מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-33 של הפלייאוף?/רועי ויינברג

קליבלנד הביסה שוב את הראפטורס. מה כל קבוצה יכולה ללמוד לקראת ההמשך?


קליבלנד-טורונטו

תרשים הזריקות של קליבלנד מהערב. הראפטורס לא שומרים בצבע.

קליבלנד: אין לי יותר מדי מה לכתוב עליהם. שיחקו משחק מאוד דומה לראשון כשהמשחק היה צמוד בתחילתו ואז בסוף הרבע השני קליבלנד מצליחה לרוץ (הודות להגנה חזקה והתקפה חכמה) ומסיימת את הסיפור. על הקטלניות של החמישייה הזאת דיברנו כבר אחרי המשחק הראשון, והיא מצליחה לנצל (בעיקר הודות ל-IQ הכדורסלני העצום של לברון) כל רגע שבו טורונטו נרדמת בהגנה בשביל סל קל. זהו ההבדל משחק שני ברציפות, ויביא ניצחונות בהמשך הסדרה. אין משהו מיוחד במשחק הזה שכדאי לדבר עליו נוסף על כך.

טורונטו: הראפטורס ניסו לשים שומר גבוה שיתחלף וישמור על אירווינג, מה שאמור לעבוד על הנייר ולתת מענה הולם לכניסות שלו פנימה או לזריקותיו מבחוץ ולחפות על ההגנה המגוחכת של לאורי. הוא עדיין הצליח לתת 26 נקודות, אבל זה צעד בכיוון הנכון, למרות שהוא צריך גארד שומר סביר לפני שהביג-מן יוצא לסגור אותו. לכן נשאל, פעם נוספת, למה נורמן פאוול לא מקבל מספיק קרדיט. פאוול, שקיבל 2:41 דקות בגארבג' טיים, הוא השומר הכי טוב שיש לטורונטו להציע בין הגארדים. למה הוא לא משחק יותר?

החיסרון של הצבת הגבוה על אירווינג הוא פתיחת הצבע, שספג היום 50 נקודות מקליבלנד. זאת עוד סיבה שבגללה פאוול צריך לשחק-אם הוא ישמור על אירווינג הוא יצטרך פחות עזרה הגנתית והגבוהים יוכלו לסגור את הצבע. בשביל לנסות לשלוט בלואו-פוסט ראינו את סקולה מקבל היום 14 דקות, אבל הוא נתן משחק חלש מאוד שלא הצדיק את הקרדיט. יכול להיות שעכשיו קייסי ינסה את ג'ייסון תומפסון, למרות שזה גם לא פיתרון מבטיח. הראפטורס צריכים לבחור איפה הם רוצים להתמקד-בצבע או בשלשות.

ביומבו עושה עבודה טובה בהגנה על הטבעת, אבל אי אפשר להפקיר אותו כל הזמן לבד מול גארד בתנופה. הקנדים צריכים להראות יותר מחויבות, יותר פיזיות והגנה קשוחה יותר. חמישייה פיזית עם ביומבו, סקולה, ג'ונסון, פאוול ודה-רוזן תוכל לעשות את העבודה בהגנה וליצור מרווח לדה-רוזן בהתקפה עם תנועה ללא כדור. זה הסיכוי הטוב ביותר של הראפטורס בשביל לשמור על הפרש קטן, אפילו אם לטובת קליבלנד, כדי לנסות לסגור אותו ברבע האחרון בבית ולחזור לתמונה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תודה רועי. הביעה בשיטה שאתה מציע שאם איזה שמפארט יושב לדרוזן על הגופיה לחמישייה הזו אין יכולת לייצר נקודות באופן עקבי. לאורי, גם אם לא מנהל המשחק המדהים שקיים, יודע לנווט אותו ולהעביר מרכז כובד לצד חלש וכיו"ב.

  2. תרשים הזריקות של הקאבס מלמד שלהבדיל מאטלנטה/דטרויט, טורונטו עושים עבודה טובה בעצירת השלשות מהפינות (השלשות הקלות ביותר) של הקאבס.
    התרשים מלמד גם שכאשר משחקים נגד הקאבס, נתקלים במקרה קלאסי של pick your poison,
    אין דאבל על לברון? 2 נק' קלות/זריקות עונשין/אסיסט לליי אפ.
    והנתון הכי מרשים שבולט בתרשים?
    2 מ-6 בג'אמפ ארוך מה-2. לא של לברון. של כל הקאבס.

  3. מסכים עם מתן, טורונטו חייבת רכז כלשהוא בחמישייה אחרת הם ייתקעו בבידודים לדהרוזן כל התקפה. לגבי ההגנה של לאורי אתה ממש צודק ואני לא מבין איך הוא עושה הגנה גרועה כל כך בפלייאוף. אני לא זוכר אותו כמגן כזה גרוע.

  4. פעם ראשונה ב-15 השנים האחרונות שבסדרת גמר מזרח לא ראיתי אפילו דקה של משחק.

    עכשיו,
    אני לא משונאי לברון. בשנה שעברה, מתוך רחמים אמנם, אפילו עודדתי את הקאבס מול הלוחמים.
    ועדיין- זה הפלייאוף המזרחי המצחין ביותר ever.
    הקאבס קבוצה טובה מאוד, מצויינת, אבל רק לראות מול מי הם משחקים ב**גמר** המזרח, קבוצה שהיתה אמורה לעוף בסיבוב הראשון אילולא המאמן החדש של אורלנדו לא היה שוכח להוציא את המקל של המטאטא מהתחת.
    אטלנטה, שארלוט, בוסטון, דטרויט- לא בשר ולא חלב. אולי מרחק של זמן, סופרסטאר או משהו מהפיכתן למוצר לגיטימי, אבל כרגע- זה לא זה.
    אז נכון, תמיד יבוא אותו אחד שיגיד "אבל בעונה הסדירה היה להם אופנסיב רייטינג שלישי בטיבו והם ניצחו את פורטלנד, בחוץ!
    ומבחינת ריבאונד התקפה, אחרי שלוש החטאות של היריב מצד ימין, כשהמאמן עם היד בביצים, ושלושה אנשים מהקהל תוקעים גרעפס סימולטנית- אז הם ממוקמים ראשונים בליגה".
    עם כל הכבוד לליגה הסדירה, ולשמות כמו דהמאר דהרוזן, קייל לאורי, ג'ף טיג, אל הורפורד, ג'רמי לין, מרווין וויליאמס, ג'יי קראודר, רודני סטאקי וכו' כו', עד עתה הפלייאוף המזרחי הוא פגר מת של זלזל שצנח מפרח נבול על אדמת טרשים במדבר באיראן- מדכא.

  5. המזרח יותר משעמם מפליאוף בליגה הישראלית של העשור הקודם….הייתי מציע לקומישמר לעבור שם לסדרות של צשחק אחד😊

  6. ראיתי את כל המשחק. צודק no funny stuff. כבר לא מעניין אותי מה עשו בעונה הרגילה. קליבלנד מעולים. ללא ציניות. אבל תצוגה טקטית עלובה של טורנטו מהרבע השני. אני מאמין שולנצ'יונס היה עוזר אבל לא משנה את התוצאה. כל מילה של רועי צודקת. טורונטו היא קבוצה לא לומדת. גם כשהיא היא מגלה זהב היא מחזירה אותה לאדמה מכיוון שזה לא היה בתוכניות. נורמן פאוול הוא דוגמא מצויינת.

    1. זאת הבעיה הגדולה ביותר של דווין קייסי לדעתי. הוא מאמן עונה סדירה מעולה (ואחלה עוזר מאמן) אבל הוא ממש לא פתוח מחשבתית ומוכן לבצע שינויים בניגוד לכל מאמן של קבוצה כלשהי שזכתה באליפות בזמן האחרון (מאז ריילי).

      זה מה שמפריד בינו לבין המאמנים הטובים ביותר בליגה כרגע.

  7. אני לא מבין מה אתם רוצים…זה לא חדש שבמזרח יש קבוצה אחת…הקבוצה של לברון…זה כבר 6 שנים ככה. מאז שבוסטון הגדולה הזדקנה ודעכה אין שום קבוצה במזרח שיכולה לבעוט לו בתחת.

  8. זה מה שאני טוען כל הפלייאוף שבמזרח יש רמה נמוכה[חוץ מקליבלנד] והמשחקים קשים לצפיה.בכל הסדרות שהיו עד עכשיו במזרח לא הצלחתי לצפות יותר מ 5 דקות רצוף[תמיד אני מעביר ערוץ].במערב כמעט לא פספסתי שנייה.אבל אוהבי המזרח כל הזמן מביאים לי סטטיסטיקות לא רלבנטיות מהעונה בסדירה שאין להם שום קשר לרמה הנמוכה מאד בפלייאוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט