Free No More 2016 – ניקולאס באטום / עומר מזיג

ניקולאס באטום נשאר בשארלוט – 120,000,000$ לחמש שנים – 24.0$ מיליון לעונה

נירמול משכורת לעונת 2015-16 – 16.0 מיליון דולר. שחקנים שהרוויחו קרוב לכך בעונה שעברה:

נתחיל מזה – באטום יכל לקבל הצעת מקסימום גבוהה בכמעט 30 מיליון דולר מכמה קבוצות אחרות, על פי דיווחים, אבל הוא בחר לקחת הנחה גדולה מאוד ולהישאר בשארלוט עבור 80% מהכסף שהוא יכל לקבל.

ולא בכדי – הצרפתי נתן את העונה הטובה בקריירה שלו בעונה שעברה, והתאושש לחלוטין מעונת המשבר בפורטלנד:

הסטטיסטיקה שמספרת הכי טוב את הסיפור של באטום בשארלוט היא העלייה המטאורית באחוזי השימוש שלו (%USG) – מ14.6% לשיא קריירה של 21.4%. זה בעצם אומר שהוא מנצל פי 1.5 פוזשנים (באמצעות זריקה אסיסט או איבוד) מאשר בעונה שעברה, בדקות שבהן הוא על המגרש.

בשארלוט הוא משחק לראשונה בקריירה בעמדת הגארד, ולמרות שזה מוביל ליותר זריקות קשות מחצי מרחק,  הוא מצליח לשמור על אחוזים טובים מהשדה, ולא ירד באחוזי הקליעה מאף טווח בהשוואה לעונות בפורטלנד.

הוא פיתח כימיה טובה עם כל חבריו לחמישייה, ותרם יותר מאסיסט במשחק לווקר, וויליאמס וזלר – שאת כולם הוא יראה גם בשנה הבאה בקבוצה. המסירות שלו גם יעילות, וחבריו לקבוצה זורקים באחוז אפקטיבי (%EFG) גבוה ב6.8% בזריקות שבאות ממסירות שלו (מאשר בשאר הזריקות). בנוסף, הדירוג ההתקפי של הקבוצה קופץ מ102 ל107 כשהוא על המגרש – ההבדל בין התקפת בוטום 5 להתקפת טופ 5.

ואפשר להבין את זה כשצופים בשארלוט משחקת. הייחוד של באטום בהתקפה הוא היכולת להוביל כדור ובעיקר להוביל פיק&רול מהגובה שלו, ולהוציא מסירות מדוייקות ובעיקר בטיימינג מצוין, כך שהשחקן שמקבל את הכדור מקבל אותו לזריקה נוחה. המרוויח העיקרי מכך העונה היה קודי זלר, שפיתח איתו כימיה טובה מאוד במהלכים כאלה, בדרך להרבה נקודות קלות:

באטום אמר השנה שזו הפעם הראשונה בשמונה שנים בNBA שהוא יכל לשחק כמו שהוא רוצה, ואפשר לראות את זה בוידאו ובמספרים. הוא מסר שיא קריירה של 5.8 אסיסטים למשחק העונה – שלישי מבין הפורוורדים בליגה אחרי גרין ולברון.

בהגנה, בדומה לכמה שחקנים שעברנו עליהם עד עכשיו, הוא בעיקר אמור להיות הרבה יותר טוב:

אני זוכר – באטום היה שחקן הגנה טוב בפורטלנד. הוא היה האיש ששומר על הלברונים והדוראנטים של היריבה, ותמיד עשה עבודה לא רעה. הוא בהחלט מסוגל לשמור על עמדות 1-4:

וזה פלוס גדול בNBA של היום. אין שום הצדקה מצידו לכמות lowlights שמספיקה לקליפ של 3 דקות, שגורם לו להיראות כמו ג'יימס הארדן.

 

לשארלוט היה קיץ ארוך, שעוד נדבר עליו בהמשך. לא פחות מחמישה שחקני מפתח – באטום, וויליאמס, לי, ג'פרסון ולין – סיימו חוזה הקיץ, וההורנטס נאלצו לקבל כמה החלטות קשות.

להחתים את אחד השחקנים המבוקשים ביותר הקיץ לחוזה בהנחה של 30 מיליון דולר, לא הייתה אחת מהם. אחרי העונה האחרונה של קמבה – שנמצא על חוזה נוח מאוד ל3 השנים הבאות – ההורנטס החליטו לבנות את הקבוצה מסביבו. באטום – בגיל 27 בלבד – ישלים אותו בצורה מצוינת בשנים הבאות.

FAR = 9

נ.ב – זה לא 10 רק בגלל ששארלוט עשו טעות טכנית בחוזה הזה – במקום להתחיל את החוזה ב20.9$ מיליון, ולהקפיץ את המשכורת ב7% כל שנה, הם היו צריכים להתחיל את החוזה 27.1$ מיליון, ולהוריד את המשכורת ב7% כל שנה.

זה היה מעביר את השנים היקרות של החוזה לעכשיו, איפה שמצד אחד אין להם כסף פנוי מתחת לתקרה בכל מקרה, ומצד שני יש להם מספיק מרחק מתקרת המס כך שזה לא ישנה. זה יוצא אותו כסף – כך שבאטום לא היה מתנגד – ולא ברור לי איך הם לא עשו את זה.

 

תעקבו

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. מסכים. לדעתי השנה, ליד מייקל קיד גילטריסט ומרווין וויליאמס, ויחד עם רים פרוטקטור כמו רוי היברט שיכול לספק הגנה על הטבעת כשצריך (בניגוד לזלר) שרלוט תהיה אחת ההפתעות של העונה.

    שנה שעברה הם הפסידו את הביתיות על טיי-ברייקר. מאמין שהשנה יסיימו באזור מקום 4-5 במזרח (שוב).

  2. תודה עומר. עוד טור מעולה.
    תראה, כסף ששילמת… כבר שילמת. וכסף שלא שילמת, אם העברת בטרייד, מישהו אחר ישלם. נכון ששיקולי תקרת שכר זה חשוב, אבל בסופו של דבר יש פה גם ניהול סיכונים של כמה אשכרה הקבוצה תשלם לו פר העונות שישחק בפועל.

  3. גם אני נותן כאן לשארלוט ציון גבוה אבל לא בגלל שבאטום שווה סכומים מטורפים (ועם כל האהדה שלי אליו – הוא לא), אלא יותר בגלל שצריך לחשוב גם מה היתה האלטרנטיבה. צריך לזכור שדוראנט ושות' לא ממש סופרים את שארלוט ולפחות כרגע אין להם שום יכולת להוציא את הכסף על מישהו עדיף. מהבחינה הזו, על זה שהם הצליחו להשאיר אותו (ועוד בהנחה) מגיע להם שאפו ענק.

  4. החוזה טוב לשארלוט כי באטום נתן הנחה (שבכל מקרה הוא לא שחקן ששווה מקסימום) וגם מדובר בשחקן וורסטילי מצויין ליד שחקנים מובילים.
    מבחינה הגנתית, בהנחה שמייקל קיד-גילכריסט חוזר מפציעה יש להם שומרים מצויינים בעמדות 2-3.

  5. החתמה מדהימה של שארלוט. מגיע להם 10 עגול.
    ממש לא מובן מאליו שבאטום יבחר להישאר שם בקיץ כזה, ועוד יתן להם הנחה יפה.

    הם לא יכלו לתת לו חוזה זהה "הפוך" כמו שאתה מציע כי השכר שלו בשנה האחרונה של החוזה היא יותר גבוהה ממשכורת המקסימום שמותרת לו העונה.

    היו יכולים לחלק את זה אחרת אבל אז גם ההבדל היה הרבה יותר מינורי בין עונה לעונה ולא ממש משמעותי.

    ברמת העיקרון גם תמיד עדיף שאופציית שחקן תהיה על סכום כמה שיותר גבוה כדי להגדיל את הסיכוי שיממש אותה וישאר…

    1. +1, בעיקר בגלל החלק שלא ברור מאליו שבאטום ייבחר להישאר שם, מזכיר קצת מבחינה זו את ההחלטה של דרוזן להישאר בטורונטו מהבחינה הזו . מעבר לזה לדעתי הוא מספר 2 קלאסי באופי שלו ויהיה הסייע העיקרי של קמבה ווקר.

    2. אין לו אופציה ממה שאני רואה. זה חמש שנים מובטחות. וזה היה יכול מאוד להשפיע זה הבדל של 4-5 מיליון בשנים האחרונות אם היו מחלקים את זה יותר חכם (לא יכל להיות בדיוק הפוך אתה צודק אבל עדיין משמעותי)

      1. יש לו אופציית שחקן על השנה האחרונה.
        היא מובטחת אבל האופציה היא שלו…
        זה פשוט לא ריאלי. ההבדל היה שולי פר עונה ועדיף להם שיהיה לו על מה לחשוב בשנה האחרונה ושהם ישלמו לו פחות על כל שנה בינתיים.

        1. נכון. מעניין שהם לא כתבו את זה. אבל זה אפילו מחזק את הנקודה שלי כי זה בדיוק הפוך ממה שאתה אומר:

          השחקן מעדיף שהאופציה שלו תהיה על כמה שפחות כסף, כדי שאם הוא יצא ממנה הוא ירוויח יותר כסף לאורך השנים הראשונות של החוזה.

          הקבוצה מעדיפה שהאופציה תהיה על פחות כסף, כי אם שחקן מממש אופציית שחקן זה תמיד בגלל שהוא לא שווה את הכסף ולא יכול לקבל יותר בשוק, ואז הקבוצה נדפקה. אז מבחינת הקבוצה, עדיף להקטין את הסיכוי שזה יקרה ולתת אופציה קטנה (בטח במקרה הזה בגיל 31).

          אם הוא שווה את הכסף, שיצא מהאופציה ונחתים אותו שוב, כמו שלאורי עומד לעשות עם טורונטו שנה הבאה.

          בקיצור אף צד לא מעדיף את זה ככה. אני לא מבין איך זה קרה.

          1. אני לא מסכים עם הניתוח שלך.
            קבוצה רוצה אופציית שחקן כמה שיותר יקרה.
            היא רוצה סיכוי שהוא באמת ישאר 5 שנים, ולמרות שהקיץ הזה קצת שיבשד את הפרופורציות – הדברים האלה קורים בפועל לא מעט פעמים מאלף ואחת סיבות.
            ואפילו אם השחקן עזב, אז הם שילמו לו הרבה פחות במהלך החוזה.

            ברור שבאטום ירצה כמה שיותר כסף כמה שיותר מהר, אבל ברגע שהוא מבקש או דורש גם אופציית שחקן – זו פשרה שהגיעו אליה.

  6. אגב, אני לא מאמין גדול בשילוב בין MKG לבאטום, או בבאטום בעמדה 2, ולדעתי בטווח הארוך הם יבחרו בינו לבין MKG. אולי כבר העונה אם MKG יראה שחזר לעצמו.

  7. החתמה מעולה של שחקן אול אראונד מצוין. השאלה היא באמת כיצד הוא ו-MKG יסתדרו במשך עונה שלמה (אם וכאשר גילכריסט ישמור על כשירות)

  8. לדעתי הפריסה הרב שנתית של החוזה נובעת מההנחה הדי סבירה שהתקרה תעלה עוד. בנוסף החוזים של ווקר, וויליאמס, גילכריסט ואפילו לאמב פשוט מעולים מבחינת וויליו פור מאני ביחס לחוזים של השנה. וגם השיפור של ווקר משחקן שהיה ספק בעבר אם הוא רכז פותח לבנות עליו קבוצה או שיהיה שחקן שישי מעולה.

      1. הם אולי יוכלו לעשות איתו משהו עוד קודם, אפילו בקיץ הבא.
        אבל תבדוק לגבי אופציית השחקן – יש לך טעות. יש לו אופציה כזו, וכשמודעים לזה אז המבנה של החוזה הגיוני לגמרי.

  9. לא יודע לגבי הנושאים הטכניים של תקרת השכר אבל אחד החוזים האהובים עלי בליגה העונה. הייתי בטוח שהוא יקח את המקס וזה שהוא ויתר על כל כך הרבה וגם חתם על חוזה ארוך ובלי אופציות. פשוט נפלא (וגם הפוסט כרגיל)

    1. מעניין אם הם ינסו ללכת חזק על קרי עוד שנה, במסגרת עוד אפיזודה של "חוזר הביתה" (אם גולדן סטייט לא יקחו אליפות).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט