מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-37 של הפלייאוף?/רועי ויינברג

הערב הת'אנדר עלו ליתרון כמעט בלתי מחיק, 3-1. מה הם צריכים לשמר לקראת המשחקים הבאים, ואיך הווריורס יכולה לכפות משחק שישי?



מבחינת אוקלהומה יש הרבה דברים טובים. השמירה של דוראנט על קרי לא רעה בכלל וההחלפה עם שומר גבוה על סטף בעת הצורך טובה, ווסטברוק נתן משחק אדיר בחצי הראשון וניהול המשחק של בילי דונובן היה נפלא.

דבר חכם שדונובן עשה, בעיקר ברבע הרביעי, היה לעלות עם ווסטברוק, רוברסון (האדיר), דוראנט, איבאקה וקנטר. על הנייר חמישייה רגילה של אוקלהומה, אבל היה שינוי משמעותי הערב-במקום שאיבאקה ישחק מחוץ לצבע ויתמקד בתנועה בלי כדור, קנטר עשה את זה. לכן איבאקה היה בצבע והיה איום אפקטיבי בהתקפה ומנעול הגנתי (לא מעריכים מספיק את השמירה הספקטקולרית שלו על גרין).

נוסף על כך יש להתמקד באנדרה רוברסון. רוברסון נכנס כמו שצריך עם בארנס לסל ולקח הרבה ריבאונדי הגנה (לצד הגנה יפה מאוד על הטבעת), לצד קריאת מסירות מושלמת ו-5 חטיפות. כשמוסיפים לזה נקודות בטיימינג חשוב מקבלים יופי של אקס-פקטור שמשלים בצורה נפלאה ממש את החוליה החסרה בחמישיה ומהווה אחד השחקנים החשובים ביותר בהרכב הסמול-בול (יחד עם איבאקה).

בדומה למשחקים קודמים גם הפעם הת'אנדר שלטו בריבאונד ולקחו 16 ריבאונדים יותר מגולדן סטייט, כששלושת שחקני הקו האחורי של OKC מסיימים עם 10+ כדורים חוזרים כל אחד. זה היה משמעותי והוביל ליותר נקודות בצבע ויותר נקודות הזדמנות שנייה. לא מקרי שהמשחק היחיד שגולדן סטייט ניצחה היה זה שבו היא שלטה בריבאונד, וזה מוביל אותנו למה גולדן סטייט יכולה ללמוד מהמשחק.

הווריורס חייבים לשחק עם סנטר על המגרש, אפילו שניים. בדקות בהן בוגוט/אזילי שיחקו הת'אנדר לא רצו וכשואז'ראו עלה לפרקט העיתוי היה מאוחר מדי. בשביל סיכוי לשמור על התואר, האלופה צריכה לנצל את הגובה שלה ולשלוט בריבאונד. בשביל זה צריך שחקנים פיזיים מספיק שיוכלו למנוע משחקני אוקלהומה, הגבוהים והנמוכים כאחד, לקחת כדורים חוזרים.

נוסף על כך, הנעת הכדור של גולדן סטייט הייתה מזעזעת. 15 אסיסטים בלבד לקבוצה שבעונה הסדירה מסרה 29 למשחק זה רע מאוד ומראה שאוקלהומה מונעת מג"ס לשחק את המשחק הרגיל שלה. השילוב של מספר מובילי כדור-קרי ואיגודלה ביחד למשל-על המגרש, תוכל לפתור את הבעיה הנ"ל.

פיתרון אחר שכדאי לקר לנסות הוא העברת האריסון בארנס לתפקיד הסטרץ' 4, לצד סנטר הגנתי כמו אנדרו בוגוט או אזילי. רוברסון ימשיך לשמור על בארנס כשהוא פאוור פורוורד, מה שיצור מיס-מאץ' של איבאקה הכבד מול איגודלה או מול תומפסון וימנע ממנו לצאת על קרי כשהוא עובר את דוראנט. במקרה שבו הת'אנדר תשחק את הסמול בול שלה זה יוביל למצב שבו וויטרס, לא שומר מדהים בלשון המעטה, תקוע מול איגודלה שישמש כמוביל הכדור המרכזי. ככה, למשל, הווריורס יכולה להציל את המשחק ההתקפי שלה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
42 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
חמודי
חמודי
25/05/2016 12:47:17

אייטם מעולה, חשיבה יצירתית. אני רק חולק על עניין ווייטרס, הוא נותן סדרה גדולה גם בהתקפה וגם בהגנה

יאיר הורניק
יאיר הורניק
25/05/2016 12:47:47

תשמע אתה גאון. טור גאוני כל יום מחדש.

stringer bell
stringer bell
25/05/2016 12:52:50

ווייטרס שומר מעולה בסדרה זהו, ובכלל משחק טוב באופן מפתיע.
תודה על הטור.

Berch
Berch
25/05/2016 13:00:10

טור מעולה, שכחת רק את עניין הרעב.
הלוחמים נראים מעט נרפים…. לא חדורי מטרה.
אוקייסי לעומתם נראים חדורי מוטיבאציה וממוקדי מטרה.

לדעתי גם זה הבדל שמשפיע

captain beefheart
captain beefheart
25/05/2016 13:00:29

ורק לחשוב מה היה קורה אם הזקן היה נשאר והשלושה היו מקבלים מאמן טוב שיודע לעבוד במצב מסובך כזה

המשגיח
המשגיח
25/05/2016 13:09:30

טור מצוין.

סומסום
סומסום
25/05/2016 13:09:34

יש לנו מנטליות כדורגל, ולכן 1:3 משכנע נראה כמו סוף הסיפור.

אבל הפסיכולוגיה של גולדן סטייט פשוטה: לנצח את המשחק הבא. זה הכל.

אין אחר כך. רק לנצח. משחק אחד על הכל. גמר גביע העולם. אם אנחנו הקבוצה הכי טובה שיש – זה שלנו. הולכים לנצח וזהו.

(ואחר כך? אותו דבר)

גיא
גיא
25/05/2016 13:18:57

תודה, רועי.

אני מסכים עם התגובות לגבי דיון ווייטרס.
בסדרה נגד הלוחמים יש לו דיפנסיב רייטינג של 100.5 (גבוה ב-1.3 מהדיפנסיב רייטינג של קבוצתו), ונט רייטינג נהדר של 13.8 (גבוה ב-8 נק' מהנט רייטינג של קבוצתו)

עבורי, הוא הפתעה עצומה.
אני חייב להודות, שלאורך כל השנה לא מעט ביקרתי את יכולתו על המגרש. אבל במאני טיים, ובעיקר בסדרה נגד הלוחמים, הוא תורם המון לקבוצתו.

יניב
יניב
25/05/2016 13:38:37
הגב ל  גיא

הוא היה מצויין גם מול ס"א

captain beefheart
captain beefheart
25/05/2016 17:42:45
הגב ל  גיא

אנחנו רוצים אותו כועס ומלא אנרגיה לפגישה אפשרית עם הקאבס

חצבני
חצבני
25/05/2016 18:37:10
הגב ל  גיא

התקפית, הוא רק אמור להשתפר.
אומרים שהכל בראש. אצלו זה באמת הכל בראש. ועכשיו הראש מסודר, יש לו ביטחון מהמאמן והקבוצה.

מפגש מול קליבלנד ויריבו לשעבר אירוינג ישפיע בודאות, לא ברור אם לטוב או לרע.

יניב
יניב
25/05/2016 13:39:44

אני חושב שאולי הפתרון שהצעת יכול לעבוד,בכל מקרה קר מאכזב בענ,הוא לא מגיב לא משנה שום דבר.הוא חייב לשנות משהו בכדי להעיר את הקבוצה ולשנות מומנטום

שמייקל
שמייקל
25/05/2016 14:06:24

מה שאפשר ללמוד זה שיהיה מגניב אם טורונטו תשחק בגמר מול הת'אנדר וככה מה שיכול להיות השנה זה שלסטר אלופת אנגליה, טורונטו אלופת ה-NBA , ב"ש אלופה בישראל וגביע המדינה בכדורגל ירוקקקקקקקקקקקקקקקקקק
🙂

סומסום
סומסום
25/05/2016 14:16:55
הגב ל  שמייקל

שום דבר לא ישתווה לקאביז זוכים בוורלד סירייס. וזה יגיע. השנה או בעשור הקרוב 🙂

גיא
גיא
25/05/2016 14:32:13
הגב ל  סומסום

אתה מתכון לשיקגו קאבס???
יש לי ידיד בן 45 שסבא שלו נכח במגרש בפעם האחרונה שהקאבס הגיעו לוורלד סירייס. זה היה ב-1945 , חודש אחרי סיומה של מלחמת העולם השנייה.
עכשיו, זו בצורת!

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
25/05/2016 15:01:02
הגב ל  גיא

שיקגו נרגעו מהפתיחת עונה המדהימה שלהם, קללת העז היא הקללה האחרונה שנשארה בספורט,הפעם האחרונה ששיקגו הגיעו לוורלד סיריוס הייתי בן שנה.

סומסום
סומסום
25/05/2016 16:20:43

יש לי תחושה כזו, שעבור הזכיה ההיסטורית-באמת של הקאבס בוורלד סירייס, תצטרך להיות יריבה אחת ויחידה בגמר.
נכון, הווייט-סוקס. שבינתיים מתקדמים יפה.

קצת כמו שהיה רשום על שנת 2000, סאבווי-סירייס (ואינעל ראבאק היאנקיס).

גיא
גיא
25/05/2016 16:36:32

קודם כל, השנה זו שנה זוגית – אז הג'איינטס זוכים, לא?

חוץ מזה, אם רוצים וורלד סירייז באמת מטורף –
אינדיאנס נגד הקאבס, זה מתכון מנצח (אבל רק עם הקאבס מה-NBA לא זוכים קודם…)

ואחרון – נחמד לגלות שיש עוד כמה אוהדי בייסבול באתר!

סומסום
סומסום
25/05/2016 18:52:21

גיא, אני במקרה גרתי תקופה קצרה כילד בניו יורק. ובמקרה השנה היתה 86 🙂 המטס הם הקבוצה הראשונה שלי בכל הספורט. ואין משחק בעולם שיכול להוציא אותך סחוט רגשית כמו בייסבול ברמה הכי גבוהה. חיים שלמים עוברים שם.

מתר
מתר
25/05/2016 14:48:30
הגב ל  שמייקל

אליפות לעיר קליבלנד אחרי יותר מ-50 שנות בצורת?
https://en.wikipedia.org/wiki/Drought_(sport)#Drought_prone_cities

עגל
עגל
25/05/2016 14:39:09

טור מצוין רועי.
האם המזור לתחלואיה של ג"ס הוא הרכב ביג בול של גבוהים? מי פילל ומי מילל

bobby
bobby
25/05/2016 14:53:44

תודה רבה על הכתיבה המעולה רועי!

היתרון הגדול של גולדן סטייט זה שבאמת יש להם הרבה יותר קומבינציות שונות לנסות מול אוקלהומה. הבעיה היא שיש להם רק משחק אחד בו קומבינציה כלשהי צריכה לעבוד..

אצל אוקלהומה, המטרה העיקרית של דונובן והשחקנים לקראת המשחק הבא צריכה להיות ניצחון בכל מחיר.
במידה ויחזרו למשחק 6 בבית הלחץ יעבור אליהם, ואז אולי יקרה להם מה שקרה לקליפרס בשנה שעברה..
לעומת זאת, במשחק 5 הלחץ הוא על הלוחמים – שלא רוצים לאבד את האליפות דווקא מול הקהל הביתי שלהם.. אם שחקני אוקלהומה יבינו את זה ויהיו חדורי מטרה, הם יוכלו לנצח ואף להביס שוב את גולדן סטייט, אפילו שהמשחק יהיה באורקל ארינה.

דורון האסטבן
דורון האסטבן
25/05/2016 15:20:22

2+ ליאיר באמירתו לרועי, ובהצלחה במבחנים(אם יש) ובכלל לרועי.

גיא
גיא
25/05/2016 16:51:34

משהו חדש שלמדתי היום מווינדהורסט :
(מדהים, אבל גם ממנו יש מה ללמוד!)

א. כאשר גרין הכשיל אתמול את קנטר, זה טקסטבוק "פלגרנט 1"

https://www.youtube.com/watch?v=-xt7OwP-GNo

גיא
גיא
25/05/2016 16:57:25
הגב ל  גיא

אם מתבוננים בדוגמה שה-NBA נותנים לפלגרנט 1

http://videorulebook.nba.com/archive/flagrant-foul-penalty-1-defender-intentionally-trips-opponent/

מגלים שזה אחד לאחד ההכשלה של גרין.

ב. כל מהלך שחשוד כפלגרנט, ניצן לבחינה מחדש על ידי הליגה.

ג. לדעתי, שוב גרין הוכיח שהוא טמבל, ולי אין ספק שהוא (שוב) צריך להיות מורחק מהמשחק הקרוב.
(אם קובעים שצריך היה להשרק לו פלגרנט 1, אז הוא עבר את מכסת נקודות הפלגרנט שמותר לשחקן לצבור בפלייאוף, והוא הרוויח, שוב, הרחקה)

ד. אין סיכוי שמרחיקים אותו.

עגל
עגל
25/05/2016 17:25:53
הגב ל  גיא

אני מסכים עם ד', הרי גרין עשה משהו יותר גרוע מול יוסטון (ניסה לבעוט ופשוט פיספס) ואף אחד לא קם כמאמר השיר הידוע

רום
רום
25/05/2016 17:41:07
הגב ל  עגל

הראו את המהלך המטומטם של גרין שוב ושוב בזמן המשחק. אין ספק שמדובר בפלגרנט ושהוא צריך להיות מורחק ממשחק 5. גם אין ספק שהוא לא יורחק.

או כפי שדוראנט אמר –
https://twitter.com/royceyoung/status/735140153740558337

Ish
Ish
25/05/2016 19:05:31
הגב ל  גיא

תזכיר לי מה כתבת על דלבדובה בפליאוף של שנה שעברה?

גיא
גיא
25/05/2016 21:05:52
הגב ל  Ish

פלגרנט.

Ish
Ish
25/05/2016 21:37:30
הגב ל  גיא

לא. בהחלט לא אמרת את זה על שום דבר שהוא עשה אז.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 17:13:37

טור מצויין, רועי.
מה שאני הייתי מנסה במקום בארנס כסטרץ' 4 זה להעלות את איגודלה במקומו, ולתת לאיגודלה לשמור על דוראנט, במקום בארנס שפשוט לא מסוגל.

אבל על כולנו לדעת שאם ג"ס מנצחת את ה-5 בבית, כל הפרשר יחזור להיות על OKC שתהיה ח-י-י-ב-ת לנצח את ה-6 בבית. וכשחייבים, לפעמים זה לחץ גדול מדי.

john
john
25/05/2016 17:33:16

רועי טור גדול ונכון

רצץ האירועים היום גורם לי לחשוב שניחסתי את הלוחמים.

נשארתי ער כל הלילה כי ידעתי שלא אקום למשחק. ב3:50 כשהליג פאס מוכן נרדמתי וקמתי ב-7 כדי ללמוד שהווריורס הפסידה

במצב זומבי כשאני מקלף ירק לילדים חתכתי את זרד שמאל מהקולפן ועפה לי ציפורן.

חבשתי את הציפורן ואז פיספסתי את הרכבת לעבודה.

הגעתי בחצי שעת איחור ליום שאמור היה להיות רגוע ואז גיליתי שכל השרתים שלנו נפלו. טיפלתי גם בזה.

ואז גיליתי שגם שכחתי את הטלפון בבית כי מיהרתי לצאת.

ועכשו אני ברכבת בדרך הביתה כדי להשתתף ב-3 מדורות של הילדים לל"ג בעומר.

מה הסיכוי שעוד יקרה משהו?

אם אני לא מגיב באתר ניתן לצלצל לבאבא התורן ולחפש לי קמע

captain beefheart
captain beefheart
25/05/2016 17:46:35
הגב ל  john

הוא היה גיבור, הוא קרא לדרור. כל העם אהב אותו אבל 3:1 זה וואחד בור

עגל
עגל
25/05/2016 18:03:08
הגב ל  john

אם תיקח את האהבה של דורון יחד עם הפוסט הפייסן של האש ללברון מובטחת לך מחילה שם בשמיים.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
25/05/2016 18:16:31
הגב ל  john

🙁 🙂

צביקה
צביקה
25/05/2016 19:14:35

אחלה טור רועי. ברור אגב שאם הלוחמים מנצחים במשחק הבא יהיה הרבה פרשר על OKC במשחק 6. אבל עדיין היתרון של OKC כרגע הוא מטורף. יש להם 3 צ'אנסים טובים וכשרים ומלאים להעיף את ג"ס. כל מה שהם צריכים זה להצליח באחד מהם, והם בגמר. ועם הרעב שהם הראו עד עכשיו,אני לא רואה שום סיכוי שהם ישמטו את זה.

דורון האסטבן
דורון האסטבן
25/05/2016 20:27:33

רפואה שלמה לג'ון, באמת גיבור, 3 מדורות ילדים קשות משעות הערות
המשוגעות שלנו בפלייאוף.
רועי מקווה שפחות תכתוב בזמן המבחנים, או בכלל לא, נתת מעל ומעבר.

דורון האסטבן
דורון האסטבן
25/05/2016 20:28:21

חחח עגל, מה זה הפוסט הפייסן של האש?

דורון האסטבן
דורון האסטבן
25/05/2016 20:32:07

ג'ון תהיה מרוכז כמו סטיבן אדאמס בכל פעולה שאתה עושה,
ממש אחד עם הפעולה, ואז יקרה רק טוב,
עם כל הכבוד לניו זילנדי הקשוח והסופג כאבים, 3 מדורות
בהשגחת ילדים זה יותר קשוח, 🙂 כל הכבוד.

לחם מטוגן
לחם מטוגן
25/05/2016 21:50:13

הקבוצה מתפרקת.. (הויוורס)
אין משמעת.. כול שחקן שוכח תרגילים ומשחק כמו ילד בקת-סל סטיב קאר לא שולט. מצד שני אוקלהומה קבוצה מופרעת לגמרי בגלל ווסטברוק שכרגע נכנסים לו הכדורים לטבעת. אבל הוא יכול לחרב משחק באלפית שניה וזה משמעותי כי הכדור אצלו רוב הזמן. המאמן שלו דנובן מצליח יותר לשלוט על הקבוצה מקאר.
דווקא הקאבס משחקים הכי מאוזן בהתקפה. ההגנה שלהם נחלשה מאז שבלאט עזב אותם.
האים קאר יצליח לעצור את המפולת ולגרום להם לשחק כדורסל נכון??
חמישים אחוז סיכוי לוויורס לקחת הסידרה🏀🏀🏀

Smiley
Smiley
26/05/2016 2:09:43

OKC – ווסטברוק ודוראנט נטתנים את שלהם. היתרון הגדול שכל הצוות המסייע גם נותן את שלו מעל ומעבר. אפילו וויטרס המושמץ מראה יכולות מדוונות שלא תואמות את רמת האיי-קיו הכדורסלני שלו.
OKC נהנים בסדרה הזו ממה ששנים דברו עליו, שמתי השחקנים מסביב הצמד ילמד לשחק איתם ולצידם.
ג"ס – מומנטום זה דבר הפכפך וכמובן שהם חייבים ניצחון עכשיו במפרץ, דבר שיכול להחזיר להם את המומנטום כדי להביא להכרעה במשחק 7. דבר נוסף שאולי משפיע ולא מדברים עליו זאת הפציעה של קארי. לא פשוט לחזור לאינטנסיביות של הפלייאוף אחרי שבועיים (?) היעדרות, ולהיכנס לעניינים.
לצערם של ג"ס הם מתמודדים מול הקבוצה היחידה אולי שמסוגלת לעמוד בקצב שלה ולתת כמות נקודות רבה. קארי ה-MVP אבל ווסטברוק ודוארנט הם 2 מתוך 5 הטובים בליגה.