מעורב אמריקאי: ארמסטרונג. כדורסל מכללות (3). גולף. סופרבול / מנחם לס

לאנס ארמסטרונג

כפי שכתבתי לפני יומיים, לאנס ארמסטרונג ניפגש עם עופרה וינפרי והודה בפניה על שימוש בסטרואידים משך כל תקופת מרוצי האופניים שלו, וכמובן כל נצחונותיו בטור דה פראנס שבעקבותיהם נודע כרוכב האופניים הגדול בהסטוריה.  הראיון איתה נערך בביתו באוסטין, טכסס, וערך 2.5 שעות. עופרה אמרה הבוקר ב-'דיס מורנינג אמריקה' של CBS' שארמסטרונג "הגיע מוכן לראיון". הראיון ישודר ביום חמישי בעופרה וינפרי נטוורק, הידוע בשם OWN.

 

 

******************************************

 

כדורסל מכללות

 

1. אוניברסיטת קנטקי

"אמרתי והזהרתי", אמר מאמן קנטקי ג'ון קליפרי אחרי ההפסד הביתי לטכסס איי-אנד-אם, "שישנה לי קבוצה צעירה מדי שלא תלך רחוק העונה. גיחכתי כששמו אותנו ראשונים המכללות בפרה-סיסון!", הוא סיים. אבל, קליפרי, למה שלא תודה שאפילו אתה לא חלמת שאולי קבוצתך, האלופה הבלתי מעורערת מהעונה שעברה, אפילו אולי לא תגיע בכלל לפלייאוף המכללות?

 

האמת חייבת להיאמר: 6 משחקני הקבוצה האלופה מהשנה שעברה מככבים כולם היום ב-NBA. יש לו קבוצת פרשמנים חדשים, כולם אול-אמריקן מהתיכונים, אך אולי חסרי בגרות בינתיים לנבוח בקול רם עם הלואיווילים, הדוקים, והאינדיאנים של העולם. קנטקי היא 5-11, 1-1 בסאות'איסטרן קונפרנס, והיא עפה מ-20 הראשונות כמו טיל.  בד"כ ישנה מנטליות של "העולם נחרב" אחרי כל הפסד של  הווילדקאטס בלקסינגטון, אבל לא עוד. ההפסדים מתקבלים כמעט בטבעיות, ועתה כולם מאמינים לקליפרי שהזהיר שלשים את ילדיו כנומרו אונו במכללות היא בדיחה עצובה.

 

אבל לפני שה-"BIG BLUE NATION"  מאבדים תקווה וממהרים לנהר הקוצ'יקוצי'י הקרוב לעיר להתחיל לקפוץ אליו מגשר 'אייזנהאור' הגבוה,  עליהם לזכור מי מגיע בסיום העונה להוסיף תחמושת לעונה הבאה: התאומים אנדרו ואהרון הריסון, השחקנים מס' 1 ו-2 (או 2 ו-1, טייק יור פיק!) במדינה שהתחייבו להפוך לווילקאטס בעונה הבאה. אבל אפילו העונה – למרות שהגופות של קנטקי לא מאייתות 'אליפות', יש להם בכל זאת שחקנים לא רעים כלל וכלל, תודה.  תראו, חמישה הפסדים לקנטקי הוא כתם שבכל שנה אחרת מעלה דגלים שחורים בכל דאונטאון, אבל אם תזכור שארבעת ההפסדים האחרים באו נגד דוק, נוטר-דאם, לואיוויל, וביילור, אולי האבל בא מוקדם מדי. נכון, ההפסד הביתי לטכסס איי-אנד-אם הוא לא דבר לכתוב לדודה גיטה עליו, אבל פאשלה אחת עונה לא הורסת.  לא לשכוח את הנצחונות, ובעיקר הראשון במשחק הראשון של העונה נגד מרילנד הצעירה והמצויינת.  הצרה של קנטקי היא שכל ה-SEC קונפרנס העונה הוא חלש וכושל, ושום אליפות בו לא תעשה רושם רב על הבוחרים לטורניר ה-NCAA. קנטקי לא משחקת נגד אף קבוצה בטופ 50 עד ה-29 לינואר נגד מיסיסיפי, ואז פברואר 2 שוב נגד איי-אנד-אם. אז יש להם עוד 3 פגישות חשובות נגד פלורידה ב-12 לפברואר ומרץ' 9 , ונגד מיסורי ב-23 לפברואר. הווה אומר לא מספיק הזדמנויות להראות את שריריך. טורניר ה-SEC יהיה חשוב, אך אולי לא מספיק.

 

מה הכל אומר? שאולי קנטקי תצטרך לחכות עוד שנה כדי להשמיע קול ב-NCAA.

 

2. דרוג המכללות

1. לואיוויל (1-16): ביום שני ניצחו את יוקון 58-73. בשבת משחקים נגד סירקיוז.

2. אינדיאנה (1-15):  ניצחו את פן סטייט 51-74 ואת מס' 10 מינסוטה 81-88. היום נגד ויסקונסין וביום א' נגד נורת'ווסטרן.

3. דוק (1-15): ביום חמישי משחק קשה נגד ג'ורג'יה טק. בשבוע שעבר ניצחו את קלמסון (40-64) והפסידו לצפון קרולינה סטייט (84-76.

4. קנזס (1-14) : אמש נצחון מוחץ על ביילור 41-66. בשבת נגד טכסס

5. מישיגן (1-16) ביום חמישי נגד מינסוטה. בשבת הפסידו לאוהיו סטייט בשידור לאומה 53-56.

6. סירקיוז (1-16) : בשבת נגד מס' 1 לואיוויל בשידור לאומה. ב-21 לינואר נגד סינסינטי. בשבוע שעבר נצחונות על וילנובה ופרובידנס.

7. אריזונה (1-15): בשבת נגד אריזונה סטייט בחוץ. בשבת הפסידו לאורגון 66-70.

8. גונזגה (1-16): מחר נגד פורטלנד, בשבת בחוץ נגד ביילור. בשבת ניצחו את סיינט מרי.

9. פלורידה (2-12) מחרתיים נגד טכסס איי-אנד-אם. בשבוע שעבר ניצחו את ג'ורג'יה 44-77 ואת LSU ב-74-52.

10. קרייטון (1-16): היום נגד צפון איובה. בשבוע שעבר ניצחו את דרייק ואת מיסורי סטייט 74-52

 

 

***************************************

 

3. סיבות ל-LOW SCORING במכללות

 

השמתם לב לתוצאות הנמוכות במשחק המכללות?  דוגמה? חצי משחק: מיאמי 19, מרילנד 14.  הסקורינג הוא הנמוך ביותר במכללות מאז 1952, וזאת לא בדיחה. לא מאמינים? לכו ל- KENPOM.COM ותיווכחו בעצמכם.  גם הסטטיסטיקה האחרונה של NCAA DIV I מראה שהתוצאה הממוצעת לקבוצה היא 68.13 נק' למשחק. כשאימנתי את הבנות של שער העמקים, הן היו מגיעות למספר הזה כמעט כל משחק. הנבואה היא שעד סוף העונה התוצאה הממוצעת תרד ל-68.01, וזה הממוצע הנמוך ביותר מאז ה-63.3 ב-1952.  סיבה אחת כמובן היא שאומנות הזריקה מרחוק נעלמה מהעולם הכדורסל האמריקאי כמו טלוויזיה שחור-לבן.  רק לפני שבוע נהנינו מעוד תוצאת מחצית למופת – ארקנסאו 21, וונדרבילט 11. ממוצע קליעות לשתי הקבוצות? 21%.

 

אולי גם הבריחה של הכוכבים ל-NBA מוסיפה לבצורת, לך תדע.  "תאמין לי שאם הריסון בארנס וקנדל מרשל היו משחקים היום בצפון קרולינה", אמר דינו גאודיו מאמן ווייק פורסט שהטאר-הילס קלעו נגדה במחצית 27 נקודות, "היה להם יותר מ-27 בחצי". 

 

אבל זו לא יכולה להיות הסיבה העיקרית או היחידה, כי אחרי הכל, איזה אחוז מהשחקנים הולך ל-NBA אחרי עונה אחת. אז מה עוד יכול להיות?  הקבוצות המהירות ביותר במכללות היום הן דה-פאול, צ'רלסטון, אלבאמה/בירגינגהאם, פלורידה איי-אנד-אם, וגרמלינג. הן משחקות מהר מהברק. אבל הן – איך אומרים? – NONDESCRIPT TEAMS – כדי לא להעליב אותן בכינוי יותר גרוע. איפה הימים של משחקים כמו אקסווייר נגד לויולה, 116-113, וזה ללא הארכה?  הן היו גם מהירות, גם טובות, וגם קולעות טוב מרחוק. היום פלורידה איי-אנד-אם זורקת כל 8 שניות אבל באחוזים מחרידים בסביבות ה-25%. 

 מאמן פן סטייט פט צ'מברס, שקבוצתו היא מס' 301 במכללות במספר נקודות טוען שהאשם הוא בהגנות משופרות: "כיום כל מאמן מקדיש יותר זמן להגנה מאשר להתקפה.  ההגנות של היום הן פי כמה יעילות מהימים בעבר. היום 'ההגנה' הוא שם המשחק!".  מאמן טנסי קונזו מרטין – שקבוצתו היא מס' 236 בנקודות מוסיף: "גם שיטות הסקאוטינג מעולות פי כמה. הסרטים והוידיאו שאנחנו מקבלים מולעטים ישר לפי המחשבים ואנחנו מקבלים "READ OUTS" שלם על מה צריך לעשות, ואיך צריך לעשות דברים. הטכנולוגיה השתפרה במאות אחוזים. אני יושב במשרד ו-GRADUATE ASSISTANTS שכולם BRAINS במחשבים ואנליסיס מביאים לי 'דף הגנה' מוכן. הימים האלו הם אחרים מכל מה שידענו בעבר!".  בובי נייט מסכם: "היום כל מאמן מושתן יודע דברים שאני לא חלמתי לדעת. היום עוזר מאמן אומר לו כל תרגיל של הוצאת חוץ של כל קבוצה בקונפרנס. אין יותר הפתעות, וכל מאמן יודע כיצד לבנות הגנה נגד כל מצב. ברור שמספר הנקודות בירידה!".

 

**************************************

 

רורי מקלרוי חתם על דיל עם 'נייקי' על 250 מיליון דולארים

 

 

רורי מקלרוי, הגולפאי האירי הוא עתה "נייקי" מהראש עד כף הרגל. הוא הפך לדרלינג החדש של נייקי, ויהיה בן הזוג של טייגר וודס בכמעט כל דבר שיעלה על ראשי המפרסמים והמשווקים של נייקי.  החוזה נחתם בצרמוניה של היי טק במלון 'פיירמונט' באבו דאבי, ומעתה שמו יהיה על כל כדור, קלאב, שק לקלאבס, נעלי גולף, כפפות גולף, חולצות, גרביים, כובעים, ותחתוני גולף (יש גם דבר כזה!). 

 

"תמיד החשבתי את 'נייקי' עם הטוב ביותר, ואני רוצה להיות חלק מ-'הטוב ביותר'.  כשגדלתי אני זוכר תמונות של טייגר עם פדרר בכל מיני COMMERCIALS. עכשיו גם אני רוצה להיות בהן!". אם הוא רוצה להיות חלק מהטוב ביותר, בגולף הוא כבר. הוא הגולפאי מספר 1 בעולם. בן ה-23 הזה מצפון אירלנד פותח את שנת 2013 בטורניר HSBC באבו דאבי. נייקי מאמינים שהצעיר האירי יהפוך לאייקון עולמי כמו טייגר. ה-COMMERCIAL הראשון כבר יצא לטיווי: מקלרוי וטייגר משחקים 'אחד-על-אחד'  על הדרייבינג ריינג', חובטים כדורים שנוחתים בכל מיני מקומות מוזרים, כמו הכותרת לפרסומת, "NO CUP IS SAFE!".  אחד החובות של מקלרוי הוא להחליף את מקלות החבטה שלו (שהיו TITLEIST) במקלות החבטה של 'נייקי'.  ניק פלדו, אחד הגולפאים הטובים מכולם שעשה מעבר כזה וניכשל, הגיב: "אני מקווה שהמעבר למקלות חדשים לא יפגע בצעיר הנפלא הזה!".

 

**************************************

 

20 שניות בסופרבול – 4 מיליון דולאר

 

'דוריטו' משלמת 4 מיליון דולארים ל-20 שניות טיווי. יצטרכו למכור הרבה אריזות של צ'יפס!


בסופרבול הקרב ובא יישברו שוב כל שיאי המחירים של פרסומות. המחיר שוב עלה, והפעם הוא 4 מיליון דולארים ל-20 שניות. בדווייזר תשתמש ב-6 פרסומות כאלה משך המשחק. "איש לא עומד עם אקדח לרקה של אף מפרסם", אמר ג'ון סוולן, אחראי הפרסומות של CBS. "המפרסמים יודעים שפרסומות הסופרבול הפכו לדבר המצופה ביותר בטיווי, והיום ידוע לנו שרק 7 אנשים מתוך 1,000 הולכים לשרותים בעת הפרסומות. הם הולכים לשרותים באמצע המשחק כי הפרסומות הפכו ל-"IN" הגדול של הסופרבול. לא אגזים אם אומר שב-20 השניות האלה חוזים יותר אנשים מאשר בפרסומות שאורכות שעות בתכניות אחרות".

אולי. אבל 4 מיליון ל-20 שניות? כל החברות המפרסמות שוכרות את טובי התסריטאים, הקומיקאים, והצלמים כדי ליצור פרסומת של 20 שניות שביום המחרת תדוסקס בכל משרד בארה"ב ובכל באר ומספרה. המסורת הזאת תקעה יתד בחיי הספורט האמריקאי, והיא כאן להישאר!

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. באחת הפרסומות בסופרבול, של ביג דדי, תופיע הדוגמנית הישראלית בר רפאלי עם דניקה פטריק, נהגת המירוצים. זה הישג די מרשים לדוגמנית, להופיע בפרסומת בסופרבול.

  2. 35 שניות להתקפה במכללות זו עוד סיבה לסקור נמוך מאוד. גם העובדה שזה מחולק ל-2 מחציות וששחקנים משחקים הרבה זמן ברצף על המגרש גם היא תורמת לירידה באפקטיביות, בטח במכללות שתלויות בשחקן אחד או 2 בהתקפה.

    על קנטאקי רשמתי בתחילת העונה שהיא תהיה הרבה פחות אטרקטיבית השנה.

    אגב אתמול אמרתי שלואיוויל(שביום ראשון עלתה למקום 1 במכללות), תנצח את קונטיקט ב9-10 הפרש לפחות ולא טעיתי למרות שבמחצית הראשונה קונטיקט עוד הובילה ועם הגנה מצוינת עשתה קולות של אחת שהולכת לנצח בביתה את לואיוויל.

  3. קראתי איפשהו שיש הבדל משמעותי בין הציוד של titleust לבין הציוד של נייקי, במיוחד הכדורים. אתה יכול להסביר למה זה משנה כל כך מנחם?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט