מעורב הופס ליום רביעי / מנחם לס

1.הרכיבו את ה-11 שינצחו את הנבחרת

ג'היל או'קפור, ג'רמי גראנט, וג'סטיס ווינסלו הוספו אתמול ל-USA SELECT TEAM שהוזמנה למחנה האימונים בלאס ווגאס מה-18 ליולי עד ה-21. היא תתמודד בשלושה משחקי מבחן נגד הנבחרת האולימפית לפני טיסתה לאולימפיאדה.

תוספת שלושת השחקנים המיוחדים האלה הוסברה ע"י ג'רי קולנג'לו ומייק ששבסקי בהצלחה הגדולה שהיתה להם במשחקים בינלאומיים (בעיקר או'קפור) כשכל אחד מהם השתתף בלפחות שתי אליפויות עולם ב-U18, U17, U16, או U19 – כולן מדליות זהב. או'קפור היה ה-MVP של 2012.

הנה הרשימה המלאה:

Devin Booker (Phoenix Suns); Malcolm Brogdon (University of Virginia); Kentavious Caldwell-Pope (Detroit Pistons); Willie Cauley-Stein (Sacramento Kings); Kris Dunn (Providence College); Aaron Gordon (Orlando Magic); Jerami Grant(Philadelphia 76ers); Gary Harris (Denver Nuggets); Rodney Hood (Utah Jazz);Brandon Ingram (Duke University); Brice Johnson (University of North Carolina),Stanley Johnson (Detroit Pistons); Zach LaVine (Minnesota Timberwolves); CJ McCollum (Portland Trail Blazers); Doug McDermott (Chicago Bulls); Emmanuel Mudiay (Denver Nuggets); Jahlil Okafor (Philadelphia 76ers); Jabari Parker(Milwaukee Bucks); Julius Randle (Los Angeles Lakers); D'Angelo Russell (Los Angeles Lakers); Marcus Smart (Boston Celtics); Myles Turner (Indiana Pacers);Denzel Valentine (Michigan State University); Justise Winslow (Miami Heat) andCody Zeller (Charlotte Hornets)

האתגר?

בחר את 12 הצעירים שיתנו לנבחרת את הפייט הקשה ביותר, וכן את החמישייה הפותחת.

אני מנבא 1-2 לצעירים נגד הנבחרת.

2. דריימונד גרין – עוצמה או לכלוך, או גם וגם?

הוא מכווץ את שריר הבייצפס אחרי סל ומסתכל עליו במבט המשדר הערצה לאלוהים על העבודה הנהדרת שהוא עשה בבריאתו ויצירתו של מוצר עליון כמוהו. הוא שואג לקהל אחרי שלשה שלו, כמו הגורילה בסינסינטי. הוא חוסם, הוא לוקח ריבאונדים, הוא הפך למנוע המניע את הגולדן-סטייט ווריורס.

הנביטה וההתקדמות שלו מאז שיחק במישיגן-סטייט היא מעל כל הסבר הגיוני. זוהי וגטציה של שחקן שידעו שהוא בעל פוטנציאל, אבל איש לא חלם שהוא יהפוך לאחד השחקנים היעילים והטובים ביותר בליגה בעמדת הפאור-פורוורד (בחירת 35 בדראפט).

אני לא מאמין שבקבוצה בינונית או חלשה הוא היה מלבלב וצומח כפי שעשה זאת בווריורס. אבל בווריורס היא ה-PEG המושלם לתשבץ הנפלא.

במשחק השני לברון וקיירי אירוינג השתמשו בכל האנרגיה שלהם לעצור את סטפן קרי וקליי ת'ומפסון, וזה פתח פתח צר לגרין להשתלט על המשחק כשהוא ניכנס דרך הפתח הקטן, ופותח אותו למכתש גדול.

הוא בינתיים קולע 22.0 נק', 9.0 ריב', ו-6.0 אס' לווריורס, מספרים שאם היית אומר למישהו לפני שנתיים שהוא עומד לשבת עליהם, היו מודדים לך את החום. מרק ג'קסון – שאימן אותו שנתיים לפני סטיק קר  – טוען ש"אין שום דבר חדש במשחקו, אלא שסוף-סוף הוא עלה בסטטוס בקבוצה, וזה הוסיף לו ביטחון, ו-'חוצפה'" (מרק ג'קסון השתמש במילה 'חוצפה'. הוא נולד וגר בניו יורק, חור עם מספיק יהודים ברוך השם).

הרבה טוענים שהוא VILLAIN (פושע, פרא-אדם, נבל) ולא יותר, ושהשופטים נותנים ו "TO GET AWAY WITH MURDER": ישנם הטוענים (כמובן אוהדי הת'אנדר ועתה הקאבס) שהוא עושה פאולים בכל פיק-אנד-רול, צועד צעדים חופשי אחרי כדרור והכנה או התכוננות  לזריקה, ושבכל ג'אמפ שוט או ניתור לריבאונד הוא מנתר עם ברך מכופפת מושטת לפנים במטרה לפצוע. אתר החובבים של קליבלנד מביא את הפגיעה בקיירי אירוינג כדוגמה אחת למה שהוא עושה בגל 'אמפ.

תגובתו של גרין? "אני אפילו לא הייתי מודע לעובדה שככה אני מנתר עד שהתחילו לכתוב על כך. אצלי זוהי תנועה אינסטינקטיבית, וכנראה שהשופטים מכירים בזאת ולכן לא שורקים על זה פאולים".

אדם סילבר כנראה הסכים עם הביקורת, והוא אמר אתמול ש-"כנראה שנצטרך לתת מבט יותר בוחן, ונעשה יותר DISINCENTIVIZING (להביע 'תגובה שלילית') על כל תנועות שהן "NON BASKETBALL MOVEMENTS". כשהוא נשאל מה הן "תנועות לא-כדורסלניות" הוא הסביר "ניתור עם ברך מושטת קדימה, לדוגמה".

גרין אמר שהוא 'לא שם לב' לביקורות הללו והוא ימשיך לשחק בדיוק כפי שהוא משחק מגיל 12. אבל הוא 2 טכניים או  פלייגרנט אחד מלהיזרק ממשחק מהפלייאוף,  סטיב קר אמר שהוא הזהיר את גרין שהוא על 'PROBATION' ('תקופת מבחן'; כמו אסירים על תנאי), ושהוא ה-"מנהיג האמוציונלי" של הקבוצה. "הסברתי לו שייתכן מאד שהוא השחקן החשוב ביותר שלנו, ואם ייזרק מהמשחק, האשמה היא רק שלו".

הקהל של הקאבס ינסה ללא ספק לטרף את גרין. הוא טיפוס שלא יכול שלא להגיב. הפעם הוא יהיה מוכרח שלא להגיב. הוא חשוב מדי לווריורס.

3. המבחן הגדול של טיירון לו

עד המפגש עם הווריורס, לטיירון לו לא היתה יותר מדי עבודה.

לדעתי אפילו במשחק הראשון הוא לא היה מעורב יותר מדי. הוא פשוט "WENT WITH THE MOTIONS".  'לרכב על הגל' קוראים לזה כאן. במקום להילחם נגד הגל, 'לך איתו'. זה היה כאילו משחק של בדיקת התחמושת, ו'לראות מה קורה'.

המשחק השני היתה קריעה שהתחילה לפני החצי השני, ואז המשחק ברח לו.

הערב זה המבחן האמיתי הראשון החשוב של טיירון לו. זהו משחק שחובה על הקאבס לנצח, והוא כמאמן צריך לתת את כל מה שיש לו מהשנייה הראשונה. אני משוכנע שהוא וצוות המאמנים יושבים שעות על גבי שעות ב-PRE-GAME PREPARATIONS, אבל ברגע שנשמעת השריקה זה 'מאנו-נגד-מאנו' בין השחקנים ובין המאמנים.

מה הדברים שאני אוהב אצל טיירון לו (ואני מבקש מכולם להיות אובייקטיבים ולא להכניס את דייויד בלאט למשוואה. בלאט IS GONE ואין טעם להזכירו יותר), תכונות ותובנות שהוא למד ממאמניו כשחקן, וכעוזר מאמן?

אני אוהב את השקט הנפשי שלו. הוא לא מתלהט, לא משתלהב, ולא מתלקח. תכונה זאת הוא כנראה ירש מפיל ג'קסון שדבר אחד תמיד הערצתי אצלו: שקט נפשי ויהי מה (בעיקר בהפסדים לסלטיקס). השחקנים חייבים לבוא מלוהטים ומשולהבים כי אם הם מפסידים את השלישי, הסידרה גמורה. אם הם מנצחים את השלישי, המוראל יעלה השמיימה למשחק הרביעי, ואם יהיה ניצחון, אז המשחק החמישי באוקלנד יהיה על כל הקופה. זה הרבה 'אם'ים' אבל זה לא בלתי אפשרי. המאמן חייב להישאר בפוקוס, לא לצאת מדעתו, וזאת נראית לי כאחת התכונות החיוביות של טיירון.

-הוא נחשב למאמן הגנה טוב. אמנם הרבה כאן טוענים שדייויד בלאט היה זה שיצר את הגנת הקאבס, אבל לפי אתר החובבים של הקאבס 'FEAR THE SWORD' טיירון לו היה מאמן ההגנה של הקאבס בתקופת בלאט, והוא אמר ל-'פיר דה סורד' שההגנה שלו "מבוססת" על פילוסופיית ההגנה של סקוט סקיילס, WHATEVER IT MEANS.

-הוא נחשב למאמן טיים-אאוטים טוב. כשדייויד בלאט אימן והיה טיים-אאוט, הוא דיבר לאוויר כשכמעט אף שחקן לא הקשיב ולא שם לב לו. זה היה הדבר שהכי הרתיח אותי עם שחקני הקאבס – חוסר נימוס מינימלי. במיוחד לברון ג'יימס שדאג להסתכל לכל הכיוונים רק לא לכיוון בלאט, ולצערי דייויד בלאט לא עשה דבר בנידון.  בטיים-אאוטים של לו, כולם יושבים, כולם מקשיבים. מה בדיוק הוא אומר להם איני יודע, אבל לפי אתר החובבים השחקנים טוענים שהוא "מאמן טיים-אאוטים מצויין".

לברון אומר: "HE IS VERY COMPOSED AND EVEN KEELED. הוא יודע מה הוא רוצה מאיתנו, וכולנו מקשיבים לו".

בשני המשחקים הראשונים הוא נכשל קשות במציאת הרוטציה הנכונה. לפתע הוא צימצם את דקותיו של צ'נינג פריי, ובמשחק הראשון כשהרבע הרביעי מתחיל ב-68-74 לווריורס, אתה לא מעלה חמישייה ללא לברון וקווין לאב. זאת היתה טעות רצינית ביותר שאולי אפילו היתה גורם חשוב בהפסד.

אבל בגדול עד עתה זה היה הווריורס שעשו מה שבא להם, וטיירון לו רק ניסה להגיב. הערב הוא חייב לקחת את המושכות בידיו ולהכתיב את המשחק. אם הווריורס לא ייענו לו, אז טיירון לו חייב להחליט שזאת בעייה שלהם והוא נשאר עם המשחק שהוא יוצר, ולא המשחק שהוא מגיב.

הוא חייב, חייב, חייב, חייב לעלות מיד עם מוזגוב וטריסטן תומפסון, ולהודיע קבל עם ועדה שהוא הולך לקרב עם "BIG BASKETBALL". לקאבס אין את האנשים, הקלעים, והמהירות של הווריורס ב-"SMALL BALL". לדעתי הוא ישגה אם יתחיל עם ההרכב הרגיל לראות "מה יקרה עם ההרכב הרגיל במשחק בית". הוא חייב להכריח את סטיב קר לשחק את משחקו במקום ההיפך מהרגע הראשון , ולקוות לטוב.

אין לו ברירה אחרת.

4. שאקיל או'ניל: הלייקרס של 2001 היתה מנצחת את הווריורס

לך תדע מה הביא את שאקיל או'ניל – שעד עתה רק הילל את הווריורס – להכריז פתאום הערב (אמש) שהלייקרס של 2001 היתה מנצחת את הווריורס של היום, ולא משנה אם היו משחקים בחוקים של אז או בחוקים של היום:

The NBA great-turned-TNT broadcaster told Brian Mahoney of the Associated Press that his Lakers team would have beaten

the current defending champions—whether they were playing under the rules of that era or the rules of the present.

"If you're using those rules, we'd win," O'Neal said. "Now we use these rules these days, we'd still win, because you wouldn't be allowed to touch me, you wouldn't be allowed to touch Kobe."

The Lakers won the second of three straight championships under Phil Jackson that year, when, as Mahoney put it, "O'Neal could be an even bigger physical force before rules changes loosened the game for free-flowing offenses like Golden State's to thrive."

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 85 תגובות

  1. 2.אני לא סובל את דריימונד גרין, לא יודע למה משהו בו מרגיז ואני חושב שהוא שחקן סופר מלוכלך. בלי ספק כישרון גדול, אבל שחקן דוחה.
    3. טיירון לו נראה לי חסר יכולת אימון לחלוטין, לדעתי לא משנה מי היה מאמן אותם הם כנראה יפסידו את הסדרה. יחד עם זאת הם נראים כרגע כמו עדר סמרטוטים. לדעתי עם בלאט הם היו נראים הרבה יותר טוב.
    4. שאקיל – וואלה לא יודע, יש סיכוי שהם קבוצה עם מצ' אפ אדיר נגד הלוחמים, כי מי יעצור שם את שאקיל? גרין, בוגוט? זו תהיה התעללות בחסרי ישע.. מצד שני יכלו להיות להם סטופרים לא רעים לקרי וקליי.. יכל להיות משחק אדיר.

  2. קצת מעייפים כל הגווארדיה הוותיקה, ששוב נציגם צריך להצביע על מקומו ההיסטורי.
    הלייקרס היו קבוצה גדולה,
    הלוחמים קבוצה גדולה.

  3. עוד פעם מנסה ללכלך על גרין, הרי היית מת שילכו מכות כמו פעם,
    כך הוא קופץ עם ברכיים, אפשר לבדוק, כל שחקן אחר שהיה קצת
    אוקלי, אנתוני מייסון, גראנט, ואפילו מקהייל שהיה הרבה יותר מלוכלך
    היית מהלל.
    לא להשוות לבלאט, למה מי מת, שאמפרט פצוע, דלי נכנס לבית חולים,
    ללא קיירי ולאב, ואולי גם סמית כואב, עם שחקן וחצי לנצח 2 משחקים
    ועוד חצי משחק הארכה, ברור שהיתה לדיוויד השפעה, ללא פריי,
    ועם מוזוגוב דלי ושאמפרט יעילים ולא כמו היום שנעלמו תחת לו.
    כואב לך שיתחילו להשוות לבלאט,
    כואב לך כי הכרזת הכרזת יום דעות הלסיות שאף אחת לא עמדה
    במבחן התוצאה.
    כתיבה של אוהד ולא עיתונאי שמנסה ליהות אובייקטיבי.
    אף מילה טובה על הקבוצה המרהיבה בעולם,
    שפה גבוהה מידי לטעמך אז תרגום יצאת פארש. ריק, עוין, חד צדדי.
    איבדת את זה. ד"ש מג'ייבל מגי

  4. די נמאס לי לשמוע את הביקורת על טיירון לו. אין דרך לבדוק את זה אבל מבטיח לכם שבלאט לא היה משיג תוצאה יותר טובה.
    גולדן סטייט קבוצה הרבה יותר טובה מקליבלנד והרבה יותר טובה מגולדן סטייט של השנה שעברה ולכן אין מה להשוות בין הגמרים ובין העונות.
    גם בלאט וגם לו הביאו את הקאבס למקום הכי רחוק שהם יכלו להגיע ושניהם עשו את זה עם אותו מאזן עד לגמר. בגמר הם נתקלו באותה קבוצה אבל בכושר שונה לגמרי ונדמה לי שהפעם כמו בפעם הקודמת זה לא יספיק. בקיצור, מספיק עם הבכי. ברור שלו הוא מאמן לא מנוסה, חדש ולא בטוח שמתאיים למעמד אבל האמת, גם בלאט לא היה כזה.

    1. יאיר איך אתה משווה ?
      לו ובלאט הגיעו לגמר רק שבלאט עבר משוכות יותר קשות מוינוס שני פצועים שהם השחקן השני והשלישי בחשיבותם.
      עם הפצועים ורוטציה קצרה בלאט לקח את ג.ס לסדרה צמודה ומרתקת….לאו לפחות עד עכשיו מקבל בראש ללא מענה.

      1. משווה. במקום להשוות את קליבלנד של שנה שעברה, תשווה אולי את הווריירס.
        השנה הם עם בטחון עצמי, כושר גבוה, אמונה, קליי תומפסון טוב הרבה יותר, ניסיון ואחרי שהם עברו את הגרוע מכל בגמר המערב ושרדו. קליבלנד של שנה שעברה הייתה חוטפת מהם סוויפ בממוצע של 20 הפרש גם עם בלאט ורד אורבאך על הקווים יחד

        1. לא צריך להסתכל על הווריירס, זה לא משנה כמה הם יותר טובים. צריך להסתכל על קליבלנד, החסימה הכי קטנה שגולדן עושים מוציאה אותם מאיזון, זה מביך לראות אותם מסתכלים אחד על השני ומנופפים בידיים אחרי כל סל קל של גולדן, קליבלנד היתה מפסידה גם עם בלאט, אבל לא ככה, זה פשוט פתטי, קבוצה בלי מאמן, רמסה את המזרח בשביל לחטוף השפלה במערב. ביכולת הזו הם היו מפסידים גם לפורטלנד.

        2. אני מסכים איתך שסביר להניח שהתוצאה הייתה אותה תוצאה אבל מה שמקומם ומחזיר לפחות אותי לדבר על דיוויד בלאט זה בעיקר גריפין ולברון שמנסים כל הזמן להראות עד כמה החילוף הזה היה חשוב ונכון ו בכלל אחרי גמר המזרח הם השתפכו עליו ממש כאילו לו הוא הכלאה בין פופוביץ,ג'קסון,פט ריילי ואורבך.והפלא ופלא במבחן הראשון האמיתי שלו עד עכשיו הוא נכשל

  5. ביקשת להוציא את דיוויד מהמשוואה, אבל מיהרת להכניסו גם בהשוואת מאמן הגנה, גם בעניין הטיים אווטים שהוא מדבר לאוויר( לכאורה..:)
    ובכלל, אם תוציא את דיוויד מהמשוואה, הגמר הזה סתם מסריח מריקבון ושעמום… דיוויד צריך להישאר במשוואה.. ולו רק בשביל להשוות בעיניים פקוחות ואמיתיות מה היה המשקל שלו שם..

  6. האמת לליקרס של 2001 יש חתיכת מצ' אפ מול הלוחמים.
    בכל מקרה דיוויד הוציא הרבה יותר בסדרת הגמר במיוחד שהעניינים הולכים להיסתיים הלילה באוהיו.
    למה לעזאזל פריי לא משחק? שינסה אותו ב5 לברון ב4
    ביחד עם קרי דלי וג'זי ג'ז (שאמפרט) והרי לך חמישייה שתאתגר את גרין (לברון) קרי(דלי)

    1. מי בדיוק המאצ'אפ של הלייקרס מ-2001 מול ג"ס ? נכון – היו שאקיל וקובי . ומי היה מתמודד עם גרין ? הוראס גראנט המזדקן ( בן 35 אז ) ? ומי היה עולה מהספסל – רון הארפר בן ה-36 ? טיירון לו ?

      הלייקרס עברו בגמר הקונפרנס ב- 4 : 0 חלק מול ס"א עם דאנקן הצעיר, אבל זו ס"א בזמן הבניה מחדש , לפני שג'ינובילי ופארקר הגיעו . הם ניצחו בגמר 4 :1 את הסיקסרס , שחוץ מאייברסון מלך ההירו בול יכול להציע את טוני קוקוץ' ודיקמבה מוטומבו המזדקנים .

      1. מסכים.

        הלייקרס של תחילת המילניום היתה די חזקה, אבל מול הלוחמים הם היו חוטפים בראש (אלא אם כן טים דונהיו היה שופט, ואז יש על מה לדבר).

          1. תגיד לי ISH, האם החלטת להוריד את רמת הדיונים כאן לאפס? הצעתי לך להיעלם מכאן כי "בעל האתר הוא טרול", ובמקום, החלטת להכניס תגובות שטותיות ולעשות צחןק מרמת הדיונים כאן.
            אז אתה יודע מה? אני אתחיל למחוק אותך, אפילו שעד שאני מתעורר כבר הרוב קראו את הדברים שאתה כותב ב-כ-ו-ו-נ-ה להרוס את האתר הזה.

        1. חבר'ה, כן להגחיך לא להגחיך, כן מוגזם לא מוגזם-

          אני עומד מאחורי מה שכתבתי-
          קליי תומפסון של ימינו לא רואה ממטר את קובי של תחילת שנות האלפיים.

          1. נו הנה עוד קובי הייטר שמנסה לפוצץ בהצהרה לא קשורה, תגיד ראית בכלל את המשחקים של פלייאוף 2001?! עם כל הכבוד לקליי (ויש הרבה) הוא חי ומת על קשת השלוש ולמעט משחק אחד הירואי בפלייאוף הזה, בינתיים הוא בינוני ומטה, אין לו עשירית מהיכולות שהיו לקובי להיכנס לסל בטח קובי של 2001, ואני מבטיח לך ששמירה כמו של הספרס של אז, קליי לא היה שורד.
            25 ממוצע למשחק נגד פורטלנד, 35(!!) ממוצע למשחק נגד סקרמנטו הגדולה של תחילת המילניום, 33 ממוצע למשחק נגד ס"א, 25 ממוצע נקודות בגמר, בחייאת דינאק תן ויכוח יותר מענין.
            https://www.youtube.com/watch?v=p0HtbJFEzJM קליי מסוגל לתת משחק כזה??

          2. אם קליי תומפסון חולם בלילה שהוא יותר טוב מקובי, דבר ראשון בבוקר הוא צריך לשלוח לו מכתב התנצלות.. זה אפילו לא באותו אזור חיוג. ואני ממש לא אוהד קובי.

      2. הספרס של אז סיימו במאזן הכי טוב בליגה וטים דאנקן קיבל את הmvp אז זאת לא בדיוק בנייה מחדש. כמו כן הלייקרס תקעו לסקרמנטו הגדולה גם סוויפ. דרך אגב רוברט הורי היה יכול לשמור את גרין

        1. אכן הלייקרס טאטאו אותם *בלי* יתרון ביתיות, ובעצם את כל הקבוצות (למעט הפסד מפגר לפילי בגמר). אנשים כאן או חיים בסרט או עם זכרון קצר קצר.

      3. מוקדם לסיכומים אבל כזכור לי רון הארפר סגר קריירה עם 5 טבעות
        והיה נדבך חשוב ב2 קבוצות גדולות , כך שהזלזול לא מובן .
        אגב , היית כזה מעריץ מושבע של הווריורס ב-2014 ?

  7. 2. דריימונד גרין . ככל שהוא יותר מצליח , כך מחפשים אותו . לגבי מה שאמר מרק ג'קסון , הוא מדבר שטויות . הוא צריך תירוצים למה הוא לא נתן לדריימונד גרין את ההזדמנות כשאימן את הלוחמים .
    בהגנה הוא לא צריך אף סדק צר . יש פשוט לקליבלנד בעיית מאצ'אפ רצינית מולו , בפרט ללאב . דווקא העובדה שלאב אולי לא ישחק הערב תעזור לקאוואלירס.
    כל הנסיונות לתרץ את תופעת גרין בכך שהוא לא היה מצליח בקבוצות חלשות יותר הם קישקוש . מי שיש לו מוסר עבודה כמו גרין יביא את זה איתו לכל מקום .
    3 . מסכים שללו יש שקט נפשי . רק שאת זה יש לחצי ממאמני הקבוצות לפחות . זה לא מספיק . ואם אתה מבקש שלא נכניס את בלאט למשוואה , אל תכניס אותו גם אתה .
    4. שאקיל אוניל שיחק באותה לייקרס . עוד לא ראיתי שחקן עבר שיודה שהקבוצה ששיחק בה פחות טובה מהווריורס של היום . בסוף כל שחקני העבר יתאחדו ויסכימו שהלוחמים של היום צריכים להתפרק כי הם האלופה החלשה בהיסטוריה . חה-חה-חה .

  8. חמישיית הצעירים[לא עוקב אחרי הקולגים אז אבחר רק מאלו שכבר בליגה]

    מרכוס סמארט
    סי.גיי מקאלום
    קנטביוס קולדוול פופ
    גבארי פארקר
    מיילס טרנר

    שבעת המחליפים
    דיאנגלו ראסל
    זאק לווין
    דווין בוקר
    רודני הוד
    דאג מקדרמוט
    ארון גורדון
    קודי זלר

  9. בלאט מאמן הרבה יותר ותיק ומנוסה מטיירון לו, והיה צריך להמשיך עם הקבוצה עוד כמה שנים אבל פיטרו אותו. אני ישבתי שבעה על ההחלטה הזו וקמתי ממנה, זהו עכשיו לו מאמן וזה מה שיש. הוא רוקי ויש לו הרבה חסרונות אבל כנראה שגם כמה יתרונות.
    את גרין אני לא אוהב למרות שהוא שחקן אדיר. אפילו אם היה משחק בקבוצה שלי הייתי מרגיש לא נוח איתו. ובטוח שהוא עושה עבירות מלוכלכת בכוונה.

  10. גרין מעצבן בכך שכל האמוציונליות שלו מרגישה לי מזוייפת. כאילו הכל בשביל השואו, או בשביל תדמית שהוא מטפח, אבל אי אפשר להתכחש לזה שזה עושה את המשחק יותר מעניין. בטח אי אפשר להתכחש לאימפקט שלו על החברים לקבוצה. מעדיף יותר שחקנים כאלו בליגה על פני אדישים וחסרי תשוקה למשחק כמו הווארד לדוגמא.

    לגבי הסיפור עם לו, בלי קשר לבלאט, הוא מתראיין יפה, שומר על סטואיות מרשימה ויש לו את הגב של לברון. ככה שלמרות הכשלים הברורים בניהול המשחק, חוסר גמישות ורוטציות לא מוצלחות במיוחד, מקומו בליגה מובטח להרבה שנים. הכישלון הזה לא יהיה עליו.

  11. אני חושב ששחקנים מסוגו של גרין חסרים לליגה. מנחם,פרסמת באתר לפני 8-9 שנים מאמר בשם : "לאן נעלם הFUN מהNBA" ? עם עשרות ציטוטים משעשעים של שחקני הליגה לדורותיה וקוננת על כך שבליגה של היום השחקנים משעממים וחסרי אופי.
    זכור לי אחד של ריק מהורן שהגיב לטענה שהוא ממעט למסור לחבריו לקבוצה: מטרת המשחק הקבוצתי היא רק אחת, להפיל את האשמה על מישהו אחר:)

  12. למי שלא יודע: התרגום הטוב ביותר שמצאתי ל"וגטציה" הוא צימוח או צמיחה ומכאן (על גרין):

    הנביטה וההתקדמות שלו מאז שיחק במישיגן-סטייט היא מעל כל הסבר הגיוני. זוהי צמיחה של שחקן שידעו שהוא בעל פוטנציאל, אבל איש לא חלם שהוא יהפוך לאחד השחקנים היעילים והטובים ביותר בליגה בעמדת הפאור-פורוורד (בחירת 35 בדראפט).

  13. גרין נהדר לליגה, ובכלל שחקן נשמה נהדר, ואפקטיבי ומכריע.
    קליבלנד הייתה מפסידה לג"ס השנה בכל מקרה, אבל מאמן מנוסה כמו בלאט, ללא כל ספק היה עושה הכנה יותר טובה ומוציא יותר מהסגל הזה, לוקח לפחות 2 משחקים לדעתי, ונותן לפחות הרגשה שיש סדרה. זה חד משמעי שהעובדה שאין מאמן רציני ומנוסה היא המרכיב העיקרי לעובדה שהקבוצה נראית הרבה פחות טוב ממה שהיא יכולה. וזה בלי קשר לגדולה שמציגה ג"ס. והיא בהחלט מציגה.

  14. לגבי שאקיל הוא היה השחקן הכי טוב שדרך על הפרקט, כמובן שהכי דומיננטי, אך אין לו מה לחפש בחוקים של היום, שאקיל אוניל עשה השגים מדהימים חבל שהוא מצטרף לרוחות העבר שלא מעריכים גדולה היסטורית. מדהים שקבוצה ששברה כל כך הרבה שיאים כל כך שנואה על ידי כוכבי העבר.
    2. אין קבוצה שיכולה לנצח את הנבחרת/ להתמודד איתה שווה ושווה.
    3. את לו אני לא סובל, למד טוב מהמורה שלו ריברס (שניהם חושבים שהשמש זורחת להם מהתחת) ההגנה שלהם נראית נורא אז לא הייתי מחשיב אותו למאמן הגנה טוב , להכניס את מוזגוב לרוטציה כמעט בלתי אפשרי כיוון שהרכבים עם מוזגוב כמעט לא נוסו בעונה הסדירה, וחוסר התיאום יבלוט). לקליבלנד יש מאץ אפ נוראי נגד הלוחמים ומוזגוב אינו הפתרון לטעמי,הפתרון הנכון יהיה להעביר את לברון לעמדת הPF (בדומה למיאמי) ואת לאב או ארווינג לספסל (היכולת ההצקפית שלהם ממש לא שווה את הבורות בהגנה שהם עושים),

  15. הכישלון לא יהיה עליו כחבר של התקשורת, כדברי אפלטון
    לו לו לא היה שם, ובעצם לא שם
    מחכך בגרוני לל לו.. לברון המאמן העף את בלאט הביא את לאב,
    הסתובב בפלצנות, איזה חגיגות היו שיובל שחם ואחרים ביקרו,
    נאומים שהנה אנחנו לוקחים בקלות,
    לברון בקטע אני הנבחר ומגיע לי הכל.
    לאס ואגס בהימור שהקאבס לוקחת בקלות.
    הלוחמים בכלל לא במירב היכולת שלהם,
    בלאט פופ ועוד מאמנים היו מפסידים אך אולי לא מובסים.
    לברון לו וכל המזרח פח.

  16. מנחם קראתי עכשיו את המאמר שלך מאתמול על לברון וגם את המאמר הנוכחי –
    מסכים ביותר עם ההגזמה בתנועת ההשמצה נגד לברון אבל באותה נשימה מוסיף כי משחקו והתנהגותו במשחקים – תורמם לכך לא מעט. אנטגוניזם מתפתח מהר מאוד לשנאה אם אותו אדם גם מצליח מאוד. זה בולט מאוד על רקע העובדה שקארי קטן וחלש פיזית, נופל וחוטף הרבה מכות – וכמעט ולא מתלונן. לעומתו לברון הגדול והחזק לא מפסיק להתלונן וזה פשוט מעצבן.

    לגבי טיירון לו – זה כיף לחכות לו בפינה – בעיקר כי כל מה שנכתב בעבר על הסיבות להחלפת המאמנים – טעון הוכחה בעיקר במבחן הביצועים בגמר. הנהלת הקאבס נמצאת במבחן ענקי על ההחלטה שלהם ולמעשה כל ההשקעה הענקית שם תרד לטימיון אם הם לא זוכים עכשיו – כבר לא יקרה.

  17. על הבוקר, קמתי ונכנסתי לבדוק קצת סטטיסטיקה בנוגע לחצי-העונה השני של 2015 תחת בלאט – אחרי הטריידים של ה-5 וה-7 בינואר שהביאו את שאמפרט, סמית' ומוזגוב.
    שימו-לב לגודל ההחמצה עקב הפציעות של אירווינג ולאב –

    החל מה-15 בינואר ועד לסיום העונה הקאבס שיחקו 44 מש'.
    מתוכם הפסידו 9. אלא שמבט קרוב יותר מגלה נתון מדהים –

    מתוך 9 הפסדים, 8 היו לקבוצות מהמזרח(!!!), ואחד היה ליוסטון רוקטס (הגיעו לגמר-המערב) ב-2 נק' הפרש בהארכה במשחק-חוץ!!!

    בתקופה הזו הקאבס פגשו את הווריורס בקליבלנד. התוצאה?
    99-110 לקאבס במשחק שהתנהל בשליטה מוחלטת שלהם. כמו-כן, פגשו את הספרס בסאן-אנטוניו. התוצאה?
    125-128 בהארכה כאשר קיירי אירווינג מפגיז 57 נק'.

    אני חוזר על הנתון הזה – עם שני האולסטארים כשירים, הקאבס היו בדומיננטיות מוחלטת מול קבוצות מהמערב. הם גם היו בתקופה הזו קבוצת-ההתקפה הטובה בליגה עם מעל ל-111 נק' ל-100 פוזשנים – כן, אפילו טובים יותר מהגולדן בויס.

    ואת המאמן שהוביל אותם למאזן הזה ולפלייאוף הירואי עם רוטציה של 7 שחקנים החל מהסיבוב השני הם פיטרו השנה בעודו מוביל את הקונפרנס ב-11-30 (וזה לאחר שפגשו את הווריורס פעמיים ואת הספרס בחוץ).

    תגידו לי אתם – לא מגיע להם לעוף בסוויפ?
    השב
    שתף
    24 "אהבתי"

  18. לגבי לו, הדבר היחיד שאני מוכן לומר לזכותו זה שהוא באמת רגוע.
    אבל יש לי גם 2 נקודות שליליות להעלות לגבי זה:

    1. הוא רגוע מדי. לפעמים מאמן צריך גם להתעצבן ולהשתלהב ולהכניס אש בשחקניו.

    2. קל להיות רגוע כל הזמן כשאתה לגמרי חי בסרט ולא מחובר למציאות בשיט…

  19. קבוצה שתנצח את הדרים טים? משימה קשה, אבל הנה שלי:

    חמישייה:
    מרקוס סמארט, CJ מקולום, ג'סטיס ווינסלו, ג'בארי פארקר, קודי זלר

    ספסל:
    קריס דן, ברנדון אינגרם, דווין בוקר, סטנלי ג'ונסון, דאג מקדרמוט, אוקפור, קאולי סטיין

  20. לגבי היותו מאמן הגנה, בשנה שעברה הוא היה אחראי ההגנה מטעם בלאט. ההגנה נראתה זוועה ממש.
    מתישהו בלאט לקח על עצמו את האחריות הזאת בחזרה והביא את הקאבס להיות קבוצת הגנה עוצמתית ואדירה (בלאט מאמן הגנה ולא התקפה כפי שיודעים הישראלים).
    מייד כשבלאט עזב הדבר הבולט ביותר לעיניי הייתה העובדה שהעוצמה ההגנתית (שהעניקה לקאבס את העוצמה הכללית כקבוצה) נעלמה.
    גם כשהם היו בשיא יכולתם תחת לו בפלייאוף חזרתי וטענתי שההגנה שלהם מחרידה וכשהבלוף הזה ייחשף הקבוצה תתרסק – שדרך להפיל את הקאבס תהיה לחשוף את חולשתם בהגנה (בעיקר בצבע) ואז התקפתם המרשימה תיעצר מאליה כי כל האידיליה המזוייפת תתפוגג לנוכח ה-adversity.

  21. כמה הערות:
    א. גרין שחקן מלוכלך. נקודה. מצטרף לרשימת גדולים כמו מקהייל, ריק מהורן ,ביל לאמביר ואפילו הפבלובה האוסטרלית מהקאבס. בתור אחד שנהנה מאד מהתוצרים של ברוס לי בואן, קשה לי לבוא אל גרין בטענות. זה חלק מהמשחק, זה חלק מהקבוצה. זה שכדורסל הפך להיות בדור האחרון משחק של כוסיות זה לא צריך לעניין אף אחד. בכל קבוצה שרוצה אליפות צריך להיות גרין אחד.

    ב. להיות מארק ג'קסון זה אולי הדבר הכי מתסכל בעולם. לקחת את ההרכב שלך (+-) ולהפוך אותו מקבוצה טובה שמגרדת את תקרת הזכוכית של הסיבוב השני לקבוצה הכי טובה בהסטוריה, זה מבאס תת'חת. זה לא שמארק ג'קסון היה מאמן רע. הוא לא. אבל סטיב קר הוא עילוי שהליגה לא ראתה כמוהו שנים רבות.

    ג. מעניין ששאקיל מציין את 2001 ולא את 2002. מעניין, משהו ששאקיל וכל העולם יודע?
    חוץ מזה הוא צודק לא בגלל קובי או שאק אלא בגלל ביג שוט בוב

    ד. עד כמה שאני אוהב את בלאט. השוואה לגבי מה בלאט היה משיג בסדרה הזאת הזאת זה משחק בלו יהי (שוב אבי מלר משתלט עלי). זה בסגנון מה היה קורה אם רבין לא היה נרצח או גולדה לא היתה כל כך מטומטמת. כנראה בשביל לבדוק את השאלה הזאת צריך לשלוח את מרטי חזרה לדצמבר 2015 ולעשות שם משהו

    1. 2001 הייתה השנה הטובה ביותר של הקבוצה הזאת הם היו בשיא בדומיננטיות שלהם באותה עונה, והסיבה היחידה שלא סיימו כקבוצה היחידה עם פלייאוף מושלם (0 הפסדים) הייתה שאייברסון היה לוחם עם לב גדול מידי בשביל לקבל סוויפ בגמר ועל הגאווה שלו בלבד פילי לקחה מהלייקרס משחק.
      ב2000 ו2002 הם היו קבוצה גדולה אבל לא דומיננטית ודורסנית בקנה מידה היסטורי כמו ב2001.

  22. כל קבוצה היסטורית הייתה מפסידה לגולדן.
    הכדורסל של תחילת שנות האלפיים, כבר מעלה חלודה.
    שאקיל לא היה עומד באינטנסיביות של היום, הוא בקושי התמודד עם הברכיים הקשישות והפצועות של סאבוניס.
    אין לו את היכולת והחמצן לצאת לקלעים בחסימות, כמו למשל אדאמס.

    מלוכלך או לא, הוא יכנס ל HOF מהדלת הראשית.

    המזרח פיקציה. אני מאוד אתפלא אם זה יהיה בכלל צמוד הלילה.

  23. אז שוב חזרו הדיבורים על קבוצות הפאר מהעבר מול הווריורס של היום.. זה רק מוראה עד כמה אין עניין ומתח בגמר שלנו. פויה קליבלנד!

    ולעצם העניין, אף שחקן לא קם בבוקר, מכנס מסיבת עיתונאים, ומכריז שהקבוצה שלו מלפני 20 שנה מנצחת את גולדן בויז של היום.
    כולם רק עונים אחרי ששאלו אותם, מה אתה אומר על משחק תיאורטי בינך לבינם? מה ציפיתם שיענה?? אין לנו סיכוי, בטוח נפסיד?? ברור שהוא בטוח בסיכויהם לנצח, זה מה שמניע את כל השחקני הגדולים, האמונה בעצמם ובקבוצה שלהם.
    אגב, גם אם סתם קבוצה מהיום, נגיד קליפרס בריאים, מי ינצח בסידרה שלהם נגד גולדן, מה אתתם חושבים שכריס פול יענה? עזבו הם יקרעו אותנו?? ברור שהוא הטוח בעצמו ובניצחונו. מש"ל.
    ואין בזה שום דבר רע. רק לקחת בפרופורציות..

  24. טיי לו מזכיר את גיא גודס בחוסר האונים ובחוסר המושג שלו. מהתחלת המשחק הראשון היה כזה בלגן בהגנה כשבכל חסימה לקרי או תומפסון החוסם חתך לכיוון השני ונשאר חפשי. איך אפשר לשמור ככה בגמר? הרי גולדן סטייט משחקים אותו דבר כבר שנתיים הם לא המציאו משהו מיוחד לגמר. מה עשיתם כל הזמן הזה אם לא להתכונן לקראת ג"ס? אחרי זה במשחק השני ההתאמה שלו רצה לעשות זה לשחק יותר מהר. אתה השתגעת? לשחק יותר מהר מול ג"ס? בחוץ? עם קוין לאב בחמישיה? דוקא את ההתאמות הנחוצות נאלמנטריות הוא לא עשה חשוב ראינו משחק הגנה מפוזר משחק התקפה שבלוני מבוסס בידודים. איפה הנעת הכדור המפורסמת והשלשות? אחת התכונות החשובות למאמן היא להכיר במגבלות שלך. גם ניהול המשחק עצמו לא טוב, מתעקשים על דברים שלא הולכים במקום לחפש פתרונות אחרים או חוסר יכולת להכריע במה רוצים להתמקד האם ביכולת לרווח את המגרש חקליעה מ3 או בסגירת הפרמיטר בהגנה או נקודות בצבע. אי אפשר גם וגם וגם וגם כי אז אתה נשאר בלי ובלי ובלי וזה בערך מה שקרה

  25. דריימונד גרין שחקן מלוכלך ובנוסף אוברייטד והיום הוא והאגו שלו יבעטו בדלי.
    בכול קבוצה אלופה חייבים שחקן מלוכלך אחד.( ברוס בואן, ריק מהרון, הורי, איינ'ג פניני ועוד) מטיירון לו לא ראיתי כלום עד עכשיו חוץ משבאמת בפסקי זמן יותר מכבדים אותו ומקשיבים.
    לצערי הקאבס מנצחים היום ומחזירים כבוד.

  26. לגבי הקטע של לו כמאמן טיים אאוטים טוב, יצא הקטע הבא:

    http://espn.go.com/video/clip?id=16024869

    צריך לקחת את זה בזהירות כי אלא לא נותנים את כל הפרטים. בכל אופן גם אני שמתי לב שלא מעט פעמים (לפחות לא בסוף משחקים) הם יוצאים עם תרגיל יפה מהטייםאאוט.

  27. נער הייתי וגם זקנתי והרבה מלוכלכים עברו לנגד עיני, בכל הסגנונות. מלמביר ורודמן שעשו זאת מהמקפצה ובלי בושה, דרך סטוקטון ומילר שהסוו זאת מאחורי בייבי פייס ונעימות הליכות לכאורה, דרך הגורילות של הניקס בשנות התשעים, וברוס בואן וכל הידועים לשמצה המוכרים. הרבה מכות אתה רואה בזמן הזה וכולן מבהירות שבריון לפניך.

    אבל מעשה כמו זה שעשה גרין לאדאמס אינני זוכר.

    חיכיתי שהדוקטור יתן הסבר מכנו-פיזיולוגי ויבהיר זאת אבל זה לא קרה. אני כמובן לא איש מקצוע אבל האינסטינקטים שלי אומרים כך: הרגל שלך עלולה למחוץ את ועד ההורים של שחקן אחר בכל מיני זוויות ואפשרויות ווקטורים ומומנטואים שכולם יהיו ללא כוונת זדון. אבל אין סיכוי שבעולם שממצב כמעט נייח הרגל שלך תתרומם – במקרה – בקו ישר, יהיה גם יישור של הברך וגם הרמת כל הרגל – כך שהבהונות שלך ייכנסו בדיוק לשוע של היריב. זה הכי בכוונה והכי מגעיל שיכול להיות. אם הייתי גננת הילד הזה היה עף מהגן באותו יום.

    בשבועות האחרונים גרין נמצא אצלי בראש טבלת המלוכלכים שאני זוכר. קשה לי לראות את זה משתנה.

    (ואת לברון כמובן יש להחריב)

  28. 1. הסגל הרחב של האמריקאים עומד על איזה 20 שחקנים. שיעשו משחק ביניהם במקום להביא צעירים שעוד לא שם ברמת משחקם.
    2. גרין מאוד אגרסיבי ולפעמים גם מלוכלך, אסל מישהו רוצה להגיד שרודמן לא היה כזה, או אפילו סטוקטון או פייטון. ההבדל שכל אחד רוצה שחקן כזה בקבוצתו ומתעב לשחק נגד אחד כזה.
    3. טירון לו במידה ומפסיק צריך לדאוג שלא יביאו מאמן במקומו ויחזירו אותו לתפקיד העוזר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט