היום לפני 35 שנים: פיט רוז חובט חבטה מס' 4,192 / מנחם לס

 

September 11, 1985 CINCINNATI

עשרה קילומטרים ממגרש החול שם פיט רוז החל לשחק בייסבול כילד, אותו פיט רוז – אבל בן 44 ובשנתו ה-23 כשחקן מייג'ור ליג – נעמד על עמדת החובט באינינג הראשון ב-RIVERFRONT STADIUM היפהפה, על גדות נהר אוהיו.

הוא הגיע לעמדת החובט ביום קיץ חם זה לעשות הסטוריה. השחקן/מנג'ר של הסינסינטי רדס, שגם בגיל 44 משחק עם חיוך והנאה של ילד, עמד עם סכוי לעשות הסטוריה. עם צ'אנס לשבור את שיא החבטות של טיי קוב – שיא בן 57 שנה – שעמד על  4,19 חבטות לקריירה. התאריך היה ה-11.9 ונשארו רק 7 משחקים בעונה. לשחקן בן 44 זה לא דבר של מה בכך, ואיש לא ידע – כולל פיט רוז – אם הוא ימשיך לשחק בעונה הבאה.

קהל סולד-אאוט של 47,237 מילא את האיצטדיון יום-יום כדי לחזות בהסטוריה. היתה זו שעת ערביים ועננים קלים בצבע כתום כיסו את מערב האיצטדיון, בכיוון של רוז. הוא כיסה את עיניו כי השמש מעט סינוורה אותו, ובידו ביקש מהקהל להשתתק כדי שיוכל להתרכז בזריקה הבאה. הוא נעמד בפוזה המוכרת שלו מהצד השמאלי של עמדת החובט, וקורא לפיצ'ר ממול "SHOW ME WHAT YOU'VE GOT".

הכפפה הלבנה שלו אוחזת באלתו השחורה – סמל ההיכר שלו.

הפיצ'ר מולו היה אריק שואו המצויין מסן-דיאגו פאדרס. אריק שואו מחייך לעבר פיט ומגיב: "את השיא לא תשבור נגדי. אתה לא תיכנס להסטוריה על חשבוני!".

פיט רוז יורק לעבר הדשא ומגיב, "GIVE ME YOUR BEST STUFF"!

הכדור הראשון היה גבוה ורוז רק מסתכל עליו. BALL' צועק השופט.

הכדור השני אף הוא גבוה מימין, אבל רוז מחליט ללכת עליו, וחובט אותו מחוץ לבסיס הראשון. FOUL BALL!

הכדור השלישי נמוך. פיט רוז רק מסתכל עליו.

"PLEASE DON'T WALK ME" – הוא צועק לפיצ'ר.  בולס יוליכו את רוז לבסיס הראשון, וכבר שלושה משחקים שפיצ'רים לא רוצים להיכנס להסטוריה והם מעדיפים להוליך את רוז לבסיס הראשון מאשר לאפשר לו לחבוט.

"אני לא מוליך אותך", צועק שואו. "אני שורף אותך!".

כדור רביעי גבוה ולפינה השמאלית של אזור הסטרייק. פיט חובט. יוצר מגע רק עם חלקה התחתון של האלה. הכדור מתרומם לעבר האאוטפילד בין ה-LEFT-FIELD לבין הסנטר. גם הסנטר וגם האאוטפילדר הימני רצים לעבר הכדור. שניהם מאחרים בעשירית השנייה והכדור נופל על הדשא.

פיצוץ באיצטדיון. זיקוקין, קננפטי…גראפיטי…

כל שחקני סינסינטי מהספסל רצים לעבר פיט רוז. אפילו שחקני סן דיאגו מתקרבים לעברו לברכו. מארג' שוט, בעלת הסינסינטי רדס שהיתה יכולה להיות שטן כשרצתה, ירדה ממושבה וחיבקה את רוז עם פרח שושנה בידה.

רוז מוריד את ההלמט שלו מראשו ומניף ידו לקהל.

בכל הליגה אין שחקן אהוב ונערץ כפיט רוז שכל חייו וכל יישותו הם הסינסינטי רדס, הקבוצה בה גדל, והקבוצה היחידה אותה ידע.

Pete Rose later told Sports Illustrated about another thought he had while standing on first base after his record hit: "Clear in the sky I see my dad, Harry Francis Rose, and Ty Cobb. Ty Cobb was in the second row. Dad was in the first."

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. הוא היה היה שחקן מאוד טוב, עד שתפסו אותו gambling על המשחקים שלטףו וסילקו אותט מהףביסבול לתמיד. בגלל זה הוא חא ב hof

    1. תפסו אותו אחרי שפרש, כאשר שימש כמנג'ר.
      בהמשך הוא הודה שהימר על משחקים, כולל משחקי קבוצתו (אבל טען שהימר תמיד על ניצחון קבוצתו).
      הוא הושעה לצמיתות מה-MLB, ומאוחר יותר ה-HOF של הבייסבול הכניסו תקנה שאי אפשר לבחור ל-HOF שחקן שהושעה לצמיתות.

    1. אף אחד מהם לא הגיע אפילו ל-3,000.
      בעונה האחרונה איצ'ירו סוזוקי היפני הגיע ל-3,000 חבטות בMLB – אם מחברים את הסטטיסטיקות שלו מהMLB ומהליגה היפנית הוא עובר את פיט רוז.

  2. וכמו כל סיפור טראגי, רוז מה"ביג רד מאשין", היה המנג'ר של סינסי ארבע עונות, בכולן היא סיימה שניה בבית. ואז הגיעה ההשעיה.
    וכמו משה רבנו, בעונה שאחריה, הרדס זכתה באליפות. האחרונה לפי שעה. והיום, בבית הרצחני עם הקאבס, סיינט לואיס ופיטסבורג, זה נראה רחוק מתמיד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט