היום לפני 46 שנה: "MONDAY NIGHT FOOTBALL" נולד / מנחם לס

Cleveland                                                                                                          September 21, 1970

היום לפני 46 שנה נולדה תכנית הספורט בטלוויזיה המוצלחת והפופולרית ביותר אי פעם עד אז, ועד היום. התכנית "MONDAY NIGHT FOOTBALL" עברה תהליכים ושינויים רבים, אבל היא בועטת ודוהרת עד היום כתכנית הספורט הצפוייה והמוצלחת ביותר בטלוויזיה האמריקאית, ואם כך אז אני מעז לומר שגם בכל העולם אין תכנית מוצלחת ממנה.
רוני ארלדג', גאון הטלוויזיה של ABC שלרשותו בריאת ויצירת תכניות הספורט הפופולריות ביותר שראתה הטלוויזיה האמריקאית, ראה והרגיש את פופולריות ה-NFL, ושיכנע את ה-NFL שמשחק נוסף ביום שני בערב בשידור לאומה יהיה פיצוץ לליגה ולטלוויזיה.
הוא החליט על הצבת מצלמות שהכפילו את המספר הקיים (16 מצלמות במקום 8), ושמר חידושים שעדיין לא נראו בשידורי ספורט כגון סימונים גראפיים, "עצירת המשחק", SLOW MOTION עד רמה של SLIDE BY SLIDE, והחידוש הדראסטי ביותר – "INSTANT REPLAY" (שידור חוזר) ליום השידור הראשון של MONDAY NIGHT FOOTBALL.
הפיצוץ היה דבר שקשה לי לתארו..
הוא החליט גם להגדיל את מספר השדרים משניים לשלוש, ושכר את השלישייה הטובה ביותר שיכול היה: הראשון היה הואורד קוסל, השדר היהודי המעצבן והקונטרוברסלי שתאר את עצמו כ-"Arrogant, pompous, obnoxious, vain, cruel, verbose, a showoff. There's no question that I'm all of those things."

עד היום, 50 שנה אחרי, לא היה שדר קונטרוברסיאלי, מעצבן, פיקח, חכם,ואובייקטיבי שאמר את מה שהוא חשב בלי לעשות חשבון לאף אחד. היה לו קול חורק, והוא אהב להשתמש במילים מסובכות וקשות שאיש לא הבין כדי להראות את חוכמתו ועליונותו על כל בן-תמותה רגיל. לידו היה הווטרן והקול "PLAY-BY-PLAY" מספר אחד בטלוויזיה – קית' ג'קסון. השלישי היה צריך להיות שחקן הפוטבול האגדי ויפה התואר פרנק דיפורד שמשך שנים היה אגדת הניו-יורק  ג'איינטס, אבל הוא היה קשור בחוזה עם CBS, אז ג'קסון היה זה שהציע את הקוורטרבק לשעבר של הדאלאס קאובויס דון מרדית'.

התכנית היוותה פיצוץ מהיום הראשון ששודרה. היא שברה שיאי ציפייה, וגרמה מהומות במאות אלפי בתי ספר בארה"ב כשילדים הגיעו לבית ספר רדומים בגלל משחקים שצפו בהם עד 1 בליילה. העסק הגיע עד הקונגרס של ארה"ב כבעייה שחייבת להיפטר. ההחלטה היתה שזה עניין שהורים צריכים לטפל בו, ולא חברת הטיווי ABC.

מרדית' היה ההפתעה של השלישייה. התברר שהוא NATURAL מול המלצלמה עם אימרות כנף, חוש הומור, SOUTHERN BRAWL שהכניס את כל הקאונטרי לטרוף, והתכנית עפה לראש מצעד התכניות.

המשחק הראשון ששודר היה הניו יורק ג'טס בקליבלנד היום לפני 46 שנה. הבראונס עם ג'ים בראון המהולל ניצחה 21-31 כשג'ו נמט מוסר לאינטרספשיון מאוחר ברבע הרביעי שבילי אנדרוס הפך ל-TD.

קית' ג'קסון עצמו התנדב לפרוש מהתכנית עבור פרנק דיפורד, ואז התחילה תקופת הזהב של MONDAY NIGHT FOOTBALL עם קוסל-מרדית'-דיפורד, שלישיית זהב שגדולה ממנה לא היתה, והצלחתה נימשכה שנים על גבי שנים כש'מנדיי נייט פוטבול' הופכת לחובת ציפייה לכל אוהד ספורט המכבד את עצמו.

מה לא היה ומה לא קרה ב'מנדיי נייט פוטבול'? פורד האנטישמי, בעל חברת המכוניות שאיים על ABC שהוא ינתק את הקשרים והפרסומות אם לא יפטרו את קוסל, ונאמר לו שקוסל יותר חשוב מכל חברת 'פורד' והמכוניות שלה? או יום השידור שקוסל הופיע בו שיכור כלוט, וסרב לעזוב את המיקרופון?

התכנית עברה גילגולים מגילגולים שונים והיום התכנית היא ספינת הדגל של ESPN.

אני יכול למלא עכשיו 100,000 מילה רק על זכרונותי וסיפורים שאני יודע וזוכר משך 46 שנה עם ה'מנדיי נייט פוטבול' שעד היום הוא עבורי קודש קודשים, והתכנית החשובה ביותר שלי בטיווי!

מה עוד קרה היום בספורט?

2008: המשחק האחרון באיצטדיון הניו יורק יאנקיס 'הישן'.:

2001: הברוארס סבלו סטרייקאאוט מס' 1,272, שיא MLB

1999: פדרו מרטינז עושה 12 סטרייקאאוטים של שחקני טורונטו, מס' 300 שלו העונה, והשני רק לרנדי ג'ונסון להשיג 300 סטרייקאאוטים לעונה.

1997: בארי בונדס עושה HR בתוך האיצטדיון, הראשון והאחרון שלו.

1996: אדי מוריי עושה את הגראנד סלאם ה-19 שלו בקריירה.

1992: דניס אקרסון משיג את 'ההצלה' (SAVE) מס' 50 שלו העונה, השחקן השני בתולדות ה-MLB לעשות זאת.

1991: ארה"ב הודיעה שהיא שולחת "DREAM TEAM" לאולימפיאדת 1992 בברצלונה.

1986: שיא NFL של 884 יארד משיגה הג'טס בנצחון 45-51 ב-OT על הדולפינס ממיאמי.

1981: סטיב קרלטון משיג חבטה מס' 3,128 ושובר את שיאו הקודם של בוב גיבסון ב-NL.

1974: שיא שלילי של 560 צופים במשחק שיקגו קאבס.

1963: יוגי ברה חובט את החבטה האחרונה שלו – מס' 358, שהיתה גם הום ראן

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. אחחח MNF. פעם זה באמת היה המותג הטלוויזיוני הכי גדול בשידורי ספורט. היום זה המקום בו רייטניג הולך למות. קצת חבל. מאז שהליגה העבירה את המשחק המרכזי ליום ראשון MNF הפך לסתם עוד משחק שמשודר ביום אחר.
    חשוב לציין את העיתוי שבו התחילו לשדר את MNF. הNFL בדיוק סיים את הסכסוך הארוך עם ה-AFL ושתי הליגות התאחדו. זה בדיוק מה שהליגה המאוחדת הייתה צריכה כדי למנף את עצמה וזה עבד מצוין.
    למשחק הראשון נבחרו שתי קבוצות משתי הליגות לשעבר. הג'טס ששברו את התדמית של ה-AFL כנחותה ביחס ל-NFL בניצחון בסופרבול שנתיים קודם. מצד שני היו הבראונס שהיו אחת מקבוצות הדגל של ה-NFL וזה עתה הפסידו בגמר החטיבה. כן אני יודע שקשה להאמין. מה שכן, תיקון קטן – ג'ים בראון כבר מזמן לרא שיחק בשורות קליבלנד (או בכלל) ולכן לא השתתף במשחק הזה כמו שכתבת.

  2. לגבי האירועים האחרים יש הרבה דברים לא ברורים:
    *חוץ מרנדי ג'ונסון פדרו מרטינז יש הרבה אחרים שעברו את ה-300 SO לעונה. נולאן ראיין הוא השיאן למיטב זכרוני כשגם סנדי קופאקס נתן עונות מצוינות.
    * דניס אקרסון? לדעתי אתה מתככון לאקרסלי (מאז כבר הצטרפו לרשימה די הרבה אחרים).
    * אין מצב ש-884 יארד זה שיא ה-NFL ובטח לא ב-1986 אף קבוצה מעולם לא התקרבה אפילו לכל כך הרבה יארדים.
    *סטיב קרלטון היה פיצ'ר ולא חובט ו-3128 רחקו מלהיות שיא קריירה בחבטות.למה הכוונה כאן?
    * אתה בודאי מתכוון רק לחבטות ההום ראן של יוגי ברה ולא לסה"כ.

    1. לפי NFL.COM , המשחק המדובר ב-86' זה המשחק עם הכי הרבה יארדים במסירה ל-2 הקבוצות (884 יארד)

      רק ששם, משום מה, טבלת השיאים מעודכנת רק עד 2007 .
      הכי הרבה יארדים במסירה במשחק אחד (2 הקבוצות),
      זה במשחק בין הפקרס לליאונס בינואר 2012 (971)

      הכי הרבה יארדים במסירה לקבוצה במשחק בודד –
      541, לוס אנג'לס ראמס, בשנת 1951
      (אני מנחש שלראמס במהדורתם הנוכחית, ייקח חצי עונה בשביל להגיע למספר הזה…)
      באותו משחק הראמס גם קבעו את השיא לסה"כ יארדים (ריצה + מסירה) במשחק בודד – 722

      הראמס גם מחזיקים בשיא מרשים נוסף –
      ב-1979 הם החזיקו את סיאטל סיהוקס על כמות היארדים הנמוכה ביותר של קבוצה אי פעם ב-NFL, הסיהוקס סיימו משחק שלם עם 7- יארדים.
      במילים – מינוס 7 יארדים!

        1. לקרול מסיאטל אין הרבה טעויות טיפשיות במיוחד.
          אבל 9 המיליון שפלין קיבל מסיאטל ב-2012 ,
          זו טעות טיפשית.

          פלין סיים את הקדנציה שלו בסיאטל עם 9 מיליון ביד,
          בשביל 9 ניסיונות מסירה. לא למשחק, בעונה כולה!

          זה יוצא מיליון דולר לניסיון או 132,352 דולר ליארד!

          וכל זה למה?
          בגלל שבמשחק האחרון של 2011, כשרודג'רס קיבל זמן לנוח, פלין קבע שיאי מועדון בטאצ'דאונס למשחק בודד (6), וליארדים במשחק בודד (480 יארד)

  3. גיא תודדה עלהתיקוננים שניכתבו על פוסט שנניכתב לאור פנס בחצות על בסירררת מפרש כעשרה קמ מהחוף לאור פאנס בכמה דקות שהאנטנט עבד, כמועעכשיו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט