Free No More 2016 – בראדלי ביל / עומר מזיג

בראדלי ביל נשאר בוויזארדס – 127,171,313$ לחמש שנים – 25.4$ מיליון לעונה

נירמול משכורת לעונת 2015-16 – 17.0 מיליון דולר. שחקנים שהרוויחו קרוב לכך בעונה שעברה:

כבר חשבתם שכל החוזים פה יקבלו ציונים גבוהים הא? Enters בראדלי ביל:

אם מסתכל על המספרים, זו הייתה עונה השיא בקריירה הקצרה של ביל:

אבל בעוד שמאוד מפתה להסתכל על ה17.4 (נקודות למשחק העונה – שיא קריירה), או על ה39.7% (אחוזי קריירה מהשלוש – הישג מכובד מאוד לרוקי ב4 השנים הראשונות שלו בליגה), אני דווקא מסתכל על מספר אחר – 247.

זו כמות המשחקים שביל שיחק בוויזארדס בארבע העונות האחרונות, מתוך 328 אפשריים. זה אומר שהוא הפסיד רבע מהמשחקים שלו בוויזארדס בגלל פציעות.

זה מזכיר קצת את המקרה של אריק גורדון מלפני ארבע שנים. גורדון עבר לניו אורלינס בטרייד עבור כריס פול אחרי כמה עונות בקליפרס, אבל שיחק רק 9 משחקים בשנה הראשונה שלו שם. ההורנטס (הישנים) נתנו לו בכל זאת חוזה מקסימום ל4 שנים, שלאורכן שיחק רק 212 משחקים, והיה לאחד החוזים הגרועים בליגה.

ההיסטוריה של ביל קצת פחות חמורה, אם כי צריך לזכור שהוא לא הפסיד זמן בגלל איזו פציעה מקרית – היה לו שבר מאמץ ברגל, והוא עצמו אומר שיכול להיות שהוא יצטרך מגבלת דקות לאורך הקריירה.

וזה לא שאנחנו מדברים פה על גרנט היל – 72.3% מהזריקות של ביל בעונה שעברה היו פנויות, והוא קלע אותן באחוזים גבוהים בהרבה מאלה הלא פנויות בעונה שעברה (אחוזי קליעה אפקטיביים של 53% מול 36.6% בהתאמה). הוא לא באמת מייצר מצבים לעצמו – ומחצית מהזריקות שלו באות אחרי כדרור אחד או פחות.

זו לא נקודה נגדו – זריקה פנויה עדיפה על זריקה עם שומר, וכדרורים בדר"כ מורידים את אחוזי הקליעה. אבל זה חייב לפחות להעלות תהייה – האם המספרים שלו קצת מנופחים עקב המשחק ליד ג'ון וול? האם הוויזארדס היו יכולים לקבל מספרים קרובים לאלו מארון אפללו או מקורטני לי, בחצי מהמחיר?

יש גם בעיות אחרות – הוא תורם מעט מאוד בהתקפה מעבר לקליעה, והוא בעיקר לא מספיק טוב בהגנה. זה לא שהוא לא משקיע – הוא משתדל ורץ ומראה אכפתיות בדרך כלל, אבל אין לו את הגובה והאתלטיות שמאפשרים לשחקן בעמדה שלו להשפיע על המשחק הגנתית.

הוא לא שחקן גרוע – הוא לכל הפחות ממוצע בהגנה, עם פוטנציאל התקפי להיות אחד השחקנים הטובים בליגה בעמדה שלו. אבל זה לא שווה בעיני חוזה מקסימום שמחתן אותך אליו ל5 השנים הבאות.

ויש גם את הציטוט הזה מלפני כמה שבועות:

"I think a lot of times we have a tendency to dislike each other on the court"

זה ג'ון וול, הפרנצ'ייז פלייר האמיתי של הוויזארדס – שעכשיו משתכר כמעט 6 מיליון דולר פחות לעונה מביל – וזה ממש לא משפט שהוצא מהקשרו.

 

כמו שבטח הבנתם, אני לא אוהב את החוזה הזה. זה לא וושינגטון לוקחת סיכון כדי להשאיר איזו קבוצת כוכבים ביחד – הסגל הזה לא הצליח להגיע לפלייאוף המזרח העונה, בלי פציעות משמעותיות מעבר לביל.

אז נכון שהוא רק בן 23, ונכון שהוא תמיד היה טוב בקלאץ (ובפלייאוף), אבל אני לא מתחייב ככה ל5 שנים בסכום הזה אם אני הוויזארדס. זו החלטה קשה, אבל עדיף היה להם להשיג שחקן שיתן 75% מהתפוקה בחצי מהמחיר, על חוזה קצר יותר.

FAR=3

 

תעקבו

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. מסכים עם הכתוב. הוא באמת מזכיר קצת את אריק גורדון אם כי לא באופי של הפציעות. וושינגטון עשו שגיאה רצינית בהחתמה הזאת אבל זה לא שהקבוצה הזאת הלכה לאיזשהוא מקום בלעדיה.

  2. בכללי להוציא את גון וול הם לא הצליחו עם הבחירות שלהם, אוטו פורטר עוד יותר נפילה ממנו לדעתי. אני לא רואה את וול נשאר בבירה לאורך זמן. סן אנטוניו מייבי?

  3. פוסט טוב, הוא קולע אבל לא מעבר. אולי סקוט ברוקס יצליח לעשות ממנו שחקן, כרגע הוא טוב רק בהירו-בול וזהו.

    הוא ממש לא שווה מקסימום. אני הייתי פשוט מחכה ומשווה כל הצעה שהייתה מגיעה אליו, כי מקסימום הוא לא צריך לקבל (למרות שלכו תדעו מה יצא ממנו – הוא יותר צעיר מבאדי היילד)

  4. מוצא את עצמי מסתכל בשעון לראות מתי השעה 5 בשביל להיכנס ולראות את הכתבה החדשה של הסדרה, אז רק רוצה להגיד תודה.

  5. ניתוח מצוין, חוזה מחורבן.
    מישהו הסתנוור שם למעלה במשרדים מסוכן חלקלק שמכר לו את הפנטזיה על ספלאש בראדרז של המזרח.

  6. קיבל חוזה מקסימום בגלל פוטנציאל (גבוה) והעניין שאם לא היו מציעים לו אז היה היתה קבוצה אחרת שמציעה (אבל בהחלט היה עדיף לוויזארדס להשוות הצעה).
    הפוטנציאל שם אבל הפציעות פשוט הורגות אותו. אריק גורדון זו השוואה נהדרת ונקווה בשביל בין שיהיה בריא.
    לוושינגטון על הנייר יש את אחד מהקווים האחוריים הטובים בליגה, הבעיה שפוטנציאל על הנייר לא מנצח משחקים. הבק-קורט הזה דבר ראשון חייב להיות בריא ולהבין שהם בעצמם צריכים לבצע את קפיצת המדרגה. הבעיה הנוספת זאת העוינות בין וול לבין, שכמו שנראה, הם לא מתביישים לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ במקום לסגור את זה ביניהם.
    הרבה כשרון אבל הרבה התעסקות בקקה שם
    החוזה הוא אידאלי מבחינת הפוטנציאל של בית להפוך לSG מוביל בליגה. הבעיה שהתסריט הריאלי זה פציעות וריבים עם וול.
    הבעיה של וושינגטון שלא היתה לה ברירה כי היה מקבל מקסימום במקום אחר. SG טובים היום זה מצרך מבוקש

  7. לא מסכים כלל להשאיר שחקן שבקלות היה מקבל מקסימום בכל קבוצה אחרת בתוך המועדון בשנה הזאת שלכל הקבוצות יש כסף נזילז זו החלטה מצוינת בנוסף לכך תוסיף את הגיל 23 ובהחלט שווה FAR 10 לטעמי (למען השם שחקנים כמו אלן קראב מקבלים 75 מליון).

    1. רובין – אם אני GM אני בטח ובטח מעביר שחקן שביר וייקר למתחרה שלי ולוקח עליו שחקן לא שביר ופחות יקר. אולי גם הוא יוכיח עצמו כיותר חברותי ויותר GYM FRIENDLY על הדרך.

      למה לדפוק את הקבוצה שלי, נשלח אותו לאינדיאנה…

  8. חוזה שערורייתי
    לא רק בגלל המחיר אלא גם בגלל שיהרוס את המרקם של הקבוצה
    ג׳ון וול ידרוש טרייד בקרוב זה לא יכול להמשך ככה כשהיחסים בינהם רעועים כל כך

  9. אני חושב שהם הסתנוורו מהריצה לסיבוב השני לפני שנתיים אבל מאז אלו הם הפעולות שהם עשו:

    שחררו את התשובה, החליפו מאמן למאמן לזה שלא הצליח לתקשר עם ראס (ה MVP של 2017). שמרו על גרעין כוכבים עויין. ותקעו את כל הכסף שלהם על שחקן שעשוי מקיסמים וחמאה (שבר מאמץ בלקסיקון שלי זה אחד שמפחד לדחוף את עצמו)

    בקיצור עומרק'ה את ה FAR הנמוך צריך לתת ל GM של וושינגטון וגם לפרסם את שמו ותמונותו שנדע איך אדיוט נראה….

  10. עוד שחקן עם מספרים מנופחים בגלל רכז עילוי.
    מזכיר את מקרה סטודמאייר יקיר העדה.

    חוזה דפוק ולא ברור לגמרי. יש מצב שהוא שוכב עם הבעלים ?

  11. מצוין. לא לגמרי מסכים. לא הייתה להם יותר מדי ברירה אחרת ואם וול יעזוב בסוף החוזה שלו הם ישארו בלי כלום. העדיפו לנעול את הדבר הכי קרוב לכוכב שיש להם חוץ ממנו גם אם אובר-פייד. 6 ממני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט