פינת הגולש הצעיר: שמונה שיהיו 'הדבר הבא' בכדורגל / גיל (14) מי"ם

*********

אמנם זה אתר שעיקרו כדורסל, אך אנחנו מכסים גם ספורטים אחרים לעתים, ובמיוחד כשפוסט כזה ניכתב ע"י צעיר בן 14!

מ.ל

*********

שמונה שחקנים שיכולים להיות הדבר הגדול הבא

מאת: גיל, בן 14 מירושלים

 

אחד הדברים הכי כיפיים בכדורגל, לפחות מבחינתי, הוא לראות שחקנים צעירים פורצים. אני זוכר את עצמי שומע על אדן הזארד בינואר 2011 עוד כשהוא היה בליל, ומאז עקבתי אחרי הקריירה שלו  לכל מקום. זה היה בשבילי משהו מיוחד כי ליוויתי אותו לפני שכולם הכירו אותו. חשבתי שיהיה כיף לנסות לעלות על השחקנים הצעירים שיכולים לפרוץ ולהפוך להיות הטובים באירופה. אבל לא בחרתי את המוכרים: לא תראו פה שחקנים שכבר ביססו את מעמדם באחת מהקבוצות הבכירות של היבשת, לא תראו פה כאלה שכבר נמצאים בכל כותרות העיתונים  ולא תראו פה כאלה שעשו מעבר ענק אל קבוצה גדולה. בחרתי שחקנים שסביר להניח שאתם לא מכירים כרגע, אבל בלי ספק יש להם פוטנציאל להצליח. לא סידרתי את השחקנים לפי האיכות שלהם, אבל כן ניסיתי שברשימה יהיו שחקנים שונים אחד מהשני: ממקומות שונים, מרקעים שונים ושיהיו להם סגנונות משחק שונים.

 

ניקלאס שולה, גרמני בן 20 מהופניים

קשה להאמין שניקלאס שולה רק בן 20, הוא משחק עם בגרות נדירה לגיל שלו ונחשב לאחד מהבלמים המבטיחים בעולם. הבלם שלקח חלק באולימפיאדה האחרונה מתנשא ל – 1.95 סנטימטרים של משחק ראש משובח ופיזיות יוצאת דופן. תזכרו את השם.

 

מחמוד דאהוד, גרמני בן 20 ממנשגלאדבך

הקשר האחורי שנולד בסוריה הוא אחד מהשחקנים המבטיחים בבונדסליגה. דאהוד, שבעונה שעברה רשם 41 הופעות בכל המסגרות, כבר מחזיק במספר הצעות שהרצינית שמביניהן היא מליברפול. הוא יצטרך לעבוד על משחק הגובה שלו ולהתחזק אבל אל תופתעו אם כבר בשנה תשמעו את שמו בקבוצה גדולה.

 

תומאס למאר, צרפתי בן 20 ממונאקו

 

אין הרבה שחקנים בגיל של תומאס למאר עם בעיטות חופשיות כמו שלו. הצרפתי שהגיע לליגה הצרפתית הראשונה רק לפני שנה פורח במונאקו והקבוצות הבכירות של היבשת כבר הספיקו לגשש.

 

ברטלומייג' דרגובסקי, פולני בן 19 מפיורנטינה

לשוער הפולני יש רפלקסים נהדרים ואתלטיות מפתיעה ביחס לגובה שלו (1.91). אחרי שלוש שנים בליגה הפולנית פיורנטינה קנתה אותו הקיץ תמורת 3 מיליון יורו. לדרגובסקי יש את הפוטנציאל להיות אחד מהשוערים הכי טובים בעולם, השאלה אם בפיורנטינה ייתנו לו את המקום להפוך לכזה.

 

רמדאן סובחי, מצרי בן 19 מסטוק סיטי

סובחי הוא אחד השחקנים האפריקאים היותר טובים בשנים האחרונות למרות שהוא רק בן 19. הוא כבר לקח חלק חשוב מאוד בשתי אליפויות מצרים האחרונות של קבוצתו אל-אהאלי (13/14;15/16) וכעת  בחר לעשות את המעבר לליגה הטובה בעולם כשסגר בסטוק סיטי. "רמאדונה" הוא שחקן מגוון מאוד בעל דריבל יוצא דופן והוא יכול להתאים נהדר לפריימר ליג.

 

אנטה קוריץ', קרואטי בן 19 מדינאמו זאגרב

אנטה קוריץ' הוא ה – 10 המודרני: הוא מוסר נהדר ויש לו שליטה יוצאת דופן בכדור דבר שגורם לו להיות אחד מהשחקנים הצעירים הכי כיפיים לצפייה. למרות גילו הצעיר כבר יש לו שתי הופעות בנבחרת הבוגרת של קרואטיה ומספר הצעות מאריות היבשת. כדי באמת להצליח הוא יצטרך להתחזק, אך בלי ספק מדובר באחד מהשחקנים המבטיחים ביותר באירופה.

 

ג'וליאן וויגל, גרמני בן 20 מדורטמונד

אין שום ספק בקשר לכישרון יוצא הדופן של ג'וליאן וויגל. הקשר הצעיר שמתנשא לגובה של 1.87 פורח תחת תומאס טוכל ומקבל ממנו את חולצת ההרכב למרות שיש לו חתיכת תחרות בעמדה שלו.

 

ג'ובאני לו צ'לסו, ארגנטינאי בן 19 מפריז סן ז'רמן (בהשאלה ברוסאריו סנטרל)

ג'ובאני לו צ'לסו הוא אחד מהכשרונות הבולטים ביותר שדרום אמריקה סיפקה בשנים האחרונות. יש לו ראיית משחק מעולה שכבר הספיקה להניב 6 בישולים בעונה שעברה ולסקרן את פריז סן ז'רמן שקנתה אותו ובחרה להשאיר אותו לעוד שנת התחשלות ברוסאריו.

 

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. כל הכבוד.
    עוד צעיר מעניין בדורטמונד הוא אוסמאן דמבלה בן ה19 שהגיע השנה מראן הצרפתית. כישרון ענק, אבל לא בטוח שיציב מנטלית.

    בכלל, אחד המאפיינים החשובים כשבאים לבדוק אם שחקן צעיר יככב בעתיד הוא הצד המנטלי – יש לא מעט כישרונות ענקיים שלא התממשו בגלל "בעיות בראש".
    ויש כאלה שנחשבו לילדי פלא, איכזבו כל הקריירה אבל זכו להגיע למשהו דווקא בגיל מבוגר יותר (קווארסמה עם פורטוגל)

      1. תהל צודק, מעט מדי.

        יש לליברפול כמה שחקנים צעירים לא רעים בכלל, הכי בולט זה אוריגי (יש גם את קווין סטיוארט הטוב), אבל לצידם יש כמה פוטנציאלים ענקיים שכנראה כל הקריירה ישארו פוטנציאלים ותו לא כמו קוטיניו.

  2. נהדר גיל. יהיה מעניין לעקוב אחריהם ולראות לאן יתפתחו.
    זה מזכיר לי כשאני הייתי בגילך, לי ולאהרון שדה שכותב פה, היה בכל מחברת שני חלקים. בחלק הקדמי היינו כותבים מה שהמורה אומר, ובחלק האחורי ההינו עורכים את רשימת 100 הכדורגלנים הטובים בעולם. היינו דנים ומתווכחים בלהט את מי להכניס לרשימה ואת מי להותיר בחוץ, וכשהמורה היה מתקרב לרחרח, היינו הופכים טת המחברת לצד השני ומראים לו שאנחנו דנים בענייני השיעור. ככה הצלחנו להשלים את הפרוייקט ☺

    1. רק שאנחנו עשינו זאת בעידן שלא חלמו בכלל אינטרנט. אני מדבר על תחילת שנות ה-90. הסתמכנו אז על עיתונים ועל ערוץ הספורט שהחל אז לפעול.
      בכל אופן כל הכבוד על הבקיאות. מאחל לך שהחיידק הזה ימשיך לקנן אצלך עוד שנים רבות

  3. גיל יפה מאד.
    בגילי כבר כמעט ואיני יכול לעקוב אחרי שחקנים עתידיים …וחוץ מהבלם הגרמני שראיתי בריו כל היתר לא הכרתי .
    בעבר אני זוכר עצמי אכן עוקב אחרי פרויקטים עתידיים.
    אני זוכר שעל רומאריו למשל אמרתי כבר ב 89 שהוא הטוב בעולם….כל היתר הסכימו איתי ב …אך רק ב 94☺
    גם על הזארד הצלחתי לעקוב כשהיה בצרפת.
    אני גם זוכר ממש את הצעדים הראשונים של מולר וראול.
    את ראול למשל אני זוכר ממשחקו הראשון בבוגרים…וזה תמיד היה כיף להיזכר.
    אבל יש גם נפילות

    לפני כמה שנים ראיתי טאלנט ישראלי צעיר שמו היה אלרואי כהן מקריית שמונה.
    הייתי משוכנע שהוא הדבר הבא וכתבתי עליו בקצרה גם כאן…אז ההתחלה הייתה מבטיחה והוא גם הגיע ושיחק בנבחרת ישראל.
    אבל אז נרכש על ידי הפועל תל אביב נפצע ,לא התאקלם נעצר לגמרי איבד את החשק ופרש.
    ככה שלא תמיד ניתן באמת לדעת מי יצליח שכן זה גם הרבה אופי ונסיבות חיים שלא תמיד ניתן לחזות.

    ..אנו יכולים רק לזהות את הכישרון .

    1. אוהדי מכבי חיפה לא יכולים לשכוח את צעדיו הראשונים של מולר, שכללו בין היתר גול או שניים לרשתה באיצטדיון רמת גן…

  4. אני זוכר את שנתיו הראשונות של נויר בשאלקה – שאני צעקתי מול הטלוויזיה בחצי גמר נגד יונייטד Fergie Sign Him Up !
    היום יש לנו שוער לא פחות טוב ממנו 🙂

  5. גיל מדהים המון בגרות בכתיבה..
    אני זוכר שראיתי פעם כתבה דומה לזאת רק על צעירים ברזילאים…. מאז בדיוק כמוך עקבתי אחרי אחד.. רונאלדיניו.. עד היום אני טוען שזה השחקן הכי גדול שאי פעם דרך על דשא

  6. מעולה.והגרמנים האלה לא מפסיקים לייצר כדורגלנים מוכשרים פשוט מדהים.
    לזהות שחקן צעיר זה הכי כיף שבעולם.אני למשל נותן את הקרדיט על מסי לנדב יעקבי שבאחת ההפסקות הוא הוא אמר שיש ילד בן 15 מאקדמייה של ברצלונה שהוא הולך להיות ה-דבר הבא ומאז באמת התחלתי לשים לב אליוכמובן את הקרדיט לכך שהוא הכיר לי אותו.

    1. עוד שחקן שייאמא לזכותו זה גריזמן . שאני זוכר את יעקובי אומר עליו עוד בקבוצתו הקודמת(אאל"ט זו היתה סוסיאדד ) שמדובר בכישרון ענק.

  7. כתבה נחמדה מאוד .
    מוזר שאין אף כדורגלן מספרד , יש שם המון צעירים מוכשרים מאוד .(נניח ראול ניגז מאתלתיקו ).

  8. סאול מוכר כמו רוב הספרדים הצעירים המוכשרים (אסנסיו , סאמפר , ועוד) ובקשר לברזילאים המוכשרים שבראשם צמד הגבריאלים הם כבר עשו מעבר גדול…(גבריאל זסוס לסיטי , וגבריאל ברבוסה לאינטר )

    1. יש כמה שמות פחות מוכרים מספרד שראויים איזכור. בין אם זה בגזרת השוערים (רובן בלאנקו מסלטה או אינייקי פנייה מהנוער של ברצלונה) בהגנה (חורחה מרה מספורטינג חיחון וטוני לאטו מולנסיה. זה משהו במים של ולנסיה שמגדל להם את גדולי המגנים השמאליים כל פעם שאחד עוזב? מכונת שכפול שכזו?), קישור (בנוסף לשמות המוכרים שרשמת יש את פפלו מלבאנטה ואת התאומים לשמפחת סן אמטריו מראסינג סנטנדר) ובהתקפה (אולי קוקי ממלאגה הוא הכי פחות מוכר).

    1. אם כבר מזכירים את בארסה ב׳ – אז יש את הקוריאני לי סאונג-וו שנחשב כישרון ענק, ואגב היה מושעה ממשחק בגלל פרשת בארסה בפיפ״א.

      אבל כמות הכשרונות בבארסה ב׳ שלא הצליחו לעשות את המעבר לרמה הבאה הוא גדול מאוד בשנים האחרונות – אחרי דור הזהב.

      1. אתה צודק וזה קורה משתי סיבות עיקריות –
        1. הדור שרץ היום בלה מאסיה פחות טוב משמעותית משני הדורות הקודמים לו, ממנו הגיעו שחקנים שהצליחו (ויצליחו) בבארסה (בוסקטס, פדרו, סרג'י רוברטו), שחקנים טובים שלא נשארו בבארסה (טייו, דאולופאו, קואנקה, בויאן קרקיץ', מונטויה וברטרה שאלוהים יודע למה הוא לא שם), וגם כאלה שנעצרו בנוער.
        2. ההנהלה וצוות האימון של בארסה כיום פחות מאמין בצעירים מבתקופת פפ וטיטו ז"ל, ולכן פחות צעירים של המועדון זוכים לקרדיט, ובוחרים להסתמך יותר על רכש.

        אלנייה וסאונג וו צריכים להיות גדולים

        ובקשר לכתבה, אהבתי מאוד, הכרתי שני שחקנים ואלו וייגל שהוא כבר די מוכר ושולה (פיפא)

  9. כתבה נהדרת. הייתי בטוח שזו הולכת לכלול את אותם השחקנים הצעירים שרוב אוהדי הכדורגל מכירים, אך הופתעתי לראות שהוכנסו לרשימה שחקנים די אלמוניים.
    אגב לגבי ברצלונה, שימו עין על שחקן המילואים שלה מארק קארדונה, חלוץ 9 נהדר שאני מנבא לו גדולות.

  10. אחלה כתבה. ניקלאס שולה בלם צעיר ומוכשר. יחד גונתן טה, יוזאה קימיש, ופליקס ופלאסק, הגרמנים מוסדרים בחלק האחורי לשנים הקרובות.
    הגרמנים. לא רק יודעים לייצר כישרונות אלא גם לייבא אותם
    כמעט כל שחקן עם פוטנציאל להפוך למשהו גדול בעתיד נמצא בבונדסליגה. שחקנים שכל אירופה רודפת אחרים מעדיפים לנחות בבונדסליגה מאשר לחמם למסי את הספסל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט