדווח הקינגס רוצים לנסות להשאיר את קאזנס בעזרת יגר והצלחה.
      במידה ולא ילך כנראה שילכו על בניה מחדש דרך הדראפט הקרוב שנחנשב לחזק במיוחד ושחקנים צעירים.
      נראה שהקבוצה שבאמת יש לה מה להציע עבור קאזינס היא בוסטון.

  10. זו לא תהיה השנה של הקליפרס למרות הנסיון הראוי לשבח לעורר עניין ולחפש הפתעות . אי אפשר להגיע רחוק רק עם שלישית כוכבים בעמדות 1, 4 ו-5 , כשאין שחקני כנף מתאימים . הקליפרס לא התחילו אפילו לפתור את הבעיה בעמדות 2 ו-3 , ובפרט ב- SF .
    וכמובן שגם לשלישיה שלהם יש מגרעות לא מעטות . פול רכז מצויין אבל לא נעשה צעיר יותר , וגם ההגנה המצויינת שלו כבר לא מה שהיתה.
    גריפין שחקן על כשהוא במיטבו , אבל איננו מספיק יציב . דריימונד גרין למשל למד אותו , ויצא ברוב העימותים ביניהם כשידו על העליונה.
    דיאנדרה שחקן הגנה מצויין והחוסם הטוב בליגה , אבל לא מסוגל בהתקפה לשים סל יותר ממטר מרחק , וזריקות העונשין שלו הן נקודת תורפה נוספת . ובכלל , לקליפרס יש מנטליות של לוזרים , היסטוריה של סכסוכים בין השחקנים , וריברס מאמן מוערך יתר על המידה בזכות ימיו בבוסטון .
    על התקוות שמנחם תולה במו באקטס אומר רק שספייטס נהנה במפרץ מתשומת הלב הרבה שקיבלו קלעי העל שלה ולכן המספרים שלו תפחו. זה לא יקרה בקליפרס . בהגנה הוא בכלל חור ענק.
    חצי גמר מערב לקליפרס במקרה הטוב .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט