Free No More 2016 – דוויט האוורד / עומר מזיג

דוויט האוורד לאטלנטה – 70,500,000$ לשלוש שנים – 23.5$ לעונה

נירמול משכורת לעונת 2015-16 – 16.2 מיליון דולר. שחקנים שהרוויחו קרוב לכך בעונה שעברה:

הילד בן שלושים, יש לו cap גבוה…

האוורד חווה דרדור מהיר מאוד בשנתיים האחרונות, כמעט בכל קטגוריה סטטיסטית שתבחרו:

הוא עדיין שחקן של דאבל דאבל מידי ערב, אבל יש לו המון דקות NBA על הגוף. הירידה הבולטת ביותר שלא מופיעה בטבלה הזו היא באחוזי השימוש (%USG) – עם 18.4% בלבד אחרי 24% ו23.3% בשנתיים הקודמות. זה הבדל עצום בסטטיסטיקה הזו שמציב אותו קצת מתחת לממוצע הליגה בקטגוריה.

אפשר לטעון שהנקודה הזו עובדת לטובת ההוקס. השיטה של הרוקטס התדרדרה מאוד מהר מ"מתפרצות שלשות ולייאפים" ל"ג'יימס הארדן מכדרר ומכדרר את דרכו לשיא NBA באיבודים לעונה", וזה לא מתאים להאוורד. הוא אמר בעצמו שזה יכול להיות מתסכל לפעמים להסתכל על הארדן מכדרר ומכדרר, והוא תמיד היה שחקן שרוצה לעשות יותר על המגרש מסתם לחסום, לחסום ולנקות את הלוח.

ההחתמה הזו די מבטיחה לחיצה על כפתור הreset בכל הנוגע להתקפת התנועה הפנטסטית של ההוקס בשנתיים האחרונות. האוורד עדיין חוסם מצוין בפיק&רול, אבל הוא לא מסוגל לקבל את המסירה באזור קו העונשין (מפתיע, אני יודע) דריימונד-סטייל ולמצוא זריקה טובה או שחקן חופשי – דברים שהורפורד ומילסאפ הצטיינו בהם. הוא מנוגד לכל מה שההוקס שיחקו בצד הזה של המגרש מאז שבודנהולזר הגיע, ויחד עם שרודר זו תהיה קבוצה חדשה מבחינה התקפית.

עם האוורד, ההוקס עונים על צורך גדול מאוד שהיה להם בריבאונד, ואמורים להיות מסוגלים לשמור על ההגנה השנייה בטיבה בליגה מהעונה שעברה – למרות שזו התבססה הרבה על Trapים וחילופים אוטומטיים, שני דברים שהאוורד יתקשה לעשות.

אבל ההתקפה הייתה הייחוד של הקבוצה הזו, וזה מאוד מאכזב שהם זורקים את זה ככה לפח אחרי שנה אחת עם אחוזים רעים. האוורד רחוק מלהיות הימור בטוח, ולמרות שהוא רק בן 30 הוא שיחק כבר יותר מ30,000 דקות ב12 העונות הראשונות שלו בליגה. אם יש שחקן בליגה שאפשר להגיד עליו שהוא עומד להיפגע כשהאתלטיות שלו תדעך, זה דוויט – וההוקס מקבלים פה הרבה נקודות זכות על זה שזה חוזה לשלוש שנים.

 

למרות זאת, אני לא על העגלה. לא דיברנו בכלל על הפן האישיותי של סופרמן, ועם כמה שאני מעריך את המערכת של אטלנטה בקטעים האלה (וכמה שאני לא מעריך במקרה הזה את נרטיב הComing Home הידוע), אין שום הבטחה שדוויט לא יעשה בעיות אם דברים לא ילכו כמו שהוא רוצה. בשלב הזה חשוב גם להזכיר שאטלנטה ביצעה את ההחתמה הזו לפני שהורפורד החליט לעזוב ולא לפני, כך שיכול מאוד להיות שזו גם הסיבה שלא נראה את אותו במדים של ההוקס השנה.

זה יותר מידי סיכון בשביל רווח מאוד קטן. האוורד לא עומד פשוט לחזור להיות שחקן של 20 12 ו2 למשחק 80 משחקים בעונה, והוא ידרוש מאטלנטה לשנות את הזהות שלה כקבוצה. רק הקרדיט שלי להוקס – שלא חתמו על חוזה גרוע אחד בשנים האחרונות וחתמו על הרבה טובים – מונע מהFAR של ההחתמה הזו להיות עוד יותר נמוך.

FAR=4

 

 

תעקבו

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. מצוין. בזבוז ענק להבריג כזה ראש בטלן וילדותי על חבילת הכישרון הענקית הזאת.
    ההוקס החליפו את הורפורד האנדרסייזד האפור בהווארד והולכים להפסיד מזה. מי היה מאמין לפני כמה שנים.

  2. ההחתמה שלו היא הימור.
    אם הוא יצליח להשתלב במערכת של ההוקס זה יכול להיות שיחוק רציני.
    אישית אני מסכים איתך ולא ממש רואה את זה קורה.
    אין לו את האופי והמנטליות בשביל זה.
    מה גם שאני לא יודע עד כמה הוא באמת החלים מבעיות הגב שהטרידו אותו עוד מהתקופה בLA, וכמו שציינת, לשחקן כמוהו הפן הפיזי משמעותי ביותר.

  3. כרגיל, ניתוח טוב מאוד. אבל, הפעם הוא לוקה, בעיקר בכך שהוא מתעלם מהצדדים החיוביים. הווארד הוא פוסי, וכמו שאפשר ליפול עם זה, אפשר גם לסחוט ממנו המון הקרבה אם רק יתנו לו מה שכל פוסי צריך – המון תשומת לב ואהבה.
    לדעתי הוא יקבל/יסופקו הצרכים שלו, וכתוצאה מכך נראה אותו נותן המון מעצמו ולא נח כל פעם שקצת כואב לו הגב.
    הווארד לעולם לא יהיה מנהל משחק, קלע מבחוץ או גבוה עם משחק פוסט משובך.
    אך, הוא אחד הסנטרים הכי חזקים בליגה, אתלט יוצא דופן, והוא יכול לסגור את הסל, לשאוב ריבאונדים בשני צידי המגרש, לתקן על ימין ועל שמאל החטאות של חברים לקבוצה ולהתעופף להלי הופים נעל השומר שלו. מערכת חכמה שרואה שחקנים תדע להוציא את זה ממנו, ויהיה להם קל כיוון שכל מה שהם ידרשו לעשות זה להגיד לו שהם אוהבים ומעריכים אותו לא כמו הבני זוג הקודמים. בדיוק מה שפוסי צריך לשמוע (מתנצל על השימוש יתר במילה המעט צורמת, היא פשוט ככ קולעת במקרה שלו).
    אני לגמרי הולך עם ההימור של ההוקס, קבוצה שלא יכולה למשוך כוכבים, ומהמר שאפילו העונשין שלו ישתפר.

    1. לגמרי מסכים .
      בהחלט בודנהולצר בטוח יודע למה הוא מכון .
      גם לא מאמין שלא ישתלב כשמפעילים שחקן כזה ומלמדים אותו למסור הדברים יכולים להיראות שונה לגמרי בקבוצה מאומנת.

  4. בסיטואציה רגילה היה צריך לומר שזה הולך להיות פלופ גדול . אבל נקודה אחת עומדת לזכותו של הווארד – הוא שיחק ב-4 השנים האחרונות עם 2 השחקנים האנוכיים ביותר בליגה . שנה עם קובי , וב-3 השנים האחרונות עם ג'יימס ("תנו לי את הכדור ותסתכלו עלי") הארדן , השחקן שהופך את אלה לצידו לרעים יותר . אחרי השניים האלה מגיעה לו עוד הזדמנות במקום שבו יש ערך לקבוצתיות .
    לכן – FAR 4 .
    לא רבים יודעים , אבל כשהוא חיפש קבוצה אחרי הפיאסקו בלייקרס , ג"ס חיזרה אחריו במרץ . אחרי שהוא העדיף את הרוקטס , הלוחמים נענו לחיזוריו של איגי והחתימו אותו מיד באותו קיץ מדנוור. לפעמים צריך יותר מזל משכל .

  5. שרודר יכול להיות ענק בטווח של שנתיים נוספות נסיון, וכבר עכשיו מאוד מהנה לצפיה. בייזמור סולידי ומילסאפ יכול לצאת מהחוזה ולקבל עוד קצת כסף בתום השנה.
    ההחתמה של האווארד בעיקר בעייתית ביחס לאופי שלו ותוקעת את הקבוצה כש-70 אחוז ממנה בעונת חוזה והיה אפשר להתחיל חלק עם הרבה כסף שנה אח"כ.
    כמו שניתחת יפה – כמעט כל ההחלטות שלהם מעולות ברמה הניהולית (השיגו בחירות דראפט עם פוטנציאל גבוה השנה, שני הפורוורדים שבחרו יכולים להיות מעולים).
    איזה סנטר היה אופציה חלופית בסכום הזה כדי להתחיל ממנו?

  6. הכל נכון.

    צריך רק לזכור שהורפורד עזב, שהשנה שילמו על סנטרים בינוניים טופ דולר, ושזו אטלנטה – שחקנים חופשיים לא רצים לקבוצה בשביל לשחק עבורה בכל מחיר.

    יש לי תחושה שאבוס ראסברוק צודק.
    משנה מקום, משנה מזל (בעיקר אם במקום החדש יש מומחים לליטוף בעלי חיים עם בעיות אגו)

  7. הווארד יחזור להיות סנטר בטופ של הליגה אם הוא מספיק ירצה את זה. יכול להיות מאוד שהמערכת המאורגנת של אטלנטה והחוכמה של בודנהולצר יעזרו לו לרצות מספיק בשביל לחזור להיות סנטר משמעותי. הסיכוי לכך קטן אבל הוא קיים בעיניי. FAR 6 בשביל הסיכוי הקלוש שהווארד יזכיר במקצת את השחקן שהיה באורלנדו.
    אני חושב שהורפורד היה עוזב בלי קשר להחתמה של הווארד. הוא עשה קולות של עזיבה כבר חצי שנה. אם באמת העזיבה של הורפורד הייתה בעקבות ההחתמה של הווארד אני מסכים עם FAR 4.

  8. לא יודע אם אני נותן להם 4 או 6 על ההחתמה הזאת.

    מצד אחד הווארד פחות טוב מהורפורד, והטיימינג של ההחלטה (כשהורפורד לא היה סגור על עצמו) היה נוראי. אבל אטלנטה לא הולכת לשחק את המשחק הקבוצתי של שנה שעברה לדעתי אלא משהו שיותר ינצל את שרודר והווארד.

    בונדהולצר יוכל להוציא מהווארד את מה שהוא צריך בהתקפה (וההגעה לקבוצה עם שיטת כדורסל נורמלית שתתבסס גם עליו תעשה לו טוב אחרי עונות בלי משהו כזה בלייקרס וביוסטון), ובהגנה אני חושב שהוא אולי עדיף על הורפורד, במיוחד לצד בודנהולצר.

    הוא יאפשר לאטלנטה לשחק אזורית, משהו שהיה חסר להם בתקופת הורפורד. והוא יוכל להיות שחקן של 15 נק' ו-12 ריב' במשחק. לכן אני נותן להחתמה הזאת 6, אבל כמו שנתן אמר, אם בגללו הורפורד עזב אז FAR 4.

  9. מצד אחד מקהייל אמר שהגב שלו גמור, יש לו דעיכה הדרגתית כבר 5 עונות בגלל פציעות הולכות ונשנות.. (גב, ברכיים…), מאידך האין שיטה ביוסטון פגעה בו מאוד יתרה הוא לא יחזור ךשחקן שהיה באורלנדו אבל בהחלט יראה שיפור מעונה שעברה. הדבר שיותר מדאיג אותי הוא האופי שלו שחקן מאוד בעייתי שמטפטף רעל בחדר ההלבשה, אני נותן להחתמה FAR 7 כיוון שאני חושב שיש חו בהחלט מה לתרום.

    1. +1 לאשך, לא רואה את הווארד מוציא מעצמו יותר ממה שראינו בשנתיים האחרונות, בטח לא עם הדעיכה ביכולות האתלטיות והגב המאוד עדין שלו

  10. המספרים שלו ביוסטון היו לא רעים בהתייחס לסיטואציה. אם הראש יהיה במקום הווארד יכול להיות סנטר טופ 5 בנבא. אני נותן ציון 7, בעיקר כי יש לאטלנטה מערכת טובה.

  11. אטלנטה הקיץ הזה עשתה restart בקבוצה. אם כל הכבוד לקבוצה הסימפטית הזו התקרה שלהם הייתה גמר אזורי. היה חסר להם שחקן בקליבר רציני בקו האחורי (ושרודר בטח לא הפתרון).
    זה היה באוויר שהורפורד ו/או מילסאפ יעזבו בשנה-שנתיים הבאות וההוקס לא רצו להיתקע ולכן החתימו את האוורד ובעצם גרמו להורפורד להחליט לעזוב.
    בכל מקרה עם האוורד השיטה צריכה להיות שונה כי אין לו את הקליעה מחצי מרחק או יכולת הורדת הכדור של הורפורד, אבל בפוטנציאל הוא מגן הרבה יותר טוב ממנו וכבר ראינו שהוא מסוגל לנעול את הצבע לבדו.
    הבעיה של אטלנטה לדעתי זה הגארדים. ביזמור הוא בינוני בכל וחוץ מאתלטיות אין לו משהו טוב מאוד, קורבר זה רק קליעה ומדובר בשחקן מבוגר ועם שרודר אני צופה הרבה ברדק עם השתוללות שלו ורצון של האוורד ומילסאפ שימסור להם.
    אם הם נופלים השנה אני חושב שמילסאפ לא יישאר שם.
    לגבי החתימה של האוורד, הם קיבלו סנטר שבא עם מוטיבציה להחיות את הקריירה שלו במקום בו גדל ככה שהחתימה לא נראית נורא כמו במבט ראשון.

  12. הווארד לא ניסה ולא רצה לשחק כינור שני, זו היתה כל הבעיה ביוסטון.
    הוא רצה את הכדורים, רצה שהתקפות יעברו דרכו והתעקש לקבל כדורים בפוסט.
    אני מאמין שיש לו את היכולת להיות שחקן משמעותי בליגה.
    באטלנטה יש לו את האפשרות לקבל את הזרקור ואולי הפעם תהיה שיטה שתסתובב סביבו, כי כבר ברור שהוא לא יתאים את עצמו לשיטה.
    נותן לאטלנטה 8 על ההחתמה, כל עוד הם יבינו מה הם החתימו ויבנו שיטה סביבו

  13. טעות ענקית של אטלנטה שבדיעבד גם עלתה להם בהורפורד.
    האוורד לא הפנים ולא יפנים שהוא לא שחקן מטרה בפוסט, וזו הבעיה העיקרית שלו.
    אין לו את היכולת המנטלית להפוך לרול פלייר המצויין שהוא היה יכול להיות, לא כשהוא שיחק עם שחקנים שברור שהם טובים ממנו בלוס אנג'לס ויוסטון, ובטח ןבטח שלא עכשיו עם "ענקים" כמו מילסאפ, בייזמור ושרודר…
    וכל ההתאמה שלו לאטלנטה, לסגל ולשיטה היא נוראית.

    מבין את הרצון של ההוקס לנסות לשנות דברים, אבל אי אפשר להפריד את זה מהצורך להשאיר את הורפורד, (התכנית היתה הורפורד ליד האוורד וטרייד של מילסאפ), ועם זה הם לא הלכו עד הסוף, הפסידו אותו בגלל גרושים ובעצם ההבאה של האוורד עלתה להם בהורפורד.זה תהיה

    אני צופה ירידה חדה באטלנטה, וההחלפה של הורפורד בגמד המנטלי הזה תהיה חלק גדול מאד מהעניין.

    4 נראה לי נכון.

    1. הוא הביא קבוצה לגמר אנ.בי.איי בשנים של השלישייה מבוסטון וקליבלנד דיי חזקה.
      למי אתה זוקף את העלייה לגמר?
      סטן/דווייט/אחר?

      לטעמי באותו גמר במשחק מספר שתיים (או שלוש?) היה גדול המהלכים ההגנתיים של קובי (ביחס למעמד) כשהוא שמר על דווייט 1:1 בפוסט במהלך שהכריע את המשחק והסדרה.

      1. הוא סחב את המג'יק לגמר בקונפרנס אולי הכי חלש היסטורית, כזה שהיה מספיק שחקן אחד טוב כדי להיות מועמד רציני לאליפות האיזור, אחרי שבוסטון של השילוש הלא-קדוש איבדה את הצלע (ואת הרגל) של אחד מהטריניטי, קווין גארנט, ושלמרות הפציעה עדיין עשתה צרות (ונגררה לשתי סדרות של 7 משחקים, מול הבולס ומול המג'יק). אורלנדו בלטו קצת יותר מהאחרות כי הייתה להם דרך וזהות (בדומה לדטרויט של השנה).

      2. לטעון שדווייט האוורד אחרי הניתוח בגב הוא אותו שחקן של לפני הניתוח, זה לחיות באותן אשליות שהאוורד עצמו משלה את עצמו.

        אבל עד התגובה של איתמר הייתי בטוח שהוא היחיד…

        1. אני חושב שהניתוח בגב השפיע עליו אולי בלייקרס,
          אבל בוא למד לשחק איתו.
          הבעיה הגדולה היא שלהבדיל מאורלנדו לא שיחקו על דוויט נכון בדום קבוצה מאז (כמובן גם באשמתו).

          ומילה על המהלך של קובי הנזכר לעיל…

  14. הווארד מרגיש כבר כמה עונות כמו שחקן שלא יכול לחכות לסוף הקריירה כדי שסופסוף יוכל לשבת בבית ולהתפנות לתחביבים הרבים שלו. לספור את הכסף, לשחק בפלייסטיישן ובסרטים, לחייך בפרסומות ולחנך ילדים עם חגורה.
    הסיום העקום באורלנדו, בגלל ואן גנדי. הפיאסקו בלייקרס, בגלל קובי. ההידרדרות והכישלון ביוסטון, בגלל הארדן.
    אבל בעצם הבחור הוא ליצן מגודל ובטלן שכבר שנים הולך ומידרדר.
    הגיע למקום המושלם בשבילו – קבוצה בינונית שאיבדה תוך שנתיים את רוב הסגל הבכיר ואף אחד לא יתאכזב משום תוצאה שתשיג.

  15. האווארד חוזר הביתה. זה לבד שווה FAR 2. לכן אני נותן להבאתו FAR 7

    הוא יפתיע אנשים רבים כשהוא יוולד מחדש.

  16. שחקן דאבל דאבל כשהוא לא גו טו גאי ועדיין אחד ממשני הזריקות הטוב באזור….
    נכון שהם פספסו את הורפורד אבל באותה מידה הוא יכל להישאר ולהשיג טרייד על מילסאפ…
    בכל מקרה היה נראה שהורפורד בדרך החוצה…
    אז בתור נכס,העובדה שאטלנטה היא שוק קטן, וכל הבולשיט שמסביב הייתי נותן פה FAR=9

  17. Far 1. הווארד יהרוס כל כימיה שנשארה בחדר הלבשה והיה חלק מהסיבה שהורפורד לא עימם יותר. נראה כמו החתמת רונדו בדאלאס בגרסא הגבוהה והשבורה

  18. סליחה, ומה היה לאטלנטה קודם?

    אני הכי פרגנתי לקבוצה הזו, הכדורסל הכי יפה במזרח, רוסטר סולידי מלמעלה עד למטה. שתי עונות מעולות.

    אלא שיש להם מאצ'-אפ מהגיהנום נגד הקאבס. פעמיים סוויפ מוחץ. שום סיכוי להתקדם.

    לכן אפשר אולי לראות את ההחתמה הזו כניסיון לצאת מהסולידיות שלא מובילה לכלום, תכלס. לתת את המפתחות לשרודר (שהועדף בפועל על פני טיג ברוב רגעי ההכרעה בפלייאוף). לוותר – בעל כורחם – על הורפורד, שהציג פלייאוף מביש ממש מול קליבלנד. אפילו הווארד, אם אטלנטה תפגוש שוב את הקאבס, לא יכול להציג סדרה כ"כ גרועה.
    ולקוות לטוב – עם מילסאפ זה פרונט-קורט מצוין, יחד עם בייזמור, שרודר, קורבר – ההוקס יהיו בפלייאוף גם השנה, ובמזרח הצפוף, כולן בערך עם אותו סיכוי, מתחת לקליבלנד.

  19. הווארד לא יכול להיות יותר גרוע ממה שהיה ביוסטון, שם הוא היה אופציה חמישית בהתקפה. אטלנטה לקחו הימור גדול אבל לא היתה להם ברירה אז אני נותן FAR-7

  20. גם לי נראה שיוכל להפתיע לטובה. תזכרו שבכל השנים האחרונות הפחות טובות היו לו גם משחקים מעולים. כך שיש לו עדיין את היכולת.

  21. אל תאשימו את ההחתמה של האווארד בעזיבה של הורפורד. להיפך, להזכירכם הורפורד רצה לשחק 4, וזה כנראה עודד את אטלנטה להביא את האווארד שישחק 5 ליד הורפורד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט