עובדות וסיפורי נ.ב.א (27) \ רון טחן

השבוע בפינתנו השבועית, נלמד, בין היתר, על מאמן עם הישג ייחודי, על רוקי שנכנס לספרי ההיסטוריה בזמן קצר ביותר , ונסיים עם המשחק הארוך היותר בתולדות הליגה. תהנו.

 

1.לאחר 14 משחקים בעונת 1979/80, מאמנה המבטיח של הלייקרס ג'ק מקינלי נקלע לתאונת אפניים רצינית.
כתוצאה, עוזרו פול ווסטהד נקרא לדגל, ובסיום אותה עונה, בה זכה לאמן, בין היתר, את הרוקי מג'יק ג'ונסון וקארים עבדול ג'אבר, הוא זכה באליפות מרשימה תוך שהוביל את הלייקרס ל-66 ניצחונות מול 22 הפסדים (כולל פלייאוף).

אלא שהרומן של ווסטהד עם הקבוצה לא נמשך יותר מדי זמן, לאחר שהוחלף בעצמו בתחילת עונת 1981/2 על ידי עוזרו בעל החיבה לג'ל לשיער – פאט ריילי.

"ואהבת לרעך כמוך"? לא בלייקרס

עם זאת, כעבור 27 שנים ווסטהד נכנס לספרי ההיסטוריה כאשר רשם הישג מיוחד במינו.
ווסטהד, שמונה למאמנה של הפניקס מרסורי, הפך בשנת 2007 למאמן הראשון שזכה גם באליפות הנ.ב.א, וגם באליפות ליגת הנשים (תודה למידן בורוכוב על העובדה).

 

*

2. מי שלא שמע בעבר את שמו של באבה וולס האלמוני עשוי לחשוב שמדובר בשמה של דמות מסרט כלשהו, אך במציאות מדובר  בגארד חביב שבקושי הצליח לפלס את דרכו לנ.ב.א, בה שיחק רק 39 משחקים במדי הדאלאס המאבריקס בעונת 1997/98.
עם זאת, במהלך תקופתו הקצרה בקבוצה, וולס הצליח להיכנס לספרי ההיסטוריה של הליגה, במשחק מול שיקגו ב- 29.12.1997.

מאמן הקבוצה דון נלסון רצה למנוע ממייקל ג'ורדן לנצח אותו, ולכן החליט להשתמש בטקטיקה שהיום הייתה זוכה לכינוי "האק-א-רודמן" ׁ(הסבר: טקטיקה בה קבוצה שולחת שחקן יריב בכוונה לקו העונשין, בהתבסס על אחוזי הקליעה הנמוכים שלו).

לשם כך, הוא שלח את וולס לפרקט למשך שלוש דקות במצטבר, בהן ביצע 6 עבירות מכוונות, כולן על רודמן, ובכך הפך לשחקן שהורחק הכי מהר בהיסטוריה לאחר שש עבירות.


דרך אגב, הטקטיקה לא עבדה, שכן רודמן קבר 9 מ-12 מקו העונשין (בדרך לסיים עם 11 נק', 8 אס', ולא פחות מ-27 ריב') בדרך לניצחון של הבולס, 105-111 (תודה לעידו גילרי על הסיפור).

*

3. כבן לשחקן פוטבול ושחקנית סופטבול מקצוענים, אף אחד לא הופתע לגלות שזאק לאבין הוא ילד אתלטי במיוחד.

וכך, בילדותו, לאבין הצעיר חלם לנצל את נתוניו וכישוריו כדי להפוך לשחקן פוטובל כמו אביו.
כשזאק הצנום הבין שאולי מוטב לו להתרחק ממגרשי הפוטבול, הוא החליט לנסות ולהתמקצע בבייסבול, עד שיום אחד צפה בסרט "ספייס-ג'אם", בכיכובו של אחד, באגס באני (ועוד אחד, מייקל ג'ורדן).


לאחר שצפה בסרט, לאבין סיפר כיצד היה מנסה לחקות את ההטבעות והמהלכים של ג'ורדן בחר האחורית, וכי אביו החל לשמש כמאמנו האישי.
לימים, האימונים של לאבין השתלמו, שכן הוא נבחר בשנת 2014 בדראפט על ידי מינסוטה.


בעונתו הראשונה בליגה, לאבין הנפלא ערך מחווה לסרט שגרם לו לרצות ולשחק כדורסל, כאשר לבש גופייה עם הלוגו של הסרט (ועם המס' ושמו של ג'ורדן) בדרך לאחת ההטבעות המרשימות בתולדות תחרות ההטבעות.

*

4. ביום ה-6.1.2006, ריצ'ארד "ריפ" המילטון הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה, שהוביל את קבוצתו בטור הקלעים, וזאת למרות שלא קלע ולו סל שדה אחד לרפואה.

וזה לא שהוא לא ניסה. המילטון, אז שחקנה של דטרויט, זרק 10 פעמים במהלך המשחק, ופספס את כל זריקותיו, אך דווקא מהעונשין הוא סיים ערב מושלם ללא כל החטאה, בדרך ל-14 נק'.

*

5. ב-6 בינואר 1951 גברה קבוצת אינדינאפוליס אולימפיאנס (קבוצה היסטורית ששיחקה 4 שנים בליגה) על רוצ'סטר רויאלס (כיום סקרמנטו קינגס) בתוצאה: 73-75.

את המשחק הזה כלל לא היינו מזכירים, אלמלא היה זה המשחק הארוך ביותר בתולדות הליגה, שהסתיים רק לאחר שש (!) הארכות.

הזמן החוקי של המשחק הסתיים בתוצאה 61-61, בארבע ההארכות הראשונות קלעו שתי הקבוצות רק ארבע נקודות כל אחת (כולל הארכה שנייה ורביעית ללא נקודות של מי מהקבוצות).


בהארכה החמישית קלעה כל אחת מהקבוצות מספר שיא של שמונה נקודות, וההארכה השישית והאחרונה הסתיימה בתוצאה 0-2 לאינדינאפוליס, שזכתה בכבוד לנצח את המשחק (תודה ליאיר זעפרני על הסיפור).

 

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. תודה רבה
    אני כמובן זוכר שלפני כמה שנים היה משחק שכזה בליגה הישראלית ואז גברה ירושלים על אשקלוו …אחרי 6 הארכות

  2. כל פוסט שלך מעלה נשכחות, אפילו אם ישנם בו דברים חדשים שלא ידעתי עליהם.
    נפלא.
    ווסטהד היה מאמן מיוחד במינו שקבוצותיו שברו טונות של שיאים כגון ממוצע הדקות הטקן ביותר בו ניזרק הכדור לסל, וכו'

  3. עוד עובדה מעניינת – הסיכוי שדראמונד יקבור 13/13 מהקו, שווה ערך לסיכוי שיפגע בו ברק. אצל דיאנדרה המספר קופץ ל15/15.

  4. רון המשחק של השש הארכות היה ב 1951. דרך אגב אני חושב שעוד לא העלית את הסיפור על המשחק של האולימיפאנס יום אחרי.
    אפשר לעשות פולואפ בשבוע הקרוב.

    1. נכון.
      אבל….
      ב-1996 דריק מרטין מהקליפרס עשה 15 מ-15 מהקו בלי לקלוע אף סל והקליפרס ניצחו את סקרמנטו. הוא סיים עם נקודה אחת פחות מהמוביל בנקודות.

  5. אפרופו פיסטונז וקליעות עונשין, הצעה לתחרות חדשה באולסטאר הקרוב –
    סטף מ-3, דראמונד מהקו. שוט-אאוט, הראשון להגיע ל-20.

    1. שמח ששאלת. בעונה הבאה הוא חזר בשיא כוחו לאינדיאנה, והוביל אותה לאחלה עונה בה זכה על הדרך בתואר מאמן העונה.

      מכאן, ההמשך היה פחות מלהיב, בלשון המעטה, כשאינדי קרסה ופיטרה אותו לאחר כמה עונות. אח"כ הוא מונה למאמן הקנזס קינגס, אך התפטר בעצמו בשנת 1984, ומאז לא חזר לאמן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט